פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
החרם – פרק ב'
אורי אבנרי (יום ראשון, 06/09/2009 שעה 10:00)


החרם – פרק ב'

אורי אבנרי



התנ''ך מספר לנו שאנשי סדום היו רשעים מאוד.

מנהג היה להם לשים כל עובר-אורח שהזדמן לעירם במיטה אחת. אם הזר היה ארוך מדי, קיצרו את רגליו. אם היה קצר מדי, מתחו אותו עד שהתאים למיטה.

במידה מסוימת יש לכל אחד מיטת-סדום כזאת, שלמידותיה הוא מנסה להתאים כל דבר חדש. כשאנחנו עומדים מול מצב חדש, אנחנו נוטים לזהות אותו עם מצבים שידענו בעבר.

בעניינים פוליטיים, השיטה הזאת מקובלת אף יותר. היא פוטרת אותנו מן הצורך הטורדני ללמוד מצב בלתי-מוכר ולהסיק מסקנות חדשות.

פעם שימש הלקח של ויאט-נאם לכל המאבקים ברחבי העולם – מארגנטינה עד קוריאה הצפונית. כיום, האופנה מצביעה על דרום-אפריקה. הכול דומה למאבק נגד האפרטהייד, אלא אם כן הוכח ההפך.

מאז ששלחתי בשבוע שעבר את מאמרי ''התפילה של הטוטו'', הוצפתי בתגובות מכל העולם – חלקן דברי-שבח, חלקן דברי-נאצה, חלקן מעוררות-מחשבה, חלקן רוגזות בלבד.

בדרך כלל, אינני נכנס לוויכוחים עם קוראיי הנכבדים. אינני בא לכפות את דעתי. אין כוונתי אלא לספק מזון למחשבה ולהניח לקורא ולקוראה לגבש את דעתם בעצמם.

הפעם אני מרגיש שאני חייב לקוראים הבהרה של כמה מן הטענות שהעליתי ותשובות לכמה מן השאלות שעוררו. ובכן -

אין לי שיג ושיח עם אנשים השונאים את מדינת-ישראל. זוהי זכותם. פשוט אינני חושב שיש לנו קרקע משותפת לוויכוח.

הייתי רוצה רק לציין שהשנאה היא יועצת רעה מאוד, שאינה מובילה לשום מקום, מלבד לעוד שנאה. זהו, אגב, הלקח החיובי שכדאי לנו ללמוד מהניסיון הדרום-אפריקאי. שם התגברו על השנאה במידה זו או אחרת, לא מעט בעזרת ''ועדת האמת והפיוס'' של הבישוף טוטו, שבפניה הודו אנשים פומבית בזוועות שביצעו.

דבר אחד בטוח: השנאה בוודאי שאינה מובילה לשלום. אני רוצה להדגיש זאת, מפני שנדמה לי שכמה אנשים, מרוב זעם מוצדק על הכיבוש הישראלי, נוטים לשכוח זאת.

השלום נעשה בין אויבים, אחרי מלחמה, שבה קורים תמיד דברים מזוויעים. השלום יכול להיעשות ולהתקיים בין עמים המוכנים לחיות זה עם זה, לכבד זה את זה, להכיר זה באנושיות של זה, למרות השונות ביניהם. הם לא חייבים לאהוב זה את זה.

תיאור הצד השני כמפלצת יכול להיות שיטה יעילה לניהול מלחמה, אך זוהי שיטה רעה מאוד להשגת שלום.

כשאני קורא מסר הנשלח אלי והוא רווי בשנאה לישראל, והרואה את כל הישראלים (ואותי בכללם, כמובן) כמפלצות, קשה לי לראות כיצד תופס הכותב את השלום. שלום עם מפלצות? מלאכים ומפלצות החיים זה בצד זה בשלווה ובהרמוניה במדינה אחת, כשהם שונאים זה את זה?

התיאור של ישראל כיישות מונוליטית של גזענים, מדכאים ואכזריים היא קריקטורה. ישראל היא חברה מורכבת מאוד, הנאבקת עם עצמה. כוחות הטוב והרע, והרבה כוחות ביניהם, מנהלים קרב יומיומי בחזיתות רבות. המתנחלים ותומכיהם הם חזקים, ואולי הם מתחזקים (אני מפקפק בכך), אבל הם רחוקים – אפילו לדעתם שלהם עצמם - מניצחון מכריע. ניב גורדון, למשל, נשאר במשרתו באוניברסיטת בן-גוריון מפני שכל ניסיון להדיחו היה נתקל בצעקה ציבורית גדולה.

אין לי גם ויכוח עם מי שמחזיקים בעמדה שיש לבטל את מדינת-ישראל. הם בהחלט רשאים לשאוף לכך, כפי שאני רשאי לדרוש, למשל, את פירוק ארצות-הברית או צרפת.

כשאני מנסה לנתח כמה מן המסרים שנשלחו אלי, גוברת בי ההרגשה שהוויכוח האמיתי איננו על החרמתה של ישראל אלא על קיומה של ישראל. ברור שיש בין הכותבים הסבורים שהקמת המדינה הייתה מלכתחילה טעות איומה, ושעל כן יש לבטלה. שצריך להחזיר את גלגלי ההיסטוריה 62 שנים אחורה ולהתחיל מחדש.

מה שמפריע לי במיוחד בגישה הזאת הוא שכמעט אף אחד אינו בא ואומר בפה מלא: צריך לבטל את ישראל. כמה מן ההצעות, כמו ההצעה לפיתרון ''המדינה האחת'', נשמעים כמילות-צופן. אם אדם מאמין שיש לפרק את מדינת ישראל ולהחליפה במדינת פלסטין או במדינת האושר-עלי-אדמות – למה לא להגיד זאת בגלוי?

ולגופו של הפתרון: מובן שזה לא יהיה שלום. השלום בין מדינת-ישראל ומדינת-פלסטין מבוסס על ההנחה שיש ישראל. השלום בין העם הישראלי והעם הפלסטיני מבוסס על ההנחה ששני העמים רשאים להגדיר את עצמם ומסכימים לשלום. האם מישהו מאמין באמת שגזענים כמונו יסכימו לפרק את מדינתם בגלל חרם?

צרפתים וגרמנים לא הסכימו לחיות במדינה משותפת, למרות שההבדל בין צרפתים וגרמנים קטן ללא שיעור מזה שבין ישראלים-יהודים לבין פלסטינים-ערבים. תחת זאת הם הקימו את האיחוד האירופי, המורכב ממדינות-לאום. לפני 50 שנה הצעתי להקים ''איחוד שמי'' במתכונת דומה. אני עדיין מציע זאת.

על כל פנים, אין טעם להתווכח עם מי שמייחל להיעלמותה של מדינת ישראל הריבונית, במקום להתפלל להקמתה של מדינת פלסטין הריבונית לצידה.

הוויכוח האמיתי הוא בין מי שמבקשים שלום בין שתי המדינות, ישראל ופלסטין. הוא נוגע לשאלה: איך עושים את זה? זהו ויכוח ראוי, ויש לנהל אותו בדרך ראויה. הוויכוח שלי עם ניב גורדון הוא במסגרת זו.

חסידי החרם מאמינים שהדרך העיקרית, וכנראה היחידה, לגרום לישראל לוותר על השטחים הכבושים ולהסכים לשלום היא הפעלת לחץ מבחוץ.

אין לי ויכוח על הצורך בלחץ. השאלה היא: לחץ על מי? לחץ על הממשלה, על המתנחלים ותומכיהם? או לחץ על הציבור הישראלי כולו?

לדעתי נכונה התשובה הראשונה. לכן אני מקווה שהנשיא אובמה יפרסם תוכנית-שלום מפורטת, עם לוח-זמנים מחייב, ויפעיל את מלוא כוח-השכנוע העצום של ארצות-הברית כדי להביא את שני הצדדים להסכים לה. אני משוכנע שזה איננו אפשרי, מבחינה פוליטית, ללא תמיכת חלק גדול של החברה הישראלית (ואגב, גם של הציבור היהודי בארצות-הברית).

מדברי כמה מהקוראים ניכר שאיבדו כל תקווה מאובמה, וזה ללא ספק מוקדם מדי. אובמה לא נכנע לבנימין נתניהו – ויתכן מאוד שקורה ההפך. המאבק בעיצומו, וזהו מאבק קשה מול התנגדות עיקשת. תפקידנו הוא לעזור ככל יכולתנו להצלחתה של מדיניות-שלום של אובמה. וזאת דווקא כישראלים, מתוך ישראל, כדי להוכיח שהמאבק אינו ארצות-הברית נגד ישראל, אלא נגד ממשלת ישראל והמתנחלים.

מכאן שכל חרם צריך לשרת את המטרה הזאת: לבודד את המתנחלים ואת האנשים והמוסדות התומכים בהם, אך לא להכריז מלחמה על הציבור הישראלי בכללותו. מאז פתח ''גוש שלום'' במאבק זה לפני 11 שנה, כאשר הכריז חרם על מוצרי ההתנחלויות, צובר תהליך זה תאוצה. יש להעלות על נס את החלטת נורווגיה השבוע למשוך את השקעותיה מחברת ''אלביט'', מפני שהיא מספקת ציוד לגדר-ההפרדה הנבנית על אדמה פלסטינית, ושמטרתה העיקרית היא לספח שטחים כבושים לישראל. זוהי דוגמה מצוינת לפעולה ממוקדת נגד מטרה ספציפית, תוך הסתמכות על החלטה של בית-המשפט הבינלאומי.

אני חושב שניתן לעשות הרבה יותר באמצעות מערכה לאומית ובינלאומית ממוקדת. יש להקים משרד מרכזי לניהול המאמץ העולמי הזה נגד מטרות ברורות ומסומנות. מאמץ כזה יכול להסתייע בדעת-הקהל העולמית, שתחוש רתיעה מהחרמת מדינת-ישראל, ולוא רק בגלל זיכרון השואה, אבל תזדהה עם לחץ על מדיניות של כיבוש ודיכוי.

נשאלתי איך מגיבים הפלסטינים על רעיון החרם. כיום אין הפלסטינים מחרימים אפילו את ההתנחלויות: פועלים פלסטיניים הם הבונים את הבתים שם, מתוך כורח כלכלי, ואת רגשותיהם אפשר רק לנחש. מובן שכל הפלסטינים יתמכו בכל אמצעי הפועל נגד הכיבוש. אבל אין הגיון בעידוד תקוות-שווא לגבי היכולת של חרם עולמי להוריד את ישראל על ברכיה. האמת היא שרק שיתוף-פעולה הדוק בין כוחות השלום הפלסטיניים, הישראליים והבינלאומיים יכול ליצור את התאוצה לקראת סיום הכיבוש והשגת השלום.

זה חשוב במיוחד מפני שתפקידנו כעת בישראל אינו לשכנע את רוב הישראלים שהשלום טוב למדינה ושהמחיר כדאי, אלא שהשלום הוא בכלל אפשרי. רוב הישראלים איבדו תקווה זו, והחייאתה היא הכרח בדרך לשלום.

כדי לסלק דעות מוטעות לגבי עמדתי, אני רוצה לקבוע בבירור היכן אני עומד:

אני ישראלי.

אני פטריוט ישראלי.

אני רוצה שמדינתי תהיה דמוקרטית, חילונית וליברלית, תשים קץ לכיבוש ותחיה בשלום ובשותפות עם מדינת-פלסטין שתקום לצידה, ועם העולם הערבי כולו.

אני רוצה שישראל תהיה שייכת לכל אזרחיה, ללא הבדל של מוצא אתני, מגדר, דת ושפה; שישרור בה שוויון-זכויות גמור בין כל האזרחים; שהרוב הדובר-עברית בה יקיים יחסים הדוקים עם הקהילות היהודיות בעולם, ושאזרחים הדוברים-ערבית יקיימו יחסים הדוקים עם אחיהם ואחיותיהם הפלסטיניים ועם העולם הערבי כולו.

ואם לזה ייקרא גזענות, או ציונות, או גרוע מזה – שיהיה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


[•] כמה דמגוגיה גרפומנית ציונית שריח רע עולה ממנה
סתם אחד (יום ראשון, 06/09/2009 שעה 10:33) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבנרי [•]... כוזרואשכנזי שמעבר לכתיבתו
הגרפומנית מלאת הסתירות הפנימיות מטרת העל שלו היא שמירה קנאית על הריבודים בחברת הכיבוש הציונית הכוזרואשכנזית.
מטרתו היא הנצחת מדינת ''וילה בג'ונגל'' כמו אחרון גזעני
ציון ''פטריוט ישראלי'' זה [•]... כוזרואשכנזי מלא שנאה
ומשטמה למי שאינם תואמים לתואר הצבר [•]...
בהיר השיער וכחול העינים.
מריחת הרבה שמן זית על מילים לא תשנה כל עובדה כי אבנרי
[•]... תומך בציונות הגזענית כי כלב זקן אינו לומד טריקים חדשים אבנרי הכנעני אבנרי שבלח'י הוא אותו אבנרי [•]... על כל גילגוליו המיוחצנים היטב בסיוע שרותי התעמולה
הציוניסטים ברחבי העולם שטורחים להחדירו לכל מוקדי המאבקים
האנטי אימפריאליסטיים כדי להפיץ דיס אינפורמציה פרו ציונית
פטריוטית למתן ריהביליטציה לשלטון האדם הלבן הכוזרואשכנאצי
העליון שאבנרי כה חרד לו...

כי שני עמים אוייבים אנו

בחורבן הציונות הכוזרואשכנאצית ננוחם.

לפולש הארופי אין מה לחפש וילות בג'ונגל אלא דרך מפלט.
_new_ הוספת תגובה



ציונות היא קידמה, שנאה היא נחשלות!
סתם אחד (יום ראשון, 06/09/2009 שעה 13:59)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכוזרו-בולגרים לא יעשו לנו סדר חדש בעולם,
לא ניתן לכן להקים יודנריין בארץ ישראל,
השמדה אם אתה רוצה תעשה לכינים בראש שלך
או לבני ביתך. אני מאמין שהבֶּרבֶּרית תסכים.
שהרי הם המציאו את השנאה המובילה לשחיטה
עם הסכין.

כלבים זקנים מסתובבים גם ברחובות פריס,
ונביחתם מגיעה עד לארץ ישראל. החידוש הזה
יכול היה להתקיים רק בגלל כמה המצאות
ופיתוחים גאוניים של אשכנזים טובים
החיים בישראל. ועל כן אתה צריך לנשק
לאשכנזים את כף היד. אני נשוי לאשכנזיה
והיא יהודיה כשרה הרבה יותר ממך
ומהבֶּרבֶּרית שמהרי האטלס שלך. אז מהיכן
אתה מוצץ את הזכות שלך להתנפל שוב ושוב
על יהודים מימין ומשמאל, בכל מיני
סיסמאות שבלוניות ומשעממות של האיש
עם השערות על הפנים ועם החור הגדול בתחת?
הוא כבר מזמן שאהיד שבטח דפק 72 בתולים,
במקום הקדוש לך ולו. אז לך תספר לערפאת
על החצ'קונים שיש לך בשכל.

אני מקבל את סקירתו של אבנרי על מהות
האנטי ציונות בעולם שהיא בעצם אנטישמיות
בכל מיני צורות, שאינה באה לתת פתרון של כבוד
לשני הצדדים, אלא לחסל את היהודים
על חשבון הערבים.

מדבריך אני מקבל שזו גם דעתך. משום מה החלטת
להפוך לשונא ישראל שהאנטישמיות היא שפתו היחידה.

אני לא מקבל את תפיסתו של אבנרי שהפרון הפוליטי
נמצא בפֶתח. הוא לא בפֶתח, לא בפָתח ולא קרוב בכלל!
למעשה אין סיכוי לפתרון מדיני בשנים הקרובות.

משה חלפון
_new_ הוספת תגובה



באמת הגיע הזמן לחזור בהביתה
סתם אחד (יום ראשון, 06/09/2009 שעה 10:41) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא ברור מה הסיבה:
הפטרון הערבי הפסיק לתמוך או שזו השפעת הזקנה...

חזי
_new_ הוספת תגובה



ככה כולם
סתם אחד (יום ראשון, 06/09/2009 שעה 13:14) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני קורא את הקטע האחרון ונדמה לי שאבנרי ציוני למרות הכל. יש לו רק בעיה אחת קטנה - אין לו שותף פלשתיני לחלום היפה הזה שחוץ מה''שמאל'' והחרדים כולם יכולים להסכים אתו. תתפלא אבנרי, בנסוח הזה אפילו המתנחלים.
_new_ הוספת תגובה



הדרך הטובה ביותר לשקר היא לרמוז לאמת .
סתם אחד (יום ראשון, 06/09/2009 שעה 17:32) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בעברי שרתי בלה-סקאלה במילנו . מיד נדמה שאני זמר מוכשר שהרי האופרה לה-סקאלה ידועה באיכות זמריה . האמת היא ששרתי על המדרגות בכניסה בשעת לילה מאוחרת .
הנה כתבתי אמת וברמיזה ואלמלא הוספתי את המשפט השני הרושם היה אחר ועז יותר .
אורי אבנרי מצהיר ''אני ישראלי'' . זו אמת . גם עזמי בשארה ישראלי וגם ראעד סאלח .
הוא גם מצהיר ''אני פטריוט ישראלי'' . אף זו אמת אך מעורפלת יותר . פטריוט הוא אדם האוהב את מולדתו . מולדתו היא גרמניה , אך נניח שכוונתו לאהבת ארץ אזרחותו . למה דבריו מכוונים ?
האם הוא אוהב את מדינת ישראל בקווי 1949 או גם את השטחים הכבושים ? אולי הוא אוהב את המדינה במובן של אהבת אזרחיה ? כלומר את 1.4 מיליון הערבים + 1.2 מיליון הדתיים והחרדים + 0.4 מיליון הרוסים הגויים שהצטרפו למדינה . מה בקשר לליברמן או העצני או אני ? הגם אותם הוא אוהב ?
פטריוט ? תמהני .

עמוס קינן ונעמי שמר אהבו את הארץ ונופיה . שני אנשים משתי קצוות המפה הפוליטית . מה זה בכלל אהבת הארץ ? איזה ביטוי מעשי יש לרגש האהבה המוצהרת הזו ? ומה בכלל תפקידה של אהבת הארץ או המדינה ?

אני אגואיסט . לא תמיד ולא באופן עיוור . מתוך אגואיזם אני מעונין בשכר טוב לרופאים , למורים , לשוטרים וכדומה . אני בעד זה שייקחו ממני ומאחרים מיסים ושיחייבו אותי לשמור את חוקי המדינה , ולשרת בצבא . כל אלה הם עומסים על האגואיזם שלי אבל אני , בהיותי אגואיסט , יודע שהתנהגותי הבלתי אגואיסטית בנקודות אלה יחד עם ההתנהגות של האחרים כמוני , תניב עבורי פירות אגואיסטים שערכם עולה על הנזק המיידי לי בקיימי את האמור למעלה .

בהיותי אגואיסט מהסוג המתואר אני מעדיף יהודים על ערבים או ערלים . אפשר להגיד שאני נציונאליסט יותר משאני פטריוט . אני יהודי ואוהב יהודים . פילושמי .

אז עבורי המדינה ישראל היא כלי לקימום העם היהודי הפגוע קשות . את זה המדינה ישראל תעשה טוב יותר אם יהיו בה פחות ערבים או בכלל לא . גם גידול שיטחה של המדינה ישראל יסייע בזה . את אלה אפשר לעשות במלחמה ולא בשלום .

לכן

העדפת השלום הישראלית היא טעות . היא לא ראציונאלית . מלחמה נגד הפלסטינים תביא תוצאה טובה יותר . ולכן אורי אבנרי פועל נגד האינטרס של העם היהודי-ישראלי , אפילו שהוא מצהיר על היותו ''פטריוט ישראלי'' - - - הוא לא !

קשה לי לכעוס על אדם שבעוד 4 ימים ימלאו לו 86 שנים . הוא ניכס לעצמו עמדה פוליטית ורעיון נפל לפני שבעים וכמה שנים . זה יקר לליבו כמו כל נכס אחר , הוא לא יכול להשליך אותו ולהגיד ''טעיתי'' .

אני מרחם עליו .

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



הדרך הטובה ביותר לשקר היא לרמוז לאמת .
ע.צופיה (יום ראשון, 06/09/2009 שעה 18:04)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יתכן שאילו אבנרי היה מכיר אותך גם הוא היה מרחם עליך.
קשה לכעוס על אדם ששר אריות על מדרגות ''לה-סקאלה'' בשעות הלילה.
אנו הרי בני-אדם, לא חיות.
_new_ הוספת תגובה



הדרך הטובה ביותר לשקר היא לרמוז לאמת .
סתם אחד (יום ראשון, 06/09/2009 שעה 18:12)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ע. ידידי שכחת ?
אורי אבנרי מכיר אותי מצוין .
_new_ הוספת תגובה



הדרך הטובה ביותר לשקר היא לרמוז לאמת .
ע.צופיה (יום ראשון, 06/09/2009 שעה 19:27)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מתי דיברתם פעם אחרונה?
_new_ הוספת תגובה



הדרך הטובה ביותר לשקר היא לרמוז לאמת .
סתם אחד (יום ראשון, 06/09/2009 שעה 20:07)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאלה לא רלוונטית . הוא יזהה אותי מייד בראיה . גם שמי לא זר לו .
_new_ הוספת תגובה



איני כועס על משה חלפון כל אדם נורמלי קורבן שטיפת מוח
סתם אחד (יום ראשון, 06/09/2009 שעה 20:23)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היה מגיב בדיוק כמוהו כי במצב הנתון אדם צריך להיות אמיץ
על סף השגעון ובעל חוש ביקורת חד כדי לצאת נגד הקו המרכזי
שמעצב את דעת הקהל לפי מנגינותיהם של אבנרי את לונדון ושאר שופרות ההגמוניה הכוזרית.
מי שממחזר את השטות ''אנטי ציונות היא אנטישמיות'' זה מי שמוחו אינו מסוגל כבר להבחין בין טוב לרע כי השמירה
על מערכי פריבילגיות סתמו לו את הצינוריות המובילות למוח.
כל אלו המתהדרים בתואר אבירי השמאל ועל חשבון תדמית זו
מסתובבים ברחבי העולם ומשמיצים שהמלחמות הן עינין בין המעמדות הנמוכים הספרדומזרחים לבין הערבים ואילו הכוזרים
הם שמאלנים שוחרי שלום כפי שעושה אבנרי ועושים חבריו
ואני יכול להעיד על כך כי שמעתי מפי הגבורה גם מפי אבנרי
עצמו וגם מפי נציגים אחרים בעשרותיהם ברחבי העולם.
אז המרחק בין עבודת השטח השטירמרית שעשה אבנרי לבין
הטענה שהאנטיציונות היא אנטישמיות המרחק לא גדול.
מה גם שטענה זו צצה והפכה להיות בעלת משמעות מיוחדת
בו זמנית להתפתחות האנטיציונות הלא אשכנזית.
כל עוד האנטיציונות היתה מונופול כוזרואשכנזי מותר
היה להיות אנטיציוני משום שזו היתה אנטיציונות פרו
המיעוט הכוזרואשכנזי.
אך אנטיציונות ספרדומזרחית שיוצאת גם בעד פתרון צודק
לעם הפלסטיני המנושל וגם בעד חיסול משטר הפריבילגיות
הגזעני המעניק עדיפויות לאדם הלבן הכוזרי העליון
זה מעבר לכושר העיכול של כל מי שעבר את מערכות התעמולה
ושטיפת המוח של הציונות הכוזרואשכנזית.
אז משה חלפון היקר אתה לא יכול ולא צריך להסכים איתי
אבל מישקע מסוים מדברי אולי יניע אותך לחשוב ולראות מעבר
לכל מה שתיכננו אותך להיות.

בכבוד רב מוני יקים האנטיציוני
_new_ הוספת תגובה



מוני,אתה אינך שטוף מוח לחלוטין!!!!!
סתם אחד (יום שני, 07/09/2009 שעה 7:33)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מסתבר שאתה לא עברת שטיפת מוח והמוח שלא עבש וסתום ולא פועל בתקינות.
אפילו מנוע רכב עובד שטיפה כדי שיחזור למוטב.
הסיסמאות הנאציות אטמו את שיכלך.

משה חלפון
_new_ הוספת תגובה



[•]
סתם אחד (יום שלישי, 08/09/2009 שעה 18:41)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה לא משנה איך שאתה שונא את היהודים,חשוב שאתה נחרץ לשנוא אותם בכל מצב ובכל דרך בלי להיות ענייני.וזה מה שקובע.

אם אתה בא ליהודים ושונא אותם בגלל שלדעתך הפרטית הנלוזה הם לא יהודים - זו אנטישמיות מהדרגה הגבוהה בעוצמתה ומהרמה הנמוכה של האינטליגנציה שבה.

אם אתה בא ליהודים ואומר להם שארצם היא של אחרים,זו אנטישמיות בסיסית,עממית וארוכת שנים שאומרת שיהודים הם לא כבני אדם אחרים.

אם גם ליהודים שאתה מכנה אותם ברדידותך מזרחוספרדים וספרדומזרחיים,כאילו אתה מבין בדברים שאתה לועס בהם,ואינך נותן להם זכויות להיות עם כאחד העמים ובעלי מדינה משלהם בארץ אבותיהם, אלא אתה מתנה את קיומם בחיים רק במידה והם מתבוללים בערבים והופכים לעם אחד, האם זוהי באמת תפיסה רציונלית של המציאות? האם ליהודי, גם ליהודי מזרחי, אין זכות להחליט שהוא ראוי למדינה לאומית משלו?

אתה מנסה לקדש את ארצם של היהודים להפוך לארץ מוסלמים,ובכך להצטרך ל-‏22 המדיניות שיש להם כבר.אז לערבים מותר לכבוש חצי אגן תיכון ולכפות את אמונתם המוסלמים ולאומיותם הערבית על כל העמים ההיסטוריים שחיו כאן ומאז ומתמיד,ורק ליהודים אסור לכבוש את ארצם שלהם?

כבר נאמר לך ע''י אחדים שאתה פגוע נפש בשל פעילותך על סף הפליליות בארץ כשהיית עוד צעיר.אתה הפסדת במשחק ואתה רוצה להפוך את השולחן בגלל זה.אתה רוצה למחוק את האמת שנצחה את הזיותך.אתה [•]... שחי באשכנז,משום שבליבך אתה יודע שיהודי אשכנז טובים ממך.מכאן שנאת הדמים שלך,מכאן הכעס המתנשא והרדוד שלך!

בכבוד רב משה חלפון, ובכל זאת לא אשכנזי
_new_ הוספת תגובה



מוני ידידי, האם אתה באמת יהודי?
סתם אחד (יום חמישי, 10/09/2009 שעה 12:55)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''יהודים הגיעו לבולגריה ככל הנראה עוד במאה ה-‏2 ועדות לכך נמצאת בכתובת לטינית עתיקה שנמצאה ליד העיר ניקופול, בגבול הצפוני של בולגריה. כשהוקמה האימפריה הבולגרית הראשונה בשנת 681, הגיעו לבולגריה הרבה יהודים שברחו מהרומאים. בשנים 889-852, היה ניסיון להמיר את דתם של בולגרים עובדי אלילים ליהודים ורבים משמות ששושלת המלוכה הבולגרית נושאים שמות יהודים כמו משה ודויד. בסופו של דבר המרו הבולגרים את דתם לנצרות האורתודוכסית. בשנת 1366 גורשו היהודים מהונגריה והתקבלו בבולגריה. בשנת 1393 נפלה העיר הראשית וליקו טרנובו (Veliko Tărnovo) לידי האימפריה העות'מאנית. היהודים בעיר שהיו נאמנים לבולגרים גורשו ממנה. משנת 1470 הגיעו לבולגריה יהודים שגורשו מבווריה ובשנת 1494 הגיעו מגורשי ספרד.''

_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שני, 07/09/2009 שעה 3:38) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קשה לי להחליט מה יותר מבדר,

התשפוכת ההיסטרית של
המשתתף העתיק-חדש
מוני האנטי-קוסמי,

או הדייסה הנרקיסיסטית
של אריה עירן, הכותב על
אורי אבנרי בסגנון משמיץ,

רק כדי לזכות אולי - על דרך
החיכוך עם הדבר האמיתי -
בקצת תהילה.

האם שני אלה מייצגים את
ישראל כיום? אולי,

אך יותר סביר להניח שהם
מייצגים כל אחד בדרכו את
הדפיקות של הקורבן, בין דור
ראשון או שני:

מוני יקים כקורבן של הקיפוח
העדתי שאיפיין את ישראל של שנות
החמשים,

ואריה עירן כבן למשפחה שנפגעה
בשואה.

שניהם, כך נראה, פועלים כמתוך טראנס
נפשי שיש לו ביטוי ברעיונות פוליטיים, אך
היות והמניע לכתיבתם כלל אינו רציונלי,
קשה או אי אפשר לנהל עמם שיחה בנושאים
הנידונים באתר.

ובדברי שניהם בולט השימוש המוגזם במונחים של
כוחנות ואלימות (וגם היעדר גבולות אישיים) - כאילו
אימצו לעצמם בעווית של כעס את המאפיינים הכוחניים
והגזעניים של התוקפן המקורי שלו הם 'חבים' את
מעמדם כקורבנות.
_new_ הוספת תגובה



והנה חזר והופיע המשורר הידוע
סתם אחד (יום שני, 07/09/2009 שעה 6:29)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לורד ביירון או אולי שקספיר או ביאליק
הידוע בשורותיו הקצרות והמגוחכות .
מצא לורד ביירון קורבן חדש-ישן כדבריו .
לא חשוב שמוני יקים בוטה בסיגנונו , חשוב שהוא אומר דבר מה שאתה אינך שומע .
דבר מה שאבנרי לא שמע מעולם . זעקת כאב של המנודים !
של אלה שהרגישו ועדין מרגישים מקופחים בחברה הישראלית .
יהדות המזרח זכתה במנה של אפליה בשנים ההן וכעת הם כוח עולה , תחילה כוח פוליטי , אחריו כוח שילטוני ואיתם גם עליתה חדשה . כן עליתה ולא אליטה .
מזכירים לעיתים את דור המדבר , זה שמשה גרר 40 שנה . אמנם בתוחלת חיים של 50 שנה זה היה די אך בימינו כשתוחלת החיים היא 80 הרי שדור המדבר של ימינו הוא 70 שנה . כך אנו זוכים להיות בחברת דור המדבר של שנות החמישים עוד לשנים ארוכות והסוציאליסטים זוכים לראות את שקיעת כוחם .

אבנרי שמתברך בשנים ארוכות עוד ייזכה לראות נאכבא נוספת , זו הנרקמת בזכות חוסר תבונתו המדינית של נשיא ארה''ב מר אובמה .

ובענין ''מעמדי כקורבן'' אין לך מושג . פשוט אינך יודע .

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



והנה חזר והופיע המשורר הידוע
סתם אחד (יום שני, 07/09/2009 שעה 6:53)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ובכן,
אם אתה ומוני יקים האנטי-משהו
חשים שאין ליוסלה מושג בעניין
'מעמד הקורבן',

ואם בנוסף אתם חושבים ש''זעקת הכאב של
המנודים'' אינה נשמעת היטב ברמאללה
(תשאלו את הצופיה),

אני יכול רק להציע שתפנו לבישוף דזמונד
טוטו שלו יש נסיון ביצוג המדוכאים,
ואולי יסכים הלה לעזור לכם, אם ימצא
את הזמן לכך, כי, כפי שאתם זוכרים,

טען אריה עירן רק לפני שבוע,
שהבישוף טוטו מייצג את עניינם של המדוכאים
בעבור תשלום,

ובנוסף טען עירן שהבישוף 'שקרן'.

חבל.
זו יכלה להיות ההזדמנות של עירן, ואולי גם
של מוני האנטי-כל, וגם של צופיה (שהוא בעד הכל)
לקבל עצה ואולי אף ייצוג מהאיש היקר, חסיד אומות
העולם, שנסיון רב לו בענייני מדוכאים,

ובשל כך בא הרי לדבר בשמה של האוכלוסיה הפלסטינית
שנמצאת מזה ארבעים ושתיים שנה תחת שלטון
צבאי ישראלי מעיק ועושק.
_new_ הוספת תגובה



והנה חזר והופיע המשורר הידוע
ע.צופיה (יום שני, 07/09/2009 שעה 6:59)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חבל שטוטו הפוליטיקאי הציני אינו מדבר גם בשמם של קורבנות הרוצחים הפלשתינאים השפלים שהעם הפלשתינאי ה''מיסכן'' רחוק מליבם וכל שאיפתם היא להתמזג עם הבתולות על חשבון הישראלים.
יאללה, יוסוף, פלשתינאי ממוסחר, תחדש משהו, את השטויות האלה כבר קראנו מספיק פעמים.
_new_ הוספת תגובה



[•] והנה חזר והופיע המשורר הידוע
סתם אחד (יום שני, 07/09/2009 שעה 14:18)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הטוטו הזה וחבר מרעיו המושחתחתים
בדרום אפריקה
[•]...
הם ממשיכי הדרך הנכונה והעולה...
מה איכפת להם רצח עמים באפריקה
וקניבל בעל שיעור קומה ברודזיה?
עם אונס נשים וילדים מוכי איידס ומלריה?

הם עסוקים בשקט שהביאו חיילי צה''ל
על הרצועה
השקט הזה חבל להם, ועליו
הם מרעישים שמים וטוטו
מה, שיהודים לא ימותו שם? שסתם יחיו בלי קסאמים?
בבית - שילכו כולם לעזאזל
יוסלה עדין בפתח תיקווה?
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי