|
הסרט עג'מי מועמד לאוסקר | |||||
ע. צופיה (יום שלישי, 02/02/2010 שעה 20:00) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
קטמון,מורשה ולא עג'מי | |||
|
|||
אני מבין את הנטיה הקולנועית אל השוליים,החריג והשונה.אז אפשר לעשות סרטים על שכונת קטמון בי-ם או מורשה (מוסררה).אפשר אפילו לעשות סרט על הרצליה פיתוח. זה סרט ערבי.לא ישראלי.יש רצף מטריד של מועמדים פרו ערבים בשם ישראל לאוסקר-בופור,ואלס עם באשיר ועג'מי. תזכורת-הערבים הם אויב נצחי כבר 150 שנה.אוייב !! מטרתם-חיסול מדינת ישראל,הכחשת השואה,אנטישמיות,טרור ושנאה.זה לא קולנוע ישראלי. זה תעמולת אוייב. זה השמאל שהשתלט על התקשורת והתרבות הישראלית. או ערבים או הומואים.זה הקולנוע הישראלי. | |||
_new_ |
קטמון,מורשה ולא עג'מי | |||
|
|||
בסרט עג'מי אין תעמולה פוליטית כלשהי. יש הצצה לבעיות היומיומיות שאיתם מתמודדים תושבי שכונת עג'מי ביפו שרובם ערבים. את שני הסרטים האחרים שהזכרת לא ראיתי ןלכן לא אחוה דעה. מי שהחליט שהסרט ראוי להתמודדות על פרס האוסקר הן ועדות של אנשי מקצוע ולא פוליטיקאים. זה נכון שהקולנוע מאיר בדרך כל את הנישות שבחיים,לכן הוא מעניין. | |||
_new_ |
קטמון,מורשה ולא עג'מי | |||
|
|||
יש הבדל גדול בין מעניין לבין מייצג . יוצרים טובים מציגים את המעניין . אחר כך צרכני היצירה מקבלים רושם שגוי כאילו המצב ביצירה הוא המצב האופיני . דבר שהוא בהחלט לא נכון . דווקא הנפוץ והבנאלי , היום-יומי . אינו מענין ואינו זוכה לתצוגה יצירתית . אדם נשך כלב ==> מענין . כלב נשך אדם ==> לא מענין . אך כלב נשך אדם הוא הדבר הנפוץ ולא היפוכו . בסרט עג'מי יש דבר אחד טוב . הוא מציג את הערבים כעברינים קטנים , סוחרי סמים ואלימים . גם זה מועיל . | |||
_new_ |
קטמון,מורשה ולא עג'מי | |||
|
|||
זה חלק מההויה היומיומית אצלם. | |||
_new_ |
קטמון,מורשה ולא עג'מי | |||
|
|||
עוד סרט שיהפוך לאייקון פוליטי של מאבק הפלסטינים הישראלים בשלטון הכיבוש הציוני של 1948. ישראל יכולה להוציא לאוסקר 4 סרטים על מלחמות לבנון ועכשעו עוברים לז'אנר של הסכסוך הערבי-יהודי בתוך ישראל. וזה רק הסיפתאח של מחרוזת בלתי נפסקת של סרטים פוליטיים, רובם אנטי ישראליים ובמימון משרד האוצר הישראלי (מספיק היה לראות כיצד הוצג הסרט כשהוצג בברלין). | |||
_new_ |
קטמון,מורשה ולא עג'מי | |||
|
|||
איני חושב שעג'מי הוא אנטי ישראלי. הוא עוסק בבעיות שבין הערבים לבין עצמם במדינת ישראל עם המורכבות של חיי מיעוט ערבי במדינה יהודית. וזה להבדיל, למשל, מהסרט ג'נין. | |||
_new_ |
קטמון,מורשה ולא עג'מי | |||
|
|||
אתה לא קורא ידיעות על הסרט הזה ועל איך מפרשים אותו הערבים? | |||
_new_ |
קטמון,מורשה ולא עג'מי | |||
|
|||
מה איכפת לי מהערבים? | |||
_new_ |
אתה לא קורא ידיעות ולא רואה | |||
|
|||
איך מפרשים אותו האירופאים? | |||
_new_ |
אתה לא קורא ידיעות ולא רואה | |||
|
|||
מאיפוא אני יודע? איך אתה מפרש סרט גרמני על השואה? הסרט מתאר את החיים בעג'מי ומערכות היחסים בין העדות,הדתות והעמים בהגינות . | |||
_new_ |
קטמון,מורשה ולא עג'מי | |||
|
|||
אין סתירה בין ערבי לישראלי אלא חפיפה. בין יוצרי הסרט יש ערבים - מה פסול בכך? אני מקוה שהסרט יזכה למרות שלאוסקר משמעות מוגבלת בעיני. כמו שנאמר בשלושה בסירה אחת: ''כושי יהודי באמריקה, קרח וקומוניסט''. אז תוסיף: ערבי, הומו. | |||
_new_ |
קטמון,מורשה ולא עג'מי | |||
|
|||
אתה מתעלם מטענתו של חזי . הוא טוען ואני מסכים עם דעתו , כי הקולנוע הישראלי עוסק בסיבלם של הערבים ולא בקושי הבסיסי של היהודים . דבר שנובע מבורות או חוסר תבונה . עוד ניתן לראות כי היוצרים בקולנוע בתיאטרון ובטלויזיה עוסקים בהומוסקסואלים יותר מחלקם היחסי בחברה . | |||
_new_ |
קטמון,מורשה ולא עג'מי | |||
|
|||
רק כדאי להבהיר למר שפר ש'חזי, הרצליה' ו'המפלגה הקטנה העניה' וכו' הם כותב אחד המשוחח כאן עם עצמו - אריה עירן - ומערב בשיחה הנרקיסיסטית הזאת את מר שפר כאמתלה להשמעת עמדותיו ההומופוביות של הראשון. | |||
_new_ |
סאנור, אתה בן אדם פגום ולא אמין | |||
|
|||
אז למה להאמין לך? | |||
_new_ |
|
|||
נכון, אין עם מי לדבר. | |||
_new_ |
קטמון,מורשה ולא עג'מי | |||
|
|||
לא מדויק. הקולנוע הישראלי מתעסק בכל מיני תחומים. הסרט עג'מי נבחר כמועמד לסרט הזר הטוב ביותר ל2009. חרה לי שחזי פוסל משום שאחדים מיוצריו של הסרט או נושאיו ערבים. הוא עוד משמיץ וטוען שהסרט אינו ישראלי, שטות גמורה בעיני. איפה עג'מי? לא בישראל? לא ראיתי את הסרט ואני בטוח שיש סרטים טובים אחרים שאינם עוסקים במיעוטים. אינני בטוח, אבל אני סבור שחזי לא צפה בסרט. | |||
_new_ |
קטמון,מורשה ולא עג'מי | |||
|
|||
בדבר אחד אתה צודק . יש ''סרטי בורקאס'' . בחוגי ה''אינטלקטואלים'' סרט או ספר או שירה נחשבים ''טובים'' כאשר מתואר בהם סבל . אנקת גבהים , אוהל הדוד תום , ייסורי וורטר הצעיר . . . כאשר הנושא הוא קומי או חסר סבל הוא ''קיטש'' לדעתם . מענין שסרט הקיטש הגדול אווטאר מתאים לחקיינות פלאסטינית . | |||
_new_ |
קטמון,מורשה ולא עג'מי | |||
|
|||
גם קומדיה, אם אין בה סבל, היא זבל, לא תצחיק. אתה רשאי להוריד את המרכאות מהמילה אינטלקטואל, לגבי דידי על כל פנים. כאמור היות שלא צפיתי בסרט לא אוכל לקבוע דיעה לכאן או לכאן. לגבי אווטאר אוכל. כדאי לראותו בגלל האפקטים, אבל הוא אינו סרט גדול, כפי שגם טיטניק איננו כזה. הספור הוא עירום, פרימיטיבי ויצרי. מה לעשות, האוסקר אוהב קיטש. לא חסרים סרטים ישראלים ברמה ואין לנו מה להתבייש ליד ג'יימס קאמרון. גם בארצות אחרות הרבה מהסרטים עוסקים במיעוטים, מהסיבה הפשוטה שמיעוטים ומהגרים הם מעניינים יותר. האוכלוסיה המקומית נוטה לשמרנות ובכך ממנמת את אפשריות הספור. מי מאיתנו לא אוהב ספורים על פשע, בתי כלא, עבריינים, נוכלים, מפגרים, נכים ואומללים? אילה הסיפורים הטובים. סרט על ברוקר או מנהל חשבונות ישעמם אותי. | |||
_new_ |
קטמון,מורשה ולא עג'מי | |||
|
|||
לכל אחד זכות לאהוב מה שהוא בוחר . כשאמן בוחר נושא הרי זה כדי להציף אותו אל פני השטח . כשויקטור הוגו כתב את עלובי החיים או האדם הצוחק , הוא עשה זאת כדי שהקורא יפגוש את האומללים שמהם נוטים להתעלם . כשמישהו עושה סרט ''עג'מי'' הוא מעונין להציף את בעיית הקיום של שכונה זו אצל מי שהיא זרה ובלתי מוכרת להם . אני כמשלם מיסים לא מעונין בסרט הזה ומכאן גם שאינני רוצה במימונו מכספי משלם המיסים . כשבמדינה זרה עושים סרט על עלובי החיים אני יכול לבחור לראות את הסרט ובזה להיות חלק מהמממנים שלו או לוותר . בסרט הזה וגם בג'נין ג'נין ועוד כמה אני כמשלם מיסים מממן סרט שאינני רוצה בו . כך גם אחרים . קוראים לזה מימון באונס . | |||
_new_ |
|
|||
ונוסף לרשימת הנושאים בהם אריה עירן אינו מבין כלום אך מחווה דעה, נושא מימון פרוייקטים בתחום האמנות. ההתניה של מימון או סיבסוד יצירות אמנות בכך שהיצירות ישקפו עמדה פוליטית כזו או אחרת או יתאימו עצמן לקונצנזוס פוליטי לא רק שאינה מעשית אלא גורמת לשיתוק מוחלט של העבודה החפשית בתחומי האמנות השונים בהם האמנים מקבלים גם תקציבים ממשרד החינוך. האזרח יכול להחליט בין שתי אופציות: משטר ריכוזי שבו קומיסרים לענייני אמנות יחליטו איזה יצירות תואמות את הקו הממשלתי, או משטר דמוקרטי שבו הסיבסוד שווה לכל נפש ולכל יוצר ובלבד שהיצירה תעמוד בקריטריונים האמנותיים והמקצועיים. מה שאריה עירן מציע זה משטר של קומיסרים. אך זה תואם את הצעותיו לטרנספר. שני צדדים של אותו המטבע. | |||
_new_ |
קטמון,מורשה ולא עג'מי | |||
|
|||
רגע, את זה שקיימת כאן כת של חובשי כיפות ומגבעות המאמינה בסיפורי מדע בדיוני לפיהם יצור מהחלל החיצון יצר אותנו ואת עולמנו - זה לא מטריד אותך? הרי אתה מממן את בתי הספר שלהם ומסבסד את דרך חייהם. אתה משונה מאד, אריה. | |||
_new_ |
קטמון,מורשה ולא עג'מי | |||
|
|||
אני אדם ראציונאלי . אני מכפיף את עמדותי הפוליטיות למטרות שלי . לא רגשותי חשובים בענין אלא המטרות שאני רוצה בהן . בענין הסרט ג'נין ג'נין - הוא מנוגד למטרותי ולכן אני נגד מימונו הציבורי . בענין שומרי המצוות - הם יהודים עם הרבה ילדים וזה טוב למטרותי ולכן אני בעד מימונם . הגיוני ביותר . | |||
_new_ |
קטמון,מורשה ולא עג'מי | |||
|
|||
בהחלט, מר ספוק. | |||
_new_ |
קטמון,מורשה ולא עג'מי | |||
|
|||
אין ''יצור חלל חיצון'' בתורה ובאמונה היהודית. ראוי שתחליף את תחמושת וספר ההפעלה שלך. | |||
_new_ |
קטמון,מורשה ולא עג'מי | |||
|
|||
ה' כבר לא בשמיים? | |||
_new_ |
סרט טוב | |||
|
|||
צפיתי סוף סוף בסרט ואני מסכים שהסרט טוב, אם כי לא טוב מספיק כדי לזכות בפרס. נקודות התורפה של הסרט הישראלי הינן תסריט רזה ולא משכנע ומשחק רדוד. גם בסרט זה למרות הספור המעניין, הוא רזה מדי ליצור מתח הנדרש מסרטי פעולה ובכך מגביל את הרגוש לצד הדרמתי, דהיינו פתוח הדמויות והארת הדלמות בהן הן שרויות. מעניין: 1. הערבים עדיין מבצעים עסקות בדינרים 2. הדאלוגים הערביים רצופים בטויים, מטבעות לשון ומשפטים שלמים בעברית 3. קיום רשות שפוט פרטית המתרגמת דמים לגמלים. מפליא היה לצפות כיצד על אף שקרי העדים השופט מצליח להגיע לגזר דין ''צודק'' פחות או יותר. 4. אסור קשר נשואין או קשר רומנטי בין צעירים נוצרים ומוסלמים 5. אפילו המבוססים חיים לכאורה בדלות 6. הערבים ממהרים לעזור לחבריהם תוך זלזול בחוק והתפרעות, גם כשברור להם שהם עוזרים לעבריין הערת אגב: הרבה יותר טוב 1. ממה שצפיתי 2. מ''ואלס עם באשיר''. בהצלחה!!! | |||
_new_ |
סרט טוב, וכך גם ''סרט לבן'' | |||
|
|||
מבקרי סרטים רבים סוברים שסרט לבן יזכה באוסקר עבור הסרט הזר הטוב ביותר. מיכאל האנקה, במאי סרט לבן, הוא אינגמר ברגמן של דורנו, וצפיה בכל אחד מסרטיו מביאה לשעות של ויכוחים על מה, לעזאזל, הוא מנסה להגיד לנו? יש החושבים ששסרט לבן מראה את דרך החשיבה הזעיר-בורגנית הגרמנית, המביאה לכך שכל דבר לא נעים מטואטא מתחת למרבד - דרך חשיבה שהביאה שנים מאוחר יותר לשואה. | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |