|
הסייפא שלך מעניין | |||
|
|||
אם בסופו של דבר המדובר בסכסוך דתי עם מגמת סכום-משחק-אפס בלי השלמה עם קיומה של ישראל, מה טוב בנסיגה ועוד נסיגה ועוד נסיגה? למה לעשות V בהתנדבות על עוד שורה ועוד שורה ועוד שורה של פנקס הפעולה של הפלסטינים? אם זו מלחמה על סכום-משחק-האפס למה שאנחנו לא נשיג בכוח את ה-''1'' ונשאיר את ה-''0'' לפלסטינים? למה כל פעל לסגת ולשחק על 0.8, 0.6, 0.3 .... 0.0 שטח למדינת ישראל? אבריימלה | |||
_new_ |
הסייפא שלך מעניין | |||
|
|||
הסיבה היחידה היא הבעייה העצומה ששליטה על מיליוני פלסטינאים כבושים נושאת בקרבה, אשר להבנתי יכולה לגרום לישראל לנזקים מתמשכים בעתיד, כגון דרישה בינלאומית ל'מדינה דו לאומית' או כל דבר מסוג זה. ישראל לא תענה לכך, ובצדק רב, אך תירש בשלבים את מקומה המצורע של דרום אפריקה, גם אם יהיו כאלה שיגרסו שהמדובר בתעמולה אנטי-ישראלית בלבד. סטטוס של מדינת מיעוט יהודי שעורכת סגרגציה וכיבוש צבאי על רוב ערבי הנו כרטיס כניסה למקום שאיש אינו יודע כיצד יוצאים ממנו. מבחינתי, זו הסיבה העקרית ליציאה מסודרת משטחי הגדה, תוך השארתו של צבא ישראלי וכוחות בינלאומיים לפרקי זמן שיקבעו במו''מ. לשון אחר: יציאה אזרחית-התנחלותית החוצה והישארות צה''ל בשלב הראשוני משני עברי הגדר. זה אולי פיתרון גרוע ואולי אף מסוכן, אך להבנתי כניסה למסלול דרישה למדינה דו-לאומית מסוכן פי כמה. | |||
_new_ |
הסייפא שלך מעניין | |||
|
|||
מבחינה היסטורית לא ידוע לנו באם אי פעם התקיימה מדינה יהודית חד לאומית בשטחי א''י. בתקופות עבורן קיים תיעוד היסטורי פחות או יותר אמין (החל מחזרת גולי בבל) הייתה המדינה תמיד דו-לאומית ולפעמים תלת-לאומית. | |||
_new_ |
הסייפא שלך מעניין | |||
|
|||
אתה יכול לגבות בעובדות את הקביעה המוזרה שלך על דו לאומיות שהתרחשה על אדמת ארץ ישראל החל מחורבן בית שני? אתה אומר בעצם שיכול להיות שכששלטו כאן החשמונאים היו גם לא יהודים במנגנון השלטוני? ממתי באמת התחילה ההגדרה הזו של דו-לאומיות / רב-לאומיות אם לא במאה האחרונה? | |||
_new_ |
הסייפא שלך מעניין | |||
|
|||
קשה לקחת מינוח כמו 'מדינה' ולהלביש אותו על תקופות אחרות בהיסטוריה, וכנ''ל גם לגבי רעיון הלאומיות. אם בימים קדומים עסקינן, הרי שההגדרה הדתית עומדת במרכז העניינים, וזאת באופן שונה מההגדרה הדתית היום, אשר נאלצת להתחשב בריבון חילוני ודרים נוספים מסוג זה. גולי בבל, מבחינה זו, לא הקימו 'מדינה', אלא סוג של ממלכה דתית עם כל ההיבטים הנלווים לכך. המצב כיום שונה בהרבה מהמצב דאז, ולא רק לגבי החברה היהודית-עברית במחוזות כנען. לגבי הישוב היהודי בארץ ישראל הרי שיש ערבוב משמעותי בין נראטיבים שונים, וזאת באופן המבקש להוכיח 'המשכיות'. למותר לציין שעמים וחברות רבים עשו ועדיין עושים זאת, כך שישראל מצוייה במקום סביר מבחינה זו, ועל כן לא ברור לי הזעזוע מכתבים שמעמידים אלטרנטיבות מחשבתיות, לכל כיוון שהוא. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |