|
יורם המזרחי הלך לעולמו | ||||||
שמעון מנדס (יום שישי, 15/10/2010 שעה 11:00) | ||||||
|
||||||
הצגת המאמר בלבד |
היה אדם גדול. | |||
|
|||
עקבתי אחרי כתיבה שלו באינטרנט, בנושא מודיעין. היה מרתק, ובעל ידע רחב. | |||
_new_ |
כולנו משתתפים בצער המשפחה והחברים על לכתו של אדם גדול | |||
|
|||
ורב אשכולות! אכן הוא היה ידען וחכם, שני דברים נדירים במקומותינו. מן השמיים ינוחמו ! | |||
_new_ |
אחי היקר יורם/תודה שמעון ולמנחמים | |||
|
|||
אחי היקר היה ענק בחייו ובמותו ! אהב את ארץ ישראל בכל ליבו .לחם למענה בכל ישותו. פנינת חייו היה אצבע הגליל כפי שכינה את האזור שעד היום נקרא כך הודות לו.הקים את הגדר הטובה וקרא לשער שער פטמה על שם אשה לבנונית שהגיש לה עזרה ועוד עליו ועל מעשיו אפשר לקרא http://digital-edition.israelhayom.co.il/Olive/ODE/I... | |||
_new_ |
אחי היקר יורם/תודה שמעון ולמנחמים | |||
|
|||
_new_ |
תודה לשמעון על דבריו | |||
|
|||
אחד הכותבים הטובים של הפורום הזה ואיש אשכולות. חבל שלא מצא את מקומו כאן בארץ. | |||
_new_ |
חֲבָל עַל דְּאָבְדִין וְלֹא מִשְׁתַּכְּחִין | |||
|
|||
הַמִּזְרָחִי יִשְׂרָאֵל עַל בָּמוֹתֶיךָ חָלָל, אֵיךְ נָפְלוּ גִּבּוֹרִים. הֲרֵי בָגִּלְבּוֹעַ אַל-טַל וְאַל-מָטָר עֲלֵיכֶם וּשְׂדֵי תְּרוּמוֹת כִּי שָׁם נִגְעַל מָגֵן גִּבּוֹרִים, מָגֵן יוֹרָם בְּלִי מָשִׁיחַ בַּשָּׁמֶן. יְהִי זִיכְרוֹ בָּרוּךְ ! | |||
_new_ |
שמעון, הזכרתי את דבריך | |||
|
|||
במאמר ממוחזר לזכרו של יורם. קראו כאן: | |||
_new_ |
שמעון, הזכרתי את דבריך | |||
|
|||
מתאים לך להיות שמאלן כמו שלטרומפלדור התאים להיות קטוע יד . | |||
_new_ |
ספור לזכרו של יורם | |||
|
|||
הערה למפלגה הקטנה והניה: ראשית זו לא דרך נאה לנהל וויכוח בדרך כלל, קל וחומר בנסיבות שהדברים נאמרים. מאחר שמדובר בחבר יקר שלי שהלך לעולמו, אספר לך ספור, שלקח בצדו. לפני כמה כחמישים שנה, באחד השעורים של ''תורת המשטרים'', תלמיד אחד כינה אישיות פוליטית שמאלנית בתואר ''עוכר ישראל''. פרופסור בנימין אקצין, שהעביר את השעור, שיסע את דברי הסטודנט ואמר לו: ''תאר לך שהוא היה אומר אותם הדברים עליך, היית מסכים? ואז פרופסור אקצין סיכם את הסוגיה באומרו: ימין ושמאל, כולם אוהבים את המדינה ורוצים בטובתה בהבדל אחד: כל אחד בדרכו. | |||
_new_ |
ספור לזכרו של יורם | |||
|
|||
מר שמעון מנדס היקר , למרות שאיננו מכירים אני מכבד אותך על-פי הדברים שאתה כותב . את יורם המזרחי לא הכרתי ואין לי מה לומר עליו . לעומת זאת את הכותב ''עמיש'' כבר הכרתי דרך פורום זה . אדון זה שלח את קוראיו לבלוגיה שלו כאילו בענין יורם מזרחי . דבריו שם הם אוסף ניסוחים שמאלניים אופיניים ואין בהם הרבה על יורם מזרחי . תוכל לבדוק בעצמך . מאחר ואותו עמיש הוא שמאלן מובהק וגם טרומפלדור היה קטוע יד מובהק הרי אמירה זו ''מתאים לך להיות שמאלן כמו שלטרומפלדור התאים להיות קטוע יד'' אינה בגדר עלבון אלא חוות דעת על עמיש . בכל מקרה אין אמירה זו עוסקת בידידך יורם המזרחי אותו כאמור לא הכרתי ואין לי מה לומר עליו . ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ גם לי היו מורים . אחד מהם כינה את אחד התלמידים ''אידיוט'' . מישהוא מהתלמידים הזדעק מדוע הוא קורא אידיוט לזולתו ? האם לא היה נפגע אילו קראו כך לו ? ענה המורה ''לקרוא לי אידיוט זה שקר . לקרוא לאותו תלמיד אידיוט זו אמת !'' | |||
_new_ |
ספור לזכרו של יורם | |||
|
|||
זו הבעיה עם המורים עד ימינו אלה. | |||
_new_ |
שמעון, הזכרתי את דבריך | |||
|
|||
מר עמיש תודה ! עבור המאמר הממוחזר לזכרו של יורם . | |||
_new_ |
מכתב שקיבלתי לזיכרו של יורם/ פונה ליורם | |||
|
|||
יורם שלום, מתאר לי שאם היית קורא את התגובה הזאת - היית מת מצחוק. אני יודע שאתה אדם מציאותי ברמח איבריך ומאמין רק במציאות: בעולם הזה ולא בשום עולם אחר. אני יודע שהיית מתפקע מצחוק ועונה לי בלשונך המעודנת והמציאותית: לאיזה יורם אתה אומר שלום? אבל אין לי כבר שלום - מת אני! לא שמעת? אני אדם מת שני מטר מתחת לאדמה ולאדם כזה אתה אומר שלום? לתגובה לקונית זו הייתי עונה- ועוד איך הייתי עונה... שאני אשתוק- ואפילו ליורם הגדול. ובכן ידידי יורם, וקודם כל לחלק הרשמי של התגובה: משתתף בצערך, באמת ובתמים חשתי צער דוקר כאשר פתחתי את המוניטור וראיתי את המייל של גטניו. מכותרת המייל כבר הבנתי את תוכן ההודעה על אף טעות הדפוס שנפלה בכותרת. כן אהבתי לקרוא את המשקפת שלך. אהבתי את העברית המשובחת ואני מצטער על העברית הזו שחלפה מן האדמה עם מותך, היא הלכה ושוב לא תחזור. אהבתי את הלב הפתוח שמציץ מתוך כל מילה כתובה; ידעת לשדר את מה שנושאת המילה פלוס מה שאתה חושב עליה ולא תמיד הסכתמת איתה. אהבתי את הכנות שלך יורם, אינני מכיר את משפחתך ואת אהוביך אבל אני יכול לשער שמכל התכונות שלך - זו תישאר בליבם לעד: כנותך. ההכרות שלנו הווירטואלית התחילה כאשר הזכרתי באחת ההודעות שלי את ''דוד הקטן'' שהיכרת, וגם אני הכרתי... כאן בפנמה. איזה עולם קטן. חשת צער נוכח הודעתי על מותו, והגבת על זאת בכמה שורות חמות שתלשת מזכרונך עליו; ובכלל באיזה זיכרון התברכת יא סחבי... עד כאן החלק הרשמי יורם, ועכשיו לחלק השני העיקרי מבחינתי, שהתפוצצת מצחוק עליו... לפחות הצחקתי אותך במותך! ובכן ידידי יורם, טעית בכתובת כשצחקת, ונפלת בפח... גם אני חושב שאינך כבר בין החיים ולאדם מת לא אומרים שלום. גם אני חושב שאין שני עולמות כי-אם עולם אחד ויחיד: העולם הזה המציאותי שלנו, אין עוד מלבדו. לא טעית יורם ידידי כשפיקפקת בקיום אלהים, ולא עשית בזאת שום דבר רע... נהפוך, עשית את הדבר הנכון ביותר כאשר נתת דרור לכנות שבך וטענת בקול רם וברור: יתכן ויש אלהים ויתכן שלא- אין לדעת, אולם אין למונח ''יתכן'' מקום כבוד בסל המטבעות המציאותיים בעולם שלנו, ולכן גם קיום אלהים שנקשר במהותו למונח הזה - נוטה מטבעו לכיוון השלילי, והסליחה עם המאמינים. זו לעניות דעתי הנחת העבודה שלך לכל הקשור בעסקי דת ואלהות, והחתום מטה חותם על כל מילה בהנחת העבודה הזו. ציינתי כבר לעיל את הערצתי לכנות שבך... היה וטעית בהנחת העבודה שלך, היינו ויש אלהים ועולם הבא ושאר הירקות... אזי מקומך בעולם הבא הוא רם ונישא, ורק בזכות הכנות שלך יורם. לתכונה זו המשקל הרם ביותר בעולם האמת - וגם זו הנחת עבודה נכונה. ומה נשתנה? מה הביא אותי להסכים עם הנחת עבודה אפיקורסית כזו? שיניתי את עורי...? ידידי יורם מבנה העור שלי לא השתנה, אבל הצלחתי לעדכן את מנת המשכל שלי באמצעות משקפת שפגשתי במקרה, ואני מדבר על ספר, ספר אנושי הכי נמכר בעולם, ואני כבר רואה שניחשת... כן ספר התורה. הצלחתי יורם ידידי לקרוא כהלכה את ספר התורה, וגליתי להפתעתי שהמחבר לא מזכיר בו את אלהים אפילו במילה אחת, ולו ברמז... ושלא תמנה אותי על לוגמי הטיפה המרה - אציין בפניך עובדה ספרותית זו שגיליתי בספר התורה: המונח אלהים הנזכר בתורה מכוון אל ''התודעה האנושית'', ובלשון התורה ''אלהים''; היינו המנחה, המורה, המוביל, המנהיג, המכוון, המנווט, המדריך, המנהל... כל אלו מצביעים על מרכז השליטה של האדם, וכל אלו במילה אחת: תודעה, ובלשון התורה ''אלהים''. המחבר חזר באמצע התורה והשתמש באותו המונח ''אלהים'' באופן בלשני מובהק המזכיר את הבלשן המקצועי בשעת עבודתו... ע''ע המונח אלהים בשמות ד, טז. וגם המונח ''יהוה'' שכיוון לו המחבר - רחוק שנות אור מהמונח המקובל השמיש... מדובר פשוט בשיבוש כרוני בהבנת הנקרא; שיבוש שנפרש על פני דורות רבים, והתורה בעצמה מתעדת שיבוש זה ואת מוצאו על פני הפרק הראשון בספר בראשית. זה כתוב בלשון אנושית בהירה חדה וברורה כשמש, ואני מנסה כרגע להעלות את ממצאי אלה על דף וכבר התחלתי במלאכה; מקווה בימים הקרובים לסיים את החלק הראשון ולפרסמו ברשת, אולי אצל חבריך הוותיקים מארץ הצבי, או אולי באתר של מילשטיין הלוחם... כמה חבל שאינך בינינו; בין הקוראים... כמה הייתי קונה את התגובה שלך... ובעצם מי זה המחבר של התורה? מה שמו אם לא אלהים? ובעצם מה אני רוצה להגיד? היש אלהים או אין? כל אחד יתמודד עם השאלה הזאת בכוחות עצמו - אם וכאשר ימצא לנכון; זו התבונה הישירה שביקש מחבר התורה להעביר לנו. כמה מצער יורם שאינך איתנו לראות את התובנה הזו, בעינך המזויינת החדה שהתעקשה לתפקד למרות המחלות... עד שהסכרת הכריעה אותה; כמה חבל. אלברט שבות פנמה | |||
_new_ |
מכתב שקיבלתי לזיכרו של יורם/ פונה ליורם | |||
|
|||
תגובה זו נכתבה בתחילה בפורום אחר ונישלחה אלי בדואל! מתנצלת רק אחר כך הבנתי !ובכל זאת לזכר אחי עם קולמוסט הסליחה. | |||
_new_ |
יהי זכרו של יורם המזרחי ברוך | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |