|
פרופ' חומסקי בפנים או בחוץ? | |||||
שמעון מנדס (יום ראשון, 23/05/2010 שעה 7:00) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
תסביר לי בבקשה שלושה דברים | |||
|
|||
1 - איזו תועלת יש למדינת ישראל מכניסתו של צ'ומסקי לישראל ? 2 - למיטב ידיעתי צ'ומסקי נולד בארה''ב . מנין לך שהוא אזרח ישראלי ? 3 - אם הוא אזרח ישראלי , כיצד ניתן למנוע את כניסתו לישראל ? | |||
_new_ |
אתה צודק, איסורי הכניסה לישראל | |||
|
|||
לאנשי רוח מהעולם הם מעשה של שטות הגורם לנו נזק ואין בצידו שום תועלת. לפני זמן מה נמנעה כניסתו של איזה ליצן ספרדי והוא חזר למדריד ומאז התקשורת האירופית חוגגת על הטמטום הישראלי החושש מפני ליצן שבא לשעשע ילדים ברמאללה. וזאת ללא שום קשר לכך שחומסקי הוא עובר בטל זקן ובאופן כללי טיפוס שלילי ומכוער נפש | |||
_new_ |
אתה צודק, איסורי הכניסה לישראל | |||
|
|||
שאוהב להיפגש עם חסן נאסרללה וחבריו ןלשבח את ירי הקטיושות. אם הוא עובר-בטל,שלילי ןמכוער שהחיזבאלה יחגגו איתו בצור,עדיף מחגיגה תקשורתית בביר-זית. | |||
_new_ |
צריך לציין שחומסקי הליצן והליצן החמסניקי תפסו אולי כותרות | |||
|
|||
של אחר הצהריים פה או שם. אבל זה לא עשה שום 'רעש' בעולם. היו עיתונים ורשתות תקשורת שכמעט התעלמו מזה. הפ פאסה. הם רצינות בדיחתית גרועה במקרה הטוב.מי שחוגג הם רק שונאי ישראל, ולהם זה באמת לא חשוב מה קורה בשטח, כי בכל מקרה - אם גרשנו את חומסקי ואם היינו נותנים לו להיכנס זה לא היה משנה דבר בקופסה השחורה שלהם. | |||
_new_ |
שמעון בעיקרון גישתך נכונה | |||
|
|||
מדינות רבות מחזיקות רשימות שבהן רשומים שמותיהם של אנשים מסורבי כניסה. זו זכות שקשורה בריבונות. מצד שני, לדעתי השימוש בסירוב מהסוג הזה צריך להיות נדיר ורק במקרים שמסכנים חיים באמת. בודאי שהשימוש הפוליטי בכלי הזה, כפי שעשו עם חומסקי מיותר ומזיק. | |||
_new_ |
שמעון בעיקרון גישתך נכונה? | |||
|
|||
אם אתה יודע שאדם רוצה להיכנס לביתך בכדי לקלל ולנאץ אותך ואת בני ביתך בצעקות שישמעו בכל הישוב,ההגיון אומר שלא תיתן לו להיכנס לביתך , אפילו במחיר של להראות גנטלמן,פאר-פלאייר והגון כלפי שכניך. לחומסקי ולמזמיניו מביר זית אין כל כונה להיות ישרים, הוגנים, שומרי זכויות ולחפש אהדה, הם רק חפצים באירוע התקשורתי הכי גדול ורחב שיכול להיות כנגד מדינת ישראל. מזל גדול שיש לפחות פקידה אחת חכמה במשרד הפנים, לעיתים היא שקולה כנגד 1000 ''יפי-נפש''. | |||
_new_ |
לדעתי אתה טועה | |||
|
|||
מדינה היא בית אבל במובן אחר ממה שאתה מציג (כבית פרטי). ביקורת על המדינה אינה קללות ונאצות כלפי פרט כזה או אחר. מניעת כניסתו של חומסקי היא ארוע תקשורתי שפועל נגד ישראל. | |||
_new_ |
לדעתי אתה טועה | |||
|
|||
ביקורת זה דבר אחד, שנאה זה דבר שני, קריאות להשמדתה של ישראל זה דבר שלישי, התחברות לאויבים הקשים ביותר זה דבר רביעי. חומסקי לא החמיץ ולא מחמיץ אף אחד מהדברים האלה. רק השבוע הוא נפגש עם סגנו של חסן נאסרללה בצור ושיבח את מעשיו. שימשיך להתבוסס עם חבריו מהחיזבאללה והאנרכיסטים האחרים, לנו טוב בלעדיו. חומסקי אינו אהוד בשום מקום בעולם המערבי, אנחנו בחברה טובה. הלואי שכל ארועי התקשורת יהיו כאלה. | |||
_new_ |
לדעתי אתה טועה | |||
|
|||
לא הראית שנאה ולא הראית קריאות להשמדת ישראל. | |||
_new_ |
לדעתי אתה טועה | |||
|
|||
הזדהות פומבית עם הקשים בשונאינו והששים להשמידנו אומרת דהיינו. הגיע הזמן שנקטין את הצורך לרצות את כל העולם.יש כאלה שאין צורך. | |||
_new_ |
בעניין הצורך לרצות אתה צודק | |||
|
|||
_new_ |
הטעות של אנשי חלם | |||
|
|||
זה מעניין שצופיה רואה בתגובה הישראלית על הביקורת על התנהלותה של ישראל בשטחים ''צורך לרצות את כל העולם''. התפישה הרואה בביקורת ובתגובה הישראלית עליה מעין מסכת רצופה של התרפסות ישראלית בפני העולם היא תפישה גלותית המקפלת בתוכה את היחסים בין תושבי השטעטל והפריץ המקומי. הקצה השני של ראיית היחסים בין ישראל לעולם כיחסים של שתדלנות מתמדת הוא כמובן הפעילות של השדולה היהודית בוושינגטון, - עוד אסון יהודי בעת החדשה - ההתרפסות היהודית הממוסדת ביותר בהסטוריה היהודית. בין ה'צורך' של פסח רויטמן צופיה 'לרצות את כל העולם' לבין השתדלנות היהודית המקצועית בסנט של ארה''ב, מרווח היושרה והכבוד היהודיים מצטמצם והולך. כבר אין דיון ענייני באף נושא העולה על הפרק, ביחוד הנושאים הכאובים המשמשים אבן שואבת לביקורת עניינית בינלאומית. הכל הפך למוסיקה צורמת של אי-מוסריות עקרונית: ''יהודים רחם רחמו'' במטיב המסורת של האופרטה של גולדפאדן. ואילו הנזק היה תחום רק לתגובה לביקורת, מילא. אך הנזק הוא הרבה יותר חמור, היות והתגובה השתדלנית לכל ביקורת עניינית הורסת את התקשורת בין ישראל לידידיה בכל מקום בעולם. יללות המצוקה המזוייפות של ישראל אינן מאפשרות גם תקשורת ראויה של ישראל עם עצמה. מדינה שאין לה הכלים להתמודד עם ביקורת עניינית על מעשיה, קבל עם ועולם, מאבדת לאט לאט את השליטה על המוסדות הדמוקרטיים שלה - ראה המצב הנוכחי בכנסת, כאשר וועדות של הכנסת מנסות לנסח הצעות חוק פוליטיות שאינן חוקיות בעליל, ואין מי שיעמוד בפרץ. הקריסה הזאת של המערכת החברתית-פוליטית כולה מתחילה כמובן עם המחשבה הלא כל כך מבריקה של צופיה העין: ''הגיע הזמן שנקטין את הצורך לרצות את כל העולם.'' | |||
_new_ |
אין כל חדש בשטויות שאתה כותב | |||
|
|||
לכן בזה מתמצת כל ההתייחסות שלי לבליל הסמיך והריחני שכתבת. | |||
_new_ |
תגובת הבל מבחילה | |||
|
|||
אם אין לך מה לענות אז עדיף שתשתוק. | |||
_new_ |
תגובת הבל מבחילה | |||
|
|||
דוקא יש לי מה לענות וזו הייתה תשובתי, לתעמולן פלשתינאי מקצועי שחוץ משטיפת מוח לתמימים אינו עושה כלום זו התשובה הנאותה. אם זה גורם לך בחילה, לך לשרותים. | |||
_new_ |
תגובת הבל מבחילה | |||
|
|||
אתה סתם מקשקש, אילו היה לך מה להגיד היית עושה זאת. האסטרטגיה האוילית שלך כלפיו רק מעידה על צרות מוחין | |||
_new_ |
תגובת הבל מבחילה | |||
|
|||
זו לא אסטרטגיה, זו האמת על רמאי.התחיל בכינוי ''יוסלה'', יעני, יהודי אוטנטי ובסוף הוא מפיץ תעמולה פלשתינאית מקצועית. אני יודע את זהותו, אך בי נשבעתי לא להיות נבזה כמוהו ולא לחשוף אותו. אני מסתפק בהבהרה מיהו ןמהי מטרתו. מי שרוצה לחשוב אחרת שיבושם לו. מתאים מאוד לתמימים או ערמומיים ,איך שתרצה, כמו עירן ופרלמן לראות בו יהודי שמאלני ובכך לתקוף את השמאל. הוא שמאלני כמו הגרב הימנית שלי. אני, קצת, מתפלא עליך שאינך מבחין בחד-צדדיות המובהקת והמוגזמת של טיעוניו. | |||
_new_ |
תגובת הבל מבחילה | |||
|
|||
פסח, כל תגובותיו של 'יוסלה' הן ענייניות, ורמת הויכוח שלו מראה על אדם משכיל ובר-תרבות. חבל שאיני יכול להגיד את אותו דבר עליך. ההתעסקות המופרזת שלך בבתי-כסא ותכולתם מראה על דלותך האינטלקטואלית. וחבל. | |||
_new_ |
תגובת הבל מבחילה | |||
|
|||
חבל שגם אני איני יכול להגיד עליך דברים שמתרוממים מעל גובה האסלה בשרותים. תהיה שמח בחברת הפלשתינאי המשכיל שלך והפרופסור האנטישמי שלך. תבורך יהדות ארה''ב שאין רבים כמוך. | |||
_new_ |
הכתיבה שלו טובה מאד | |||
|
|||
מנומקת, עשירה, מגוונת ומעניינת. אני לא חייב להסכים אתו וגם אתה לא חייב. מה שמביש ודוחה בהתייחסות שלך הוא בעיקר זה שאתה מכנה אותו פלשתינאי או ערבי מתוך כוונה לפגוע ולהעליב. זוהי גזענות וטפשות כאחד. היות אדם פלשתינאי, ישראלי או סיני אינו מעלה ואינו מוריד מאומה מאיכות טיעוניו. בנוסף אתה נוטה להשתמש הרבה בדימויים של מחראות, אולי יש לך בעיה בתחום אבל כללית זה ירוד ביותר. ואחרון אחרון זו כמובן העובדה שטענתך בדבר היותו ערבי היא שטות מוחלטת הברורה לכל מי שקורא כאן. ההתעקשות שלך על כך למטרות פגיעה והעלבה היא עלבון לאינטליגנציה. | |||
_new_ |
|
|||
תודה על הקומפלימנט. העניין בתגובתו של צופיה הוא מעבר להנחת הבסיס הגזענית שלו - ההנחה שהיות 'פלשתינאי' זו פחיתות כבוד או קשור באי יושר - העניין בתגובה של צופיה הוא בהצהרתו, ''אני יודע את זהותו, אך בי נשבעתי לא להיות נבזה כמוהו ולא לחשוף אותו.'' והמשפט הזה מקפל בתוכו את הרפיסות של העמדה הצופית רויטמנית: טוען צופיה שיודע הוא את זהותו של הכותב. והסיבה שהוא נותן לכך שאינו 'חושף' אותו היא שאינו רוצה ''להיות נבזה כמוהו.'' אך חובת ההוכחה חלה גם כאן, כמו בכל מקרה של הצהרות מסוג זה בפורום, על פסח חד העין ולא על המשתתפים האחרים. ראשית צריך פסח חביבנו להוכיח שאכן הכותב 'נבזה'. ואת זה כמובן מתקשה הוא לעשות. שנית צריך צופיה-הפוסח-על-שני-הסעיפים-תמידית להביא את המידע שהוא טוען שיש בידיו בנוגע לזהות כותב שורות אלה על מנת להוכיח שאינו סתם משקר במצח נחושה. בעוכריו של העין כמובן העובדה הידועה לכותב שורות אלה שאין כל אמת בהצהרה בדבר היותו 'פלשתינאי'. ולא שהיתה בכך משום פחיתות כבוד, אלא שיש גבול גם ליכולתו של כותב שורות אלה להשתנות באופן קיצוני כל כך. העובדה שכה ברורה לי - שצופיה מתבסס על מעין היקש או 'חקירה' שביצע בעניין - חקירה שהביאה לתוצאה שהיא יותר בגדר משאלת לב מאשר מציאות - עובדה זו מהווה עבורי שמחה קטנה לאיד מראש, בידיעה שבמוקדם או במאוחר ייאלץ בבת עיני לאכול את הכובע המרופט שלו. -ובידיעה שמועד חשיפת האמת נתון בידי כותב שורות אלה. ובדברים מסוג זה העיתוי הוא הכל. מוזר לכן שהצופה למרחקים קצרים ממשיך לטפס גבוה יותר על העץ הזה, כאשר הוא יודע בבטחה שבכל רגע שכותב שורות אלה יחפוץ, ההצהרה הקטנונית של צופיה וכל מה שנשען עליה יפלו במהירות לקרקע. מי שמאיים, ראוי שיהיה כיסוי לאיומיו. במקרה של צופיה אין כיסוי לאיום היות וידוע לי בבירור שהוא טועה. אך חושף הוא בכך את חוסר הבנתו באופיו של השיח הווירטואלי שמייצג במקרה זה אנשים אמיתיים בשר ודם. משום מה מניח רויטמן שהאנונימיות של כותב שורות אלה מגינה עליו - על רויטמן - נותנת לו מין חסינות לבריונות מילולית בלתי פוסקת. דווקא כותב שורות אלה מוגן באנונימיות שלו, בעוד שפסח רויטמן יורה אש סרק בלתי מכוונת. ההאשמה בהונאת משתתפי הפורום על ידי כותב שורות אלה בכך שהוא כביכול מתחזה ליהודי, היא בפירוש בגדר עברה על חוק לשון הרע, אם אין בידי צופיה להוכיח שכך הדבר. והיות וידוע לי שאין זו האמת, אני יכול לומר בבטחה שיש כאן מקרה של עברה על חוק לשון הרע. והעיתוי, כאמור אינו בידיו של חד העין. | |||
_new_ |
כתבת וכתבת וכתבת וכתבת | |||
|
|||
וחוץ משטויות נדושות לא אמרת כלום. אני יודע מי אתה , לא אחשוף אותך, רק הזהיר את משתפי הפורום מפני התחזותך ליהודי. אין כל רע בקריאת דעות של פלשתינאי, נהפוך הוא. אך בתנאי שהן נאמרות בגלוי ולא בהתחזות. איני חייב להוכיח כלום, איני מתכוון להוכיח כלום,בטח ובטח למי שמסתתר מאחורי כינוי . מי שאינו מאמין לי, שיבושם לו וימשיך לחיות בענים. | |||
_new_ |
כתבת וכתבת וכתבת וכתבת | |||
|
|||
אני חושב שאתה צודק באי חשיפת האמת של יוסלה אני רוצה להזכיר פה סיפור של אכסל מונתה בספרו מגילת סן מיקלה על שני ארונות המתים שנפגשו ברכבת... | |||
_new_ |
|
|||
האנונימיות שאתה מחבא בה היא הוכחה נוספת לנמיכות עצמיותך . לכן טועה ע.צופיה בחשבו אותך לפלסטיני . הפלסטינים כידוע הם אוסף של חקלאים בורים , עירונים מוגבלים . הם משופעים בגוזמאים , בשקרנים , בגנבים וברוצחים . מאידך הם חסרים דוברי אמת , ישרי דרך ואינטלקטואלים . אפילו כדי לנסות תוך כישלון להביך את ישראל או לעורר את מצפון העולם הם זקוקים לזולתם וביחוד הם זקוקים ליהודים . בין אם אבנרי , ספירו , אורון או צ'ומפי מאמריקע . וכך אתה מזדנב ומשתלב בעליבות הפלסטינית בשקרנות , בחוסר היושר שלהם , אבל בוגדנות יש לך משלך . | |||
_new_ |
הכתיבה שלו טובה מאד , אך שיקרית . | |||
|
|||
גם שירה של משורר מעולה יכולה להיות שיקרית מתחילתה ועד סופה . לבחון את סיגנונו בלי לאבחן שאין לו מילה טובה לכתוב על הישראלים ובלי להראות שהדרך שהוא מציג או הביקורת שהוא מטיח מועילה לישראלים היא כשל . כשל שאתה מצטיין בו . | |||
_new_ |
הכתיבה שלו טובה מאד | |||
|
|||
הוא מרמה את קוראי הפורום. אין לי כל בעיה עם פלשתינאי או ערבי. יש לי בעיה עם רמאי. אתה אינך רואה עין בעין את עמדתי, זה בהחלט לגיטימי, אך אינך משכנע אותי בדבריך כי אני יודע את זהותו. חבל שאינך מתייחס לדימויים שלו. | |||
_new_ |
[•] לדעתי יוסל'ה לא רמאי | |||
|
|||
הוא פשוט משוכנע שהשקר הוא האמת ולכן הוא דבק בשקר מתוך התלהבות גדולה שרק אם כולם יחשבו כמוהו אז יהיה שלום בין הכובש הערבי והנכבש היהודי. לדעתי יוסל'ה אינו ערבי אלא יהודי. אחת הסיבות לכך היא שאילו הוא היה ערבי שכותב עברית טובה כמוהו, הרי שהוא היה מבטא את עצמו קרוב יותר לדרך בה מתבטאים וכותבים עזמי בשארה, ג`מאל זחאלקה, אחמד טיבי [•]... | |||
_new_ |
[•] לדעתי יוסל'ה לא רמאי | |||
|
|||
יש ערבים תושבי מדינת ישראל שלמדו במיטב בתי הספר וכתיבתם בעברית אינה נופלת,ואולי עולה, על שלך או שלי. טענתי היא שהוא עוסק בהפצת תעמולה גרידא ולא בנסיון לשכנע מישהו תוך כדי ויכוח וזה ההבדל בין צורת כתיבתו לדרכם של האישים שהזכרת. מה שעורר בי את החשדות הראשוניים הוא, לעיתים, צורת הכתיבה של משפטים מסוימים שאינה עולה בקנה אחד עם כתיבת יהודי או ישראלי ויהיה הכי שמאלני.למשל ''ידידי הישראלים'', מי כותב כך? הוא מייחס לעצמו ''היסטוריה'' של יהודים אוסטריים שעלו בתחילת המאה הקודמת,אך בתגובה מסוימת הוא מקלל את בני המהגרים האלה וקורא להחזירם למולדתם המקורית, זה נראה לך סביר? גם צורת הכתיבה הכללית היא של אדם שמתרגם במוחו את מה שהוא רוצה לכתוב. מאחר ולבסוף ''עליתי'' על זהותו, אני ''שלם'' עם עצמי בנושא זה. | |||
_new_ |
|
|||
הבעיה בה הסתבכת, בבת עיני, היא שלא חשבת את מהלכיך עד הסוף: לא מספיק לטעון טענות מוזרות בדבר זהותי האתנית או הלאומית, חובה עליך להוכיח את טענתך. וכל זמן שזה לא קורה, וככל שעובר יותר זמן מעת השמעת הטענה הסבירות להיותך שקרן ופחדן בנושא זה - אחד המשמיץ ללא הבאת סימוכין - גדלה. היות ואני יודע את האמת, ואני בטוח שאין בידך כל מידע אמיתי בנוגע למוצאי, אני אומר לך בפירוש ובפורום פומבי: או שתוכיח את טענתך בפומבי, או שנשתכנע סופית שטענתך זו שיקרית, ונתייחס בהתאם גם לשאר טענותיך. | |||
_new_ |
אתה אינך מתמודד עם טיעוני הזולת | |||
|
|||
אין צורך להתמודד עם טיעוניך . הם חסרי ערך ואתה חסר ערך . הם שקרים ואתה שקרן . הערבים ככלל והפלסטינים בפרט הם שקרנים ואתה כמוהם . לכן קל לטעות ולחשוב שאתה פלסטיני . | |||
_new_ |
אני יודע מי אתה, לא אחשוף את זהותך, אמשיך להתריע על רמאות! | |||
|
|||
_new_ |
|
|||
לחזור על עצמך כמו תוכי לא יעזור. השאלה היא האם אתה בפנים או בחוץ. | |||
_new_ |
לא יעזור לך, אני יודע מי אתה, לא אחשוף את זהותך | |||
|
|||
התנהגות נבזית אינה מתכונותיי. אך אמשיך לחשוף את רמאותך כלפי משתפי הפורום. | |||
_new_ |
צופיה-אתה יכול לגלות וחובתך לגלות, | |||
|
|||
צופיה, כל שם שתייחס ליוסלה.הוא רעיון שלך בלבד.ויש לו ערך לפי רמת האמינות שלך. לכן- אתה יכול לפרסם ללא חשש.ואם בגילוי סודות עסקינן- לדעתי האישית, יוסלה=תל-אביב,סנור=אורי אבנרי | |||
_new_ |
ההתנהגות שלך היא בעיקר אוילית | |||
|
|||
אף כי לא חסרת נבזות | |||
_new_ |
הבעיה שלך יוסל'ה שאתה עושה מניפולציה לאמת | |||
|
|||
וגם מה שאתה יודע על עצמך בכלל לא ברור שהוא האמת. | |||
_new_ |
[•] הכתיבה שלו טובה מאד | |||
|
|||
חברה, תודה על המחמאות. אך לצופיה רויטמן יש בעיה שהוא יצר במו ידיו. הוא מנסה לטעון, ''אין לי כל בעיה עם פלשתינאי או ערבי.'' אך מתוך הדברים שכתב בעבר בנושא זה ברור שהצמדת התואר 'פלשתינאי' לכותב שורות אלה נועדה לערער את אמינותו, הוה אומר: ל'פלשתינאי' אין להאמין היות והוא תמיד משקר. ונחפז עירן לעזרת פסח כדי לוודא שחס וחלילה לא פיספסנו את העיקר: ''הפלסטינים כידוע הם אוסף של חקלאים בורים , עירונים מוגבלים . הם משופעים בגוזמאים , בשקרנים , בגנבים וברוצחים . מאידך הם חסרים דוברי אמת , ישרי דרך ואינטלקטואלים .'' דברי השניים משלימים אחד את השני. וניתן להסיק מכך כמובן שבניגוד למה שהוא טוען כאן, יש לצופיה ''בעיה עם פלשתינאי או ערבי''. ובאשר לטענה שכותב דברים אלה הוא ''רמאי'' הרי חובת ההוכחה היתה בעבר והיא גם כעת על הטוען את הטענה. אך הדבר היחידי שצופיה הוכיח עד עתה זה שהוא חושש מחשיפת המידע שהוא טוען שיש לו היות וזה בלוף מנופח כמובן. הגיע הזמן לגלות את הקלפים שלך, פסח, אחרת אתה מוצג לא רק כשקרן בינוני, אלא גם כמי שמרמה במשחק. [•]... הערותיך לגבי מוצאי הן תמיד מעצם הגדרתן 'לגופו של משתתף', ואינן ענייניות בלשון המעטה. ועלי להודות שהגידופים הגזעניים ברמה האישית ול'גופי' לא הטרידו אותי עד כה - נהפוך הוא: הם איפשרו לי לנתח ולהוכיח את הדעה הקדומה השוכנת בבסיס עמדותיך הפשרניות תמידית, ואני בטוח שזה הפתיע גם אותך: הרי איש מאיתנו אינו חושב על עצמו במונחים של גזענות לטנטית. אך מתחיל להמאס עלי האופן שבו אתה מתהדר ב'נוצות' לא שלך, האופן שבו אתה מפרש את היעדר התגובה לגידופיך החוזרים בתור 'סטטוס קוו' שבו הגישה הגזענית נותנת את הטון, וכמובן הפיכת חילופי הדברים בפורום למסכת של השמצות לא מבוססות (לשון הרע). נראה לי שצופיה שכח ששמו פסח רויטמן. ובעוד שלצופיה נדמה שיש לו חסינות מפני החוק, הרי פסח חייב בציות לחוק ככל אדם מן הישוב. יכול להיות שהווירטואליות הכרוכה בהשתתפות בפורום עלתה לפסח רויטמן לראש, אך נראה לי ששכח שלדברים שהוא כותב יש השפעה בעולם האמיתי, ובעולם זה מי שטוען שמעשה מירמה התרחש או מתרחש חייב להמציא ראיות להוכחת טענתו. אחרת לא רק שמוצמדת לו תווית של רמאי ושקרן בזכות עצמו אלא מחויב הוא בתוצאות של מעשיו. לקיחת אחריות בתור צופיה שונה מלקיחת אחריות בתור פסח רויטמן. נראה לי שאת זה, בבת-עיני, שכחת. | |||
_new_ |
[•] הכתיבה שלו טובה מאד | |||
|
|||
האיומים שלך ממש לא מדגדגים אותי. האם לומר שאתה פלשתינאי זה לשון הרע? האם לומר שאתה רמאי זו לשון הרע? אתה באמת רמאי! איני מתחבא מאחורי שום כיסוי או כינוי, אני גלוי ושקוף לחלוטין. אמרתי ואומר: אין בכוונתי לחשוף את זהותך. אך המשיך להביא לתשומת לב קוראי הפורום על התחזותך. | |||
_new_ |
|
|||
אני את שלי אמרתי. הצעתי לך לקחת אחריות לדבריך - הוה אומר: הצגת הוכחות לטענתך בדבר הונאה כביכול. צורות הענישה לשקרן ולמוציא הדיבה הקיימות בחוק היהודי הן רבות ומגוונות. ואולי מן הראוי שתעיין גם בחוק המוסלמי. | |||
_new_ |
|
|||
אני סמוך ובטוח כי כאשר הזדמן לרמאללה אאסר והועמד למשפט על חשיפת פרצופו האמיתי של פלסטינאי רמאי. לכן אני נמנע מלנסוע לשם. לגבי החוק היהודי, מין הראוי שתתעדכן בו מחדש. | |||
_new_ |
|
|||
השאלה היא, האם אתה בפנים או בחוץ. | |||
_new_ |
[•] סגנון הכתיבה שלו טוב אך התוכן פסולת . | |||
|
|||
עוד משקולת על אישיותך העלוקתית . '' הערותיך לגבי מוצאי הן תמיד מעצם הגדרתן 'לגופו של משתתף', ואינן ענייניות בלשון המעטה.'' עשרות ההתיחסויות לשמי הגרמני מילדותי , הטענה המתמדת שאני ''דור שני לניצולי שואה'' , שיש לי איזה תסביך הקשור בשואה , דרישתך שאגלה כמה ילדים יש לי ומה היה שרותי הצבאי , כולן הן תמיד מעצם הגדרתן 'לגופו של משתתף', ואינן ענייניות בלשון המעטה. במומך אתה פוסל . מומך גדול ופסילתך גדולה בהתאמה . [•]... | |||
_new_ |
הכתיבה שלו טובה מאד | |||
|
|||
יש המון סרטים על מחלות נפש וחולי נפש - כמו קן הקוקיה שהם מענינים, מנומקים0,עשירים ומגוונים אבל הרי אנחנו לא רוצים גיבורים כאלה בבית שלנו? | |||
_new_ |
לדעתי אתה טועה | |||
|
|||
כשיהודי מגיע לביתו בגן-עדן דבר ראשון הוא תולה תמונות של גהינום על הקירות | |||
_new_ |
לדעתי אתה טועה | |||
|
|||
א.מי אמר שיש בתים בגן עדן. ב.היכן ניתן להשיג תמונות של הגיהנום? ג.ומי שמגיע לגיהנום יכול לתלות תמונות של גן עדן? ובכלל מדוע עדיף להגיע לגן עדן? | |||
_new_ |
לדעתי אתה טועה | |||
|
|||
אם אתה אומר שאין בתים - לא אתווכח איתך כי אמרו לי שאתה בעסקי נדל''ן | |||
_new_ |
לדעתי אתה טועה | |||
|
|||
בינתיים, עד למודעה בעיתונות היומית ,בנדל''ן בעולם הזה. | |||
_new_ |
צ'ומסקי ישראלי ? | |||
|
|||
לפי ש.מנדס וא.אבנרי כנראה שלצ'ומסקי יש אזרחות ישראלית . אם הדבר נכון הרי שהתמונה משתנה במידה מסויימת . 1 - כניסה ויציאה של ישראלי דרך מעברי הגבול הישראליים מחייבת פספורט ישראלי . 2 - האם יש לצ'ומסקי פספורט ישראלי ? 3 - אם צ'ומסקי ישראלי , האם כישראלי מותר לו להכנס לשטחי הרשות הפלסטינית , כמו כל ישראלי אחר ? | |||
_new_ |
צ'ומסקי ישראלי ? | |||
|
|||
הנה התשובה לשאלתך. | |||
_new_ |
צ'ומסקי ישראלי ? | |||
|
|||
שהה בקיבוץ הזורע . . . שקל לעלות לישראל . . . זו תשובה מעורפלת . | |||
_new_ |
כסיל נשאר כסיל | |||
|
|||
מדובר על אבא שלו | |||
_new_ |
נכון מאד ==> כסיל נשאר כסיל | |||
|
|||
הנה ציטוט מהויקיפדיה . ''חומסקי נולד בפילדלפיה שבפנסילבניה, להוריו, המחנך העברי זאב (ויליאם) חומסקי, ואלזי לבית סימונובסקי. אביו היה יליד אוקראינה ואמו הייתה ילידת רוסיה הלבנה. בצעירותו היה מקורב לתנועת השומר הצעיר, שהה זמן מה בקיבוץ הזורע, ואף שקל עלייה לארץ ישראל.'' זה חלק מתולדותיו של נועם חומסקי , לא של אביו . | |||
_new_ |
צ'ומסקי ישראלי ? | |||
|
|||
כוונתי למקום הולדתו. | |||
_new_ |
''והתוצאה היא שישראל התנצלה ואפשרה לו להכנס.'' | |||
|
|||
לשמחתי ישראל לא איפשרה לו להיכנס וגם לא התנצלה!!! לא היה מקום לתת לו להיכנס, ובודאי לא היה מקום להתנצל! מדינה אינה מתנצלת על שהיא מונעת כניסה ממישהו המסוכן לקיומה. חומסקי, שהוא כנראה בלשן מחונן, הוא בודאי חנון פוליטי-אידיאולוגי. וזה נכון לכל אדם המתנהג כמוהו. אני בטוח שחומסקי נפגע קשות בנפשו כשנאסראללה סירב לפגוש אותו. אפילו האנטישמי נאסראללה מקבל קבס עז כשהוא מריח את החומסקי הזה. המוסלמים יודעים היטב איך להתייחס לבוגדים. האמת אינה פקטור אצל חומסקי. אצלו ישראל, עצם קיומה, אשמה בכל. * שונאים את ישראל - כי היא קיימת. * ישראל אשמה בגרעין האיראני - לא משנה שאיראן החלה את המהלך לגרעין עוד בסוף שנות ה-50 , ארה''ב עצרה אותה וחומייני חידש את המהלך מסוף שנות ה-80 תחילת ה-90, מיד לאחר סיומה של מלחמת איראן-עיראק ב-1988. * איראן היא מדינה רציונלית וזכותה לנשק גרעיני הוא לא פחות מאשר זכותה של ישראל. משיגענע, חזור למחילה שלך ותבקש מחילה !!!! | |||
_new_ |
ההודעה שלך כה אוילית ושקרית | |||
|
|||
עד כי לבסוף אני עוד עלול לתמוך בחומסקי | |||
_new_ |
ההודעה שלך כה אוילית ושקרית | |||
|
|||
אני דווקא די מתפלא שהסתייגת מלכתחילה מהטפלון הדיקט-אינטואלי החומס(ק)ני הזה שדווקא מדבר בשפתך........ מי אמר שהחיים לא מפתיעים......... | |||
_new_ |
אתה צודק, חומסקי לא נכנס לארץ הטובה | |||
|
|||
והחבר'ה בביר זית שמעו וראו אותו בוידיאו קונפרנס http://www.tapuz.co.il/Communa/main/ShowImage.asp?pa... אין ספק שזה מגיע למלעול חומסקי ולמלעולים שרצו לפגוש אותו. חומסקי הוא חמאסניק בנפשו ובהחלט לא איש נעים! | |||
_new_ |
קן הקוקיה | |||
|
|||
מזכיר לי את הקטע ב''קן הקוקיה'' שבו חולי-הרוח מתווכחים על מה לעשות עם ג'אק ניקולסון, ''אדם מאוד לא נעים''. | |||
_new_ |
קן הקוקיה | |||
|
|||
אכן לשמאלנים יש קוקו של ''בית הקוקיה'' אם כי חומנצקי בכלל אינו במשחקו לניקולסון. | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |