|
מצוות האל – מול פקודה צבאית? | |||||
אברהם בן-עזרא (יום שישי, 18/12/2009 שעה 12:00) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
מצפונו של אדם קודם לכל פקודה | |||
|
|||
ואוי לנו אם לא כך היו פני הדברים. אני מקווה כי לכל אדם ואדם בישראל יש את הגבול הפנימי אותו לא יעבור בשום פנים ואופן ובשום מחיר. אין מדובר כאן בדבר אלוהים, לא ידוע לי שמישהו מוסמך לדבר בשם אלוהים אלא אולי לדעת כל מני מטומטמים הנוטים להאמין בהבלים. מדובר כאן במצפון האנושי שצריך להיות לכל אדם בן תרבות. השאלה גם אינה שאלה של חוק. הצבא רשאי לפקוד על חייל לעשות מעשה בלתי חוקי ולהעניש אותו אם יסרב. אם חייל עובר על החוק בפקודת מפקדיו המוסמכים הוא אינו עובר עבירה אלא אם ''זוהי פקודה בלתי חוקית בעליל שדגל שחור מתנוסס מעליה''. ולדעתי הדברים אינם נתונים למחלוקת מרובה, מעשי רצח בכוונה תחילה או טבח המוני או גירוש עמים מארצם, אלו הם פשעים ברורים, מובהקים ושאין עליהם מחלוקת בין בני אנוש. פינוי בית או דברים כיוצא באלו אינם נכנסים למסגרת האוניברסלית של פקודה שחובה לסרב אליה. מי שמסרב צריך לדעת שהוא עושה מעשה אסור וכי הוא עלול להיענש. | |||
_new_ |
מצפונו של אדם קודם לכל פקודה | |||
|
|||
על איזה מצפון אתה מדבר? של אסקימוסים? קניבלים? פליסתינים? | |||
_new_ |
בשום פנים ואופן | |||
|
|||
לא התכוונתי למצפון של יצורים מהסוג שלך | |||
_new_ |
בשום פנים ואופן | |||
|
|||
זו בדיוק השאלה לאיזה מצפון התכוונת? | |||
_new_ |
מצפונו של אדם קודם לכל פקודה | |||
|
|||
של שונאי יהודים,כמוך. בטוח שלא הבנת מה הוא כתב. | |||
_new_ |
מצפונו של אדם קודם לכל פקודה | |||
|
|||
אז כמה מצפונים יש בסביבה ? מה אומר המצפון שלך? וכל כמה זמן הוא משתנה? | |||
_new_ |
קוראים לזה אוטו-אנטישמיות! | |||
|
|||
_new_ |
קוראים לזה אוטו-אנטישמיות! | |||
|
|||
זה בסדר, הוא אוטו בשבילך ואתה אוטו בשבילו. אז מה הלאה? תדביקו האחד לשני תגיות סתמיות? | |||
_new_ |
אין הלאה ! | |||
|
|||
_new_ |
אתה והאינג'ינר חושבים אותו דבר | |||
|
|||
והפרשנות? ''כל אחד יפרש אחרת? יכול להיות.'' כמו שכותב האינג'ינר. | |||
_new_ |
. . . דגל שחור מתנוסס עליה . | |||
|
|||
פלוני סבור שאסור לפנות בארץ ישראל יהודים מבתיהם . אלמוני סבור שאסור ליהודי לבנות בית בחלקים מארץ ישראל . טורקים סבורים שאסור להרוס בית שיש לו גג . מוסלמים סבורים שאסור למכור קרקעות ליהודים . מוסלמים סבורים שהר הבית הוא הקדש מוסלמי . יהודים סבורים שמסגד כיפת הזהב בנוי על קודש קודשינו . לכל חייל יש את אמונותיו . על פיהן הוא מסוגל לזהות פקודה שדגל שחור מתנוסס מעליה . לכל חייל אמונות שונות . את ההכרה בזה אין לאוסף ''הליבראלים'' באתר הזה ובמקומות אחרים . אבל לנפוליאון יש אגו בגודל האוורסט , ושכל בגודל הכרמל . | |||
_new_ |
כן אבל מי שפוסק לבסוף הוא בית המשפט | |||
|
|||
ולא החייל הבודד. סדר הדברים התיאורטי הוא כזה: 1. החייל מקבל פקודה 2. הוא מבצע אותה 3. מוגשת נגדו תלונה במשטרה על ביצוע מעשה בלתי חוקי שדגל שחור וגו' 4. החייל עומד לדין וטוען כי לדעתו לא היה כאן משהו שדגח שחור מתנוסס וכו' 5.בית המשפט פוסק אם אכן כך היה ואם היה על החייל לסרב או לבצע. או לחילופין: 1. החייל מקבל פקודה 2. הוא מסרב לבצע בטענה שזו פקידה בלתי חוקית וגו' 3. מוגשת נגדו תלונה על סירוב פקודה 4. הוא עומד לדין על סירובו וטוען כי הפקודה היתה בלתי חוקית וגו' 5. בית המשפט פוסק אם אכן היתה הצדקה לסירוב. זו הדרך החוקית והנכונה, לא כל ארחי פרחי שפתח ישיבה הזויה על איזה הר קרח יכול לקבוע בדברים כאלה. | |||
_new_ |
כן אבל מי שפוסק לבסוף הוא בית המשפט | |||
|
|||
זה כאשר בית המשפט נטול הטייה . אבל אצלנו בית המישפט מוטה ! | |||
_new_ |
שטויות במיץ עגבניות | |||
|
|||
בתי המשפט בישראל ובעיקר בית המשפט העליון, הם המוסדות ההוגנים ביותר במדינה. | |||
_new_ |
שטויות במיץ עגבניות | |||
|
|||
אולי הם הוגנים בענינים אזרחיים . אינני יודע כי לא בדקתי . בעינינים הקשורים בקיום היהודי בארץ ישראל הם שמאלנים מובהקים ונוטים לכוון הערבי . | |||
_new_ |
הבל הבלים | |||
|
|||
וגם לא קשור לעניין. למה זה בכלל קשור לנושא פקודות בלתי חוקיות? | |||
_new_ |
הבל הבלים | |||
|
|||
קשור מאד . במקרה של ברור משפטי הפרשנות של בגץ היא הפרשנות הנחשבת למילה האחרונה . בגץ יכול להחליט שסרבנות משמאל אינה סרבנות וסרבנות מימין היא כן סרבנות . הם הרי כבר החליטו בעבר החלטות שמאליות . | |||
_new_ |
קשקושים תפלים | |||
|
|||
_new_ |
דברי עמיש הם קשקושים תפלים | |||
|
|||
_new_ |
חבל שאתה לא חושב לפני שאתה כותב | |||
|
|||
דבריך הם קשקוש מהסיבות הבאות: 1. בתי המשפט בהם נבדקים דברים כאלה הם בתי משפט צבאיים. בדיוק כמו שקרה במקרה של הטבח בכפר קאסם. 2. אף אם יתבררו בפני בית משפט אזרחי אין לבגץ שום קשר לעניין כי המדובר במקרה פלילי אשר לכל היותר יגיע לערעור בפני בית המשפט העליון ולעולם לא יעמוד למבחן בגץ. בקיצור - דבריך הם ערימה של קשקושים. | |||
_new_ |
חבל שאתה לא חושב לפני שאתה כותב | |||
|
|||
בורותך מרוחה על הודעתך . 1 - בתי המשפט הצבאיים כפופים לבגץ אם המקרה מגיע לשם . 2 - בגץ ובית המשפט העליון הם אותו גוף . רק הבל כמוך לא יודע זאת וכותב קישקושים . הנה העתקה משטויותך '' . . . לכל היותר יגיע לערעור בפני בית המשפט העליון ולעולם לא יעמוד למבחן בגץ . '' | |||
_new_ |
קשקוש בלבוש | |||
|
|||
בית המשפט העליון הוא ערכאה משפטית בכל עניין של ערעור על תוצאות משפט. לבית המשפט העליון יש מעמד כבית דין גבוה לצדק במקרים של ערעור על מעשה או מחדל של זרועות ביצועיות. אף אחד לא כפוף לבגץ, כל אחד חייב בביצוע פסקי דין של כל בית משפט כולל החלטות בגץ. שום בית משפט לא כפוף לבגץ, שום הכרעה של בית משפט לא באה בפני בגץ. בית המשפט העליון איננו ערכאת ערעור להחלטות של בתי משפט צבאיים. | |||
_new_ |
קשקוש בלבוש | |||
|
|||
יש דברים שאינם שפיטים. לעיתים בג''צ לא מבין את זה וחורג מסמכותו. | |||
_new_ |
קשקוש בלבוש | |||
|
|||
זה נקרא 'לגונה' אצל עמיש......... | |||
_new_ |
צריך גם לקחת בחשבון | |||
|
|||
כי רוב תלמידי ישיבות ההסדר הם בסך הכל פחדנים עלובים המעדיפים להתחמק בצורה אלגנטית מהצבא מבלי לשייך את עצמם ליהדות החרדית. הם מסדרים לעצמם שירות קצר, קל ונעים בקרב חבריהם לישיבה ואחר כך מצהירים על עצמם כעל האליטה של עם ישראל בעוד שהם אינם אלא סתם משתמטים בזויים. | |||
_new_ |
צריך גם לקחת בחשבון | |||
|
|||
תיארת יפה את השירות בנח''ל . ''כי רוב הנחלאים הם בסך הכל פחדנים עלובים המעדיפים להתחמק בצורה אלגנטית מהצבא מבלי לשייך את עצמם לפרולטריון הישראלי . הם מסדרים לעצמם שירות קצר, קל ונעים בקרב חבריהם בקיבוץ ואחר כך מצהירים על עצמם כעל האליטה של עם ישראל בעוד שהם אינם אלא סתם משתמטים בזויים.'' | |||
_new_ |
כרגיל - | |||
|
|||
מה גם שהנחל התפרק כבר לפני עשרים שנה | |||
_new_ |
כרגיל - | |||
|
|||
_new_ |
כרגיל - מסלול השירות המקוצר לגדוד 50 בנח''ל | |||
|
|||
עדיין חי וקיים וישנו גיוס מבני הקיבוצים ותנועות הנוער למסלו המקוצר הזה במסגרת 'הגרעין'. העניין הזה נמשך מקום המדינה, רק צומצם מחטיבת הנח''ל כולה שנפתחה לפני יותר מ-20 שנה לגיוסים רחבים משאר העמך והיום אין הבדל בין החטיבה הזאת ויתר חטיבות החי''ר. בגדוד 50 נשאר המנהג לגייס גיוס פעיל מקוצר של 24 חודשים וביתר התקופה הם עוסקים בעבודות חקלאיות וחברתיות על הקהילה. אותם עקרונות חלים גם הנח''ל-החרדי. סתם, רציץי שתדע לפני שאתה מדבר. | |||
_new_ |
תודה, לא ידעתי | |||
|
|||
חשבתי שזה נסגר לחלוטין | |||
_new_ |
תודה, לא ידעתי | |||
|
|||
אם היית יותר מתענין ופחות זורק בוץ היית נעשה אדם יותר טוב . | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |