|
אהוד ברק | |||
|
|||
טוב שאינך חלק מהעם היושב בציון. | |||
_new_ |
אהוד ברק | |||
|
|||
שמי שלא ברור הכוונה לאמיץ:ספינר | |||
_new_ |
ספינר הוא ציוני נאמן ותקיף | |||
|
|||
תנו לו את הכבוד המגיע לו. | |||
_new_ |
ספינר הוא ציוני נאמן ותקיף | |||
|
|||
הצחקת את ספינר. ציוני? איפוא ? בא.....? אל תקלקל לו את המוניטין בקרב חבריו. | |||
_new_ |
תגיד צופיה גאון של הפאשיזם | |||
|
|||
אין לך מה לעשות חוץ מלהציף בעשרות תגובות סרק את האתר? | |||
_new_ |
תגיד צופיה גאון של הפאשיזם | |||
|
|||
ממש לא. | |||
_new_ |
תגיד צופיה גאון של הפאשיזם | |||
|
|||
בלי להכנס לדיון על ההתקפות האישיות מכל הצדדים , יש לי בקשה , אולי מספיק ? לא נחוץ לא מצד ספינר , לא מצד סיון , לא מצד עין ולא מצידי . די . | |||
_new_ |
תגיד צופיה גאון של הפאשיזם | |||
|
|||
צופיה מציף פה את הפורום בהבליו, כל יממה הבל עולה מחדש לאויר, וסיון דואג שלא תיפול שערה אחת ממצחו הנמוך של צופיה חברו היקר. כבר אין ספר טוב לקרוא? | |||
_new_ |
תגיד צופיה גאון של הפאשיזם | |||
|
|||
מה דעתך, יענקלה, על הודעה זו של ספינר? | |||
_new_ |
תגיד צופיה גאון של הפאשיזם | |||
|
|||
אולי מספיק ? | |||
_new_ |
תגיד צופיה גאון של הפאשיזם | |||
|
|||
אני רק מגיב. אם אין אלימות מילולית תגובתי בהתאם. | |||
_new_ |
תגיד צופיה גאון של הפאשיזם | |||
|
|||
אני תוהה מי אומלל יותר אתה ועשרות הודעות הסרק שלך, או סיון הנקרא להגן עליך ועל הבליך ועושה יום וליל למנוע ממך מלהחליק במדרון, כנראה ללא הצלחה מרובה. | |||
_new_ |
תגיד צופיה גאון של הפאשיזם | |||
|
|||
אולי מספיק ? | |||
_new_ |
תגיד צופיה גאון של הפאשיזם | |||
|
|||
ספינר, אין אומלל גדול ממך. אדם אכול שינאה ושיטנה כמוך ראוי לכל גנאי וגינוי וזה מה שאני עושה ויעשה. וגם רחמים, אך לא ממני. | |||
_new_ |
נאה דורש נאה מקיים? | |||
|
|||
אריה עירן משתדל שלא. הנה מה שעשה רק כשעה קודם (תגובה 139918). יש פתרון לבעיה שלך. פשוט תפנה ישירות לספינר שממנו כל זה מתחיל. אפשר לפעמים לסלוח להתקפות אישיות כאשר הן מלוות במסרים בעלי ערך כלשהו, או נובעות מהם. אבל אצל ספינר זה כמעט רק התקפות אישיות מרושעות; אצל ספינר המסרים ה''ערכיים'' הם השוליים. | |||
_new_ |
נאה דורש נאה מקיים? | |||
|
|||
אתה רואה מה שאתה רואה . אני לא רואה שהוא דמגוג או שקרן ואתה מכנה כך כל מסר שלו . מה דעתך להיות הגדול ולתת לו להיות הטרול ? נסה להתעלם . | |||
_new_ |
נאה דורש נאה מקיים? | |||
|
|||
ממפיצי שנאה ושיטנה כמו ספינר ויוסוף אין להתעלם. האם אתה גם מציע להתעלם ממעשי הפלשתינאים כי הם סתם טרולים? | |||
_new_ |
[•] צופיה מה אתה אם לא | |||
|
|||
נו נו [•]... של אימא, צופיה, מה יהיה שוב אנו נדרשים להתיחס אליך כמו אל גננת, הטרול המעיק, והמחניק צופיה, רק סיון הוא [•]... שמתחרה בך, הוא כל כך שקוע ברקב של היותו צדקן עולמי, שאינו מבחין כבר בין טוב ורע, עובדה, הוא מתיחס לצופיה הימני כשמאלני, לעצמו סיון מתיחס כאל שמאל למרות שאין ימנמני ממנו לא רק בגלל שמרנותו המעיקה, הנפרשת בצורת תמיכה בביבי ובתורתו הקאפטליסטית תאצ'ריסטית, אלא בכלל, בעצם הדבקות שלו בערכים נבובים שיקריים שבהם הוא מאמין עד טיפת דמו הימנמנית האחרונה. [•]... | |||
_new_ |
ספינר מרעיל הבארות. | |||
|
|||
ספינר! לי יש יתרון עצום עליך. אני חי בארץ ישראל ,אתה , סתם שונא יהודים בטח עם זקן ,ציציות ושאר האביזרים שחי בגלות ועוסק בהרעלת בארות. יאללה מרעיל בארות חרדי, קדימה תצטרף ליוסוף ותירקו ביחד, אולי מישהו יחשוב שמטפטף. | |||
_new_ |
נאה דורש נאה מקיים? | |||
|
|||
כאן זה פורום של דיונים והבעת דיעה . אני אתאפק עד יום א' ועד בכלל , מביטויי שטנה , נראה מה יקרה . אריה עירן . | |||
_new_ |
נאה דורש נאה מקיים! | |||
|
|||
1. מה דעתך שתקיים את העצה של עצמך...? 2. מה דעתך שתפנה למקור הרעה...? ----- 3. אנסה להבהיר לך את מה שלדבריך אינך רואה: דמגוגיה היא שמוש מודע בשקרים ובהוצאת דברים מהקשרם. זה בדיוק מה שעושה ספינר ביחס להרצל. אבל הוא מרחיב את השימוש בכך כי הוא משלב את הדמגוגיה בהתקפות שנאה אישיות. זאת השיטה של רוב ההודעות שכתב כאן. בתחילה ניסיתי להסביר לו כפי שנוהגים עם אדם שנראה ששגה. אבל הסתבר שזו השיטה שלו ושזו כוונתו ואין סיכוי שישנה את דרכו; אין סיכוי לדיון ענייני. הגישה שלי היא השימוש בפתגם ידוע ומוכר מן המקורות. יש עוד אדם שנוהג כך ואתה אינך מתעלם מההודעות שלו כאשר הוא מזכיר את שמך וכאילו מתייחס לדבריך. אתה גם לא מסתפק בהודעות ''צמחוניות'' כתגובה. 4. בניגוד לך אולי אני יודע מיהו ומה שמו האמיתי של ספינר, ויודע עליו דברים מעבר למה שכתב כאן. גם הוא יודע עלי לא מעט מאינופרמציה שקיבל מחוץ לפורום. עד היום לא עשיתי שימוש בכך אבל הוא מתבל את ההתקפות האישיות שלו עלי בידע הזה. הוא גם נהנה מאנונימיות. ----- הבעיה היא בבהתקפות האישיות נגד משתתפים מזוהים שספינר לא מפסיק לכתוב בזדון. שם גם הפתרון. | |||
_new_ |
נאה דורש נאה מקיים! | |||
|
|||
1 - אני אתאפק עד יום א' ועד בכלל , נראה מה ייקרה . 2 - בענין הרצל . מי שמבקר את המיונות מבליט את העובדה שחלק ממשפחתו התנצרו . גם נכתב שהוא התייחס אל ההתנצרות כאופציה ליהודים . או שזה שקר או אמת . אבל לא דמגוגיה . דמגוגיה היא מניפולציה על הרגשות למטרה מדינית . אני מבין שספינר הוא יהודי שומר מצוות . יש להתייחס לדבריו ולא אליו . אריה עירן . | |||
_new_ |
נאה דורש נאה מקיים! | |||
|
|||
אף אחד לא מעוניין לדעת עם אריה עירן הביולוג האבלוציוני הפאשיסטי יהודי טוב שומר מצוות או סתם עוד ימנמן עלוב מהסוג המקובל. | |||
_new_ |
נאה דורש נאה מקיים! | |||
|
|||
יכול להיות שזה מקובל רק עליך ועל עוד שניים שלושה שמאלנים. אבל זה שזה מקובל עליך זו רק הבעיה שלך . הפורום לא מעוניין להיכנס לנעבעכי נשמתך, ולא רק בגלל שהיום חג, אלא שזו חגיגה לימין שהשמאלני הוא אתה וכמוך. | |||
_new_ |
נאה דורש נאה מקיים! | |||
|
|||
אתה מנסה אותי ? תתאמץ יותר . | |||
_new_ |
נאה דורש נאה מקיים! | |||
|
|||
1. אין להצהרת התאפקות מוגבלת בזמן שלך שום תרומה לעניין ההתקפות האישיות. זאת בעיקר שהדבר הקובע הוא מבחן התוצאה - בדברים שיכתוב ספינר. 2. ההגדרה שאתה מציג לדמגוגיה היא נכונה בהסתייגות שהמטרה לא חייבת להיות מדינית ושהיא לעיתים קרובות מאד טיפוח רגשות שנאה כלפי אנשים בודדים (כמו משתתף כזה או אחר בפורום). בדברי הגדשתי את הכלים, אמצעי היצור, שמאד אופייניים לתהליך הדמגוגיה שהם שקר, הוצאה מהקשר וסילוף בכלל. אלה כלים מאד אופייניים בהם משתמש ספינר לייצור הודעות דמגוגיות רבות. להלן דוגמה אחת מהן (תגובה 139738): ''... התבוללות אנשים רבים ביננו חושבים שזו אולי ההצלה שלהם כיהודים... אחרי הכל זו גם היתה המלצה של הרצל לכל היהודים בסביבתו וזה הלך רוח שמקבל חיזוקים בחלקי החברה החילונית היותר קיצוניים תוך כדי הפיכת הדתיים והחרדים לקאריקאטורה מעוותת ש[ל] מוצצי דם''. הגישה שעומדת מאחורי ההודעה הזאת מכילה את כל מרכיבי הדמגוגיה ביחס להרצל כאשר המטרה היא יצור קריקטורה מעוותת של הרצל; בעיקר קריקטורה מעוותת של תרומתו ושל תרומת התנועה הציונית לעם היהודי. זו גם המטרה של דבריו ביחס לחברה החילונית. 3. צריך לקחת בחשבון שהרצל הדגיש את הרבע האחרון בחייו להשגת פתרון לסבל הגובר מאנטישמיות, להקמת מדינה יהודית בארץ ישראל. על הרקע הזה, של הנעת התהליך שהקים את מדינת ישראל, ההתעסקות עם גורל צאצאיו גם היא דמגוגיה. | |||
_new_ |
נאה דורש נאה מקיים! | |||
|
|||
הבאת דוגמא . בוא נבחן אותה . איזו שורה או קטע אינו אמת ? | |||
_new_ |
תבחן אותה עם היצרן! | |||
|
|||
אשמח אם תערוך בחינה או אימות של ההצהרה הזאת ופרטיה. אני מציע לך להתחיל בבדיקה מהן האסמכתאות של ספינר. | |||
_new_ |
תבחן אותה עם היצרן! | |||
|
|||
סיון יש מצב שאתה הוזה? | |||
_new_ |
תאמינו לי, זה לא ככה. | |||
|
|||
_new_ |
הנה העתקה מתוך הויקיפדיה - האנציקלופדיה החופשית . | |||
|
|||
ביומניו, שנכתבו כבר בתקופת פעילותו הציונית, מציין הרצל כי בשעתו עלה בדעתו שאולי ניתן לפתור את בעיית היהודים על ידי התנצרות המונית (הוא מציין כי מנהיגי היהודים, והוא עצמו, לא היו אמורים להתנצר). אך רעיון זה, שחלף במוחו גם נדחה במהרה, ולא היו לו שום תוצאות מעשיות. ''בערך לפני שנתיים חפצתי לפתור את שאלת היהודים בעזרת הכנסייה הקתולית. ביקשתי להבטיח לעצמי בראשונה את עזרת נסיכי הכנסייה באוסטריה ולהשיג על ידיהם ראיון אצל האפיפיור, כדי להגיד לו: עזור לנו מפני האנטישמים, ואני מחולל תנועה כבירה בין היהודים שיעברו באופן חופשי ונאה לנצרות. חופשי ונאה במובן זה, שמנהיגי התנועה - בייחוד אני - יישארו יהודים ובתור יהודים יטיפו לקבלת הדת השלטת. בעצם היום, בראשון בשבת, בשעה 12 בצהריים, תצא לפועל ההמרה בתהלוכה חגיגית ובצלצול פעמונים בכנסיית סטפן. לא בבושת פנים, כמו שעשו יחידים עד כה, כי אם בגאון. והעובדה שהמנהיגים יקיימו בידם את יהדותם, ובלוותם את העם עד מפתן הכנסייה יישארו בעצמם בחוץ – תרומם את כל העניין ותשווה לו קו של כנות רבה''. – ''כתבי הרצל'', כרך ב', יומן א', עמ' 14, (בעריכת מזכירו האישי ד''ר רפאל שאול לנדאו) הרהורים דומים עלו בדעתו גם באשר למשפחתו, במכתב למוריץ בנדיקט הוא כותב: ''יש לי בן. הייתי מעדיף להתנצר היום או מחר, כדי שתקופת החברות שלו בנצרות תתחיל מוקדם ככל האפשר''. אך רעיונות אלו נדחו מיד: אינני יכול לעשות זאת משתי סיבות: ראשית, אני עתיד לפגוע באבי'' ובהמשך: ''שנית, אין לנטוש את היהדות כל עוד קיימת עוינות כלפיה... יש ליצור תחילה מצב של סובלנות, ואחר כך להעביר את כל היהודים כגוף אחד אל הנצרות''. רעיונות אלה לא קרמו מעולם עור וגידים וביומנו מציין הרצל עד כמה אין בהם ממש. ''האנטישמיות גָדְלָה וּגְדֵלָה והולכת - ועמה גם אני. .... בראשונה פגעה בי שאלת היהודים עד מאד. אולי היה זמן, שהייתי מתחמק ממנה ברצון, אולי אל הנצרות, לכל מקום שהוא. מכל מקום, היו אלה נטיות עמומות שבחולשת-נעורים. כי אני אומר לעצמי במלוא כנות דבריי אלה - והרי הם יהיו חסרי-ערך לחלוטין, אם אוסיף להם כחל ושרק - אני אומר לעצמי, כי מעודי לא אמרתי ממש להתנצר או לשנות את שמי. העניין האחרון נתאמת אפילו על ידי מעשה שהיה. כאשר פניתי, בניסיונותי הראשונים המצערים, בהצעת כתב-יד ל''שבועון הגרמני'' שבווינה, יעצני ד''ר פרידיונג לבחור לי כינוי ספרותי, שצביונו היהודי יהא בולט פחות משם משפחתי. התנגדתי לכך מיניה וביה ואמרתי, כי בדעתי להיקרא גם להבא בשם אבי, וכי אני נכון לקחת בחזרה את כתב-היד. פרידיונג קיבלו בכל זאת. הייתי אז סופר פשוט ותם, עם מעט תאוות כבוד ובלי גאוותנות יתירה. שאלת היהודים ארבה לי, כמובן, בכל פינה. נאנחתי ולעגתי, הרגשתי את עצמי ברע, אך בכל אלה לא הייתי מזועזע ביותר, אף כי עוד לפני בואי הנה עלה בדעתי לכתוב רומן יהודי. חפצתי לכתוב אותו בשעת סיורי בספרד, בקיץ 1891. אז העסיקה אותי ביותר תוכניתי הספרותית הזאת. לפי התוכנית היה שם הרומן ''שמואל כהן'', ובין רשימותי הקטועות יש בוודאי רבות הנוגעות לתוכנית זו. בעיקר אמרתי לתאר הניגוד שבין השכבה הסובלת והישרה, הנתונה לקלסה, של היהודים העניים ובין היהודים העשירים. הללו אינם מרגישים כלל באנטישמיות, אף כי הם הינם הגורמים העיקריים''. – ''כתבי הרצל'', כרך ב', יומן א', פריז, אביב תרנ''ה (1895) סמוך לשבועות אני מצפה לתגובתך . אריה עירן . | |||
_new_ |
כעת אתה יכול לעשות את הבחינה | |||
|
|||
תבדוק מה השקר ומה הסילוף, ולכן מה הדמגוגיה בדברי ספינר. | |||
_new_ |
כעת אתה יכול לעשות את הבחינה | |||
|
|||
נשארת ללא שינוי . | |||
_new_ |
בודאי! | |||
|
|||
_new_ |
תבחן אותה עם היצרן! | |||
|
|||
אתה מעמיד עצמך כבעל הכשרה אקדמית . כמי שמביא אסמכתאות וקישורים וכמי שמוקיע אותו ואחרים כשקרן (שקרנים) . תראה שאתה גדול ממנו . | |||
_new_ |
תבחן אותה עם היצרן! | |||
|
|||
א. אינני משתמש בביטוי שקרן או שקרנים. ב. אינני מתכוון למלא דרישות שלך לעשות דברים שלא פעם היו ללעג בעיניך. | |||
_new_ |
תבחן אותה עם היצרן! | |||
|
|||
אינך חייב לי דבר . אך בנקודה שבה טען ספינר שהרצל היה בעד המרה לנצרות הוא צדק . אריה עירן . | |||
_new_ |
לא זאת היתה טענתו של ספינר! | |||
|
|||
גם למה שכתבת אין ביסוס! | |||
_new_ |
כתב סיון | |||
|
|||
''שמאד אופייניים לתהליך הדמגוגיה שהם שקר''- הוא לא משתמש בביטוי שקרן או שקרנים, באמת? האם מוכן סיון שנערוך בדיקה, באיזה השמצות ונאצות הוא עושה שימוש? | |||
_new_ |
כתב סיון | |||
|
|||
עזוב , לא חשוב . הוא טען שדברי ספינר שקר , בענין הרצל והמלצתו להתנצר . אני הבאתי סימצוכין ותגובתו ממש ריק4ה . עזוב אותו . שייחיה באשליה עצמית . | |||
_new_ |
לא הבאת שום סימוכין! | |||
|
|||
א. אין בקטע שהצגת שימוש בביטוי המלצה או בביטוי דומה אחר. ב. כתוב שם שזה היה רעיון חולף שנדחה במהירות ושלא היו לו שום תוצאות מעשיות: 1. לאף אחד לא המליצו על התנצרות, 2. לא מוזכר שם מישהו שהתנצר בגלל הרעיון החולף. עגלתך, אריה עירן, ריקה! | |||
_new_ |
לא הבאת שום סימוכין! | |||
|
|||
בכל מקרה אין מדובר בשקר, אלא בפרשנות, האם מדובר רק ברעיון חולף, מישהו טען שקמה תנועת התנצרות ציונית? אבל אתה סיון ששת לנבל את המקלדת שלך, חבל. | |||
_new_ |
מדובר בשקר! | |||
|
|||
חבל שאינך טורח לקרוא את המקור לביקורת שלי לפני שאתה מביע דעות כל כך נחרצות. נתחיל מן המאוחר - מה שספינר כתב לפני פחות משבוע. א. מי שניבל את המקלדת לדבריך זה מי שכתב את השקר (תגובה 139738): ''אחרי הכל זו גם היתה המלצה של הרצל לכל היהודים בסביבתו''. כדאי אולי שתקרא את ההודעה כולה בה מככבים שקרים אחרים ב. הסיפור הזה של הצגת אוסף הצהרות המופרכות, חסרות ביסוס הוא לא חדש. ובעניין הרצל זה חוזר על עצמו כאילו עניין ההתנצרות היה מפעלו הראשי - שימוש בשקר כדי ליצור דמגוגיה. המטרה די ברורה. ג. הטענה שלי שמדובר בשקר וביצור הצהרות דמגוגיות היא תיאור ההודעה הספציפית ושל מה שעושה ועשה כותב ההודעה הזאת. ד. לשאלתך מדובר ברעיון חולף אבל ספינר מנסה להציגו כרעיון הראשי שהנחה את הרצל בכל פעילותו הציונית. אם עוד לא הבנת הרי אצל ספינר התנצרות מכילה את כל הדברים הרעים שקרו וקורים ליהודים. ה. מי שבאמת בוחן מי היה הרצל ומה היתה תרומתו לתנועה הציונית ולכן להקמת מדינת ישראל מבין שהאמירה הדמגוגית הזאת רחוקה ת''ק פרסה מהאמת. ----- הנסיון להפוך רעיון חולף למהותו של אדם הוא כבר לא פרשנות אלא שקר. ישנה עוד אפשרות אחת שמי שכותב ''פרשנות'' מהסוג הזה לא מכיר את העובדות. במקרה כזה אדם סביר שנזהר ינסה לבדוק לפני שהוא חוזר על ה''פרשנות''. אבל אצל ספינר זה לא קרה עד היום. | |||
_new_ |
לא הבאת שום סימוכין! | |||
|
|||
ברור מיומנו שזה חלף במחשבתו . הוא אפילו שקל פניה אל אבות הכנסיה באוסטריה . על מה זה מעיד אם לא על חולשת אחיזתו ביהדות ? כך גם רעיונו האוגנדי . הוא היה בחיפושים להשתחרר מעול היהדות . זה פרוש הדברים . | |||
_new_ |
לא הבאת שום סימוכין! | |||
|
|||
באותם ימים בודדים שזה חלף בראשו זה נכון לטעון שזה ביטא חולשת אחיזתו ביהדות. אבל העובדה שלא היו לרעיון הזה שום תוצאות מעשיות ושלמעשה הרצל קשר את גורלו (ואולי את בריאותו) בטובת היהודים. מי שלא קורא את הדברים במקורם עשוי לטעות בהבנת רוח הדברים. הרצל ראה מה שקורה באירופה, התגברות האנטישמיות, ולכן חשב שצריך למצוא בדחיפות מוצא לאותם יהודים שכבר החלו לברוח ממזרח אירופה, אפילו פתרון זמני. זהו גם המאפיין המרכזי של רעיון אוגנדה ולא בריחה מהיהדות. זה הפרוש הנכון של הדברים! ----- בשולי הדברים אם נצטרך לדון בני אדם על כל רעיון שגוי שעבר במוחם, למרות שהשכילו למחוק אותו תהיה לנו בעיה חמורה מאד. | |||
_new_ |
לא הבאת שום סימוכין! | |||
|
|||
הדברים הרבה פחות פשוטים מכפי שאתה מציג אותם . הרצל שהיה אדם מעשי , פעל במייטב יכולתו למען קידום השיבה לציון . בזה אין ספק . אני עצמי סבור שהקונפליקט סביב אוגנדה עירער את בריאותו והביא למותו שנה אחרי הקונגרס האומלל . אך לא בזה מדובר . מדובר בנטייה הנפשית . את זה אינך יכול למחוק כלכך בקלות . ולא בגלל שהקים תנועה לעזיבת היהדות . הוא לא . בחן הייטב את הנטיה הנפשית של חלק גדול וכנראה רוב היהודים בישראל . התנגדות לדת היהודית ישנה ברמות שונות . החל במי שאינם מלים את ילדיהם דרך המבקרים את אורחות חיי החרדים ומי שטוענים נגדם טענות חברתיות מסוג ''לכו לעבוד'' או ''שרתו בצבא'' וגם ''אל תגדלו ילדים על חשבוני'' . זה מעבר לאכילת טריפות , חזיר ואי שמירת השבת ומיצוות אחרות . החישוקים שאחזו יחד את היהודים בגלות היו דתיים . חישוקים אלה רופפים בישראל ותחליפם ''המדינה היהודית'' . אנו עדים עד כמה חישוקי הדת נחלשו בגלות ועיקר סימנם ההתבוללות . הענין במחשבות ''החולפת'' של הרצל היא עצם קיומם . הסיבה לביטולם אינה ידועה לי וזה גם לא חשוב . הם היו , הוא מודה בזה ביומנו , ולהגיד את זה על הרצל זה דבר נכון אף כי לא מרכזי ולא עיקרי . במדינת ישראל יש בזה שמץ שבשמץ . אריה עירן . | |||
_new_ |
לא הבאת שום סימוכין! | |||
|
|||
אתה יכול גם לראות את חצי הכוס המלאה. במשך שנים רבות היהדות הייתה ב''ריב'' עם סביבתה, בעיקר הנוצרית.לכן הם נאלצו להסתגר, מרצון או מאונס בגטאות פיזיות ובגיטאות רוחניות.היהודים תמיד ניסו להשתלב בסביבתם,ראה כדוגמא את ספרד ופורטוגל שלפני הגירוש, היהודים היו משולבים בכל מערכי החברה(רופאים,אנשי כספים,ספנות וצבא)ולא הייתה התבוללות מרצון. תנועת ההשכלה שהיא אבי אבות החילוניות ,ניתן לראותה כצעד לחיות בשלום עם הסביבה האנושית (במקרה זה, הנוצרית).זה לא הביא להתבוללות,זה הביא לפחות הזדהות פומבית כיהודי, אך למיטב ידיעתי זה לא גרע ממספר היהודים. ההתיחסות שלך למצב בישראל בין דתיים, בעיקר חרדים וחילונים לוקה בחסר.בבסיס הענין הוא פחדם של החרדים ממעבר בניהם לחילונים והדבר גורר ביטויי שנאה המביאים תגובת-נגד. בטח זכור לך מהעבר הביטוי ''כפייה דתית''. הביטוי הזה נעלם כי ראשי החרדים הבינו שזה סוג של בומרנג שפוגע בהם.כיום הנטייה היא הסתגרות מפלאי הטכניקה החילונית ומהשפעות אחרות,כגון מפגשים, אך זה סוג של מלחמה אבודה בשבילם. | |||
_new_ |
מה זה טכניקה חילונית? | |||
|
|||
אתה גם מבלבל במוח צופיה וגם מחנטרש בלי הפסקה. | |||
_new_ |
מה זה טכניקה חילונית? | |||
|
|||
אגב טכניקה (או טכנולוגיה?!) היא לא חילונית או דתית או קירגיזית, טכנולוגיה משמשת גם בידי אנשים כמו צופיה, גם בידי אנשי אבולוציה תמהוניים וגם בידי רבנים או אייטולות, יש מדענים דתיים שתרמו לטכנולוגיה פי-מיליון מצופיה היומרני. דווקא ידוע שהפונדמטליסטים מחבבים טכנולוגיה מודרנית. | |||
_new_ |
מה זה טכניקה חילונית? | |||
|
|||
איזה פונדמטליסטים? שזורקים אבנים על מכוניות או שקוראים ליהודים ''נאצים''? | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |