|
החמצות בעשייה מדינית | |||||
שמעון מנדס (יום שלישי, 11/08/2009 שעה 12:00) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
יש אמירה בעניני מודיעין | |||
|
|||
שמי שיודע משהו-שותק.מי שמדבר אינו יודע כלום. ואתה כאיש מודיעין ודאי מודע לכך. לכן, לרוב, האנשים שמדברים עם עיתונאים הם בגדר ''רס''ן שמועתי'' ומי שמעורב באמת, עדיין,מפאת קוצר הזמן שחלף,שותק מרצון או מכורח. על הענין האיראני נכתב הרבה.מאחר וניר, האיש שטיפל בענין מטעם ראש הממשלה דאז, שמעון פרס,נהרג בתאונת מטוס, הרי כל מה שנכתב ונאמר בתקשורת מקורו בנמרודי ומקורביו שנדחקו מהטיפול בענין וכן עדויות שנמסרו בועדת החקירה האמריקאית על ה''איראנגייט'' כך שהצגת הדברים הייתה חד-צדדית לחלוטין. על ההזמנה לקהיר של עמית ודינשטיין אני שומע פעם ראשונה,אך מי שבאמת רוצה שלום אין לו בעיה להיפגש בכל מקום, ראה את מפגשי דיין ותוהמי במרוקו. אישית אני חושב שהראל צדק. הסיכון של נסיעת ראש המוסד +סגן שר הבטחון לקהיר,באותה תקופה הייתה גדולה ואם יש רצון טוב ניתן להמיר את מקום המפגש. בעיית פלשתין והפלשתינאיים תמיד כבלה את ידי הדיפלומטיה כהערבית במזרח התיכון.עבדאללה וסאדאת היו פורצי דרך ושילמו ביוקר. המנהיגות הנוכחית לא תעשה שום מחווה לישראל ללא היתר מהפלשתינאים (אש''ף+חמאס)ומדיניות אובמה החזירה אותם עשרים שנה אחורה. לכן נראה לי שהחמצות מדיניות אמיתיות לא היו. | |||
_new_ |
יש אמירה בעניני מודיעין | |||
|
|||
ע' יקירי, ראשית, אני לא התייחסתי לפרשת ''אירנגייט'' בפומבי עד היום. רק אחרי שקראתי את ספרו של נמרודי על הפרשה, כיון שהנושא קבל פומבי רחב, התייחסתי על ההשלכה של הפרשה. אם שמת לב אני לא נקבתי בשמו של עמירם, ולו רק בגלל הסיבה שבחור אינו בחיים. מאותה סיבה אני גם לא ציינתי את שמו של המושך בחוטים מן הצד האמריקני, הקולונל אוליבר נורת' - כדי שלא יקשרו בין השניים. אבל אני ממליץ לך לקרוא את ספרו של יעקב נמרודי ''התקווה והמחדל'', המתאר את ההתרחשויות על הפרשה. כל מה שנאמר שם מגובה בתעודות ומסמכים, כך שאי אפשר לומר שהאיש בדה מליבו את כשלון מכירת טילי ה''הוק'' לאירנים. אשר להזמנת עמית ודינשטיין לקהיר, אתה שוכח שאנו מדברים על עידן אחר. במיוחד ציינתי את שליחותו של אנדרסון למזרח התיכון, והחלפת הדעות בין בן-גוריון לבין נאצר. בימים ההם לא היו לנו יחסים טובים מאד עם מרוקו, ולא אפרט כאן למה, מאותה סיבה שציינת בראשית תגובתך. שלישית, הנסיון של נאצר לבוא בדברים עם ישראל היה באותם ימים בחינת מהפכה בעולם הערבי. ונאצר לא יכל להרשות לעצמו לידע שום גורם זר פרט לשני הצדדים. הוא חשש מהחשיפה במקרה שיכשלו השיחות מבחינתו. ולכן דעתך בנושא זה אינה מנסה לראות את הצד הערבי, וגם אינך יכול לחשוב עם הדיסקט שלהם. כדי להמחיש לך זאת הנה קטע מן המציאות שעברה עלינו. אחד השקולים שעליהם התבססה ה''קונספציה'' ב-1973, היתה העובדה שאצלנו היו בטוחים ש''קו בר-לב'' הוא בלתי עביר. כי אף פעם לא נסינו לבצע תמרון צבאי בין ''כחולים'' לבין ''אדומים'', כאשר המטלה של האויב (אחד הצבעים) היא לחצות את ''קו בר-לב''. אילו הטילו על תא''ל דוד לסקוב ז''ל, הממציא הגאוני של חיל ההנדסה, למצוא דרך לחדור את קו בר-לב - הוא היה מוצא. הרי מי שנתן למצרים את הפתרון של סילוני המים שיפוררו את הקו, היה קצין הנדסה יהודי בצבא האדום. יש עוד דברים שהיו יכולים להאיר את התמונה יותר טוב, שאינני יכול להתייחס להם כי הם עדיין חסויים. רב-אלוף חיים לסקוב ז''ל, כתב בספרו ''תהליך קבלת החלטות'', כי כל ראש מטה חייב להטיל על אחד ממשתתפי הדיון להציג דעה אחרת (אוייב) בדיון, מה שהוא קרא להיות ה''איפכא מסתברא''. זה דבר שיעורר את הדיון ויכניס בו מימד של חשיבה בלתי שגרתית. אף פעם לא עשינו את זה. במאמר שלי אני לא טענתי שהיענות להזמנת נאצר היתה מביאה לנו את המשיח, והגואל לא היה בא אלינו אילו עשינו עסקים ביושר עם האירנים. אבל אילו הצליחו נסיונות אלה הם היו מהווים צעדים בוני אמון. מעבר לכל האמור לעיל, אם מאיר עמית ראה בכך ''החמצה היסטורית'' (מצוטט אצל ד''ר גלוסקא בספרו ''אשכול, תן פקודה!''), אני מסכים אתו. אני עדיין בדעה שהנסיון לרמות את האירנים במכירת הטילים יש לו השלכה ישירה על היחס האירני כלפינו היום. | |||
_new_ |
יש אמירה בעניני מודיעין | |||
|
|||
''המנהיגות הנוכחית לא תעשה שום מחווה לישראל ללא היתר מהפלשתינאים (אש''ף+חמאס)ומדיניות אובמה החזירה אותם עשרים שנה אחורה'' זו נאיביות לכרוך את המנהיגות הערבית עם ''רשות'' מהפלסטינים. מי שמגבה את העקשנות של הפלסטינים הם דוקא המנהיגים הערביים... | |||
_new_ |
יש אמירה בעניני מודיעין | |||
|
|||
וגם קבוצות פוליטיות בשמאל הישראלי מגבות | |||
_new_ |
אזניים להם ולא ישמעו | |||
|
|||
נועם חומסקי כתב ספרים בעניין זה - הבעיה שנוצרת בין דוברי שפות שונות ועל הקושי לגשר ביניהם. לפי חומסקי, לכל שפה יש לא רק אוצר מילים משלה, אלא גם דפוסי מחשבה המיוחדים לדוברי אותה שפה. ישראלי ומצרי המשוחחים באנגלית משתמשים אמנם בשפה ששניהם בקיאים בה, אך אין הם יכולים לתרגם את דקויות המחשבה של שפת האם שלהם, וכך נוצרות אי-הבנות שמונעות בהרבה מקרים סיום סכסוכים. | |||
_new_ |
אזניים להם ולא ישמעו | |||
|
|||
אני מציע לך לקרוא חומר על תורת המשחקים . אם קשה לך אז לפחות את ההסבר שנותנת הויקיפדיה , למרות המיגבלות . ראשית כדאי שתדע שכל התרחשות בין שנים או יותר מכונה ''משחק'' למרות שאני מעדיף את המונח ''מלחמה'' , אבל אני זה רק אני . שנית כדאי שתדע שרוב המשחקים הם סכום אפס . כלומר הרווח של אחד הוא ההפסד של השני וסכומם אפס . שלישית יש מצבים שבהם שני הצדדים מרוויחים . רביעית שמשחק חד-פעמי לא כלכך נפוץ . בדרך כלל המשחק חוזר על עצמו פעמים רבות כאשר בכל סיבוב כל המשתתפים יודעים מה נעשה קודם על ידי היריבים . זה אומר דבר פשוט . מול אירן ומול נאסר התנהל משחק חד פעמי . בין ישראל והערבים התנהלו כמה משחקים . לצורך סיום המשחק המלחמתי כל צד צריך לספק את הצרכים של הצד הנגדי . לא שפת הדיבור חשובה אלא סיפוק האינטרסים . לכן נועם חומסקי שמומחיותו שפות יכול לטעון שהבעיה קשורה בהבנת הזולת ואני חושב שהבעיה קשורה בהבנת האינטרסים ומחירם . אריה עירן . האינטרס היהודי הוא שיקום ושימור העם היהודי . | |||
_new_ |
אזניים להם ולא ישמעו | |||
|
|||
לפעמים אתה מפתיע אותי. | |||
_new_ |
אזניים להם ולא ישמעו | |||
|
|||
אני מפתיע ? למה ? האם באתי מאחוריך ועשיתי BOU ? האם תורת המשחקים וניתוח מצבים לפיה נכון או לא לדעתך ? אריה עירן . | |||
_new_ |
אריה עירן, יש לך טעות יסודית | |||
|
|||
האירנים ורוב הערבים, רואים בישראל איום קיומי ! הם לא מסוגלים להשלים עם קיומה ! הם חוזרים וטוענים כי הם ימתינו 1000 שנים... | |||
_new_ |
אריה עירן, יש לך טעות יסודית | |||
|
|||
סבבה . אז מה אתה מציע לעשות ? אריה עירן . | |||
_new_ |
אריה עירן, יש לך טעות יסודית | |||
|
|||
אריה, הפתרון: יצירת עובדות בשטח... | |||
_new_ |
אריה עירן, יש לך טעות יסודית | |||
|
|||
תשובה שיטחית ובלתי מספקת . | |||
_new_ |
אריה עירן, יש לך טעות יסודית | |||
|
|||
אריה, יש לי הצעה עבורך, שאני חושב שלא תמצא חן בעינך: להגדיל במהירות את גודלו של העם היהודי ע''י גיור מוגבר, תוך סלקציה על הזדהות עם העם היהודי וטמיעה אמיתית בתוכו, ופחות דגש על הדת... | |||
_new_ |
אריה עירן, יש לך טעות יסודית | |||
|
|||
גיור מוסיף גוים לעם ולא יהודים . הלך הנמר למד אורחות אריות נבחן וקיבל מסמך ''אריה אתה'' . הסתובב בגאווה ואמר לכולם ''כעת אני אריה'' . שאלה אותו חיפושית הזבל ''אריה מה החברבורות הללו והיכן רעמתך הצהובה ?'' אריה עירן . מוכן להסביר את גריגורי מנדל . | |||
_new_ |
אריה עירן, תרומת הגרים ליהדות | |||
|
|||
הסתכל סביבך - כולנו בני גרים. אין יהודי אחד היכול להוכיח מבחינה גנטית שהוא שייך לארץ הזאת (חוץ מבני המשפחה שישבה בפקיעין). | |||
_new_ |
אריה עירן, תרומת הגרים ליהדות | |||
|
|||
אתה טועה . ומכאן אני יכול להבין במיקצת את עמדתך המדינית . אני חוזר וכותב . אתה טועה . יש מכנה משותף גנטי גדול ליהודים . בזה אינני שולל את העובדה שמעט מטען גנטי התווסף במשך הדורות לעם שלנו . אבל ברור לגמרי כי היהודים מכל הגלויות הם בעלי גנטיקה משותפת . אריה עירן . | |||
_new_ |
[•] | |||
|
|||
אריה עירן אינו מבין שהיהדות הינה מערכת ערכים המגדירה לאום, ולא סתם שושלת גינטית הדוקה ומסודרת. למעשה אין כלל חפיפה או התאמה בין הגדרת הלאום היהודי לבין ה'גזע היהודי' כביכול. הנסיון הנואש לבסס את הגדרת הלאום על מונחים ביולוגיים הוא פלוץ מבית מדרשם של גזענים יהודיים אשר אינם מסוגלים להבין מהויות ערכיות ואת תפקידן ביצירת החיים החברתיים והפוליטיים של אומה. הגדרות העמים השונים נובעות בעיקר ממאפייני תרבות כאלה ואחרים, ורק במקרים מסוימים יש התאמה בין המאפיינים הגנטיים ללאום. הקריטריון בו משתמש אריה עירן לקביעת יהדותו של אדם - היותו בן להורים יהודיים הוא בדיחה לא מצחיקה, ביחוד לאור הגיורים ההמוניים של יהודי ברית המועצות, והזיופים הרבים הקשורים בזהותם של העולים החדשים. ניתן לשער בקלות שעקב העליה מרוסיה נוספו ל'עם היהודי' כמה עשרות אלפים גויים 'טהורים' שהגיעו לארץ עם תעודות שקנו בשוק השחור בארץ המוצא או שפשוט הגיעו כבני זוג מעורב לארץ. אך הנסיון למיין בני אדם לפי גזעים, נעשה כמעט תמיד בהקשר המתועב של הרצון לשלול את הזכויות הפוליטיות של בני לאום או דת מסוימים. וזו הרי גם מטרתו של אריה עירן - לגרש את תושבי הארץ הפלסטינים ולחסל את היישות הלאומית-מדינית שיצרו כאן. זה מדהים לראות איך נוצר דווקא בישראל מעמד של גזענים יהודיים במתכונת הנאצית של תוכנית מרחב מחייה יהודית, גירוש עמים אחרים כדי 'לפנות מקום' ליהודים, וחיסול אוכלוסיה אזרחית בדרך זו או אחרת בשל היותה שייכת ללאומיות או לדת אחרים הנראים נחותים או מאיימים לגזען התורן (''הערבים רוצחים'', ו-''את פלסטין יש לחסל''). מה שבאמת מפתיע זו העובדה שלגזענים מסוג זה יש פתחון פה באתרים כדוגמת ארץ הצבי, כאשר בכל חברה מתוקנת כיום פועלות הרשויות באופן מסודר לעקירת ביטויי גזענות ציבוריים. הבדיחה על גבלס שפעל לשימור הגזע הארי, אך נראה בעצמו הכל חוץ מ'ארי', מזכירה את טענתו של עירן בדבר היות ה'ערבים' בני מהגרים שבאו לחפש עבודה בשעה שעירן עצמו הוא בן למהגרים מאירופה. גם אליצור סגל חזר על השטות הזאת, כאשר ספק רב אם סבו למשל נולד בארץ. כל המהגרים היהודים החדשים הללו, [•]..., אינם חשים בושה כלל וממשיכים לטעון שהם יהודים, כאשר כל מה שקושר אותם ליהדות זו הביולוגיה השרירותית. דווקא מאלה היה כדאי להפטר תחילה כדי 'לשבח את הגזע', | |||
_new_ |
מונחים ביולוגיים הוא פלוץ מבית מדרשם של גזענים יהודיים | |||
|
|||
אתה נמצא באויר הדחוס של הפלוץ העצמי שלך . לפתע נעשית שומר החותם של היהדות . היהדות היא לפני כל דבר אחר – שמירה על מצוות היהדות . מתוך הכרות עם המסרים שלך , אתה אינך עומד בקריטריון הזה . נכון שיש עמים שאינם אחידים מהבחינה הגנטית , אך יש סמיכות רבה . לכן השבדים והנורבגים גבוהים ובהירי שיער ועיניים והאתיופים כהי עור . היהודים השתדלו לשמור על נקיון גנטי שהצליח רק באופן חלקי . אך עדין יש מאפיינים גנטיים ליהודים . מאפינים שקיימים אצל כל היהודים-מלידה . הגיורים ההמוניים של אזרחי ברה''מ לשעבר היא בהיקף של 3% מהאוכלוסיה היהודית בישראל . בכלל אצל זוג שהאשה יהודייה אין בעיה הילכתית . לגבי הגברים היהודיים בזוג אני חולק על עמדת הרבנות בהשעני על ספר עזרא מתקופת שיבת ציון . בהחלט אני גזען מסיבה פשוטה . ניסו לחסל את הגזע שלי ואני מעוניין לתקן את המצב . זה שלך ולחברי כנופיה אחרים יש בעיה עם זה , לא מענין אותי . אם יעמידו אותי לדין על ביטויי גזענות , זה יהיה מצויין ! הביולוגיה השרירותית היא הדבר המציאותי ביותר . אריה עירן . את פלסטין יש להשמיד . | |||
_new_ |
אחר כך תילל שמחלקים ציונים! | |||
|
|||
_new_ |
אחר כך תילל שמחלקים ציונים! | |||
|
|||
אתה לבטח עיוור בעין אחת . הדבר הועתק ישירות מיוסלה . לך תן ליוסלה את הציון . אבל גם לו אין צורך שתיתן ציון . אתה אינך המורה שלנו . אריה . | |||
_new_ |
אתה ממשיך להסתבך | |||
|
|||
אתה מחלק ציונים בלי סוף הנה דוגמה (תגובה 137042): ''גועל נפש. ראוי שתפסיק. תתבייש''. אתה גם מייחס לעצמך מעמד של מורה ניכר מהזמן (תגובה 137053): ''אריה עירן אומר''. על הרקע הזה הטפת המוסר שלך היא בדיחה עלובה. | |||
_new_ |
אתה ממשיך להסתבך | |||
|
|||
כפי שכתבתי , אתה עיוור לצד אחד . התגובה שטרחך למצוא היא עצמה כבר תגובה לחלוקת הציונים שאתה נוהג לישות . וזו כבר לא הייתה הפעם היחידה . הדברים פשוטים . אני משתדל לא להתחיל עם ציונים וגידופים . אבל אחרי פעם או פעמיים של תגובות מסוג זה אני מרשה לעצמי לענות בהתאם . כתיבתך לספינר שהוא כלב השב לקיאו חזרה על עצמה פםעמים אחדות ואז היית ראוי למה שכתבתי לך . גם הפעם כינית שלא בצדק את דברי ''בדיחה עלובה'' . דבר שאני משאיר בלי להחזיר באותה מטבע . ''אריה עירן אומר'' הוא כותרת שסיבתה עימי ולא במקרה . אריה עירן . | |||
_new_ |
אתה ממשיך להסתבך | |||
|
|||
טענותיך פשוט לא נכונות - מופרכות. 1. ככלל כל ביקורת היא גם חלוקת ציונים - כמעט כל הודעה שכותבים כאן עניינה חלוקת ציונים. לכן תלונתך על חלוקת ציונים, כאילו שגילית את אמריקה, היא מוזרה. היא עוד יותר מוזרה כאשר יודעים שאתה כל הזמן מחלק ציונים והדוגמאות שהצגתי מדברות בעד עצמן. 2. היית יכול אולי לצאת בשלום מהתסבוכת שהכנסת את עצמך לתוכה אם היית מנסה לברר ולראות את ההקשר המלא. לא טרחת אבל תלונתך הכילה חלוקת ציונים לא מכובדת יותר. 3. ''אריה עירן אומר'' (תגובה 137053) היא כותרת שמשמעותה אני המורה. אבל את תקרא שוב את תוכן ההודעה כולה ותהיה כנה עם עצמך תראה שמשמועתה 'אני המורה, אני יודע יותר טוב'. 4. הטענה שלך שכיניתי את ספינר כלב גם היא מופרכת. ----- לאור כל זאת אין צורך לשנות דבר בהודעה (תגובה 137132) הקודמת שלי. | |||
_new_ |
|
|||
נחמד שעירן מודיע לנו שהוא גזען - ''בהחלט אני גזען''. הבעיה היא רק בכך שעבור עירן, ''גזענות היא ההבנה שיש גזעים''. וכאשר מתבוננים במשפט המוזר הזה מתחילים להבין מדוע דיון ענייני עם אריה עירן פשוט בלתי אפשרי. האיש פשוט כופה עצמו על השפה העברית ועל המבנים הלוגיים הכי פשוטים. וההעמדה לדין של אריה עירן לא תהיה על ביטויי גזענות, כי אין חוקים מתאימים בישראל עד כמה שאני יודע, אך אפשר גם אפשר להעמידו לדין על ההשמצות שפירסם לאחרונה כנגד עמוס קינן ז''ל ואורי אבנרי במסגרת החוק לאיסור לשון הרע. שכח גם עירן שעדיין לא הסביר לנו כמה ילדים יש לו והיכן שירת בצבא - כתגובה משלימה להאשמה שעמוס קינן ואורי אבנרי בגדו באינטרס הלאומי של ישראל. והביטוי המלא שעירן משבש כהרגלו הוא: ''הנסיון הנואש לבסס את הגדרת הלאום על מונחים ביולוגיים הוא פלוץ מבית מדרשם של גזענים יהודיים אשר אינם מסוגלים להבין מהויות ערכיות ואת תפקידן ביצירת החיים החברתיים והפוליטיים של אומה.'' וזה כמובן מכוון גם לעירן. | |||
_new_ |
אדרבא . | |||
|
|||
_new_ |
פורסטר, תאמר בבקשה לחומסקי ידידך | |||
|
|||
שעברנו כבר את השלב הזה שקיומם של סיכסוכים מתורץ בשל תרבויות לינגוויסטיות שונות. תתנער! תחזור למציאות! וגם תאמר לחומסקי שיתעסק יותר בלינגוויסטיקה שבה הוא בקיא ולא בסכסוך הישראלי-ערבי שבה הוא רק מדבר תעמולה זולה עם הרבה קישקושי ביצים שמתאימים למילייה השמאלני בה הוא נחשב לאליל. בסדר? | |||
_new_ |
|
|||
רמת הבורות שמפגינים אנשי ארץ ישראל השלמה באתר אין לה תקדים. למשל אריה עירן טוען ש-''גזענות זו ההבנה שיש גזעים''. דווקא על רקע גילויי בורות מסוג זה יש מקום להיעזר בחומסקי. | |||
_new_ |
אז תיעזר בחומסקי | |||
|
|||
א ב ל אל תמכור לנו לוקשים בשמו. אם אתה נהנה מקישקושיו אז שתהנה לבד ובשקט. | |||
_new_ |
אין חומסקי מבין בסיכסוך הישראלי ערבי | |||
|
|||
ויוסלה אינו מבין בגזענות . | |||
_new_ |
|
|||
אולי אריה עירן מוכן להסביר שוב מה משמעות הביטוי, ''גזענות זו ההבנה שיש גזעים''. זה משעשע אותי בכל פעם מחדש. | |||
_new_ |
פורסטר, תאמר בבקשה לחומסקי ידידך | |||
|
|||
אין בארץ גלולות לצרבת? אריק | |||
_new_ |
פורסטר, תאמר בבקשה לחומסקי ידידך | |||
|
|||
אני משער שכל הגלולות הולכות בימים אלה לתצרוכת אמריקאית...... רק אל תעשו לנו נפיחות ורעשים כי אנחנו רגישים. | |||
_new_ |
מניין לך שאלה החמצות מדיניות? | |||
|
|||
אולי האירועים שאתה כותב עליהם הם דווקא המתקות מדיניות? | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |