|
השלום כיעד משיחי | |||||
שמעון מנדס (יום ראשון, 22/04/2007 שעה 10:00) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
שמעון, כל הכבוד | |||
|
|||
אבל עכשיו אתה שרוף. בעיני ה''מתקדמים'', פה בפורום, ובכל מקום שזה יגיע אליו, אתה מתוייג - פאשיסט למהדרין. Welcome to the club | |||
_new_ |
השלום הרבה יותר ממשיחי, הוא יעד בלתי ידוע. | |||
|
|||
יהודי המצפה למשיח, יודע מה אמור לקרות כאשר יגיע המשיח. עולם כמנהגו נוהג, חוץ משעבוד מלכויות. והוא יודע מה צריך לעשות על מנת לקרב את ביאתו. לקיים את הוראות התורה. השמאלני ההוזה על שלום איננו יודע מהו שלום, אין לו מטרה ברורה. והתוצאה המתבקשת, הדרך בה הוא מנסה להגיע אליה מוטעית ומזיקה. לא ניתן להגיע לרנגון אם אתה נוסע ליוהנסבורג וחושב שאתה בדרך לרנגון. | |||
_new_ |
האם המשיח הוא דמות או מצב ? | |||
|
|||
המחלוקת סביב סוגיה זו דומה מאד למחלוקת סביב איוב. האם איוב היה אדם מן הישוב, או שמא רק משל היה. החרדים מאמינים, כי איוב היה ונברא, ואילו הפילוסופים סבורים, כי איוב לא היה ולא נברא, אלא משל היה. ההערכה הרווחת בקרב הפילוסופים היא, כי מחבר הספר בקש ללמד את האדם אלו צרות יכולות לפקוד אותו. לפיכך, כאשר פוקדת אותו צרה, אם הוא משוהה עצמו לאיוב, הוא חש בהקלה גדולה. הוא הדין בסוגיה של משיח. האם הוא דמות או מצב. הדתיים מאמינים, כי המשיח הוא דמות וסופו שיבוא אלינו. גם אם זה יקרה בעוד מאתיים מליון שנים. אבל סופו שיבוא. והיה שתי דוגמאות מתקופתנו, שימחישו שהמשיח הוא מצב. בשנת 1950, הגיעה לארץ עליה תימנית גדולה במבצע שנקרא אז ''על כנפי נשרים''. ראשוני העולים שירדו ממטוס אל-על, נשקו את המסלול ואמרו: ''ימות המשיח הגיעו''. כי בשביל יהודי תימן, שחיו באפס קצהו של העולם, איש מהם לא חלם שיגיע לארץ-ישראל. הוא הדין בעולים הראשונים מעתיופיה. גם הם נהגו באותה דרך. ירדו מן המטוס ונשקו את המסלול באומרם: ''ימות המשיח הגיעו''. גם אלה חיו במרחק של שנות אור מן הציביליזציה המודרנית. לא ראו מטוס בחיים שלהם. והנה נוחת מטוס בלב המדבר הסודני, בולע אל קרבו את כל האנשים וממריא לארץ-ישראל. אלה כאלה, השינוי הדרמתי בחייהם גרם לחוש שהמשיח הגיע. הם לא טעו. בהקשר הזה אצטט משירו של יהודה ליב גורדון, הידוע יותר בשם יל''ג. בשירו ''העגלה הטובעת בבוץ'' הוא מסיים את השיר בלקח, שכל אחד מאתנו צריך לאמץ. וכך הוא אומר: ''האיש אשר ידו לו לא תושיע, לא ישלח גם אל עזרה מרקיע''. | |||
_new_ |
המשיח הוא דמות. ודמות שמופיעה פעמיים. | |||
|
|||
משיח בן יוסף ומשיח בן דוד. ''ימות המשיח'' אינם המשיח, הם סימנים המצביעים על קרבת הגעת המשיח. חכמים נותנים סימנים לתקופה הנקראת חבלי משיח או פעמי משיח. סימנים טובים, למקרה שהמשיח בא כי יש לנו זכות, שהבולטים בהם הוא קיבוץ גלויות ושלטון של ישראל. סימנים רעים, למקרה שהגיע זמן המשיח ואין לנו זכות, כמו יוקר מחיה, צבא שומר בתוך הארץ במקום בגבול, שנאת צדיקים וישרים, ''חוצפה ישגה'' חוסר כבוד להורים ומבוגרים, וכו'. | |||
_new_ |
גולן תמורת יין | |||
|
|||
בהחלט הצעת כאן זוית ראיה חדשה שצריך להתעמק בה. | |||
_new_ |
יו''ש תמורת י''ש | |||
|
|||
מזכיר את בדיחות המילואים (גרסה מצונזרת מעט) על תייר שהגיע לחוף ים ישראלי בשומקום לאחר נצחון ישראל במלחמת ששת הימים , וראה אישה משתזפת (עם בגד ים, עם בגד ים, לא להתרגש...) שרגליה, נו, מעט מפוסקות, אבוי לבושה. ניגש ושאל: ''מה זה, Victory ? ענתה לו הגברת: ''לא, זה Velcome'' ובכן – מעבר ל-Geschmacklosigkeit הכל כך צברי של בדיחה זו, הרי שכפלי משמעות והבנה מסוג זה מתרחשים כנראה גם עם המילה ''שלום'' בשפה העברית, שפירושו: המדובר במינוח שככל הנראה אינו אלא שיבוש אטימולוגי של המילה ''חלום'', או אולי סתם בחזקת מילה-נרדפת למילה ''שרון''... אני בכלל הייתי מציע להעניק למילה ''שלום'' מילה-נרדפת נוספת, שלעניות החומר האפור קולעת הרבה יותר מכל מיני מושגים משיחיים הזויים: שקשוקה. אמור מעתה: ''תהליך השקשוקה''; אני מאמין שכל ישראלי, פלסטינאי או סורי יבינו בדיוק במה הדברים אמורים, להוציא את האמריקאים שמעודם לא היו טובים בהבנת מטעמי האוריינט (ע''ע תהליך המק-דודו). | |||
_new_ |
שלום | |||
|
|||
איך אתה קובע ששלום בינינו לבין הערבים לא יהיה בשום אופן? זאת קביעה שרירותית ותבוסתנית! | |||
_new_ |
עם חסר בינה | |||
|
|||
החזיר לחלוטין את חצי האי סיני תמורת פיסת נייר- האם עשה עיסקה רעה? אם כן-אז תאמר זאת בפה מלא ותנמק. אם לא- אז מה השוני עם רמת הגולן? אתה מנתח את האינטרסים של מצרים,כאילו שזה בראש מעיינינו ולא מנתח את האינטרסים של מדינת ישראל, כאילו שאין להם חשיבות. | |||
_new_ |
מה ערכו של שטח | |||
|
|||
1. שטח דרוש להתיישבות. בהינתן שטח חצי האי סיני אופציה אחת היא לעודד הגירה פלסטינית אליו באמצעות הקמת ערים פלסטיניות ובכך לפנות למען ההתיישבות היהודית את הגליל, יהודה והשומרון שהם אחרי הכל מרכז הארץ. 2. מרחבים עצומים שטופי שמש. ניתן לפזר בו מגדלי שמש כמו זה שבמכון וייצמן שיכולים להגיע לטמפרטורה של 1200 מעלות צלסיוס באמצעותם ניתן לחמם מיים ובאמצעות הקיטור לסובב טורבינה ולייצר חשמל זול, או לחמם אוויר בצינור וליצור רוח פנימית שתסובב טורבינה שתייצר חשמל זול. באותו החום ניתן גם להתפיל מי ים ולפזרם בממטרות סביב הכינרת והשפלה ליצירת גשם מלאכותי תמידי שגם יפיק מיים מתוקים שגם יהיו בהם מינרלים. 3. באמצעות מיים מותפלים ניתן להשקות את אדמות המדבר ולייצר גידולים חקלאים של צמחים כמו הסויה הקנולה הקיקיון והז'טרופה מהם ניתן להפיק שמן אותו ניתן להפוך לביודיזל להנעת מכוניות ללא תלות בנפט ואולי אף לייצא את הדלק למדינות אשר בהן כמויות השמש פחותות יותר. שלא לדבר על החופים בהם ניתן לגדל אצות לאותה מטרה ולמטרות נוספות. 4. הגבול בין סיני לישראל הוא גבול מלאכותי, תעלת סואץ היא הגבול הטבעי בין ישראל למצרים. חצי האי סיני מהווה חיץ בין אחת המדינות החזקות באזור לבין עמוד השדרה של ישראל. * הינך יכול בכוחות עצמך לחשוב מה יתרונם של 60,000 קמ''ר, רק לשם הציון שטח מדינת ישראל ללא סיני הוא 25,000 קמ''ר. | |||
_new_ |
וויתרנו על הבכורה תמורת נזיד עדשים | |||
|
|||
אני אענה לך על שאלתך במאמר נפרד, כי במסגרת תגובה תקצר היריעה. | |||
_new_ |
תודה | |||
|
|||
אשמח לקרוא ולהגיב | |||
_new_ |
מאמר נבון של שמעון מנדס, מלח הארץ, איש איכפתי | |||
|
|||
_new_ |
Habemus pacem | |||
|
|||
איננו ''הבאנו שלום'' אלא ''יש לנו שלום''. | |||
_new_ |
עמיש, מקבל את ההערה | |||
|
|||
אתה צודק. איך לא חשבתי על זה קודם. | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |