|
|
|
הַתּוֹאַר ''זָקֵן''יוסף אליעז
אָמְנָם כֵּן פַּעַם הָיָה מְכוּבָּד הַתּוֹאַר ''זָקֵן'' אַף הָיָה מַעֲמָד קְבַל-עַם וְעֵדָה יָשְׁבוּ זִקְנֵי-הָעֵדָה בְּשַׁעֲרֵי הָעִיר אֲבָל הַיּוֹם עָדִיף הַתּוֹאַר ''צָעִיר'' כִּי הַיּוֹם אוֹמְרִים: ''הָעוֹלָם שַׁיָּךְ לַצְּעִירִים'' וְכָל בּוֹגֵר, כָּל אִישׁ לֹא יַשִׂישׂ בַּתּוֹאַר ''יָשִׁישׁ'' אוֹ סְתָם לְהִיקָּרֵא ''קָשִׁישׁ'' וְהַכָּבוֹד תָּם, מָא-פִישׁ !
הַנָּשִׁים –כָּךְ הַסַּפָּר צִוָּה צוֹבְעוֹת שֵׂיעָר, מַעֲלִימוֹת שֵׂיבָה וּמְאֹד מָרְבּוֹת קִינוֹת כְּשֶׁקּוֹרְאִים לָהֶן ''זְקֵנוֹת''
זִכְרוּ: אֵין סִיבָּה לְהֵעָלֵב ןדאי שֶׁאֵין לַיִּטּוֹל לְלֵב אֱמוֹר לוֹ: '' נָגֵן נָא חֲלִילִי תְּחִילָּה עָלֶיךָ לְהַגִּיעַ לְגִילִי''
|
|
|
|