פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לסתם אחד, 19/12/08 5:46)
האם אתה קובע את זה מידיעה או ממחשבה עצמאית שלך?
סתם אחד (שבת, 20/12/2008 שעה 13:42)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היום ישנם מצברים שמסוגלים להניע רכב משפחתי סטנדרטי (במשקל עד 3000 ק''ג, נפח מנוע 2000 סמ''ק) לטווח של כ-‏220-230 מיילים (שזה כ-‏400 ק''מ). מכאן שמבחינה טכנולוגית מצבר = מיכל דלק. רכב נכנס לתחנת החלפת מצבר, ובתהליך מהיר של חצי דקה הוא יכול להמשיך ליסוע עוד 400 ק''מ.

המחקר המדעי בעניין המצבר ועוצמתו הוא רק בחיתוליו וכעת נבחנים דרכים שונות להגדיל את קיבולת האנרגיה שלו, ולייצר אנרגיה חדשה שתאגר במצבר ברכב, ע''י קרני אור ודינמו שמופעל בנסיעה, שיחזירו לפחות חלק מהאנרגיה למצבר תוך כדי תנועה/שהות באור.

אני מאמין שצפויה פריצת דרך בשנתיים הקרובות לאור העובדה שעשרות חברות ומכוני מחקר ברחבי העולם חוקרים ומפתחים מצברי יוצרי אנרגיה. ההתקדמות בעניין הזה יכולה להיות עצומה.
_new_ הוספת תגובה



האם אתה קובע את זה מידיעה או ממחשבה עצמאית שלך?
ע.צופיה (שבת, 20/12/2008 שעה 16:37)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין ויכוח לגבי האופציה של פריצת הדרך, אין ספק שזה יהיה פריצת דרך כלכלית חשובה, אך בינתיים מקימים נקודות הטענה למה?
הרי לא בטוח בכלל איך תהיה שיטת ההטענה. אז מה מפתחים?
_new_ הוספת תגובה



האם אתה קובע את זה מידיעה או ממחשבה עצמאית שלך?
סתם אחד (שבת, 20/12/2008 שעה 18:24)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לוי
אילו הייתי בעל מכונית חשמלית חדשה לא הייתי מוכן שיחליפו לי את המצבר החדש שלי במצבר שלא ידועה ההסטוריה שלו.
קיימות שתי אפשרויות למכונית היברידית.
האחת עם שני מנועים בנזיני וחשמלי.
השניה הנעה חשמלית ומנוע הבנזיני טוען את המצבר כך שניתן להאריך את הנסיעה עד למילוי הבא.
אגב, מן הראוי לציין שבמקרה של הנעה חשמלית ניתן להטעין את המצבר בירידות . כמוכן נתן להשתמש באנרגית העצירה להטענת המצבר.
כן קיימות אי אלו מכוניות הברידיות וגם חשמליות טהורות אבל אלו הם קוריוזים.
המכשול העקרי הוא המצבר. צפיפות האנרגיה שבו וזמן החיים שלו וכמובן מחירו ומשקלו.
קיימים קוריוזים שונים . קראתי על מאן דהוא שבנה מכונית חשמלית ונסע אתה כמה אלפי קילומטרים כשהוא מטעין את המצבר ממתקן סולרי אשר הותקן על גג המכונית.
מבוצעים מחקרים רבים בנושא המצברים לא רק בהקשר למכונית חשמלית אלא בהקשרים אחרים פלפונים, שלטי אזהרה, מגדלורים בים, מחשבים , צוללות וכו'.
איני חושב שלמציע הישראלי יתרון כל שהוא בנושא ואני חושש שבסך הכל יצליח לקבל כל מיני זכויות אשר ימלאו את כיסיו ויוריקו את כיסינו.
כאמור לא ראיתי שום מסמך המראה את כדאיות הפרויקט.
ספורי מעשיות אינן פרוגרמה ביצועית.
_new_ הוספת תגובה



האם אתה קובע את זה מידיעה או ממחשבה עצמאית שלך?
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 12:23)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מדבר מידיעת השוק דרך עיתונים, אינטרנט וחברת שיווק כאן בארץ. יצא לי לבחון מכונית הונדה אקורד היברידית והיא פעלה בצורה חלקה למופת, מעבר בין דלק לחשמל נוח, חלק ושקט. האצה מעולה כשל רוב מכוניות הבנזין הרגילות.

ראה גם כאן:
תגובה 126038 .
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי