|
אלמלא היית כזה בור ועם הארץ | |||
|
|||
אין בי שמץ של שנאה ליהודים חילוניים , השתדלתילהבהיר דעתי ללא כחל וסרק.- מוזר שאתה טוען כך. אתה לא יכול להראות לי ולוא ביטוי שנאה אחד. ואם אתה נפגע ממשהו אין כל כוונה להעליב או לפגוע בך או במי שהו במגזר היהודי החילוני. לעמוד ולצעוק בור ועם הארץ לא כל כך חכמה גדולה. | |||
_new_ |
אלמלא היית כזה בור ועם הארץ | |||
|
|||
''רבים מהחילוניים בישראל וכן אנשים כאן בפורום, לא ממש מעניינת אותם היהדות וסביר להניח שבניהם ונכדיהם כבר לא יוגדרו כיהודים אפילו על פי ההלכה'' ראשית אינך מביא כל סימוכין לאמור לעיל לכן משתמע כי זו דעתך האישית.ולכן נשאלת השאלה מי אתה בכל שתקבע למישהו ,כול יהודי חילוני, אם יהדותו טובה או לא? זו התנשאות מס. 1. ''רבים מאותם חילונים לא רואים את עצמם כחלק מעם ישראל''. מי שמך לקבוע מי שייך לעם ישראל ומי לא? התנשאות מס. 2. הכללת טלי פחימה שהתאסלמה לעניין היא מאין הטלת דופי ,כאילו טלי פחימה היא דמות ייצוגית של החילונים. אם זו לא שנאה הרי אני כנראה קוגלגר. ''החילונים למרות שהם יהודים כהלכה לא רואים ביהדות בבת עינם ומשוש ליבם'' עוד דעה אישית המטילה דופי ברוב המוחלט של היהודים. התנשאות מס. 3. ''בתורת ישראל בחנוך בהתאם לתורת ישראל ,בגיבוש סביב אלוקי ישראל'' מי אתה שתקבע מהי תורת ישראל, מהו חינוך יהודי,ומה זה הגיבוש סביב אלוקי ישראל? מה אתה חיקוי עלוב לשבתאי צבי? או משהו שדומה לנביאי השקר שבתנ''ך? ההתנשאויות שעולות מדבריך מעידות יחדיו על השנאה המובנת באישיותך לכל דבר ואדם שאינו נוהג כמוך. אתה יכול להיות שמח שאינך בודד, יש כמוך עוד ,למזלנו, לא רבים, שהשנאה היא נר לרגלם והיא זו שמדרבנת אותם להדק את דתיותם כאילו שמזה תצא ישועתם. אני מרחם עליך ועך דומך. | |||
_new_ |
פסח רויטמן אולי תפסיק לחרטט | |||
|
|||
מה אתה מקשקש מר רויטמן ? יש לך בעיה רצינית בהבנת הנקרא, ובקצרה : 1, לא קובע מי שייך לעם ישראל ומי לא 2,טלי פחימה הובאה רק כדוגמא בהקשר אחר לגמרי 3,לא אני שקבעתי מה תורת ישראל ומאיפה הבאת פתאום את שבתאי צבי....???? אתה קצת מבולבל ולא מרוכז תקרא שוב את הפוסט לפני שאתה החירטוט כדוגמת יוסלה. בלי קשר לכתוב. | |||
_new_ |
פסח רויטמן אולי תפסיק לחרטט | |||
|
|||
אני מציע שתקרא את מה שכתבת. לשם כך ציטטתי את דבריך. יתכן מאוד שאינך מבין את מה שכתבת,זו בעיה שלך. הדעות שאתה מטיף בהחלט מזכירות משיחי שקר דוגמת שבתאי צבי. | |||
_new_ |
פסח רויטמן אולי תפסיק לחרטט | |||
|
|||
שטויות . | |||
_new_ |
אין שום ספק מהיא ''תורת ישראל'' | |||
|
|||
_new_ |
אין שום ספק מהיא ''תורת ישראל'' | |||
|
|||
''תורת ישראל'' היא מילה כוללנית שיש לה 70 פרשנויות בדור. בפועל היא מפורשת על ידי כל אחד לפי טעמו האישי. | |||
_new_ |
אין שום ספק מהיא ''תורת ישראל'' | |||
|
|||
אתה פשוט לא מדייק . תורת ישראל היא רק חמשת חומשי התורה . בראשית שמות , ויקרא , במדבר ודברים . לא יותר . לא פחות . איתם יש גם הספרים האחריםספרי הנביאים וספרי כתובים . פרשנויות זה כבר ענין שהוא אחרי ''תורת ישראל'' . ואם אנו עוסקים בפרשנויות כי אתה כתבת ''בפועל היא מפורשת על ידי כל אחד לפי טעמו האישי'' אז תפרש לי את ''וְהָיָה לְךָ לְאוֹת עַל-יָדְךָ, וּלְזִכָּרוֹן בֵּין עֵינֶיךָ'' (שמות י''ג, ט') זו מצווה כתובה , נניח שיש לך איזו פרשנות . האם אתה מקיים מצווה זו לפי הפרשנות אותה אתה עתיד לכתוב כאן ? | |||
_new_ |
אין שום ספק מהיא ''תורת ישראל'' | |||
|
|||
קריאה תמה בספרי המקרא לא תבהיר לך את ''תורת ישראל''. אולי את הסאגה על הקמת העם היהודי. כאשר כתבתי כי כל אחד מפרש את התורה לפי טעמו האישי כונתי היא לא לביצוע הטכני של המצוות אלא לכך שאתה,ורק אתה, קבעת לעצמך מהן המצוות שאתה מקיים ומהן שאינך מקיים או מקיים חלקית.כך כל אחד ואחד בעם ישראל. החל מנטורי קרתא ועד אחרון האתאיסטים בני אם יהודיה.גם במצוות כתובות יש מנהגים עדתיים וביצועים שונים. לעיתים זעירים ולעיתים בעלי משמעות רבה. איני מתיימר להיות פרשן מקרא או תלמוד או מצוות,זה רחוק ממני, אני מתייחס למצוות כמכלול. המצווה שאתה מתייחס אליה מולאה על ידי לעיתים,בעיקר ככבוד לחמי ז''ל ולמרות שאני במקור אשכנזי,הרי לפי הדרכתו ביצעתי אותה כנוהג עדות המזרח, בהנחה שיש הבדל כלשהו. מספיק שנראה את כמות בתי הכנסת העדתיים בכדי לדעת כמה פרשנויות יש ל''תורת ישראל''. | |||
_new_ |
אין שום ספק מהיא ''תורת ישראל'' | |||
|
|||
שים נא לב , כי אתה כותב על ''פרשנויות'' כולל זו שלך וזה שונה מהכיתוב המקורי בתורה . תורת ישראל היא אך ורק 5 חומשי תורה . השאר פרשנויות . יחד עם זה נכון הוא שזכותך להחליט מה תקיים ומה לא . ויחד עם זה הרי ברור שככל שאנו ממעטים לקיים את המרכז של המרכז של הצנטרום של הדת היהודית אנו מחלישים את הרשת העדינה שמחברת אותנו לעם . בהדרגה היחיד המנתק עצמו מקיום המצוות ואחר כך מהחברה היהודית ואחר כך מזוגיות יהודית וצאצאיו מתאחדים עם זרים , הרי לך אובדן יחיד מהעם . המצב בישראל שונה מזה שבגולה . כאן קיימת המסגרת המדינית . אבל גם בישראל מהילה רבה של העם עם ערבים וגויים אחרים עשויה לגרום לאותן תוצאות - כל זה תלוי בהיקף המהילה . | |||
_new_ |
אין שום ספק מהיא ''תורת ישראל'' | |||
|
|||
כל המצוות שמקיימים הן ''פרשנויות'' על ספרי המקרא.לא ניתן, מעשית, לקיים מילה במילה את הכתוב שם. על רקע זה היה הקרע עם הקראים בזמנו. כפי שציינתי, יש ירידה חדה בציבור שחי לפי התרבות המערבית בהזדקקות לדת. זה מתבטא בירידה בקיום מצוות ,בביקור בכנסיות ובתי כנסת ובפחות פניות לאנשי דת וכתוצאה מכך פחות נשואים עם רב או כומר ויותר נשואים אזרחיים.זה לכשעצמו אינו הופך יהודי לנוצרי או להיפך. אך זה העולם שאנו חיים בו כיום והוא חזק יותר מכמה רבנים ומטיפים דתיים.באיסלם, לעומת זאת, יש חזרה חזקה מאוד לדת. השאלה האם לכך אנו שואפים? אני מתנגד גדול ל''מהילה''עם ערבים וגויים. אני בעד גירוש כל העובדים הזרים הבלתי חוקיים, כולל ילדיהם, אני בעד הקפדה יתרה במתן אזרחות לערבים שאינם ילידי מדינת ישראל( לגביהם אני תומך במתן זכויות שוות לחלוטין)כתוצאה מנישואין או איחוד משפחות וגירוש כל האזרחים הערביים שאינם זכאים לחיות בתחומי מדינת ישראל. מדינת ישראל צריכה להיות מדינה יהודית בלי קשר למידת קיום המצוות של תושביה. אני בעד ''מיון'' קפדני יותר של העולים מחבר העמים לגבי יהדותם.בענין זה, מי שהוכר כיהודי בחבר העמים או בארץ אחרת יוכר כיהודי גם במדינת ישראל!!!!!!! | |||
_new_ |
אין שום ספק מהיא ''תורת ישראל'' | |||
|
|||
איך אתה מתכוון להפוך את מדינת ישראל למדינה יהודית ולא מדינה שיש בה רוב של יהודים? מה יהיה לטעמך יהודי במדינה? | |||
_new_ |
אין שום ספק מהיא ''תורת ישראל'' | |||
|
|||
מדינת ישראל היא מדינה יהודית. יש בה רוב מוחלט של יהודים. לכן איני צריך להפוך אותה, אני צריך לשמור שהרוב המוחלט של היהודים לא יתערער. | |||
_new_ |
אין שום ספק מהיא ''תורת ישראל'' | |||
|
|||
לכן זו מדינה שיש בה רוב יהודי - אבל אינה יהודית עדין | |||
_new_ |
אין שום ספק מהיא ''תורת ישראל'' | |||
|
|||
היא יהודית במידה מסויימת . שבת שבתון היא חוק במדינה . גם שבת סתם עם הקלות לתושבים הגרים . . . אפילו מקיימים ''''כי תראה חמור שונאך רובץ תחת משאו וחדלת מעזוב לו - עזוב תעזוב עמו'' (שמות כ''ג ה). גם ''וְהָיוּ הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם--עַל-לְבָבֶךָ. וְשִׁנַּנְתָּם לְבָנֶיךָ, וְדִבַּרְתָּ בָּם,'' ועוד כמה אחרים . | |||
_new_ |
אין שום ספק מהיא ''תורת ישראל'' | |||
|
|||
בקשר לחמור אני מסכים כל יריב הופכים באופן אוטומטי לחמור | |||
_new_ |
אין שום ספק מהיא ''תורת ישראל'' | |||
|
|||
טעות בידך . לדעתי הפסוק מצווה על עזרה לחמורו של האחר ומכאן לעזרה לאחר . במדינת ישראל יש עזרה לכל מי ''שחמורו רובץ תחת משאו'' . | |||
_new_ |
אין שום ספק מהיא ''תורת ישראל'' | |||
|
|||
היא 100% יהודית. נכון, היא אינה מסבירה פנים ליהודים שמגלים שנאה לבני עמם,אך זהו מיעוט מבוטל שמסתגר מעצמו בגיטאות שלו בבני ברק,מאה שערים ויוצא כל שבת לקיים מצוות זריקה אבנים. אוי לרבני הפרוטה האלה! | |||
_new_ |
אין שום ספק מהיא ''תורת ישראל'' | |||
|
|||
גם המיעוט של 20% מוסלמי שייך לרוב של 100% יהודית? | |||
_new_ |
אין שום ספק מהיא ''תורת ישראל'' | |||
|
|||
דיון תרבותי רציני ומעמיק , בין כל הזרמים תוך רצון כנה ואמיתי להגיע להסכמה רחבה הן ביחס למורשת העבר והן תוך הבנת ההווה ומתוך תקווה לעתיד משותף טוב יותר . הסכמה כזו קיימת בחלקים רחבים של ''העולם המערבי'' בהסתמך על השקפות פילוסופיות ודיונים ממושכים ובעקבות אביב העמים , כיבושי נפוליאון וסיום מלחמת העולם הראשונה . | |||
_new_ |
אין שום ספק מהיא ''תורת ישראל'' | |||
|
|||
יש הסכמה כללית זה שולחן ערוך | |||
_new_ |
אין שום ספק מהיא ''תורת ישראל'' | |||
|
|||
אתה מבלבל בין מנהגים של קהילות לבין הלכות ניקח לדוגמא מצווה של תרומה לעני מנהג אחד יהיה לתת מטבעות זשהב ומנהג אחר שטרי כסף המצווה אחת | |||
_new_ |
אין שום ספק מהיא ''תורת ישראל'' | |||
|
|||
כל רב בפרוטה מפרסם כל יום בין מנחה לערבית הלכות חדשות. אז, ספינר, תפסיק להתבלבל ולבלבל. | |||
_new_ |
אין שום ספק מהיא ''תורת ישראל'' | |||
|
|||
כל אחד יכול לפרש מה שהוא רוצה אבל כידוע שיש הלכה אחת לעם ישראל אתה יכול להיות יהודי, ואתה יהודי לפי ההלכה, אפילו אם אתה טוען שאין אלוהים ברור שאם תטיף לתפיסה הזאת - כל חבריך היהודים יעלמו מסביבתך היהודית. | |||
_new_ |
אין שום ספק מהיא ''תורת ישראל'' | |||
|
|||
לא טענתי שאין אלוהים. השאלה היא לאיזה אלוהים אתה מתפלל ולאיזה אלוהים ''יענקלה'',כמשל, מתפלל. איני בטוח ששניכם מתפללים לאותו אלוהים. אני למשל, איני מתפלל,אך ראה זה פלא, חברי היהודים רק מתרבים. | |||
_new_ |
אין שום ספק מהיא ''תורת ישראל'' | |||
|
|||
כאמור תפתח שולחן ערוך ותבין יותר מהי תורת ישראל | |||
_new_ |
אלמלא היית כזה בור ועם הארץ | |||
|
|||
תשמע ואולי תבין אם אינך שומר שבת אזי היהדות לא נראית כחשובה בעיניך מה דעתך? | |||
_new_ |
אלמלא היית כזה בור ועם הארץ | |||
|
|||
איש אינו קובע פה מהי תורת ישראל יש מה שנקרא בלשון העם ''שולחן ערוך'' תפתח פעם זה לא בשביל חאפלה | |||
_new_ |
אלמלא היית כזה בור ועם הארץ | |||
|
|||
ברגע שאתה מציין בתום לב כי יהודי שהוא מי שנולד לאם יהודיה (ולא לאב יהודי ואם נוצריה) אתה מעורר שנאה אצל אנשים שאבסורד לבלבל אותם עם עובדות והלכות כי הם לא מבינים למה להם אסור להמציא הלכות... | |||
_new_ |
אלמלא היית כזה בור ועם הארץ | |||
|
|||
היה לי פעם קטע עם קרובת משפחה שבנה התחתן עם יפנית . ואז באה אלי ובקשה שאסדר לה פרוטקציה אצל איזה רב שיעזור לה לרשום את הנכד שלה כיהודי כי הרי אביו יהודי. כשהסברתי לה כי הילד גוי למרות שאביו יהודי פערה זוג עיניים ואמרה לי ''אתה מעז לאמר שהנכד שלי גוי???? תתבייש לך אני לא רוצה יותר לדבר איתך- אתה לא בן דוד שלי יותר. כאילו שהעניין בידי.... | |||
_new_ |
אלמלא היית כזה בור ועם הארץ | |||
|
|||
לא ברור לי כיצד אתה מסוגל לקבוע שהילד גוי. מי הסמיך אותך לעשות קביעות כאלו? יכולת להסביר לה שבעיני זרם מסוים ביהדות שבמקרה שולט ברישום הדת בארץ, הילד אינו יהודי. לו היית כנה עימה ועם עצמך, היית ממשיך להסביר לה שבעיני הזרם הגדול ביותר ביהדות העולמית, נכדה יהודי. | |||
_new_ |
אלמלא היית כזה בור ועם הארץ | |||
|
|||
אם חצית צומת כשהאור ברמזור אדום . עברת עבירה .כיצד מסוגל השוטר ''שיקבע לך'' שעברת עבירה ? ספר החוקים והכתוב בו ! בספר החוקים של היהודים נכתב על ידי עזרא הסופר בזמן שיבת ציון כי יהודי הוא מי שאמו יהודיה . שאר דבריך הוא עיסוק בטיעון של דמוקרטיה . לדמוקרטיה אין קשר אל מצוות דת . | |||
_new_ |
אלמלא היית כזה בור ועם הארץ | |||
|
|||
יענקלה מנסה להסביר לך שלא הוא קבע כי הילד גוי אלא ההלכה היהודית כי ההלכה אומרת שהילד יהודי אם אמו יהודיה | |||
_new_ |
אלמלא היית כזה בור ועם הארץ | |||
|
|||
טעות בידך. כאשר אתה כותב במישרין או בעקיפין או במרומז או בכל דרך אחרת כי יש מספר סוגים של יהודים אז אתה מעורר דחייה,בוז ומשמטה כי בכך אתה מראה את שנאתך ליתר היהודים שאינם מסוגך. רוב רובם של היהודים החילוניים מכירים בהלכה שיהודי הוא זה שנולד לאם יהודיה. הם מעירים כי הלכה זו ''הלכה לישון'' לפני שנים רבות וראוי לעוררה ולנערה במקצת, אך הם אינם שוללים את ההלכה הבסיסית. טפילת האשמות שוא על אחרים מראה שלא שיננת מספיק את עשרת הדיברות, כדאי שהיום בין מנחה לערבית תשנן שוב דיברות אלו. | |||
_new_ |
אלמלא היית כזה בור ועם הארץ | |||
|
|||
ההגדרה שלך לשנאה קצת מפליאה אם אני אומר שיש אריות ויש להבדיל גם נמרים - האם אני שונא נמרים? כך אתה מוציא מסקנות על שנאה? | |||
_new_ |
אלמלא היית כזה בור ועם הארץ | |||
|
|||
אריות ונמרים הם שני סוגים של חיות. איני יכול להביא לך דוגמא של חיות כי בני האדם הם יותר מחיות.יתכן שאצל אריות התיזה שלך הייתה עובדת. כל חכמי ישראל (האמיתיים)לדורותיהם לא ''דרגו'' יהודים. הם התייחסו לכל היהודים כשווים בפני התורה.יש על כך הרבה דוגמאות ,סיפורים ומעשיות כיצד הרבנים העריכו את השתתפותם של פשוטי העם בתפילות יותר מדבקות האברכים תלמידי הישיבה. אתה ואחרים הכותבים פה ובכלל רואים בחילונים כיהודים מדרגה נחותה שיעלמו תוך דור או שנים.אתה מתעלם מכך שהחילוניות שמקורה בתקופת ההשכלה הקיפה חלק קטן בעם היהודי ועתה היא רוב מוחץ.החילונים לא נעלמים, הם מתרבים יותר ויותר בתוך היהדות וכל נבואות הזעם והכליון אין להם שחר. זהו הפחד שאוחז בחרדים לקבוצותיהם מפני ההשפעה הגוברת של החילוניות וזה בא לידי ביטוי בשנאה כתובה ומילולית. במאה שערים זו גם אלימות פומבית. | |||
_new_ |
אלמלא היית כזה בור ועם הארץ | |||
|
|||
אצל בני אדם זה כמו אצל חיות אם אני אומר שכושי יש לו עור שחור - זה אומר שאני גזעני או שונא? אם אני אומר שההלכה היא שיהודי אר מי שאמו יהודיה ואחרים אינם יהודים אלא אם התגיירו - אני שונא? אם אלכס פרגסון יאמר לך כי עם כדורסל משחקים במגרש כדורסל ולא במגרש כדורגל - הוא שונא אותך? | |||
_new_ |
אלמלא היית כזה בור ועם הארץ | |||
|
|||
יש כאן בעיה . עד עזרא הסופר נחשב ליהודי מי שהיה בן לאב יהודי . את הכלל הזה שינה עזרא הסופר . רק ממנו והלאה נחשב ליהודי מי שאמו יהודיה . השינוי הזה הוא שינוי . כעת 2500 שנה מאוחר יותר ועם הבנה טובה יותר של נושא התורשה יש מקום לשנות שוב את הכלל הזה . הנה כמה דוגמאות למחשבה a-יהודי מתחתן עם b-גויה . נולד c . c מתחתן עם d-יהודיה נולד e . e הוא יהודי כי d היא יהודיה . כעת בעיה ל-a-היהודי ול-b הגויה יש גם בת q . היא אחות של q . c מתחתנת עם w-יהודי ונולד להם בן r . r הוא גוי כי q האמא של r היא גויה-לפי ההלכה . לשני הנכדים שבדוגמה יש סבא וסבתה זוג מעורב וגם הורה אחד מעורב כלומר 1/2 והורה אחד יהודי נטו . כלומר לשניהם יש 3/4 דם יהודי או 3/4 תורשה יהודית . אבל ההלכה היום קובעת שרק אחד מהם יהודי . זה פגם בהלכה ! | |||
_new_ |
אלמלא היית כזה בור ועם הארץ | |||
|
|||
איני יודע על כך שהיהודי נקבע אי-פעם לפי האב יש לך מקור לכך? הבעיה ביהדות אינה הדם כי כל אחד יכול להתגייר | |||
_new_ |
אלמלא היית כזה בור ועם הארץ | |||
|
|||
תמיד - עד ימי עזרא נקבעה היהדות לפי האב . אפילו היום אנחנו ''בני ישראל'' הוא יעקב ולא בני לאה אשתו הראשונה אף על פי שללאה נולדו ראובן , שמעון , לוי , יהודה , יששכר וזבולון . בעוד שלרחל נולדו יוסף ובנימין . לבלהה נולדו דן ונפתלי ולזלפה נולדו גד ואשר . גם ההבטחה האלוהית היא לאברהם ולזרעו ולא לשרה וזרעה ! אני ממליץ שתקרא קצת את ספר עזרא . ענין הגיור הוא נושא אחר . אם תרצה נדון בו . | |||
_new_ |
אלמלא היית כזה בור ועם הארץ | |||
|
|||
עד היום הבן נקרא על שם אביו וכך הוא עולה לתורה | |||
_new_ |
אלמלא היית כזה בור ועם הארץ | |||
|
|||
נכון מאד . אבל אם אמו גויה הוא לא עולה לשום מקום אפילו אם לאביו קוראים ''הכהן הקדוש מהר הבית'' . | |||
_new_ |
אלמלא היית כזה בור ועם הארץ | |||
|
|||
האב קבע את השבט שאליו השתייך הילד | |||
_new_ |
אלמלא היית כזה בור ועם הארץ | |||
|
|||
יש גם שבטים בני רחל ואחרות ומה שמשותף לכולם הוא יעקב האב אין עוד אב כידוע בימים ההם האשה היתה ''קנין'' גם במובנים סוציולוגיים | |||
_new_ |
אלמלא היית כזה בור ועם הארץ | |||
|
|||
מה שכתבת אינו מדוייק נא לקרוא את הקטע המספר על המקלל שאמו יהודיה ואביו מצרי. הוא נחשב יהודי | |||
_new_ |
אלמלא היית כזה בור ועם הארץ | |||
|
|||
א. לפי עולם המושגים שלי בני אדם אינם מתנהגים כמו חיות.אם אצלך כן הרי יש לנו בעיה. ב.עצם זה שכתבת את המילה כושי,זו עדות לסוג של דעה קדומה שהדרך ממנה לשנאה קצרה. ג.כתבתי לך קודם ואתה ממשיך להתעלם. השנאה שאתה מפיק בתגובותך נובעת מכך שאתה רואה סוגים ודרגות שונות של יהודים. אף יהודי אינו מערער על הלכה זו, אך ,אין זאת אומרת שלא ניתן לבחון אותה מחדש, הרי זה מה שעשה רבנו גרשום בזמנו. | |||
_new_ |
אלמלא היית כזה בור ועם הארץ | |||
|
|||
הַמִּלָּה ''כּוּשִׁי'' אֵינֶנָּה עֵדוּת לְדֵעָה קְדוּמָה וְהִיא רְחוֹקָה מִשִּׂנְאָה בְּדִיּוּק כְּמוֹ מֵאַהֲבָה. מִלָּה זוֹ קַיֶּמֶת בַּשָּׂפָה הָעִבְרִית אַלְפֵי שָׁנִים לִפְנֵי שֶׁנּוֹלַד הַטֶּרוֹר הַלִּיבֶּרָלִי הַיָּדוּעַ בְּכִנּוּיוֹ ''פּוֹלִיטִקָלִי קוֹרֶקְט''. מִי שֶׁסָּפוּג בְּדֵעוֹת קְדוּמוֹת וְקָרוֹב לְשִׂנְאָה, אֵלֶּה דַּוְקָא הַכּוּשִׁים שֶׁהֶחְלִיטוּ שֶׁהֵם שְׁחֹרִים, לֹא בְּעֶצֶם כֵּהֵי-עוֹר, אוּפְּס סְלִיחָה אַפְרוֹ-אָמֶרִיקָנִים רֶגַע-מַה-פִּתְאוֹם אַפְרִיקָנִים-אָמֶרִיקָנִים. | |||
_new_ |
אלמלא היית כזה בור ועם הארץ | |||
|
|||
המילה ''כושי'' היא בשימוש היום יומי מילת גנאי. את הילד הקורא לחברו שחור העור: כושי לא מעניין המקור המקראי והפרשנות שאתה נותן לו. השימוש של מר ספינר במילה כושי במקום אדם שחור-עור היא ביטוי שנאה. | |||
_new_ |
אלמלא היית כזה בור ועם הארץ | |||
|
|||
המלה כושי מופיעה בתורה ואין לה שום קשר לגזענות הכל נמצא, כרגיל, בראש הפאבלובי שלך ושל כמה אחרים שמחנכים אותך לשנאה ללא כל בסיס מה שנקרא שנאת חינם ומרבית השנאה הזאת בנויה על בורות מפליגה כמו שאתה מפגין הבעיה אינה כמובן הבורות שלך אלא התאווה להתפאר בה בהתרסה | |||
_new_ |
אלמלא היית כזה בור ועם הארץ | |||
|
|||
אני ,בנושא המילה ''כושי'' הניח לך לטבול בהנאה באמבט הדעות הקדומות שלך. ספציפית כבר עניתי לפרלמן. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |