|
באשר אלי, אתה טועה מאד | |||
|
|||
אבל אין לי רצון לחלוק כאן פרטים אישיים נוספים. יש הבדל בין עברית מודרנית לבין עברית עתיקה, הדבר ברור מאליו. את העברית העתיקה יש ללמוד בנוסף לידע הבסיסי בעברית. התלמוד והתנך כתובים בשפות שונות, גם ספרי התנך השונים כתובים בסגנונות ורבדים שונים של העברית. (למשל ירמיהו קרוב ללשון התורה ורחוק מרחק שנות אור ממגילת אסתר) העברית המקראית שונה מן העברית המשנאית והתלמודית שממילא רב בה חלקה של הארמית. וכך גם לשון החכמים ולשון הרבנים שונה מן העברית של תקופת ההשכלה ומן העברית של המאה ה21. זה שיש אנשים הטועים בהבנת העברית של התורה לא אומר שגם אני טועה, אבל אני דוחה את הטענה כי רק הפירוש הדתי אמוני לכתוב בתורה הוא הפירוש הנכון. מכל מקום - אם נס אינו אירוע שמחוץ לחוקי הטבע הוא אינו נס. אם ניתן להסביר דברים בדרך טבעית אין שום סיבה לכנות אותם ניסים. וכמובן, בין אם אני מאמין לסיפורי הניסים שבתורה ובין אם לאו, דומני כי הגיע העת לרענן את ענייני האמונה באלוהים ולבקש ממנו ניסים שיתאימו גם לזמננו זה. | |||
_new_ |
באשר אלי, אתה טועה מאד | |||
|
|||
נס הוא קודם כל מופת ודגל או קביעה של סטנדרד יותר גבוה שלא היה ידוע לדוגמא: הקביעה של משה דיין כרמטכ''ל כי פעולה יש להמשיך ולבצע אפילו אם יש 50% נפגעים - ולא מפסיקים אותה וחוזרים בגלל שהכלבים בכפר נובחים גרמה לניסים בצה''ל. הרבה יותר מנס אחד כי פתאום פעולות התגמול שהיו כשלון עד לאותו רגע הפכו להצלחות... הנצחון המהיר של מצבע קדש לא שוער ע''י השותפים האנגלי והצרפתי ולמעשה גם לא ע''י דיין עצמו כלומר, כמה מלים קטנות ופשוטות חוללו נס גדול יש גם מושג של נס מחוץ לטבע, אבל אני לא מעונין לדבר על זה בפורום מובטח לנו שיהיו נסים כשיגיע משיח | |||
_new_ |
באשר אלי, אתה טועה מאד | |||
|
|||
שכחת את הסנדביץ' אבוקדו. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |