|
מעניין | |||
|
|||
שאף אחד לא נתן דעתו על אותו הולנדי אלמוני שבפרץ של אומץ החליט לנסות ולהציל משפחה יהודית ובפרץ של פחד החליט להסגיר אותה. על האומץ הוא זכאי להוקרה ואת הפחד יש לראות כאקט אנושי טבעי שמי שלא עבר אותו אינו יכול להבינו. אתה ,בהחלט, צודק שהשואה נצרבה בנפשנו לדורות רבים.כל דור ודור רואה בה צד שונה שנובע מריחוק השנים ומהחינוך שקיבל דור זה. חבל שאתה מערב פוליטיקה מקומית בזכר השואה. זאת עושה, להבדיל, אחמדינגאד וגדעון ספירו מהשמאל והמתיישבים מגוש קטיף שענדו טלאי צהוב והבריונים החרדיים שצעקו ''נאצי'' על שוטרים שמילאו את תפקידם. מר אורן, לא יאה לך להיות בחבורה הזו. יש מקום לביקורת ספרות יש מקום לדיבורים על השואה ויש מקום לפוליטיקה מקומית. | |||
_new_ |
אתה ° צודק ¨ £ | |||
|
|||
© רק לעמוס עוז, א.ב.יהושע, סמי מיכאל, מאיר שליו, יורם קניוק, נתן זך.... וכמובן רון לשם ... רק להם מותר לערבב האי בהאי קישתא בלגינה http://simania.co.il/images/icons/jump7.gif . ® האין זאת? | |||
_new_ |
אתה ° צודק ¨ £ - הם דבילובסקים | |||
|
|||
מצורף קישור למאמר פשוט מאוד ומובן לכל אדם באשר הוא אדם לא כולל את יוסלה והשמאלנים עם העין ו/או הבוקרים הם לא יבינו, לא ישמעו ולא יראו הם חיים בבועה ששמה אוסלו ומתוכה הם מנסים לנרווג את כל העולם זה השמאל ושום דבר כבר לא יעזור כי אין כדורים וגלולות נגד זה ברגע שזה נולד - היסורים מתחילים מזל שהם מתמעטים בכל הארץ ומתרכזים במעוז האחרון שלהם- בתקשורת רק עכשיו התפרסם שיש גאון אחד ברשת 2 שהורס סוכות של יהודים הוא כנראה ראה בילדותו איך הגויים עושים זאת ונהנים כשהם מרביצים ליהודים והוא למד מהר אבל למה בטלביזיה של יהודים ושל עין צופיה? | |||
_new_ |
אתה ° צודק ¨ £ - הם דבילובסקים | |||
|
|||
עוד שיטנה? או שינאה? אהה, ספינר,חרדי גלותי שכמוך, אתה אוהב לירוק מרחוק. תענוג של מרעילי בארות. | |||
_new_ |
''כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ-- [ספינר], שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ'' | |||
|
|||
_new_ |
אתה ° לא - צודק ¨ £ | |||
|
|||
_new_ |
אתה ° צודק ¨ £ | |||
|
|||
נהפוף הוא אני מגנה גם אותם על עירבוב מקצועם-סופרים, בפוליטיקה.אתה בהחלט יכול לכלול אותם ברשימה שמניתי. | |||
_new_ |
מעניין | |||
|
|||
ע. צופיה הנכבד, הבה נבהיר פעם נוספת את טיבו של ''מר אורן'' : כאשר בחרתי להצטרף לכותבים באתר ''ארץ הצבי'', לפני כחצי שנה, פתחתי את השתתפותי בפירסום ''אני מאמין של מבקר-ספרות עברי'', מעין ''כרטיס ביקור'' או ''חוזה'', שבו הבהרתי לקוראי האתר את השקפתי על הספרות העברית ואת גישתי לביקורת של יוצריה. במהלך הופעתם של ארבעת חלקיה של המסה ''השאננים לציון'' התברר לי, שעל אף הצגת ''החוזה'' אין מכבדים את זכותי להיצמד להשקפותי ולגישתי האמורות ואין מגלים פתיחות-לב להכיר דעה שונה על הספרות הישראלית ועל יוצריה. אי-לכך לא הסתפקתי בשתי התגובות ששילבתי בוויכוח שהתעורר על המסה ההיא בעת פירסום חלקיה, אלא ישבתי והרחבתי את ה''אני מאמין''. כלומר : בהשפעת התגובות באתר -ובמיוחד שלך ושל דוד סיון, שהתרעמתם על שהתרתי לעצמי התמודדות רעיונית עם סופרים שכתבו סיפורת פוליטית באופן גלוי או שהגניבו ביצירותיהם את השקפתם הפוליטית, השקפת השאננות לציון - הוספתי ל''אני מאמין'' את הפיסקה הבאה : ''מבקר-ספרות עברי מגלה ענין רב ברעיונות ובהערכים שמבטאים סופרים ביצירותיהם, מאחר והספרות היא האמנות של המשמעויות. בניגוד לסופרים הכותבים בסוגות הספרות האחרות, אשר נוטים להצניע את העובדה, שבעזרת אחת הצורות התודעתיות-הכרתיות הבאות : הרעיון, השקפה, האמונה, הבשורה והחזון, הם מגשימים את החשובה מבין מטרות הכתיבה והיא הרצון להשפיע, אמור מבקר-ספרות עברי להבהיר לקוראיו, שבחר לעסוק בביקורת כדי להשפיע. מבקר-ספרות שהדחף להשפיע אינו בוער בעצמותיו, או שהוא תופש את הספרות במושגים של בידור בלבד או שאיננו מבקר-ספרות עברי''. לתוכן פיסקה זו, העונה על הנושא העקרוני בתגובתך למאמר הנוכחי, אני רוצה להוסיף את המידע הבא : אינני משתייך לשום ''חבורה'' ובוודאי שלא לאחת החבורות שמנית בתגובתך. כל פעילותי מתרכזת במחקר הספרות הישראלית ובכתיבה של ביקורת שוטפת על הספרות של שנות המדינה ועל יוצריה. ובכל השנים - לא ייאמן : כבר ארבעים וחמש שנים - פעלתי תמיד כמבקר-ספרות עצמאי, בלתי-תלוי ובלתי-משתייך לממסד אקדמי או ספרותי כלשהו. ולבסוף (ורק מתוך סקרנות) : הם אתה הוא ע. צופיה הכותב תחת פסידונים את המדור במוסף ''ספרים'' של עיתון ''הארץ''? מועדים לשמחה,יוסף אורן. | |||
_new_ |
מעניין | |||
|
|||
ראשית: מי שכותב בעיתון הארץ חידות על ספרים הוא הסופר אמנון ז'קונט שמשתמש בכינוי דומה לכינוי שלי. לצערי אין שום קשר בינינו. שנית: כתבתי את המילה '' להבדיל'' בכדי להדגיש שאיני חושב שאתה נימנה על ה''חבורות '' שמניתי. שלישית: אין שום קשר ביני לבין ד''ר סיון בתגובות על מאמריך.במקרה הן דומות. לעצם הענין:שמתי לב כי בכל מאמר ביקורת ספרותי שאתה מפרסם פה בפורום,אתה משלב גם ביקורת פוליטית שאינה,בהכרח,מחויבת המציאות לצורך הבנת הנאמר במאמר. זכותך המלאה לשלב במאמר ''מקצועי'' (במקרה שלך ביקורת ספרות)גם מהגיגי ליבך ומהשקפותך הפוליטיות,אך זה סותר את עיקר התיזה שלך שמבקרת את רוב סופרי ישראל בזמן החדש על כך שהם משלבים הטפות פוליטיות בספריהם (''השאננים לציון''). אתה מנסה להסביר לנו ששילוב השקפת עולמך הפוליטי היא חלק מהביקורת הספרותית והימנעות מכך תפגום בביקורת. זה נשמע קצת רדוד ומוזר. דמה בנפשך שבכל מקום שתפנה האזרח שיטפל בך(בבנק, במוסך,במרפאה וכולי וכולי)ישלב גם אמירות פוליטיות מהשקפת עולמו ויטען כי בכך הוא משפר את השרות שאתה מקבל. איני מתיימר להתמודד עם הביקורת הספרותית שלך,אני אפילו נהנה לקרוא אותה. אך אם אתה בין השורות או בין השיטין מטיף מהשקפת עולמך הפוליטית,זכותי להתווכח על כך ,כי איני רואה בכך ביקורת ספרותית אלא הבעת דעה פוליטית. מועדים לשמחה | |||
_new_ |
מי שכל הזמן מתרעם זה יוסף אורן! | |||
|
|||
היתה לי ויש לי ביקורת על הדברים שאתה כותב בעיקר בגלל שהם מבטאים אקסיומות פוליטיות (פלקטים פוליטיים) בשטחיות רבה; יש לי ביקורת על הדברים שאתה כותב משום שמטרתם לבטא זילזול בעמדות של אנשים אחרים. לא אתנצל, אך עוד אתה ממשיך להשתמש באקסיומות שטחיות כדי לבטא זילזול אמשיך לבקר אותך. הגיע הזמן שתבין שביקורת איננה חוסר כיבוד. אתה טוב בהתרעמות על הביקורת שאני כותב אבל בעצם אינך מנסה להתמודד עם דברי ומעדיף להתלונן כי ''אין מכבדים את זכותי...''. | |||
_new_ |
החוזה כאן הוא אחר | |||
|
|||
כאן מנהלים דיונים. זה טיבו של המקום. מעולם לא קבלתי ממך שום תשובה לשאלות והתייחסויות שלי. מרגע שהבנתי שזו שיטה אצלך, הפסקתי להתייחס לדברים שאתה כותב. מי שבא בכדי לכתוב ולשכוח, שימצא לעצמו מקום אחר. | |||
_new_ |
אתה לא מגיע לרמתו של מר אורן | |||
|
|||
לכן אורן רצוי בביתנו. | |||
_new_ |
החוזה כאן הוא אחר | |||
|
|||
הצחקת אותי. אפשר לחשוב שאתה כן עונה לעניין....... יוסף גורל-רע-לי | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |