|
השואה נצרבה בנו לדורות | |||||
יוסף אורן (יום רביעי, 30/09/2009 שעה 11:00) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
מעניין | |||
|
|||
שאף אחד לא נתן דעתו על אותו הולנדי אלמוני שבפרץ של אומץ החליט לנסות ולהציל משפחה יהודית ובפרץ של פחד החליט להסגיר אותה. על האומץ הוא זכאי להוקרה ואת הפחד יש לראות כאקט אנושי טבעי שמי שלא עבר אותו אינו יכול להבינו. אתה ,בהחלט, צודק שהשואה נצרבה בנפשנו לדורות רבים.כל דור ודור רואה בה צד שונה שנובע מריחוק השנים ומהחינוך שקיבל דור זה. חבל שאתה מערב פוליטיקה מקומית בזכר השואה. זאת עושה, להבדיל, אחמדינגאד וגדעון ספירו מהשמאל והמתיישבים מגוש קטיף שענדו טלאי צהוב והבריונים החרדיים שצעקו ''נאצי'' על שוטרים שמילאו את תפקידם. מר אורן, לא יאה לך להיות בחבורה הזו. יש מקום לביקורת ספרות יש מקום לדיבורים על השואה ויש מקום לפוליטיקה מקומית. | |||
_new_ |
אתה ° צודק ¨ £ | |||
|
|||
© רק לעמוס עוז, א.ב.יהושע, סמי מיכאל, מאיר שליו, יורם קניוק, נתן זך.... וכמובן רון לשם ... רק להם מותר לערבב האי בהאי קישתא בלגינה http://simania.co.il/images/icons/jump7.gif . ® האין זאת? | |||
_new_ |
אתה ° צודק ¨ £ - הם דבילובסקים | |||
|
|||
מצורף קישור למאמר פשוט מאוד ומובן לכל אדם באשר הוא אדם לא כולל את יוסלה והשמאלנים עם העין ו/או הבוקרים הם לא יבינו, לא ישמעו ולא יראו הם חיים בבועה ששמה אוסלו ומתוכה הם מנסים לנרווג את כל העולם זה השמאל ושום דבר כבר לא יעזור כי אין כדורים וגלולות נגד זה ברגע שזה נולד - היסורים מתחילים מזל שהם מתמעטים בכל הארץ ומתרכזים במעוז האחרון שלהם- בתקשורת רק עכשיו התפרסם שיש גאון אחד ברשת 2 שהורס סוכות של יהודים הוא כנראה ראה בילדותו איך הגויים עושים זאת ונהנים כשהם מרביצים ליהודים והוא למד מהר אבל למה בטלביזיה של יהודים ושל עין צופיה? | |||
_new_ |
אתה ° צודק ¨ £ - הם דבילובסקים | |||
|
|||
עוד שיטנה? או שינאה? אהה, ספינר,חרדי גלותי שכמוך, אתה אוהב לירוק מרחוק. תענוג של מרעילי בארות. | |||
_new_ |
''כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ-- [ספינר], שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ'' | |||
|
|||
_new_ |
אתה ° לא - צודק ¨ £ | |||
|
|||
_new_ |
אתה ° צודק ¨ £ | |||
|
|||
נהפוף הוא אני מגנה גם אותם על עירבוב מקצועם-סופרים, בפוליטיקה.אתה בהחלט יכול לכלול אותם ברשימה שמניתי. | |||
_new_ |
מעניין | |||
|
|||
ע. צופיה הנכבד, הבה נבהיר פעם נוספת את טיבו של ''מר אורן'' : כאשר בחרתי להצטרף לכותבים באתר ''ארץ הצבי'', לפני כחצי שנה, פתחתי את השתתפותי בפירסום ''אני מאמין של מבקר-ספרות עברי'', מעין ''כרטיס ביקור'' או ''חוזה'', שבו הבהרתי לקוראי האתר את השקפתי על הספרות העברית ואת גישתי לביקורת של יוצריה. במהלך הופעתם של ארבעת חלקיה של המסה ''השאננים לציון'' התברר לי, שעל אף הצגת ''החוזה'' אין מכבדים את זכותי להיצמד להשקפותי ולגישתי האמורות ואין מגלים פתיחות-לב להכיר דעה שונה על הספרות הישראלית ועל יוצריה. אי-לכך לא הסתפקתי בשתי התגובות ששילבתי בוויכוח שהתעורר על המסה ההיא בעת פירסום חלקיה, אלא ישבתי והרחבתי את ה''אני מאמין''. כלומר : בהשפעת התגובות באתר -ובמיוחד שלך ושל דוד סיון, שהתרעמתם על שהתרתי לעצמי התמודדות רעיונית עם סופרים שכתבו סיפורת פוליטית באופן גלוי או שהגניבו ביצירותיהם את השקפתם הפוליטית, השקפת השאננות לציון - הוספתי ל''אני מאמין'' את הפיסקה הבאה : ''מבקר-ספרות עברי מגלה ענין רב ברעיונות ובהערכים שמבטאים סופרים ביצירותיהם, מאחר והספרות היא האמנות של המשמעויות. בניגוד לסופרים הכותבים בסוגות הספרות האחרות, אשר נוטים להצניע את העובדה, שבעזרת אחת הצורות התודעתיות-הכרתיות הבאות : הרעיון, השקפה, האמונה, הבשורה והחזון, הם מגשימים את החשובה מבין מטרות הכתיבה והיא הרצון להשפיע, אמור מבקר-ספרות עברי להבהיר לקוראיו, שבחר לעסוק בביקורת כדי להשפיע. מבקר-ספרות שהדחף להשפיע אינו בוער בעצמותיו, או שהוא תופש את הספרות במושגים של בידור בלבד או שאיננו מבקר-ספרות עברי''. לתוכן פיסקה זו, העונה על הנושא העקרוני בתגובתך למאמר הנוכחי, אני רוצה להוסיף את המידע הבא : אינני משתייך לשום ''חבורה'' ובוודאי שלא לאחת החבורות שמנית בתגובתך. כל פעילותי מתרכזת במחקר הספרות הישראלית ובכתיבה של ביקורת שוטפת על הספרות של שנות המדינה ועל יוצריה. ובכל השנים - לא ייאמן : כבר ארבעים וחמש שנים - פעלתי תמיד כמבקר-ספרות עצמאי, בלתי-תלוי ובלתי-משתייך לממסד אקדמי או ספרותי כלשהו. ולבסוף (ורק מתוך סקרנות) : הם אתה הוא ע. צופיה הכותב תחת פסידונים את המדור במוסף ''ספרים'' של עיתון ''הארץ''? מועדים לשמחה,יוסף אורן. | |||
_new_ |
מעניין | |||
|
|||
ראשית: מי שכותב בעיתון הארץ חידות על ספרים הוא הסופר אמנון ז'קונט שמשתמש בכינוי דומה לכינוי שלי. לצערי אין שום קשר בינינו. שנית: כתבתי את המילה '' להבדיל'' בכדי להדגיש שאיני חושב שאתה נימנה על ה''חבורות '' שמניתי. שלישית: אין שום קשר ביני לבין ד''ר סיון בתגובות על מאמריך.במקרה הן דומות. לעצם הענין:שמתי לב כי בכל מאמר ביקורת ספרותי שאתה מפרסם פה בפורום,אתה משלב גם ביקורת פוליטית שאינה,בהכרח,מחויבת המציאות לצורך הבנת הנאמר במאמר. זכותך המלאה לשלב במאמר ''מקצועי'' (במקרה שלך ביקורת ספרות)גם מהגיגי ליבך ומהשקפותך הפוליטיות,אך זה סותר את עיקר התיזה שלך שמבקרת את רוב סופרי ישראל בזמן החדש על כך שהם משלבים הטפות פוליטיות בספריהם (''השאננים לציון''). אתה מנסה להסביר לנו ששילוב השקפת עולמך הפוליטי היא חלק מהביקורת הספרותית והימנעות מכך תפגום בביקורת. זה נשמע קצת רדוד ומוזר. דמה בנפשך שבכל מקום שתפנה האזרח שיטפל בך(בבנק, במוסך,במרפאה וכולי וכולי)ישלב גם אמירות פוליטיות מהשקפת עולמו ויטען כי בכך הוא משפר את השרות שאתה מקבל. איני מתיימר להתמודד עם הביקורת הספרותית שלך,אני אפילו נהנה לקרוא אותה. אך אם אתה בין השורות או בין השיטין מטיף מהשקפת עולמך הפוליטית,זכותי להתווכח על כך ,כי איני רואה בכך ביקורת ספרותית אלא הבעת דעה פוליטית. מועדים לשמחה | |||
_new_ |
מי שכל הזמן מתרעם זה יוסף אורן! | |||
|
|||
היתה לי ויש לי ביקורת על הדברים שאתה כותב בעיקר בגלל שהם מבטאים אקסיומות פוליטיות (פלקטים פוליטיים) בשטחיות רבה; יש לי ביקורת על הדברים שאתה כותב משום שמטרתם לבטא זילזול בעמדות של אנשים אחרים. לא אתנצל, אך עוד אתה ממשיך להשתמש באקסיומות שטחיות כדי לבטא זילזול אמשיך לבקר אותך. הגיע הזמן שתבין שביקורת איננה חוסר כיבוד. אתה טוב בהתרעמות על הביקורת שאני כותב אבל בעצם אינך מנסה להתמודד עם דברי ומעדיף להתלונן כי ''אין מכבדים את זכותי...''. | |||
_new_ |
החוזה כאן הוא אחר | |||
|
|||
כאן מנהלים דיונים. זה טיבו של המקום. מעולם לא קבלתי ממך שום תשובה לשאלות והתייחסויות שלי. מרגע שהבנתי שזו שיטה אצלך, הפסקתי להתייחס לדברים שאתה כותב. מי שבא בכדי לכתוב ולשכוח, שימצא לעצמו מקום אחר. | |||
_new_ |
אתה לא מגיע לרמתו של מר אורן | |||
|
|||
לכן אורן רצוי בביתנו. | |||
_new_ |
החוזה כאן הוא אחר | |||
|
|||
הצחקת אותי. אפשר לחשוב שאתה כן עונה לעניין....... יוסף גורל-רע-לי | |||
_new_ |
שובו של נציג השאננים לציון! | |||
|
|||
אין שום סיבה עניינית להכניס במאמר את אמירותיו האומללות של אורן; אפילו לא ''מטרה פוליטית מוגבלת – וכזו היא המטרה שחילצה מפי [[אורן]] את האמירה האומללה שלו''. השאננות לציון שוב הכשילה את אורן בדמות פרשנות מופרכת של הציטוט האחרון שהוא מציג במסגרת המאמר. כבר כתב כאן מישהו שהשאננות לציון שלך גורמת לך לפגוע באיכות המקצועית של המאמרים שלך... זה נכון במיוחד במאמר הנוכחי. | |||
_new_ |
שובו של נציג השאננים לציון! | |||
|
|||
עמוס עוז הוא תלוש ומעורער ולכן כל דבר בארץ ישראל בשבילו כיבוש הוא לא מצליח להסביר איך הוא חי עם כיבוש יפו וחיפה ותל-אביב גם סיוון לא אורן חושף את הליקויים האלה למרות שאינו הפסיכולוג של עוז ואחרים באירופה מעריצים יהודים תלושים כמו עוז ולכן יזכו אותם בפרס נובל פרס כבר קיבל אחד על השלום שהביא לכל דורותינו | |||
_new_ |
''כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ-- [ספינר], שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ'' | |||
|
|||
ספינר טוב בחזרה על שקרים ועל דמגוגיה - טיפוח שנאה כלפי יהודים טובים ממנו. הוא מקנא בהם בגלל שהוא מרחף - בעננים!!! | |||
_new_ |
''כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ-- [ספינר], שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ'' | |||
|
|||
אתה יכול לכתוב על ספינר באופן חופשי אבל אינך יכול למחוק את העובדה ששימון פרס קיבל פרס נובל לשלום יחד עם עראפת ושלום אין . כך שהדמגוגיה היא אצלך . | |||
_new_ |
הדמגוגיה היא פרי העיסוק שלך! | |||
|
|||
_new_ |
הדמגוגיה היא פרי העיסוק שלך! | |||
|
|||
שמעאנו . . . מה אתה מקשקש חוץ מלכתוב ''דמגוגיה !'' . . . ''שקרים !'' והבלים אחרים ? הבט בראי ותראה דמגוג . | |||
_new_ |
''כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ-- [ספינר], שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ'' | |||
|
|||
במעט חלף שבוע בלי התגובה הפאבלובית של סיוון התחלתי לחשוב שאולי משהו אצלי לא בסדר או שאולי הפאבלובייסקה לא עובדת יותר אבל כנראה שהכלב זה לא מה שהיה פעם | |||
_new_ |
סופו של כל גנב | |||
|
|||
לקשקש בזנב. | |||
_new_ |
± הינה גנב שמקשקש בזנבו ועוד יגיע יומו | |||
|
|||
• מסתבר שמוצאו של אחמדיניג'אד הוא יהודי דיילי טלגרף מדווח ששם משפחתו הקודם של אחמדיניג'אד היה Sabourjian = ''יצרן טליתות''. http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/middleeast... אביו שהתאסלם כאשר האחמדון היה קטן, שינה את שם המשפחה הייחודי שלהם ל'אחמדיניג'אד'. רוב נוטשי היהדות לאורך ההיסטוריה היו הרודפים הגדולים שלה. בכתבה מסבירים למה אחמדיניג'אד מאוד ארסי בשנאתו ליהודים כחלק מהניסיון להוכיח לעצמו שקבלת האסלאם היתה מעשה נכון ונשגב!!!!!!!!!!!! | |||
_new_ |
''כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ-- [ספינר], שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ'' | |||
|
|||
_new_ |
''כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ-- [ספינר], שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ'' | |||
|
|||
''כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ-- כך שׁוֹגֶה דוד סיון בְאִוַּלְתּוֹ'' אבל חטאו הגדול הוא שהוא משעמם . . . | |||
_new_ |
הבדיחה: אריה עירן עוסק בהגנה על חסרי מוסר! המוסר! | |||
|
|||
הדאגה המטופשת שלך לכבודם הנמוך של מטפחי השנאה כמו ספינר רק מעמידה את הטפות המוסר שלך ברמה ירודה דומה. הגיע הזמן, מר עירן, שתלמד ותבין שהטפות מוסר מהכיוון שלך, חסר המוסר, הן לכל היותר בדיחה מטופשת. | |||
_new_ |
הבדיחה: אריה עירן עוסק בהגנה על חסרי מוסר! המוסר! | |||
|
|||
הגיע הזמן שתבין שאתה מגיב בצורה גרועה . | |||
_new_ |
הפוסל במומו פוסל! | |||
|
|||
קודם תדאג לתגובות הגרועות שלך ושל אוהדיך. הן בדיוק המקור לבעיה שאתה כאילו מנסה לפתור נאה דורש קודם נאה מקיים. | |||
_new_ |
הפוסל במומו פוסל! | |||
|
|||
אין לי אוהדים . אך לך יש מבקרים . | |||
_new_ |
הפוסל במומו פוסל! | |||
|
|||
נאה דורש קודם נאה מקיים. אולי תנסה את הגישה הזאת. | |||
_new_ |
שורות של עצים | |||
|
|||
שורות של עצים ------------------------ שורות של עצים ביער גדול פעם היה פה רצח עם ,כמחול. ילדים בהמון ,ללא שום המנון. כעדר מובלים אל בין הבורות, צרורות!!!!!!!!! פה לא נשאר אף אחד בשביל לחיות. ותפתח האדמה את פי השאול... מוות כריקוד האש, של יום האתמול. צועדים אנשים ביער גדול אדמה פורייה צוירה במכחול שקט, שקט פה הכול! ועומד האדם עם שופר ביד תוקע בקול,האדמה תרעד!!!!!!! קדיש הוא אומר על אדמה בניכר על ילדים שלהם, אין מחר.! יתגדל ויתקדש שמי רבא איך עברו כולם לעולם הבא ונטעתם עץ בתוך האדמה התחדשות מתוך מדמנה צועדים נערים ביער מחריש עם דגל ישראל והמנון נגיש לעולם לא נשכח,לעולם גם נזכור איך צעדו ילדים בארץ הכפור. כתב רמי אושרי כפר יהושע 3.10.09 | |||
_new_ |
שורות של עצים | |||
|
|||
מרטיט. | |||
_new_ |
ל-ע צופיה | |||
|
|||
כתבתי את השיר הזה לכבוד הנסיעה של הבת שלי עם חברים לפולין בקשתי שהמורה שלהם יקרא את השיר הזה במקום ששם נרצחו הילדים. | |||
_new_ |
ל-ע צופיה | |||
|
|||
כל הכבוד. כפי שכתבתי קודם,צודק אורן באומרו שהשואה נצרבה בנו לדורות,אך כל דור ודור מוצא בה פנים אחרות ושונות מהדור הקודם לו. הורי ניצולי שואת טרנסניסטריה. כאשר יכלו לדבר-לא שאלתי וכאשר רציתי לשאול לא יכלו לענות, לכן אני קורא כל פיסת עדות על שואה זו. | |||
_new_ |
לעם ישראל | |||
|
|||
לכול איש יש שם כך אני מתרשם לכול איש אין עץ איך את זה נתרץ? נזרע זרעים באדמה נייבש מיי מדמנה נחזק קורה ומשקוף נבנה לנו בית יותר טוב נאיר לכולם פנים עם חיוך מביפנים שינוי בהתחדשות מוארת אין לנו ארץ אחרת. | |||
_new_ |
נגמור מבלי דעה | |||
|
|||
בכל דרך נשפריץ, עד שיצמח פה ציץ בשופר ניתקע עד שניתפקע נסרב להתבגר, עד שניתפגר וכמו נקפוץ כתה בתשמישי מיטה עתיד ישראל לוטה בערפל לא ברור דבר, רק שנעשה פה צר, גוזלים כבשת הרש מכל אומלל נואש ואת התום נפסיד כשאין פה שום עתיד נמות מבלי רצון כמו היינו צאן נגמור מבלי דעה על כל אותה רשעה מ.ש. | |||
_new_ |
עוכר ישראל | |||
|
|||
לממונים עליך היה שכל עוד בשנות ה-70 המוקדמות לבלום את קידומך. אבוי לנו אם היינו מגיעים למצב בו מטורף מגיע לעמדת השפעה במדינה. תודה לכל אותם גורמים שעשו שרות גדול לעם ישראל. | |||
_new_ |
נגמור מבלי דעה | |||
|
|||
חמוד. שירת מחאה נוקבת. אהבתי. | |||
_new_ |
דובר ''צים'': יש לנו הצעה אטרקטיבית | |||
|
|||
מועד מימוש העיסקה - היכונו | |||
_new_ |
מ.ש. מוריאל המלח | |||
|
|||
בטרם ליל סיוט, לפני תנומת ביעות, מוריאל המלח, עת ימים לו יצלח, בפונדק בודד בנמל זנזיבר , יזמר על גורלו המר, שוקי הנערה יפסק, ובאיבחה אפרסק ירסק. | |||
_new_ |
מ.ש. מוריאל המלח | |||
|
|||
פסולת בחרוזים | |||
_new_ |
מ.ש. מוריאל המלח - כל השיר | |||
|
|||
לאחר ליל סיוט, באשמורת ביעות, מוריאל המלח, עת ימים לו יצלח, בפונדק בודד בנמל זנזיבר, יזמר על גורלו המר, שוקי הנערה יפסק, ובאיבחה אפרסק ירסק. הו ימאי לא צעיר עוד כוכבך יאיר יחיד בשחקים אפלים ובים עוד רבים משעולים | |||
_new_ |
כתב חבקוק | |||
|
|||
לכתוב שיר ולהגיד כלום!!! אוסף של מילים!ריקות מתוכן אמר הנביא אל תרבו בכתיבה.ולמה אמר זאת כי ממילא איש לא יזכור ואיש לא ישמור כי כותבים שטויות עם הרבה אותיות חבל על הזמן וחבל על המועד כי מכולנו ישאר רק גלעד! | |||
_new_ |
לחבקוק | |||
|
|||
ציטוט= לכתוב שיר ולהגיד כלום!!! אוסף של מילים!ריקות מתוכן אמר הנביא אל תרבו בכתיבה.ולמה אמר זאת כי ממילא איש לא יזכור ואיש לא ישמור כי כותבים שטויות עם הרבה אותיות חבל על הזמן וחבל על המועד כי מכולנו ישאר רק גלעד! =============================================== חחחחחחחחחחחחחחח מכולנו ישאר רק גלעד כמה שאתה צודק | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |