|
אחרי שמתייצבים, הולכים | |||||
טלית של תכלת / נסים ישעיהו (יום שישי, 11/09/2020 שעה 11:00) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
מה יש ומה אין? | |||
|
|||
המציאות היא מה שמוצאים כשבודקים וחוקרים. יש יקום. יש כח משיכה בין גופים ביקום. יש ביקום גזים, אבק, אנרגיה, תנועה. אין ביקום אלוהים. מאז שנכתב התנך ונאסף ונחתם בפני כל שינוי נמצאו הרבה עובדות, אף כי לא כולן. בתנך בכל ובתורה במיוחד נכתבו הרבה דברים שאינם המציאות. לא נמצא אלוהים ולכן אנו קיים. | |||
_new_ |
מה יש ומה אין? | |||
|
|||
איך העובדה שיש יקום, כוח משיכה, גזים ואבק מעידים על כך שאין אלוהים? הטעון שלך חסר ערך ותוקף. כפי שציינתי אנשים מאמינים שיש אלוהים, בהיעדר ידע וודאות לקיומו. אבל אי אפשר לשלול את ההיתכנות לקיומו של כוח גדול יותר מהמוכר לנו. ורק תחשוב למשל על = מה היה קיים לפני שהתרחש המפץ הגדול? כל ההסברים המדעיים שלך נשענים על הכרת היקום מאז הוא נוצר. אבל האם אתה יכול לרמוז לנו, מה היה קיים לפני המפץ הגדול? מה משמעותו בכלל של קיום היקום? קיום התודעה? מאיפה באנו ולהיכן אנחנו הולכים? לצערי המדע, הידע של היום, לא נותן לנו תשובות ולא יכול לתת. לגבי התנ''ך הוא ספר תולדות עם ישראל ב-2000~ השנים הראשונות שלו, מימי תולדות אברהם במאה ה-18 לפנה''ס ועד ימי מרדכי ואסתר במאה ה-6 לפנה''ס, עם קדימון של קיצור תולדות האדם עד לאברהם. כמובן שהתנ''ך כספר היסוד של העם היהודי הוא גם ספר אמונה, שכן הייחוד היהודי הוא שהדת היא אקסקלוסיבית ללאום ומגדירה אותו. הלאום והדת הם שני הצדדים של מטבע היהודי. אני שולל את טענתך שהסיפור ההסטורי של התנ''ך אינו מציאות. המחקר הארכיאולוגי מאושש את הסיפור התנ''כי בודאי מתקופת כיבוש הארץ ואילך בצורה מובהקת. הממצאים הארכיאולוגיים הם רבים ורחבים ותומכים בחלקים גדולים של ההיסטוריה התנ''כית. גם המסופר בתנ''ך עד כיבוש הארץ מבוסס על אירועיפ היסטוריים שנחקקו בזכרון בעם ומאחר ולא נרשמו בזמן הקרוב אליהם, הם עברו שינויים שמתקיימים בכל המסורות של עמים אחרים שדור בעביר את סיפוריו לדור שאחריו וכך הלאה. התופעה הזאת נצפת יפה מאוד בהיסטוריה ההלנית והרומאית. למשל ההיסטוריה ההלנית עד המאה ה-6, 5 לפני הספירה היא סיפורי מיתולוגיה, ומאותה עת ואילך היא ההיסטוריה כתובה ומתועדת, ע''י ראשוני ההיסטוריונים המוכרים בתולדות העולם העתיק, היסטוריונים ואנשי רוח כמו הרודוטוס, אריסטו ואובידיוס. | |||
_new_ |
מה יש ומה אין? | |||
|
|||
פרק א בספר בראשית מפרט מה היו מעשיו אלוהים בששת הימים הראשונים. כל התצפיות השיטתיות והמסודרות מראות שהכתוב בפרק זה אינו מתאים לממצאים. המדע מסביר טוב כיצד הפכה אנרגיה לחומר ראשוני וממנו לכל היסודות בטבלת החומרים. המדע מסביר טוב כיצד חומר מפוזר ביקום נעשה שמש, כוכבים, גאלקסיות וכמובן כדור הארץ. המדע מסביר טוב כיצד תהליך אקראי יצר את מורכבות החיים בכדור הארץ. לא רלוונטי לזה שיש בתורה בפרט ובתנך בכלל חלקים היסטוריים שיש להם אימות ארכיאולוגי. כי ספר התנך מכיל אלפים רבים של תאור עובדות לכאורה. זה שחלקם מתאים ןמאושש ממקורות אחרים אינו הוכחה ששאר הדברים הכתובים נכונים גם הם. להדגמה של הכשל הלוגי שלך => לכלב יש 4 רגליים. זו אינה הוכחה שלציפור יש 4 רגליים. סיפור המבול ככתוב בתורה הוא בלתי אפשרי וכולו שקר. פירוט חיי מתושלח הוריו וילדיו הוא שקר. לקיומו של אברהם אבינו אין שום הוכחה. סיפור יצאת מצרים הוא שקר. מתן תורה לא היה ולא התקיים. לקיומו של אלוהים אין שום הוכחה. המקסימום שאפשר לטעון באמינות זה שהדבר לא ידוע. אי ידיעה אינה מצדיקה הפצת שקר מדומין ובלתי מוכח. | |||
_new_ |
אם הפתרון אינו בידי המדע אז איך הפתרון הוא בדילוג מרהיב ? | |||
|
|||
אם הפתרון אינו בידי המדע אז איך הפתרון הוא בדילוג מרהיב אל עבר רפואת העתיד? האם רפואת העתיד אינה חלק מהמדע? האם האדם יכול להגיע לרפואת העתיד בלי פתרונות מדעיים וטכנולוגיים עכשוויים? יש סתירה בדבריך. אין ב''ניצבים'' וב''וילך'' סתירה ואין בינהם גם ''בו זמנית''. אין עמידה מתקיימת בהליכה, אלא אם אתה מתכוון לומר שהאדם הולך זקוף על שניים בעמידה .... אבל ''ניצבים'' משמעותו עומדים על מקומם ולא הולכים בעמידה. מדובר קודם כל בשתי פרשיות קצרות שנקראות בשבת אחת זה ה''בו זמנית'' היחיד בינהן. ה''ניצבים'' מדובר על עם ישראל שעמדו מחכים לבואו משה לשאת את צוואתו לפני העם, ובעצם את פקודת המבצע של קיום ביהדות והישיבה בארץ. בקיצור, מצע ציוני למהדרין. ובעוד העם מחכים, ויילך, ויבוא משה, ויעמוד לפני העם ויישא את דברו. ושניהם עמדו זה אל מול זה. הטכנולוגיה והמדע הם מעין עבודה זרה. במדע לא מאמינים. מדע יודעים. ומה שיודעים בבירור, לא צריך להאמין בו, משום שאנחנו ידועים אותו. כלומר, ברור לנו שמים ירתחו על פני הים ב-100% צלזיוס. אני לא צריך שזה יקרה, וגם בפעם במאה אני אחריה בטוח שכך יקרה. אנחנו מאמינים באלוהים, כי אין לנו עדות ראשונה משל עצמנו לקיומו. אנחנו מאמינים שאלוהים דיבר אל משה בסיני, אבל איננו יודעים זאת על בסיס הקלטה או סרטון. אלא רק מתוך עדות צד שלישי שכתב זאת במקרא. המדע הוא אובייקטיבי ומבטא את הכוחות בטבע. זה לא שאלה של אמונה, אלא מחקר וידיעה. ולכן הוא לא יכול לסתור את האמונה וגם בעצם לא מאיים עליה. היו הרבה משענים ואנשי רוח חובשי כיפה ב-200 השנים האחרונות, והתגליות השונות לא פגעו באמונתם ואלי רק העצימה אותן. | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |