|
האטום בשירות האפרטהייד | |||||
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום חמישי, 27/05/2010 שעה 12:00) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
[•] הועתק ממך בשינויים קלים . | |||
|
|||
גדעון ספירו , אורי אבנרי , נועם צ'ומסקי , סשה פולקאו סורנסקי , ריצ'רד גולדסטון , כולם מייצגים אותו [•]... רק בתפאורה שונה . שאיפתם לעולם-חדש-נועז ובלי יהודים . | |||
_new_ |
הועתק ממך בשינויים קלים . | |||
|
|||
אריה עירן, פסח רויטמן, יענקלה, ספינר ודומיהם, כולם מייצגים אותו ]/[ רק בתפאורה שונה . שאיפתם לעולם-חדש-נועז ובלי גויים. | |||
_new_ |
הועתק ממך בשינויים קלים . | |||
|
|||
הנמושות הגיעו לחוף המזרחי, את הנפולת שלחו לחוף המערבי. איזה פרי ביאושים הם הצמיחו! הלא-חכם מל.א. שרוצה לסדר לנו את החיים, כמו יוסוף הפלשתינאי, מצא המין את תאומו. | |||
_new_ |
הועתק ממך בשינויים קלים . | |||
|
|||
אתה טועה, פסח. הדבר האחרון שאני מעוניין בו הוא לסדר לך את החיים. מה שאני כן מעוניין בו הוא להכין עבורך מעין מנגנון ביקורת, משהו שימנע ממך להוציא שטויות. | |||
_new_ |
הועתק ממך בשינויים קלים . | |||
|
|||
מילא אם היית סתם לא-חכם, יש הרבה מהסוג שלך במקום שאתה גר, גם בבית הלבן, אך אתה גם מתנשא וגם מכריז זאת בראש חוצות. אמרתי, כמו יוסוף הפלשתינאי. | |||
_new_ |
הועתק ממך בשינויים קלים . | |||
|
|||
הבעיה עם עמדותיך בנושאי השעה, פסח, היא שאין הן עמדות מנוסחות כלל - ראה המאמר שלך בנושא זכויות האדם. אתה בקושי מצליח לנסח שם את הטענה שיש מי שמנצלים לרעה את זכויות האדם, אך הדוגמאות שאתה מביא משבשות אפילו את הנסיון הכושל והחלקי הזה. למעשה הינך מנסה להוכיח שם, כמו ברוב טיעוניך, דבר והיפוכו, - וכל זה בשרות העמדה העקרונית שלך: הקונפורמיזם הפוליטי המאפשר לך לצהול לנוכח הטיהור האתני בו עסק צה''ל ברצועת עזה לפני שנה ובאותה נשימה לטעון שקיים ניצול לרעה של זכות חופש הדיבור בישראל. התמימות המאפשרת לך שלא לראות את הקשר בין ההפרה הנפשעת של הזכויות הפוליטיות של האזרחים הפלסטיניים ברצועת עזה ובשטחים לבין הניצול לרעה של זכויות אלה כביכול שלו אתה טוען - התמימות הזאת היא יותר בגדר הזנחה ובורות, כי חסר בה המרכיב הראשוני של מצפון נקי. אתה הרי יודע שתמיכתך בטיהור האתני ברצועה ובשטחים אינו מוסרי, אך 'החלטת' לבחור באופציה הזאת ולתמוך בה. וגם תמיכה זו בפשעים נגד האנושות של ישראל בשטחים נובעת אצלך, לא מנחישות ההכרה והעמדה אלא מהצורך המתמיד של הקונפורמיסט להצטרף לקבוצה המובילה בשטח - במקרה הזה, רוב הציבור בישראל. אתה בחברה לא כל כך מכובדת, והיה נבון מצידך שלא להטיל רפש בפורסטר ידידנו ובכלל בציבור הישראלי בחוף המערבי, כי דווקא בהם טמון הזרע של ההתחדשות הפוליטית והחברתית של ישראל בעתיד. אתה ושכמותך מושכים את ישראל למצולות, מצולות שהן גם תהום הנשייה והאבדון. מעמדך כיום פשוט אינו מאפשר לך לבקר את מי שבחרו מסיבות שונות לחיות מחוץ לתחומי מדינת ישראל. אתה יכול, ומוזמן כמובן להמשיך ולזרוק קלישאות שחוקות בכיוון מערב, אך זה כמובן רק זירוקס קלוש ומשעמם של הסממנים המוכרים של הפטריויטיות הקטלנית שאופיינית כל-כך במקומותינו - הלאומנות הפועלת בשיטת השדה החרוך ומותירה אחריה אודים עשנים ושאר ניצולי שמד. הייתי מציע לך להגיע לידי החלטה ממשית ואותנטית בנושאים הפוליטיים-מדיניים (ולו גם כדי שאפשר יהיה לנהל עמך שיהה משמעותית) אך נראה לי שזה למעלה מכוחותיך, וזה לא יאפשר בכל מקרה את הנטיה שלך להצטרפות לקונצנזוס בכל מקרה ובכל נושא. | |||
_new_ |
העוסק בדמגוגיה שמטיף מוסר! | |||
|
|||
אתה הרי מנצל את חופש הביטוי להטיל רפש על אחרים. לכן מעמדך כיום אינו מאפשר לך להטיף מוסר לאחרים. | |||
_new_ |
|
|||
תגובתך אינה לענין. | |||
_new_ |
יוסלה, התיאור היה מאד לעניין | |||
|
|||
כבר חודשים רבים אתה מנסה לאחוז במקל בשני קצותיו. במקרים רבים, כמו אתמול, ההודעות שאתה כותב מכילות הכפשות, שפיכת רפש, שקרים ודמגוגיה. זוהי כתיבה חסרת מוסר שלא מכבדת זכויות בסיסיות. אבל במקביל אתה מטיף מוסר ביחס לדברים שאחרים כותבים כאן. הטפות המוסר האלה הן לכל היותר הראי שמציג את פניך אתה. האג'נדה שלך אינה מוסרית ולכן הטפות המוסר שלך לא אמינות. | |||
_new_ |
|
|||
עדיין לא תגובה עניינית. אם היית מנסה להתרכז בנושא אחד ובדוגמא אחת ברורה יותר ניתן היה להגיב לדבריך, אך זה מוזר כאשר אתה לא רק שמגיב להערות מכלילות שלי על המצב בישראל כאילו יש כאן עובדות רלוונטיות הסותרות את הערכותי, אלא מנסה לטעון שהערכת המצב שלי אינה מוסרית. יש כאן טעות של קטגוריה מצידך. הדיון החביב עלי הוא בתחום השאלות העקרוניות המוסריות, ואתה מנסה להפעיל על הפרשנויות שלי נימוקים עובדתיים שכלל אין להם מקום בדיון מסוג זה. האם כאשר אני טוען שהישראלים ברובם כיום מתחמקים מלקיחת אחריות על מעשי המדינה כלפי הפלסטינים, יש מקום להביא עובדות הסותרות הערכה זו? זה לא מסוג הדבר. אם אתה חושב שהישראלים (ואתה בכללם) כן לקחו או לוקחים אחריות למעשי המדינה כלפי הפלסטינים, אמור זאת בפשטות. אך במקום זה אתה נגרר להכללות גדפניות לא ענייניות. ובכלל בנושא המלחמה האחרונה בעזה לא שמענו אותך מבטא את עמדתך בצורה ברורה עד כה. האם זו התחמקות מכוונת כחלק מהתדמית העצמית שלך כשופט הקו במשחק הפוליטי, או שפשוט אין לך עמדה ברורה בנושא זה. עמדתי שלי ברורה ביותר: ישראל ביצעה במלחמה ברצועת עזה פשעים נגד האנושות (ראה הדו''ח של אמנסטי) והכדור של לקיחת האחריות הוא במגרש של ישראל וכלל הישראלים, ובכללם דוד סיון. מה עמדתך? | |||
_new_ |
קישקוש בלבוש | |||
|
|||
א. בתגובה הקודמת כתבתי: כבר חודשים רבים אתה מנסה לאחוז במקל בשני קצותיו. במקרים רבים, כמו אתמול, ההודעות שאתה כותב מכילות הכפשות, שפיכת רפש, שקרים ודמגוגיה. זוהי כתיבה חסרת מוסר שלא מכבדת זכויות בסיסיות. אבל במקביל אתה מטיף מוסר ביחס לדברים שאחרים כותבים כאן. הטפות המוסר האלה הן לכל היותר הראי שמציג את פניך אתה. האג'נדה שלך אינה מוסרית ולכן הטפות המוסר שלך לא אמינות. ב. זו גם ההתייחסות המתאימה גם לורסיה החדשה של דבריך. ג. דברי הם התיאור הנכון של הדברים שאתה כותב, כולל הכפשות. אשר על כן אלה הכללות נכונות ובודאי שאינן גדפניות. מי שכמוך טוען אחרת, משקר. ד. אתה לא ראוי לתגובות אחרות. | |||
_new_ |
|
|||
עוד תגובה לא עניינית. | |||
_new_ |
הגדרת חוסר המוסריות והדמגוגיה של דבריך היא מאד עניינית!!! | |||
|
|||
_new_ |
תגובתו ענינית מאד . | |||
|
|||
אתה משקר כאשר אתה כותב ''הדיון החביב עלי הוא בתחום השאלות העקרוניות המוסריות'' . אינך מתמודד עם שאלות עקרוניות ומוסריות . נקודת המוצא שלך היא שעקרונותיך והמוסר שלך נכונים . אני אומר שהם לא ! אני יכול להראות זאת ואף עשיתי כך בעבר . אתה לא הראית שעקרונותיך והמוסר שלך נכונים . זה מה שמשאיר אותך במערה . נסה להתייעץ עם אפלטון . | |||
_new_ |
|
|||
מעניין לראות כיצד שוב ושוב מגיבים דוד סיון ואריה עירן כמעט באותו הסדר והמקצב לתגובות שלי, וככל שתגובותי מכילות פחות מידע מסוים, רמת ההתלהמות של התגובות רק עולה. הדמיון בין הסגנון של דוד סיון וזה של עירן הולך וגדל עם כל תגובה. זה מבטא כנראה את חוסר האונים הגובר של השניים אל מול הדברים הפשוטים והברורים שעליתי על הכתב עד כה. | |||
_new_ |
זה מבטא כנראה את חוסר האונים הגובר שלך . | |||
|
|||
אתה אינך מתמודד עם הטיעונים שלי . 1 - שבני אדם הם תוצר של האבולוציה וכפופים לה . 2 - שהתנהגות אחידה בכל המצבים היא משגה . בתנאים שונים מתאימה התנהגות שונה . 3 - שהערבים היו התוקפן והפסידו ומכאן מצבם כעת . 4 - שבלי שיקום כמותי של העם היהודי הוא יעלם . אינך מתמודד ולכן אתה שוגה ומפסיד . | |||
_new_ |
|
|||
זה מצחיק לקרוא כותרת שמדברת על חוסר אונים כאשר ממש מתחתה מופיע הביטוי המתאר אותך: קטן עני וחסר השפעה. זה מה שנקרא חוסר אונים (אם נתעלם מהפוזה של הצניעות המזוייפת). אני חושב שהעובדה שאתה חושב שאיני מתמודד עם הטיעונים שלך היא תוצר של האבולוציה, ושההתנהגות שלך שגויה כי היא לא רק אחידה בכל המצבים אלא, כפי שכבר הראיתי, זהה כמעט לחלוטין לתגובות של פסח רויטמן ודוד סיון. ואם הערבים ''הפסידו ומכאן מצבם כעת'' הרי שאין הם מהווים איום על העם היהודי, וגם ללא שיקום כמותי העם היהודי לא ייעלם. אתה חייב להחליט האם אתה טוען שהערבים הפסידו ואז לא נשקפת לעם היהודי סכנה, או שאכן נשקפת לעם היהודי סכנה ואז נראה שההנחה היא שהערבים מנצחים. | |||
_new_ |
עדין בולטת חוסר הבנתך . | |||
|
|||
בגלל מוגבלותך נחוץ להאכיל אותך בכפית . 1 - הערבים מצויים במצבם בגלל שהפסידו במערכה צבאית שהם התחילו . 2 - אין העבר ערובה לעתיד . 3 - התכווצותו של העם היהודי אינה תוצאה של מעשי הערבים . 4 - ללא שיקום כמותי העם היהודי ייעלם . | |||
_new_ |
כצפוי, יוסלה ממשיך בדרך השקרים והדמגוגיה הנבזית (תגובה 150468) | |||
|
|||
ההבחנה שדבריך מביעים שקר וחוסר מוסר היא אכן פשוטה תגובה 150468 | |||
_new_ |
|
|||
הציטוט מתגובות אחרות שלך אשר גם בהן אינך מגיב לעניין הנדון בצורה עניינית אינו עוזר בשיכנוע שאכן טענתך נכונה. לינקים לעניים. | |||
_new_ |
ההבחנה שדבריך, יוסלה, מביעים שקר וחוסר מוסר היא העניין !!! | |||
|
|||
_new_ |
העוסק בדמגוגיה שמטיף מוסר! | |||
|
|||
למה הטפת מוסר לאחרים , כביכול, טעונה איזה הרשאה של מעמד? הבסיס האמיתי של חופש הביטוי שכל אחד - מזוהם ככל שיהיה - יכול לדבר על נקיון לגופו של ענין בלי התייחסות לרמת נקיון גופו | |||
_new_ |
אף אחד לא נדרש להרשאה | |||
|
|||
כל אחד יכול להביע את דעתו אבל אין ערך מינימלי להטפות מוסר של מי שאינו מוסרי. | |||
_new_ |
אף אחד לא נדרש להרשאה | |||
|
|||
זה לא מה שכתבת ועוד דבר, מה זה מוסר? מי מגדיר אותו, ועדה בראשות לוב באו''ם? | |||
_new_ |
זאת היתה הכוונה | |||
|
|||
אתה הרי מנצל את חופש הביטוי להטיל רפש על אחרים. לכן מעמדך כיום אינו מאפשר לך להטיף מוסר לאחרים. | |||
_new_ |
אף אחד לא נדרש להרשאה | |||
|
|||
דבריך הם גישה מקובלת מאד , אך לא כולם מסכימים איתה . ייתכן ששמעת את האמירה שמקורה לא ידוע לי ''עשה מה שאני אומר ולא מה שאני עושה'' . או את דברי ברטראנד ראסל שאמר ''לימדתי גיאומטריה אך אין זה אומר שעלי להיות סרגל'' . ועוד האם תתנגד לדברי גנב האומר שהגניבה היא מעשה רע ? כל אלה נופלים לתחום ההתיחסות לדברים על פי האומר ולא על פי תוכן האמירה . | |||
_new_ |
פשוט לא נכון | |||
|
|||
ההתייחסות שלי היא לתוכן הדברים ומשמעותם. | |||
_new_ |
[•] פשוט לא נכון | |||
|
|||
[• אריה עירן אינו נושא הדיון.] | |||
_new_ |
פשוט לא נכון | |||
|
|||
עמוס קינן ]/[ רק ]/[ כמוך מסוגל להתלהב מהאיש הזה אני מקווה מאוד שהילדים שלו לא הולכים בדרכו וגם הילדים שלך למה אדם צריך לתת דוגמא אישית בהכריזו כי עמוס קינן הוא טירוריסט? האם רק לטירוריסט מותר להכריז זאת? האם פנית פעם אתה או אבנרי לערפאת וחבר מרצחיו באותו נוסח נלעז ונלעג שאתה פונה אל עירן, כשהם צעקו לעבר היהודים רוצחים? למה אתה חוזר על הנוסחים של ערפאת, מחליפו וחבר מרצחיהם המופיעים כל יום בעיתון הארץ? בגלל שהדוגמא שלך היא דוגמא של עם הארץ? | |||
_new_ |
|
|||
]/[ הקשר בין תוכן הדברים לרמת מעורבותו של הכותב בתוכן הנ''ל. ]/[ | |||
_new_ |
|
|||
ולראיה, תגובתו הגדפנית של ספינר שלא רק שאינה עניינית אלא עוסקת בהשמצת איש יקר שתרם רבות לתרבותה של ישראל ולא מגיע לו ולבני משפחתו שיושמץ בצורה כזו בפורום ציבורי. בושה וחרפה. את זה כן צריך למחוק. | |||
_new_ |
הועתק ממך בשינויים קלים . | |||
|
|||
אילו עסקה ישראל בטיהור אתני , לא היו פלסטינים ברצועת עזה או ברשות הפלסטינית . ישראל עוסקת באוכלוסיה כבושה בחלקה , אפילו לא בשלמות . חיי המתבוללים בארצות אחרות הכוללות את ארה''ב , מסלולם אחד = אל מחוץ לתחומי העם היהודי . | |||
_new_ |
זה שאתה כותב שטויות כבר אמרנו? אמרנו! | |||
|
|||
_new_ |
שאיפת כולם - לעבוד וכן לזיין בלי רגשי אשמה | |||
|
|||
(זיגמונד פרויד, תרגום מאנגלית) | |||
_new_ |
הועתק ממך בשינויים קלים . | |||
|
|||
מדבריך ברור דבר אחד - אינך ציוני . דבר נוסף ברור - אינך יהודי מסורתי . אז מה אתה ולאן אתה הולך ? | |||
_new_ |
הועתק ממך בשינויים קלים . | |||
|
|||
ניסוח מטופש מאוד יש בעולם כ 13 מליון יהודים. זה הכל זה הכל יהודים מתמעטים גם באמריקה השאננה והבטוחה למה אתה לא חושב כמה פעמים לפני שאתה כותב? | |||
_new_ |
הועתק ממך בשינויים קלים . | |||
|
|||
ספינר, חשוב נא על הסיסמה של מרצדס-בנץ: איכות חשובה יותר מכמות. | |||
_new_ |
אפשר גם לטעון שלפעמים האיכות משפיעה על הכמות! | |||
|
|||
_new_ |
הועתק ממך בשינויים קלים . | |||
|
|||
הסיסמא יפה אך במציאות יש מקום גם לכמות וגם לאיכות . זו פירמידה . | |||
_new_ |
הועתק ממך בשינויים קלים . | |||
|
|||
כל ה''איכות'' של מרצדס היא ביכולת למכור עוד מכוניות כדי ליצר עוד אם ליהודים היתה איכות - היתה גם כמות היהודים באמריקה וגם במקומות אחרים - נמסים בשמש אז לאיזו איכות אתה מתכוון? אני מציע תתכוון מהר כי הסטטיסטיקה נגדך כל יום | |||
_new_ |
איכות. | |||
|
|||
לו היית קורא את התנ''ך בקפדנות (ולא רק את ההפטרות) היית מוצא קטעים העוסקים בזכויות האדם, שהשפיעו על התרבות המערבית ועל מחשבתם של גדולי הפילוסופים. זה מה שאני הוצאתי מהיהדות. את הדברים שאחרים מתעסקים בם - הנחת תפילין, מטבח כשר וכו' - אני משאיר לעובדי האלילים המתהדרים באיצטלא לא-להם. | |||
_new_ |
איכות. | |||
|
|||
מה שהוצאת אתה - זה גם מה שהנוצרים הוציאו וכל שאר המוציאים לאור אבל הם כולם לא יהודים | |||
_new_ |
איכות. | |||
|
|||
המשך לעבוד את אליליך, ספינר. לפחות יש לך מטרה בחיים. | |||
_new_ |
איכות. | |||
|
|||
במקום לעסוק בתיקונו של ספינר , אולי תבחן היכן אתה נמצא בעולם ובעם היהודי ? | |||
_new_ |
[•] איכות. | |||
|
|||
אריק מישהו אמר לי שאתה אדם אינטלגנטי והצגתי לך שאלה מרכזית בחיינו איך שומרים על הקיום היהודי? אתה סבור שהתשובות שלך לענין? או שלא מענין אותך באופן אישי העתיד היהודי בעולם רק שטוב עדין לדבר על זה פה ושם כי זה מזכיר לך נשכחות [•]... | |||
_new_ |
[•] איכות. | |||
|
|||
ספינר, אין לי רצון להכנס לויכוח תיאולוגי על עתיד יהדות ארה''ב. מה שברור הוא שאני רואה את היהדות האמיתית בצורה שונה מאשר הארתודוקסיה הדתית. לפי דעתי ולפי מצפוני, אני יהודי טוב, וכך גם ילדיי. דעתך באותו עניין יכולה להוות בסיס לויכוח, אך באופן אישי היא אינה מעניינת אותי. | |||
_new_ |
פסח הוא קונפורמיסט, סיון הוא כלכלן שעסק בארצות מתפתחות, סאנור | |||
|
|||
הוא פילוסוף ואמן פלסטי, עירן - מחפש את המחר לאחר שאיבד את האתמול בפזרו את כשרונו ועלומיו בשרות נבלות שניצלו ובסוף בעטו בו בתחת, ואני סתם מדען לשעבר, איש שעבד בתשוקה, במיטב כשרונו ימים ולילות, ערך מאות עיבודים וסימולציות במחשב, וחשב כל זמנו על התאוריות האלגנטיות ומצויינות שלו שמדענים אחרים בעלי מעמד ניצלו אותו בימיו הטובים, התקנאו בכשרונו שחתר תחת התאוריות הגרועות שלהם, העריכו אותו אך החליטו לנצל את היותו כפוף להם להדירו ממעמד גבוה בעולם המדע. פורסטר - איש נבון, והשאר איני יודע. מכל מקום, כולם כותבים כאן להרגיש שהם חיים ונושמים באמצעות המילה הכתובה ותרומת מחשבתם. | |||
_new_ |
לעשות מכה | |||
|
|||
''העסקה היתה יקרה מדי לדרום אפריקה''. זה חלק גדול מהסיפור. ישראל קוותה ''לעשות מכה'' מבידודה של דרא''פ העשירה. הסיפור כאן הוא כסף והרבה. כך גם בפרשת איראן-גייט בה נהרג מיודעי מהשרות הצבאי עמירם ניר בתאונת מטוס מיסתורית בדרום אמריקה. ישראל ניצלה את בידוד משטר האייטולות לעשות מכה במכירת נשק. שום אידאולוגיה, רק כספולוגיה. כך גם במכירתה נשק לרודנים מבודדים אחרים בעולם השלישי. ישראל מוכרת מה שנחוץ וגם מה שלא נחוץ בתחום הנשק, למשטרו של סקאשוילי היא מכרה מערכות בקרה והתראה משוכללות, בעוד הגורגים ''ניזקקו'' לנשק אלמנטרי, טנקים מטוסים, דברים כאלה. איך משכנעת ישראל אסקימוסים לקנות מקררים? פשוט, על ידי שוחד לראשי המערכות הביטחוניות בארצות הללו. כך, ישראל היתה מהבודדות בעולם שסרבה לחתום על אמנת האו''מ לאיסור נתינת שוחד ביחסי הסחר. ולמה דרא''פ לא קנתה את מערכת הגרעין הישראלית? עם כל אי מוסריותו של משטר האפרטהייד שם, רמת הפשיעה הכלכלית היתה נמוכה, ולא היה את מי לשחד לקנות מערכות נשק במחירי עושק. | |||
_new_ |
לעשות מכה | |||
|
|||
רחמי נכמרים עליך . כסף ? מהו בשבילך ! הרי אינך זקוק לו וכל חפצך הוא הכרה '' . . . ואני סתם מדען לשעבר, איש שעבד בתשוקה . . .,'' לא חלילה '' . . . אידאולוגיה, רק כספולוגיה'' . תלונתך העיקרית היא שלא ''עשית מכה'' כי גזלו את פרי עמלך . כלומר לפי דבריך שלך , מי שהיה מוצלח ממך לקח ממך את הצעצוע ואתה כעת עומד ובוכה אך את הצעצוע שוב לא תקבל . | |||
_new_ |
עלי לעבוד קשה גם כיום, ללא שום בסיס בעבר כמעט | |||
|
|||
ענייני כבעבר במשרה במחקר והוראה באוניברסיטה כלשהי ולהשתכר באופן סביר מכך. לא הכרה ממש, אלא כמו שאומרים, לראות ברכה בעבודה טובה שזה, המחקר, זה הדבר היחיד המעניין אותי באמת, זה סוג של תשוקה. | |||
_new_ |
לא מי שהיה מוצלח ממני, אלא ההפך הגמור מכך | |||
|
|||
מי שחשיבתו היתה עלובה, אך ידע ללקק ולעשות את הקולות הנכונים, ומהרגע שהתברג שם, קיפד מוח מבריק העולה לאין שעור על שלו בגלל קנאה והנאות הכוח והמעמד. | |||
_new_ |
לא מי שהיה מוצלח ממני, אלא ההפך הגמור מכך | |||
|
|||
אינך עושה הבחנה בין שני דברים שונים . יכול לאדם להיות טוב ממך או נחות ממך בפוריות מדעית . ---------- יכול אדם להיות טוב ממך או נחות ממך בשליטה בזולת . בהנחה כי אתה מה שאתה טוען לגבי פוריותך המדעית , עדין יכול פלוני בעל יכולת שליטה העולה על שלך ''לקחת לך את הצעצוע'' . העובדה שאתה מרבה להתלונן בסגנון '' . . . ואני סתם מדען לשעבר . . . שמדענים אחרים בעלי מעמד ניצלו אותו בימיו הטובים, התקנאו בכשרונו שחתר תחת התאוריות הגרועות שלהם, העריכו אותו אך החליטו לנצל את היותו כפוף להם להדירו ממעמד גבוה בעולם המדע. . .'' היא המצגת המוכיחה כי ''גזלו לך את הצעצוע'' . כדאי שתכיר בעובדה כי אפשר לגזול צעצוע גם כשלא יודעים לייצר צעצוע ! | |||
_new_ |
ניתן גם לכייס. הכייס מנצל זריזות ידיים | |||
|
|||
ואיש האקדמייה הבינוני ומטה מנצל מעמד וכוח לכייס עוזרי מחקר מבריקים ולמנוע פירות עבודתם. ההבדל רק שכייס לא יכול להרוס אותך, ואיש אקדמייה בעל מעמד ורישות בקרב קולגות כן יכול לנקוט בגישה של total kill . זאת במגמה להסתיר ולטשטש את זה שתפס טרמפ - לאחר שפעם הישקיע קצת מאמץ דל כישרון למצב לעצמו מעמד - תפס טרמפ תוך ניצול מעמדו ותוך הונאה והבטחות שלא קיים על עבודה וכישרון של אחרים, הוא ועמיתיו והדוקטורנטים/יות שחפץ ביוקרם, ואת העובדה שהתקדמותם לפיסגה היתה בגלל גניבה. ולדחוק אותך לגמרי למדבר. | |||
_new_ |
מדובר באדם שהיה חתן פרס ישראל | |||
|
|||
בניתי תאוריות מבריקות שסתרו את אלה של פרופ' שהייתי עוזר מחקר שלו, חתן פרס ישראל, והוא שבר את גבי, הצעת מחקר אחת לקח לעצמו, ומנע ממני תזה, ומכיוון שהיצגתי בכמה הרצאות בפרקטיקום מחקרי הצעות מנוגדות לתאורייה שלו שנועדו לדיסרטציה לדוקטורט מקיף שלי, הוא שבר את גבי, לא לפני שייאש אותי, ואמר לי, תפוס ענף אחד משלי, ותקבל תזה, והוא מנע ממני גם את התזה וגם את הדוקטורט. צפו בסרט dark matter סרט אמיתי על מצב אמיתי באקדמייה, דומה באופן מדהים לשלי, והפרטים הקטנים שם מדוייקים. חברתי שהביאה אותי לראות זאת, בכתה. | |||
_new_ |
לא, אבל מספרים לך כאילו ישראל תומכת במשטרים מוקצים | |||
|
|||
מתוך איזו אידאולוגיה של השד יודע מה, אבל זה כלל לא מעניין את ישראל. מה שמעניין זה כסף לתעשיות הצבאיות, יצוא. ולמה במשטרים מוקצים? כי משטרים ''הגונים'' יכולים לקבל את כל הנשק שבעולם מארה''ב, אנגליה וצרפת. התעשייה הביטחונית מייצרת נשק בקנה מידה גדול מסוגים שונים, אך השוק מוצף על ידי יצרניות הנשק הגדולות, שגם מוכרות נשק במחירי היצף. לכן ישראל נאלצת לחדור לנישה לא סימפטית. | |||
_new_ |
לא, אבל מספרים לך כאילו ישראל תומכת במשטרים מוקצים | |||
|
|||
תוכן תשובתך הוא שישראל הצליחה להתמודד במישור הבין-מדינתי עם מצב שאתה לא הצלחת להתמודד איתו במישור הבין-אישי . כן או לא חתן פרס ישראל , אני מכיר פורץ דרך בתחום הקריסטאלוגרפיה שעירער על המוביל העולמי בתחום . בכל זאת עבודתו היא חומר לעבודות מדעיות היום ! דני שכטמן - אם זה אומר לך משהו . | |||
_new_ |
אולי בפיזיקה או בכימייה פרופסורים יותר רציונאלים ופחות קטנוניים | |||
|
|||
מכל מקום, כנראה שהוא לא עבד אצל זה שהוא ערער את גישתו. | |||
_new_ |
אולי בפיזיקה או בכימייה פרופסורים יותר רציונאלים ופחות קטנוניים | |||
|
|||
כתיבת תזה לתואר היא פרויקט קשה וממושך מלכתחילה. גם למי שיש מזל והפרופסורים עימם הוא עובד תומכים בעבודתו המסלול הוא מסלול מכשולים והתהליך מתיש ונמשך שנים. אך במצבים בהם יש עוינות או קנאה או ניגוד אינטרסים בין המחלקה או המנחה והסטודנט התהליך להשלמת הדיסרטציה יכול בקלות להפוך למבצע של עשור שנים ואף יותר אשר במהלכו הסטודנט נכתש על ידי המערכת עד דק. ברוב המקרים הקיצוניים האלה הסטודנט פשוט עוזב את לימודי התואר במצב של שבירה. אריה עירן לא עבר את התהליך הזה אפילו באופן חלקי ופשוט אינו יודע על מה הוא מדבר. כנראה שגם את המידע שלו על לימודים לדוקטורט הוא שואב מןןיקיפדיה. | |||
_new_ |
אולי בפיזיקה או בכימייה פרופסורים יותר רציונאלים ופחות קטנוניים | |||
|
|||
קפוץ לי ! | |||
_new_ |
|
|||
בווקיפדיה כתוב בנושא זה: ''נגיעה בנושאים רגישים: מילות סלנג מאפשרות להגדיר באופן ישיר ופתוח עצמים, מצבים, תארים ומושגים שאינם מוגדרים בשפה הרשמית, לרוב משום שהם עוסקים בנושאים כמו מין, סמים או נטייה מינית. לדוגמה, ביטויי סלנג הנוגעים לשימוש בסמים כמו ''סטלן'', ''מסניף'', ''שורה'', ''מריח'', ''צינגלה'', ''אצבע'', ''סוליה'', ''בוף'', ''שאכטה'', ''מחשש'', ''אפוף'', ודומיהם נוצרו כדי למלא צורך בהגדרות של מצבים, דמויות, עצמים וכדומה הקשורים בשימוש בסם. מין, והרגלים מיניים משמשים מטרות רחבות אף יותר, בעיקר בביטויים מושאלים המשתמשים באברי המין כדי לסמן תארים, מצבים, או דמויות בהקשר לא מיני. לדוגמה: ''יש לו ביצים'', ''קפוץ לי'', ''מעניין לי את התחת'', ''שמוק'', ''זין'' וכדומה. רוביק רוזנטל הרחיב בעניין הדינמיקה של השימוש בסלנג בתחום המיני: מונחי הסקס זוכים בדרך כלל במילונים להגדרות כמו ''דיבורי'' או ''המוני'', והשימוש בהם בפומבי נחשב לחוסר תרבות. ...שק לי בתחת ולך תזדיין הם דוגמה לביטויי סירוב בסלנג, הנחשבים לניבול פה. ''קפוץ לי'' הוא ביטוי חריף פחות להעברת מסר דומה. ''בוקרה פיל מישמיש'', שמקורו בערבית, הוא ביטוי סירוב שאינו נחשב לבוטה.'' | |||
_new_ |
|
|||
קפוץ לי . | |||
_new_ |
מגמתם להתבלט מול העליבות הכללית | |||
|
|||
מוסף התרבות של הטיימס מ-2006 דרג את ישראל מתחת למקום ה-119 בעולם ברמת המוסדות האקדמיים. אנשים לא רציניים נוטים יותר לאי יושר ולהתעסקות בעניינים שאינם מחקריים טהורים. כמו בביצה של מדמנה, שבה הם משכשכים. כמות פרסומי הזבל בישראל גדולה. לשם קידום ופירסום וציפה מעל המפלס הרגיל, דהיינו לשם התבלטות, הם ניזקקים לאלה שכן עוסקים בכך. בישראל במדעי החברה, כמו בישראל בכלל, לא עוסקים בחשיבה לעומק. זו פרובינצייה עלובה. מישהו מבריק מסחרר להם את הראש, בהתחלה הם מחבקים אותו, ואחר כך השתן עולה להם לראש. | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |