|
ההפסד המתוק | |||||
אברהם בן-עזרא (יום שני, 08/03/2010 שעה 21:00) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
עג'מי | |||
|
|||
הסרט עג'מי אינו מעוות את המציאות. זו המציאות ואין מה להתבייש בה. הסרט אינו כתב אשמה כנגד מדינת ישראל. הסרט הוא קודם כל כתב אשמה כנגד המנטליות הערבית-מוסלמית. שמעתי את דברי אחד הבמאים של הסרט וזה חרה לי מאוד. אני חושב שבעקבות דברים אלו על משרד התרבות לבצע מעשה מאוד לא פופולרי ושיוויוני. עליו, החל מהיום, להחתים כל מבקש תמיכה בסרט שהוא עומד להסריט על כתב נאמנות למדינת ישראל ולחוקיה.אם לא שיחפש תמיכה במקום אחר. במאי הסרט עג'מי אינו הערבי הישראלי הראשון שיורק לבאר ממנה הוא שתה עד לא מזמן.זה לא נעים, אך צריך להפיק לקחים ולא לת לכל צבוע ומגעיל כסף מקופת המדינה. | |||
_new_ |
עג'מי | |||
|
|||
באדיבותה של סרת החנוך יעל (שמציגה עלמה בשם יולי) תמיר. 2 מליון ש''ח שלמנו כדי שהמהגר המצרי קופטי ישתין עלינו . | |||
_new_ |
עג'מי | |||
|
|||
גם סרת החינוך ליבנת וסרח הטינוף המר ז''ל לא היו שונים. | |||
_new_ |
עג'מי | |||
|
|||
מה יש לך בדיוק נגד המר? הוא דווקא היה בסדר, מפדלני''ק מהדור הישן. לא ברור לי. | |||
_new_ |
עג'מי | |||
|
|||
מה יש לך נגד יולי תמיר?. פרופסורית מכובדת, בעלת השקפת עולם מגובשת שלא ניסתה להסוות אותה למען בוחרים מסוימים,שרת חינוך ''סבירה'' ביחס לקודמותיה וקודמיה. אז למה לכנות אותה ''סרת''? | |||
_new_ |
עג'מי | |||
|
|||
ניסתה להסוות, גם ניסתה. החל מהסוואת שמה, יעל, שם יפה וישראלי. שהפך ליולי. וכלה מהסוואת העובדה שארץ ידראל שלנוהיהודים. לא ''מקום תחת השמש'' לא מדינת ''כל אזרחיה'' לא ''פלסטין'' אלא ארץ ישראל שזו ארצנו שלנו, שלי ושלך ארצם של היהודים.(הכניסה את הנאכבה לתכנית הלימוד) לכן- סרת. | |||
_new_ |
עג'מי | |||
|
|||
ההתיחסות שלך לאנשים שהשקפת עולמם שונה משלך היא מעניינת בלשו זהירה. על אותו משקל הרי שר החינוך לשעבר זין.המר ז''ל שהשכיל לדרוך על גופות חבריו כל חייו ולא התבייש לשלוח את ידו הארוכה לכיסם של מיליוני חילוניים ולקחת משם כסף למימון חינוך דתי-לאומני שתוצאותיו ניכרות כיום על גבעות שוממות בשומרון לכן הוא בהחלט זכאי לכינוי סרך הטינוף בחינוך הישראלי לשעבר. השמצות גסות אינן בהכרח נחלתם הבלעדית של חובשי הכיפות. | |||
_new_ |
עודף התלהמות! | |||
|
|||
א. אדם רצה לעשות סרט ורצה שיעזרו לו במימון המשימה. כתב תסריט והגיש אותו לועדה שמוסמכת לאשר סיוע מתקציב המדינה וזו אישרה. אני מניח שאין בתנאי הסיוע שום מחוייבות לייצג את המדינה - הסרט מייצג את יוצריו בלבד. אף אחד מהסרטים שהשתתפו בארוע לא ייצג מדינה. אינני יודע מי מחליט על משלוח הסרט לתחרות, אבל נראה לי שגם בזה אין מעורבות של הממסד. לכן גם בשלב הזה הסרט לא מייצג אותנו. ב. בזמנו השתתף בתחרות הסרט סאלח שבתי. אם זכרוני אינו מטעה גם הוא לא חיבב את הממסד ולא היה בדיוק פרו-ישראלי. ג. למיטב הבנתי, על פי שני אנשים שראו את הסרט עג'מי הוא סרט טוב ואינו אנטי-ישראלי. ד. המאמר לא נכתב לפני שנודעה ההצהרה של אחד הבמאים. ------ לכן נראה לי שהמאמר נכתב על ידי מי שלא ראה את הסרט; מי שחושב במושגי הבולשביזם (רק יצירות שמבטאות את השקפת עולמי הן ראויות) בסיסמאותיו. | |||
_new_ |
עודף התלהמות! | |||
|
|||
אתה לא מדייק בלשון המעטה. א.סרטים מתקבלים לתחרות האוסקר לפי המלצת גופים ממלכתיים ומוכרים בכל מדינה. אין לאף מדינה אפשרות לשלוח 2 סרטים מטעמה באותה שנה. ב.קיימת תחרות ישראלית רשמית,המאורגנת וכנראה גם ממומנת על ידי משרד התמ''ת ובה מחולקים פרסים ליוצרים המצטיינים באותה שנה ולסרט הטוב ביותר. סרט זה הוא באופן אוטומטי נבחר לייצג את המדינה בתחרות האוסקר. ג. אני משער שכאשר אדם מבקש ומקבל סיוע מהמדינה הוא חותם על איזה שהוא מסמך רשמי של מדינת ישראל וצריך להיות מאוד צבוע ומגעיל בכדי להתנער מכך לאחר קבלת הסיוע. הסרט עג'מי עוסק בעיקר במערכת היחסים בין הערבים עצמם. הנגיעה לממסד הוא ביחס המשטרה ולמשטרה ולדעתי הסרט מציג יחס זה בצורה הוגנת. | |||
_new_ |
בכל זאת אני חולק! | |||
|
|||
מדינת ישראל, כמו מדינות רבות בעולם, תומכת (באמצעות כספי אזרחיה) ביוזמות כלכליות רבות ומשונות. למרות כל זאת ההצלחות הן של המפעל של החברה של היזמים ולא של המדינה. כאשר הם מייצגים את החברה בעולם הגדול הם אינם נציגי המדינה. ניקח כדוגמה את טבע שנחשבת לחברה מאד מצליחה. למרות שלאורך השנים קיבלה ודאי תמיכה מהמדינה בצורה זו או אחרת הרי כאשר המניה זוכה לשבחים ישראל מוזכרת רק כארץ מוצא. בנתיים לא שמענו שמישהו דרש מהם להופיע כנציגי המדינה. כך לדעתי צריך להתייחס ליוצרי הסרט. כאשר מדובר בסרטים שזוכים בפרסים העניין התקשורתי יותר בולט. לכן הייתי מצפה מהיזמים, היוצרים לא להציף את המחלוקת שלהם עם המדינה; הייתי מצפה מהם להימנע מהצהרות מהסוג ששמענו, במיוחד כאשר נמצאים בחו''ל. | |||
_new_ |
בכל זאת אני חולק! | |||
|
|||
ההשואה שלך אינה במקומה. טבע היא חברה ישראלית פרטית. יתכן שבעבר קיבלה סיוע כזה או אחר.בכל אופן טבע אינה ''יוצאת'' בהצהרות כנגד מדינת ישראל. יוצרי הסרט עג'מי לא יכלו להגיע לתחרות האוסקר אלמלא מדינת ישראל הייתה שולחת אותם כמייצגי המדינה בתחרות. אף אחד אינו נוטל מהם את יצירתם אך הצהרות כפי שניתנו ערב התחרות הם בפירוש מתגרות ופוגעניות וללא ספק שהן מעידות על אופיים של נותני ההצהרות. נוסף לכך. כאשר אתה כיוצר פונה לגוף מסוים ,לא רק המדינה,ומבקש סיוע ומקבל אותו מי ההגינות שלא רק שתודה לגוף הזה אלא גם לא תגנה אותו,בטח בפומבי ובטח ובטח לא בניכר. בסך הכול המדינה לא דרשה כלום מיוצרי הסרט עג'מי, חוץ מדבר אחד, אל תצאו נגדי בפומבי. האם זה לא סביר? | |||
_new_ |
בכל זאת אני חולק! | |||
|
|||
ההשוואה בין שני גופים כלכליים היא בהחלט במקום. בעיני אין הבדל בין חברת טבע לבין החבורה שיצרה את הסרט (עג'מי). אלה גם אלה עסקו או עוסקים ביציריה. אלה גם אלה כנראה קיבלו סיוע מהמדינה. ככל הידוע לי החוקים שמשמשים את מחלקי הסיוע לא נותנים למדינה כל חלק בזכויות הקניין הנובעות. יש לא מעט יזמים שנעזרים במדינה אבל יוצאים בהצהרות בגנותה. ההבדל היחיד במקרה שלנו, והוא לא חסר חשיבות, היא העובדה שהבמאי הצהיר נגד הלגיטימיות של המדינה בתחום הפוליטי-חברתי-מדיני והיזמים בתחומים לא מדיניים. | |||
_new_ |
נדהמתי! | |||
|
|||
לא האמנתי למראה עיני. אבל לפני שאתעצבן, אתן למחבר המלומד לנמק את עמדתו. הרי אין במאמר שום דבר מהותי על הסרט עג'מי עצמו זולת הסתה והשמצה. אבל יתכן שלא הבנתי את הסרט עד תומו,ואז אתנצל כיאות, לכן להלן שאלותי: 1. מה זה אנטי ישראלי? 2. מה מצאת בסרט שתואם את תשובתך לשאלה 1? 3. איפה הוא מציג מצב דמיוני? 4. איפה יש בסרט הכפשת ישראל? 5. האם צפית בסרט? לגבי ממון סרטים - עדיף לבטלו לחלוטין אם תלויה בו נאמנות כזאת או אחרת לאיזה אידאל פטריוטי או מפלגתי. אני מקווה שסרטים ישראלים טובים ימשיכו להפתיע אותנו בלי ממון מטעם. בתור ישראלי פטריוט הייתי גאה בסרט עג'מי,כן ירבו לתפארת מדינת ישראל! אם או בלי הגושפנקא המפוקפקת של מומחה לפגומים וקלונסאות פלוני. | |||
_new_ |
נדהמתי! | |||
|
|||
טוב שנדהמת . גם אני נדהמתי . עומד במאי ערבי-ישראלי בשם קובטי ואומר כי הסרט אינו מייצג את ישראל . אין לי מושג אם נכון או לא , כי לא ראיתי את הסרט . דבר אחד ברור - בשעה שקובטי אמר את דבריו , הסכום של 2 מיליון שקלים של מדינת ישראל היו בכיסו . זה מה שמדהים ! | |||
_new_ |
קיבלנו את מלוא ההשקעה בחזרה | |||
|
|||
עם ריבית תריבית. הסרט הראה למבקרי הקולנוע האמריקאים שבמאי יהודי יכול ליצור סרט ביחד עם במאי ערבי - וכל זה בתמיכה ממשלתית. זה בפני עצמו עזר יותר למערכת ההסברה הישראלית מאשר 100 שליחים. ואת זה שקופטי יכול להגיד את מה שאמר מבלי שיוציאו עליו פאתווה - כל הכבוד! | |||
_new_ |
קיבלנו את מלוא ההשקעה בחזרה | |||
|
|||
אתה מר פרוסטר, נוהג להשמיץ ולגדף את מדינת ישראל, את היהודים ואת דתם הרבה יותר מאותו במאי ערבי-קובטי (בן למהגרים הקופטים לפי שם משפחתו). אבל אתה לפחות לא חי על חשבוננו ולא מקבל סובסידיות. | |||
_new_ |
קיבלנו את מלוא ההשקעה בחזרה | |||
|
|||
הוא גדל על חשבוננו. | |||
_new_ |
יענקלה, חזור למחילה | |||
|
|||
_new_ |
יענקלה, חזור למחילה | |||
|
|||
מאחד שמצהיר קבל עם ועדה שהוא בעל תואר דוקטור (אמנם זה אחד מההזיות שלך- אבל האצילות מחייבת ) אני מצפה לגידופים ברמה קצת יותר גבוהה. תתאמץ קצת יותר אם אתה בכלל מסוגל לכך מנטאלית. אני ממש לא נעלב מגידופים ברמה של ילד בגן חובה. תצא בחוץ. | |||
_new_ |
קיבלנו את מלוא ההשקעה בחזרה | |||
|
|||
זה שקופטי חי בארץ היא עדות למקורו המצרי . זה שיש בישראל יוצרים יהודי וערבי שעובדים יחד הוא שבח לישראל ולא להם . זה שקובטי ירק לבאר ממנה קיבל 2 מיליון שקלים הוא מעשה הראוי לגינוי ואף לתגובה חריפה יותר . | |||
_new_ |
קיבלנו את מלוא ההשקעה בחזרה | |||
|
|||
השני מיליון שקל לא הלכו לכיס שלו, אלא לכיסיהם של עשרות אנשי צוות הצילום ולמעבדות הפיתוח. | |||
_new_ |
הגדרת נכון: היורק לבאר ראוי לגינוי! | |||
|
|||
_new_ |
נדהמתי! | |||
|
|||
יפה, לא צפית בסרט. כלומר אינך מתייחס לסרט אלא על איולת שפלט אחד מיוצריו. אבל... המאמר קבל על הסרט עצמו והשמיץ אותו בלי שום סיבה מנומקת כנראה מתוך שנאה לכל יצירה ערבית. חבל שהמהנדס המדופלם לא קורא את ההערות פה ולא מתייחס לביקורת. 2 מליון שקלים הם סכום אפסי להפקת סרט ואני מקווה שהיוצרים ירויחו משהו בקופות. תצפה בסרט ותוכח שאין בו הכפשה ואין שנאת ישראל - כולו ספור על סכסוך בין שתי חמולות ערביות. הוא בכלל לאמתעסק בפוליטיקה ואין בו בקורת על מדינת ישראל ובודאי אין הכפשה או עוות המציאות. | |||
_new_ |
נדהמתי! | |||
|
|||
כל נושא הוא נושא נפרד . לא ידוע לי תקציב הסרט וגם אתה לא כתבת מה התקציב . אני מנחש ששני מיליון שקלים הם סכום חשוב בתקציב . השאלה אם תוכן הסרט מועיל ישראל או לא הוא פרשנות התלויה במתבונן . פרטי המריבות , מי נגד מי , בציבור הערבי לא מענינים אותי . לי מספיק לדעת שהם מתנהלים כך במקומות מגוריהם . לדעתי זה חלק מתרבותם . | |||
_new_ |
|
|||
אחד משני הבמאים של הסרט 'עג'מי' אמר: ''ככה זה עובד, באוסקר כתוב 'ישראל' כי הכסף מגיע מישראל, יש לך במאי ישראלי ובמאי פלסטיני, יש שחקנים פלסטינים ושחקנים ישראלים, הסרט טכנית מייצג את ישראל - אני לא''. עוד אמר קובטי כי הוא אזרח ישראל, אך ''איני יכול לייצג מדינה שלא מייצגת אותי''. אין כאן השמצה של ישראל אלא התבטאות אישית של אדם שחש שהמדינה בה הוא חי אינה מייצגת אותו (ולכן אינו יכול לייצג את המדינה). למשתתפי הפורום לא כואבות האוזניים משטף הביטויים הגזעניים שמתפרסמים בפורום בדרך קבע. אך מפריע לאוזן הרגישה שלהם צליל של אמת אישית של איש אחד שלכל הדעות עמדתו בנושא זה מייצגת ציבור שלם. את הגזענים זה כמובן מפחיד, כי יש בכך משום סימפטום של אובדן שליטה. כיצד הוא מעז לומר שהמדינה אינה מייצגת אותו? החצוף! | |||
_new_ |
בושמנים או פינגווינים . | |||
|
|||
הבעיה שאינך מבין היא שהבמאי קובטי מעיד בשמו שהוא מצרי שחי כאן . תחושתו שהמדינה (ישראל) אינה מייצגת אותו נובע מכך שהוא מצרי . הרי אין ישראל מייצגת אנשים מצרים . למרבה הפליאה ישראל גם אינה מייצגת בושמנים או פינגווינים . | |||
_new_ |
מגעיל נשאר מגעיל גם אם הוא פלשתינאי | |||
|
|||
_new_ |
|
|||
נכון לשעה זו קשה לראות הבדלים כלשהם בין התגובה של צופיה לתגובה של עירן: עירן מגדף כהרגלו את במאי הסרט תוך העלאת סטריאוטיפים גזעניים והערות מקטינות על רקע מוצא אתני (גזענות קלסית), וצופיה, כדי להביע תמיכה בדברי עירן, משתמש בכינוי ''פלשתינאי'' בתור כינוי גנאי, בצירוף התואר ''מגעיל'' - אופן התבטאות גזעני מובהק. מצא מין את מינו. | |||
_new_ |
פלשתינאי ומגעיל? מצא מין את מינו-נכון בהחלט! | |||
|
|||
הפלשתינאי יוסוף מזדהה כמובן עם בני עמו,אלא עם מי? | |||
_new_ |
|
|||
שמו של הבמאי הוא ''קובטי'' דבר המעיד על מוצאו מהעדה הקופטית במצרים . אם זו השמצה או גידוף אשמח להשתמש בשמו . לדוגמא ''תלאביבסאנור הוא קובטי'' . ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח | |||
_new_ |
|
|||
אולי כדאי שתעיין בוויקיפדיה. שם תוכל לראות שהתייחסות מבטלת כלפי אדם בשל מוצאו או דתו או בל צבע עורו, וביחוד הפגיעה בזכויותיו הפוליטיות היא בדיוק ההגדרה של 'גזענות'. אתה הרי מצהיר על עצמך שהנך גזען. לפחות תלמד את ההגדרה. | |||
_new_ |
יוסלה, עדין במקלט? | |||
|
|||
_new_ |
יוסלה, אם יוצא לך לצאת מהמקלט | |||
|
|||
אולי תבחין שליד כל כספומט יש מכשיר קטן שנקרא אובססומט אתה מתחבר לחמש דקות בלבד ומתנקה מכל המועקה של היום יש הנחה ניכרת לשמאל הזוי ושוחרי חמסים | |||
_new_ |
תגובה אינסטינקטיבית | |||
|
|||
מעניין שרוב המגיבים כאן מתלהמים מיד: ''איך הוא העיז, ועוד אחרי שאנו שילמנו את עלות הפקת הסרט.'' רבותי, במדינה דמוקרטית מותר לאדם להביע את דעתו, אפילו אם אינה תואמת את דעת הרוב. אפשר להשתמש בהזדמנות כדי להחל בוויכוח ענייני, אך מדוע נהמות הלב שאינן במקומן? | |||
_new_ |
תגובה אינסטינקטיבית | |||
|
|||
יפה מאוד מר פרוסטר. אתה דמוקרט להפליא. מה שלום הטמבל הכושכושון שלך?. זה מהטלפרונטר . | |||
_new_ |
|
|||
הצורך של אריה עירן לדחוף ביטויי אלימות גזענית לכל מקום כה גדול, מה שכמובן מעורר גיחוך זו הקלות שבה מקלל הכפיל את ה'דמוקרטיות' של פורסטר, אך בהודעה הבאה יספר לנו עירן עד כמה חשוב לו לשמור על ישראל כמדינת שלטון תקין ודמוקרטי. כמו גזענים אחרים בעלי נטיות פשיסטיות, נהנים האדון וכפילו ממותרות המדינה הדמוקרטית שלנו אך מנצלים את החופש היחסי כדי להפיץ את דברי הבלע הגזעניים שלהם בכל פינה. גם הנאצים עלו לשלטון באופן דמוקרטי. גם להם אף אחד לא סתם את הפה. ]/[ | |||
_new_ |
אבו נאכבה | |||
|
|||
אכן שעית לעצתי וקיצרת את תגובותיך הארוכות והנשרכות. עדיין לא התגברת לתחוב לכל פנה את השיח האורווליאני האופייני לך. השתדל לענות לשאלות הנשאלות אותך. למשל מה דעתך על שיטת הויכוח הפוליטי הפלסטיני הפנימי של יריות בברכיים או השלכה מגג הקוחות הגבוהות. וכיצד זה משליך על ההתנגדות הישראלית לשיטות הרצחניות של ''פאקס םלסטיניום'' | |||
_new_ |
אבו נאכבה | |||
|
|||
ישנם אנשים שנכנסים למיטה עם טירוריסטיים ערביים, חושבים שמנת ההקרבה שלהם לטובת עם ישראל מזכה אותם בטוהר קדוש | |||
_new_ |
|
|||
הבעיה אינה בסתימת פיות . הבעיה שלך היא שאינך מסוגל לסתור את דברי . דוד סיון לפחות משתדל . גם ספינר ידידי השתדל והביא מאמר בגנות הדרוויניזם . ומה אתה ? כלום ! שום טיעון מסודר נגד התיאוריה האבולוציונית . כנראה שהיא מקובלת עליך . ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח | |||
_new_ |
היה לי רושם שהחלטנו פעם יחדיו | |||
|
|||
שגם הדרוויניזם היא אמונה ובגדר שכזו תמצא גם דברים שמתרחשים בעולם ומתאימים לאמונה הזאת | |||
_new_ |
היה לי רושם שהחלטנו פעם יחדיו | |||
|
|||
לא החלטנו כדבר הזה . ראשית - בבקשה תשתמש במונח ''תיאוריה אבולוציונית'' ולא דרויניזם . יש הבדלים . שנית תיאוריה זו היא מדע , ידע , מסקנות . לא אמונה . אמונה היא דבר חסר בסיס לוגי או עובדתי , שהאדם סבור שזו אמת . התיאוריה האבולוציונית אינה כזו . | |||
_new_ |
עברית שפה קשה | |||
|
|||
הגד נא ''תיאוריית האבולוציה'' ואבין אותך, אך כשאתה מדבר על ''תיאוריה אבולוציונית'' אתה מדבר על תיאוריה-סתם שעדיין נמצאת בשלבי התפתחות. | |||
_new_ |
עברית שפה קשה | |||
|
|||
מה שנקרא תיאורית האבולוציה היא הסבר של תופעה בעולם החי . הביוספירה . ההסבר בנוי משלושה חלקים עיקריים . 1 - היצורים החיים מולידים צאצאים הדומים להם אך שונים זה מזה במעט . הדימיון להורים והשונות מוסברים בעבודתו של מנדל . יש גם הסברים מעמיקים יותר . 2 - לפעמים ההולדה משתבשת בגלל שינוי בגורמים התורשתיים . לאלה קוראים ''מוטאציה'' . 3 - הצאצאים השונים שורדים כאשר התכונות שלהם מתאימות לתנאים שסביבם . אי התאמה מביאה להכחדתם . זה תהליך שחוזר על עצמו במחזורים . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- אמנם המחקרים בתחום האבולוציה לא הסתיימו אך המבנה היסודי נשאר כמוסבר למעלה . | |||
_new_ |
אריה עירן משתדל אבל לא מצליח | |||
|
|||
עירן המציא תיאוריה שמורכבת ממסקנות שלו על משמעות תורת האבולוציה. עד היום רוב הטענות שמרכיבות את התיאוריה הזאת הופרכו. יחד עם זאת עירן מעדיף להתעלם מההפרכות הללו. | |||
_new_ |
אריה עירן משתדל אבל לא מצליח | |||
|
|||
לא . | |||
_new_ |
אריה עירן משתדל אבל לא מצליח! | |||
|
|||
מדוע? כי בסופו של דבר התיאוריות שלו מופרכות. | |||
_new_ |
תגובה אינסטינקטיבית | |||
|
|||
כשמנת המשכל שלך תעלה ותגיע למחצית זו של ''הטמבל הכושכושון'' אתחיל להתייחס אליך ברצינות. עד אז אתייחס אליך כאל חפרפרת מצויה - חי במחילות, עיניים לך ולא תראה. | |||
_new_ |
תגובה אינסטינקטיבית | |||
|
|||
התייחסותך לא מעניינת. אתה לא ממש ממש חשוב כמו שאתה מתימר שנחשוב. רמת הגידופים שלך מצביעה על סוג האישיות העלובה שאתה מייצג. איש מגוחך. . | |||
_new_ |
תגובה אינסטינקטיבית | |||
|
|||
אנחנו רואים כיצד אובמה נותן לאירן להגיע לנשק גרעיני . מחדל זה אינו מעניק לו הרבה כבוד . יום אחד כשנשק גרעיני כזה יופעל נגד ארה''ב או בעלי בריתה במדינות הנפט או באירופה , תוכל להגיד ''לא ידענו שהוא כזה'' . מר ברק אובמה אינו ''כושון'' . הוא נשיא גרוע . | |||
_new_ |
תגובה אינסטינקטיבית | |||
|
|||
הוא יכול לעשות על חשבונו מה שיירצה . השמוק הזה קיבל 2 מיליון שקלים מהמדינה ואחר כך טוען שהסרט אינו מייצג את ישראל . הוא אפילו לא אמר ''תודה'' . אני משער שאתה לא היית מקבל בהבנה עלבון ממי שנתת לו עזרה כספית . | |||
_new_ |
שוב אינך מדייק! | |||
|
|||
''אני לא נבחרת ישראל ולא מייצג את ישראל'', הוסיף קובטי. ''זה דבר מאוד טכני, ככה זה עובד באוסקר. כתוב ישראל כי הכסף מגיע מישראל. יש לך במאי ישראלי, יש לך במאי פלסטיני, יש לך שחקנים פלסטינים ושחקנים ישראלים. הסרט טכנית מייצג את ישראל, אבל אני לא מייצג את ישראל. אני לא יכול לייצג מדינה שלא מייצגת אותי'' (http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3858800,00.h...). כמובן שגם האלימות המילולית שלך מיותרת ולא מוסיפה לך כבוד. | |||
_new_ |
שוב אינך מדייק! | |||
|
|||
לא תעזור שום לוליינות מילולית. רק מדינות שולחות סרטים לתחרות האוסקר. הסרט עג'מי מייצג את מדינת ישראל בתחרות. מאחר והבמאי הפלשתינאי הסכים לכך הרי הוא בהכרח מייצג את מדינת ישראל. ההתנערות שלו מכך מעידה על אופיו המגעיל ועל חוסר יושר מכל היבט שהוא. זה די מתקשר להתפרעות בעג'מי שבה נאסר אחיו. כנראה השתן עשה את דרכו למעלה אצל כל המשפחה הזו. | |||
_new_ |
הסרט כן הוא, קובטי, לא! | |||
|
|||
לא מובן מדוע קפצת. | |||
_new_ |
הסרט כן הוא, קובטי, לא! | |||
|
|||
כי אתה מנסה לתאר מצב שלא היה קיים במציאות. | |||
_new_ |
הסרט כן הוא, קובטי, לא! | |||
|
|||
טענתך חסרת שחר. כל שעשיתי הצגתי קטע מ-Ynet שמתאר את דברי הבמאי. המשמעות של הדברים היא שהסרט מייצג את ישראל ושהוא עצמו לא. הדברים שצוטטו מתארים מציאות - את מה שאמר האיש. | |||
_new_ |
הסרט כן הוא, קובטי, לא! | |||
|
|||
זה בדיוק הענין . המפיקים של הסרט קיבלו כסף ממדינת ישראל . הבמאים והשחקנים הם אזרחים ישראליים . ההתייחסות לסרט היא כמו אל עבודה אמנותית מתוך ההוויה במדינת ישראל . לכן דבריו הם שטות אפילו אם הוא עצמו מאמין בזה . זה מעבר לךעובדה שאין בדבריו הכרת תודה על כך שזרועה ממשלתית ישראלית העניקה להם כסף שבלעדיו אולי לא היה הסרט נעשה . או שהיה נעשה באיכות ירודה יותר . | |||
_new_ |
העניין הוא שאינך מדייק! | |||
|
|||
אינך מדייק ביחס למה אמר הבמאי, קובטי. גם בדבריך אין הכרת תודה על המתנות שקיבלת ממדינת ישראל. אתה עוד מרחיק בהפצת גידופים והצהרות אנטי ממסדיות הרבה יותר קשות מדברי הבמאי שהצגתי כאן. | |||
_new_ |
העניין הוא שאינך מדייק! | |||
|
|||
אתה אינך יוצר הבחנה מבדלת בין ''מימסד'' לבין ''ממשלה'' . בהתחשבנות בין הממשלה וביני אנחנו די מאוזנים . הממשלה נתנה לקובטי 27 אגורות מהמיסים שלי . עבור סכום זה מותר לי להשתלח בו . אתה למשל לא נתת לי אגורה אבל מבקר אותי כאילו גדלנו יחד וזה למרות שאתה גדלת במידבר ואני בהר . | |||
_new_ |
העניין הוא שאינך מדייק! | |||
|
|||
הממשלה נתנה לך מהמיסים ששילמתי ולכן גם על פי הקריטריונים שלך מותר להשתלח בך ובמה שאתה מייצג. אני מסתפק בביקורת על הדברים שאתה כותב כאן. הנה כמה דוגמאות מדבריך: 1. גידוף ציבור הקבלנים (תגובה 146541). 2. גידוף מערכת המשפט (תגובה 146583). 3. השמצת הפרקליטות באמצעות גידוף (תגובה 145477). יש כאן מספיק דוגמאות כדי להבהיר לך שאתה משתלח בממסד בקלות רבה - יורק לבאר. אם הביקורת שלי על כך לא מוצאת חן בעיניך אתה יכול להמנע מגידופים והצהרות משמיצות. הגיע הזמן שתלמד להפריד בין ביקורת עליך לבין ביקורת על דבריך. | |||
_new_ |
העניין הוא שאינך מדייק! | |||
|
|||
אני בהחלט מגדף . לצערי זו תכונה רעה שאני גורר איתי שנים רבות . מאידך עליך לחשוב גם על המצב שבו אזרח קטן וחסר חשיבות שלטונית כמוני יש לו מעט השפעה על הדברים הפסולים שגופים אלה עושים . הקבלנים שחלק מהם עושים מעשים חמורים מאד ונזקים של ממש הן ללקוחותיהם והם לנוף הישראלי . מערכת המשפט שבה שופטים נוהגים בכמה מנהגים גרועים . הפרקליטות שהראתה כבר כמה פעמים כמה גרועה היא . אז אם הדברים מגיעים לנעל המושלכת או לגידוף אין בזה פלא . לגבי יריקה לבאר - או שאינך מבין את הניב הלשוני או שאתה מיתמם . שכן , לא הפרקליטות , לא השופטים ולא הקבלנים הם ''באר'' ממנה אני שותה . להיפך הם שותים מבארי . היות וכתבתי שלדעתי אני והממשלה מאוזנים בערך בתשלומים ההדדיים הרי שכנראה לא הגיעו אלי דרכה כספים שלך . אתה כמובן יכול וכנראה גם תמשיך להשתלח בי . מה לעשות ? החיים קשים ואתה ואני חלוקים בדבר או שניים . . . ח ח ח | |||
_new_ |
חוכמולוגיה ושקרים לא יעזרו לך! | |||
|
|||
הדברים שלך, שהזכרתי (בהצגת הקישורים) הם אכן יריקה לבאר. ''היות וכתבתי'' בהודעה שלך אינו אסמכתא לכלום. ולכן המשך המשפט הזה הוא מופרך כרבים מהדברים שאתה כותב כאן. הטענה שלך על השתלחות בהקשר הנדון כאן, היא שקרית. | |||
_new_ |
חוכמולוגיה ושקרים לא יעזרו לך! | |||
|
|||
ההתייחסות שלך ל''היות וכתבתי'' מגוחכת . אתה יכול לטעון שמה שכתבתי אינו נכון אבל לטעון שזו לא אסמכתא ? אני אומר (כותב) שהחשבונות בין הממשלה וביני הם בערך מאוזנים . זו אסמכתא . | |||
_new_ |
חוכמולוגיה ושקרים לא יעזרו לך! | |||
|
|||
הנסיון עם טענות שאתה כותב כאן מלמד שזה בהחלט נכון לטעון שטענתך (שהחלה ב''היות וכתבתי'') איננה אסמכתא. | |||
_new_ |
חוכמולוגיה ושקרים לא יעזרו לך! | |||
|
|||
שטויות . | |||
_new_ |
חוכמולוגיה, שטויות ושקרים, אריה, לא יעזרו לך! | |||
|
|||
_new_ |
חוכמולוגיה, שטויות ושקרים, לא יעזרו גם לך | |||
|
|||
_new_ |
חוכמולוגיה, שטויות, העתקות ושקרים, אריה, לא יעזרו לך! | |||
|
|||
_new_ |
אתה טועה . | |||
|
|||
_new_ |
חוכמולוגיה, שטויות, העתקות ושקרים, אריה, לא יעזרו לך! | |||
|
|||
_new_ |
אתה רואה אצלי את חסרונות עצמך . | |||
|
|||
_new_ |
חוכמולוגיה, שטויות, העתקות ושקרים, אריה, לא יעזרו לך! | |||
|
|||
_new_ |
אתה רואה אצלי את חסרונות עצמך . | |||
|
|||
_new_ |
חוכמולוגיה, שטויות, העתקות ושקרים, אריה, לא יעזרו לך! | |||
|
|||
_new_ |
אתה רואה אצלי את חסרונות עצמך . | |||
|
|||
_new_ |
חוכמולוגיה, שטויות, העתקות ושקרים, אריה, לא יעזרו לך! | |||
|
|||
_new_ |
אתה רואה אצלי את חסרונות עצמך . | |||
|
|||
_new_ |
חוכמולוגיה, שטויות, העתקות ושקרים, אריה, לא יעזרו לך! | |||
|
|||
_new_ |
אתה רואה אצלי את חסרונות עצמך . | |||
|
|||
_new_ |
חוכמולוגיה, שטויות, העתקות ושקרים, אריה, לא יעזרו לך! | |||
|
|||
_new_ |
אתה רואה אצלי את חסרונות עצמך . | |||
|
|||
_new_ |
חוכמולוגיה, שטויות, העתקות ושקרים, אריה, לא יעזרו לך! | |||
|
|||
אתה מרבה לדרוש מה שאינך מקיים בעצמך (תגובה 147317): 1. אתה מצפה להכרת תודה מהבמאי קובטי אבל בדבריך אין הכרת תודה. 2. אינך מדייק בתיאור דברי הבמאי. למרות מצגי השווא שלך, אריה, אלה חסרונות שלך. | |||
_new_ |
חוכמולוגיה, שטויות, העתקות ושקרים, אריה, לא יעזרו לך! | |||
|
|||
1 - קובטי יחד עם הצוות וההפקה קיבל 2 מיליון שקלים להפקת הסרט מזרוע ביצועית של ממשלת ישראל . בראיון איתו הוא הצהיר שהוא אינו מייצג את ישראל כי ישראל אינה מייצגת אותו . באותה הזדגמנות לא הכיר תודה למי שתמכו כספית כלומר ממשלת ישראל . היות ואין לך תרשומת על מה שאמרתי וכתבתי במשך שנותי , אינך יודע אם הכרתי תודה או לא . 2 - אינני מצטט את הבמאי במילותיו הוא אך תוכן דבריו אצלי מתאים . חסרונות שאתה רואה אצלי הם חסרונותיך שלך . | |||
_new_ |
חוכמולוגיה, שטויות, העתקות ושקרים, אריה, לא יעזרו לך! | |||
|
|||
כעת דייקת יותר בהתייחסות לתוכן דבריו של קובטי, אם כי השמטת את העובדה שהוא אמר שהסרט מייצג את ישראל. מאחר ואין לך תרשומת של כל מה שאמר קובטי מאז שהסרט קיבל את סיוע המדינה אינך יודע אם הכיר תודה או לא. זהו יצוג טוב לחלק מחסרונותיך שלא תצליח למחוק בדמגוגיה, שקרים ועוד. | |||
_new_ |
אתה רואה אצלי את חסרונות עצמך . | |||
|
|||
_new_ |
חוכמולוגיה, שטויות, העתקות ושקרים, אריה, לא יעזרו לך! | |||
|
|||
_new_ |
אתה רואה אצלי את חסרונות עצמך . | |||
|
|||
_new_ |
חוכמולוגיה, שטויות, העתקות ושקרים, אריה, לא יעזרו לך! | |||
|
|||
_new_ |
אתה רואה אצלי את חסרונות עצמך | |||
|
|||
_new_ |
לדוד ואריה | |||
|
|||
יאללה,חלס דאווין. | |||
_new_ |
שוב אינך מדייק! | |||
|
|||
ומה אם הבמאי היה, לדוגמא, אוליוור סטון, יהודי-אמריקאי המתנגד בתוקף למדיניות ישראל בשטחים. גם אז היית אומר שהוא מגעיל וחסר יושר? משום מה יש לי הרגשה שכל מי שאינו מסכים עם פסח רויטמן או עם אריה עירן הוא בהכרח מגעיל וחסר יושר. | |||
_new_ |
שוב אינך מדייק! | |||
|
|||
קלטנו כבר שאתה מנסה להיות מי שאתה לא. ולא תהיה לעולם. קלטנו שאתה מנסה שנחשוב שאתה איש משכיל- ואתה לא. קלטנו כבר שאתה נורא רוצה שנעריך אותך כאיש חשוב- ואתה לא. קלטנו כבר שאתה ממש ממש רוצה שנחשוב שאתה חכם- אבל אתה לא. אז אולי לפחות תכבד את חברי הפורום הרי אתה רוצה שיחשבו שאתה חמוד ומקובל בחברה.. | |||
_new_ |
שוב אינך מדייק! | |||
|
|||
בהחלט! אם אוליבר סטון היה מסכים שסרטו ייצג את ישראל בתחרות האוסקר ובו בזמן,ערב התחרות היה מכריז קבל עם ועדה שהוא, כבמאי הסרט, אינומייצג את מדינת ישראל אלא רק את סרטו הייתי בהחלט רואה בו טיפוס מגעיל. הבמאי יכל לסרב שסרטו ישתתף בתחרות כנציג ישראל, או לחכות זמן סביר לאחר התחרות ולהביע את דעתו הפוליטית על מדינתו. ולסייפא שבהודעתך: כן, אני בהחלט מביע את דעתי והשקפת עולמי ולא דעה של מישהו אחר. | |||
_new_ |
שוב אינך מדייק! | |||
|
|||
לא מתקבל על הדעת. הסרט מייצג את ישראל, ולא הבמאי. הבמאי, מצידי, יכול ליצג את מאדים. | |||
_new_ |
שוב אינך מדייק! | |||
|
|||
שכחת שהבמאי נסע לארה''ב בעת הזו בגלל שסרטו מייצג את ישראל בתחרות האוסקר, דבר שנעשה בהסכמתו,והראיונות שהוא זוכה להם בתקשןרת האמריקאית והבינלאומית הם בגלל שסרטו מייצג את ישראל בתחרות האוסקר. כנראה שאם היה נוסע לארה''ב כאשר סרטו אינו מייצג את ישראל בתחרות אפילו רעידת אדמה של 9.9 בסולם ריכטר לא הייתה גורמת לעיתונאים להתייחס אליו. אין לי ספק שמשהו באופיו מגעיל. | |||
_new_ |
שוב אינך מדייק! | |||
|
|||
אתה לא מדייק וסתם משמיץ . הבמאי קובטי ''יורק לבאר ממנה שתה'' . מי זה אוליוור סטון ? | |||
_new_ |
|
|||
התגובה של פסח צופיה אופיינית: הוא מתחיל עם השגות ענייניות לכאורה בנושא הסרט, אך עובר בהמשך להתבטאויות המבטאות דעות קדומות ביחס לערביי ישראל ולערבים בכלל: ''ההתנערות שלו מכך מעידה על אופיו המגעיל ועל חוסר יושר מכל היבט שהוא. זה די מתקשר להתפרעות בעג'מי שבה נאסר אחיו. כנראה השתן עשה את דרכו למעלה אצל כל המשפחה הזו.'' המעבר הזה משיחה עניינית בנושאי היום לשיח גזעני מובהק הפכה בשנים האחרונות לחלק מהנוף הישראלי. ואילו רק באדריכלות נוף היינו עוסקים כאן -הרי זה הרע במיעוטו. אך אותם מונחים וביטויים המבטאים דעה קדומה ביחס לציבור זה או אחר, משמשים שוב ושוב בנסיונות להצדיק מהלכים פוליטיים, צבאיים ומדיניים של מדינת ישראל. וכך מוצא עצמו עין רויטמן צוהל צהלות גיל לנוכח ההרג של משפחות שלמות ברצועת עזה בדצמבר 2008-ינואר 2009, וגם לאחר מעשה מסרב לקחת אחריות להרג ללא הבחנה שהיה שם, ולהחלטה לצאת למבצע מלכתחילה, והפלא ופלא: משתמש הוא באותם מונחים גזעניים כדי לכתוב את האפולוגטיקה שלו להצדקת הטבח. הרי אם אין הם בני אדם, להרוג בהם מותר וגם רצוי. יש כאן שילוב מסוכן של בורות, היעדר של מודעות לתהליכים שתיארתי, וסתם רוע לב. הזנב (המונחים הגזעניים בעליל) מכשכש בכלב (מדיניות ישראל ורויטמן כאזרח ישראל). | |||
_new_ |
אבו נאכבה | |||
|
|||
אתה מייגע- ומשעמם. זו ממש אובססיה לכתוב כל הזמן אותו דבר , להפך אותו כמו כלב שמהפך גוש חרה שמצא בעת טיול בשדרה. תקצר, תקצר, תקצר יש עולם שלם אחרי הרוצחים הערבים שאתה כל כך אוהב ומגן עליהם ========================================= | |||
_new_ |
|
|||
]/[ ]/[ 'יענקלה' חוגג את יום החוקן השבועי, יחד עם פסח העין, ומכאן כנראה דימויי הקקי המרובים בתגובותיהם. קצת נחת אחרי יום קשה מול המקלדת - מר פריהאוף ('יענקלה') וצופיה רויטמן יושבים על המרפסת ושותים תה. | |||
_new_ |
אבו- נאכבה תכנה אותי מה שאתה רוצה. | |||
|
|||
אני אכנה אותך אבו נאכבה בסדר? ואכן נמשיך ללא לאות, לשאול אותך את שאלת חצי הדולר. מה דעתך אבו נאכבה, על שיטת הויכוח הפנים פלסטינאי? ידיות בברך המתנגד הפוליטי, או השלכתו מהקומה התשיעית מהבנין (לנכבדי הפאתח) שברחוב חאן אל מוכתאר 18 בעזה? | |||
_new_ |
|
|||
אנחנו שותים תה על המרפסת ואתה מכין במרתף פצצות כדי להרוג אזרחים . | |||
_new_ |
|
|||
כלב,אם היה מריח את מה שכתבת,היה בורח. סרחון קשה אפילו עבורו. אבל מה, כפלשתינאי אוטנטי זה נסלח לך. | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |