|
מאד רלוונטי | |||
|
|||
אתה מממן את החינוך החרדי כמו שהוא מממן את החינוך החילוני. בסך הכל המימון החילוני לתלמיד גבוה יותר ממחיר מימון התלמיד החרדי. חינוך פרטי יש גם בחינוך החילוני, כמו בית הספר הדמוקרטי שהולך ומתפשט בארץ. בסך הכל כולנו משלמים עבור כולם, וכמעט לא חשוב היקפי הכספים כי אם איך נמצלים אותם באמת ללימוד ולחינוך. עניין ניצול מיטבי של הכסף לא נבדק ולא נחקר מעולם. | |||
_new_ |
מאד רלוונטי | |||
|
|||
גם הנושא של ניצול מיטבי של התקציב הוא חלק חשוב בסיפור. אבל הביזור גם הוא משתנה חשוב. רעיון בית הספר הדמוקרטי הוא רק התחלה של הביזור עליו דיברתי. אני מתכוון לביזור כזה שגם יותיר למנהלי בית הספר את ההחלטות החשובות ביותר כמו מה עליהם ללמד ועוד. זו זכות שקיימת רק במגזר החרדי. אם זה ינתן לכל המגזרים סיפור האיכות יהיה שונה לגמרי. | |||
_new_ |
מאד רלוונטי | |||
|
|||
מכאן שאין להאשים את המגזר החרדי שמצליח לקיים בתוך מערכת פוליטית גועשת את מה שהם חושבים לנכון לעצמם + המינימום ההכרחי שהמדינה מחייבת אותם. המדינה לא מצליחה כבר עשרים שנה לערוך רוויזיה יסודית במערכת החינוך כולה ובעיקר בחינוך הממלכתי ובמקום זה מתקנים טלאי על טלאי. זה חמור בעיני יותר מאשר אם בישיבות ש''ס לומדים מתימטיקה 5 יח' או לא. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |