פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
תרבות בקריסתה
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (שבת, 10/10/2009 שעה 16:00)


תרבות בקריסתה

גדעון ספירו



הגן הלאומי בעבדת, אתר ארכיאולוגי בנגב בו נחשפה עיר נבטית עתיקה שהוכרזה על ידי אונסק''ו, ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו''ם, כאתר מורשת עולמית, היה קורבן למעשי השחתה. פריטים עתיקים בעלי ערך רב ניזוקו, עד כדי אי יכולת לשחזרם.

החשד נפל מיד על בדואים מהסביבה. הנחת העבודה של המשטרה היא, כי מדובר בפעולת נקם על הרס בתי בדואים הגרים באזור האתר. נעצרו חשודים, שבינתיים מכחישים כל קשר לעבירות.

ההשחתה גררה פרץ של גינויים בשם התרבות האנושית, גם אצל מי שרחוקים מתרבות במובנה האוניברסלי, כמרחק שבין כדור הארץ לירח.

אינני יודע מי הם מבצעי ההשחתה, אולם אין זה בלתי מקבל על הדעת, שיש בדואים שלא יכולים לשאת יותר את המצוקה והסבל שהשלטון השית ומשית עליהם. שהרי אין שבוע מבלי שהמשטרה וסוכנויות שלטון אחרות, (משרד הפנים, הגוף הבריוני המוכר כ''סיירת ירוקה'' ) הורסים בברוטליות את בתיהם הדלים של אזרחים בדואים, תוך גילויי אלימות וגרימת נזקים לרכושם. לכך מתווספים האפליה הנמשכת בכל התחומים, בריאות, חינוך, שיכון, תעסוקה, משפט וכו'.

לא התרשמתי מהזדעזעותם של שר המשטרה, הגזען יצחק אהרונוביץ ממפלגתו של ליברמן, וניצב יוחנן דנינו מפקד המחוז הדרומי של המשטרה לאחר שביקרו באתר. שניהם לא אנשים תרבותיים. לא דנינו שמתעמר באוכלוסיה הבדואית, לא השר אהרונוביץ שמתבטא כלפי אזרחים ערבים בביטוי הגזעני ''ערבושים'' (מקביל לביטוי ''ניגר'' שגזענים לבנים השתמשו בו כלפי שחורים בארה''ב) ולא ממשלת ישראל המונעת מהם זכויות אזרח בסיסיות.

אילו שר בארה''ב של היום היה מתבטא כך, היה עף מיד ממשרתו, אבל בישראל יכול שר להתבטא כגזען, להישאר בתפקידו ואפילו להעמיד פנים שהוא איש תרבות. אם אכן בדואים ביצעו את ההשחתה כביטוי למחאה נגד השלטון, למשטרת ישראל יש אחת ממניות הבכורה לזעם שהצטבר אצל הבדואים.

אתר עבדת מנוהל על ידי רשות הטבע והגנים שהיא רשות ממלכתית שמנהלה ממונה על יד הממשלה בהמלצת השר לאיכות הסביבה. יש לרשות אגף מדעי, מדען ראשי, ארכיאולוגים וכיוצא באלה אנשים שאמורים להיות תרבותיים ומחונכים. אחד הגופים שפועל במסגרת הרשות קרוי ''הסיירת הירוקה''. לכאורה שם נחמד שמייצר את הרושם כי מדובר באנשי אקולוגיה. אלא שהשם המצודד הוא חלק מהשפה העברית המכובסת שמטעה את הבריות, משום שהסיירת היא למעשה קבוצה של בריונים, חלקם יוצאי יחידות צבאיות של צבא הכיבוש הישראלי שהתמחותם להתעלל ולהרוג בני אדם.

אנשי הסיירת הם למעשה משטרת הרשות, שתפקידם החשוב ביותר הוא להציק לבדואים, להמאיס עליהם את החיים. פעולות הסיירת מתמצות לא אחת בהפעלת אלימות נגד אזרחים בדואים, גירושם מאדמתם, השמדת יבולים (לעתים תוך שימוש בחומרי הדברה רעילים), החרמת עדרים והריסת מבנים. ידידי נורי אל עוקבי, השובת קרוב לארבע שנים על אדמתו באלעראקיב, סובל באופן מתמשך מפעולות הטרור של אנשי הסיירת החומסים שוב ושוב את אוהלו ומסייעים בידי אנשי הקק''ל לנטוע עצי שיטה דוקרניים על מנת לנשל אותו מאדמתו ממנה גורש בחילת שנות ה-‏50, תוך הבטחה שיוכל לשוב תוך חצי שנה. 60 שנים עברו ושבט אל עוקבי עדיין נמצא בגלות כפויה.

הסיפור של אל עוקבי הוא למעשה סיפורם של הבדואים שממשלות ישראל נישלו אותם מאדמתם. עתה חיים רבים מהם בכפרים שהממשלה הגדירה ''לא מוכרים'', וכך מונעים מהם מים, חשמל, שרותי בריאות ועוד. איזו מן תרבות היא זו המונעת מאזרחי המדינה בנגב המדברי מים בחום הקיץ?

מדעני רשות הטבע והגנים מודעים לפעולות הסיירת שלהם ומשתפים פעולה עם הגזענות והאפליה, לא רק בתחומי הקו הירוק, גם בשטחים הכבושים, שם משמשים אנשי הרשות זרוע של הממשל הצבאי. הם אינם שגרירי תרבות חינוך ומדע, אלא שותפים לגזל ולאלימות. אם אכן יתברר שבדואים עשו את המעשה, אנשי רשות הטבע והגנים יכולים גם הם לרשום לגנותם מניית בכורה בוונדליזם.

מדינה שכך נוהגת באזרחיה, פועלת בניגוד לתרבות, חינוך ומדע שאונסק''ו ניצב על שמירתם.
שמירה על אתרי תרבות צריכה להשתלב במדיניות חינוך ותרבות דמוקרטיים לכל האזרחים, בצורה שוויונית. אזרח שלא סובל מגזענות ואפליה מצד השלטון, לא יעלה על דעתו לחבל באתרי תרבות. ממשלה שמפעילה מדיניות עריצה המנוגדת לתרבות דמוקרטית, מסכנת גם את אתרי התרבות שלה.

וגם זאת בל נשכח: מדינת ישראל היא הורסת סדרתית של אתרי תרבות ומורשת שעה שמדובר במוסלמים. בתי קברות נותצו ונהרסו ברישיון מטעם הממלכה היהודית למען כרישי נדל''ן יהודים ומסגדים הוסבו לכל מיני מוסדות יהודים.

תיקון ושחזור ההשחתה באתר יעלו כ-‏10 מיליון שקלים.
האם לא היה יותר כדאי להשקיע 10 מיליון שקלים בשיפור תשתיות ושירותים לפזורה הבדואית, בטרם אירועי ההשחתה?


קרנפי האקדמיה

אחת הדרכים המסייעות למשטרים רודניים להחזיק מעמד, היא התגייסות חלקים נכבדים מהממסד האקדמי לשרותם, כאשר המערכת המשפטית משחקת תפקיד חשוב. דוגמאות יש לרוב, בין אם מדובר ברודנויות מימין או משמאל.

ישראל אינה יוצאת דופן. העריצות הישראלית בשטחים הכבושים לא הייתה מחזיקה מעמד 42 שנים ללא התגייסות הממסד המשפטי לשירותה. מאות עורכי הדין בפרקליטות המדינה, אלפי עורכי הדין מהסקטור הפרטי, שופטי בתי המשפט מהשלום לעליון, ומרבית הפרופסורים למשפטים, נתנו ידם למיסוד משפטי של הכיבוש. חלק נכבד משופטי בתי הדין הצבאיים בשטחים הכבושים מורכב מעורכי דין מהסקטור הפרטי והאקדמי הממלאים את תפקידם במסגרת שירות המילואים.

דו''ח השופט ריצ'רד גולדסטון על פשעי המלחמה שישראל ביצעה במלחמת עזה, הוכיח שוב את תקפותה של התופעה.

הממסד המשפטי בסקטור הציבורי, הפרטי והאקדמי התייצב כמעט כאיש אחד ותקף את הדו''ח. הנה רשימה חלקית מהפקולטות למשפטים: פרופסור עמנואל גרוס מאונ' חיפה (בעברו שופט צבאי), הפרופסורים אמנון רובינשטיין ואוריאל רייכמן מהמרכז הבינתחומי בהרצליה, פרופסור רות גביזון מהאוניברסיטה העברית בירושלים, פרופסור דניאל פרידמן מאוניברסיטת תל אביב, פרופסור ידידיה שטרן מאוניברסיטת בר אילן, פרופסור זאב סגל מאוניברסיטת תל אביב המכהן גם כפרשן משפטי של עיתון הארץ, לאלה יש לצרף מרצים מהמכללות למשפטים כמו גם עוזרי הוראה, שלא לדבר על מרבית הסטודנטים ההולכים בתלם, ועדיין זו תהיה רשימה חלקית מרשימה ארוכה הרבה יותר.

בניגוד לתדמית של אקדמיה עצמאית, האוניברסיטאות והמכללות בישראל משרתות היטב את הממסד הפוליטי, וההנהלות חשות די ביטחון ביציבות המערכת על מנת לתת מקום גם למספר קטן של מרצים ופרופסורים החורגים מההסכמה הלאומית. כך יוצרים רושם טוב במערב מבלי לערער את תשתית האידיאולוגיה הגזענית המהווה את בסיס קיומה של ישראל.


לא קיבל וטוב שלא קיבל

בממלכת ההימורים לקראת קבלת פרס נובל לספרות ניצב עמוס עוז במקום גבוה.
הדבר הטריד אותי, על כן שלחתי לחברי וועדת הפרס בשטוקהולם מייל בזו הלשון:
חברי ועדה נכבדים,

שמו של הסופר עמוס עוז מוזכר כמועמד לפרס נובל לספרות לשנת 2009. אני מוצא לנכון להודיעכם כי עמוס עוז נמנה עם תומכי שתי המלחמות האחרונות שיזמה ישראל: מלחמת עזה (דצמבר 2008 ינואר 2009) שם ביצעה ישראל פשעי מלחמה (כפי שדווח לאחרונה בדו''ח גולדסטון), ומלחמת לבנון השנייה (יולי אוגוסט 2006 – ראו דוחות אמנסטי אינטרנשיונל ו- (Human Rights Watch.

הענקת הפרס לעמוס עוז, בייחוד בקרבה כה מובהקת לאירועים הנ''ל, סותרת את רוחו של מייסד הפרס אלפרד נובל ומהווה סטירה בפניהם של שוחרי זכויות האדם ומתנגדי המלחמות בישראל, כמו גם עלבון לקורבנות הפלסטינים, ביניהם מאות ילדים.

בברכה,


גדעון ספירו

אינני טוען שהמייל שלי מנע את הפרס מעוז, אולי היו עוד אחרים מלבדי, ובמצטבר ייתכן והשפיעו. יש להניח כי לקראת מתן הפרס ב-‏2010 יעלה שוב שמו של עמס עוז, ואולי גם שמות חבריו דוד גרוסמן וא.ב יהושע שתמכו אף הם בשתי המלחמות. ראוי לארגן קמפיין עולמי, שליחת אלפי מיילים לוועדת הפרס, כמו גם שיחות בעל פה עם מובילי דעת קהל בשבדיה, למניעת מתן הפרס לסופרים ישראלים שתמכו בשתי המלחמות בהן בוצעו פשעי מלחמה, כל עוד לא חזרו בהם מתמיכה זו. גם הכרה במשגה לאחר מעשה היא בעלת חשיבות.


''זכינו''?

התקשורת הישראלית והממסד הישראלי חוגגים את מתן פרס נובל לכימיה, לפרופסור עדה יונת ממכון ויצמן. ראש הממשלה והנשיא ברכו, ועם ישראל מצטרף לתחושת ''זכינו'' על גבה של האשה בת ה-‏70. כמה יכולה האשה לשאת?

אני מסכים עם צבי ינאי, שהיה מנכ''ל משרד המדע התרבות והספורט, שקבע כי לא עם ישראל ולא מדינת ישראל זכו בפרס, אלא עדה יונת. מדינת ישראל אפילו לא מימנה את מחקרה פורץ הדרך אלא קרנות גרמניות. בלעדיהן לא הייתה יכולה לבצע את מחקרה זוכה הפרס.

אין ספק, יש בישראל פוטנציאל מדעי לא מנוצל, כי המדינה לא מממנת כהלכה את מערכת החינוך, שמתחילה בגן ומסתיימת במכוני המחקר האקדמיים.
כל עוד הולכים המיליארדים להתנחלויות ולמערכות הצבא, במקום לטפח את החינוך לכל ארכו לכלל האזרחים, תלך ישראל ותשקע בבינוניות ומטה כאשר המוכשרים ימצאו את מקומם מחוץ לישראל.

בינתיים אף אני שמח בשמחתה של עדה יונת, ולו בגלל העובדה שאנו שותפים לישיבה באותו בית קפה בשבתות, פה ושם אף באותו שולחן, ואני מתנחם בכך שעדה יונת אינה מתנחלת, וקרובה בעמדותיה לשמאל.


האם אנו על סף אינתיפאדה חדשה?

השייח ראאד סלאח מנהל מסע התעוררות דתית תחת הסיסמה ''מסגד אל אקצא בסכנה'' וקורא למאמינים המוסלמים להתגייס למנוע את הסכנה.

העימותים שהיו לאחרונה בין אלפי השוטרים שסגרו על המסגדים לבין מפגינים פלסטינים במזרח ירושלים, הוכיחו שוב כי המצב בירושלים נפיץ, כי העיר מחולקת יותר מתמיד, וכי הדלק לאינתיפאדה חדשה זורם בצנרת הכיבוש של מזרח ירושלים.

השייח צודק: כל עוד הכיבוש בירושלים נמשך, ועמותות יהודיות מהסוג של ''נאמני הר הבית'' פורחות בצילו, האיומים על מסגדי אל אקצא וכיפת הסלע במתחם הקרוי בפי היהודים ''הר הבית'', קיימים. היהדות הדתית לאומנית רואה בהם שיקוץ שיש להסירו.
העימות הישראלי פלסטיני קיבל זה מכבר גם סימני היכר של מלחמת דת.

בניגוד לתעמולה הישראלית כי המקומות הקדושים פתוחים למאמיני כל הדתות, המצב בפועל הוא כי מרבית המוסלמים בעולם, כולל בשטחים הכבושים, מנועים מכניסה למסגדים. חופש הפולחן לא חל על המוסלמים.
צריך להודות כי בתקופת השלטון הירדני במזרח ירושלים חופש הפולחן היה הרבה יותר גדול, מזה שתחת שלטונה של ישראל. בזמן השלטון הירדני, יכלו מוסלמים מכל העולם להגיע לאל אקצא, יהודים מכל העולם (להוציא את ישראל) יכלו להגיע לכותל, וגם המקומות הקדושים לנצרות נהנו מחופש פולחן.

מאז תחילתו של הכיבוש, יש חדשות לבקרים הגבלות על מוסלמים בכניסה למסגד אל אקצא. בימים אלה מוגבלת הכניסה למבוגרים מעל 50 נושאי תעודות זהות כחולות בלבד.

השייח ראאד סלאח לא יביא מזור למלחמת הדת. קנאות דתית, מכל צד, מהווה דלק מתמיד לתסיסות ועימותים שבסופו של דבר כרוכים באבדן חיי אדם. ישראל כבר טבחה בעבר לא פעם במתפללים מוסלמים ברחבת המסגדים.

סינדרום ירושלים משגע את השכל ומשבש את אורחות ההתנהגות התבונית של הרשויות הישראליות, עירייה, ממשלה ומרבית המפלגות. ישראל צריכה לעבור הליך גמילה דחוף, לפני שהטרוף יכלה את הגוף.

כדי להיפטר מהגיבנת של מלחמת דת, יש לחזור לתכנית החלוקה משנת 1947, ולהעמיד את האגן הקדוש, כולל כמובן הכותל, תחת משטר נאמנות בינלאומי. ישראל הוכיחה כי כדי להבטיח חופש פולחן ליהודים, היא מגבילה את זה של המוסלמים. נאמנות בינלאומית תבטיח חופש פולחן לכל. כך ישוחררו אלפי השוטרים המוצבים ככוח כיבוש במזרח העיר, למטרות של משטרה אזרחית: לחימה בפשע.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


עוד מאמר הבנוי על שקרים ומסקנות מוטעות ומוטות .
סתם אחד (שבת, 10/10/2009 שעה 17:18) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חבל על הזמן .
_new_ הוספת תגובה



ספירו, אני לא נוהג לקרוא מה שאתה כותב...
סתם אחד (שבת, 10/10/2009 שעה 17:21) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כי אתה אויב שלי ושל עם ישראל.

אני רק מרפרף בין השורות בשביל לדעת על מה אתה כותב.

כמו תמיד,

הכתיבה שלכה היא רק להכפיש את ישראל,
ולא ביקורת בונה...

חזי
_new_ הוספת תגובה



חזי, תן דוגמא לביקורת בונה
סתם אחד (שבת, 10/10/2009 שעה 20:08)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ספירו באפסותו.
ע.צופיה (שבת, 10/10/2009 שעה 18:59) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



גדעון יעל וסיסרא
סתם אחד (שבת, 10/10/2009 שעה 20:04)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



גמדים
סתם אחד (יום ראשון, 11/10/2009 שעה 16:38)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



צופיה באפסותו
סתם אחד (יום ראשון, 11/10/2009 שעה 18:23)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האנונימית.
_new_ הוספת תגובה



כל דברי ואסרי וקונמי וקונחי וקונסי דאמר ג. ספירו
סתם אחד (יום ראשון, 11/10/2009 שעה 9:03) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כלהון אתחרטנא בהון,

לא שרירין ולא קיימין,

יהא רעוא די יהון שביתין ושביקין

ונסלח לכל עדת בני-ישראל ולגר הגר בתוכם.

כי לכל העם בשגגה.

---------

--------

מלמד.
_new_ הוספת תגובה



הניחו תפילין
סתם אחד (יום ראשון, 11/10/2009 שעה 12:13)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



שעת רצון עכשו לאלוקינו
סתם אחד (יום ראשון, 11/10/2009 שעה 16:39)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לשם שינוי
סתם אחד (יום שני, 12/10/2009 שעה 6:53) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לשם שינוי הערבים הורסים את העתיקות של עצמם ולא את העתיקות היהודיות.
_new_ הוספת תגובה



לשם שינוי
סתם אחד (יום חמישי, 15/10/2009 שעה 8:05)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חלילה,אלה לא עתיקות של ערבים. ערבים לא גרו כאן כשכאן כבשו הרומאים,הביזנטיון או הסלג'וקים את הארץ.מעט ערבים הגיעו עם הכיבוש ואיסלמו את רוב גויי הארץ.יהודים בדרך כלל לא התאסלמו,רובם בכלל עזבו בסוף התקופה הביזנטית בשל הרדיפות הביזנטיניות ואלה שנותרו כשמוסלמים כבשו הצליחו להחזיק מעמד כיהודים,עד הכיבוש הנוצרי השני,הצלבני.
הכיבוש הצלבני בראשיתו מחק את הישוב המוסלמי והנוצרי בארץ,אם ברצח ואם בגירוש ורק בודדים נשארו.
ראשוני היהודים והמוסלמים החדשים חזרו לארץ ישראל רק בחצי השני של המאה ה-‏12 לאחר הבצלבנים הסתגלו לעובדה שבלי ידיים עובדות אין להם ממלכות.

מה שמוצאים כיום בעיר דוד הם שרידים של עיר כנענית,יהודית ולערבים ולהיסטוריונים החדשים זה מבלבל את ההיסטוריה.

קלקלן צמרת
_new_ הוספת תגובה



אני חייב לומר שספירו כלל לא מפתיע אותי
סתם אחד (יום שני, 12/10/2009 שעה 10:59) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינני מצפה ממנו לדבר על תרבות ובודאי לא על קריסה שלה. כל מנגנוני הצדק של ספירו התאכלו והתעקלו והוא ממשיך בדרכו כאיש המתפלל את אותן תפילות וברכות יום יום במשך כל השנה, ולא מעניין אותו ממש מה שקורה באמת. גם אם על פניו אנחנו חושפים בודאות גבוהה כעשרה בדואים, שחלקם זכו לאמון הציבור, בוגדים באמון הזה והורסים אתר היסטורי הוא יעמוד לצידם רק משום הצורך שלו למצוא עילות לתקוף פוליטית את הממשלה / הימין / הציונים. זוהי מצוקה פתאטית של אחד שחייב להנפיק בכל שבוע סיבות להכפיש את המדינה.
''החשד נפל מיד על בדואים מהסביבה'' וזה מרתיח את דמו של ספירו. אבל ראינו אותו כשערבים ביו''ש כרתו זיתים כיצד הוא קיפץ בלי שום מידע בידיו ואימות בדפיו והאשים את המתנחלים. עד היום הוא לא הביא כל אישוש להאשמותיו, לעומת הממצאים הראשונים שמפלילים את הבדואים שהואשמו בחבלה באתר היסטורי.
למרות שספירו לא יודע דבר על המקרה, הוא אומר שכנראה הבדואים לא עשו זאת, אבל אם במקרה הם בכל זאת עשו זאת בטוח שהיתה להם סיבה מוצדקת, לדעתו, והוא מתחיל לפרט פרטים בלתי רלוונטיים שחלקם בכלל שקר. בקיצור, הוא מבשל מרק מלוח, חריף, מר ומתוק בצלחת הגשה אחת!
ירצו ישתו, לא ירצו, ישתו וירקו!
שום מצוקת אמת או בדיה לא יכולה להיות עילה להרס תשתיות היסטוריות. ואם כל 10 הבדואים נדפקו ע''י הרשויות, העניין צריך להיות מטופל ברשויות המוסמכות. הריסת בתים ופחונים בלתי חוקיים של הבדואים בנגב נעשים בצווי בית משפט. אם ישנה אלימות היא מכיוון הבדואים. לכן לא מובן למה ספירו מסרב לקבל את פסיקות בית המשפט ובכל זאת להאשים את המדינה. אני משער שעניינו הוא בכלל לא בבדואים, אלא הוא צריך חומר, ואף חומר מזוייף, כדי לתקוף את המדינה הציונית.
אני גם משער שמאותה סיבה ספירו שמח כאשר הממשלה הורסת בית בלתי חוקי של מתנחל. אני בכלל לא טורח לדפדף לאחור לאירועי הרס ביתו של מתנחל בחברון, אבל אני ערב לכם שספירו גם הצדיק את המקרה וגם קיטר וכתב שזה לא מספיק וצריך להרוס עוד למתנחלים.
ספירו מטעה את הציבור בטענה כאילו הבדואים ישבו קבע על אדמה כלשהיא לה הם טוענים היום. המיקום של כפרי האוהלים של הבדואים מתועד היטב עוד מלפני קום המדינה והמדינה כמובן השאירה אותם בגושי ההתנחלויות שלהם למרות שהאדמות עליהן ישבו במרבית המקרים היו בכלל ללא קושאן. המדינה למרות הכל הכירה בזכות הבדואים לחיים במקום מסודר וניהלה רישום של הדברים. למי שמכיר את הנגב, ובעיקר לאגן באר שבע ולמרחב שבין באר שבע לדימונה, יודע בודאי כיצד הבדואים התפשטו ותפסו נחלות באופן עצמאי ופרטי תוך שהם פותחים חוות אוהלים ופחונים. למרות מספרם הקטן יחסית, קצב גידול האוהלים והפחונים היה מרשים בעיקר מאז שנות ה-‏80. המדינה איחרה בלהתמודד מולם ובמשך 60 שנים כשלה מלהביא תוכנית פיתוח מסודרת למאהלי / ישובי הבדואים. גם התוכנית האחרונה של בניית כפרים לבדואים מתעכבת בשל דחייה בהחלטות ואי רצון להכריע לכאן או לכאן. בינתיים הוחלט על פתרון חלקי ולבנות עוד עיר בדואים בסגנון רהט ממזרח לבאר שבע.

• חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



קרנפי האקדמיה
סתם אחד (יום שני, 12/10/2009 שעה 11:00) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ספירו ממשיך להלהיט בשקריו על הכיבוש כדי להכשיר את שקריו על דו''ח גולדסטון. נדמה לי שכבר בפורום הזה הראנו (לפחות אני) שדו''ח גולסטון הוא בושה לאינטליגנציה, לאמת ולצדק. הוא אינו מסמך משפטי בעל סמכות לקבוע אשמים, אלא המקורו היה צריך להיות נייר עבודה לחקר האמת. ספירו לא מסביר איך אפשר לחקור ולהגיע לאמת כשכל השופטים המכהנים בועדה כבר הרשיעו את ישראל פוליטית עוד בטרם קיבלו את המינוי לועדה?! רק לפי הדברים האלה אין זכות קיום לועדה, ומשכבר כתבה את הדו''ח, יש מקום לזרוק אותו לאסלה.
לכן עמדתם של המשפטנים, בניגוד לדעתו של ספירו שאני משוכנע שהוא לא קרא את דו''ח הועדה באנגלית, צודקים בהחלט. וכבוד עושה ספירו למשפטנים שהוא מפרסם את שמותיהם.
מעניין שספירו שולל את זכותם של הפרופסורים והסטודנטים לחלוק על דעתו. מבחינתו זה מהווה ''תשתית האידיאולוגיה הגזענית'' בלה, בלה בלה.
האם ספירו חושב את עצמו למלאך הצדק?

• חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



לא קיבל וטוב שלא קיבל
סתם אחד (יום שני, 12/10/2009 שעה 11:01) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינני יודע אם עמוס עוז ראוי לפרס נובל לספרות. שהרי יותר ויותר נחשפות ועדות הבחירה ככאלה שמחליטות גם מתוך זיקה פוליטית, בעיקר בספרות ובשלום. לכן ספירו בהחלט ראוי לפרס נובל למכפיש הסידרתי. ולאחר שספירו כתב את המכתב המוזר צריך לשקול להמליץ לתת לספירו גם את פרס השקרן הסדרתי.

בברכה,
• חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



''זכינו''?
סתם אחד (יום שני, 12/10/2009 שעה 11:02) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כן זכינו. יש לך בעיה גם עם זה?
זה נכון שעדה יונת, שוחרת השלום, מחקרה ממומן גם ע''י גורמים זרים בעלי עניין. אבל היא למדה והתחנכה בארץ ועובדת בכל זאת במכון וויצמן, שממנו היא שואבת משאבים, ידע, כוח אדם ומשכורת. היא לא פועלת בחלל ריק. הפרס מגיע לה אישית על מקצוענותה ולא על דיעותיה החברתיות / פוליטיות. הקרדיט מגיע גם למכון וויצמן, לאקדמיה הישראלית בכלל ולמדינת ישראל שיצרו סביבת ידע ועבודה ברמה גבוה כל כך. הקרדיט מגיע גם למדינה בעיקר בימים טרופים אלה כשפרסים מחולקים גם לפי שיקולים פוליטיים, בחלק גדול של המקרים.

• חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



שארית הבשר כולה לעצמם?
סתם אחד (יום שני, 12/10/2009 שעה 11:02) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם אנו על סף אינתיפאדה חדשה?
רק הערבים יחליטו אם תהיה אינתיפאדה חדשה ומתי. תירוצים יש להם מכאן ועד הודעה חדשה. הם לא פותחים באינתיפאדה לא כי אין להם עילה. הם מספקים עילות לעצמם כל שני וחמישי. כמו האינתיפאדה השניה, שלא נגרמה בגלל עליית שרון להר הבית, כך כל אירוע שהוא שולי בעתיד גם הוא יהפוך לעילה, בזמן שארגוני הטרור הפלסטינים יחשבו שהם מוכנים לחדש את המלחמה. זה תלוי בהם ולא בנו.
כל תמיכה בהתלהמות של ראאד סלאח היא תמיכה באינתיפאדה חדשה. ראאד סלאח הוא מוסלמי קיצוני שרואה בהשמדת ישראל יעד בר ביצוע. אין ספק שמהומות שהוא יזם בשבוע האחרון נעשו בתיאום עם האיראנים והסורים שרוצים לשמור את הרחוב הישראלי חם ואת המדליקים הערבים צמודים לגפרורי הנפץ שלהם. חבל שבית המשפט הישראלי כשל בלהכניסו לכלא למספר חודשים, כי בכל זאת פגיעה בראש הגפרור מיתר את שאריתו, עד שראש אחר מודבק בו.
העימות הישראלי-פלסטיני תמיד היה קשור למלחמת דת, אלא שספירו אינו מכיר את חבריו הפלסטינים ואינו דובר את שפתם. לכן סביר שלמרות שהוא מסתובב בינותם, הם מאכילים אותו קש והוא בולע את זה כמו דבש. אבל האם ספירו לא יכול לצאת ידי חובה ולקרוא את מצע הפת'''ח, החמאס והג'יהאד האסלאמי?
דרישתו של ספירו לחזור לתוכנית החלוקה נשמעת מצויין. אך האם לדעתו הערבים בסוף יסתפקו גם בה? האם לא ירצו את
אינני יודע אם ספירו תמים או משחק את התמים, אבל אני מודאג לחשוב שהוא חושב שהוא צודק. האם לדעתו אין זכות ליהודים לחיות במדינתם בארץ ישראל? למה ערבים תמיד צודקים? למה הוא לא מרים כל צעקה וביקורת כשבערבים רוצחים יהודים ואת בני משפחתם, גונבים רכבים, משתוללים בכבישים, שורפים יערות ? למה תמיד להאשים את היהודי ש''מתעלל בערבים'' ולמצוא בזה צידוק לרישעותם וביריונותם של הערבים? האין הערבים בני אדם? האם אין להם אחריות למעשיהם?
פולחן הערביות הקדושה של ספירו הורס את הסיכויים האחרונים והקלושים להשלמה ולא רק לשלום.

• חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



חכם ציון, יד על הלב, זכית פעם בלוטו?
סתם אחד (יום שני, 12/10/2009 שעה 14:08) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



[•] ספירו עוכר ישראל מקצועי
סתם אחד (שבת, 17/10/2009 שעה 18:05) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יהודים אכולים בשנאה עצמית היו, יש ולמרבה הצער גם יהיו בעתיד. ספירו נמנה עם אלו המוכנים להביא דיבת אחיו בפני הגויים על מנת שֱׁאֶחַיו יִפָּגְעוּ. הברנש מנצל את חופש הדיבור וגם מפריז מעבר לגבולותיו.
אין אנו יודעים מי בדיוק היו הנבטים. הדעה המקובלת היא שהם היו נודדים, כנראה ערבים, שהתישבו באזור והקימו ממלכה מוצלחת, תוך ניצול חכם של תנאי האקלים והמים. אילו אני בידואי הייתי מקפיד מאד על משמר המורשת הנבטית ושרידיה הארכיאולוגיים. אם ההרס אכן בוצע בידי בידואים הרי הם פעלו בראש ובראשונה נגד מורשתם הם. דבר דומה לפיצוץ שני פסלי בודהא הענקיים בידי חשוכי הטאליבן. זה כאילו האיטלקים היום היו מפוצצים את הקולוסיאום ברומא מאחר ונבנה בתקופה האלילית. רק גדעון ספירו יכול למצוא למשחיתי עבדת, אם אמנם הם בידואים, צד זכות.משהו עקום מאד אצלך ספירו, [•]... ואל תיתן את עטך בפיך, שמא תורעל.אתה מבייש אתהשם גדעון, הוא ירובעל. כדאי שתחליף שמך לאלימלך, בנו, שהשכיל לשתף פעולה עם בני שכם, עד שאשה בתבץ [טובאס של היום] פיצחה את גולגלתו . דע עם מי אתה מתידד. אני מאחל לך גולגולת שלמה, רק שהרעיונות הנוראים שבתוכה יתנדפו כבר. לטובתך.
עליך נאמר ''מהרסייך ממך יצאו''. אולי אם תפנה לפיאד הוא יעניק לך אזרחות פלסטינאית ותוכל לגור בין אחיך לדעה בשכם, בעיבל הר הקללה. מטהר אויר
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: רצח, עוינות ופלגנות בחברה נישלטת קולוניאליזם
סתם אחד (יום ראשון, 18/10/2009 שעה 13:44) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רצח, עוינות ופלגנות בחברה נישלטת קולוניאליזם

הקולוניאליזם (למשל בעירק ואפגניסטן כיום, או בדרום אפריקה בעבר) חותר לפלג ולסכסך בין גורמים מקומיים, בשיטת הפרד ומשול. שילטון עצמי, כל שילטון עצמי, חותר להביא יציבות ושלום לאומה, ומדכא פלגנות. שילטון קולוניאליסטי פועל בדרך הפוכה, מפורר את התשתית המלכדת, וגורם למלחמת הכל בכל - סיעות בסיעות, שבט בשבט, קבוצה בקבוצה, ללא כל ריסון אזרחי. במונחים של הגל, בעוד המדינה מבטאת סולידריות ואלטרואיזם אוניברסאלי, הרי השילטון הקולוניאליסטי מסיג לשלב אחורה: סולידריות ואלטרואיזם פרטיקולרי -שיבטי.

זאת באופנים הבאים:

1) העם מנוכר לשכבה השלטת אותה מעצים השילטון הזר. זאת נותנת זיכיונות ואת משאבי האומה לכוח האימפריאליסטי. אלא שכל ניכור מתחיל ברמה הקיומית היום -יומית: אתה מתחיל לחוש איבה נוכח הקפצה לעמדות מפתח של אנשים המסגלים מנטליות, אורחות דיבור וגינונים מלאכותיים של השילטון הזר, ואינם מבטאים הוויה או אינטרסים אוטנטיים, אלא מדובר בתופעה סרטנית חקיינית, המבטאת פגיעה והדרה של אנשים הפועלים בשרות דחפי החיים של העם.

2) חינוך ל''דמוקרטיה'' כחינוך לחטפנות, נירגנות ומלחמה פרטיקולרית על כוח: השילטון האימפריאליסטי אינו מייצג דמוקרטיה במובן של הפרדת רשויות ושאר חרויות, אלא הוא מייצג אוליגארכיה מקומית המשתפת פעולה עם שילטון זר, ולכן אין למשל הפרדת רשויות, אלא השילטון הוא הומוגני וטוטליטארי באיצטלה של המלה הלא מובנת ''דמוקרטיה'' (נערכת מידי פעם הצגה של בחירות כלליות מוטות בחסות כידוני הכוח הזר).

האיש ברחוב מבין את המילה דמוקרטיה כ''התרסה במאבק על כוח ומשאבים'' שכן הוא רואה למשל עידוד להתרסה כזאת מצד נשים שהשילטון הזר מעצים את דמותם, נשים המסגלות את המנטליות של השילטון הזר, ומתריסות באופן דיפוזי וחסר משמעות ממשית.

אחזור על כך: האדם ברחוב לומד להבין את המושג דמוקרטיה כפוזה מתריסה בשרות חתירה לקבלת כוח ומשאבים. אין השילטון הזר מלמד אותו מהי דמוקרטיה אמיתית. וכך נוצרת מלחמת התרסה של הכל בכל מצד קבוצות שונות.

3) טימטום ההמונים בבתי הספר: במקום ללמד להבין ולנתח, מלמדים המורים הקולוניאלים דיקלום של משפטים שלמים. החינוך הקולוניאלי פוגע בליבת מושג התבונה.

4) הגורמים המשתלטים על ההמונים בסביבה קולוניאליסטית הם מעין מנהיגים שליליים ועריצים הנוקטים בטכניקות ברוטליות ושדירותיות של תפעול כוח. כוח ללא תבונה. ומטילים אימה וטרור.

הדבר קורה בהיעדר האלמנט המוסרי מדיני של אלטרואיזם אוניברסאלי, אותו משמיט השילטון הזר.
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון, הקולוניאליזם העיקרי במזרח התיכון הוא ערבי
סתם אחד (יום שני, 19/10/2009 שעה 12:20)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הערביות שפרצה מגבולות המדבר הגדול הסעודי ושרפה כל זהות לאומית עתיקה והיסטורית של העמים העתיקים ששכנו במזרח התיכון ובצפון אפריקה. תחילה הם קנו אותם באמונה - באסלאם - עם כיבושיהם את חצי העולם העתיק ומאוחר יותר במאה ה-‏19 המאוחרות הם שללו את זהותם הלאומית של הלאומים ובשם האסלאם הם הפכו את כולם לעם ערבי אחד גדול. בעוד ההתעוררות הלאומיות באירופה פיצלה אותה (אפשר לדמות אותם לתהליך הפיצוץ מימן) למדינות לאומיות ללאמים קיימים, הרי שהלאומיות הערבית של עמים ושבטים עתיקים איחדה אותם לאחד (אפשר לדמות אותם לתהליך הפיצוץ אטום) לעם ערבי חדש מהמפרץ הפרסי לאוקיאנוס האטלנטי.

מעניין שהקולוניאליזם האירופאי סייע למוסלמים במהפיכה הזו, הבעיה שהם עשו זאת מתוך האינטרסים של עצמם, דבר שמאוחר יותר בתחילת המאה ה-‏20 השפיע על הטוויית קווי הגבול לישויות פוליטיות (ולא לאומיות) עצמאיות. מה שהכריע את תוויי הגבול לא היתה הפריסה של השבטים והעממים המקומיים אלא האינטרסים של המדינות האימפריליסטיות שהשתלטו על המרחב. אותה חלוקה די שרירותית משפיע עד היום על היחסים בין הישויות החדשות שקמו. החלוקה השרירותית והבלתי מתחשבת הזאתי גרמה לסכסוכי גבול שהיו וישנן כמעט בין כל מדינה לשכנתה. התופעה הזאת אינה ייחודית רק לסכסוך המוסלמי -יהודי.

צריך לציין שהמדינות הערביות החדשות לא מצליחות ממש לייצר עמים ערביים חדשים. רק המצרים מצטיירים כעם שורשי בעל עבר ועתיד קיומי. העמים העיראקי, הירדני והלבנוני מצטיירים יותר ויותר כעמי בועה שמתפוצצת בתוך עצמה במריבות פנימיות מתמשכות. העם הסורי ברובו לא סורי ודווקא הסורים (האשורים) בו מדוכאים עד עפר. וכל הרב בר ערבים האלה מתלכדים כנגד הגורם היחידי הבלתי ערבי ובלתי אסלאמי במזרח התיכון - ישראל.

למעשה אפשר לראות את העם הערבי כשולט בקולוניה אחת גדולה מן האוקיאנוס ועד למפרץ. כל מי שהרים ראש ויצא למלחמת שחרור נגד הקולוניה חטף אותה ושילם מחיר כבד.

2. האיש ברחוב מבין את הדמוקרטיה כמות שהיא - שלטון חוק בו לאזרח יש תפקיד מכריע להכריע על דרך, לשמור על חוק ולתרום לקהילה. רק בשוליים הקיצוניים והתגרניים מתפתח ''חינוך לחטפנות, נירגנות ומלחמה פרטיקולרית על כוח'', שעיקרו הוא שלילת הדמוקרטיה ורצון לחטוף אותה לצרכיהם הצרים והבלתי מיצגים את רוב הציבור.

3. אין ''טימטום המונים בבתי הספר'' אלא יש מערכות חינוך חלשות, בהן אין הערכה ותמורה למורה ולמחנך. אין קשר בין זה לבין הערכתך האישית שישראל היא ''קולוניאלית''. אם אתה חושב שלישראל אין זכות קיום, אין הדבר משפיע כלל על תוכן ואופי הלימודים.

4. אני בהחלט מקבל את הבחנתך החדה ש- ''הגורמים המשתלטים על ההמונים בסביבה קולוניאליסטית הם מעין מנהיגים שליליים ועריצים הנוקטים בטכניקות ברוטליות ושדירותיות של תפעול כוח. כוח ללא תבונה. ומטילים אימה וטרור'', ואנחנו יכולים לראות זאת בירדן, עיראק, לבנון, סוריה ומצרים. שלא לדבר על לוב, תוניס, אלג'יריה ומרוקו.

• חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שלישי, 20/10/2009 שעה 7:31)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שלטון קולוניאליסטי מבסס רק את האינטרס של הגורם המשתלט,
ובכך הורס את הקשר הקיים בדמוקרטיה אמיתית - הזהות של האינטרסים
של שולט ונשלט - שניהם עונים לשם 'ממשל' כאזרח וכממשלה.

האלמנט המוסרי מתורגם במשטר הדמוקרטי למבנה סמנטי-לוגי
של זהות האינטרסים של שולט ונשלט (בדומה ליחס בין שני אנשים
המשוחחים ביניהם).

בפסיכולוגיה היחס המתקיים בין הקולוניאליסט לבין הנתין הוא
יחס נרקיסיסטי בדומה ליחס הקיים בין הורה נרקיסיסטי שמערכת
היחסים שלו עם ילדיו נועדה לספק רק את צרכיו שלו, לבין ילדיו.

היחס הרצוי בדמוקרטיה תקינה, דומה ליחס הקיים בין הורה לילדיו
- יחס המאפשר לילדים לראות את השתקפות צרכיהם בעיני ההורה
ובכך מאפשר את התפתחותם הבריאה (ראה 'הדרמה של הילד המחונן'
מפרי עטה של אליס מילר).

''רצח, עוינות, ופלגנות,'' אכן אופייניים לחברה שהמודל הדמוקרטי שלה
מתבסס יותר ויותר על פרוצדורות קולוניאליסטיות, המעוותות את המבנה
של זהות האינטרסים של שולט ונשלט לכדי יחס חד סטרי שנועד לספק רק
את צרכי השולט. ולכן גם הסימפטום של מצב לא בריא זה הוא הפגיעה
בזכויות הפוליטיות של הנשלטים, ובעקיפין נפגעות בשל כך גם הזכויות
הפוליטיות של השולטים, וכל שנותר להם לעסוק בו היא צבירת כוח וממון
נוספים - פעילות שאין בצידה כל סיפוק אמיתי בטוח הארוך.

רובו של הציבור בישראל כיום נכנע ל'מתודה' המזויפת החד-צדדית הזאת
שעוצבה ב'עמל' רב במהלך ארבעים ושתיים שנים של כיבוש ישראלי ביהודה
שומרון ועזה. מה שמפתיע כמובן, שגם זה המתיימר להיות 'חכם' אינו
מצליח לראות את הגורם הברור כל-כך להתדרדרות החברה בישראל לכדי
חברה גזענית מובהקת, שהערכים שנותרו בידיה הם כסות עלובה לערוות
המדינה - צבירת כוח וממון.

הסממן הגזעני המובהק הוא כמובן העיסוק המתמשך והעיקש בשלילת
הזכויות הפוליטיות של התושבים הפלסטיניים של ארץ ישראל בידי מדינת
ישראל והישראלים. הטעות הנפוצה דווקא בחוגי הקולוניאליסטים החובבים
היא שגזענות קשורה רק לכוח ולממון. אין כלל קשר. הגזען הוא זה הטוען
שיש לשלול את הזכויות הפוליטיות של תושב זה או אחר בשל שיוכו הלאומי,
דתי או אתני. ובכך תומכים, לבד מיחידים בודדים כמעט כל הישראלים.
_new_ הוספת תגובה



זה הדבר הנכון לעשותו .
סתם אחד (יום שלישי, 20/10/2009 שעה 10:18)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל יחיד פועל למען האינטרס שלו עצמו ושל צאצאיו .
כל יחיד נמצא בתחרות על מזון , מלבוש , מחסה וכדומה למטרה זו . התחרות היא מול הדומים לו בקבוצתו והן ביחידם מקבוצות אחרות .
שיתוף פעולה ושיתוף באספקה מתקיים כאשר לכל יחיד בקשר הזה יש תועלת מזוהה .
הגזענות היא ביטוי חיצוני של שיתוף פעולה בין יחידים שלהם סממנים משותפים , הן בשפה , הן במנהגים , הן במוצא וכיו''ב . העדפת ''הקבוצה שלי'' מעניקה ייתרון ברור ליחידי הקבוצה .

הגזענות משתלמת והיא מכוערת רק בעיני הנפגעים , או בעיני קורבנות תעמולה שיקרית ושגויה .
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום רביעי, 21/10/2009 שעה 3:13)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הייתי מציע לאריה עירן,
שטוען
ש''גזענות היא
ההבנה שיש גזעים'',

שיעסוק בשלב זה יותר בהקשבה
ופחות בהצהרות חסרות שחר.

העובדה שהנטיה הגזענית
היא נטיה טבעית עדיין אינה
הופכת את הגזענות לרצויה
חברתית ופוליטית.

הטיעון של אריה עירן כאן
בדבר היות ''הגזענות משתלמת'',
יכולה לשמש להצדקת רצח היהודים
בשואה.

אם קנה המידה למעשה מוסרי וצודק
היא רק התועלת שבו ליזם, אז אפשר
לזרוק מהחלון את כל התרבות הפוליטית
מאז אפלטון.

נשים יהבנו בפסבדו-אינטלקטואלים כדוגמת
אריה עירן, ונהרוג את כל הפלסטינים כי
'זה משתלם'. וגם כחמישים אחוז מהיהודים
שאינם מסכימים עם עירן רצוי לחסל באותה
הזדמנות.

איזה שטויות.
_new_ הוספת תגובה



שטויות זה מה שיוצא ממך .
סתם אחד (יום רביעי, 21/10/2009 שעה 16:55)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אפלטון או מלפפון כוחנו עפיפון .
תשמע יא חתיחת חסר הבנה .
המוסר עובד רק בתנאים מוגבלים . בצנטרום של הפיילה כמו שאמרו הגשש החיור .
בזמנים מתונים , בחברה שאינה במשבר , בתרבות שאינה תחת איום , כשאין ערפל מידע , ביישוב הדעת וכדומה - אז - ורק אז המוסר הבינוני ממלא את תפקידו .
לא כך כשחיים מוטלים על המאזניים . לכן , אם שיא של אי- מוסריות זה רצח , אז הרג בהגנה עצמית אינו רצח , הרג במלחמה אף הוא אינו רצח , הרג בשוגג אינו רצח .
ההבחנות הללו מראות שמשהו פגום בהגדרות ובתפישה של המוסר .

ולכן

לא מיקרה הוא , שהיום אנו מבינים את האבולוציה , וזו אינה מתחשבת בהגיגים האנושיים .

שורדים אלה שמתאימים לתנאים . וכל השאר שטויות .

כולל אפלטון , רוסו והשאר . . .
_new_ הוספת תגובה



שטויות זה מה שיוצא ממך .
סתם אחד (יום רביעי, 21/10/2009 שעה 16:58)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תקרא את ''החזון איש'' ותווכח שזה לא תמיד ככה.
_new_ הוספת תגובה



שטויות זה מה שיוצא ממך .
סתם אחד (יום רביעי, 21/10/2009 שעה 17:00)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

החזון איש הוא מדען ? מה הן התצפיות עליהן דבריו מבוססים ?
_new_ הוספת תגובה



שטויות זה מה שיוצא ממך .
סתם אחד (יום רביעי, 21/10/2009 שעה 19:41)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא היה גדול בתורה. את הידע על המציאות הוא קיבל מהשם יתברך.
_new_ הוספת תגובה



בבקשה לתת לי יותר מידע .
סתם אחד (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 5:21)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תסביר לי בבקשה איך זה נעשה .
האם הוא קיבל מכתבים ? אולי טלפונים ? האם התנהלו שיחות ישירות ?
איך בדיוק ?
_new_ הוספת תגובה



הוא לקח את סודו אל הקבר. איש אינו יודע. מיסתורין .
סתם אחד (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 5:48)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הוא לקח את סודו אל הקבר. איש אינו יודע. מיסתורין .
סתם אחד (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 17:40)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ללא הוכחות זו סתם תעמולה .
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 5:14)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

די לעיין בכותרת התגובה
של אריה עירן -

''שטויות זה מה
שיוצא ממך ,''

ובהמשך
העילג,

''תשמע יא חתיחת חסר הבנה ,''

כדי להבין
שגם בקטע שיחה זה
שעסק בהיבט הקולוניאליסטי
של ההוויה הישראלית,

מנסה עירן לכסות על ערוותו המדעית
בעוד פזצטה 'אבולוציוניסטית-פשיסטית'.

באמת אין תמורה בעד האגרה:
בעוד שעד כה היה לדברי ה'מדען המטורף'
ערך בידורי כלשהו (comic relief, אם תרצו),

הרי כאשר העירני מתפרץ גם לשיחה הזאת
בקריאות: ''אבולוציה, אבולוציה'',
ומקנח ב''המוסר עובד רק בתנאים מוגבלים'',

זה כבר סתם מגרד בעור התוף
כמו יבחוש הביצות.

חבל שזה המתאר לעצמו עתיד בקרב התיאורטיקנים
אינו מבין את ההבדל בין 'דפוסי התנהגות' לבין
'תיאוריה', או במלים אחרות: בין 'מה שיש' לבין
'מה שהיינו רוצים שיהיה':

כל התרבות האנושית, ובכלל זה המדעים השונים
(ובהם מדעי הרוח כמובן) מושתתת הרי על ההבחנה
בין מה שכל דור מכנה 'מציאות' לבין מה שכל דור
מגדיר בעמל רב כ'מה שהיה שואף לקיים או ליצור'
וזה בנוגע לחברה, לכלכלה, לפוליטיקה וכו'.

הבסיס להתנגדות של תועלתנים כגון ג'רמי בנתם
לתיאוריה של רוסו הרי קשור לתפיסה של רוסו
את המקור הטבעי לזכויות הפוליטיות של הפרט:

עבור בנתם הדיבור על זכויות טבעיות (natural rights)
הוא בגדר nonsense on stilts, - לא שעירן יכול להבין
בשלב זה את ההבדל בין ה'דיבור על זכויות פוליטיות'
לבין ה'זכויות הפוליטיות' בהן מדובר.

לו היה עירן לומד את הנושא היה רואה שדווקא אין עמדתי
קרובה לעמדת רוסו (אני משתמש במונח 'זכויות פוליטיות'
במקום במונח 'זכויות טבעיות'). אך הגאון שלמד הכל בוויקיפדיה
מסתפק בלנפנף כלאחר יד את ההסטוריה של התרבות כולה.

צורת הטיעון של עירן גורמת למסך הכחלחל של המחשב
להסמיק:

''לכן , אם שיא של אי- מוסריות זה רצח , אז הרג בהגנה עצמית אינו רצח , הרג במלחמה אף הוא אינו רצח , הרג בשוגג אינו רצח . ההבחנות הללו מראות שמשהו פגום בהגדרות ובתפישה של המוסר .''

העניין הרי בכך שכאשר הרג נעשה בשם עקרונות צדק ומוסר,
כענישה למשל, הרי אין זה רצח בעינינו. עצם ההבחנה שגם עירן
עושה בלית ברירה בין הרג המשרת את ערכי החברה לבין הרג
שאינו משרת את ערכי החברה, היא בגדר עקרון מוסרי.

אך עירן כמובן טוען שדווקא ההבחנה הזו
מוכיחה שאין לנו עקרונות מוסר מוגדרים
היטב, - ובכך סותר את מה שיצא להוכיח.

לך אל הנמלה, עצל,
למד דרכיה וחכם.
_new_ הוספת תגובה



אינך ראוי ליותר מאשר ''חסר הבנה'' .
סתם אחד (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 5:38)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המצוי והרצוי .
מאז שבני אדם מסוגלים לחשוב מחשבתם מצויה בדילמה .
לפחות אצל אלה מהם שהקדישו מחשבה למשהו עמוק יותר .
נהוג לקרוא להוגים כאלה פילוסופים , אף כי ההתמסדות של זה החלה כנראה בשעות ה]פנאי של עשירי ועצלי יוון הקדומה .
הם וגם אחרים הגו דברים שונים . מעט מזה היה נכון והרבה הרבה היה שגוי .
כמעט כל הידע על המציאות שונה היום מזה של אז . במיוחד הידע על החיים , על מקום האדם בעולמנו וביקום , וגם על האופן שבו אנו ואחרים פועלים ומתקיימים .

להישגים האדירים הללו שמשנים את השקפת העולם אתה קורא ''ערווה מדעית'' .

אינך מסוגך היום בתחילת המאה ה-‏21 לקלוט ש''מוסר'' כמו ''חשבון'' כמו ''שפה'' כמו ''יד'' או ''אנזים'' הם חלק ממה שמקיים אותנו וחלים עליו אותם כללים שחלים על חדק הפיל , ניבי האריה או קורי העכביש .
הישרדות הוא הענין ותו לא .

רצוי ? שטויות במיץ עגבניות .
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 6:03)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נאמר כיאה למי
שמתיימר לבקר ולחשוף פגמים
בתיאוריות קיימות,
וכל שעולה בידו הוא
לחשוף את בורותו שלו.

לך ללמוד פילוסופיה
כמו בן אדם, במקום
לבטל בהבל פה את גדולי
ההוגים שהכרותך את עבודתם
שטחית בעליל.

ובאשר להבחנה בין המצוי לרצוי:
הרי האופן הדידקטי, המאמץ לצייר
כל רסיס מחשבה עילגת באופן 'שיטתי',
שבו הינך נוקט בכל תגובה שלך,
-עצם הסגנון הזה מורה על כוונה
לבסס את מה שהנך רואה כמציאות
בתור הרצוי לכולנו.

גישתך השתלטנית להחריד,
והשימוש הברוטלי שהינך עושה
בכלי השכנוע שלך,
מצביעים במפורש על כוונתך
לבסס את תפישת עולמך - תהא
שטחית וברוטלית ככל שתהא -
על אלה עמם אתה משוחח.

אתה מנסה לשכנע אותנו
'לרצות' את עמדתך, ובכך
לאמצה כ'רצוי'. - זו הרי המטרה
של כל תיאוריה חדשה - למצוא
לעצמה בסיס בעולם, שדה מחייה
אשר יישומה בו יהווה את הגשמת
הרצון הפרטי והקולקטיבי - היותה
בגדר הרצוי החדש.

ככל שתנסה להפטר מההבחנה בין הרצוי
למצוי, רק תמצא עצמך חוזר כמו גומיה
לאותו מקום ממנו הינך מנסה להתחמק.

וככל שאתה מתעקש יותר לשכנענו בתקפות
עמדותיך העקרוניות, כך נחלשת טענתך
בדבר היות ה'רצוי' ''שטויות במיץ עגבניות .''
כי זה ה'רצוי' שלך אותו הינך מנסה לכפות
עלינו.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 6:07)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וה'הישגים האדירים' של המדע
אינם השגיו של אריה עירן,

ווהביטוי 'ערווה מדעית'
מתייחס כמובן לחוסר הכיסוי
המדעי או הפילוסופי של טענותיו
של אריה עירן ולא של גדולי
החוקרים.
_new_ הוספת תגובה



דבריך הם הבל ורעות רוח .
סתם אחד (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 17:47)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אפלטון והשאר אינם חוקרים לא גדולים ולא קטנים . מוחך הקטנטן אינו מסוגל לעכל כי הממצאים המחקיים ובמיוחד פריצת הדרך של דרוין שומטים את הקרקע מתחת ל''פילוסופיית הרצוי'' לסוגיה וגווניה .

הגדולה של דרווין היא בהבנה שמה שמתקיים בעולם החי הוא המתאים ולא הרצוי .
זה מעבר לשאלה מי קובע מה רצוי ולמי .
אתה פשוט עובד אלילים . ואליליך הם הוגי דיעות .
_new_ הוספת תגובה



אין ניסיון לכפות עליך את ''הרצוי'' שלי .
סתם אחד (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 17:52)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה אדם אבוד .
הווכחנות הפואטית שלך היא עדות לדבקותך בהבלים וחוסר יכולתך להתמודד עם העובדה שהתשתית עליה אתה עומד היא לא רציונאלית ולא מדעית .

וכשאנו סחחים בכפיה הרי

מה שאתה כותב כאן נגד פעולות ישראל וישראלים ונגד שיקום העם היהודי ובעד מדינה פלסטינית אינם אלה ''הרצוי'' שלך אשר רוב העם דוחה בשאט נפש .
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שישי, 23/10/2009 שעה 6:48)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מר עירן הלא נכבד,

גמגומיך בנוגע לפילוסופים
ולמדענים (כולל דרווין)
מביישים רק אותך.

אתה טורח להשמיץ את כלל אנשי
הרוח הגדולים, רק כדי 'לפנות' מקום
לדרווין בגירסתך המקוצרת (וויקיפדיה).

אתה מטיף לגירושם של התושבים
הפלסטיניים של ארץ ישראל, כדי
'לפנות' מקום ליהודים שאמורים
להיוולד במסגרת תכניתך המפוקפקת
להגברת הילודה.

אתה הורס כל מה שבנינו,
כדי לפנות מקום לגירסה
שטנית של מרחב מחיה יהודי
במזרח התיכון, -תכנית המזכירה
בקוויה הכלליים את הפרוגרמה
הנאציונל סוציאליסטית ליצירת
מרחב מחייה על עבור הגזע הארי
באירופה.

אין כל דרך רציונלית או סתם
סחבקית לשכנע מישהו נבון למחצה
שיש טעם ברעיונותיך. זה התברר כבר
לפני שנה ושנתיים. אך אתה בשלך,
כאילו שהניג'וז המתמשך בעניין
'אבולוציה' יעזור לך או לקורא המזדמן
ללמוד משהו משמעותי על העולם.

אנחנו יודעים שהאריה טורף את הטלה.
על זה אתה עובד שנתיים?

אני חושב שהבעיה שלך היא
שאתה כותב מתוך מחשבה שקוראיך
קצת מטומטמים. מה שזה אמר עליך
אתה יכול להבין לבד.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שישי, 23/10/2009 שעה 7:38)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאחר ואתה ידוע כמי שאינו מתמודד עם טעיונים אלא משתדל לטעון נגד אישיותו של יריבך ובמקרה הנוכחי זה אני , הרי
שאתה כותב מתוך מחשבה שקוראיך קצת מטומטמים. מה שזה אמר עליך אתה יכול להבין לבד.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שישי, 23/10/2009 שעה 8:20)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הטענה שאיני מתמודד עם טיעונים
אינה נכונה, היות ובשנתיים האחרונות
ניגש יוסלה שוב ושוב בסבלנות של גננת
להגיגיך העילגים שחזרו ונישנו בדבקות
של ילד דיסלקטי, עד שלא נותרה בטיעוניך
החוזרים ונשנים - על כל גירסאותיהם -
אבן שלא הפכה יוסלה ואף ורוצץ ראשם
של חרקים שונים ומשונים שחיפשו
מיסתור ברקב.

איני כותב עליך, אלא דווקא מתמודד
שוב ושוב עם טענותיך שצורתן פגומה
ולכן תוחלת אין להן. והיות ואתה הינך
המקור הבלעדי לטענוות הפגומות בצורתן
ולכן גם בתוכנן, לא נותר לי אלא לנתח
את גישתך לנושא בכלל, כאשר הניתוח
הלוגי-מתודי מוביל בהכרח להסקת
מסקנות לגבי הטוען - אריה עירן.

מי שטוען ומפנים את התגובות שקיבל
יכול לעברו לנושא אחר. אך אתה הרי כפייתי
לחלוטין באופן בו הינך מטפל בנושא,
ולכן לא נותר אלא להצביע בכיוון שלך
ולומר: משהו לא בסדר כאן.

ובאופן פרדוקסלי, הדיון אינו עליך,
אך אי אפשר להמנע מלדון באישיותך
אם ברצוננו להגיע לחקר העניין.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שישי, 23/10/2009 שעה 8:50)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה חוזר ככלב על קיאו לכתוב שאני הבעיה ולא הטיעון .
מעולם לא התמודדת עם הטיעוןנים שלי . תמיד איתי .
כנראה נדמה לך שזה מה שעשית .
ובכן אתה טועה . אצלך הכל אד הומינם .
לך תבלע 3 כפות של מלח מצוי .
_new_ הוספת תגובה



עירן הפוסל במומו פוסל!
דוד סיון (יום שישי, 23/10/2009 שעה 9:49)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פעם לפני הרבה שנים חשבתי ש''מטיפי מוסר'' הם כולם אנשים ''ערכיים''. די מהר אחר כך התבררה טעותי. אבל יותר נדיר המקרה של מטיף מוסר נוסח אריה עירן שחוזר בלי סוף על צורת טיעון וטיעונים שהוא מגנה אצל אחרים:

1. הוא לא מפסיק לחזור על טיעונים אישיותיים (אד הומינם) אבל מגנה אחרים שלדעתו נוהגים כך.
2. הוא משתמש בביטיים שבעיניו גסים ומכוערים כלפי אחרים (תגובה 138793): ''כלב שב על קיאו - הוא ביטוי גס ומכוער''.

מסקנה: עירן נוטה לפסול במומו שלו!
_new_ הוספת תגובה



עירן הפוסל במומו פוסל!
סתם אחד (יום שישי, 23/10/2009 שעה 10:35)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תודה שהופעת .
השיפוט והדיעה שלך חסרו לי מאד .
אריה .
_new_ הוספת תגובה



עירן הפוסל במומו פוסל!
דוד סיון (יום שישי, 23/10/2009 שעה 11:28)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם תפסיק לשפוט אולי יהיה ערך כלשהו לתלונות שלך.
_new_ הוספת תגובה



עירן הפוסל במומו פוסל!
סתם אחד (יום שישי, 23/10/2009 שעה 17:19)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין לי שום תלונות .
אני עניתי למשורר הפואמות ואתה נכנסת והגבת . למה ?
המסקנה שלי - שאתה מגן עליו . ואולי יותר . . .
_new_ הוספת תגובה



עירן הפוסל במומו פוסל!
דוד סיון (יום שישי, 23/10/2009 שעה 21:05)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין לך תלונות? אז מה הן היללות שלך על שיפוט, אד-הומינם
אם לא תלונות?

המצחיק בכל הסיפור הוא שמאפייני התלונות האלה הם בדיוק
מאפייני ההודעות שאתה מרבה לכתוב. המצחיק בסיפור הזה
שאתה מנסה להציג את עצמך כקוזק הנגזל...

המסקנה מכך היא שאתה פוסל במומך.
_new_ הוספת תגובה



עירן הפוסל במומו פוסל!
סתם אחד (שבת, 24/10/2009 שעה 5:11)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רמת התבונה האישית שלך בים המלח .
אינך מבדיל בין מי שמנסה לדון בנושא זה או אחר וזולתו העוסק בו במקום בנושא . אין זה פלא אתה עושה זאת בעצמך , כולל ההתערבות האחרונה שלך בחילופי הדברים . קראת לזה תלונות ? טוב .

סגרתי .
_new_ הוספת תגובה



עירן הפוסל במומו פוסל!
דוד סיון (שבת, 24/10/2009 שעה 7:39)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עירן מתערב אבל מתלונן שאחרים מתערבים,
עירן לא מפסיק לשפוט אבל מתלונן ששופטים אותו,
עירן לא מפסיק לעסוק באישיותם של החולקים עליו,
אבל מתפוצץ מכעס כאשר החולקים עליו ואחרים נוהגים כמוהו.

אולי עירן חושב שיש לו זכויות יתר,
אבל בעיקר אינו מבין שהוא פוסל במומו שלו!

אולי כדאי לעירן להסתכל בראי לפני שהוא כותב משהו.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שישי, 23/10/2009 שעה 9:51)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מאמין לך
שאתה חושב
שאנו דנים בך.

מהיום הראשון
בפורום, הנושא
העיקרי שלך היה
אריה עירן.

אך דווקא
נושא זה לא
מעניין.

עוד פרדוקס.
_new_ הוספת תגובה



רק עבודת השם עוזרת
סתם אחד (יום רביעי, 21/10/2009 שעה 10:02)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי