פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לleela.turanga@gmail.com, 29/01/09 16:32)
למה אתה מקטרג על הרג מוצדק בעליל?
סתם אחד (יום חמישי, 29/01/2009 שעה 16:39)
בתשובה לleela.turanga@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כנראה שאצלי המחשבה עובדת באופן בריא - קודם כל אני ער לסבל של בני עמי ורק אחר כך מנסה לפעול למען עמים אחרים.
הבעיה היא עם אנשים שאצלם זה הפוך.
אצלי במילון זה מוגדר כחוסר הסכמה עם קיומך במרחב.

לעניין השני, במקרה ולא שמת לב, מה שאת מדברת עליו אכן ארע ב-‏1948 כשיותר ממחצית משטחי ארץ ישראל המנדטורית הוענקו לערבים וכמה מובלעות ליהודים ובכל זאת הם קמו עלינו לכלותנו, כשבמקביל גורשו מרבית היהודים ממדינות ערב ללא רכושם וללא רוב מטלטליהם.
אגב, המוסלמים אכן מנסים לטשטש כל ראיה שקיימת על הר הבית.

את כנראה אינך מוכנה שאני לא אקום ואתנצל על כך שאת כל שאר שטחי ארץ ישראל כבשנו בצורה מוצדקת ואך ורק מתוך אינטרס של הגנה עצמית על קיומנו כאן.
אז אינני מתכוון להתנצל על קיומי.
_new_ הוספת תגובה



למה אתה מקטרג על הרג מוצדק בעליל?
(יום חמישי, 29/01/2009 שעה 16:48)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מתבלבלת בין הגנה עצמית ובין ניצול מצב מסויים להתקפה.

אכפת לי קודם כל מהיהודים, יש לי משפחה ואחים ואנשים שקרובים לי ואני רוצה שהם יחיו חיים ארוכים ושמחים. אבל אם אתה חושב שרק הצד שלנו נחשב אתה טועה. אתה לא לבד פה והפלסטינים לא הולכים לשום מקום.

תאמין לי שהייתי שמחה אם הם היו מוכנים לקבל כסף ולעבור לאירופה או ירדן אבל הם לא מוכנים ולכן אנחנו צריכים לטובתנו, למצוא דרך אחרת.

יש כמה דרכים לפתור קונפליקט, או להשלים עם האוייב או לחסל אותו. ואני בספק אם אנחנו יכולים להרשות לעצמנו גם טכנית וגם מוסרית לחסל את כל האוייבים שלנו...
_new_ הוספת תגובה



למה אתה מקטרג על הרג מוצדק בעליל?
סתם אחד (יום חמישי, 29/01/2009 שעה 17:02)
בתשובה לleela.turanga@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז בואי בבקשה והאירי את עיני למה כוונתך בניצול מצב להתקפה. האם את אומרת שהיינו צריכים לחטוף קסאמים עוד כמה שנים בשביל להגיב עליהם?

אין לי שום יומרה לקבוע איזה צד נחשב אבל באותה מידה אם הצד השני שואף בהתמדה לחיסולנו וסילוקנו מכאן אין לי שום הבנה אליו.

לפתור את הקונפליקט הזה ניסינו במספר דרכים, הגם שלא הסכמתי לחלקם, אבל בכל פעם קיבלנו רק טרור בתמורה מה שגורם לחשוב שאולי בעת הזאת אין אפשרות להשלים עם האויב כהגדרתך.
_new_ הוספת תגובה



למה אתה מקטרג על הרג מוצדק בעליל?
סתם אחד (יום חמישי, 29/01/2009 שעה 21:49)
בתשובה לleela.turanga@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז מה את מציעה

שנעשה כמוך ונתחתן עם גויים?
_new_ הוספת תגובה



למה אתה מקטרג על הרג מוצדק בעליל?
סתם אחד (יום חמישי, 29/01/2009 שעה 22:19)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מציעה שאם אין לך כוונה לעזוב את הארץ ואין לך יכולת לשכנע את הפלסטינים לעזוב את הארץ תמצא פתרון אחר שלא יעלה לך בשנים של הרג ונקמה דו צדדית
_new_ הוספת תגובה



למה אתה מקטרג על הרג מוצדק בעליל?
(יום שישי, 30/01/2009 שעה 1:39)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
זה בדיוק הענין - אין פתרון אחר.
כמו שאין פתרון ''נקי'' למצב שבו הערבים יורים מתוך ביתי ספר ובתי חולים - הבחירה היא או לההרג או להפגיז בתי ספר ובתי חולים - אין דרך שלישית.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



למה אתה מקטרג על הרג מוצדק בעליל?
סתם אחד (יום שישי, 30/01/2009 שעה 3:59)
בתשובה לelizorrsegal@013.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשאתה מפגיז בתי חולים ובתי ספר אתה לא עושה את זה בזמן שמישהו יורה מהם... אלא אתה נותן את התגובה בצורה מאד מאוחרת לגירוי ומאבד את ההתנייה הקלאסית.
לא לימדת את חמאס כלום וסתם רצחת אזרחים פלסטינאים
_new_ הוספת תגובה



המוסר הכפול של הרב
סתם אחד (יום שישי, 30/01/2009 שעה 6:38)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עמדתו של הרב,
''הבחירה היא או לההרג או להפגיז בתי ספר ובתי חולים,''
לוקה בחסר, ומפגינה את חובבנותו של הרב לא רק בענייני
לוחמה ומלחמה, אלא גם בענייני מוסר.

לפי ההגיון הזה, הרב היה,למשל, הורג בני ערובה חטופים
על חוטפיהם בכל מקרה ומקרה. לפי ההגיון הזה גם את גלעד
שליט אין טעם לשחרר. ולפי ההגיון הזה לא די היה בהרס התשתיות
של לבנון במלחמת לבנון השניה, אלא היה צורך להפגיז ללא הבחנה
את הכפרים והעיירות של דרום לבנון ששימשו מסתור לאנשי החיזבאללה
במחיר הרג של תושבי הכפרים והעיירות. אך את זה ישראל כבר עשתה.

הרב אליצור סגל, משלב בין דמוניזציה בסגנון מקראי של תושבי הארץ
הפלסטיניים, לבין נרקיסיזם מוסרי שרק רב יהודי שחי על אדמות גנובות
בעפרה מסוגל לו כנראה, והתוצאה: הכשר הטבח של נשים וילדים
ן'סתם' אזרחים בעזה.

והטענות הכאילו צבאיות, הכאילו מוסריות, הן משא בושה למתימר להיות
איש רוח יהודי - רב בישראל. גם את בורותו בנוהלי קרב ומלחמה מדגים
בכך הרב, כי אין קצין המכבד את מקצועו שייתן פקודה להרוס בית על יושביו
גם אם ידוע שמתגורר בו לוחם מצבא האוייב. אך שכחתי כמובן שקציני
צה''ל והרמטכ''ל אשכנזי בראשם נתנו פקודות כאלה כל הזמן במלחמה
האחרונה.

כנראה שבספרך, ספר חוקות ישראל, רשמה יד נעלמה, יד השטן אולי, שמותר
להרוג תמימים, כל זמן שאינם יהודים. כנראה שלא שמעת על חכמי ישראל
לדורותיהם שעמלו להחדיר לתודעת עם ישראל את קדושת החיים, לא רק
היהודיים.

כל התפישה הזאת, המאפשרת ל'איש רוח' יהודי, לתרץ את דבר
מגוריו על אדמות שנגנבו מבעליהן, ולהצדיק את הטבח שצבא ישראל עשה
בתושבי עזה, בכך שהקורבנות הם פלסטינים בלאומיותם, - כל האפולוגטיקה
הרצחנית הזאת היא מיד השטן, ומביישת כל יהודי באשר הוא.

הביטוי 'להוריש את הארץ מיושביה' מקבל אצל הרב אליצור מובן מילולי.
מותר ליהודי לגנוב את האדמות של הבעלים הפלסטיניים, וכאשר התושבים
המקומיים מתארגנים כדי להגן על רכושם, מותר להשמידם יחד עם בני
משפחותיהם. אף רב נורמלי כיום לא היה מפרש את הכתוב באופן הזה,
לבד מהרב אליצור ואוסף הרבנים המעוותים דבר ה' בשטחים, המוציאים
את תורת ישראל לזנות.

תתביישו לכם.
_new_ הוספת תגובה



למה אתה מקטרג על הרג מוצדק בעליל?
(יום שישי, 30/01/2009 שעה 6:49)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
קשקוש מוחלט -
כל ההפגזות על בתי חולים ובתי ספר ומסגדים ללא שום יוצא מן הכלל היו אך ורק כאשר ירו מהם על כוחותינו - לא אחר כך ולא קודם.
כל אמירה אחרת היא עלילת דם ותו לא.
כשם שהיום אף אחד לא מוצא לנכון להתיחס בצורה כל שהיא להאשמות של עלילת הדם (חוץ מאשר מסגרת של חקר האנטי מיות) כך אין טעם להתיחס להאשמות מסוג זה.
אמירה זו היא סתם הכפשה וסילוף ותו לא.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



הרב משקר במצח נחושה?
סתם אחד (יום שישי, 30/01/2009 שעה 9:47)
בתשובה לelizorrsegal@013.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שכונות שלמות ברצועה נהרסו בשיטתיות בהפגזות של צה''ל בגלל מיקומן ולא בשל ירי מתוכן או מסביבתן. לדוגמא, שני פרברים של רפיח בהם ניתן לראות רחובות
שלמים של הריסות. באיזורים אחרים של עזה הופגזו בתי משפחות על יושביהם ללא כל קשר לירי מהאיזור.

או שהרב משקר ביודעין - היות והמידע המפורט על ההרס קיים כבר ממועד האירועים עצמם - או שהוא כותב בהטייה של המציאות ככראות עיניו. בשני המקרים הוא חוטא לאמת, ועוד עושה כך במטרה לקדש את השרץ, את הטומאה של רצח משפחות שלמות בבתיהן.

הנסיון המביש למצוא תירוצים לטבח המשפחות בעזה אינו יאה לרב בישראל.
_new_ הוספת תגובה



הרב משקר במצח נחושה?
סתם אחד (יום שישי, 30/01/2009 שעה 10:16)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טוב מאוד

טוב מאוד

שיפסיקו ירי על אזרחינו

אתה לא חושב כך שאם לא כן,

אתה תומך בחמאס
_new_ הוספת תגובה



הרב משקר במצח נחושה?
סתם אחד (יום שישי, 30/01/2009 שעה 10:34)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עם מליצי יושר כאלה, הרב יגיע לגיהינום עוד יותר מהר.
_new_ הוספת תגובה



הרב משקר במצח נחושה?
(יום שישי, 30/01/2009 שעה 12:35)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
אנו מיחלים לגיבור לאומי מסוגו של סיר הריס ''המפציץ'' הבריטי.
כזה עדיין לא קם משום שאנו מוסריים יותר מהבריטים.
וגם כאשר יקום שיטות פעולתו יהיו הרבה יותר מוסריות.
כאשר יורים עלינו הרי המקום שממנו יורים יוחרב - הנסיונות לטעון שהמדובר בחפים משפע אינם מחזיקים מיים. מהשכונות הללו ירו עלינו ולכן הן הוחרבו - לא יותר לא פחות.
אליצור
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי