|
עדכון מהיום - לא בדיוק לעניין! | |||
|
|||
אז הצגת דוגמה אחת שמאששת את סיפורך ביחס לבקה אל גרביה. יחד עם זאת למעשה התעלמת מהנושא היותר כללי שהעליתי בהמשך. | |||
_new_ |
עדכון מהיום - לא בדיוק לעניין! | |||
|
|||
ערבים רבים גרים בערים שרוב אוכלוסייתם יהודית . חיפה למשל . הערבים גם קונים בתים כמו יהודים . המצב ההפוך לא קיים או כמעט לא קיים . (במאמר מוסגר - ייתכן שימצאו יהודים בודדים שסותרים את המצב הכללי) . הטענה שבחוק אין איסור סימטרי אלא רק כזה המקשה על הערבים היא טענה נכונה אך מיתממת . המצב ללא חקיקה הוא שיהודים לא יכולים לרכוש אדמה או בתים בישובים ערבים . ואם מישהו בכל זאת הצליח שורפים את ביתו ופוגעים בו , במשפחתו וברכושו . לפעמים האיום מספיק . | |||
_new_ |
טיעוני סרק מיותרים | |||
|
|||
לטעון ''היתממות'' כאשר העובדות נכונות שמרחיבות את התמונה ובהקשר הנכון, זה קישקוש, טיעון סרק. כאשר מתברר שאתה מנסה להציג תמונה חלקית שמעוותת את המציאות, ברור מהי היתממות. | |||
_new_ |
תשובה לטיעוני סרק אופיניים | |||
|
|||
אתה כתבת ''ב. הבעיה היא לא אם היהודי או הערבי יכולים. הבעיה מתחילה אם החקיקה (או הצהרת המנהיגות המקומית או הארצית) מונעת את האפשרות של של ערבי לגור בין יהודים. מצד שני אין חקיקה מקבילה שמונעת מהיהודי לגור באום אל-פאחם'' זו ההיתממות . החקיקה החדשה באה על רקע מניעת ערבים לגור בישובים קהילתיים של יהודים . עד כה זה התקיים ללא חקיקה , אבל בישובים רבים יש מיעוט ערבי בישוב שרובו יהודי . זו מחצית התמונה . המחצית השניה היא מניעת מגורים , כולל רכישת קרקעות ובניה , של יהודים בישובים ערביים . זה נעשה ללא חקיקה וללא ועדות קבלה או מיון . זה נעשה באלימות ! | |||
_new_ |
אתה מוסיף טיעוני סרק והיתממות | |||
|
|||
א. למרות הרמזים העבים שלך לא התעלמתי מהרקע ולכן ההסבר שלך לא מוסיף דבר. ב. אם לא הבנת ההודעה (תגובה 154936) שלי מכילה שלושה סעיפים שהם חלק ממכלול אחד שצירפתי למה שכתב יענקלה. ג. אם הבנת אז ודאי שההודעה הנוכחית שלך היא היתממות ד. על פי סעיף ב' טענת ''מחצית התמונה'' שלך מופרכת. ה. מאחר ומחצית התמונה שאתה מציג איננה מחצית של תמונת המציאות, העיסוק שלך בהיתממות הוא תמוה במקרה הטוב. ----- לגופו של עניין החקיקה: חקיקה שמיועדת לספק יתרונות לאזרח אחד (חוק דרעי למשל...) או קבוצת אזרחים איננה ראויה במסגרת דמוקרטית. כאשר חקיקה כזאת מתעלמת מזכויות וצרכים של קבוצות אחרות באותו ההקשר היא עוד יותר בעייתית. לכן יש חשיבות לכל הסעיפים בתגובה 154936 כמכלול. | |||
_new_ |
אתה מוסיף טיעוני סרק והיתממות | |||
|
|||
טיבעה של חקיקה שהיא מאמץ להתמודד עם בעיות שמתגלות לאורך זמן . היות ונוצרה בעיה בהקשר זה נעשתה חקיקה כזו . האלימות נגד יהודים המתיישבים בקרב ערבים היא בעיה שהמחוקק לא מצא לה פיתרון טוב . | |||
_new_ |
טיבעה של חקיקה? | |||
|
|||
התיאור שלך מאיר את הבעיה העיקרית עם החקיקה שהוזכרה: פתרון חלקי מאד לבעיה מורכבת. התיאור שלך מזכיר בדיוק את חוק דרעי. בדרך הזאת יש סיכוי גדול לעיוותים. חקיקה ראויה צריכה לקחת בחשבון את ההקשר המלא וגם לחשוב על מניעת בעיות קשורות. הטיפול באלימות נגד יהודים המתיישבים בקרב ערבים היא באחריות רשויות האכיפה. לדעתי המחוקק נתן בידיהם כלים רבים לטפל בה. | |||
_new_ |
טיבעה של חקיקה? | |||
|
|||
המשטרה אינה אוכפת הרבה באוכלוסיה הערבית . ולדעתי גם אלימות כזו היא לא תאכוף , כשם שלא אכפה בעבר . | |||
_new_ |
לא זה הנושא! | |||
|
|||
_new_ |
לא זה הנושא! | |||
|
|||
החקיקה היא דרך למנוע מגורי ערבים בישובים קהילתיים של יהודים . האלימות היא הדרך הערבית למנוע מגורי יהודים בישובים ערביים . זו סימטריה . היעדר אכיפה בישובים הערבים היא חלק מהיכולת הערבית להפעיל אלימות כזו . | |||
_new_ |
זאת חקיקה לא מתאימה לדמוקרטיה! | |||
|
|||
זאת חקיקה של ראש קטן - לא רצינית. | |||
_new_ |
זאת חקיקה לא מתאימה לדמוקרטיה! | |||
|
|||
גם מניעת זכויות באלימות לא מתאימה לדמוקרטיה . | |||
_new_ |
זאת חקיקה לא מתאימה לדמוקרטיה! | |||
|
|||
אז הדמוקרטיה צריכה לטפל בכך במקום לחוקק חוקים שממילא לא מטפלים בבעיה. | |||
_new_ |
זאת חקיקה לא מתאימה לדמוקרטיה! | |||
|
|||
בספר החוקים יש עוד כמה חוקים שלא נאכפים . מצד שני יש עוד כמה תופעות במדינה שהדמוקרטיה לא מטפלת בהם . | |||
_new_ |
שוב אתה מסיט את הדיון! | |||
|
|||
_new_ |
שוב אתה מסיט את הדיון! | |||
|
|||
ברור לי שאינך רואה קשר , אבל אני כן . | |||
_new_ |
נכון, אריה, רק אתה רואה את ההקשר שלך! | |||
|
|||
ההקשר שלך הוא לא ההקשר של התחלת הדיון בתגובה 154935 של יענקלה. לכן התעסקות בהקשר שלך היא הסטת הדיון. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |