|
יש טענה נגד המערכת שראויה לעיון | |||
|
|||
הנושא העקרי המרחף בחלל המאבק והשביתות היא הטענה כי בעבר היתה מערכת החינוך בישראל טובה יותר והשגי התלמידים היו טובים יותר והשאלה היא האם זה נכון ואם כן מדוע. גם בעבר היו כתות גדולות, (כולל משמרת שניה בבתי הספר), גם בעבר היה שכר המורים נמוך יחסית ועל כן היו שביתות תכופות וארוכת. אם כך, מה בעצם קרה כאן? | |||
_new_ |
יש טענה נגד המערכת שראויה לעיון | |||
|
|||
משרד האוצר שחק את שכר המורים בהדרגה . רמת החיים הכללית עלתה ורמת החיים בבתי הספר ירדה . בעבר היו בתי ספר פרטיים רבים היום מעטים . בעבר היו מורים רבים היום הרוב מורות . נשים רבות רואות בהוראה בחלקי מישרה נוחיות בתעסוקה ולא מטרה ללמד . אינטלקטואלים משמרים את שלטונם האתני בעזרת חינוך לפי מקום מגורים , תוספת לימודים בתשלום ולימוד אקדמי בתשלום . אזרחי ישראל מעריכים דרגות בצהל ולא תואר באקדמיה . אהוד ברק הוא - רמטכל לשעבר ולא מאסטר בכלכלה . דני יתום הוא אלוף ולא בוגר במתמטיקה ומחשבים . | |||
_new_ |
יש טענה נגד המערכת שראויה לעיון | |||
|
|||
התשובה היא פשוטה,על רגל אחת, הישגי ישראל והישראלים בשטח ההי-טק(כמשל) מוכיחה על טיבה ורמתה של מערכת החינוך. כל השאר זה יחסי ציבור בלבד. | |||
_new_ |
יש טענה נגד המערכת שראויה לעיון | |||
|
|||
אתה טועה בהנחתך שהכל יחסי ציבור. ישנן בעיות יסודיות שקיבלו ביטוי בתוצאות ובהישגים של התלמידים לעומת העבר. לעומת זאת במדינות שישמו מה שלמדו כאן השתפר המצב עד כדי כך שישנם סימנים ש'התלמיד עולה כיום על רבו'. אחת הבעיות שאני מזהה היא העובדה שפעם 'ערכים לאומיים' השפיעו על העובדים וכיום לא ממש. אבל זה לא כל הסיפור. יתכן אולי שמערך ההשתלמויות והתיגמול בהתאם לא פועל לשיפור (http://www.e-mago.co.il/Editor/edu-2081.htm). | |||
_new_ |
יש טענה נגד המערכת שראויה לעיון | |||
|
|||
סייגתי את עצמי והבאתי את נושא ההי-טק כמשל.ניתן גם להביא את נושא הרפואה והפיננסים ועוד דוגמאות. איני יודע להבחן מה משמעותם של הבחינה ההשוואתיות הכלל עולמיות ומה משמעותן האמיתית. כדוגמא הזכיר כי לפני 2 עשורים גרמניה המזרחית נחשבה למעצמת ספורט עולמית וכיום מתברר איך הגיעו לכך (בסימום הספורטאים,כמובן). כל אדם שלומד הוראה יגיד לך שזה למען האידיאל ולא למען הכסף. אך בהתעמקות בענין ניווכח כי למקצוע ההוראה יש יתרונות פיננסיים רבים,ואיני חושב שזה המקום להעמיק בזה. אם לשפוט לפי התוצאה הסופית-אין למערכת מה להתבייש. | |||
_new_ |
יש טענה נגד המערכת שראויה לעיון | |||
|
|||
לא הוכחת שההיי טק הוא משל, וגם לא סייגת את זה מלכתחילה, אלא רק כתירוץ להתקפות כנגדך. מערכת החינוך בארץ היא דפוקה. הנוער לעומת זאת הוא די חכם בחישוב ממוצע. מסתבר שאחוזים די גדולים של נערים ונערות משדרגים את ניקוד הבגרויות שלהם בזמן השירות הצבאי או מיד לאחריו ואח''כ הם פורחים בלימודי האדקמיה. כלומר, משהו לקוי במערכת החינוך. תודה לאל שהיא לא מצליחה לקלקל את הנוער הנפלא שלנו. המערכת הפוליטית עומדת מהצד ומתנהגת כקומיסר במקום כרפורמטור. | |||
_new_ |
ההיי טק איננו מוכיח שום דבר | |||
|
|||
היי טק הוא תחום מצומצם מאד בעל דרישות מצומצמות מאד. למעשה מתכוונים לתחום המחשבים בלבד ובתוכו למקצוע התיכנות. הידע הנדרש הוא קטן, וכל השאר כשרון מולד. משרד החינוך איננו תורם דבר וחצי דבר לתחום ההייטק. רובם הגדול של מומחי ההייטק למדו לבד בביתם, והם בתחום עוד לפני שמישהו רואה מחשב בבית ספר. המדעים הרציניים כמו פיזיקה, מטמטיקה, מדעי הטבע, רפואה, וכו' דורשים השקעה רבה מאד בלימוד וגם בעבודה ''שחורה''. ההייטק דורש הברקות של רגע, המדע האמיתי דורש עבודה קשה. לכן ההייטק מתאים לדור המהיר וחסר הסבלנות של ימינו. במדעים האמיתיים יש ירידה במספר הלומדים, ובמספר המסיימים לימודים. | |||
_new_ |
ההיי טק איננו מוכיח שום דבר | |||
|
|||
מאחר ובני הוא איש תוכנה,הרי אני יכול להגיד לך בודאות מלאה שבנושא הזה אתה בור ועם הארץ. | |||
_new_ |
ההיי טק איננו מוכיח שום דבר | |||
|
|||
מה אתה מערב את בנך? זה שהוא איש תוכנה אינה הופכת אותך לבמין גדול בתוכנה. | |||
_new_ |
ההיי טק איננו מוכיח שום דבר | |||
|
|||
צדק, נראה לי שדווקא בתחום ההיי-טק אין לך מושג עד כמה אתה טועה. ראינו כבר את ''גאוני המחשבים'' שלמדו לבד בביתם. אצבעותיהם רצות במהירות על פני המקשים בשיטת ''ניסוי וטעיה'' - כל פעם מחדש. בזבוז עצום של זמן ומאמץ. לכל היותר הם מסוגלים ללמוד חלק מהפונקציות הבסיסיות של המחשב. תחום ההיי-טק דורש ידע מעמיק בנושא החומרה והתוכנה, ידע שאותו אפשר לרכוש רק על ידי לימוד מסודר, ממושך ומעמיק, ידע שאותו לא כל אחד מסוגל ללמוד. רק באמצעות ידע נרכש אדם מוכשר יכול ליזום וליישם רעיון שצץ במוחו. כשרון מולד נותן בהחלט ערך מוסף לתחום זה, כמו גם לכל תחום לימוד אחר. | |||
_new_ |
ההיי טק איננו מוכיח שום דבר | |||
|
|||
אדם שאני מכיר זכה בכמה מדליות כסף וזהב באולימפיאדת מתמטיקה ופיזיקה לפני 10 שנים . זו תוצאה של לימוד קודם . היום אין כאלה בארץ וזו צוצאה של הלימוד כיום . הבחינה כלכלית היטק הוא כמו גידול בננות . אם יהיה עודף בננות מחירן ייפול . אם יהיה עודף בהיטק מחירו ייפול . לחם חדש נחוץ כל יום . | |||
_new_ |
רוב ההאקרים הטובים בעולם הם נערים. | |||
|
|||
וההאקרים הללו מכירים מחשבים ותיכנות ברמה מעולה. בלעדי ידע חיוני זה לא היו מצליחים לפרוץ אבטחות מסובכות. האקרים מחברים לעצמם תוכנות לכל בעיה בה הם ניתקלים, לכל מערכת הפעלה חדשה, לחיסכון בזמן. קראתי חומר של האקרים, לא שאני מבין כל מה שכתוב שם, אך ברור שמדובר בכאלו המכירים כל ביט הנע במחשב ומחוצה לו, מכירים מספר שפות תיכנות ומתכנתים בעזרתם, מזהים בגים בתוכנות ומנצלים אותם, מה שבוודאי מחייב ידע רציני מאד בתיכנות........ לפחות ברמה של אלו שתיכנתו אותן.. ונערים אלו למדו הכל לבד מול המחשב ולא בבית ספר. | |||
_new_ |
ההיי טק איננו מוכיח שום דבר | |||
|
|||
כל התמקצעות היא לכאורה ''תחום מצומצם מאוד''. אבל כדי להתמקצע בתחום המצומצם יש מלכתחילה לחנך בספקטרום רחב יותר של מיומנויות כדי שיהיה למתלמד ואח''כ לאיש המקצוע יכולת חיבור אינטלקטואלית, טכנית והומנית לסביבה. ראה את תחום הרפואה כמשל. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |