|
|
|||
המאמר של ספינר מעניין גם בשל העיתוי - יום השואה. אם לתמצת את דברי ספינר אז היהודים שניספו בשואה אשמים במר גורלם היות ושאפו להיות 'אזרחי העולם'. ואנשי השלום והשמאל בישראל אף הם חוטאים בחטא השאיפה לחיות חיים מוסריים ברמת הפרט והמדינה. האשמת הקורבנות ממש ביום השואה זו נקודה מעניינת. וזה די מקורי להאשים את הקורבנות העתידיים בטרם מועד. ראו הוזהרתם. מה שברור זה שספינר לא הפנים אף לקח מלקחי השואה. דווקא האצבע המאשימה שהוא מפנה כלפי אנשי המוסר היהודיים של כל הזמנים, מעידה על החשש המתמיד של הכותב מפני מה יחשבו הגויים. מה שאיפיין אנשי מוסר אמיתיים בכל התקופות, ולא רק יהודיים, היה ההיפך הגמור מהקונפורמיזם הפוליטי והמוסרי שספינר מדגים בדבריו. צאו ילדי והיו אנשי מוסר, be all that you can be, ולרגע אל תסתכלו אחורה, פן יהיה גורלכם כגורל אשת לוט. את הסטלגטיטים של מלח בארץ הצבי קל לזהות: פראנויה, הדחקה וחרדה. | |||
_new_ |
תמצת לא נכון,יוסלה | |||
|
|||
וגם סילפת וגם ניסחפת וגם חיפפת אבל זה לא חדש. נסה שנית | |||
_new_ |
תמצת לא נכון,יוסלה | |||
|
|||
אריה, עבורי העיקר הוא בכך שאתה אוכל את הנקניק שאני מגיש לך. דייג אוהב דגים? | |||
_new_ |
תמצת לא נכון,יוסלה | |||
|
|||
אתה פראנואיד . אני כנראה חדרתי כל כך עמוק לנפשך המעורערת שאתה רואה בכל מקום אותי בתפקיד ''BUGIMAN'' . הפעם זה אני . אריה עירן . | |||
_new_ |
|
|||
עירן מסביר ליוסלה איך לכתוב, אך בעצמו כותב 'בוגימן' בשלוש שגיאות. והדגם החוזר אצל עירן, של כתיבת מונחים לועזיים עם טעויות כתיב, משמעותי, על דרך האנאלוגיה, לאופן הלימוד והחקירה (והטיעון) של עירן בדרך כלל ובכל נושא. גם כתיבת תיאוריות מורכבות חייבת להתחיל בקצת משמעת אקדמית. צ''ל: boogeyman או bogeyman . | |||
_new_ |
יוסלה מסנגר על אזרחות העולם | |||
|
|||
ומזהה את האצבע המאשימה כלפי אנשי המוסר היהודים האלה. אבל עדין נשאלת השאלה - למה הם כל כך התנצרו? מה יוסלה והם יודעים שאני לא יודע? | |||
_new_ |
יוסלה מסנגר על אזרחות העולם | |||
|
|||
אני דווקא חשבתי שהתיאור של יהודים שעיסוקם בשואה מביאם לאי-מוסריות גורפת כסובלים מסינדרום 'אשת לוט', היה רעיון מבריק. ועדיין מחכה לסימנים של חיים אינטליגנטיים בעולמנו. וכהערת שוליים: למי שאיננו נותן עדיפות להיות אדם ראשית, ורק שנית יהודי, אין נתונה הזכות לכנות עצמו 'יהודי'. | |||
_new_ |
יוסוף,אזרח העולם? בדיחת היום. | |||
|
|||
ממתי תעמולתן פלשתינאי מטיף מוסר ליהודים על השואה? | |||
_new_ |
סבון יהודי ושמוצניקים שלא נימולו | |||
|
|||
פעם הראו ביד ושם אהילי מנורות שנעשו מעורם של יהודים, ליד חפיסות סבון שהגרמנים הכינו משומן יהודי. היום אנו יודעים שלא היו דברים מעולם, ושבשואה היתה מספיק זוועתיות מכדי שנצטרך לפברק ראיות. היום כותבים - בלי בושה - על חברי השומר הצעיר שלא נימולו כי כנראה כך היתה פעם המודה בקרב חברי מפ''ם. גדלתי עם חברי השומר הצעיר. הייתי חבר גרעין השומר הצעיר. אף פעם לא פגשתי או שמעתי על חבר תנועה שהוריו מנעו את מילתו. אם היו כאלה, האמן לי שהם לא רצו לפרסם עובדה זו. | |||
_new_ |
סבון יהודי ושמוצניקים שלא נימולו | |||
|
|||
בכיתה שלי היה אחד כזה . ----------------------------------------------------------------------------------------------------------- אתה יכול להראות שהנאצים לא עשו סבון מיהודים , או אהילי מנורה או מאפרה מגולגולת ? | |||
_new_ |
סבון יהודי ושמוצניקים שלא נימולו | |||
|
|||
באתר של משרד החינוך מופיע ההסבר לכך שהנאצים לא הפיקו סבון משומן של גופות יהודים: ''הנאצים לא יצרו סבון מיהודים. בגרמניה נוצר מחסור בסבון בימי המלחמה והוטל פיקוח על יצור הסבון. ראשי התיבות על חפיסות הסבון נשאו את האותיות RIF קרי שומן תעשיתי טהור. היו שקראו בטעות RJF קרי שומן יהודי טהור. השמועה נפוצה במהירות וגם בגטאות האמינו בה. לשמועה האמינו גם קציני ס.ס. בכירים כמו הנס פראנק על פי עדותו במשפטי נירנברג. ללא קשר לכך לפני סיום המלחמה נערכו בדנציג ניסויים לייצר סבון משומן אדם רוב הגופות הובאו ממחנה שטוטהוף הסמוך ורובם היו פולנים ורוסים.'' | |||
_new_ |
הפוסל במומו פוסל | |||
|
|||
מה נותן לך, כמי שתמך בכל ליבו בטבח המשפחות הפלסטיניות בעזה בדצמבר 2008, את הזכות לחוות דיעה על מוסריותם של אחרים? | |||
_new_ |
הפוסל במומו פוסל | |||
|
|||
הרוצחים הפלשתינאים השפלים . | |||
_new_ |
למה לא הפגנת בכפר | |||
|
|||
שלך כנגד מתקפת הקסאמים על שדרות משנת 1999? | |||
_new_ |
למה לא הפגנת בכפר | |||
|
|||
כי הוא בעד מתקפת הקאסמים. | |||
_new_ |
למה לא הפגנת בכפר | |||
|
|||
עברית יפה לו - האם שמו הוא יוסלה בישארה? | |||
_new_ |
''הם כל כך התנצרו'' מי? | |||
|
|||
_new_ |
השאיפה לחיות חיי מוסר בארץ ישראל | |||
|
|||
מצחיקה כשיוסלה כותב אותה . ראשית כי יוסלה מתעלם מהצורך לחיות . שנית כי יוסלה לא מבין בעיסקי מוסר . וכך גם לקחי השואה . הנזק הראשון בשואה הוא אבדן 6 מיליון יהודים . יהודים אלה היו נושאי תרבות וערכים שונים ואפילו מנוגדים . אבל אבדנם כבני אדם יהודים הוא הראשוני . יוסלה שולל את שיקום העם היהודי כבני אדם ורואה את המטען כחשוב יותר . והוא עומד שפוף במחבואו ומטיף מוסר לאחרים . אריה עירן . | |||
_new_ |
השאיפה לחיות חיי מוסר בארץ ישראל | |||
|
|||
הוא לא עומד שפוף במחבואו. הוא יושב זקוף בכסא מול מסך מחשב בראמאללה או ברבת עמון או במחנה פליטים בצידון. אך תקנה את ההטעיה שהוא מוכר לך. | |||
_new_ |
מסכים לחלוטין | |||
|
|||
כדובר השפה הערבית- כתיבתו היא כשל אדם החושב בערבית. השטאנץ הנוקשה- חשיבה ערבית מתורגמת לעברית. | |||
_new_ |
|
|||
לפי הפנסיונר החיפאי, יוסלה מתעלם מהצורך לחיות, אינו מבין בעסקי מוסר או את לקחי השואה, וכמובן, יוסלה עומד שפוף במחבואו... הפנסיונר השני, חד העין, מסביר שיוסלה לא עומד שפוף במחבואו אלא יושב זקוף בכסא מול מסך מחשב ברמאללה או ברבת עמון או במחנה פליטים בצידון. ואחד שאינו יודע לשאול מוסיף שיוסלה, כתיבתו כשל אדם החושב בערבית, - השטאנץ הנוקשה - חשיבה ערבית מתורגמת לעברית... כל הטררם הזה אכן מחניף ליוסלה ומחמם את עצמותיו הזקנות בלילות הקרה של איראן עלית. גם אחמניג'אד, יימח שמו, מוסר דרישת שלום לחסידי יוסלה בארץ ישראל - החיפאי המטורלל, הקונפורמיסט חד העין, ושאר מרעי בישין אכן מקווים ידידי פלסטין שמרוב עיסוק ביוסלה יעשו היהודים בארץ ישראל הפסקה בגזל וברצח המאורגנים של תושבי המקום הפלסטינים ותהיה קצת נחת לאנשים יקרים אלה. חזק חזק ונתחזק. | |||
_new_ |
|
|||
לא אירן עילית, אך פילדלפיה תחתית יותר מתקבלת על הדעת. אף ישראלי לא אומר או כותב '' אחדיניג'ד יימח שמו'' זה מאפיין מישהו שרוצה לכתוב כמו שלדעתו יהודי כותב אך אינו יהודי. השפעה חרדית מובהקת. | |||
_new_ |
יוסלה | |||
|
|||
שכחת את חכם ציון או שהוא נשק יום הדין בשבילך? | |||
_new_ |
צפיי מהנה | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |