|
שנה טובה! | |||||
שמעון מנדס (יום שלישי, 15/09/2009 שעה 12:00) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
הרבה איחולים וברכות גם לך שמעון | |||
|
|||
הרבה ברכות ואיחולים למרבית הקוראים כאן! | |||
_new_ |
שנה טובה ומבורכה !!!! | |||
|
|||
לך, למשפחתך ולכל עם ישראל. * חכם ציון | |||
_new_ |
ברכת שנה טובה , לכה ולכל הקוראים | |||
|
|||
חזי | |||
_new_ |
שנת בריאות אושר ובטחון | |||
|
|||
לכל משתתפי הפורום, בני משפחתם וכל בית ישראל ע.צופיה | |||
_new_ |
שנה טובה לכולם | |||
|
|||
חוץ מלכוזארו אשכנזים | |||
_new_ |
שנה טובה לכולם | |||
|
|||
החזירות היא מצב אנושי בסיסי- הקיבוצים היו הבלחת אור בחשיכה. | |||
_new_ |
שנה טובה לכולם | |||
|
|||
שמעתי שאתה בולגרי-כוזרי, האם אתה כולל את עצמך מחוץ? | |||
_new_ |
מ.ש. אנשים לא טובים. ואולי שדים :) שנה טובה ועיד אל פיטר שמח | |||
|
|||
יש גם תגובות משונות. אנשים לא טובים. ואולי שדים :) איך אפשר לדעת שאחד כזה, יש לו בכלל תעודת זהות ושהוא גר בדירה איפוא שהוא? שד. אולי צריך לפעמים אקסורסיסט, מגרש שדים, יש לנו כאלה. ישוע, שמרנו מהרשע בצורותיו הקטנות והדקות ומאלו הגלויות והניזקיות יותר. ומנשאי הרשע, המזדמנים או הקבועים יותר. | |||
_new_ |
|
|||
שנה טובה לך , לכותבים , לקוראים ולכל עם ישראל . אריה עירן . | |||
_new_ |
|
|||
תודה מקרב לב למר מנדס על הברכה לשנה החדשה, אך העצבות והבושה השורים עלי מאז המבצע המחריד של צה''ל נגד האוכלוסיה הפלסטינית של רצועת עזה אינם מתפוגגים גם בעת חג וברכות, והעובדה שכל עם ישראל כמעט ללא יוצא מהכלל מצאו מי בבוידעם האידיאולוגי ומי באירועי השואה הצדקה למעשה הטבח שצה''ל ערך בעזה, רק מחריפה את התחושה המעיקה שהיהודים איבדו את המצפן ואת המצפון לחלוטין, ושחומרת המעשים שנעשו בשם ישראל ובשם העם היהודי בשנה האחרונה חורגת מכל מה שהכרנו קודם. איני מוצא בלבי את היכולת או הרצון לאחל למשתתפי האתר ככלל 'שנה טובה'. איני רוצה לאחל לציבור שרובו תמך וממשיך לתמוך במעשי ישראל בעזה ובגדה המערבית שנה מוצלחת, בריאות ואושר ובייגלה וסופגניות. במקום זה ברצוני לאחל לשונאי האדם שבינינו ולקהי החושים ששנתם לא תערב עליהם בלילות ושימיהם רדופי סיוטים יהיו, ושמנוחה לא ימצאו לנפשותיהם המיוסרות עד שיכו על חטא ויתוודו על פשעי הרוח והגוף, ועד שכציבור יתוועדו לפני בורא עולם ויבקשו מחילה וסליחה על שפשעו נגד האדם ונגד המקום. אז תהיה לנו שנה טובה. ואז גם לאיחולים תהיה משמעות. הנה שני קטעים מההודעה לעיתונות של האו''ם עם פירסום דו''ח גולדסטון: ''The report concludes that the Israeli military operation was directed at the people of Gaza as a whole, in furtherance of an overall and continuing policy aimed at punishing the Gaza population, and in a deliberate policy of disproportionate force aimed at the civilian population. The destruction of food supply installations, water sanitation systems, concrete factories and residential houses was the result of a deliberate and systematic policy which has made the daily process of living, and dignified living, more difficult for the civilian population. The report underlines that in most of the incidents investigated by it,and described in the report, loss of life and destruction caused by Israeli forces during the military operation was a result of disrespect for the fundamental principle of ''distinction'' in international humanitarian law that requires military forces to distinguish between military targets and civilians and civilian objects at all times. The report states that ''Taking into account the ability to plan, the means to execute plans with the most developed technology available, and statements by the Israeli military that almost no errors occurred, the Mission finds that the incidents and patterns of events considered in the report are the result of deliberate planning and policy decisions.'' http://www.unhchr.ch/huricane/huricane.nsf/view01/9B... | |||
_new_ |
מ.ש. סמלי הדבר שערב ראש השנה מפנה גולדסטון את הדו''ח שלו להאג | |||
|
|||
הכתובת על הקיר לפושעי המלחמה בישראל ברורה. במקביל, ערב ראש השנה אובמה ומיטשל איתנים בהצבת מעצור איתן לשקרנות הפתולוגית של גורמי האליטה החמדניים לנישול בישראל: 1) בתום שנתיים - מדינה פלשתינאית. 2) הקפאת הבנייה לשנה ולא חצי שנה, ומייד. זה חדש, כל ממשל אמריקני עד כה הסתפק רק בשיחות - שיחות שהיו סחבת בלבד, שבחסותם העצימה ישראל את ההפקעות, בניית מבני הרשע וסלילת כבישי האפרטהייד... במקביל, ספרו לנו, גורמי שמאל כביכול - שאבו מאזן בוגד בעמו, ושלא ניתן לצפות ממנו לדבר, ושאובמה סתם מעמיד פנים. חומר זה הוא דמורליזצייה ונסיכת יאוש שמפיצים כנראה גורמי ממסד עלומים, תוך הצטיירות כשמאליים יותר משמאליים, ואלה שיטות לוחמה פסיכולוגית. הדיבור המהפכני הוא קצר, ברור, צלול, ובמקביל - מקדם פעולה מעשית ולא מרפה אותה. והגרועים מכולם בישראל - המקורנפים, אלה שמילות נאורות על שפתם, אך מעשיהם מעידים על ההפך. המילים היפות מכשירות כל שרץ וכל שחיתות. עליהם נאמר: לשערי שמיים לא יגיעו, ואת הדרך יחסמו לאחרים. הם הגרועים מכולם. שנה טובה וברוכה פרט לאלה שלא נישארה בהם נישמת בן אנוש. מיכאל שרון | |||
_new_ |
אין הבדל בין גולדסטון ובין חברי אחמדיניג'ד מנטורי קארתא . | |||
|
|||
הפרצוף הברור של משורר הפואמות לא יכול להיות ברור יותר . ערה''ש נראה לו מתאים '' לאחל . . . ששנתם לא תערב עליהם בלילות ושימיהם רדופי סיוטים יהיו,ושמנוחה לא ימצאו לנפשותיהם המיוסרות . . . '' לפיכך ומתוך הרבה אהבה אני מאחל במכוון ובמרוכז לכותב הפואמות לחיות שנים רבות רבות , ארוכות ומתמשכות . - - - לעם ישראל אני מאחל שנה שבה יתבצע הטרנספר של כל הערבים בארץ ישראל . שנה שבה יתחיל ויימשך גידולו הרב של מספר היהודים בישראל וגם בתפוצות . שנה של שביעות רצון אישית ולאומית , של אושר רב וגם עושר . בריאות רבה וטובה ויחס אוהב בין אדם לחברו ולזולתו . שנה בה יפחתו מעשי עוולה, אונס ורצח למיניהו , פחות תאונות ופחות נפגעים . שנה בה יעלה כפורח החינוך בכל שדרות החברה ובה עבודה פוריה ושפע לכולם . אריה עירן . | |||
_new_ |
לא השליח אשם, והבעיה שלנו אינה אחמניג'אד. | |||
|
|||
זה נחמד שאריה עירן מזדרז לייצג את התוקפן הישראלי כשבאמתחתו ברכות ליהודים וביטול גורף של הזכויות הפוליטיות לפלסטינים. כדרכו אינו רואה את הסתירה העמוקה שבין, ''בריאות רבה וטובה ויחס אוהב בין אדם לחברו ולזולתו ,'' ו-''אני מאחל שנה שבה יתבצע הטרנספר של כל הערבים בארץ ישראל .'' נסיתי להסביר לעצמי כיצד זה קורה שדווקא יהודי אימץ לעצמו את המאפיינים של התוקפן שהשמיד יהודים לפני ששים שנה. ואז נזכרתי שעמדות אלה הן נחלתם של רבים כיום בישראל. טענתי בעבר, ואני עדיין מאמין, שהתופעה אינה נושא לדיון ציבורי בהיבטים הפוליטיים-חברתיים שלה, אלא נושא לטיפול פסיכולוגי. אך הסיכוי שמדינה שרוב אוכלוסייתה סובלת מסימפטומים קיבוציים ויחידים של פוסט-טרואמה ואימוץ עמדת התוקפן בשל מעמד הקורבן היהודי ואשמת הניצול, -הסיכוי שמישהו יצליח למצוא דרך לטפל באומה שלמה באופן קיבוצי הוא אפסי. עד שזה יקרה, כותבים כדוגמת אריה עירן ימשיכו לאחל לנו שנה טובה, ולתושבים הפלסטיניים שכנינו, פתרון סופי. חבל שבמתכונת הפרברטית הזאת יש להסטוריה של התרבות ולתיאוריה המדעית (אבולוציה) תפקיד כביכול לגיטימי. חבל על כך, היות וזה סותם את הגולל על האפשרות לתיקון. במצב של הרס האדם (הנוירוזה הפתולוגית ממנה סובלת אומה שלמה) הבסיס התרבותי-מדעי הוא שיכול לאפשר גישה לטיפול המתאים. אך כאשר הפציינטים עוסקים בשיבוש ועיוות של מונחי התרבות באותה חברה, הנזק הנגרם לתשתית כה חמור, שגם הגישה לטיפול נחסמת, ורק החייאה ממושכת יכולה לעזור. לא צריך גאונים גדולים כדי למוטט תרבות שלמה. למשל, לאחר הירצחו של יצחק רבין, רוב הציבור המשיך להאמין שהסכמי אוסלו אכן הביאו שינוי רדיקלי לאיזור. אך קבוצה אלקטורלית קטנה יחסית של כ-3 עד 5% של המצביעים בישראל הביאה לבחירתו של נתניהו לראשות הממשלה. קבוצה קטנה זו לא היתה מורכבת מאנשי ימין לאומניים אוייבי ההסכם מלכתחילה - אלה כבר הגיעו למיצוי כוחם האלקטורלי. הקבוצה שהיטתה את הכף בכיוון החיסול האיטי הממושך של הסכם אוסלו בידי נתניהו והבאים אחריו היתה מורכבת מפנסיונרים, אנשי מרכז או אנשי עבודה בדרך כלל אשר ראו בשינויים המהירים בעמדה הישראלית עקב הסכם אוסלו, וביחוד בנוגע לירושלים, התדרדרות מסוכנת. היה זה האינסטינקט השמרני טבול בהססנות ובפראנויה לא רציונלית של מיעוט מצביעים שאינם כלל אנשי ימין שהביא לחיסול ההישג המזהיר ביותר של הדיפלומטיה המזרח תיכונית במאה שנים. לכן, אאחל לידידי קטני האמונה, מכחישי הכיבוש, הטרנספריסטים העליזים שבארון, שנה של ייסורים ונדודי שינה, או כפי שצופיה מעדיף, שנה של ידיים רועדות ומצח מכוסה זיעה קרה. לא תהיה לישראל תקומה מתחייתה של הגזענות היהודית במימדים ללא תקדים. מהערב רב של גזענים יהודים, נחמדים יותר ונחמדים פחות. גם שנה טובה לא יכולה לצמוח מזה. לא עושים מרק מירקות רקובים. | |||
_new_ |
מהרסייך ומחריבייך ממך ייצאו | |||
|
|||
אני קורא את הדברים ואני נזכר בקביעה החמורה (ישעיהו מ''ט, פסוק י''ז) של גדול נביאי ישראל, הנביא ישעיהו. העובדה שהדברים נכתבו לפני אלפי שנים, מצביעה על גדולתו של האיש - עד כמה צפה האיש מרחוק.עד כאן על החרפה. על התיזה של האלמוני שפוחד להזדהות, ומסתתר מאחורי אלמוניותו, אומר רק זאת: אם הברירה היא בין הקבר שלי לבין הקבר שלו - אז עדיף שהקבר יהיה שלו. | |||
_new_ |
|
|||
ישעיהו אכן צפה למרחוק: ''חָדְשֵׁיכֶם וּמוֹעֲדֵיכֶם שָׂנְאָה נַפְשִׁי הָיוּ עָלַי לָטֹרַח נִלְאֵיתִי נְשׂא: וּבְפָרִשְׂכֶם כַּפֵּיכֶם אַעְלִים עֵינַי מִכֶּם גַּם כִּי תַרְבּוּ תְפִלָּה אֵינֶנִּי שֹׁמֵעַ יְדֵיכֶם דָּמִים מָלֵאוּ: ... אֵיכָה הָיְתָה לְזוֹנָה קִרְיָה נֶאֱמָנָה מְלֵאֲתִי מִשְׁפָּט צֶדֶק יָלִין בָּהּ וְעַתָּה מְרַצְּחִים.'' | |||
_new_ |
המהרסים = עושי העוול ומפרי הצדק. המצטטים מתעלמים מדברי הנביא שם | |||
|
|||
קיראו נא את ישעיהו מט', ואל תצטטו פיסקה במקוטע ותוך הטעיה: (א) שִׁמְעוּ אִיִּים אֵלַי וְהַקְשִׁיבוּ לְאֻמִּים מֵרָחוֹק יְהֹוָה מִבֶּטֶן קְרָאָנִי מִמְּעֵי אִמִּי הִזְכִּיר שְׁמִי: (ב) וַיָּשֶׂם פִּי כְּחֶרֶב חַדָּה בְּצֵל יָדוֹ הֶחְבִּיאָנִי וַיְשִׂימֵנִי לְחֵץ בָּרוּר בְּאַשְׁפָּתוֹ הִסְתִּירָנִי: (ד) וַאֲנִי אָמַרְתִּי לְרִיק יָגַעְתִּי לְתֹהוּ וְהֶבֶל כֹּחִי כִלֵּיתִי אָכֵן מִשְׁפָּטִי אֶת יְהֹוָה וּפְעֻלָּתִי אֶת אֱלֹהָי: (ה) וְעַתָּה אָמַר יְהֹוָה יוֹצְרִי מִבֶּטֶן לְעֶבֶד לוֹ לְשׁוֹבֵב יַעֲקֹב אֵלָיו וְיִשְׂרָאֵל לוֹ יֵאָסֵף וְאֶכָּבֵד בְּעֵינֵי יְהֹוָה וֵאלֹהַי הָיָה עֻזִּי: (ו) וַיֹּאמֶר נָקֵל מִהְיוֹתְךָ לִי עֶבֶד לְהָקִים אֶת שִׁבְטֵי יַעֲקֹב וּנְצוּרֵי יִשְׂרָאֵל לְהָשִׁיב וּנְתַתִּיךָ לְאוֹר גּוֹיִם לִהְיוֹת יְשׁוּעָתִי עַד קְצֵה הָאָרֶץ: (ח) כֹּה אָמַר יְהֹוָה בְּעֵת רָצוֹן עֲנִיתִיךָ וּבְיוֹם יְשׁוּעָה עֲזַרְתִּיךָ וְאֶצָּרְךָ וְאֶתֶּנְךָ לִבְרִית עָם לְהָקִים אֶרֶץ לְהַנְחִיל נְחָלוֹת שֹׁמֵמוֹת: (ט) לֵאמֹר לַאֲסוּרִים צֵאוּ לַאֲשֶׁר בַּחֹשֶׁךְ הִגָּלוּ עַל דְּרָכִים יִרְעוּ וּבְכָל שְׁפָיִים מַרְעִיתָם: (י) לֹא יִרְעָבוּ וְלֹא יִצְמָאוּ וְלֹא יַכֵּם שָׁרָב וָשָׁמֶשׁ כִּי מְרַחֲמָם יְנַהֲגֵם וְעַל מַבּוּעֵי מַיִם יְנַהֲלֵם: (יד) וַתֹּאמֶר צִיּוֹן עֲזָבַנִי יְהֹוָה וַאדֹנָי שְׁכֵחָנִי: (טו) הֲתִשְׁכַּח אִשָּׁה עוּלָהּ מֵרַחֵם בֶּן בִּטְנָהּ גַּם אֵלֶּה תִשְׁכַּחְנָה וְאָנֹכִי לֹא אֶשְׁכָּחֵךְ: (טז) הֵן עַל כַּפַּיִם חַקֹּתִיךְ חוֹמֹתַיִךְ נֶגְדִּי תָּמִיד: (יז) מִהֲרוּ בָּנָיִךְ מְהָרְסַיִךְ וּמַחֲרִבַיִךְ מִמֵּךְ יֵצֵאוּ: (יח) שְׂאִי סָבִיב עֵינַיִךְ וּרְאִי כֻּלָּם נִקְבְּצוּ בָאוּ לָךְ חַי אָנִי נְאֻם יְהֹוָה כִּי כֻלָּם כַּעֲדִי תִלְבָּשִׁי וּתְקַשְּׁרִים כַּכַּלָּה: (יט) כִּי חָרְבֹתַיִךְ וְשֹׁמְמֹתַיִךְ וְאֶרֶץ הֲרִסֻתֵךְ כִּי עַתָּה תֵּצְרִי מִיּוֹשֵׁב וְרָחֲקוּ מְבַלְּעָיִךְ: (כ) עוֹד יֹאמְרוּ בְאָזְנַיִךְ בְּנֵי שִׁכֻּלָיִךְ צַר לִי הַמָּקוֹם גְּשָׁה לִּי וְאֵשֵׁבָה: (כא) וְאָמַרְתְּ בִּלְבָבֵךְ מִי יָלַד לִי אֶת אֵלֶּה וַאֲנִי שְׁכוּלָה וְגַלְמוּדָה גֹּלָה וְסוּרָה וְאֵלֶּה מִי גִדֵּל הֵן אֲנִי נִשְׁאַרְתִּי לְבַדִּי אֵלֶּה אֵיפֹה הֵם: (כב) כֹּה אָמַר אֲדֹנָי יֱהֹוִה הִנֵּה אֶשָּׂא אֶל גּוֹיִם יָדִי וְאֶל עַמִּים אָרִים נִסִּי וְהֵבִיאוּ בָנַיִךְ בְּחֹצֶן וּבְנֹתַיִךְ עַל כָּתֵף תִּנָּשֶׂאנָה: ממה מתעלמים המצטטים המטיפים לעושק עמים אחרים ועושק האלמנה, הדל והיתום? הם מתעלמים מדבר פשוט: הישועה כרוכה בצדק החברתי, באור לעניים ולעשוקים. (ו) וּנְתַתִּיךָ לְאוֹר גּוֹיִם לִהְיוֹת יְשׁוּעָתִי עַד קְצֵה הָאָרֶץ: (ט) לֵאמֹר לַאֲסוּרִים צֵאוּ לַאֲשֶׁר בַּחֹשֶׁךְ הִגָּלוּ עַל דְּרָכִים יִרְעוּ וּבְכָל שְׁפָיִים מַרְעִיתָם: (י) לֹא יִרְעָבוּ וְלֹא יִצְמָאוּ וְלֹא יַכֵּם שָׁרָב וָשָׁמֶשׁ כִּי מְרַחֲמָם יְנַהֲגֵם וְעַל מַבּוּעֵי מַיִם יְנַהֲלֵם: עושי העוון, עושי האי צדק, המרעיבים ומביאי החושך - הם המהרסים. ובעוד ישראל יחזור להיות אור, עושי הרשע והעוולות האחראים לסאוב החברתי ולחורבן - יצאו משם, כפי שנאמר פה (יט) וְרָחֲקוּ מְבַלְּעָיִךְ (יז) מִהֲרוּ בָּנָיִךְ מְהָרְסַיִךְ וּמַחֲרִבַיִךְ מִמֵּךְ יֵצֵאוּ: | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |