|
מכחישי השואות | |||||
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום שני, 28/09/2009 שעה 20:00) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
כהרגלו ספירו שום מוזיל ומזנה את השואה | |||
|
|||
לצרכים פוליטיים ספקולטיבים. Ahmad Lashlush | |||
_new_ |
שוב ספירו מתקשה בהבנה | |||
|
|||
היו עוד שואות ספירו? כמה נוח. ספר לנו כמה עמים בהיסטוריה המודרנית היו נושא להשמדה שיטתית שמטרתה הכחדת אותו עם לחלוטין. נהרגו כ-60 מיליון רוסים אבל אף אחד לא רצה להרוג את כל הרוסים, נהרגו מיליון ארמנים אבל הטורקים לא רצו ולא התכוונו להשמיד את כל העם הארמני. סניליות זו מחלה לא נעימה כשפתאם מסתבר שהיא משכיחה דברים והופכת חסר ידע לאידאולוגיה. מצאת לך גם מליץ יושר את קדאפי. הוא ממש צדק כשאמר שהערבים עזרו ליהודים בזמן השואה. שניכם רק שכחתם את המופתי של ירושלים שישב עם היטלר בבונקר. אכן עזרה מדהימה. אבל איזה שקר לא נאמץ כדי להראות שהישראלים ברברים חסרי תרבות ומעוותי היסטוריה. למה ביבי הזכיר את השואה? כדי שידעו שאנשים כמוך אינם דוגמא לשום דבר. וכמובן שאם מזכירים אסונות מה לנו אסון גדול יותר מהאסון הפלשתיני. זה שהפלשתינים סרבו אז כמו היום להקים מדינה כדי לרצוח עוד יהודים זה פרט שולי כי הרי ידוע שלא חשוב מה יעשו הפלשתינים היהודים תמיד אשמים.היה איזה שיקלגרובר אחד שחשב גם הוא שהיהודים תמיד אשמים. המשעשע ביותר היא הקביעה הנחרצת שישראל תגרום לאסון אם תתקוף באירן. אם היית מחכה חמש דקות ומקשיב לחדשות היית שומע את ליברמן האיום אומר שלישראל אסור לתקוף את אירן. אבל למה להקשיב לחדשות אם עובדות לא מענינות ובטח לא מה שאומרים בטלויזיה הישראלית שכולה תעמולת שקר. | |||
_new_ |
עבאס: לפליטים יש הזכות לשוב לבתיהם | |||
|
|||
יו''ר הרש''פ, מחמוד עבאס, אמר בטקס לציון 60 שנה להקמת אונר''א, כי הפליטים מצפים שיימצא לבעייתם פיתרון צודק על בסיס החלטה 194, הקובעת מפורשות שיש להם זכות לשוב לבתיהם ולחיות בשלום עם שכניהם ולקבל פיצוי הוגן לפי עקרונות החוק הבין-לאומי. אל-חיאת אל-ג'דידה (רש''פ), 25.9.09 | |||
_new_ |
עבאס: לפליטים יש הזכות לשוב לבתיהם | |||
|
|||
האום גם יכול להחליט שהירח עשוי גבינה . כמו שהחליט שתושב צידון מאז 60 שנה נחשב פליט כי גר שנתיים ביפו . לפי האום , לבנוני יליד לבנון , בן ליליד לבנון , נכד ליליד לבנון , הוא פלסטיני כי סבא-רבה שלו חי שנתיים ביפו . ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח לפי העיקרון הזה , אני צרפתי כי גרתי חצי שנה בצרפת . | |||
_new_ |
|
|||
החברה ליצים כנראה זיהו את האישיות המגודלת שלך והחליטו לעבוד עליך קצת- להרגיז אותך. אז הם לחצו בקול רם על היבלת הספירואית הידועה שלך וכנראה הצליחו בגדול. | |||
_new_ |
[•] כן,בטח..... | |||
|
|||
[•]... בז'ז'ינסקי הוא אורים ותומים בעניינים שלנו..... הצחקת אותי. אין לגידי אל מי להיטפל רק לפולני השייגעץ הזה? תגיד לו שצבא ארה''ב לא יפגע באף מטוס ישראלי בשום מקום.אין סיכוי.האמריקאים הם לא רק''ח, חד''ש או גוש שלום אטום. | |||
_new_ |
[•] עורך יומון הרש''פ תומך בשריפת ספרים ישראליים | |||
|
|||
חאפט' אל-ברגותי, עורך יומון הרש''פ אל-חיאת אל-ג'דידה וחבר המועצה המהפכנית של הפת''ח, טען כי ישראל פעלה למניעת בחירתו של שר התרבות המצרי, פארוק חוסני, לראשות יונסק''ו. לדבריו, רוב הספרים הישראליים שרצה חוסני לשרוף, אילו נמצאו במצרים, אכן ראויים לשריפה משום שהם משבחים את הגזענות, את ההתנחלויות, את ההרג, את המלחמה וההרס. אל-חיאת אל-ג'דידה (רש''פ), 25.9.09 | |||
_new_ |
הפתעה | |||
|
|||
בנקודה אחת אני מסכים עם ספירו, בנימין נתניהו עשה טעות טקטית בכדי שניהל ויכוח עניני עם הליצן מטהרן. ברור שהלץ הזה מתכוון לעצבן אותנו ולקבל כותרות ותשומת לב מהטפשורת.ניהול ויכוח עניני עימו נותן לו ''ערך'' מסוים וזה הישגו. התגובה הייתה צריכה להיות בהנפת יד לביטול וזהו. ספירו! הפטנט של לשים דברים בפי אחרים כדי לנגח צדדי ג' מעיד על חולשת עמדתך.אם זה כך, אזי בשעה טובה! | |||
_new_ |
הפתעה | |||
|
|||
גם אני מסכים שנתניהו עשה טעות טקטית, כי הוא היה צריך לרדת על אחמדיניג'אד גם אסטרטגית. לישראל אסור היה להתעלם מהאיום האיראני כי אחר כך זה היה מכה בנו בחזרה - ''למה לא דיברתם''. אז דיברנו, ועשינו V על עוד שורה בהכנות לתקיפה צבאית, אמריקאית ו/או ישראלית (ואני נוטה לשער שבסוף האמריקאים יתקפו וידרשו תשלום מישראל בעניין הסכסוך עם הפלסטינים), האמורה להתרחש בזמן הנכון. הליצן הגמד לא מעצבן אותנו אלא בטימטומו הוא רק מזהיר אותנו ומדליק נורה אדומה אפילו לקיצוני השמאל האנטי יהודי בקירבנו. ספירו, המזעיר הלאומי, הוא אחד רחוק מהם שמאלה, שעדיין חושב בתמימות שאפשר להניח לאיראן להתחמש בגרעין ולא לחטוף את המכה. המזהיר הלאומי | |||
_new_ |
הפתעה | |||
|
|||
אל: המזהיר הלאומי כלכבוד, השחלת לו. הפרקליט של המזעיר הלאומי | |||
_new_ |
הפתעה | |||
|
|||
אתה טועה. כשספירו וחבריו החלו להפיץ את השקרים שישראל מבצעת פשעי מלחמה כולנו גיחכנו בביטול ולא עשינו כלום כי הרי מי יכול להאמין לשקרים כאלה. התוצאה היא שהרבה אנשים מאמינים בזה היום. חלק מתמימות וחוסר ידע וחלק בגלל רשעותם או טפשותם אבל יש נזק. לכו כאשר קם מישהו ומכחיש את השואה צריך להילחם בו כי אחרת ספירו וחבריו יספרו לנו גם הם בעוד כמה שנים שלא היתה שואה. אתה לא מאמין? תקרא את אוסף ההבלים הנוכחי של ספירו ותראה שהוא מספר לנו שכבר היו שואות כאלה בעולם. אל תתפלא אם בעוד שנה או שנתים הוא יכתוב שהשואה הפלשתינית היתה הרבה יותר גרועה מהשואה היהודית כי לשואה היהודית היתה סיבה (אל תדאג, הוא כבר ימצא סיבה למה היהודים אשמים בשואה) ואילו לפלשתינים התמימים היהודים הרעים נטפלו בלי סיבה. חיבים להלחם בשקרנים. | |||
_new_ |
הפתעה | |||
|
|||
אני חושב אחרת. אני חושב שעם אנשים שמפיצים שנאה אין לנהל ויכוח עניני כי בכך אתה נותן לגיטימציה לשנאה. זה שספירו חושב אותו דבר אין לו כל קשר אלי. להיפך, הופתעתי שגם הוא חושב כך. לא היה לי ספק שינסו לנגח את ישראל ביחס למעשיה במבצע עופרת יצוקה.רבים אחרים מבצעים מעשים דומים (כי אין ברירה)ולא דנים עליהם. הדבר הוא פונקציה של כוח וחולשה. התחושה היא שישראל חלשה וניתן לכפות עליה דיון במעשיה לעומת זאת ברור לכל הגולדסטונים למיניהם שעל רוסיה (בענין צצניה)ועל ארה''ב (בנושא עירק ואפגניסטן ופקיסטן)ועל אחרים לא ניתן לכפות דיון כזה. בכדי להדוף חולשה עליך להפגין כוח וזה מה שעל ישראל לעשות .להפגין כוח בשטח וכוח במוסדות הבינלאומיים. מפלתו של שר התרבות המצרי היא דוגמא להפגנת כח. | |||
_new_ |
כוח כוח כוח | |||
|
|||
נו מסקרן עד בחילה מי כל הזמן נוהג ללהג את עצמו תוך פזילה פאשיסטית הסוגדת לכוח. נו בודאי צופיה. | |||
_new_ |
הפתעה | |||
|
|||
למרות רצוני אינני יכול להסכים איתך . זה לא ענין של כח אלא של גודל . אריות אינם טורפים פילים למרות שהפיל צמחוני . ארה''ב , סין , רוסיה הן מדינות ענק . לכן הם מצפצפים על כל ביקורת כלפיהם . אנחנו בקושי 5 מיליון . בטבע הדרך היחידה ליצור קטן לא להיות טרף היא - להיות רעיל ! לכן כדי לשרוד עליך להיות גדול כמו פיל או טורף כמו אריה או רעיל כמו צפרדע-קוררה או להתרבות כמו סרדינים . | |||
_new_ |
הפתעה | |||
|
|||
נו, הרי אתה כותב בדיוק את הדברים שאמרתי בניסוח אחר. גודל משמעו כוח. רעיל משמעו כוח. כדי לפתור בעיה של חולשה יש להפגין כוח. לא בצורת פיל או אריה אלא באמצעות המוח היהודי. זה ההבדל בין האבולוציה לאנושות. | |||
_new_ |
הפתעה | |||
|
|||
זה בדיוק הענין ידידי . המוח אומר ''פרו ורבו'' . כי אנחנו לא גדולים לא טורפים ולא רעילים . | |||
_new_ |
הפתעה | |||
|
|||
המוח שלך בלבד. לא ראיתי המונים המצטרפים לקריאתך. אנחנו לא גדולים בהחלט טורפים ובמידה מסוימת רעילים. אנחנו צריכים להפגין את תכונותינו אלו לעיתים קרובות יותר במקומות המתאימים. | |||
_new_ |
כשהאניה מייפלאואר נחתה בחוף המזרחי של צפון אמריקה | |||
|
|||
חיו בין האטלנטי והפסיפי 5 או 6 מיליון אדומי עור שקבלו כינוי ''אינדיאני'' . כל המהגרים האירופאים דחקו את האינדיאנים , לקחו את הקרקע , המים , הצמחיה , החי-בר , המינרלים ועשו אותם שלהם . אין מוהיקאנים , אין בלק-פוט , אין קומנצ'י , אפאצ'י , צירוקי שאיין , נאבחו , צ'יפאווה , סייאוקס . . . וכן הלאה . האמריקאים החליפו את האוכלוסיה האינדיאנית באוכלוסיה אירופאית וקצת אפריקאית . בארה''ב יש מעט מאד אינדיאנים אולי שלושה מיליון , אך המהגרים וצאצאיהם 300 מיליון . גם זו שואה . ואובמה עצמו , מחציתו מקניה והולדתו בהוואי , איים שארה''ב כבשה רק 60 שנה לפני שנולד . איים שהם מולדתם של הפולינזים ולא של קניאתי למחצה ! כך עושים כולם ! | |||
_new_ |
אובמה הוא חצי שואה שחורה וחצי SHOW אירי | |||
|
|||
הוא בטח משעשע את עצמו ומעצבן את עמו. | |||
_new_ |
האמריקאים קראו למטוסים, מסוקים ומכוניות | |||
|
|||
בשמות של שבטים אינדיאנים זכר למורשתם והזדהות עם עברם. איזו אצילות נפש !!!! | |||
_new_ |
אשרך שהגעת לגן עדן בו קולו של קדאפי נשמע לך שפוי | |||
|
|||
מעבר לכך, ספירו גידי, אני ממש מתרשם מהחיבור שלך על 'שיחה בבית קפה ישראלי'. אכן יש לך חלומות קשים בלילה, יסורי מצפון, כאב כליות ולב..... אללי שירדת לתחתיות כאלה. בכל מקרה הסיפור יפה. | |||
_new_ |
מה עושים ? | |||
|
|||
מה לעשות עם האיש הזה גדעון ספירו ? 1.להסביר לו -לא עוזר 2.להראות לו את הטעויות שלו-לא עוזר. 3.לשכנע אותו-בלתי אפשרי. 4.להשתיק אותו -אי אפשר 5.לנהוג כמוהו ,אי-אפשר כי מייד השמאלנים ישתיקו ויצנזרו. הצנזורה היא תמיד נגד הימין. 6.להיות אדיש-מסוכן כי השנאה העצמית שלו תחלחל ותהפוך לעובדה. 7.לחכות שהזמן ירפא,לא עוזר כי הנ'ל לא מתעייף ולא מוותר,שנים רבות. 8.לדווח עליו,היה יכול לעזור.אבל אני נתקל בשתיקה ואדישות אז מה עושים ?? -------- -------- מלמד. | |||
_new_ |
כיצד ספירו מכין את עצמו לרגע | |||
|
|||
בו אובמה יתן פקודה לצבאו לתקוף את הגרעינים האיראנים? מה יהיה אז לאסכולת ספירו? האם לדעתך ספירו יחזיר את ההמנעול שאוטם אותו לאפסנאות וייצא לחופשי לעולם התבונה? האם נפשו של ספירו תתערר לאור כשלונו הבולט לקרוא את מציאות חייו? האם ספירו ידרוש להקים ועדת חקירה של האו''ם כדי לחקור האם נהג לפי אמנת ג'נבה והחוק הבינ''ל בפרשנות פוליטית סבירה התואמת את ההגיון האנושי ואת הבטחת קיומו? תמהני! | |||
_new_ |
מה עושים ? | |||
|
|||
עושים מה שעושים בפיזיקה . בפיזיקה יש תוצאה שהיא השקול של שנים או יותר רכיבים . כדי למזער את השפעת גורם אחד מפעילים גורם הפוך בכוונו ובעוצמתו . לכן צריך מול ספירו וחבריו לדעה להפיץ את הדיעה ההפוכה . עיתון כמו ''הארץ'' שמאכסן את ספירו רצוי שיציג גם את הדיעה ההפוכה . לצערי נדמה לי שהם ''לא פריירים'' לתת לדיעה אחרת להופיע אצלם . | |||
_new_ |
קשקוש בלבוש | |||
|
|||
לא ראיתי מאמר של ספירו בהארץ כבר עשרים שנה לפחות | |||
_new_ |
קשקוש בלבוש | |||
|
|||
ומאמר של הארץ בספירו ראית מתישהוא? | |||
_new_ |
מה? גם שמה הם כבר לא רוצים אותו? | |||
|
|||
_new_ |
תת תרבות אקדמאית | |||
|
|||
זבל יש למחזר | |||
_new_ |
אהוד ברק | |||
|
|||
מתחיל להבין אולי באיחור כי יגיע יום והוא ייתן דין על מעשיו הנפשעים. | |||
_new_ |
אהוד ברק | |||
|
|||
הרג מרצחים מסייעיהם ובני משפחת הוא מעשה מועיל לאנושות. רק מרובעים נוסח גולדסטון לא הבינו זאת. מעניין שהשפנים בעזה הבינו זאת ,אך יוסוף מראמאללה טרם קלט זאת. כנראה ענין של אינטלגנציה ולא של מוצא. | |||
_new_ |
אהוד ברק | |||
|
|||
חבל שצופיה מתמיד בתמיכתו בפשעי מלחמה. | |||
_new_ |
אהוד ברק | |||
|
|||
בכל מקרה ממשלת בריטניה הודיעה לבית המשפט שברק אורח מפלגת הלייבור ושיירד מהתביעה הקטנונית של [..] בלונדון ויעיפם מחוץ לבית המשפט. בית המשפט נענה לפניית ממשלת בריטניה. | |||
_new_ |
[..] אהוד ברק | |||
|
|||
בריטניה היא ערש פשעי המלחמה המודרניים, לכן אין ספק שהמימסד הבריטי [..] תומך בפושע המלחמה ברק, אותנו צריכה להדאיג העובדה [..] כזה עומד בראש מפלגה ובתפקיד שר הבטחון. | |||
_new_ |
[₪] אהוד ברק | |||
|
|||
¶ הלוואי ואהוד ברק היה פושע מלחמה, כי אז המלחמה היתה כבר תמה. לצערנו אנחנו יותר מדי מוסריים ומוסרים את עתידינו לידי פושעים חלולים [₪²] ונבלות טרופות....... | |||
_new_ |
[..] אהוד ברק | |||
|
|||
הרג רוצחים שפלים הוא מעשה למען האנושות. באירן ובסעודיה הורגים גם גנבים ואנסים למען האנושות, לגולדסטון אין אומץ לנסוע לשם. גם ליוסוף. | |||
_new_ |
בין פושע מלחמה לקונפורמיסט | |||
|
|||
צופיה חי בהדחקה מוחלטת. לפי הבנתו החיסול של כ-300 עד 400 אנשי חמאס (חלקם שוטרים פלסטינים), מצדיקה את חיסולן של משפחות שלמות על טפן ונשותיהם - כאלף איש אישה וילד. ואף על פי שהעובדות שצופיה ניסה להכחיש ולהדחיק יצאו לאור כבר בעת המלחמה, עדיין ממשיך הוא לראות בטבח הזה ''מעשה מועיל לאנושות''. קורה כאן משהו מחריד. או יותר נכון לומר: יש כאן עדות לשני אסונות. האחד: האסון שבא על האוכלוסיה הפלסטינית בעזה. והשני: העיוות המוסרי הבולט כל כך שעמדתו של צופיה מייצגת. אך היות ועבור צופיה קנה המידה למוסריות של מעשים הוא המדד הציבורי - הלך הרוחות של הציבור הישראלי - נכנס הוא כאן למילכוד שאין ממנו מוצא, היות ובישראל רוב הציבור אינו מוכן לקחת אחריות על הטבח בעזה, וצופיה, הקובע את עמדותיו לפי עמדת הרוב, חש מחוזק בעמדתו המכחישה כל אחריות ישראלית לטבח האזרחים בעזה, ולמעשה מכחיש שהדבר בכלל קרה (כפי שרוב הישראלים אכן עושים כיום). נוצר מצב מוזר שבו ההדחקה של הציבור, משרה על צופיה מעין אופוריה צדקנית שהיא כמובן אשלייה, כי אין הצדקה לטבח שישראל ביצעה באוכלוסיה הפלסטינית ברצועת עזה בדצמבר 2008 - ינואר 2009. אין זו שעתו היפה של הקונפורמיסט. | |||
_new_ |
בין פושע מלחמה לקונפורמיסט | |||
|
|||
שעה מצויינת, יוסוף פלשתינאי מחמד שלי, אין קאסמים, אין קטיושות, השפנים במחילות חאלד הטיפש ממשיך לחלום ואחמדי הקטן משקשק מפחד. שעה יפה, יוסוף. | |||
_new_ |
בין פושע מלחמה לקונפורמיסט | |||
|
|||
אין דבר יותר מוסרי מלהגן על תושבי ישראל כנגד תוקפיהם הערבים . רק חבל שהנהלת צ.ה.ל חבורת פוליטיקאים קטנים, לא שיחררה את החבל בו קשרו את הלוחמים.- הפקודות לצבא נתנו בלשון הנהוגה בעתון הארץ- אין הבדל בין 1000 הרוגים שהפכו להיות מוצגים בתערוכת מקררי המתים בבית החולים שיפא, ל200000 גוויות סרוחות ונרקבות ברחובות עזה. גם כך היה מגיע גלדסטון וגם ככה. ההבדל הוא שאם היו נלחמים כמו שצבא חייב להלחם תופעת הקסאמים ובעית שליט היו נפתרים- והעולם הערבי היה מפיק את הלקח ובערבית. בכל מקרה ברק היה הופך להיות מטרה למשתלחים בלונדון. | |||
_new_ |
בין פושע מלחמה לקונפורמיסט | |||
|
|||
שוב מופיע העיוות המוסרי הבולט כל כך שעמדתו של אייכמן מייצגת. | |||
_new_ |
© אני מוחא ! אני מציע לא להשוות את יוסלה לאייכמן !¡ | |||
|
|||
זה צעד אחד רחוק מדי ! יוסלה הוא עובד למולך אבל אין לו מנגנון כמו שהיה לאייכמן °הנבל, ¹השפל ו²נמוך הרוח! | |||
_new_ |
© אני מוחא ! אני מציע לא להשוות את יוסלה לאייכמן !¡ | |||
|
|||
אין לאיכמן שלנו מנגנון אך יש לו הרצון . | |||
_new_ |
אהוד ברק | |||
|
|||
טוב מאד שנהרגו 1400 פלסטינים במבצע עופרת יצוקה . חבל רק שצהל לא נהג לפי עמדתי , שכתבתי כאן לפני המבצע . | |||
_new_ |
אהוד ברק | |||
|
|||
אבל הוא פעל לפי העצה שאני נתתי לפני המלחמה במאמר ''דיבורים בצד כתישה''. | |||
_new_ |
אהוד ברק | |||
|
|||
בלי קשר לאמת או חוסר האמת בדוח גולדסטון , הפעולה בעזה יוצרת לנו קשיים במישור הבין לאומי . השיטה שהמלצתי עליה , לא כרוכה בהפרות של אמנת ז'נבה ולא אמנת האג . והיא מקטינה את שטח רצועת עזה . אני חסיד של השקעה מינימלית לקבלת אותן תוצאות . עופרת יצוקה עולה לנו הרבה הן במחיר הממשי של הפעולה והן בנזקים דיפלומטיים . | |||
_new_ |
אהוד ברק | |||
|
|||
לאלה שלא שמעו על השיטה שלך האם ניתן לפרט עוד פעם או קישור? בברכה | |||
_new_ |
אהוד ברק | |||
|
|||
דיון 4682 | |||
_new_ |
₪ אתה מציע לחזור למדיניות הקיימת רק לתקוע להם פי שניים | |||
|
|||
להגיב מיד וחזק ולהפציץ את כל עזה.ובמקביל לנהל שיחות מדיניות. אתה באמת חושב שישראל תוכל להפציץ אזרחים (לא רק בגלל ביקורת חיצונית שיקרית אלא בגלל מגבלות מוסר של עצמנו) בכוונה תחילה? אתה חושב שתחת אש,עשן ודם יהיה ''זרם מתון'' אצל הפלסטינים שיהיה מוכן להידבר איתנו? ראה מה קורה לאבו מאזן שמסתיר את אי יכולתו לנהל שיחות בהן הוא חייב לוותר בתירוץ שישראל בונה X בתים בהתנחלויות. זה פרטנר רציני שאפשר לסגור איתו דברים שיחייבו את כל הפלסטינים? הפלסטינים לא נמצאים בשלב בו הם מסוגלים לנהל שיחות מדיניות וגם להגיע לויתורים, וגם לעמוד אחר הסיכום שיושג. אל תהיה תמים. התמימות הורגת. | |||
_new_ |
₪ אתה מציע לחזור למדיניות הקיימת רק לתקוע להם פי שניים | |||
|
|||
הקישור היה לעמדתו של ע.צופיה . להלן תוכנית ''נינוק עזה'' - בשלב הראשוני מגיבים בירי רב של נשק קל לכוון צפון הרצועה . הכוונה לירי במקלעים בכמויות גדולות ובאופן בלתי סדיר . אחר כך מוסיפים ירי מרגמות קלות ''2 . המצב הזה גורם לבריחה המונית מכל צפון הרצועה . בשלב הבא כוחות צהל מתקדמים 2 עד 3 קילומטר לתוך הרצועה תוך הקפדה להמנע מירי על אזרחים . רק להבריח ולא להרוג ! כאשר כוחותינו מגיעים ליעדים המתוכננים עוצרים את הפעולות הצבאיות . בשלב השלישי מעבירים את הגבול המאסיבי , כלומר את הבטונאדות ואת הקונצרטינות ואת גידרות התיל לקו עצירת הלחימה ומציבים גבול חדש בין ישראל ורצועת עזה . גבול שיימצא 2 או 3 קילומטר מקביל מדרום לגבול הנוכחי . בסיום הפעולה הצבאית מעבירים תוך יממה חוק סיפוח על השטח הזה ומחילים עליו את כל חוקי מדינת ישראל . יתרונו הגדול . מינימום נפגעים . פעולה מידתית . מסר שישראל בשלבים מסוגלת לרוקן את רצועת עזה ולספח לישראל . ופעולה כזו ניתנת לביצוע חוזר ככל שידרש , במיקרה והעזתים רוצים לירות על אזרחי ישראל . אריה עירן . | |||
_new_ |
₪ אתה מציע לחזור למדיניות הקיימת רק לתקוע להם פי שניים | |||
|
|||
הבעיה שחוץ ממך אף אחד לא מאמץ את הצעתך. אמנם דעת כולם אינה נחשבת,אך היא זאת שמבוצעת בשטח. | |||
_new_ |
אהוד ברק | |||
|
|||
סליחה עין . נדמה לי שהוא רצה לדעת את השיטה שלי . מה שנקרא בקיצור ''הניקנוק'' . | |||
_new_ |
אהוד ברק | |||
|
|||
העובדות הן שאף אחד,חוץ ממך, לא אימץ גישה זו. אך,לשיטתך אין לכך כל חשיבות מאחר ודעתך קובעת וכל יתר הדעות מקומן בפח. | |||
_new_ |
אהוד ברק | |||
|
|||
צופיה יודע רחשי לב ולכן הוא יודע מי אימץ ומי לא איזו שיטה היומרנות העצומה שלו נובעת מהיותו פחדן אנונימי כמובן אם אין אני לי אנונימי לי ומתוך מאורת הסתמים שלו הוא מקלל אחרים שהם פחדנים כי אינם חושפים את שמם השיטה של אריה היא כמובן הגיונית כי היא מתאימה להגיון החמסי שהוא הגיון של רוצחים ושודדים אבל זה לא יקרה לא בגלל ש90% של העם מאמצים את זה (אלה לא % של יוסלה,כמובן) אלא מפני שתפיסת העולם של אירופה ועכשיו של אמריקה המשתחרת לאיטה במהירות היא הגישה שעליה מצביע בן דרור ימיני במעריב יש קישור באחד המקומות בפורום זו הסיבה היחידה הרקבון של הדמוקרטיות האחרונות לפני שהכל נופל לפני סין... | |||
_new_ |
אהוד ברק | |||
|
|||
כן . כך עושים כולם . האנושות כולה היא כיבוש על גבי כיבוש כאילו כמו בצל . אבל הכיבושים הם כמו דפים של ספר זה על גבי זה . ומי שלא קורא ספרים לא מבין היכן צומחות הרגליים ומאיפה צריך לבצבץ הראש . את הפלסטינים צריך לטרנספר . את צאצאיהם צריך לאזרח במדינות ערב . את רעיון המדינה הפלסטינית צריך להחזיר לקטו הזקן . FALASTIN DELENDA EST . את פלסטין יש להשמיד . כמו את קריית צור החדשה . קארתגו . את חניבעל הלוחם הגדול ניצח קווינטוס פאביוס מקסימוס ורוקוסוס קונקטאטור ''המשתהה'' . אריה עירן . | |||
_new_ |
אהוד ברק | |||
|
|||
טוב שאינך חלק מהעם היושב בציון. | |||
_new_ |
אהוד ברק | |||
|
|||
שמי שלא ברור הכוונה לאמיץ:ספינר | |||
_new_ |
ספינר הוא ציוני נאמן ותקיף | |||
|
|||
תנו לו את הכבוד המגיע לו. | |||
_new_ |
ספינר הוא ציוני נאמן ותקיף | |||
|
|||
הצחקת את ספינר. ציוני? איפוא ? בא.....? אל תקלקל לו את המוניטין בקרב חבריו. | |||
_new_ |
תגיד צופיה גאון של הפאשיזם | |||
|
|||
אין לך מה לעשות חוץ מלהציף בעשרות תגובות סרק את האתר? | |||
_new_ |
תגיד צופיה גאון של הפאשיזם | |||
|
|||
ממש לא. | |||
_new_ |
תגיד צופיה גאון של הפאשיזם | |||
|
|||
בלי להכנס לדיון על ההתקפות האישיות מכל הצדדים , יש לי בקשה , אולי מספיק ? לא נחוץ לא מצד ספינר , לא מצד סיון , לא מצד עין ולא מצידי . די . | |||
_new_ |
תגיד צופיה גאון של הפאשיזם | |||
|
|||
צופיה מציף פה את הפורום בהבליו, כל יממה הבל עולה מחדש לאויר, וסיון דואג שלא תיפול שערה אחת ממצחו הנמוך של צופיה חברו היקר. כבר אין ספר טוב לקרוא? | |||
_new_ |
תגיד צופיה גאון של הפאשיזם | |||
|
|||
מה דעתך, יענקלה, על הודעה זו של ספינר? | |||
_new_ |
תגיד צופיה גאון של הפאשיזם | |||
|
|||
אולי מספיק ? | |||
_new_ |
תגיד צופיה גאון של הפאשיזם | |||
|
|||
אני רק מגיב. אם אין אלימות מילולית תגובתי בהתאם. | |||
_new_ |
תגיד צופיה גאון של הפאשיזם | |||
|
|||
אני תוהה מי אומלל יותר אתה ועשרות הודעות הסרק שלך, או סיון הנקרא להגן עליך ועל הבליך ועושה יום וליל למנוע ממך מלהחליק במדרון, כנראה ללא הצלחה מרובה. | |||
_new_ |
תגיד צופיה גאון של הפאשיזם | |||
|
|||
אולי מספיק ? | |||
_new_ |
תגיד צופיה גאון של הפאשיזם | |||
|
|||
ספינר, אין אומלל גדול ממך. אדם אכול שינאה ושיטנה כמוך ראוי לכל גנאי וגינוי וזה מה שאני עושה ויעשה. וגם רחמים, אך לא ממני. | |||
_new_ |
נאה דורש נאה מקיים? | |||
|
|||
אריה עירן משתדל שלא. הנה מה שעשה רק כשעה קודם (תגובה 139918). יש פתרון לבעיה שלך. פשוט תפנה ישירות לספינר שממנו כל זה מתחיל. אפשר לפעמים לסלוח להתקפות אישיות כאשר הן מלוות במסרים בעלי ערך כלשהו, או נובעות מהם. אבל אצל ספינר זה כמעט רק התקפות אישיות מרושעות; אצל ספינר המסרים ה''ערכיים'' הם השוליים. | |||
_new_ |
נאה דורש נאה מקיים? | |||
|
|||
אתה רואה מה שאתה רואה . אני לא רואה שהוא דמגוג או שקרן ואתה מכנה כך כל מסר שלו . מה דעתך להיות הגדול ולתת לו להיות הטרול ? נסה להתעלם . | |||
_new_ |
נאה דורש נאה מקיים? | |||
|
|||
ממפיצי שנאה ושיטנה כמו ספינר ויוסוף אין להתעלם. האם אתה גם מציע להתעלם ממעשי הפלשתינאים כי הם סתם טרולים? | |||
_new_ |
[•] צופיה מה אתה אם לא | |||
|
|||
נו נו [•]... של אימא, צופיה, מה יהיה שוב אנו נדרשים להתיחס אליך כמו אל גננת, הטרול המעיק, והמחניק צופיה, רק סיון הוא [•]... שמתחרה בך, הוא כל כך שקוע ברקב של היותו צדקן עולמי, שאינו מבחין כבר בין טוב ורע, עובדה, הוא מתיחס לצופיה הימני כשמאלני, לעצמו סיון מתיחס כאל שמאל למרות שאין ימנמני ממנו לא רק בגלל שמרנותו המעיקה, הנפרשת בצורת תמיכה בביבי ובתורתו הקאפטליסטית תאצ'ריסטית, אלא בכלל, בעצם הדבקות שלו בערכים נבובים שיקריים שבהם הוא מאמין עד טיפת דמו הימנמנית האחרונה. [•]... | |||
_new_ |
ספינר מרעיל הבארות. | |||
|
|||
ספינר! לי יש יתרון עצום עליך. אני חי בארץ ישראל ,אתה , סתם שונא יהודים בטח עם זקן ,ציציות ושאר האביזרים שחי בגלות ועוסק בהרעלת בארות. יאללה מרעיל בארות חרדי, קדימה תצטרף ליוסוף ותירקו ביחד, אולי מישהו יחשוב שמטפטף. | |||
_new_ |
נאה דורש נאה מקיים? | |||
|
|||
כאן זה פורום של דיונים והבעת דיעה . אני אתאפק עד יום א' ועד בכלל , מביטויי שטנה , נראה מה יקרה . אריה עירן . | |||
_new_ |
נאה דורש נאה מקיים! | |||
|
|||
1. מה דעתך שתקיים את העצה של עצמך...? 2. מה דעתך שתפנה למקור הרעה...? ----- 3. אנסה להבהיר לך את מה שלדבריך אינך רואה: דמגוגיה היא שמוש מודע בשקרים ובהוצאת דברים מהקשרם. זה בדיוק מה שעושה ספינר ביחס להרצל. אבל הוא מרחיב את השימוש בכך כי הוא משלב את הדמגוגיה בהתקפות שנאה אישיות. זאת השיטה של רוב ההודעות שכתב כאן. בתחילה ניסיתי להסביר לו כפי שנוהגים עם אדם שנראה ששגה. אבל הסתבר שזו השיטה שלו ושזו כוונתו ואין סיכוי שישנה את דרכו; אין סיכוי לדיון ענייני. הגישה שלי היא השימוש בפתגם ידוע ומוכר מן המקורות. יש עוד אדם שנוהג כך ואתה אינך מתעלם מההודעות שלו כאשר הוא מזכיר את שמך וכאילו מתייחס לדבריך. אתה גם לא מסתפק בהודעות ''צמחוניות'' כתגובה. 4. בניגוד לך אולי אני יודע מיהו ומה שמו האמיתי של ספינר, ויודע עליו דברים מעבר למה שכתב כאן. גם הוא יודע עלי לא מעט מאינופרמציה שקיבל מחוץ לפורום. עד היום לא עשיתי שימוש בכך אבל הוא מתבל את ההתקפות האישיות שלו עלי בידע הזה. הוא גם נהנה מאנונימיות. ----- הבעיה היא בבהתקפות האישיות נגד משתתפים מזוהים שספינר לא מפסיק לכתוב בזדון. שם גם הפתרון. | |||
_new_ |
נאה דורש נאה מקיים! | |||
|
|||
1 - אני אתאפק עד יום א' ועד בכלל , נראה מה ייקרה . 2 - בענין הרצל . מי שמבקר את המיונות מבליט את העובדה שחלק ממשפחתו התנצרו . גם נכתב שהוא התייחס אל ההתנצרות כאופציה ליהודים . או שזה שקר או אמת . אבל לא דמגוגיה . דמגוגיה היא מניפולציה על הרגשות למטרה מדינית . אני מבין שספינר הוא יהודי שומר מצוות . יש להתייחס לדבריו ולא אליו . אריה עירן . | |||
_new_ |
נאה דורש נאה מקיים! | |||
|
|||
אף אחד לא מעוניין לדעת עם אריה עירן הביולוג האבלוציוני הפאשיסטי יהודי טוב שומר מצוות או סתם עוד ימנמן עלוב מהסוג המקובל. | |||
_new_ |
נאה דורש נאה מקיים! | |||
|
|||
יכול להיות שזה מקובל רק עליך ועל עוד שניים שלושה שמאלנים. אבל זה שזה מקובל עליך זו רק הבעיה שלך . הפורום לא מעוניין להיכנס לנעבעכי נשמתך, ולא רק בגלל שהיום חג, אלא שזו חגיגה לימין שהשמאלני הוא אתה וכמוך. | |||
_new_ |
נאה דורש נאה מקיים! | |||
|
|||
אתה מנסה אותי ? תתאמץ יותר . | |||
_new_ |
נאה דורש נאה מקיים! | |||
|
|||
1. אין להצהרת התאפקות מוגבלת בזמן שלך שום תרומה לעניין ההתקפות האישיות. זאת בעיקר שהדבר הקובע הוא מבחן התוצאה - בדברים שיכתוב ספינר. 2. ההגדרה שאתה מציג לדמגוגיה היא נכונה בהסתייגות שהמטרה לא חייבת להיות מדינית ושהיא לעיתים קרובות מאד טיפוח רגשות שנאה כלפי אנשים בודדים (כמו משתתף כזה או אחר בפורום). בדברי הגדשתי את הכלים, אמצעי היצור, שמאד אופייניים לתהליך הדמגוגיה שהם שקר, הוצאה מהקשר וסילוף בכלל. אלה כלים מאד אופייניים בהם משתמש ספינר לייצור הודעות דמגוגיות רבות. להלן דוגמה אחת מהן (תגובה 139738): ''... התבוללות אנשים רבים ביננו חושבים שזו אולי ההצלה שלהם כיהודים... אחרי הכל זו גם היתה המלצה של הרצל לכל היהודים בסביבתו וזה הלך רוח שמקבל חיזוקים בחלקי החברה החילונית היותר קיצוניים תוך כדי הפיכת הדתיים והחרדים לקאריקאטורה מעוותת ש[ל] מוצצי דם''. הגישה שעומדת מאחורי ההודעה הזאת מכילה את כל מרכיבי הדמגוגיה ביחס להרצל כאשר המטרה היא יצור קריקטורה מעוותת של הרצל; בעיקר קריקטורה מעוותת של תרומתו ושל תרומת התנועה הציונית לעם היהודי. זו גם המטרה של דבריו ביחס לחברה החילונית. 3. צריך לקחת בחשבון שהרצל הדגיש את הרבע האחרון בחייו להשגת פתרון לסבל הגובר מאנטישמיות, להקמת מדינה יהודית בארץ ישראל. על הרקע הזה, של הנעת התהליך שהקים את מדינת ישראל, ההתעסקות עם גורל צאצאיו גם היא דמגוגיה. | |||
_new_ |
נאה דורש נאה מקיים! | |||
|
|||
הבאת דוגמא . בוא נבחן אותה . איזו שורה או קטע אינו אמת ? | |||
_new_ |
תבחן אותה עם היצרן! | |||
|
|||
אשמח אם תערוך בחינה או אימות של ההצהרה הזאת ופרטיה. אני מציע לך להתחיל בבדיקה מהן האסמכתאות של ספינר. | |||
_new_ |
תבחן אותה עם היצרן! | |||
|
|||
סיון יש מצב שאתה הוזה? | |||
_new_ |
תאמינו לי, זה לא ככה. | |||
|
|||
_new_ |
הנה העתקה מתוך הויקיפדיה - האנציקלופדיה החופשית . | |||
|
|||
ביומניו, שנכתבו כבר בתקופת פעילותו הציונית, מציין הרצל כי בשעתו עלה בדעתו שאולי ניתן לפתור את בעיית היהודים על ידי התנצרות המונית (הוא מציין כי מנהיגי היהודים, והוא עצמו, לא היו אמורים להתנצר). אך רעיון זה, שחלף במוחו גם נדחה במהרה, ולא היו לו שום תוצאות מעשיות. ''בערך לפני שנתיים חפצתי לפתור את שאלת היהודים בעזרת הכנסייה הקתולית. ביקשתי להבטיח לעצמי בראשונה את עזרת נסיכי הכנסייה באוסטריה ולהשיג על ידיהם ראיון אצל האפיפיור, כדי להגיד לו: עזור לנו מפני האנטישמים, ואני מחולל תנועה כבירה בין היהודים שיעברו באופן חופשי ונאה לנצרות. חופשי ונאה במובן זה, שמנהיגי התנועה - בייחוד אני - יישארו יהודים ובתור יהודים יטיפו לקבלת הדת השלטת. בעצם היום, בראשון בשבת, בשעה 12 בצהריים, תצא לפועל ההמרה בתהלוכה חגיגית ובצלצול פעמונים בכנסיית סטפן. לא בבושת פנים, כמו שעשו יחידים עד כה, כי אם בגאון. והעובדה שהמנהיגים יקיימו בידם את יהדותם, ובלוותם את העם עד מפתן הכנסייה יישארו בעצמם בחוץ – תרומם את כל העניין ותשווה לו קו של כנות רבה''. – ''כתבי הרצל'', כרך ב', יומן א', עמ' 14, (בעריכת מזכירו האישי ד''ר רפאל שאול לנדאו) הרהורים דומים עלו בדעתו גם באשר למשפחתו, במכתב למוריץ בנדיקט הוא כותב: ''יש לי בן. הייתי מעדיף להתנצר היום או מחר, כדי שתקופת החברות שלו בנצרות תתחיל מוקדם ככל האפשר''. אך רעיונות אלו נדחו מיד: אינני יכול לעשות זאת משתי סיבות: ראשית, אני עתיד לפגוע באבי'' ובהמשך: ''שנית, אין לנטוש את היהדות כל עוד קיימת עוינות כלפיה... יש ליצור תחילה מצב של סובלנות, ואחר כך להעביר את כל היהודים כגוף אחד אל הנצרות''. רעיונות אלה לא קרמו מעולם עור וגידים וביומנו מציין הרצל עד כמה אין בהם ממש. ''האנטישמיות גָדְלָה וּגְדֵלָה והולכת - ועמה גם אני. .... בראשונה פגעה בי שאלת היהודים עד מאד. אולי היה זמן, שהייתי מתחמק ממנה ברצון, אולי אל הנצרות, לכל מקום שהוא. מכל מקום, היו אלה נטיות עמומות שבחולשת-נעורים. כי אני אומר לעצמי במלוא כנות דבריי אלה - והרי הם יהיו חסרי-ערך לחלוטין, אם אוסיף להם כחל ושרק - אני אומר לעצמי, כי מעודי לא אמרתי ממש להתנצר או לשנות את שמי. העניין האחרון נתאמת אפילו על ידי מעשה שהיה. כאשר פניתי, בניסיונותי הראשונים המצערים, בהצעת כתב-יד ל''שבועון הגרמני'' שבווינה, יעצני ד''ר פרידיונג לבחור לי כינוי ספרותי, שצביונו היהודי יהא בולט פחות משם משפחתי. התנגדתי לכך מיניה וביה ואמרתי, כי בדעתי להיקרא גם להבא בשם אבי, וכי אני נכון לקחת בחזרה את כתב-היד. פרידיונג קיבלו בכל זאת. הייתי אז סופר פשוט ותם, עם מעט תאוות כבוד ובלי גאוותנות יתירה. שאלת היהודים ארבה לי, כמובן, בכל פינה. נאנחתי ולעגתי, הרגשתי את עצמי ברע, אך בכל אלה לא הייתי מזועזע ביותר, אף כי עוד לפני בואי הנה עלה בדעתי לכתוב רומן יהודי. חפצתי לכתוב אותו בשעת סיורי בספרד, בקיץ 1891. אז העסיקה אותי ביותר תוכניתי הספרותית הזאת. לפי התוכנית היה שם הרומן ''שמואל כהן'', ובין רשימותי הקטועות יש בוודאי רבות הנוגעות לתוכנית זו. בעיקר אמרתי לתאר הניגוד שבין השכבה הסובלת והישרה, הנתונה לקלסה, של היהודים העניים ובין היהודים העשירים. הללו אינם מרגישים כלל באנטישמיות, אף כי הם הינם הגורמים העיקריים''. – ''כתבי הרצל'', כרך ב', יומן א', פריז, אביב תרנ''ה (1895) סמוך לשבועות אני מצפה לתגובתך . אריה עירן . | |||
_new_ |
כעת אתה יכול לעשות את הבחינה | |||
|
|||
תבדוק מה השקר ומה הסילוף, ולכן מה הדמגוגיה בדברי ספינר. | |||
_new_ |
כעת אתה יכול לעשות את הבחינה | |||
|
|||
נשארת ללא שינוי . | |||
_new_ |
בודאי! | |||
|
|||
_new_ |
תבחן אותה עם היצרן! | |||
|
|||
אתה מעמיד עצמך כבעל הכשרה אקדמית . כמי שמביא אסמכתאות וקישורים וכמי שמוקיע אותו ואחרים כשקרן (שקרנים) . תראה שאתה גדול ממנו . | |||
_new_ |
תבחן אותה עם היצרן! | |||
|
|||
א. אינני משתמש בביטוי שקרן או שקרנים. ב. אינני מתכוון למלא דרישות שלך לעשות דברים שלא פעם היו ללעג בעיניך. | |||
_new_ |
תבחן אותה עם היצרן! | |||
|
|||
אינך חייב לי דבר . אך בנקודה שבה טען ספינר שהרצל היה בעד המרה לנצרות הוא צדק . אריה עירן . | |||
_new_ |
לא זאת היתה טענתו של ספינר! | |||
|
|||
גם למה שכתבת אין ביסוס! | |||
_new_ |
כתב סיון | |||
|
|||
''שמאד אופייניים לתהליך הדמגוגיה שהם שקר''- הוא לא משתמש בביטוי שקרן או שקרנים, באמת? האם מוכן סיון שנערוך בדיקה, באיזה השמצות ונאצות הוא עושה שימוש? | |||
_new_ |
כתב סיון | |||
|
|||
עזוב , לא חשוב . הוא טען שדברי ספינר שקר , בענין הרצל והמלצתו להתנצר . אני הבאתי סימצוכין ותגובתו ממש ריק4ה . עזוב אותו . שייחיה באשליה עצמית . | |||
_new_ |
לא הבאת שום סימוכין! | |||
|
|||
א. אין בקטע שהצגת שימוש בביטוי המלצה או בביטוי דומה אחר. ב. כתוב שם שזה היה רעיון חולף שנדחה במהירות ושלא היו לו שום תוצאות מעשיות: 1. לאף אחד לא המליצו על התנצרות, 2. לא מוזכר שם מישהו שהתנצר בגלל הרעיון החולף. עגלתך, אריה עירן, ריקה! | |||
_new_ |
לא הבאת שום סימוכין! | |||
|
|||
בכל מקרה אין מדובר בשקר, אלא בפרשנות, האם מדובר רק ברעיון חולף, מישהו טען שקמה תנועת התנצרות ציונית? אבל אתה סיון ששת לנבל את המקלדת שלך, חבל. | |||
_new_ |
מדובר בשקר! | |||
|
|||
חבל שאינך טורח לקרוא את המקור לביקורת שלי לפני שאתה מביע דעות כל כך נחרצות. נתחיל מן המאוחר - מה שספינר כתב לפני פחות משבוע. א. מי שניבל את המקלדת לדבריך זה מי שכתב את השקר (תגובה 139738): ''אחרי הכל זו גם היתה המלצה של הרצל לכל היהודים בסביבתו''. כדאי אולי שתקרא את ההודעה כולה בה מככבים שקרים אחרים ב. הסיפור הזה של הצגת אוסף הצהרות המופרכות, חסרות ביסוס הוא לא חדש. ובעניין הרצל זה חוזר על עצמו כאילו עניין ההתנצרות היה מפעלו הראשי - שימוש בשקר כדי ליצור דמגוגיה. המטרה די ברורה. ג. הטענה שלי שמדובר בשקר וביצור הצהרות דמגוגיות היא תיאור ההודעה הספציפית ושל מה שעושה ועשה כותב ההודעה הזאת. ד. לשאלתך מדובר ברעיון חולף אבל ספינר מנסה להציגו כרעיון הראשי שהנחה את הרצל בכל פעילותו הציונית. אם עוד לא הבנת הרי אצל ספינר התנצרות מכילה את כל הדברים הרעים שקרו וקורים ליהודים. ה. מי שבאמת בוחן מי היה הרצל ומה היתה תרומתו לתנועה הציונית ולכן להקמת מדינת ישראל מבין שהאמירה הדמגוגית הזאת רחוקה ת''ק פרסה מהאמת. ----- הנסיון להפוך רעיון חולף למהותו של אדם הוא כבר לא פרשנות אלא שקר. ישנה עוד אפשרות אחת שמי שכותב ''פרשנות'' מהסוג הזה לא מכיר את העובדות. במקרה כזה אדם סביר שנזהר ינסה לבדוק לפני שהוא חוזר על ה''פרשנות''. אבל אצל ספינר זה לא קרה עד היום. | |||
_new_ |
לא הבאת שום סימוכין! | |||
|
|||
ברור מיומנו שזה חלף במחשבתו . הוא אפילו שקל פניה אל אבות הכנסיה באוסטריה . על מה זה מעיד אם לא על חולשת אחיזתו ביהדות ? כך גם רעיונו האוגנדי . הוא היה בחיפושים להשתחרר מעול היהדות . זה פרוש הדברים . | |||
_new_ |
לא הבאת שום סימוכין! | |||
|
|||
באותם ימים בודדים שזה חלף בראשו זה נכון לטעון שזה ביטא חולשת אחיזתו ביהדות. אבל העובדה שלא היו לרעיון הזה שום תוצאות מעשיות ושלמעשה הרצל קשר את גורלו (ואולי את בריאותו) בטובת היהודים. מי שלא קורא את הדברים במקורם עשוי לטעות בהבנת רוח הדברים. הרצל ראה מה שקורה באירופה, התגברות האנטישמיות, ולכן חשב שצריך למצוא בדחיפות מוצא לאותם יהודים שכבר החלו לברוח ממזרח אירופה, אפילו פתרון זמני. זהו גם המאפיין המרכזי של רעיון אוגנדה ולא בריחה מהיהדות. זה הפרוש הנכון של הדברים! ----- בשולי הדברים אם נצטרך לדון בני אדם על כל רעיון שגוי שעבר במוחם, למרות שהשכילו למחוק אותו תהיה לנו בעיה חמורה מאד. | |||
_new_ |
לא הבאת שום סימוכין! | |||
|
|||
הדברים הרבה פחות פשוטים מכפי שאתה מציג אותם . הרצל שהיה אדם מעשי , פעל במייטב יכולתו למען קידום השיבה לציון . בזה אין ספק . אני עצמי סבור שהקונפליקט סביב אוגנדה עירער את בריאותו והביא למותו שנה אחרי הקונגרס האומלל . אך לא בזה מדובר . מדובר בנטייה הנפשית . את זה אינך יכול למחוק כלכך בקלות . ולא בגלל שהקים תנועה לעזיבת היהדות . הוא לא . בחן הייטב את הנטיה הנפשית של חלק גדול וכנראה רוב היהודים בישראל . התנגדות לדת היהודית ישנה ברמות שונות . החל במי שאינם מלים את ילדיהם דרך המבקרים את אורחות חיי החרדים ומי שטוענים נגדם טענות חברתיות מסוג ''לכו לעבוד'' או ''שרתו בצבא'' וגם ''אל תגדלו ילדים על חשבוני'' . זה מעבר לאכילת טריפות , חזיר ואי שמירת השבת ומיצוות אחרות . החישוקים שאחזו יחד את היהודים בגלות היו דתיים . חישוקים אלה רופפים בישראל ותחליפם ''המדינה היהודית'' . אנו עדים עד כמה חישוקי הדת נחלשו בגלות ועיקר סימנם ההתבוללות . הענין במחשבות ''החולפת'' של הרצל היא עצם קיומם . הסיבה לביטולם אינה ידועה לי וזה גם לא חשוב . הם היו , הוא מודה בזה ביומנו , ולהגיד את זה על הרצל זה דבר נכון אף כי לא מרכזי ולא עיקרי . במדינת ישראל יש בזה שמץ שבשמץ . אריה עירן . | |||
_new_ |
לא הבאת שום סימוכין! | |||
|
|||
אתה יכול גם לראות את חצי הכוס המלאה. במשך שנים רבות היהדות הייתה ב''ריב'' עם סביבתה, בעיקר הנוצרית.לכן הם נאלצו להסתגר, מרצון או מאונס בגטאות פיזיות ובגיטאות רוחניות.היהודים תמיד ניסו להשתלב בסביבתם,ראה כדוגמא את ספרד ופורטוגל שלפני הגירוש, היהודים היו משולבים בכל מערכי החברה(רופאים,אנשי כספים,ספנות וצבא)ולא הייתה התבוללות מרצון. תנועת ההשכלה שהיא אבי אבות החילוניות ,ניתן לראותה כצעד לחיות בשלום עם הסביבה האנושית (במקרה זה, הנוצרית).זה לא הביא להתבוללות,זה הביא לפחות הזדהות פומבית כיהודי, אך למיטב ידיעתי זה לא גרע ממספר היהודים. ההתיחסות שלך למצב בישראל בין דתיים, בעיקר חרדים וחילונים לוקה בחסר.בבסיס הענין הוא פחדם של החרדים ממעבר בניהם לחילונים והדבר גורר ביטויי שנאה המביאים תגובת-נגד. בטח זכור לך מהעבר הביטוי ''כפייה דתית''. הביטוי הזה נעלם כי ראשי החרדים הבינו שזה סוג של בומרנג שפוגע בהם.כיום הנטייה היא הסתגרות מפלאי הטכניקה החילונית ומהשפעות אחרות,כגון מפגשים, אך זה סוג של מלחמה אבודה בשבילם. | |||
_new_ |
מה זה טכניקה חילונית? | |||
|
|||
אתה גם מבלבל במוח צופיה וגם מחנטרש בלי הפסקה. | |||
_new_ |
מה זה טכניקה חילונית? | |||
|
|||
אגב טכניקה (או טכנולוגיה?!) היא לא חילונית או דתית או קירגיזית, טכנולוגיה משמשת גם בידי אנשים כמו צופיה, גם בידי אנשי אבולוציה תמהוניים וגם בידי רבנים או אייטולות, יש מדענים דתיים שתרמו לטכנולוגיה פי-מיליון מצופיה היומרני. דווקא ידוע שהפונדמטליסטים מחבבים טכנולוגיה מודרנית. | |||
_new_ |
מה זה טכניקה חילונית? | |||
|
|||
איזה פונדמטליסטים? שזורקים אבנים על מכוניות או שקוראים ליהודים ''נאצים''? | |||
_new_ |
מה זו טכניקה חילונית? | |||
|
|||
כחילוני כשלעצמי אני מעיד כי אתה האחרון שרצוי כי ייצג חילוניים, אתה מסוגל להסביר את פשר הביטוי ''טכניקה חילונית'' או שלא? את השימוש בנאצים עושה מדינת ישראל מטעמי תועלת, לרוב כדי לפיק לפקידיה כסף, ולעשוק ניצולי שואה, לא חכם מצידך (אם-כי לא ברור מה לך ולחוכמה) לעשות שימוש במילה נאצים, אולי אתה בדומה לעירן מדען האבולוציה המהולל יודע שאת השימוש בז'ארגון נאצי עושים הרבה ציבורים איני מבין את השנאה שלך לדתיים בסה''כ אתה נשמע כאחד הקרוב אליהם מרחק שולי למדי. | |||
_new_ |
לא נשאר כלום מהטענה הדמגוגית על הרצל | |||
|
|||
בקיצור, לא נשאר כלום מהטענה הדמגוגית של ספינר. אתה יכול לטעון על נטיה ומחשבות על התנצרות שהתגלגלו במשך זמן קצר בראשו של הרצל כמה שתרצה. זה היה והוא מדווח על כך ביומניו. לא נסיתי ולא אנסה למחוק זאת. אבל בחינה רצינית ומכובדת של העובדות האלה צריכה להיעשות בהקשר המלא. אם עושים זאת מתבררים פרטים חשובים שהועלמו מהטענות של ספינר (שעליהןיצאת להגן): 1. הנטיות האלה היו על רקע התגברות האנטישמיות ותחושת הסכנה. הנטיות האלה היו תוצאה של התחושה שיש למצוא בדחיפות פתרון לעם היהודי. 2. הנטיות האלה רחשו בראשו, ללא ביטוי מעשי, לפני שבחר להצטרף לתנועה הציונית ולאחדה; לפני שבחר להקדיש את חייו לחזון הקמת המדינה היהודית. יוצא שהנטיות הנפשיות שמציקות הלכו והצטמקו. הסיבה להצטמקותן בהחלט חשובה כי היא מהווה עוד גורם שמבטל את הבסיס לדמגוגיה שהתחילה את הדיון כאן. המחשבות האלה היו ואינן קיימות בזמן שהרצל מטפל בהשגת המטרות הראשיות של הציונות. לא צריך למחוק כלום אלא לשים את הדברים בפרספקטיבה מתאימה. ------ הטענות ה''חברתיות'' ביחס לחרדים עליהן אתה מתלונן לא קשורות להתנגדות לדת, כמו התנגדות לדרכם של החרדים בכלל ולתביעות התקציביות שלהם בפרט. טענות דומות אתה יכול למצוא נגד הקיבוצים, נגד החקלאים, נגד הערבים וחלקים אחרים של החברה הישראלית. | |||
_new_ |
גם עירן בדומה לסיון סלפן רעוע | |||
|
|||
מדבר בשם היהודים והיהדות האיש שטוען במוצהר שהוא מאמץ חלק מתורת הנאצים שהשמידה יהודים, הוא רק מצטער שאין מספיק נאצים יהודיים, הטינופת הזו נכתבת בצורה כזו או אחרת ע''י איש לא רק סלפן אלא מוציא את דיבת היהודים. הוא בכלל לא מבין מהי יהדות ועד כמה הוא אריה עירן בלתי יהודי, יהדות היא לא רק מצוות למרות שזו גישה מוכרת אלא היהדות היא ערכים, ואהבת אדם, לאריה עירן לא רק שאין אהבת אדם הוא מתנהל באלימות נגד יהודים שלא חושבים כמוהו, מדובר במישהו שלא יציב נפשית שמחרטט בלטינית כדי להסתיר את ערוותו. המציא לו תאוריה אבלוציונית חסרת מוסר ופשר הוא מנמק את חוסר המוסריות שלו כאילו באימוץ כללי האבולוציה, מה שמעיד שמדובר בבור גמור שלא מבין מהחיים שלו . לפעמים משעשע לקרוא אותו, אבל ההזוי הזה הוא פרי של הימין דהיום, היום הימין מורכב משמאל ציונים דוגמת צופיה ומחרטטים כמו עירן, שהפך את המוסר היהודי לאבולציה. האיש לא היה עובר בחינה של שנה א' בפקלוטה הכי זניחה למדעי החיים, רק פה ניתן לו להפיק את ה''תורה'' המזוהמת הזו שמכתימה את היהדות כפי שאפילו אחמדניג'אד עוד יהודי מומר לא הכתים. | |||
_new_ |
גם עירן בדומה לסיון סלפן רעוע | |||
|
|||
לפי הגישה שלך הנאצים ציחצחו שיניים לכן ליהודים אסור לצחצח שיניים . הנאצים נעלו נעליים לכן ליהודים אסור לנעול נעליים . הנאצים נסעו במכוניות לכן ליהודים אסור לנסוע במכוניות . לנאצים היה צבא לכן ליהודים אסור שיהיה צבא . אפשר להמשיך הרבה אבל זה לא יוסיף לך תבונה . . . . אני לא מגן על היהדות , כי אני חלש בנושא . באבולוציה אני מבין קצת והיא סותרת את הכתוב בתורה . על נושא המוסר הייתי מתווכח איתך ברצון , אבל לפי סיגנונך לא נראה לי שאתה מסוגל . אריה עירן . | |||
_new_ |
גם עירן בדומה לסיון סלפן רעוע | |||
|
|||
אתה לא מבין כלום באבולוציה, עצם העירוב שאתה עושה בין תורה שהיא ספר היסטורי/אפי/מוסרי/פילוסופי/או מערכת חוקים דתיים למדעי החיים היינו אבולוציה, מעיד שאת אדם מפוקפק וזה בלי קשר למלחמות שאתה אוסר על אנשים באינטרנט באלף ניקים בכולם אתה מצטייר כאיש אלים. זה לא פלא שאתה מעיד על עצמך כאחד שמאמץ חלק (איזה חלק?) של תורת הנאצים, וזה בשם אהבת ישראל, פלצות לשמה, אבל לא ניתן להכחיש כי היום אנשים מסוגך מאכלסים את הימין והמרכז בישראל לדאבון הלב והשכל. | |||
_new_ |
גם עירן בדומה לסיון סלפן רעוע | |||
|
|||
התורה עוסקת בבריאת האדם והאבולוציה טוענת אחרת . א,כז וַיִּבְרָא אֱלֹהִים אֶת-הָאָדָם בְּצַלְמוֹ, בְּצֶלֶם אֱלֹהִים בָּרָא אֹתוֹ: זָכָר וּנְקֵבָה, בָּרָא אֹתָם. אכל יש גם הסבר אחר ב,ז וַיִּיצֶר יְהוָה אֱלֹהִים אֶת-הָאָדָם, עָפָר מִן-הָאֲדָמָה, וַיִּפַּח בְּאַפָּיו, נִשְׁמַת חַיִּים; . . . . ב,כב וַיִּבֶן יְהוָה אֱלֹהִים אֶת-הַצֵּלָע אֲשֶׁר-לָקַח מִן-הָאָדָם, לְאִשָּׁה; וַיְבִאֶהָ, אֶל-הָאָדָם. מי ראה אדם עשוי עפר ? כִּי-עָפָר אַתָּה, וְאֶל-עָפָר תָּשׁוּב. | |||
_new_ |
לא הבאת שום סימוכין! | |||
|
|||
אם להרצל לא היה עניין ברעיון ההתנצרות, הוא היה מוחק אותו מיומנו, כפי שרובנו מוחקים רעיונות לא מוצלחים, בכל מקרה הרעיון אפילו רעיון חולף מעיד על משהו, אולי רגשי נחיתות, אולי משהו שנוגע ביהדות רדודה למדי ואיני מתכוון לעניין קיום המצוות. | |||
_new_ |
יש טעות בדבריך! | |||
|
|||
הרצל כתב על התנצרות לכן ברור שזה העסיק אותו. לכן היה יותר נכון שתכתוב 'הוא לא היה כותב אותו ביומנו'. רעיון חולף בהחלט מעיד על משהו אז מה? האם כל רעיון חולף הוא באמת בעל משקל כלשהו? אני חושב שכאשר קוראים את המקור הרעיון החולף הנדון לא השפיע על מאמצים להגשמת החזון - מדינת היהודים. | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |