|
אדישים בדרכים | |||||
חזי, הרצליה (יום שני, 01/06/2009 שעה 20:00) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
כמה הערות | |||
|
|||
לק''י גיל המקסימום - נדמה לי שדוקא הזקנים מבצעים הכי פחות עברות תנועה והכי פחות תאונות. הסיבה - הם מודעים לחולשות שלהם ונסועים בזהירות - תאונות קורות בגלל נהגים שאינם מודעים למגבלותיהם לכן נדמה לי שהצעה זו לא רק מיותרת אלא מזיקה ופוגעת ללא הצדקה בקבוצה שגרומת להכי פחות תאונות. אני לא סומך על השוטרים - היה לי מקרה שבו שוטר הורה לי לעבור קו לבן ואחר כך עצר אותי ורשם לי דו''ח על חצית קו לבן - נלחמתי בבית המשפט הוצאתי אלפי ש''ח ובסוף נפסק לי תשלום טכני בגובה הקנס בלי נקודות ובלי הרשעה. היום לא הייתי עושה זאת אלא משלם ומאחל לשוטר כל רע. להערכתי למעלה מתשעים אחוז משוטרי ישראל מתנהגים באותה צורה. גם לדו''ח אני לא מאמין - כי השטרים מזייפים במתכוין דוחות - כל שכן ללא דו''ח. למיטב זכרוני היה מקרה שבו מישהו ניסה להלחם על חפותו הביא לבית המשפט מומחה הממוחה הראה שלפי מד המהירות של המשטרה בית המשפט העליון נוסע במהירות של של עשרה קמ''ש - התוצאה - חשין כתב שיש חזקה שבעובדה שהמכונה מדוייקת. והאיש הורשע. ההצעה שלי היא אחרת - לבטל את חוקי התנועה לגמרי ופטר את כל שוטרי התנועה - להערכתי מספר התאונות יפחת בצורה דרסטית ביותר. בהולנד נעשה בעיר מסוימת נסיון כזה והתופעה של תאונות דרכים שם נעלמה כמעט לגמרי. אליצור | |||
_new_ |
זה סימפטום לבעיה אחרת | |||
|
|||
כשיש כאב, לפעמים חשוב להרגיע אותו, אבל, ואינני רופא או מבין גדול ברפואה, זה כשלעצמו לא יפתור את הבעיה. הכאב הוא אינדיקציה לבעיה, חשוב להבין מה הבעיה. אני חושב ש*חלק* מבעית תאונות הדרכים, נובע מחוסר משמעת של אחוז מסויים של הנהגים, חלק אחר וודאי קשור לתשתיות, עומס כלי-רכב, מזג-אוויר, אווירה כללית (לחץ) וכיוצא באלה. כל מי שנוהג מספיק בכבישים רואה את הזילזול של חלק מהנהגים בחוקים. אם ניקח נושא שונה לגמרי כמו ציוני התלמידים בבחינות בין-לאומיות והירידה המתמשכת שלנו בהם, אולי(?) נוכל למצא מכנה משותף - משמעת, מוסר וחינוך להם. אדם ממושמע וישר, לדעתי, לא ייסע 130 קמ''ש בכביש שמותר לנסוע בו 90 קמ''ש. ככל שרמת המשמעת והמוסר (וחייב להיות קשר בין השניים, משמעת לבד זה לא מספיק ו/או טוב), כך גם תופעות כמו נהיגה לא זהירה יקטנו. אכן, צריך להתחיל בחינוך מגיל צעיר, אבל לעניות דעתי זה הרבה יותר מורכב מזה, צריך לחול שינוי כלל-חברתי בכל הרבדים, הכלכליים, חברתיים, חינוכיים-מוסריים וכו'. חברה שמתנהלת ברמת מוסר גבוהה, מצליחה לראות גם את המציאות בצורה בהירה ונכונה יותר וכך גם לפתור בעיות (או עדיף למנוע אותן מלכתחילה) בצורה טובה יותר. | |||
_new_ |
זה סימפטום לבעיה אחרת | |||
|
|||
לוי אני נוהג למעלה מ-40 שנה ולי 17 דוחות ו-3 תאונות. אני מתקרב לגיל 80. התשתית הממונית על התקנת התשתיות במקרה של הכבישים-מעץ הם לא מקצועיים ובונים תשתיות גרועות בהוראת הממונים עליהם כדי''לחסוך'' כסף ולחנוך את הכביש לפני הבחירות הקרובות. בכביש חיפה תל אביב עוסקים בקטע הכביש מעל נחל פולג כ-10 שנים , לשם השוואה,בערך אותו פרק זמן אשר נדרש לחפירת המנהרה מתחת ללמנש. חפירת מנהרת הגוטרת באורך 19 ק''מ גם כן נמשכה כ-10 שנים. בנית קטע הכביש ברחוב פרויד בחיפה נבנה 5 או 6 פעמים והשיפועים הצידיים שלו הפוכים לנדרש פיזיקלית. נהג אשר לא מכיר את האיזור מגיע לסיבוב במהירות סבירה ונזרק לעבר המסלול הנגדי. בטוחני שבעלי מקצוע בתחום יודעים על מאות או אלפי דוגמאות נוספות. בקיצור פשע נגד האנושות ויש אומרים סתם שוחד. השוטרים. שוטרי התנועה בישראל בדומה לרוב השוטרים אינם מכירים את החוק ואין להם מושג קלוש בפיזיקה, דינמיקה, מכונאות רכב ונהיגה. בשני מקרים השוטר רשם לי דוח המתבסס על חוקים פיזיקליים שהוא או הקצינים שלו המציאו. הם משקרים ביודעין וסתם מתעללים במי שבא להם. אותו דבר השופטים. הדנים ב-300 תביעות ביום. גם הם לא למדו פיזיקה אלמנטרית ומדקלמים שטויות ומגלים בורות ממדהימה המתאימה לילד מפגר מכתה ז'. עם נתוני פתיחה כאלה הגוים הרגולטוריים הינם מכשלה מהותית ואינם יכולים לשמש כלי לצמצום תאונות הדרכים. ה' ירחם. | |||
_new_ |
יאללה בואו ננסה. לא יעבוד טוב תוך 20 שנה | |||
|
|||
נשנה את החוק. צודק תמיד | |||
_new_ |
הייתי מחליף 10 ב-7 שנים | |||
|
|||
ואז זה היה נשמע טוב יותר. חליל צד | |||
_new_ |
חוק ה 7-7-7 מקובל עלי | |||
|
|||
נשמע טוב. חוק השבע-שבע-שבע נהג שעבר 7 עבירות תנועה.בזמן של 7 שנים. ישלל רישיונו מינהלית,אוטומטית ל 7 שנים. | |||
_new_ |
חוק ה 7-7-7 מקובל עלי | |||
|
|||
לק''י חזי - לאחר ששוטר תנועה (ערבי) ירשם לך שבע עברות תנועה בשבע שעות תפנה לבית מהשפט והשופט (הערבי) ישלול לך לשבע שנים תתחיל לחשוב אחרת. אליצור | |||
_new_ |
שליח שנוסע כחוק- יפוטר ! | |||
|
|||
הנהגים הכי מסוכנים לדעתי הם נהגים בעלי-המקצוע. למשל-טכנאים,שיפוצניקים וכו'. איך מזהים אותם ? הם נוהגים ברכב מסחרי קל.ולמה הם מסוכנים ? -כי הזמן שלהם עולה כסף.לכן הם ממהרים.נוהגים במהירות גבוהה.חוצים באור כתום.עוקפים בפראות ועוד. כמובן שאין להם זמן לטיפולים במוסך. יותר מסוכנים הם השליחים למינהם.נסיעה חוקית שלהם נחשבת איטית מידי. אם שליח (במיוחד על קטנוע ) ייסע כחוק. הוא צפוי לפיטורין. חוק ה7-7-7 יפטור את הבעיה הזו. | |||
_new_ |
חוק ה 7-7-7 מקובל עלי | |||
|
|||
לאליצור- 1.מה קשור ערבי ? 2.אני מניח שנהג לאחר שיקבל 5 דו'חות.וחוק ה7-7-7 יחול. ינהג כמו אמא תרזה.רק מהפחד לאבד את רישיונו. ***** יותר מזה,אנחנו לא צריכים *********** | |||
_new_ |
חוק ה 7-7-7 מקובל עלי | |||
|
|||
לוי אחרי קבלת החוק תתפלא לגלות שמשום מה ישארו על הכביש כל הערסים וכל הנורמטיבים ישארו בבית. להערכתי עיקר הבעיה היא השוטרים המתרכזים בקטעי כביש ישרים והמודדים מהירות עם מכשירים לא מכויילים מבלי שהם יודעים להפעיל נכונה את המכשיר. התאונות מתרחשות יותר בנושאים אחרים כמו : עקיפות, חצית קו לבן וכו' שם אין שוטרים. | |||
_new_ |
חוק ה 7-7-7 הוא חוק 10 !!!!!!!!!!!! | |||
|
|||
_new_ |
חוק ה 7-7-7 הוא חוק 10 !!!!!!!!!!!! | |||
|
|||
_new_ |
אתה לא חושב שאתה קצת מגזים | |||
|
|||
בענישה? | |||
_new_ |
אתה לא חושב שאתה קצת מגזים | |||
|
|||
לוי חביבי כמקובל במערכת המשפטית המושחתת של ישראל לאנשים המתאימים ישאירו פתח מילוט. איפה ואיפה מקובלת בישראל. | |||
_new_ |
למה ללכת רחוק? | |||
|
|||
חזי, בנסיעה הבאה שלך, שים לב כמה מהנהגים שלפניך מאותתים לפני שהם פונים או עוברים מסלול. מדהים לראות כמה מזלזלים בכלל הבסיסי הזה! | |||
_new_ |
תוספת-בנוגע לתלמידי נהיגה | |||
|
|||
תוספת למאמר שלי- מי שלומד נהיגה.ונכשל ב-10 מבחנים מעשיים.טסטים. או נכשל ב-5 מבחני תיאוריה. ימתין 7 שנים ואז יחזור ללמוד מחדש. אותו נמוק לעניין-- מי שנכשל כל כך הרבה.לא ראוי להיות נהג. והוא מסוכן לעצמו ולנהגים אחרים. | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |