פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
עצלים, ראוס
יובל ברנדשטטר (יום חמישי, 10/09/2009 שעה 6:11)


עצלים, ראוס

ד''ר יובל ברנדשטטר



תופעה מעניינת במיוחד בין מנהיגינו הוא הניתוק מן המציאות, והחיבור למאוויי לב. השמאל רואה הזדמנות לשלום בכל דבר, אפילו ברצח סיטוני של יהודים, על כן ''קרבנות השלום''. המרכז אוהב את הרעיון שאם רק ימסור את הפריפריה לאויב האיסלמי, יעצרו הגייסות באופן עצמוני על גדת נחל אלכסנדר מזה, גשר עד הלום מזה, וכביש שש מזה. שרי הליכוד יודעים ממקור ראשון, מפי הסוס, במו-אזניהם, שאין הקפאה של הבנייה ביהודה. נראה שהקריטריון לאיש ציבור הוא ריחוקו מן המציאות. רצח יהודים הוא ההיפך משלום אלא אם השלום הוא של גבלס וצ'מברליין. גייסות האיסלאם לא עצרו בשום מקום אלא אם נעצרו בכוח, אם בשערי וינה ואם בגשר עד הלום שעליו נלחם אבי. הקפאת הבנייה ביהודה יותר עמוקה מן הקיפאון באנטארקטיקה. שם לפחות בונים תחנות מחקר, לבדוק את התחממות הכדור בעוד ביהודה אין בנייה כלל ועיקר.

לא בעובדה האחרונה אין להאשים את שרי הימין. בביקורי הרבים בהר חברון והשומרון לא ראיתי איש עומד עם חרב שלופה למנוע מבחוריה המצוינים של עתניאל או בית חגי או קרית ארבע מלבנות כאוות נפשם. אין צורך בכך. העצלות, הקובעת שבנייה היא עבודה ערבית היא שעוצרת את הבנייה טוב יותר מכל הפגנה של שלום-עכשיו-למען-חמאס.

פעם, באותה פרהיסטוריה שלפני קייץ תשס''ה אפשר היה לחשב שהמנדט הישראלי לא יהרוס בנייה קשיחה, בטון ומלט, בלוקים וציפוי אבן, ולכן בנייה ערבית היא ביטוח נגד הריסה. פעם באותה פרהיסטוריה שלפני הרס עמונה, אפשר היה לחשוב שהמנדט ימנע מלהרוס בתי יהודים בשומרון רק על סמך מסמכים מזויפים ואנטישמיות עצמית. פעם, באותה פרהיסטוריה שלפני גירוש היהודים מן הבית האדום בחברון וגירוש היהודים מבתיהם שנשדדו על ידי מרצחי תרפ''ט אפשר היה לומר שהמנדט הישראלי הוא חלק מן המדינה היהודית של אם-תרצו-אין-זה אגדה. אבל כיום, לאחר שגוש קטיף הוחרב כליל, בתי עמונה היפים היו לעיי חרבות, וחיילים עומדים על המשמר כדי שיהודים לא ישבו בבתיהם שקנו בכסף מלא בחברון, אין יותר הגנות, אין מוסר ואין משפט. יש רק כוח, והמוכנות להגן איש איש על ביתו, וקהילה-קהילה על מקום מגוריה, ובנייה קלה שווה בדיוק לבנייה הערבית הכבדה מבחינת פוטנציאל ההרס.

כיצד זה שישובי חומה ומגדל שרדו, ואילו גוש קטיף ועמונה חרבו? אולי יש קשר לעובדה ששני האחרונים לא בנו את ביתם, אלא שלמו לערבי על מנת שיבנה אותו? שאלתי את יהודי ההר פעם ועוד פעם, למי אתם ממתינים? למה שלא תבנו בנייה יהודית, בנייה קלה ומהירה, בעבודה יהודית. יקר מדי הם ענו לי, הערבי בונה יותר בזול. הצעירים שלנו מוכנים לשמור על הערבי שבונה, אבל לא לבנות בעצמם, גם תמורת כפל משכורת.

מה שבא בקלות באותה הקלות יעלם. מי שבא כקולוניאל יעלם כקולוניאל. העובדה שהערבי קיבל את שכרו איננה רלבנטית. מבחינתו העולם וכל אשר בו שייך למוסלמי, ועל אחת כמה וכמה הבית שקנה היהודי בכספו הגנוב. יתכן שגם בית המשפט של המנדט הישראלי רואה את הדברים בדיוק כך.

לו רצו היהודים לבנות בעצמם, שום דבר לא היה עומד בדרכם. אבל היהודים רוצים שהערבי יבנה במימון משרד השיכון, דהיינו, הקופה הציבורית, ולכן כה קל להקפיא את הבנייה. לו רצו היהודים לבנות בעצמם, שום ממשלה שבעולם לא הייתה עומדת בפני חבורה של יהודים המוכנה להגן על מעשי ידיה.

הגיעה העת להחליף את הדיסקט, ללמוד מן הערבים. עצלנים ראוס. בנייה עצמית היא המגמה שיכולה להביס את המנדט, להפשיר את הקיפאון. אם יבואו החברה של שלום-עכשיו-למען-החמאס לביקור באתר, תנו להם ביד מברגה וחבילת ברגים, ושיתחילו לעבוד. ובאשר למג''ב, נראה כמה חטיבות צריך כדי להתמודד עם כמה אלפי בני ישיבות חמושים בטוריות ומכושים ומקדחות, שמישהו בא להרוס להם את מעשי ידיהם.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אז אתה מתכוון מהיום לעסוק בבניין?
ע.צופיה (יום חמישי, 10/09/2009 שעה 6:46) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

או שמא, כהרגלך, אתה רק מייעץ לאחרים .
_new_ הוספת תגובה



עצות אחיתופל
סתם אחד (יום חמישי, 10/09/2009 שעה 7:06) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שמתנגד להתנחלויות ברשע הוא ציוני יותר מאלה שבעדה. גם לתומכי ההתנחלויות גם ל''שמאל'' וגם לחמאס אותה שאיפה - מדינה אחת בין הירדן לים. מדינה כזו תהיה בהכרח או ערבית או מדינת אפרטהייד.לכן רק מתנגדי ההתנחליויות ציונים ותומכיה אנטי ציונים.ואם הכותב רוצה עבודה עברית למה לא יישם את הצעתויפסיק להציע ויתחיל לעבוד?
_new_ הוספת תגובה



כרגיל, המלצה להפר את החוק!
דוד סיון (יום חמישי, 10/09/2009 שעה 7:37) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כנראה שאינך מבין שהפרת החוק היא לא אמצעי
לגיטימי לקידום מטרות פוליטיות.

התיסכול הוא יועץ רע מאד, מר ברנדשטטר!
_new_ הוספת תגובה



החוק הוא עצמו פוליטי!
סתם אחד (יום חמישי, 10/09/2009 שעה 10:37)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

החוק הוא עצמו פוליטי, ויש אנשים שמשתמשים בחוק על מנת לקדם מטרות פוליטיות, לכן זה רק הגיוני ולגיטימי להפר את החוק למען קידום מטרות פוליטיות. כשהחוק לא יהיה אמצעי לקידום מטרות פוליטיות אלא קובץ חוקים המייצגים מוסר אוניברסלי ונצחי שאינו תלוי בזמן ובמרחב ושנכון לכל שעה ולכל מצב בלי קשר לנסיבות החיים, אז תדבר על אי הלגיטימיות שבהפרת החוק לצורך קידום מטרות פוליטיות - בינתיים הפרת החוק היא כורח בלתי נמנע לצורך קידום מטרות פוליטיות ולא רק זאת אלא יש שאף יגידו שהפרת החוק היא חובה ראשונה במעלה!
_new_ הוספת תגובה



אזרח חייב לקיים את החוק !
דוד סיון (יום חמישי, 10/09/2009 שעה 14:20)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפרת החוק היא מעשה עבריינות.
מי שקורא להפרת חוק הוא עבריין.
_new_ הוספת תגובה



אזרח חייב לקיים את החוק !
סתם אחד (יום שישי, 11/09/2009 שעה 4:42)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואם נניח החוק אומר שאסור לתת אוכל לפליטים?
ואם החוק אומר שלערבים אסור להחזיק באדמות והם מוכרחים להעבירם ליהודים בתשלום או שיולאמו מהם בכוח.
ואם החוק אומר שכל אדם חייב לבצע קעקוע עם ברקוד ייחודי על גופו?
ואם החוק אומר שאסור לקיים יחסי מין בין שני אנשים לא נשואים?
ואם החוק אומר שכל אדם מתאים מוכרח לתרום איברים חיוניים כמו לב/כבד/ריאות לאנשים חשובים, נניח פוליטיקאים?
ואם החוק אומר ...
_new_ הוספת תגובה



אזרח חייב לקיים את החוק !
דוד סיון (יום שישי, 11/09/2009 שעה 6:11)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המון שאלות לא רלוונטיות.
_new_ הוספת תגובה



אזרח חייב לקיים את החוק תמיד ?
סתם אחד (יום שישי, 11/09/2009 שעה 6:49)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה זה שאלות לא רלוונטיות ?
יש חוקים מפלים , האם המופלים חייבים לקיימם ?

ומה קורה בפועל , במציאות , כאשר חוקים אינם נשמרים ואנשים עוברים עליהם ?
האם כולם נתבעים ומורשעים או שבדרך כלל זו אות מתה ?

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



כרגיל, המלצה להפר את החוק!
סתם אחד (יום חמישי, 10/09/2009 שעה 12:46)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חוק הוא אמצעי להשיג מטרות.
אפשר לחוקק חוקים תומכי התנחלות.
זו רק שאלה פוליטית, ושאלה של זמן.
השאלה היא האם אתה תסכים שמתנחלים יבנו בכל ישע במסגרת החוק?

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



המלצה להפר חוק היא מעשה לא ראוי.
דוד סיון (יום חמישי, 10/09/2009 שעה 14:32)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חוק הוא אמצעי ששומר על ריקמת החיים. תנאי הכרחי לקיום חיים
הוא שכולנו נשמור על החוק. ברור שהפרת החוק היא מעשה עבריינות
שצריך להעניש בגינו.
_new_ הוספת תגובה



המלצה להפר חוק היא מעשה לא ראוי.
סתם אחד (יום שישי, 11/09/2009 שעה 17:44)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

החוק הוא ג ם אמצעי ששומר על ריקמת החיים, כי גם היא מוגדרת כמטרה.
אפשר לחוקק חוקים תומכי ריקמת חיי ההתנחלות.
זו רק שאלה פוליטית, ושאלה של זמן.
השאלה היא האם אתה תסכים שמתנחלים יבנו ריקמת חיים בכל ישע במסגרת החוק?

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



המלצה להפר חוק היא מעשה לא ראוי.
דוד סיון (יום שישי, 11/09/2009 שעה 19:03)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאשר יש הפרת חוק צריך לטפל בגורמי ההפרה.
מי שתומך במדינה לא יכול להתחמק מההכרה שכך
צריך לעשות. כל שאלות ה''אילו'' לא רלוונטיות.
_new_ הוספת תגובה



המלצה להפר חוק היא מעשה לא ראוי.
סתם אחד (יום שישי, 11/09/2009 שעה 19:17)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וזה כי המדינה היא קדושה או משהו כזה?
_new_ הוספת תגובה



המלצה להפר חוק היא מעשה לא ראוי.
דוד סיון (יום שישי, 11/09/2009 שעה 19:55)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שחושב שקיום מדינה הוא נחוץ עליו לקיים את חוקיה.
מי שחושב שקיום מדינה הוא נחוץ עליו לשאוף שחוקיה יקוימו.

מי שחושב שהתארגנות אחרת נחוצה צריך לקיים את חוקיה
ןלשאוף ששותפיו להתארגנות יקיימו את החוקים.
_new_ הוספת תגובה



המלצה להפר חוק היא מעשה לא ראוי.
סתם אחד (יום שישי, 11/09/2009 שעה 20:58)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא מנופפים בשוט ''או הכל או כלום'' אם לא מסוגלים לקבל את כל ההשלכות הנובעות מכך, קיום מדינה אכן נחוץ אבל לא בכל מחיר, המדינה היא בשום פנים ואופן לא ערך עליון ובהחלט ניתן לערער עליה, כפי שלאזרחים יש אינטרס בקיום המדינה, גם למדינה יש אינטרס בהסכמת האזרחים לקיומה ולו רק בשביל הג'ובים. זה למה אף מדינה לא תגיד לאזרחיה - או שאתם מצייתים לכל הגחמות השרירותיות שלי או שאני מתפזרת ותשברו את הראש לבד, אם יש מרי אזרחי המדינה לא מתפזרת - המדינה נכנעת ומשנה את החוק!

במלים אחרות המדינה נחוצה משום שהיא גוף נייטרלי ואובייקטיבי. מדינה שמחוקקת חוקים פוליטיים היא עצמה חותרת תחת בסיס הלגיטימיות שלה - לא אלו שמפרים את החוק אלא היא עצמה. כשמדינה משמשת כלי לקידום אג'נדה היא הופכת להיות לא שונה מכל ארגון פשע. לכן מין הראוי שמדינה תדאג לביטול חוקים פוליטיים, בכלל בלי קשר אם היא דמוקרטית או לא - החכם יודע לא לחוקק חוקים כאלו מלכתחילה, הפיקח יודע לבטל אותם בזמן, והאוויל? הוא הולך עם הראש בקיר בשם שלטון החוק...
_new_ הוספת תגובה



המלצה להפר חוק היא מעשה לא ראוי.
דוד סיון (שבת, 12/09/2009 שעה 7:14)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''לא מנופפים בשוט... אם לא מסוגלים לקבל את ההשלכות הנובעות מכך...''. הבעיה שלך יותר מורכבת כי השוט שלך לא מוגדר.

מאחר ופוליטיקאים הם מחוקקים הרי שאין מדינה בה החוקים אינם פוליטיים. אני לא מכיר גם מדינה שהיא נייטרלית ואובייקטיבית. מכאן שמשמעות דבריך שאתה מציע התארגנות אחרת שלא הגדרת.

היתכן שרק התארגנות אנושית שמתאימה להשקפת העולם שלך היא אובייקטיבית?
_new_ הוספת תגובה



המלצה להפר חוק היא מעשה לא ראוי.
סתם אחד (שבת, 12/09/2009 שעה 16:20)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''היתכן שרק התארגנות אנושית שמתאימה להשקפת העולם שלך היא אובייקטיבית?'' - רק התארגנות אנושית שאוכפת את המינימום ההכרחי לקיום חברה היא אובייקטיבית.

''מאחר ופוליטיקאים הם מחוקקים הרי שאין מדינה בה החוקים אינם פוליטיים. אני לא מכיר גם מדינה שהיא נייטרלית ואובייקטיבית.'' - זהו המאבק הנצחי בין השלטון לבין האזרחים, לפעמים השלטון צובר נקודה ולפעמים האזרחים לכן מין הסתם אין דגם מושלם, העיקר הוא החתירה לכיוון הנכון.

מרי אזרחי הוא כלי נשק במאבק זה בין השלטון לאזרחים. אי ציות והוא גם לא האמצעי הקיצוני ביותר. כשהשלטון עובר סף מסויים המאבק יכול ללבוש לפעמים צורה של מאבק מזויין נגד הפוליטיקאים.
_new_ הוספת תגובה



המלצה להפר חוק היא מעשה לא ראוי.
דוד סיון (שבת, 12/09/2009 שעה 16:31)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קיבלתי תשובה לשאלתי: 'רק התארגנות אנושית שמתאימה להשקפת העולם שלך היא אובייקטיבית וראויה'.

מישהו אחר טען שהוא סלקטיבי וכתב ''אני מחליט בכל פעם האם לקיים חוק X או לא''.
_new_ הוספת תגובה



המלצה להפר חוק היא מעשה לא ראוי.
סתם אחד (שבת, 12/09/2009 שעה 17:00)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היותו של משהו אובייקטיבי הוא לא דיעה, משהו הוא אובייקטיבי כי הוא כזה לא כי מישהו חושב שהוא כזה. יש כללים מסויימים שהכרחיים לקיום חברה - אין ברירה, מעבר למינימום הזה, איפה שיש ברירה זה כבר לא אובייקטיבי כי הסלקטיביות היא סובייקטיבית בהגדרתה.

היותו של משהו ראוי זה כן עניין של דיעה, אך הראוי הוא מובן מאליו או לפחות אמור להיות כזה. המדינה קיימת כדי להיות אובייקטיבית, אחרת כל אדם יכול לאסוף אנשים וכלי נשק ולעשות מה שבא לו - אנארכיה. לכן אמרתי שמדינה שאינה אובייקטיבית היא לא שונה מארגון פשע פשוט.
_new_ הוספת תגובה



המלצה להפר חוק היא מעשה לא ראוי.
דוד סיון (שבת, 12/09/2009 שעה 18:34)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''המדינה קיימת כדי להיות אובייקטיבת,...'' ו''יש כללים מסויימים שהכרחיים לקיום חברה...'' במילים אחרות אתה טוען: 'רק התארגנות אנושית שמתאימה להשקפת העולם שלך היא אובייקטיבית וראויה'.
_new_ הוספת תגובה



המלצה להפר חוק היא מעשה לא ראוי.
סתם אחד (יום רביעי, 16/09/2009 שעה 0:44)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש לי הרבה השקפות, לא בכל ההשקפות שלי אני רוצה לחייב את כל החברה בכוח - זאת כל הפואנטה, אם נדמה את זה למשחק אז ישנם חוקי המשחק שקיומם אמור להיות המטרה המשותפת העליונה (שהם אמורים להיות המינימום שבמינימום כדי להתאים לכמות הגדולה ביותר של בני האדם), ויש את האופציות שכל צד יכול לפעול למען הניצחון ועשוי לנצח.

חוק פוליטי הוא חוק שקובע ניצחון של צד אחד כחלק מכללי המשחק הבסיסיים. ולכן זהו חוק שמותר לא לציית לו. ואם זה מספיק חמור אז מותר גם לצאת למאבק מזויין לשינוי החוק. נניח שיש חוק שמונע מכל אדם שרוצה לקנות אוטובוס ולהעלותעליו נוסעים תמורת כסף מתי שהוא רוצה ולנסוע איפה שהוא רוצה - כדי לא להתחרות נגד אגד ודן, ואגד ודן אכן תובעות במקרים כאלו. אז אני מצדיק כל ''חאפר'' כזה שמסיע בניגוד לחוק.
_new_ הוספת תגובה



המלצה להפר חוק היא מעשה לא ראוי.
דוד סיון (יום רביעי, 16/09/2009 שעה 5:31)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש לך בעיה בשתי רמות. ברמה התיאורתית אינך מגדיר מי ואיך קובעים חוקי משחק אובייקטיביים (שכעת אתה מכנה אותם מטרה משותפת עליונה). מאחר ומי שלבסוף קובע את חוקי המשחק הוא אירגון פוליטי כזה או אחר הרי שהתוצאה, אפילו אם חוקי המשחק הם ''מינימום שבמינימום כדי להתאים לכמות הגדולה ביותר של בני האדם'', פוליטית.

ברמה המעשית הדוגמה שלך תומכת באנרכיה. הרי על פי דבריך מותר לכל אחד להחליט שחוק כלשהו אינו נחוץ לקיומם של חוקי המשחק...
_new_ הוספת תגובה



המלצה להפר חוק היא מעשה לא ראוי.
סתם אחד (יום שישי, 11/09/2009 שעה 19:27)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה שכתבת נכון בתיאוריה . המציאות אחרת .
ראשית החקיקה - אנושית ולכן גם שינוי החקיקה בידי האדם . כלומר פוליטיקאים . אם יירצו יחייבו אותך לאכול חריוני יונים . . .
שנית בפועל - החוקים נאכפים מעט ונפרצים הרבה . חוקים שאינם מופעלים ואינם נאכפים ערכם מועט .

אריה עירן .
חקיקה מתאימה תעשה את ההתנחלויות חוקיות , כבמטה קסמים .
_new_ הוספת תגובה



המלצה להפר חוק היא מעשה לא ראוי.
דוד סיון (יום שישי, 11/09/2009 שעה 20:02)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התיאוריה שלך לא רלוונטית למציאות, אלא ל''מציאות אילו''.

כרגע קיימית מערכת חוקים שצריך לקיים ולאכוף. נקודה. אם לא מקיימים את החוקים' הישות המתאימה (בעלת הסמכות) צריכה לדאוג לאכיפה אפקטיבית. 
_new_ הוספת תגובה



המלצה להפר חוק היא מעשה לא ראוי.
סתם אחד (שבת, 12/09/2009 שעה 8:26)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאשר יש שפע מוגזם של חוקים , השלטון אוכף באופן שרירותי את מה שהשלטון רוצה .בישראל אין אכיפה אפקטיבית אלא אכיפה סלקטיבית . ואכיפה סלקטיבית היא סוג של דיקטטורה .
כאשר השלטון עושה אכיפה סלקטיבית , גם האזרחים מצייתים לחוקים באופן סלקטיבי .
זו הסיבה שבגללה נזכה בקרוב לנשיא , ראש ממשלה , שרים וחברי כנסת (כולם לשעבר) יחדיו בכלא .
_new_ הוספת תגובה



עדין המלצה להפר חוק היא מעשה לא ראוי.
דוד סיון (שבת, 12/09/2009 שעה 8:58)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז אתה בעד אכיפה סלקטיבית?
_new_ הוספת תגובה



עדין המלצה להפר חוק היא מעשה לא ראוי.
סתם אחד (שבת, 12/09/2009 שעה 9:03)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מתאים לך להפוך את דברי .
אני טענתי שבישראל יש אכיפה סלקטיבית ואתה בשאלה מרמז כאילו האכיפה הסלקטיבית היא העדפה שלי . תתבייש .

בישראל האכיפה של החוקים היא סלקטיבית . הממשלה , המשטרה , הפרקליטות והשופטים הם העוסקים באכיפה סלקטיבית .
_new_ הוספת תגובה



עדין המלצה להפר חוק היא מעשה לא ראוי.
דוד סיון (שבת, 12/09/2009 שעה 9:10)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תתבייש אתה!
אתה מייחס לדברי מה שאין בהם!
שאלתי: בהקשר לדבריך (''אז'') אתה בעד אכיפה סלקטיבית?
_new_ הוספת תגובה



עדין המלצה להפר חוק היא מעשה לא ראוי.
סתם אחד (שבת, 12/09/2009 שעה 9:57)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני בעד חוקים שאינם אות מתה . קצת פחות חוקים , בעיקר כאלה שאין אוכפים והרבה הרבה יותר אכיפה , אילו היינו באכיפה של 80% הייתי מרוצה .
חוקים שאינם מקובלים עלי הייתי משתדל לשנות . אילו עברתי עליהם הייתי ראוי לענישה .

מה שלא מקובל עלי זה הפעלה שמבצעת ממשלת ישראל . אכיפה חלקית וסלקטיבית . במצב הזה גם אני סלקטיבי .
_new_ הוספת תגובה



מה הפרוש של ''אני סלקטיבי''?
דוד סיון (שבת, 12/09/2009 שעה 10:37)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מה הפרוש של ''אני סלקטיבי''?
סתם אחד (שבת, 12/09/2009 שעה 11:14)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מתנהג כמו הממשלה .
_new_ הוספת תגובה



מה הפרוש של ''אני סלקטיבי''?
דוד סיון (שבת, 12/09/2009 שעה 11:21)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במה אתה סלקטיבי ''מתנהג כמו הממשלה''?
_new_ הוספת תגובה



מה הפרוש של ''אני סלקטיבי''?
סתם אחד (שבת, 12/09/2009 שעה 11:24)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מחליט בכל פעם האם לקיים חוק X או לא .
_new_ הוספת תגובה



תודה !
דוד סיון (שבת, 12/09/2009 שעה 11:35)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מה אתה מדבר
סתם אחד (יום חמישי, 10/09/2009 שעה 19:26) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רוב הבניה ביו''ש נעשית על ידי נערים יהודים עם פאות ארוכות - נוער יהודי נוער הגבעות.

לך לשטח ותראה.
_new_ הוספת תגובה



עצלים ראוס!
עמיש (שבת, 12/09/2009 שעה 22:16) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מעניין שהכותב משתמש בביטוי שהיה שגור בפי הנאצים.
_new_ הוספת תגובה



זו כבר שגרה אצל החוכמולוגים מהימין!
דוד סיון (יום ראשון, 13/09/2009 שעה 5:48)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מ.ש. בלי ייצור דברים ממשיים, המדינה תסתאב עד שתעלם
סתם אחד (יום שני, 14/09/2009 שעה 1:28) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בינתיים, ערכי המדינה הם ערכים בלתי יצרניים, ערכי קומבינה, ופורעים ביוצרים משובחים לטובת בינוניות בעלי חזקה.

היצירה היא הדבר החשוב ביותר: ספר בראשית מתחיל באקט יצרני: בראשית ברא. יצירה רצינית וברת קיימא היא בחסד רוח הקודש שהוא פן של האלוהות. הפורעים ביוצרים נוטלים את זכות הקיום של המדינה וסמליה. אילן רמון ובנו אסף היו סמלים של המדינה, האדירו סמלים, אילן רמון לקח עימו למעבורת קולומביה אוסף ספרי ציונות ויהדות, אף שהיה אדם חילוני לחלוטין, היצהיר הצהרות רהב חגיגיות, אף שהמעבורת היתה כולה טכנולוגיה ועבודה אמריקנית, ולא היה לישראלי חלק בה.

אם כן, הבגידה באקט היצרנות, והחלפתו ברהב הריק, פוגע בסמלי הרהב, ורמון ובנו אולי מצאו את מותם כמייצגים סמלים המנותקים מיצרנות, רהב המנותק מייצור.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי