|
רבנים וחיבוקו של השטן | |||
|
|||
הנסיון שלך לשפוט אנשים בלי ממש לבדוק את תנאי המציאות בה הם ניהלו מה שניהלו הוא לא חכם, גם לא ראוי. ראשית אינך יודע מספיק (בכל מקרה לא הראית שאתה יודע) מה עשו במשאיות. שנית, אתה שופט את אותם אנשים לאחר מעשה, לאחר שאתה יודע הרבה יותר ממה שהם ידעו בעת המשא ומתן. זה בהחלט ''חוכמה'' שבדיעבד. בכלל לשפוט את אותם אנשים, בעיקר של אלו שניסו להציל לא רק את עצמם הוא מעשה לא ראוי. אם אינך רואה זאת נסה לענות על השאלה הבאה.האם אותם רבנים שהשאירו את קהילותיהם מאחור רקדו עם השטן בדרך אל החופש? | |||
_new_ |
רבנים וחיבוקו של השטן | |||
|
|||
כמו שיש מנהל בנק גנב,מועל ופושע יש גם כאלה המתהדרים בתואר רבנים,אבל הם,לא עלינו פושעים. צריך להבין שאם אדם הוא פושע - יש לו איצטלות רבות והוא מתחפש למה שאינו,בכל מגזר. לא הפשיעה עשתה אותם לרבנים,(אם יש כאלה)- אולי הסתרתה. כמו ששמענו על כהן גדול שנעשה באחרית ימיו צדוקי.... מה אתה רוצה לומר בזה? | |||
_new_ |
רבנים וחיבוקו של השטן | |||
|
|||
האם הכוונה שלך היא לסנגר פה על רבני אוסלו שבעצם לא ידעו ולא הבינו ולא ראו את התמונה כמות שהיא? ולכן אסור בעצם להאשימם באסון הגדול שהפילו על עם ישראל? | |||
_new_ |
רבנים וחיבוקו של השטן | |||
|
|||
לפני שאתה ממשיך בברבורים (תגובה 119719) ושאלות (תגובה 119723) קרא שוב את ההודעה שלך אליה התייחסתי. אם תעשה זאת בעיון ודאי גם תבין את מה שכתבתי. | |||
_new_ |
רבנים וחיבוקו של השטן | |||
|
|||
סליחה,אני מתנצל - לא ידעתי שאסור לי לקרוא אותך בין השורות. | |||
_new_ |
רבנים וחיבוקו של השטן | |||
|
|||
אתה בהחלט יכול להמשיך לכתוב שטויות בלי קשר לדברים שכתבתי או אלו שאתה כתבת. אתה לא חייב לנהוג בהיגיון. | |||
_new_ |
רבנים וחיבוקו של השטן | |||
|
|||
אני מאלה האידיוטים,החשוכים והאנטי-ליברלים הסוברים שאת האדם יש להאשים בתוצאות של מעשיו ולא בכוונות של מעשיו. כי הדרך לגהינום רצופה בכוונות טובות תישאר אתה עם הליברליות שלך.אני לא אחטוף לך אותה | |||
_new_ |
רבנים וחיבוקו של השטן | |||
|
|||
בלי משים הגענו אל מהות הויכוח ביננו. אתה יהודי ליבראליסט (אולי גם אתאיסט),ואני יהודי שבגיל מאוחר למדי התחיל להניח תפילין. בעבור הליבראליסט סיסמאות כמו חופש הפרט והחידקל,חופש הביטוי,חופש הזכויות ועוד קצת זכויות בעבור חופן זכויות - הן מהות החיים. בשבילי אלה הן סיסמאות ריקות מכל תוכן ערכי ומוסרי ולכן אין להן מהות.בדיוק כמו שסכין יכול לשרת רוצח ויכולה לשרת רופא מנתח בהצלת חיי אדם.לסכין אין מהות.היא מכשיר. ולכן אתה שופט אנשים לפי הכוונות שלהם ואני שופט לפי המעשים שלהם ותוצאות המעשים. אני,מסכן כמוני,רוצה לחיות בעולם של חובות ומצוות (מצווה - לשון צותא).בעולם שלי הזכות היחידה והראשונה במעלה היא - הזכות למלא חובות לפיכך,הכוונות שלך לא מדברות אלי כי הן מבוססות על זכויות,כביכול. זו מהות ההבדל התהומי ביננו. זכויות והדרישה לעוד ועוד זכויות הם שהביאו את העולם למלחמות ולהתמוטטות ולכל ריב ומדון שאתה שומע עליו או קורא בעתונים. ראית פעם מישהו מוכן להילחם על חובותיו? אבל אם תעצור לרגע,כדי לחשוב,תוכל להיווכח כי כאשר אנחנו ממלאים את החובות שלנו - באופן אוטומטי אלה נעשות הזכויות של הכלל. למילוי חובות צריך תרבות וצריך חינוך.זה לא ענין לאתאיסטים. למלחמה על זכויות - מספיק גם ערימות של זבל. גם לזבל יש זכויות,בעצם. יש סיפור על חסידים ששאלו את הרבי שלהם איך מבדילים בין יצר הרע ויצר הטוב? הרבי נאנח.הרי שני היצרים האלה נמצאים אצל כל אחד מאיתנו - אז מה בעצם עושים.עצת הרבי נחוצה כדי להמשיך לחיות. הרבי אמר,גם היצר הטוב וגם הרע עטופים מבוקר עד ערב בטלית.שניהם טובלים במיקווה.שניהם מניחים תפילין ומתפללים כל היום ולשניהם יש זקן עד הברכים.אז איך מבדילים? לפי המעשים ותוצאותיהם. | |||
_new_ |
תעודת עניות | |||
|
|||
עבור ספינר, חופש הפרט, חופש הביטוי, זכויות אדם, וכיוצא בזה הם בגדר ''סיסמאות ריקות מכל תוכן ערכי ומוסרי''. ספינר המסכן (''מסכן כמוני'') ''רוצה לחיות בעולם של חובות ומצוות''. אך התלמיד החכם כנראה דילג על המצוות הנוגעות למה ש'בין אדם לאדם'. וכנראה שגם במה שנוגע ל'בין אדם למקום' אינו בקיא במיוחד. זה טבעי אצל מתחילים, שהם נוטים לקלוט רק את פני השטח, את מראית העין, ולא את המושגים בהגדרותיהם המלאות. מקימי המדינה התגאו בכך שהצליחו לייסד את המדינה על עקרונות החופפים ולעיתים זהים לעקרונות המוסר היהודי. וכל ילד בכתה א' ישמח להסביר לספינר כיצד מגמה זו באה לידי ביטוי בחוקי היסוד למדינת ישראל, זכויות אדם, וחופש הביטוי. האיש באמת סובל מבילבול אינטלקטואלי מוחלט. הסמיכות של חוסר האוריינטציה המוסרי ברמה האישית, ללימודי היהדות בהם הוא עוסק לאחרונה, גורמת גם למשמעות של 'חומר' היהודי להשתבש לחלוטין. 'קצת יהודי' מתי שזה נוח, זה לא מספיק. | |||
_new_ |
תעודת עניות | |||
|
|||
יוסלה- לא הבנת את מגילת העצמאות ולכן לא תצליח להבין מה שאני כותב.בוא נחזור לרגע להתחלה כדי להסביר לך בקצב הכתבה.תשתדל.תנסה גם לקרוא את שפתי - זה עוזר: זכויות האזרח וחופש הביטוי שבחוקי היסוד של מדינת ישראל מתייחסים למדינה יהודית.מדינה י ה ו ד י ת.מדינה י ה ו ד י ת.המושג הוא מדינה יהודית.יהודית - הוא שיוצק תוכן לקלישאות של חופש הפרט והחידקל וחופש הביטוי. ברגע שיהודים כמוך מייחלים להקמת מדינת כל אזרחיה - כל זה הופך מיד,ובאופן אוטומטי, לערימה של זבל. | |||
_new_ |
תעודת עניות | |||
|
|||
תודה על שהסברת הכל בקצב הכתבה, רק שבמקרה הזה נראה שה'תלמיד' עולה על 'רבו' היהיר. ''זכויות האזרח וחופש הביטוי שבחוקי היסוד של מדינת ישראל מתייחסים למדינה יהודית.'' אין צורך להתאמץ כל-כך כדי להסביר שעמדותיך בענייני מוסר, חברה, ומדינה, מבוססות על דיעות קדומות. אין צורך להתאמץ כל-כך כדי לשכנע אותנו שעמדותיך מבוססות על גזענות פשוטה. ברגע שעקרונות המוסר היהודי או הישראלי מתנגשים אצלך עם הרצון להמשיך את השליטה בשטחים, העקרונות לפח האשפה. להחלת עקרונות המוסר והמשפט רק על מי שאתה חפץ ביקרו יש הסטוריה ארוכה ולא מעודדת. ואין צורך שתתאמץ כל-כך לשכנע אותנו שאינך אדם מוסרי, מתוך בחירה. כבר קלטנו את המסר. | |||
_new_ |
תעודת עניות | |||
|
|||
יוסלה ממשיך לנבור במלים מה זה דעות קדומות? זה משהו טוב או רע? ומה הדעות שלך - הן מתקדמות? | |||
_new_ |
תעודת עניות | |||
|
|||
עכשיו אתה מתקשה להבין למה מתכוונים כשאומרים 'דיעות קדומות'? ובכן, בקצב הכתבה, ב'דיעות קדומות' הכוונה לאמונות הקיימות בציבור, אשר אין להן ביסוס במציאות. לדוגמא בארה''ב במחצית הראשונה של המאה העשרים עדיין האמינו רוב תושבי מדינות הדרום הלבנים שיש צורך בהפרדה בין לבנים לשחורים בשל הנחיתות של השחורים בכל התחומים, דיעות קדומות אלה היוו גם את הבסיס למשטר האפרטהייד בדרום אפריקה, משטר שהתקיים עד לשנות השמונים של המאה העשרים. אתה לא המצאת את עניין הדיעה הקדומה, סביבון יקר, ואתה גם לא תהיה האחרון שנגוע בזה. אחריך עוד יבואו יהודים רבים שיאמינו שאכן האיכר הפלסטיני, או חבר הפרלמנט הפלסטיני ברמאללה הם בני אדם נחותים מיהודים כמוך וכמוני. כך הרי הינך חושב, ועל זה מושתתת התפישה המדינית שלך. ולכן אני מכנה אותך 'הטרנספריסט המנומס', -איש טוב מבית תרבותי שמאמין שכארבעה מליון פלסטינים החיים ביהודה שומרון ועזה הם תת-אדם, חסרי זכויות אדם בסיסיות, חיות צמאות דם, - רוצחים השולחים את ילדיהם להתפוצץ בקרב היהודים ללא מחשבה נוספת. השטניות שבאה לידי ביטוי ביחס הזה לפלסטינים היא כולה שלך. | |||
_new_ |
תעודת עניות | |||
|
|||
מהי הדעה הקדומה שאתה מנסה להתייחס אליה למעלה - שיש צורך בהפרדה בין שחורים ללבנים? או שמא - השחורים נחותים? | |||
_new_ |
תעודת עניות | |||
|
|||
יוסלה ממשיך לנבור במלים מה זה גזענות,משהו שאתה מחליט עליו במטבח או בשירותים? ראית משהו לא גזעני בעולם הזה? אתה יכול להראות דוגמא? למשל, הערבים - הם גזענים או לא? ומי שנלחם בהם הופך מיד לגזעני? תחשוב קצת,אל תיפול עיוור למלכודת | |||
_new_ |
תעודת עניות | |||
|
|||
'גזענות' זה לא משהו שמחליטים עליו במטבח או בשירותים. זו תפישת ציבור שלם או לאום כנחות או כחסר זכויות בשל זדהותו הלאומית. בגלל זה הסימנים הראשונים של הגזענות היהודית בישראל היו בביטוי המפורסם של גולדה מאיר, 'אין פלסטינים'. הנסיון הראשון של הגזען הוא ל'איין' את האובייקט. אם אין פלסטינים אז אין צורך להתמודד עם נוכחותם באיזור, ואין צורך להתמודד עם היחס כלפיהם. וכאשר התברר שאכן יש פלסטינים, לקח למדינת ישראל עוד כמעט עשרים שנה כדי להבין שהפלסטינים בארץ ישראל הם בני-אדם. מי שנלחם בפלסטינים בעת מלחמה בוודאי שאינו הופך מעצם לחימתו לגזען. אך מי שמנצל את מציאות הכיבוש הישראלי בשטחים כדי לבצע פשעים נגד האוכלוסיה האזרחית הפלסטינית באמתלה שארץ ישראל היא של היהודים, ושהפלסטינים הם חסרי זכויות, ואין להם קול להשמיע בדיון המשפטי על גניבת אדמותיהם, - איש זה הוא גזען, כי הוא טוען לנחיתותם של התושבים הפלסטינים כצידוק לפגיעה חוזרת ונישנית בזכויותיהם הבסיסיות. הצדקת פשעים נגד אוכלוסיה אזרחית המזוהה ללא ספק עם העם הפלסטיני, היא אקט פושע על בסיס גזעני. יהודים אינם אוהבים כאשר מכנים אותם 'גנבים' או 'גזענים', כי היהודים יודעים מה פירוש הדבר להיות קורבן הגניבה או קורבן האקט הגזעני. אני מציע לספינר שלא להיתמם יותר מדי בעניין הזה. איש מבין משתתפי האתר לא לוקח אותך ברצינות כאשר אתה כותב: ''מה זה גזענות, משהו שאתה מחליט עליו במטבח או בשירותים?'' ובעוד שיוסלה עושה סדר בהגדרות, ספינר ממשיך לעשות ספינים גם על המונחים שהם נוף ילדותו. ניצול השואה שטוען שאינו יודע מה זו גזענות. מי שנופל עיוור למלכודת. | |||
_new_ |
תעודת עניות | |||
|
|||
למה הביטוי של גולדה אין פלסטינאים הוא גזעני? זו אמת היסטורית אם אני אומר על כושי שהוא אידיוט - אני גזעני? ואם מנתח מוח מפורסם בארה''ב כאחד מגדולי המומחים אומר בועידה רפואית של מדענים כי המוח של הכושים יותר קטן(הוא אומר זאת בהרבה מלים לועזיות שלא אתה ולא אני מבינים) ולכן הם יותר טיפשים מלבנים - זו אמת קשה או גזענות? ואם אוסטרלים אומרים שהם לא רוצים לגור על יד מסגד - זו גזענות? מה קשור זה שיש או אין פלסטינים עם העובדה שהם בני אדם? מי הכחיש שהם בני אדם? אולי אתה כי אתה אף פעם לא מתייחס אליהם.אתה מעליב אותם בזה.אתה גזעני? אף אחד לא מצדיק פשעים נגד אוכלוסיה אזרחית וגם לא פלסטינית. במקרה - אולי שמעת על כך - יש לנו מלחמה נגד הציבור הפלסטיני.אני יודע שאתה תאמר שזה לא נכון כי מדובר פה בכמה כתות של טירוריסטים (יתכן שאתה אפילו תכנה אותם לוחמי חופש) והמלחמה הזאת לובשת צורות ופושטת.מה פה גזעני? היית מציע שנלחם בבלגים? גם אני המונחים שהם נוף ילדותי שייכים רק לי.לנוף ילדותך יש מונחים שהם הפוכים לחלוטין מנוף ילדותי. אם אתה רוצה להשוות ביני לבינך אז אני מציע שתתחיל להגדיר הכל מאלף. ועוד שאלה מוסרית : האם אתה מצדיק מלחמה בפושעים הגזענים בכל מקום שהם נמצאים? זה יהיה בסדר? אני לא נעלב כשאתה מכנה אותי גזען - כי גם אתה כזה.אין שום דבר על האדמה שאינו גזעני - זה נובע מן האגו של כל אחד ואחד.בלי אגו אין ישות.מצטער.לא תוכל להראות לי משהו נקי מגזענות,אפילו לא דויד סיוון | |||
_new_ |
[•] אל תדבר בשם היהודים לשווא | |||
|
|||
דווקא התרשמתי מקריאת ידיעות שכתבת בדף הראשי שאתה די אוהב לכנות יהודים כ'גנבים' , 'גזענים' ושאר קללות עד שלפעמים חשבתי לעצמי שרק ערבי פלסטיני יכול לכתוב שטויות כאלה מעוצמת התבוסה שבליבו. אבל מסתבר שאתה דווקא די מסתדר עם הפלטפורמה הזאת. וזה מעיד רק על עצמך ולא על היהודים בכלל. זה נכון שאינך מחליט להיות גזעני בשירותים או במטבח (אם אתה נחשב לשפוי), [•]... | |||
_new_ |
מגמת הקישקוש נמשכת | |||
|
|||
קישקשת שטויות על קשר בין השטן ואנשים שונים בתקופות שונות (תגובה 119696). הערתי לך שהנסיון שלך לשפוט את אותם אנשים, בעיקר של אלו שניסו להציל לא רק את עצמם הוא מעשה לא ראוי (תגובה 119706). והוספתי שאלה כדי לעזור לך להתמקד בעניין: אם אינך רואה זאת נסה לענות על השאלה הבאה.האם אותם רבנים שהשאירו את קהילותיהם מאחור רקדו עם השטן בדרך אל החופש? מאז אינך מפסיק לכתוב שטויות שאינן מתחברות לנושא ההערות שלי. לכן הטענה שלך, ''בלי משים הגענו אל מהות הויכוח ביננו'' היא מופרכת בעליל. אתה בהחלט יכול להמשיך לכתוב שטויות בלי קשר לדברים שכתבתי או אלו שאתה כתבת. אתה לא חייב לנהוג בהיגיון. | |||
_new_ |
מגמת הקישקוש נמשכת | |||
|
|||
בשביל ליבראליסטים כמוך השימוש במטבעות לשון הכוללות את השטן הם מה בכך (סילסולי לשון),הרי השטן מתגורר בשכונה שלנו....כמו אותו ליבראליסט שמוכן להתקשר עם השטן בשביל להביא שלום. איזה שלום יכול לדעתך השטן להציע? משהו שאתה יכול לחיות איתו? האם זו עוד מלה בלתי חשובה וקלילה כמו סיסמת השלום הנואלת :תהליך-שלום אוסלו''? האם ידוע לך שבמהלך תהליך השלום הזה נהרגו למעלה מ 1000 יהודים חפים מפשע,אבל בשלום? האם גם זה קשקוש ושטויות בעיניך כפי שאתה מכנה את הדברים שאני כותב לך? האם רק סיסמא כמו קאקה-קולה טעם החיים - מדברת אליך כי היא חופשית מכל מטען של ערכים ומוסר? רוצים חיים קלים,מה? זה מה שאתה מייחל אליו - חופשי-חופשי-חופשי ועם המון זכויות וקצפת (או שאולי גם קצת תוספת של אמנת ז'נבה?) | |||
_new_ |
אוסף השטויות של ספינר גדל והולך תגובה 119774. ספינר במיטבו? | |||
|
|||
_new_ |
הדרך לגהינום רצופה בכוונות | |||
|
|||
כאשר לחברנו בהנהלה ,סיוון (גם אני למרבה הפלא יודע לכתוב בגוף שלישי - אבל לא שלילי) מתחשק, אזי כוונות זה דבר רע מאוד - ראו מאמרו על בית המשפט והשואפים להרסו... אבל כאשר אני טוען שיש להסתכל במעשים ולא בכוונות - אזי אלא שטויות. יש לו בית יוצר מענין,לסיוון - כהרגליהם של הליבראליסטים.מילה חשובה רק לרגע,בשביל הרושם של הביטוי.מחר,בעוד רגע,נחליף אותה באחרת,מרשימה לא פחות.התוכן? מה חשוב.יחי הרושם.וגם חופש הפרט והחידקל... | |||
_new_ |
אתה בהחלט כותב שלילי, אבל עדין לא לעניין | |||
|
|||
לפני יותר מיומיים הערתי הערה ביחס לדברים שכתבת (תגובה 119706). מאז במקום להתייחס עניינית, כתבת שטויות, כתבת על ליבראליסטים (גוף שלישי), כתבת על סיסמאות ריקות ועוד אבל עדין לא התייחסת באופן ישיר להערה שלי. להתנהלות כזאת, מה לעשות קוראים התנהלות לא עניינית והתוצאה היא אוסף שטויות. יש לך בית יוצר מוזר של החלפת מילים מרשימות אולי אבל בעלות אופי שטותי. | |||
_new_ |
רבנים ומפא''יניקים וחיבוקו של השטן | |||
|
|||
אני בדרך כלל מעלה קבס כשמערבים כמעט כל דבר בשואה ולכן ספינר נהג לא נכון בעניין הויכוח כאן. אבל גם תגובתך היא סתמית וכללית מתוך שאתה מניח שהוא לא יודע כלום ואתה יודע הכל. בעקרון הצלת אנשים ממוות ידוע, ובעיקר אם הם יהודים, זוהי מצווה גם בעבור המשאיות ששימשו את הצבא הנאצי. הם לא שימשו להובלת יהודים למחנות ריכוז, כי זה נעשה בעיקר ברכבות. אבל הבעיה של קסטנר וחבורתו שהם חילצו בפעם אחת וזהו רק אנשים המקורבים אליהם, משפחה, מהחוג הפוליטי ומ'אצולת' נתורי קרטא האנטי ציונים, והזניחו את כלל ישראל. כל יהודי באשר הוא, גם אנטי ציוני, היה ראוי להצלה בכל דרך, גם בעבור פגישה ועיסקה עם הנאצי המתועב ביותר. העיקר להציל. אבל ההצלה היתה צריכה להיות בונה פידה ולא לפי אינטרס אישי או פוליטי כלשהו. כי הדם של כולנו שווה. | |||
_new_ |
... וחיבוקו של השטן | |||
|
|||
מכשירים את השטן,עם או בלי מלח,בכל מקום.עכשיו הוא נעשה פרטנר לתהליך השלום כי הליבראליסטים מגייסים אותו לעזור להם. מכשירים את החיזבללה ואת חמס.זה כמו לרקוד עם זאבים.לא ממש נורא.אפשר לחיות עם זה. האלטרנטיבה היא להשמיד? מה פתאום,הם בסך הכל רוצים לרסק את הישות הציונית-יהודית.ביג-דיל.חמודים שכאלה...במה הם שונים מאיתנו שגם אנחנו רוצים מדינת כל אזרחיה? | |||
_new_ |
חיבוקו של השטן | |||
|
|||
תגובתי היתה התחלה של נסיון לדון בעניין הנסיון להאשים את האנשים שהיו בתוך התופת. לכן היא היתה כללית כהתחלה ועובדה שספינר לא הרים עדין את הכפפה ושיגר וממשיך (תגובה 119801) לשגר כל מיני האשמות נבזיות חסרות שחר (''מכשירים את השטן''). רמזתי שמי שלא היה שם צריך להיות מאד זהיר לפני שהוא מפזר האשמות. לא היה בכך הנחה לגבי מה שספינר יודע, אלא לגבי מה שכתב. | |||
_new_ |
חיבוקו של השטן | |||
|
|||
דויד סיוון, כמו כל ליבראליסט דעתני חושב שהוא יקח את הויכוח לחצר שלו,על שפת הבריכה עם ממתקים לילדים.הוא הרי מראה לי בעקשנות את הדברים שהוא כותב עם ציטוטי התגובות.כאילו שאחרים לא יודעים לקרוא ואם יודעים לא מבינים בעצם מה שכתוב... וכל פעם שאני מרחיב את היריעה ומראה לו שבעצם העקרונות שהוא משתמש בהם יפים למצבים אחרים - הוא נכנס ללחץ וחוזר לשקף את הדברים ואת הכוונות שלו.הרי הוא התכוון לפה ולמה אני לוקח את זה לשם? כי אני לא בחצר שלך,סיוון.והכוונות שלך לא מענינות.כשאתה ממליץ על עקרון של לשוחח עם השטן -מתוך הדגשה שאולי האנשים ההם לא ידעו שזה באמת שטן - ובכלל לא נורא לשוחח איתו - העברתי אותך להסכם אוסלו ושאלתי אם פה האנשים יודעים עם מי מדברים כי התוצאה נוראה. אני יודע מה תאמר עכשיו - שוב פעם תראה את מספרי התגובות בכחול ושוב הפעם תגיד,הוא לא מדבר לענין - לא זה מה שאמרתי... מצטער - אני לא בחצר שלך.אבל גם אתה כבר לא שם. | |||
_new_ |
השקרים של הנבלות | |||
|
|||
ספינר, שוב עברת להשמצות זבל וזה לא מפתיע. הרי זה מה שמתחולל בחצרות שבהן אתה מסתובב. זו לא הפעם הראשונה שאתה עוסק בהפצת השקרים והעלילות נגד יהודים. ההודעות בתת-הפתיל הזה בלבד מלאות בכך. כל זה מעיד אלף מונים שהאמונות שלך מתאימות לערימות הזבל והשנאה בהן אתה משוטט. אין לאמונות הזבל הללו שום קשר ליהדות. השנאה, הנבזות והנבלה שמקננים בך, ספינר, הם הסיבה ליכולת העלובה שלך לנהל דיון בצורה תרבותית. | |||
_new_ |
[•] השקרים של הנבלות | |||
|
|||
מה זה ''תרבותי'' בעיניך? למה אתה סבור שאני צריך לקנות את התרבות שלך? התרבות שלך - זה החצר שלך.האם יצאת פעם החוצה? אם משהו כ''כ מרגיז אותך וכואב לך - למה אתה לא כותב על זה במקום לכתוב עלי? למה שלא תתייחס לדברים,לשם שינוי? | |||
_new_ |
אתה, ספינר, ממשיך לשקר | |||
|
|||
אתה, ספינר, הרי מעדיף להשמיץ את ברי הפלוגתא שלך בלי להתייחס לדבריהם. לצורך כך אתה מגייס שנאה, נבזות, נבלה וזבל. לכן אל תתפלא אם חלק מזה משפריץ גם עליך. אני לעומת זאת כתבתי וכותב על השקרים, ההשמצות והזבל המרכיבים את הודעותיך. מכאן שהשאלות שלך מעידות בהקשר הזה על חוסר הבנה - בורות. | |||
_new_ |
[•] אתה, ספינר, ממשיך לשקר | |||
|
|||
[• הוסרו קטעים שעוברים על כללי המערכת.] | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |