|
הצעה פדגוגית | |||||
זלמן שרר (יום רביעי, 24/10/2012 שעה 12:00) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
למר זלמן שרר | |||
|
|||
באיוב כתוב ''בישישים חוכמה ואורך ימים תבונה'' ממרום גילך (עד 120) רואה אתה את מחדל החינוך בארץ וזה כואב כמו לכולם אני חושב שראשית חוכמה כיבוד אב ואם וזה הבסיס העיקרי להצלחת החינוך בארצנו כי לצערי ברגע שאין כבוד להורים אז אין כבוד לזולת ובמיוחד למורים שאמורים לדבריך לבצע את השינוי ''אין להם סיכוי במצב היום'' אני מצרף שיר שכתבתי על המצב ממנו אני חרד חֲנוֹךְ לַנַּעַר יהודה בן יחיאל סִּיבַּרְתִּי אֹזֶן תִּשְׁמַע יַחֲרִישׁ לְזֶה הַנַּעַר חֲנוֹךְ לֹא יָמִישׁ אַרְצֵנוּ שְׁמָמָה דּוֹר לֹא יָבִין שָׁבוּי בְּדַעַת חֲכָמִים אַרְזֵי קִּיר וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ וּמִפְּנֵי שֵׂיבָה כָּשְלוּ לְמִּרְבַּץ קִּנְאָה וְאֵיבָה יְלָדֵינוּ טוֹבְלִים בְּדַעַת וּתְבוּנָה נֶעֶשְׁקוּ דֶּרֶךְ אֶרֶץ גַּם לֵב פָּנָה עַל דִּבְרֵי רִיבוֹת וְלַהַט דִּבְרֵי בֶּלַע נַעַר הִסְכִּין אֱחוֹז בִּנְדַּן שֶׁלַח קָמוּ אַרְזֵי הַקִּיר לְצַוְוחַת שׁוֹכְנֵי אֶרֶץ תָּפְרוּ קִּרְעֵי בַּדִּים לֹא עָטוּ אֶל שׁוֹרֶשׁ קוּמוּ אַרְזֵי קִּיר וּפַנּוּ מִּשְׁכְּנוֹת אֵזוֹב טְּלוּ קוֹרָה מִּבֵּין עֵינֵיכֶם לְהַשְׁפִּיעַ מָזוֹר | |||
_new_ |
אישתי אומרת שאני לא חייב להגיד לכולם את האמת בפרצוף . | |||
|
|||
אני בעצמי מעולם לא נתפסתי לקריאת שירה . בוודאי שלא לכתיבת שירה . אין לי כישורים להעריך שירה , לחיוב או שלילה . בהיותי מהנדס לפי חינוכי ונטייתי אני חומרני מאד . במהלך השנים הבחנתי שעיקר השירה עוסקת במה שקוראים ''היומן קונדישן'' . אולי המציאות האנושית ? מצד שני תמיד עסקתי במה שקוראים ''טראבל שוטינג'' כלומר פיתרונות למצבי מצוקה ביצור התעשיתי . מכל אלה אני מאבחן שעיקר הבעיה בשירה היא הצגת המצב ולא הצגת פתרונות . ואם כבר מישהו מציג ''פיתרון'' הוא מנותק מהמציאות כמו למשל ''גר זאב עם כבש'' או ''כיתתו חרבותם לאיתים'' . אשר לדעתי הם . . . . אתם יודעים - מה שאישתי ממליצה שלא אגיד . | |||
_new_ |
אישתי אומרת שאני לא חייב להגיד לכולם את האמת בפרצוף . | |||
|
|||
מספר הערות 1. אמרו חכמים :אל תרבה שיחה עם האשה-ולדעתי האישית מכיוון ששנה שלמה למדו לדבר וכל החיים לא למדו לשתוק 2.הצגת הבעיה בצורה נאותה נותנת מחצית הדרך לפתרון 3.לדעתי האישית. שירה לא באה להציג בעיה וכן לא פתרון, אלא היא שיחרור של צורך נפשי באמצעות העיפרון ו/ המקלדת, 4.וכן אמרו חכמים (אם אנני טועה - זבוטינסקי) שגם כשנגיע ליום המיוחל שבו יגור עם כבש אעדיף (לייתר ביטחון) להיות הזאב ולא הכבש. ובכל אופן כבר אמר הקבה לאברהם ''כל אשר תאמר אליך שרה שמע בקולה'' וזה בגלל שביקש להיות ''עובר חוכם'' ושוב לגבי האשה שלושת הדרכים המהירות ביותר להעביר מידע בין אנשים: 1. אינטרנט 2. טלפון 3. לספר לאישה יום מעולה וסוף שבוע נפלא | |||
_new_ |
אתה שוביניסט. ישמרנו האל מכמוך ומדומים לך. | |||
|
|||
_new_ |
שוביניסט זה טוב . אישתי אמרה לי . ח ח ח | |||
|
|||
_new_ |
שובניסט | |||
|
|||
1. אני מעדיף להיות שובניסט מאשר צנון 2. מזל שאשתי(נפולאון) מרשה לי לשוחח ולצוטט כשאינה בסביבה. 3.איך אמר (שם הסרט) קלוד ללוש ''ואלוקים ברה את האישה'' הוא כניראה לא ידע לאיזה צרה הכניס את עצמו 4.אני לא בטוח שבעולם העתידי יהיו גברים , לא יהיה בהם צורך (גם כיום האביזרים המיכניים טובים יותר) 5.למה העולם עגול- כשנברא העולם הבטיח האל לאישה שתמצא את הבעל האידאלי בכול פינה בעולם מה קורה לנו שאנו מתבגרים? כשאתה צעיר והתחתנת , אתה חוזר הביתה מהעבודה נכנס למטבח , רואה את האשה בחדר המיטות, ופונה שלם בבחדוה כשאתה מבוגר חוזר הביתה רואה את האשה בחדר המיטות, ובורח למטבח סוף שבוע נפלא | |||
_new_ |
שובניסט | |||
|
|||
1.אין מה לעשות בשוביניסט. צנון לפחות מוסיף טעם לסלט. 2.זה מראה עד כמה אתה ''פגע-רע''. 3.אתה ואלוהים אינכם מתכוונים לאותה אישה. אלוהים ברא אותה ב''א'' ולא ב''ה''. 4. מי יוריד את הזבל? 5. טעות בידך, עד לפני כחמש מאות שנה העולם לא היה עגול. שאל את מי שחי אז. | |||
_new_ |
כמה תיקונים | |||
|
|||
1.נכון מוסיף טעם, אבל איסזה טעם, והריח לאחר מספר שעות. 2. אני תמיד מוריד את הזבל ככל גבר מצוי(לא חושב שהאשה הקטנה הורידה מעולם את הזבל ) 3.טעות איומה , תסתכל ברמב''ם (לפני כאלף שנה ) אמר במפורש זאת (שהעולם עגול) והוסיף (בלשון להיום ) ומי שחושב אחרת טיפש הוא . סוף שבוע נפלא | |||
_new_ |
רמב''ם העולם עגול | |||
|
|||
רצ''ב ולמה גורעין חלקים אלו וכו' והוא הנקרא שינוי המראה. להסביר הפי' של שינוי המראה ראוי להעיר מה שבארתי מקדם שכל כדור הארץ נחשב כנקודה בערך גודל מרחק השמש ושאר הכוכבים ויהיה לפ''ז מקום הראות אשר הוא בגבנונית כדור הארץ כאלו הוא במוצק הארץ כגון בצורה ט''ו (עיין בלוח הציורים ציור מס' 37) יהיה עגול בע''פ כדור הארץ ונקודת א' מוצקה וקו דא''ג אופק מאחת המדינות ולפ''ז נקודת נוכח הראש היא נקודת ו' ונקודת ה' היא הנקודה או כוכב אשר רצינו לידע גובה שלו למעלה מן האופק, וכה תעשה תמשוך עגול הגובה היוצא מנקודת נוכח הראש ו' ועובר על שטח נקודת ה' ומגיע עד האופק בנקודת ד' והוא עגול וח''ד ותהיה נקודת ח' המקום בעגול הגובה אשר בו רואין כאלו כוכב ה' עומד בו ר''ל אם תמשוך קו ישר אה''ח היוצא ממוצק הארץ ועובר על כוכב ה' ומגיע עד עגול הגובה בנקודת ח' יהי' נקודת ח' מקומה הנראה ממוצק הארץ ותהיה לפ''ז קשת ד''ח מעגול גובה הנזכר הנאחז בין האופק ובין מקום הכוכב הוא יהיה גובה האמתי מאותו כוכב ה' אבל משום שאמרנו שכל כדור הארץ אינה נחשב כי אם לנקודה בערך גודל מרחק הכוכבים ויהיה לפ''ז מקום הראות בגבנונית כדור הארץ נקודת ב' כאלו הוא במוצק הארץ בנקודת א'. ואולם בהיות הירח קרוב לארץ ומרחקה מן הארץ אינו רק כמו ששים חצי אלכסוני הארץ ובערך מיעוט מרחק זה נראה כדור הארץ גדול ויהיה הבדל גדול בין העומד בנקודת ב' על גבנונית הארץ ובין העומד במוצקה לפיכך נראה בגבנונית הארץ כוכב הירח תמיד במקום אחר מובדל מן מקומה האמתי. כי כאשר יהיה כוכב הירח למשל בנקודת ה' ומקומה האמתי בעגול הגובה בנקודת ח' כנ''ל אזי אם תמשוך קו בה''ז היוצא ממקום הראות ועובר על הירח נקודת ה' ומגיע עד עגול הגובה בנקודת ז' תהיה נקודת ז' מקום הירח הנראה. וקשת ד''ז גובה הנראה והיא פחות מקשת גובה אמתי ד''ח בכדי קשת ז''ח, וקשת ז''ח הוא הנקרא שינוי המראה ר''ל הקשת אשר הוא בעגול הגובה בין מקום ירח אמתי ובין מקום ירח הנראה ובעבור שהמקום הנראה הוא תמיד יותר קרוב לאופק ממה שיהיה מקום האמתי כמו שתראה בצורה זו לפיכך יהיה גובה הנראה ד''ז תמיד פחותה מגובה האמתי ד''ח. והשינוי מראה הנזכר מתחיל מנקודת נוכח הראש ומוסיף והולך עד האופק כי בהיות כוכב אחד בנקודת נוכח הראש עצמו אזי אין לו שינוי מראה כי שם יהיה מקום הנראה ממוצק הארץ הוא המקום הנראה מגבנונית הארץ וכל מה שיתרחק הכוכב מנקודת נוכח הראש ויתקרב אל האופק אזי השנוי מראה מוסיף ומתרבה. והנה אם יהיה מרחק הירח מן הארץ תמיד שוה אזי יהיה השינוי מראה הנזכר ג''כ תמיד בערך הגובה שלו כנזכר ואולם בהיות הירח פעם קרוב ופעם רחוק מן הארץ משו''ה יהיה עוד שינוי אחר בשינוי המראה דהיינו בהיות הירח קרוב אל הארץ יהיה השינוי מראה יותר ממה שיהיה באם הירח רחוק מן הארץ אף שגובה הירח האמתי שוה בשניהם. כגון בצורה זו שהירח יהיה בנקודת ה' קרוב לארץ וגובה ירח האמתי ד''ח וגובה ירח הנראה בנקודות ד''ז כנזכר בסמוך ונניח עתה שהירח יהיה בנקודת ר' רחוק מן הארץ ויהיה הגובה אמתי כמו שהיה בהנחה ראשונה והוא ד''ח אבל גובה הנראה ד''ת ואז יהיה שינוי המראה קשת ת''ח והיא פחותה משינוי המראה ז''ח ולפיכך יהיה השינוי מראה יותר קטן כשהירח מרוחק מן הארץ ובעבור זה צריכין אנו להעריך תמיד ערך מרחק הירח מן הארץ וערך הגובה שלו מן האופק ולפי שני ערכים האלו יהיה ערך השינוי מראה. וכל זה לא איירי אלא בעת הראיה שהירח כלפי מערב ויראה לפי ראיית עינינו יותר קרוב אל השקיעת השמש ממה שהוא לפי מקום האמתי ולפ''ז ירח הנראה ממצב רגלינו יותר קרוב אל השמש ממקום ירח האמתי ולכן נצטרך בהכרח לגרוע שינוי המראה מאורך הראשון והוא הדין תמיד אחר חצי היום אבל בסוף החודש כשהירח נראה במזרח היא להיפך שהחשבון הנראה הוא יותר מחשבון האמתי משום דכוונתינו לידע מרחק הירח מן האופק המערבי ובסוף החודש כשהירח נראה במזרח אזי קו הנראה שהוא למטה וסמוך יותר להאופק המזרחי רחוק יותר מאופק המערבי מהקו האמתי שהוא למעלה ממנו וקרוב יותר להאופק המערבי, כגון בצורה זו תהיה נקודת ג' אופק המזרחי ומקום הירח אמתי יהיה בעגול הגובה בנקודת ט' ומקום הירח הנראה הוא למטה ממנו בנקודת ק' לפ''ז תראה שהמקום ירח הנראה הוא רחוק יותר מאופק המערבי ממקום ירח אמתי בכדי קשת ט''ק שנקרא שינוי המראה ולכן נצטרך במשל זה להוסיף שינוי המראה על מקום ירח האמתי, וזהו שמדייק רבינו בלשונו וכתב ושינוי מראה האורך בשעת הראיה לעולם גורעין ר''ל לאפוקי משינוי מראה האורך שהוא קודם חצי היום והירח יהיה בחלק המזרחי דאז מוסיפין אותו כנ''ל. | |||
_new_ |
אחרים קודמים | |||
|
|||
גם היונים הקדמונים אמרו כך ומשם מגיע כניראה ידיעתו של הרמב''ם רצ''ב ויקיפדיה | |||
_new_ |
לחבריי הגולשים שלומות! | |||
|
|||
אני מאוד מרוצה מהשתתפותכם בשיחה, תבורכו! ברשותכם כמה הערות ביניים: א. הביקורת שלי מופנית על חובה המוטלת על תלמידים להכין שיעורי בית אבל זה רק הפן האינסטרומנטלי של הבעיה: הבעיה בה' הידיעה היא מטרת הלמידה ובדיקת תוצאותיה. לפני שנים לא מעטות כתבתי בספרי עקומות השכל הישר - אמירות ואפוריזמם, כדלקמן: ''התבוננות + התנסות = לימוד''. הייתי מרוצה מעצמי לאללה. ברם במרוצת הזמן הרגשתי שהדבר מה חסר פה והוא הדגשת ההבנה ! בקיצור, ללא קליטה נכונה של הדברים הנלמדים, ללא חשיבה ביקורתית על הנלמד, ללא נסיון לבדוק עד כמה שאפשר את אמיתותם או היתכנותם במציאות, בלעדי כל אלה אין לימוד ! ועיקר העיקרים: הבנה! אני חסיד נלהב של הגשש החיוור, משפט אחד נשאר חרוט בזיכרוני: ''אתה הבנת את זה ברוך ?'' תלמידינו לא כל כך מבינים בעקבות השיעור ובוודאי שהמצב לא משתפר בהרבה בעקבות שיעורי הבית המאוסים, אפילו לא בעזרת ההורים האנוסים אשר גם הם לעתים לא מבינים, שלא באשמתם ! לכן, אני מציע שיועבר משוב בכיתה, זמן קצר אחרי השיעור העיקרי ! אין כסף ? כפי שאמרתי: זה לא עניננו ! נ.ב., קראתי אתמול בדה מרקר: 70% מתלמידי התיכון נעזרים בשיעורים פרטיים ! שלכם, זלמן (זיגה) שרר | |||
_new_ |
גם בזוהר ובגמרא מובא הדבר | |||
|
|||
זוהר ''דהא כל ישובא מתגלגלא בעיגולא ככדור, אלין לתתא ואלין לעילא, וכל אינון בריין משניין בחזווייהו, משינויא דאוירא כפום כל אתר ואתר... ועל דא אית אתר בישובא, כד נהיר לאלין חשיך לאלין, לאלין יממא ולאלין ליליא, ואית אתר דכוליה יממא, ולא אשתכח ביה ליליא בר בשעתא חדא זעירא['' גמרא:''...כדור - שתופש את עצמו תחת כל העולם כולו, ככדור.'' (תלמוד בבלי, מסכת עבודה זרה, דף מא, עמוד א.) וכן יש מקורות אחרים קדומים (דרך אגב גם החשבון האיטפסמילי הנחשב כפיתוח של המאות האחרונות בעיקר בצרפת החל בתקופת היוונים(ישנו גם חכם א''י שהיה עימם בקשר) חלק מהכתבים נעלמו ו/או לא נלמדו ולכן כל הנושא נחשב כחדש אך הוא אינו כזה) סוף שבוע נפלא ופורה | |||
_new_ |
לנושא עצמו | |||
|
|||
זלמן שלום וברכה גם לעניות דעתי שיטות הלימוד פושטות את הרגל ובנוסף המערכת לא מקנה את מה שהייתה צריכה להקנות והוא חינוך לעניות דעתי (אני מכיר חלק מהנתונים והבעיות) הפתרון יבוא ברגע שיבינו שידע ניתן לרכוש לבד אולם מחשבה ושימוש בידע הינו תפקיד המערכת . אני יכול להעיד על עצמי ועל בני כיתתי- למדתי בישיבה תיכונית , בה הן תורה והן תנך והן דינים היו חלק מלימודי החול (מערכת הלימוד כללה 10 שעות לימוד כל יום שבתוכם 4 שעות לימוד ללימודי חול הכוללים את שנאמר, כמות השעות שלנו במתמטיקה הייתה 3 שעות שבועיות, האנגלית 4 שעות שבועיות, בפיזיקה 3 שעות שבועיות וכן הלאה עברנו את בחינות משרד החינוך ברמה של 5 יחידות במקצועות הנ''ל ללא שהיה נכשל אחד. העניין הוא מה אתה מצפה מהתלמיד ואיזה כלים אתה נותן לו שבוע נפלא שיהיה לך | |||
_new_ |
לנושא עצמו | |||
|
|||
אייזק שלום, אני מקבל את התנצלותך הכנה ברצון ואף בהתרגשות ! זהו לא חזיון נפוץ בימינו ובמקומותינו, תבורך ! לעצם הענין, אני מציע לסכם את הפלוגתא שבינינו בהבנה כי הסכמנו להסכים כי אנו לא מסכימים ! נתנחם בכך שעוררנו ויכוח מעניין ופורה אשר בוודאי עוד יימשך ! שלך בברכה כנה, עו''ד זלמן שרר | |||
_new_ |
תיקון טעות | |||
|
|||
סליחה, התגובה מופיעה כאן בטעות. היא שייכת בעצם לדיון ''מדוע לא צמתי''. | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |