| א. סליחה, אבל אבקש שוב שתציין לאיזה חלק בדיוק בהודעה שלי אתה מתכוון. לעניין הדיון עם עמיש שם - אני חוזר וטוען, שהויתור שלי על זכותו אינו גרוע מהשלילה שלו את זכותי. בכל אפן הוא איננו קשור להתנהגות חיצונית של עמיש, אלא לחלוטין עוקב את הטענות שהועלו על ידי הצדדים קדם לכן.
ב. התקשורת לא אשמה. התקשורת בארץ גם איננה מונוליתית, ואפשר בהחלט לקבל גם תמונות הפוכות באמצעי תקשרת זמינים. גם התמונות ההן בלתי מדויקות במקרה הטוב. בכל אפן, ע' כבר ענה לי שהוא מסכים אתי לגבי הבעייתיות שבהסתמכות על התקשרת בערוצים שונים, ושהתרשמותו היא אישית. כמובן שהתקשרת ''עושה מציאות'' בתחומה. בסופו של דבר, אנחנו פועלים בתגובה לחושינו. אני רק ציינתי שכדי לקבל רשם קרוב לאמת כדאי לדעת את מגבלות המקורות שלנו ולנסות לאזנם בהתאם.
לגבי צבור המתנחלים - אני מפנה אותך שוב לשאלה שנסחתי ביתר בהירות בתגובה החדשה ל-ע' (מתחת לתגובה זו). אני יודע מה עמדתי, אני יודע על ידי מי התחנכתי, ואני בהחלט סבור שדעותיי מייצגות את הדרכת התורה ואת דעות רוב עם ישראל לדורותיו עד לפני כ-100 שנה. אני גם בהחלט מודע לכך שאתה ו-ע' אינכם שני היהודים היחידים שחושבים אחרת. יחד עם זאת, מכיוון שע' ציין שהוא חש הערכה לבני ''הכיפות הסרוגות'' מצד אחד, וממעט מהערכה זו את ''תזזני הגבעות'' (וכל השמות המעליבים האחרים שהוא מכנה אותם), ומאחר ואני מקוה שהוא יודע שחלק נכבד מאותו צבור תומך בדעות צבור המתנחלים, ושאלה כוללות גם את זכות הישיבה על גבעות השומרון (לדוגמא) - וכפי שכתבת בעצמך: ''זה בהחלט לא מיעוט שולי אלא חלק מוביל של תנועת ההתנחלות מראשיתה'', הרי בקשתי ממנו להסביר מי הם אותם נערי גבעות בהם הוא מזלזל, ועל שום מה. |