|
כמות או איכות? | |||
|
|||
תשטוף את הפנים . אינך קורא בצורה עירנית את מה שכתבתי . לפי רישומי הצבא רומי חיו בארץ 4 מיליון יהודים ובכל העולם עוד 6 מיליון יחד = 10 מיליון . ההערכה שחיו ישראל 10 מיליון קיימת אך לא מקובלת עלי . הערכה זו היא הקיצונית ביותר ומבוססת על כך שבארץ ישראל עובדו 10 מיליון דונם . גם גודל שטח זה נראה לי מוגזם , אך הערכה זו בכל זאת קיימת . | |||
_new_ |
משהו שאינך כולל, במשקל ראוי, בטענות שלך | |||
|
|||
''ניתן להעריך כי לפרנסת אדם אחד בעת העתיקה היה צורך בעשרה דונאם בקירוב. מאחר שבארץ המערבית עובדו בתקופות השיא של העת העתיקה כ – 10 מיליון דונאם, הרי הארץ היתה יכולה לפרנס כמיליון נפש - כמספר העולה משיטת החישוב הראשונה'' (http://lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=13014). זוהי עמדה, של מגן ברושי שלפי דבריו הערכות של פלביוס לא אמינות (http://img2.tapuz.co.il/CommunaFiles/28211041.doc). על ברושי נכתב ''שהיה האוצר הראשי של היכל הספר והארכיאולוג הראשי של מוזיאון ישראל,...'' | |||
_new_ |
להלן קישור לעניין אמינותו של פלביוס! | |||
|
|||
_new_ |
להלן קישור לעניין אמינותו של פלביוס! | |||
|
|||
בהחומר שאתה מביא אנו מוצאים Josephus does not actually state that he has read the Commentaries but he clearly made direct use of them. Moreover, as will be seen later, he drew material from them for his own writings, especially War, his earliest book. לפניכן הוא גם מציין את מידת הדיוק במידע על הביצורים והמרחקים הגיאוגרפיים .The other school is of the opinion that the commentaries were field reports of military commanders, in draft form or slightly edited.13 בקצרה - יוספוס פלאביוס היה עבד אצל פלאביוס ומהכותבים בלישכתו . החומר הצבאי היה זמין ליוספוס ומכאן בקיאותו במצב . אפשר שהיו אידיוקים , אפשר שהיו העתקות שגויות אבל ברור שיוספוס ידע את המציאות של אז וכתב אותה כמייטב יכולתו . ולכן יש לקבל את דבריו כנכונים עם אפשרות של טווח טעות מסויים . זה ללא ספק טוב יותר מניחוש והערכה מהזמן המודרני . | |||
_new_ |
אתה עושה זאת שוב! | |||
|
|||
כהרגלך אתה מבטל את חשיבות העדויות שלא מתאימות לצריך (הנתהלות פוליטית). תהיה בריא! | |||
_new_ |
אתה עושה זאת שוב! | |||
|
|||
הצגת מאמר ארוך ובו סעיפים רבים וטיעונים רבים הוא הכללה . בולט במיוחד החלק הראשון בו מודגש עד כמה הפרטים שכתב יוספוס מתאימים לממצאים הארכיאולוגיים . לכן ציין בדיוק איזה עדויות של יוספוס בנושא מספר התושבים הן טעות . | |||
_new_ |
אתה עושה זאת שוב! | |||
|
|||
''תשטוף את הפנים. אינך קורא בצורה עירנית את...'' המקורות שהצגתי. | |||
_new_ |
אתה עושה זאת שוב! | |||
|
|||
אני קראתי את המאמר שהבאת . שם כתוב שהדיוק בכתיבת יוספוס רב . גם הבאתי ציטוט ישיר . אם אתה יכול להראות שגיאה של יוספוס בייחס למספר היהודים בארץ בזמן החורבן הראה זאת ללא מוץ ותבן . | |||
_new_ |
אתה עושה זאת שוב! | |||
|
|||
הצגתי מקורות מידע שכנראה לא לקחת בחשבון כאשר קבעת עמדה (תגובה 147708). השאלות שלך מעידות שלא קראת אותם בעיון. מאחר ואני מניח בביטחון שאתה יודע קרוא וכתוב אין לי שום כוונה לעשות את העבודה במקומך. | |||
_new_ |
אתה עושה זאת שוב! | |||
|
|||
ואני מזכיר לך שהקביעה שנחוצים 10 דונם לפרנסת אדם אחד היא קביעה שגויה . את זה כתבתי באחת מתגובותי . לפי מה שידוע לי דונם אחד מפיק קילוגרם אחד של תבואה כנגד כל מילימטר גשם שיורד . אזור בו הגשם הוא 200 מ''מ התנובה היא 200ק''ג לדונם . איזור בו הגשם הוא 500 מ''מ התנובה היא 500 ק''ג תבואה לכל דונם . תבואה מגדלים במחזור אחד או שנים בשנה בתלות במזג האויר . אם מגדלים מחזור אחד הרי שבשאר הזמן מגדלים דברים אחרים . נוסף לכך יש מרעה . הצאן והמיקנה ניזונים במקומות שבהם אין עיבוד חקלאי . לכן ההשערה היא ששטח של 10 מיליון דונם מפרנס 10 מיליון בני אדם . אבל אני מחמיר עם עצמי וטוען שחיו בארץ באותו זמן ''רק'' 4 מיליון יהודים . | |||
_new_ |
לא קראת בעיון! | |||
|
|||
_new_ |
משהו שאינך כולל, במשקל ראוי, בטענות שלך | |||
|
|||
_new_ |
''כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ-- [ספינר], שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ''! | |||
|
|||
_new_ |
תגובתך עלובה מאד . | |||
|
|||
ספינר הביא קישור למאמר . אם אין לך מה להגיב - אל תגיב . אם יש לך השגות או סתירה - עשה זאת . | |||
_new_ |
תגובתך עוד יותר עלובה וגם נבזית | |||
|
|||
אתה לא מפסיק לילל כאשר יש רק רמז קל או נדמה לך שתוקפים אותך אישית. אבל בדרך כלל אינך מסתפק ביללות ואתה מגיב בצורה בוטה וגסה. כעת כאילו תמים אתה בא להגן על ספינר שלא חדל לתקוף בצורה אישית. א. זה לא עניינך. ב. אתה שוב בוטה וגס. ג. לכן תגובתך עלובה וגם נבזית. הפוסל, אריה עירן, במומו פוסל! | |||
_new_ |
תגובתך עוד יותר עלובה וגם נבזית | |||
|
|||
א - לא צריך לתקוף אישית . ב - אתה חוזר על המנטרה הזו כלפי ספינר כבר הרבה פעמים . ג - זו תגובה עלובה וגסה . ד - הוא הביא קישור למאמר . יש לך תגובה ראויה ? ה - כאן זה פורום פתוח . כל אחד מגיב לכל אחד . ו - אינך רואה את החטוטרת שלך . | |||
_new_ |
''כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ-- [אריה עירן], שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ''! | |||
|
|||
_new_ |
-- [אריה עירן], שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ''! | |||
|
|||
אתה ראוי לתגובתי , עליה אתה מתלונן . כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ . . . | |||
_new_ |
''כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ-- [אריה עירן], שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ''! | |||
|
|||
_new_ |
את פגמיך אתה מוצא אצלי . | |||
|
|||
_new_ |
הדגשתי את פגמי התנהלותך! | |||
|
|||
אתה מרבה לנהוג בגסות כלפי משתתפים בפורום אבל מרשה לעצמך להטיף מוסר כאשר נדמה לך שמישהו צריך הגנה. הגיע הזמן שתלמד שהזכות להטפת מוסר לא נקנית בהתנהלות בוטה וגסה. | |||
_new_ |
הדגשתי את פגמי התנהלותך! | |||
|
|||
העיקרון פשוט . אני מאפשר לזולתי לטעות ואינני כועס . מי שממשיך לנהוג כלפי רע אני משיב לו בלי מעצור . ניסיונך להדביק לי את המשפט ההוא לא ייצלח . גם הפעמים הרבות שכך אתה מגיב לספינר ראוי שתפסיק . זה נכון גם אם אתה קורא את זה אצל מי שאתה חושב שהוא (אני) בוטה . אם ספינר כותב בגסות - ענה לו בגסות . אם הוא מביא מאמר ואין בכתיבתו גסות אז אל תתחיל אתה . זה פשוט . | |||
_new_ |
אריה, הדגשתי את פגמי התנהלותך! | |||
|
|||
אתה, אריה, מרבה לנהוג בגסות כלפי משתתפים בפורום אבל מרשה לעצמך להטיף מוסר כאשר נדמה לך שמישהו צריך הגנה. הגיע הזמן שתלמד שהזכות להטפת מוסר לא נקנית בהתנהלות בוטה וגסה. אין בעצות שלך כנות, יושרה או הגינות; אין בהן ערך. העצות שלך לא שוות דבר. | |||
_new_ |
הסברתי לך איך אני נוהג . | |||
|
|||
עם גסים תגסס . עם מנומסים תתנמס . כאשר יעשו לך - כך תעשה להם . | |||
_new_ |
אתה מלא סתירות - קשקשנות | |||
|
|||
דבריך מלאים סתירות: 1. פעם אחת אתה מתלונן (''תגובתך עלובה מאד'') ופעם שניה אתה ממליץ לנהוג בניגוד למשתמע מתלונתך. 2. אתה מטיף לפאשיזם אבל מטיף מוסר... דבריך מזכירים את הרוצח שמטיף ''לא תרצח'' ואת הגנב שצועק ''לא תגנוב''... | |||
_new_ |
אתה מלא סתירות - איגנוראטיו אלנכי . | |||
|
|||
כנראה קשה לך להבין את מקור ההבדלים . אני אסביר לך לאט - ראוי להגיב לזולת על פי התנהגותו . לאדם מנומס רצוי להגיב בנימוס . לאדם חצוף ראוי להגיב בחוצפה . לאדם גס רצוי להגיב בגסות . מי שנוהג כך יימצאו אצלו תגובות מסוגים שונים . תגובות מנומסות וגם גסות . הכל לפי האדם מולו הוא מגיב . המלצה נוספת לתת הזדמנות לזולת לתקן את דרכיו בהנחה שתגובה גסה היא מעידה חד פעמית . עוד המלצה כאשר ידוע שההיתקלות היא חד-פעמית ולא ייהיה לה המשך אפשר ''להכניס'' מטען מלא . שיטה זו מבוססת על הניסוי של אקסלרוד . | |||
_new_ |
אתה מלא סתירות - קשקשנות מיותרת | |||
|
|||
דבריך מזכירים את הרוצח שמטיף ''לא תרצח'' ואת הגנב שצועק ''לא תגנוב''... עצותיך השחצניות חסרות ערך... | |||
_new_ |
אתה מלא קשקשנות מיותרת | |||
|
|||
השחצנות היא עיסוקך המרכזי . לכן אתה רואה בהסבר מסודר של זולתך שחצנות . | |||
_new_ |
אתה מלא סתירות - קשקשנות מיותרת | |||
|
|||
א. ציינתי שעצותיך חסרות ערך וגם הבהרתי מדוע. ב. אחר כך הראיתי את הסתירות שממלאות את דבריך. ג. התגובה שלך היא הסבר ''מסודר'' שחצני שכוונתו הסחת הדעת. הפוסל, אריה, במומו פוסל! | |||
_new_ |
אתה מלא סתירות - קשקשנות מיותרת | |||
|
|||
א - טעות שלך . ב - אין סתירות . ג - פגם שלך . אכן דוד - הפוסל,במומו פוסל! | |||
_new_ |
דבריך, אריה, מלאי סתירות - קשקשנות מיותרת | |||
|
|||
_new_ |
דבריך, דוד , לא הגיוניים - קשקשנות מיותרת . | |||
|
|||
_new_ |
דבריך, אריה, מלאי סתירות ולכן לא הגיוניים - קשקשנות מיותרת! | |||
|
|||
דבריך מלאים סתירות וחוסר הגיון: 1. פעם אחת אתה מתלונן (''תגובתך עלובה מאד'') ופעם שניה אתה ממליץ לנהוג בניגוד למשתמע מתלונתך. 2. אתה מטיף לפאשיזם אבל מטיף מוסר... דבריך מזכירים את הרוצח שמטיף ''לא תרצח'' ואת הגנב שצועק ''לא תגנוב''... | |||
_new_ |
דבריך, אריה, מלאי סתירות ולכן לא הגיוניים - קשקשנות מיותרת! | |||
|
|||
אין תלונות . ''תגובתך עלובה מאד'' זו לא תלונה . זו קביעה ! אתה אחראי לזכרונות שלך ולאסוציאציות שלך . רבריך מזכירים לי ענינים אחרים . ובענין המוסר - עדין לא בררת את דעתי המלאה בנושא . פשוט אינך יודע . | |||
_new_ |
דבריך, אריה, מלאי סתירות ולכן לא הגיוניים - קשקשנות מיותרת! | |||
|
|||
אתה אחראי לסתירות ולחוסר ההיגיון שמהוות הקביעות שאתה כותב בהרבה הודעות. | |||
_new_ |
אינך מסוגל להבין שלמצבים שונים יש תגובות שונות . | |||
|
|||
ככה זה בחיים . אבל לך אין מושג מהחיים . | |||
_new_ |
אתה מאד מצליח | |||
|
|||
דבריך, אריה, מלאי סתירות ולכן לא הגיוניים - קשקשנות מיותרת! על הרקע הזה ברור שהמושג שלך על החיים הוא אוצר חסר ערך. | |||
_new_ |
אינך מסוגל להבין שלמצבים שונים יש תגובות שונות . | |||
|
|||
_new_ |
אינך קורא את המציאות נכון | |||
|
|||
_new_ |
אינך קורא את המציאות נכון | |||
|
|||
יתכן שאתה צודק באמירה זו וייתכן שאינך צודק . ברור לקורא בפורום הזה , שאני קורא את המציאות בצורה שונה ממך למשל . מכאן ועד הקביעה שלך עדין יש מרחק מה . עדין לא הוכחת כי 1 -אוכלוסיה אינה גדלה למרות שמספר הנולדיםבה גדול ממספר הנפטרים . 2 - הרעב אינו ממית . 3 - לאורך זמן האוכלוסיה היהודית גדלה . 4 - יש מדינה או מדינות שאוכלוסייתן גדולה מזו של ישראל אך שטחן קטן מישראל (בהסתמך על האטלס של נאור) . 5 - שנבואתו של מאלתוס בענין אוכלוסיית אירלנד שגויה . 6 - שתהליכי הכחדה רחבי היקף אינם מתרחשים בדורנו . לכן בינתיים אני רגוע . | |||
_new_ |
אינך קורא את המציאות נכון | |||
|
|||
אם אתה צודק ויש סיכוי שרוב הצדק איתך זו בדיוק הסיבה לא להיות רגוע | |||
_new_ |
אינך קורא את המציאות נכון | |||
|
|||
א. ההוכחות שחסרות לך הן הבעיה שלך ובודאי לא שלי. אני גם זוכר שחלק מהטענות שלך בהקשרים האלה הופרכו כבר. ב. את ההטענה שלי בדבר הסתירות שממלאות את דבריך לא הצלחת להפריך (תגובה 147861). מכאן שקריאת המציאות שלך לר...! | |||
_new_ |
אינך קורא את המציאות נכון | |||
|
|||
קישור על גבי קישור , זה מה שאתה עושה . כל מסר שלך טוען ''שם טעית'' או ''פה טעית'' ובדיקה מראה שדבריך אינם נכונים . אתה ממעט כלכך לסתור דברים בצורה נכונה או עם הוכחות עד כי דבריך נעשים חסרי ערך ומשמעות . אתה מרבה לבצע ''סתירת טענת קש'' ואחר כך כותב פעמים רבות שדברי הזולת מוטעים בעוד שאינם כאלה . גם כעת כשכתבתי כמה נקודות , לא סתרת אותם אלה הבאת קישור ששם ''כאילו'' קיימת סתירת דברי . זה כמובן לא נכון . | |||
_new_ |
אינך קורא את המציאות נכון | |||
|
|||
פעם נסית להתמודד עם טענות ישירות באופן ישיר וענייני. אבל מאז הבעיה שלך מחריפה והולכת. פחות ופחות רואים אצלך התמודדות עם טענות באופן ישיר. יותר ויותר אינך מתמודד עם דברים שעוסקים בהפרכת טענותיך או שמראים את טעויותיך באופן ישיר במועד שהן עולות. במקום זה לאחר זמן אתה מופיע עם טענות כלליות, בלי כתובת או ציטוט ישיר ובמועד לא קשור, כמו ''... בדיקה מראה שדבריך אינם נכונים''. מה שחסר זו כמובן הבדיקה ומה נבדק. זה תרגיל ''המחט בערימת השחת'' הלא מתוחכם. בהודעה קודמת ''דרשת'' שאוכיח הצהרות שניסחת. עניתי לך כי ''ההוכחות שחסרות לך הן הבעיה שלך ובודאי לא שלי''. לכן הדברים שלך בשני המשפטים האחרונים כעת גובלים בשקר: לא הצגתי בהקשר הזה קישור, לא טענתי שסתרתי את דבריך. | |||
_new_ |
אינך קורא את המציאות נכון | |||
|
|||
כתבת ''ב. את ההטענה שלי בדבר הסתירות שממלאות את דבריך לא הצלחת להפריך (תגובה 147861).'' מה זה (תגובה 147861) אם לא קישור ? מלפפון ? ומה זה ''הסתירות שממלאות את דבריך'' אם לא כתיבה כוללנית הנשענת על עבר מעורפל ושנוי במחלוקת ? והיכן יש לך ''טענות באופן ישיר'' כאשר ''לא טענתי שסתרתי את דבריך.'' ולכל זה אתה כותב ''הדברים שלך בשני המשפטים האחרונים כעת גובלים בשקר'' . אל זה אני מתייחס כעת וגם בעתיד כמו אל משהו שלא סתרת ולא הראית שהוא שגוי . אל העובדה שאתה קורא לזה ''שקר'' אני מתייחס כשגיאה שלך . | |||
_new_ |
אינך קורא את המציאות נכון | |||
|
|||
אתה הופך אותו לפסיכולוג האם זה קשור גם כן לתיאוריה של האבולוציה? | |||
_new_ |
אינך קורא את המציאות נכון | |||
|
|||
עזוב , מספיק קשה לי איתו . הוא כותב לך בהתמדה את אותו משפט מכוער ורואה את התערבותי למענך לא ראויה . אז עזוב אותו . | |||
_new_ |
אינך קורא את המציאות נכון | |||
|
|||
המשפט הזה הוא תגובה ראויה ומתאימה לנוסח ההודעות של ספינר. העובדה שאינך מבין זאת מצד שני מילל ומתלונן על הרבה פחות מכך אומרת דרשני. | |||
_new_ |
''כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ-- [ספינר], שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ''! | |||
|
|||
_new_ |
אינך קורא את המציאות נכון | |||
|
|||
א. הסתירות המוזכרות בקישור (תגובה 147861) הן סתירות מאתמול ולכן ''הדברים שלך בשני המשפטים האחרונים כעת גובלים בשקר''. אלו המשפטים בתגובה 147929 משעה 17:05. ב. הבהרתי מספיק פעמים מהן הסתירות שממלאות את דבריך (למשל בתגובה 147861. אם באמת מעניין אותך קרא את הדברים במקומות שהם מופיעים. ג. כאשר הצגת טענות-תיאוריות הצגתי הפרכות וטענות שכנגד שמתמודדות באופן ישיר עם דבריך. אם תציג אותן שוב אוכל להתמודד איתן שוב. כאשר אתה עובר לטענות כלליות, לא ממוקדות ולא נכונות על עימותי-ויכוחי עבר כפי שעשית בחלק הראשון של תגובה 147929 אין דרך אחרת מאשר לתאר זאת מזו שנקטתי. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |