פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
סיפורי מרחביה - שלושה הבזקים מזווית לגמרי אישית
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום חמישי, 24/12/2009 שעה 16:00)


סיפורי מרחביה - שלושה הבזקים מזווית לגמרי אישית

גדעון ספירו



הקדמה

לא מכבר ציין קיבוץ מרחביה שבעמק יזרעאל 80 שנים להיווסדו. כמי שחי מספר שנים במרחביה, תחילה כתלמיד המוסד החינוכי (כך כונו בתי הספר התיכוניים בתנועת הקיבוץ הארצי) ולאחר מכן זמן קצר כחבר קיבוץ, קיבלתי דוא''ל מהקיבוץ בו התבקשתי לשלוח זיכרונות במטרה לפרסמם בחוברת שתצא לקראת היובל. נעניתי ושלחתי שלושה קטעים שעלו בזיכרוני. עורכי החוברת הודיעו לי בתשובה, כי יסכימו לפרסם את הדברים אם אוריד את הקטעים הביקורתיים. סירבתי. כתבתי להם כי אילו הגבילו אותי מלכתחילה בהנחיה ''תכתוב רק דברים טובים'', לא הייתי כותב. זיכרונות והקשרם הם עניין אישי, ורצוי לא לחזור לימים בהם צינזרו כתובים שלא עלו בקנה אחד עם עמדת התנועה או המפלגה.

פניתי ל''דף הירוק'', וביקשתי לפרסם את מה שבמרחביה סירבו. ''הדף הירוק'' הינו שבועון התנועה הקיבוצית. בעברו היה מוסף שבועי של ''על המשמר'', עיתונה היומי של מפ''ם, שנמניתי בתקופות שונות עם עיתונאיו. לאחר ש''על המשמר'' נדם במרץ 1995 עבר ''הדף הירוק'' לחסות הוצאת ''מעריב''. עורכיו וכותביו הם חברי קיבוצים. העורכת הנוכחית, אורית פראג, חברת קיבוץ דפנה, התלבטה, אולם גם היא החליטה בסופו של דבר לא לפרסם את קטעי הזיכרונות. הרי הם לפניכם.


1. סמל בוגרים ומה שבעקבותיו

קבוצת גפן הייתה חלק מגדוד יחיעם בתנועת השומר הצעיר. למיטב זיכרוני היינו הקבוצה הראשונה שקיבלה את סמל הבוגרים בסוף כיתה י''א. זה היה בשנת 1953. הדיונים בקבוצה לקראת קבלת הסמל היו לעתים קורעי לב – כניסה לקרביים של כל אחד. לא כולם עמדו בחטטנות הזו, והיו כאלה שפרצו בבכי. אולם הבוכים, משעה שהסתיים הדיון לגביהם, הצטרפו בשמחת נעורים וחדוות יצירה לקידוח שחדר לנשמות של הבאים בתור.

הדיון לגבי, כפי שנחרת בזיכרוני, היה יחסית רגוע ולא היה כרוך בפרצי בכי. מאחר והייתי גם מדריך, הקמתי את הקן בעפולה עלית (דבר שכעבור שנים היה מקור לחיכוך ומחלוקת עם מרחביה, אבל זה סיפור אחר), היה ברור מראש כי אקבל את הסמל, שהרי לא יעלה על הדעת כי מי שנמצא מתאים להדרכה לא יקבל סמל בוגרים. יחד עם זאת, אחד התנאים לקבלת הסמל היה מחויבות ל''הגשמה'', מושג מאד משמעותי באותם ימים, שפירושו התחייבות לחיות בקיבוץ. הנחיות התנועה קבעו שאין להסתפק במשהו אמורפי כמו ''אני מתחייב להגשים'', אלא החניך היה חייב לציין גם עם מי יגשים. כך למשל, דגי וחזי, שניים מאגף ילדי החוץ של הקבוצה, הודיעו כי יגשימו עם גדוד יחיעם רמת גן, בו היו חברים בטרם הגיעו למרחביה.

ביקשתי לפטור אותי מהתחייבות פרטנית, שהרי בכיתה י''א זה מוקדם מדי, ולהסתפק בהתחייבות כללית. בטרם בואי למרחביה הייתי חבר ביחיעם ירושלים, ולא רציתי בשלב כה מוקדם לכבול את עצמי לגדוד זה או אחר. החברים לא ויתרו: אתה חייב להודיע עם מי תגשים. בלית ברירה הודעתי, אני מגשים כאן במרחביה.
את הסמל קיבלנו בטקס לילי, כאשר מאיר יערי, מנהיג התנועה וגם חבר מרחביה, העניק לכל אחד מאיתנו את הסמל, תוך כדי הצדעה שומרית. (כנראה פרוטקציה לה זכינו בגלל הקרבה המשפחתית של לושק, אחד ממורינו, למנהיג).

התנועה הקיבוצית ראתה עצמה בימים ההם כקבוצת עלית בחברה הישראלית. היא הייתה מיוצגת בקרב מקבלי ההחלטות בצבא, בכנסת, בממשלה, בכלכלה, הרבה מעבר לחלקה הזעיר באוכלוסיה. ''הגשמה'' נתפשה על ידינו אז, בשנת 1953, כהצטרפות לחלק המשובח והמוערך של החברה הישראלית.

גדלנו וחונכנו על שלוש הסיסמאות שהופיעו כל בוקר בעיתונה של מפ''ם ''על המשמר'' (נשמתו עדן), ''לציונות,לסוציאליזם, לאחוות עמים''. (לימים הייתי כתב ''על המשמר'' בארה''ב ולאחר מכן בעל טור). מאז עברו 55 שנים ובמבט לאחור, זה נשמע ונראה כיומרה ללא כיסוי.
הסוציאליזם ואחוות העמים היו לתפארת המליצה בלבד. הציונות והצבא - אלו היו המרכיבים החשובים. ערבי לא יכול היה להתקבל כחבר בקיבוץ, לא אז ולא היום.

הקיבוצים היו שותפים לשוד האדמות של הפלסטינים שגורשו מאדמתם (ברעם ואחרים), מפ''ם השתתפה בכל הממשלות בהנהגת מפא''י, (לאחר מכן העבודה, לאחר מכן המערך), שהעמיקו את הכיבוש, וכמפלגת שלטון הייתה בעלת מניות במפעל הפושע של בניית ההתנחלויות. עקרון השוויון נפרץ והקיבוצים לאחר ההפרטה, הם חברה קפיטליסטית לכל דבר שהשאירה מאחור את החלשים.

באחת, מי ''שהגשים'' לא סייע להקמת חברת מופת בישראל, אלא להיפך, סייע להפיכתה של ישראל לחברה אלימה, כובשת, שודדת, מדכאת וגזענית ששולטת על עם אחר ושוללת ממנו זכויות אדם בסיסיות. מי שנשארו במרחביה מתגאים בבניהם שהתגייסו לצבא הכיבוש והגיעו לדרגות גבוהות. דווקא איש כמוני, שלא ''הגשים'' כנדרש מהתנועה, הגשים הרבה יותר סוציאליזם ואחוות עמים, כאשר הצטרף למאבק נגד הכיבוש, הגזענות והדיכוי, תמך ותומך בסרבני הכיבוש במסגרת המאבק לדמוקרטיה ושוויון, משני צידי הקו הירוק.


2. הצאן וגן הירק

הורי שילמו מדי חודש סכום נאה מאד בכל שנות לימודי במוסד החינוכי של קיבוץ מרחביה, ואני מניח שכך גם הוריהם של ילדי החוץ האחרים. עובדה זו לא הקנתה לנו מעמד של שוויון מלא עם בני הקיבוץ. אינני טוען שהייתה אפליה מכוונת, לא הייתה כזו, אולם, בלי שהדברים נאמרו באורח מפורש ובוטה, היה ברור כי בני הקיבוץ הם במובן מסוים ''גזע האצילים'' וילדי החוץ הם, איך אומר זאת בעדינות, דרג ב' בהיררכיה החברתית.
הדבר בא לידי ביטוי, בין השאר, בענפים בהם עבדתי, שנחשבו לפחות יוקרתיים, ושאף בן קיבוץ לא היה מוכן לעבוד בהם. כך מצאתי עצמי עובד בתחילה בצאן ולאחר מכן בגן הירק. (ושמא קודם בגן הירק ולאחר מכן בצאן).

בשני הענפים הייתה העבודה כרוכה בלא מעט תסכול. חליבת הכבשים הייתה מבאסת. עבודת ידיים קשה, ותוך כדי החליבה הכבשים והעזים היו מחרבנות לתוך קערות החליבה.
בגן הירק היינו צריכים לסחוב צינורות השקיה ממקום למקום, וקטיף הירקות היה מלווה בכאבי גב וברכיים. טוביה ,האחראי על הענף, היה בבחינת מנהל עבודה שהעביר הנחיות לעובדים, שמרביתם היו ילדים מהמוסד או מחברת הנוער (אחרונים במדרג החברתי), ודאג שכל אחד יעשה את עבודתו כהלכה.

ובכל זאת, הצלחתי למצוא בשני הענפים גם רגעי סיפוק.

בגן הירק היה צריך לסגור את ההשקיה בלילה. תמיד התנדבתי לעשות זאת, כי הדבר היה כרוך בנהיגה בטרקטור. זו הייתה עבורי הזדמנות פז לנהוג בכלים שבשעות העבודה לא הייתה לי גישה אליהם. לעתים הייתי נוהג בטרקטור הגדול, דומני שקראו לו ''הנומאק'', שהיה עבורי הדבר הכי קרוב למכונית. הייתי צריך להתגבר על חרדת הלילה החשוך, שהרי הנסיעה לשדה הייתה כרוכה בחושך מצרים. לא הייתה כל תאורה בגן הירק ששכן מחוץ לגדר הקיבוץ. הנהיגה פיצתה על הכל. מאד אהבתי את הנסיעה בהנומאק. בדרך חזרה, לקראת המוסך, הייתה ירידה והייתי מעביר את ידית ההילוכים למצב סרק (ניוטרל) ומתגלגל במהירות העולה בהרבה על המהירות המקסימלית שלו. היום, אילו היה עושה זאת אחד מילדיי הייתי רואה בכך חוסר אחריות, אולם אז, כנער שערג להגה ולא בא על סיפוקו באור יום, הייתה הנהיגה בלילה לגן הירק שמחה של ממש.

לעתים הייתי נוסע עם הטרקטור הקטן של גן הירק, שהיה כלי מעט משונה, צבעו כתום, עם מנוע מאחור, נסיעתו איטית וידית הילוכים מצויה מתחת למושב הנהג.
לעומת שניים אלה, היה טרקטור אחר, הפרגוסון, שלא הצלחתי להגיע לנהיגה עליו, לא ביום ולא בלילה, ועד היום אינני יודע מדוע הדבר לא עלה בידי.

בענף הצאן אהבתי את היציאה למרעה. הייתי שוהה שעות לבד עם הכבשים, נסחף במחשבותיי עד שבאחד הפעמים שכחתי לחזור בזמן ופתאום אני רואה בא מולי רכוב על חמור אחד משני הרכזים של הענף (שמו פרח מזיכרוני) ושואל בדאגה אם קרה משהו. לא קרה כלום, סתם נער שנסק על כנפי דמיונו והתנתק לזמן מה מהכבשים.


3. מי גנב לי את הספרים?

לאחר סיום הי''ב ובטרם גיוס לצבא, החלטתי להעביר מבית הורי בירושלים לחדרי בקיבוץ את כל הספרים שקיבלתי לבר מצווה. ביקשתי מהנגר של הקיבוץ (את שמו איני זוכר) לבנות עבורי ארגז בו אוכל לאכסן את הספרים, והוא נענה לבקשתי. מדובר בארגז גדול דיו שהכיל בנוחיות את הספרים. לאחר שאכסנתי את הספרים בארגז, וגם נעלתי אותו, הייתי משוכנע שעתה נחים הספרים במקום בטוח. באחת החופשות מהצבא, חשכו עיניי: הארגז עם הספרים נעלם. הוגעתי אז את מוחי, מי בקיבוץ, לכל הרוחות, יכול לגלות עניין בספרי בר צווה עד כדי גניבתם? לא הייתה לי תשובה אז וגם כיום אין לי מענה. אם במקרה מבצע הגניבה עדיין נמצא בקיבוץ, ואם בדרך נס הספרים אצלו, או הוא יודע מה עלה בגורלם, אשמח אם יאיר את עיניי, ויחזיר את האבידה. אני מבטיח לא להתלונן במשטרה, שהרי ממילא חל על כך חוק התיישנות.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


למה שלא תפרסם את סיפורי מרחביה שלך כאן?
חצי חציל (יום שישי, 25/12/2009 שעה 17:36) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נשמח לקרוא.
_new_ הוספת תגובה



טוב, אז המשכתי לקרוא
חצי חציל (יום שישי, 25/12/2009 שעה 17:39)
בתשובה לחצי חציל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואני חייב לציין שהסיפורים מצאו חן בעיני.
הם מתארים את השמאל כהווייתו.עכשיו מובנת לי יותר התנהגותם של שמאלנים אם בפוליטיקה ואם בחיי יומם הפרטיים.
_new_ הוספת תגובה



טוב, אז המשכתי לקרוא
ע.צופיה (יום שישי, 25/12/2009 שעה 22:51)
בתשובה לחצי חציל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שנאמר: סוף סוף הגיע השכל אל הראש.
_new_ הוספת תגובה



טוב, אז המשכתי לקרוא
חוק שימור האלרגיה (יום ראשון, 27/12/2009 שעה 9:29)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז כנראה שהחצי שיש לו זה החצי עם השכל והראש......
יש כאלה שזה הפוך אצלם.....
_new_ הוספת תגובה



אתם צריכים להבין שתחילת שנות החמישים
איתן אדיר (יום שישי, 25/12/2009 שעה 18:28) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היו שנים קשות על הקיבוצים ולא היה להם אוכל לאכול לעצמם. הם היו חייבים לגנוב את הרכוש של גדעון כדי למכור אותו בעפולה תמורת כמה פרוטות.
שמאלנים.
_new_ הוספת תגובה



אני לא קבלתי סיכת בוגרים
עמיש (יום שישי, 25/12/2009 שעה 23:19) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמרו לי שאני לא מספיק נאמן לדרך הסוציאליסטית אבל נתנו לי צ'אנס למועד ב'.
_new_ הוספת תגובה



כבר אז הם ידעו?
דוד סיון (שבת, 26/12/2009 שעה 7:01)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מאז הפכת לאיש של מועד ב', גם באונ'...
מיכאל שרון (שבת, 26/12/2009 שעה 19:26)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מאז הפכת לאיש של מועד ב', גם באונ'...
חוק שימור האלרגיה (יום ראשון, 27/12/2009 שעה 9:24)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז הוא עוד לא גמר את תואר ב' (שני) שלו?
טוב הוא בטח צעיר,יש לו עוד הרבה זמן להשלים.....
_new_ הוספת תגובה



אני לא קבלתי סיכת בוגרים
(שבת, 26/12/2009 שעה 20:10)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תנסה עוד עשר שנים
גם כרגע אתה לא בוגר
_new_ הוספת תגובה



תמיד הקיבוצניקים היו גנבים בשם הדרך
חצי חציל (יום ראשון, 27/12/2009 שעה 10:25) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתמול בערב הראו בחדשות 2 איך הקיבוצים גונבים אדמת מנהל, משנים את ייעודה ומשכירים אותה לבעלי עסקים במחיר נמוך מעט ממחיר השכירות בשטחים מורשים כחוק. ככה הם גם מצמצמים את החקלאות, גם משכירים נכס לו להם תמורת שלמונים וגם פוגעים באניש העסקים שמשלמים יותר בעבור השכרת הנכס בשטחים שהוכשרו כחוק.

הסלאלום הסוציאליסטי דופק את כולם.
_new_ הוספת תגובה



תתחיל לספר איך הקיבוצים החרדים
(יום ראשון, 27/12/2009 שעה 11:15) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לדבר סטאלין, וכל הקיבוצים והקבוצות האחרים
השתלטו ומצצו את קופת הכספים של המדינה
במשך שנות קיום המדינה
ואיך הממשלות של מפא''י, מפ''ם ואחדות העבודה
הסתירו את התועבה הזאת
ולבסוף ביטלו את כל החובות הכבדים של התנועה הקיבאצרית
שהתעשרה על חשבון עם ישראל
ואחר כך תשווה את זה לכספים שקבלו חרדים לדבר השם
אתה מסוגל או שזה מכניס אותך להתקפה של אפילפסיה?
_new_ הוספת תגובה



גדעון ספירו
יוסף אליעז (יום שני, 28/12/2009 שעה 0:57) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שוב גלשתם בתגובות לעקיצות הדדיות ומיותרות.

בעיני היום הוא חגיגה: לראשונה ספירו כתב משהו שאפשר לקרוא. כמובן שהוא לא התאפק מלשחרר יריקה על המתנחלים. טוב, אופי אי-אפשר לשנות בבת-אחת.

מסתבר שספירו מסוגל לכתוב גם חומר קריא. לא סתם שנאת ישראל.

נמצא ששונא המתנחלים הזה התנחל בזמנו על קרקע ערבית פרטית, והמשיך בכך, באחריות מיניסטריאלית-עתונאית בכתבו בעיתון מפ''ם ''על המשמר'' המנוח...
עתה המתנחלים יושבים על קרקעות מדינה, ולא על קרקע פרטית, פרט אולי לכמה מנוער הגבעות.
בכל מקרה טובים בעיני נוער הגבעות מנוער המגבעות, שלעולם לא ימירו מגבעת בכומתה...אבל סטיתי קצת מהנושא.

אולי, ספירו, תעבור לכתוב סיפורים ואגדות במקום מה שנראה בעיניך כפובליציסטיקה ובעיני קורא מן השורה נראה כאוסף של שנאת-ישראל, מלווה בחרפות וגידופים.
_new_ הוספת תגובה



יוסף אליעז טועה
דוד סיון (יום שני, 28/12/2009 שעה 4:16)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בזמן שהוקמה מרחביה הנוהג היה לקנות את האדמות מבעליהן בכסף
לפני שהוקמו ישובים. לכן ספירו לא התנחל אז על קרקע פלשתינאית פרטית.
_new_ הוספת תגובה



יוסף אליעז טועה
איתן אדיר (יום שלישי, 29/12/2009 שעה 7:52)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם ההתנחלויות לא הוקמו על קרקע פלסטינית פרטית אלא על אדמות מדינה שהן אדמות ממשלת הכיבוש הירדנית.
_new_ הוספת תגובה



שקר וכזב
עמיש (יום שלישי, 29/12/2009 שעה 8:40)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חלקו הגדול של סרטן ההתנחלויות נבנה על אדמות פרטיות שנגזלו מהפלשתניאים.
רק עתה התפרסם כי מתקן טיהור השפכין של קן הצרעות הקרוי עפרה נבנה על אדמה פרטית שעתה מתכננת המדינה לגזול אותה מבעליה באופן רשמי.
וזו רק דוגמה אחת מני רבות שבה מודגם איך גוזלים פושעי עפרה את רכוש שכניהם
_new_ הוספת תגובה



שקר וכזב
חוק שימור האלרגיה (יום שלישי, 29/12/2009 שעה 11:31)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני שולל את הבחנתך. לפלסטינים כמעט ולא היו אדמות פרטיות ב-‏1967. מעניין איך הם הולידו אדמות פרטיות.זה צריל להיחקר לעומק ולא להסתכם בלינק מבולבל לכתבה של ''הארץ''.
_new_ הוספת תגובה



שקר וכזב
ע.צופיה (יום שלישי, 29/12/2009 שעה 14:27)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם המתקן החל להיבנות בשנת 2007, למה העתירה הוגשה רק במאי 2009?
_new_ הוספת תגובה



ככה.
מיכאל שרון (יום שלישי, 29/12/2009 שעה 14:38)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אין לי מושג
עמיש (יום שלישי, 29/12/2009 שעה 17:39)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפניה לבגץ איננה השלב הראשון בטיפול בבעיה אלא אמור להיות האחרון לאחר שמוצו כל האפשרויות החוקיות שיש בידי העותר. יתכן כי כשהסתבר שהפושעים מעפרה ממשיכים במעשי השוד, הנישול והגזל בעידוד בשתיקה של המדינה - אז פנו לבגץ.
_new_ הוספת תגובה



ההתנחלות משולה לפיילה.
מיכאל שרון (יום שלישי, 29/12/2009 שעה 14:39)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מר אדיר טועה ומטעה
דוד סיון (יום שלישי, 29/12/2009 שעה 16:59)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תבדוק את הנתונים של המנהל האזרחי ותראה שהטיעון שלך מופרך מיסודו.
תבדוק את העובדות בקשר לבג''ץ אלון מורה ותראה שהטיעון שלך מופרך מיסודו.
_new_ הוספת תגובה



גדעון ספירו
איתן אדיר (יום שלישי, 29/12/2009 שעה 7:54)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התאכזבתי מגדעון ספירו משום שברשימותיו העתיקות הוא עדיין לא ממצה היטב את שנאתו ליהודים. למשל, משום מה הוא לא מזכיר את הנאצים ולא משווה אף אחד לנאצים. יש לומר שספירו עדיין לא הגיע בעת ההיא למיצוי התכונות הקליקאינטואליות שלו. הוא פרי בוסר שעדיין לא מפיץ בושם.
_new_ הוספת תגובה



גניבת אדמות וטיהור אתני
(יום רביעי, 30/12/2009 שעה 2:30) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קטע ממאמר ב'הארץ' ב-‏17.2.2008:

''לפי הרשימה, שהוכנה באוקטובר 2006, ''44 יישובים ביהודה ושומרון, מתוך 120 בסך הכל, מתבססים במידה זו או אחרת'', על קרקעות שנתפסו בצווי תפיסה צבאיים. מקור ביטחוני הבקי בתחום אומר, כי רוב הקרקעות שנתפסו הן בבעלות פרטית פלשתינית ''מובהקת''. הרשימה כוללת, בין השאר, את ההתנחלויות הגדולות והחשובות ביותר בגדה, בהן אריאל, אפרת וקרית ארבע. לצד זאת, היא כוללת התנחלויות הנחשבות ל''בירות האידיאולוגיות'' של המתנחלים כמו עפרה, בית אל, פסגות, קדומים, קרני שומרון, אלון מורה ושילה. הרשימה כוללת גם יישובים בבקעת ירדן כמו גיתית ומכורה וכן יישוב ''איכות חיים'' כמו כפר רות, ליד מודיעין.''

בכתבה אחרת בנושא עפרה, הובא מידע ממקורות המנהל האזרחי ביו''ש
שהצביע בבירור על כך ש-‏90% מהאדמות עליהן הוקמה עפרה הן אדמות
בבעלות פרטית פלסטינית. בג''צ גם הפסיק לאחרונה את הבניה של שכונה
חדשה של עפרה בשל היות האדמות עליהן אמורה היתה השכונה להבנות
אדמות בבעלות פרטית פלסטינית. 

מידע זה מצוי בפרסומים של מוסדות הממשלה, ואינו סוד.
אך מעשה העושק ממוסד כיום, ואפילו ההיאחזויות הנדחות ביותר
מקבלות כדרך שגרה חיבורי תשתיות מטעם משרד השיכון ומשרדי
ממשלה אחרים. הממשלה כיום אינה עוסקת כלל באכיפת החוק
בשטחים, כי הממשלה ומוסדותיה עסוקים מעל לראש במיסוד גניבת
האדמות הפלסטיניות ובשכלול של הפרת החוק הגורפת והפומבית הזאת.

ולראיה, גם כאשר הבג''צ פוסק שעל ממשלת ישראל להזיז את תוואי הגדר
באיזור בילעין, על מנת להקטין את ממדי גניבת האדמות של תושבי הכפר
(כ-‏60% מאדמות הכפר בילעין, נכון להיום), - גם אז אין הממשלה נמנעת
מהפרה בוטה של פסק הדין ואינה עושה כל מאמץ לשנות את תוואי הגדר
בהתאם לפסק הדין. ומה לנו כי נלין על המתנחלים המאורגנים ככנופיות
ליסטים ביהודה ושומרון, כאשר ממשלת ישראל ומוסדות המדינה עוסקים
בגניבת אדמות ורכוש פלסטיני לאור יום, קבל עם, ומפעילים את הצבא
במחזוריות מדויקת לביצוע טיהור אתני של איזורים שלמים מאוכלסים
בצפיפות כפי שנעשה בדצמבר 2008- ינואר 2009 ברצועת עזה.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי