פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
בזכות השיבה
אליעז כהן (יום שלישי, 08/07/2008 שעה 7:00)


בזכות השיבה

אליעז כהן



דוקא סיפור שיבתם של בני כפר-עציון אל ביתם שחרב, השבוע לפני 40 שנה בדיוק, יכול להציע מודל מרפא לסכסוך שני-העמים בארץ הזו.
מזה ארבעים שנה מתגוששות התודעות של ''שחרור ושיבה'' למול ''כיבוש ונישול'' ביחס לתוצאות מלחמת ששת-הימים. אבל חכמינו לימדונו בפרקי-אבות ש''בן ארבעים לבינה'', ואני, שגדלתי בישוב בשומרון ואת ביתי הקמתי בקיבוץ כפר-עציון, מנסה להציע לעצמי ולמי שיחפוץ בשנת הארבעים ל''שחרור''/''כיבוש'', מספר התבוננויות ותובנות שמנסות להיחלץ מהשיח המוכר ומשתי-התודעות המתנצחות תדיר.

אני רוצה להתחיל דוקא בזכות-השיבה. לא זו הלאומית, המאיימת עדיין על תודעת הרוב הישראלי ומן הצד הפלשתיני נחווית כזכות הבסיסית הלגיטימית ביותר, אלא ב''זכות-השיבה'' שנתבעה ומומשה חודשים ספורים לאחר המלחמה, השבוע, ביום כ''ב באלול, לפני ארבעים שנים בדיוק. היתה זו קבוצת ''הילדים'' מכפר-עציון, צעירים וצעירות בשנות העשרים המוקדמות לחייהם, בחלקם הגדול יתומים מאבותיהם, שנפלו במערכה על הגוש בתש''ח, אשר מעל קברו הטרי של חברם מאיר שנור, שנפל בקרבות ששת-הימים הכריזו: ''אנחנו שבים הביתה!''. גם הכרזתם הספונטנית, שנשענה על זיקה וכינון מתמשך של זכרון הבית שחרב והשאיפה לשוב אליו, וגם משאם-ומתנם עם ממשלת אשכול דאז, הושתתו על ''זכות אבות'', על תחושה עמוקה של קשר למקום ושל ''צדק היסטורי'' לשוב וליישבו מחדש. הסיפור היחידאי שלהם גבר על מדיניותה הכללית של ממשלת-ישראל באותם הימים (ולמעשה עד היום) בהתיחסות ל''שטחים המוחזקים'' , עד לבירור מעמדם בזירה הבינלאומית ולאפשרות לכונן יחסי-שלום עם מדינות ערב השכנות.

אבל סיפור שיבתם של בני כפר-עציון יכול ללמד כל מי שיחפוץ בכך על ''הסיפור הגדול'' של המקום הזה:
סיפור של שתי קבוצות לאומיות נבדלות, בעלות שרשים קדומים משותפים (אתניים, תרבותיים , ואפילו דתיים) שבנסיבות ההסטוריות שנוצרו הגיעו להתנגשות על אותה פיסת-קרקע. יותר מכך: סיפורן של שתי הקבוצות מורכב מסיפורים רבים של פרטים, משפחות, חמולות, כפרים וקהילות שתודעתן וימי-חייהם נצרבו במקום מסוים. כך מנהגים שהתפתחו, מסורות של כתב ושל על-פה, ו''תבנית נוף מולדת'' שנותרה חקוקה בנפשות הפרטיות והקולקטיביות. וכבר למן השלב הראשון במפגש בין שתי הקבוצות נוצרה תודעה שלטת של מלחמה ושל ניצוח: מלחמה על הקרקע, מלחמה דמוגרפית, משני-הצדדים, של ''ספירת ראשים'' ממש (חשבתי לא-פעם על האירוניה שדוקא בבניו של אברהם, שהובטח לו כי לא יוכלו למנות את זרעו, עסוקים כל-הזמן במפקד ובמניין...), ועד למלחמת-דמים ממש, שמלווה את הסכסוך היהודי-ערבי בארץ-ישראל כבר למעלה ממאה שנה. כל זה כבר קרה. האמנם זה מוכרח להימשך?

היום אנחנו יודעים שלא הגענו ל''ארץ ריקה''. היום אנחנו יודעים שבכינונה, צודקת ככל שתהיה, של ריבונות יהודית במקום הזה, נפגעו באופן ישיר ערביי ארץ-ישראל, שסמוך ונראה להתעוררות-הלאומית שלנו החלו מפתחים תודעה ושאיפות לאומיות משל-עצמם. אין בדברים הללו מלהסיר את האחריות של הדינמיקה הרעה שאנחנו מסוחררים בה מכתפי שני-הצדדים. אבל דוקא בעקבות שיבתם של מתיישבים יהודיים לביתם שחרב לאחר 19 שנות כיבוש ירדני, ניתן להתחיל ל''אמן'' את התודעות, כפי שמאמנים שריר מנוון, להכרה בזיקה של הפליטים הפלשתינאיים למקומות בהם חיו, בחלקם במשך עשרות ומאות בשנים, טרם מלחמת-העצמאות שלנו ב-‏1948, ה''נכבה'' שלהם. לתחושתי, ניתן לאט-לאט להפוך את התודעה ממצב של לוחמה והתנצחות למצב של השתלבות משותפת במרחב: גם מן האפיונים המיוחדים של השיבה לכפר-עציון נוכל ללמוד כ''דגם מכין'' ל''שיבות'' עתידיות, הפעם, אולי, גם מן הצד הפלשתיני: העובדה כי המקום בו התקיימו בתש''ח ארבעת קיבוצי-הגוש נותר לא-מיושב הוא שאיפשר את ההחלטה לשוב אליו. מכך נגזור שאין מתקנים עוול בגרימת עוול חדש: בכל מקרה שלא יהיה, בין אם מדובר על דגם של ''שתי מדינות לשני עמים'' ובין אם נחתור ליצירת קונפדרציה דו-לאומית כזו או אחרת, לא ייתכנו נישולים נוספים של מתיישבים, הן יהודים והן ערבים, בכל המרחב שבין הירדן לים. תיבחנה אפשרויות לשיבת פליטים שיחפצו בכך למקומות בהם התקיימו כפרים ויישובים גם בתוך קווי 48, על או בסמוך למקומות שלא יושבו מאז ונותרו בשממונם. כמובן, שיש להפעיל תכנית מדיניות קרקע חדשה, שתקח בחשבון חלוקה שוויונית יותר של משאבי-קרקע ממה שהיה נהוג עד-כה, בכל דגם מדיני שייבחר.

בכפוף לכך, עשויה להיווצר מציאות מרתקת בשני-המרחבים של ישראל-פלשתין:
ערביי-ישראל שיוסיפו לחיות בתוך קווי 1948, ומתיישבים יהודיים שימשיכו את חייהם מעבר לקו הירוק (גם, ואולי, תחת ריבונות אחרת) יהוו סיכוי להיות ''אוכלוסיות גשר'' ו''שגרירות שלום'' בין שני העמים, ולא ייחוו עוד כייצוג הפרובלמטי של הסכסוך, כ''מסמלי-כיבוש'' מחד או כ''פצצה מתקתקת'' מאידך. או-אז יוכל הסיכוי ליצירה הדרגתית של אמון ואחריות משותפים לשוב ולשרות באהל האב הקדמון אברהם.



בשולי הדברים: (ובעצם, אלינו – בעיקרם):
המאמר ראה אור, בשינויים קלים, בכמה בימות בעיתונות ובאינטרנט לפני מספר חודשים.
ברור לי, גם ממספר תגובות שקיבלתי מבני-קהילתנו, חלקם מ''ילדי כפר עציון'', שלא לכולנו יש כח או מקום באג'נדה להתחיל לאמן שרירי-הכרה מסויימים, או לעמול על פרדיגמות חדשות. אבל אני חש, שכפי שרבים מאיתנו סבורים ש''כפר עציון לא על עצמה ללמד יצאה כי אם על הכלל כולו ללמד יצאה'', שאם יצא קול אחר, ופעולות סמליות ומשמעותיות יופיעו מהמקום הזה ביחס לגורל שני-העמים, זו יכולה להיות בשורה גדולה, בתוך ההתיישבות ביהודה ושומרון בפרט ובמרחבי הארץ ככלל.

ראינו בשנתיים האחרונות, סביב המאבק בתוואי גדר-ההפרדה, שהדבר ניתן להיעשות. ישנן שותפויות פוטנציאליות רבות בין שתי האוכלוסיות השכנות, המתנחלית והפלשתינית, ודוקא מהאיזונים והבריאות שקיימים אצלנו, כך אני חש, ביחס לפועלים, לכפריים השכנים, נוכל להצמיח ראייה כוללת יותר, בעזרתה נוכל ליצור אפשרות של קבלה ואולי אף של קירבה ביום מן הימים. אני מדבר על התחלה בקטן, בשימת-לב לגר הגר בקרבתנו, בצמצום החשש להעלות על רכבינו טרמפיסטים ולגשש סמול-טוק יומיומית, נורמטיבית כמעט. לפקיחת עיניים לחמולות שיושבות בקרבנו – בינינו לגבעה הצהובה ומעל ואדי שחט, וליישוב הקטן שנחנק באי-יכולת להתפתח ולו לבניו ממשיכיו בחירבת זכרייה, בואך דרך האבות. בעיני רוחי (הפרקטיות לגמרי , הלא משורריות), אני רואה אותנו מסייעים להם להגיע לתכנון מול הרשויות / הממשל הצבאי, כך שבניהם שמתחתנים לא ייאלצו לגלות בכח לארטס ולמקומות מרוחקים יותר. אני מרגיש שאנו, המתיישבים היהודים בגוש, התבססנו באופן שאין עליו עוררין, ויכולים להכיל גם מובלעות ערביות קטנות, בעלות רצון טוב. שוו בנפשכם איזו תהודה מפתיעה תיווצר לכך שקבוצה מתוכנו תסייע לתושבי זכרייה להשלים את בניית המסגד המקומי שלהם, שמתעכבת כבר שנים בתואנות שונות מצד הרשויות ''שלנו''?

אני רואה גם הרבה מעבר מזה: תארו לעצמכם משלחות שלנו באות אל משפחות-פועלינו, בלילות סיום הצום ברמדאן (בעוד כחודש) עמוסות בפרי מיבולינו?
ועוד: אני מדמיין, כבר בקיץ הקרוב, את חנוכתו ברוב-עם של: ''קולנוע מעל העמק'', באזור המזנון, מעל עמק-הברכה, מסך-ענקי, מחצלות וכסאות והבאים – מעמנו ומעמם, בלי פראזות גדולות ודיבורים אידיאולוגיים או דיאלוגיים – פשוט נשאבים יחד לחוויית המימזיס המכשפת של סרטים טובים, באוויר הנהדר שלנו. ועוד ועוד.
אני יודע, צריך יהיה בכל זאת לארגן סידורי-אבטחה, ואיך עושים את זה בלי לפגום באווירת היחד וכולי - ואני יודע שאם נרצה אין זו אגדה.
בעיניי, למרות אקורד הסיום הכל-כך טראגי – גם זהו אחד השיעורים שעלינו עוד ללמוד ולפתח מהאבות-המייסדים בהר הטוב הזה, לפני למעלה משישים שנה.

(ותודה למיירון, שאנו מסעירים זה את זה בעניינים אלו ואחרים זה כמה שנים.)




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


מילא אם מלכתחילה השמאל היה תומך במפעל השבות של יהודים למכורתם
חכם ציון (יום שלישי, 08/07/2008 שעה 8:24) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ביהודה, שומרון, גולן ועזה. אבל הם לא. אז כיצד אתם תומכים בב''זכות השיבה'' (על כל כפלי משמעויותיה)?

השמאלנים רוצים הפרדה אתנית בין היאהוד לערבים.

לצערי היום הערבים הפלסטינים לא כשרים לקבל את היאהוד בקירבם, ואפילו עדיין אינם מכירים בזכות היאהוד לקיים מדינה - ''ישות ציונית'' כמאמר אבו עבאס ודומיו - במזרח תיכון ערבי.

אין ספק שהצעתך מרגשת, מעוררת תקווה ובנייה, אבל היא קצת ילדותית ותמימה לאור המציאות הקשה והמדממת של חיינו הלאומיים.

הבעיה אינה בחיים של ערבים תחת שלטון היאהוד, אלא חיי היאהוד תחת שלטון הערבים. גם אם תוקם ''פלסטין הגדולה'' - חזון תנועת המשיחיות הפיליסטינית, גם אז לא בטוח כלל שהיאהוד יוכלו לחיות בכפר עציון, עציון גבר או גברעם. ע''פ מצב הסוציו=פסיכופאטי של קהילת ערביי הפיליסטיניות לא נראה שגם במאה השנים הקרובות זה יתקיים.

הפתרון הנכון הוא היפרדות בסמכות וחלוקת הארץ. כמאמר אברם אבינו שבעקבות מריבת הרועים מחליט אברם להיפרד מלוט: ''הלא כל הארץ לפניך, הפרד נא מעלי - אם השמאל ואימנה ואם הימין ואשמאילה'' (שם יג,ה-ט).

ערביי פלסטין צריכים שיקימו מדינתם הלאומית בירדן, היא חצי הפלסטין הגדולה, בה יש רוב פלסטיני ברור קרוב של יותר מ-‏75%. העברת האזרחות של פלסטיניי כל ארץ ישראל למדינת הלאומית ירדן תיתן להם רוב מוחלט על גבול ה-‏98%.

אין זה אומר שצריכים לטרנספר ערבים מזרחה, אלא שהללו (בני האדם שבהם) ימשיכו לחיות כתמול שלשום אבל יהיו אזרחיירדן ויצביאו לפרלמנט בירדן. רק את בני הטרור וסייעניו נצטרך להרוג או להבריח כדי שתשקוט הארץ, אולי לא ל-‏70 שנה, אבל לפחות ל- 7 ימים.
_new_ הוספת תגובה



החלומות שלך
אליצור סגל (יום שלישי, 08/07/2008 שעה 11:20)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
החלומות שלך היו רלוונטיים לפני אוסלו ולפני הפגרום הנחוש והלא רגיש בגוש קטיף.
היו ימים שגם אני חשבתי כך - אבל אחרי הפוגרום הנחוש והלא רגיש בגוש קטיף הרעיונות שלך ירדו מן הפרק.
כיום האפשרות היחידה שנותרה היא ערבים לערב יהודים ליהודה - תמי שמידנות לשני עמים מכה לערבים ירושלים ליהודים.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



החלומות שלך
רוצה להיות מתנחל (יום רביעי, 09/07/2008 שעה 13:45)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם אני תומך שתפיסת עולמך ובמסקנות שאליהן הגעת. אבל בין רצון או התפיסה פוליטי-היסטורית לבין יכולת המימוש והביצוע יש פער רציני.

הייתי שמח אליצור אם היית אומר לי איך בדיוק אנחנו צריכים לשכנע או לגרש את הערבים לחזור לערב?
יש לך דרך ברורה? אז תאמר אותה כדי שנוכל להתווכח ואולי גם להסכים.
_new_ הוספת תגובה



החלומות שלך
אליצור סגל (יום שישי, 11/07/2008 שעה 17:35)
בתשובה לרוצה להיות מתנחל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
הערבים מהגרים החוצה בקצב מהיר - כעשרים אלף בשנה.
כל מה שמדינת ישראל צריכה לעשות הוא להעביר את התקציבים המבוזבזים על הגדר האוילית לתמיכה כדי לתמוך במהגרים הערביים.
ניתן להגיע בקלות למאה אלף מהגרים החוצה לשנה ולפתור את הבעיה תוך חמש שמנם גג.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



אין שני עמים בארץ הזאת
אוהד ביתר (יום שלישי, 08/07/2008 שעה 12:45) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש פה עם ישראל שיושב על חלק קטן מאדמתו, ולעומתו פולש מוסלמי גזלן וחמסן, שרוצה לגזול גם את החלק הקטן הזה.

ובתוך עם ישראל, על חלקת האדמה הקטנה הזאת, יש גיס חמישי של גוים דוברי עברית המתחזים ליהודים ועושים כל שביכלתם לסייע לאויב.

מצב של חיים משותפים בשלום ואחווה עם מוסלמים לעולם לא יתגשם, כי זה מנוגד לאיסלם.
_new_ הוספת תגובה



יש שני עמים בארץ הזאת
מיכאיל גורביץ' (יום רביעי, 09/07/2008 שעה 12:32)
בתשובה לאוהד ביתר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה צריך להכיר במציאות הזאת. אלא שאחד הוא בעל המקום והשני פולש זר.

בינתיים אנשי השמאל שלנו (ושל הגויים) מתבלבלים ומתרסקים אל דימיונותיהם שאנחנו הם הכובשים והערבים הם בני המקום מאידנא דארעא. חובתנו לא לתת לאמת להישכח והתמוסס אל מול דיברי תעמולתם.
_new_ הוספת תגובה



זה יכול להיות מאד נחמד
אבנרש (יום שלישי, 08/07/2008 שעה 13:15) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לאחר שתגמר המלחמה.
אז אפשר יהיה לשגות באשליות על ''יסודות משותפים'' דתיים (המתמצים בכמה ''סוג של'' צטוטים מפסוקי מקרא ומדרשי חז''ל בקראן), וכן אתניים (המתמצים בכמה נשואי תערבת ומן הסתם מקרי אנס פה ושם, וכמובן מקרים לא מעטים של המרת דת אישית והמונית). לקרוא לערבים ''בני אברהם'' זו בורות במקרה הטוב. את בני ערב זה די יעליב בכל אפן (השבטים הותיקים מייחסים עצמם על דמויות אחרות לגמרי. אברהים של מחמד הוא מיסד דת החניפים - האומה המסלמית, לא אבי בני ערב. הייחוס לישמעאל הוא המצאה די מאוחרת. אולי בעבר הירדן יש עדיין כמה שבטים שמתייחסים על ישמעאל ומדין).

בכל אפן, שכנות טובה תיתכן גם בלי סלופים הסטוריים. גם בניהם של נאצים משבעים זוכים אצלי לכבוד רב אם אינם הולכים אחר אבותיהם.
המצב היום הוא, שהעולם הערבי, ובפרט ערביי ישראל - על רוב גווניהם (כולל הבדואים והדרוזים, למעט חלק קטן שעוד יושב על הגדר) הכריזו עלינו מלחמה.

כמובן, יש משהו מצדק מאד במלחמה הזו - כי אנחנו עוד לא שלמנו את החשבון על כבוש הארץ, ועוד לא הצגנו שום סבה מוסרית-דתית מספיק טובה להצדקת הנכבה של 48.
לפיכך, מלחמה נכונה וצודקת צריכה להתחיל בחסול השקוץ המשומם על הר הבית, בהבהרה חד משמעית שאנחנו כאן כדי להשאר (וכדי לכבוש עוד קצת כשתהיה לנו הזדמנות), וכדי לקיים את התורה שניתנה לנו מאת ה' (שהמסלמים מתיימרים לקראו אללה). לאחר מכן, יחליט כל אדם וכל כפר באיזה צד הוא - גר תושב או לוחם ג'האד - וישא בתוצאות.
עד כאן בנוגע לצדקת המלחמה וליעדיה. פרטיה המדויקים הם עניין למאמר צבאי מקצועי, לא מוסרי חברתי.
_new_ הוספת תגובה



מה שיהיה הוא כך
עמיש (יום רביעי, 09/07/2008 שעה 14:46) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדינת ישראל לא תצא מהשטחים הכבושים. הרעיון הזה כבר אינו תקף ואינו בר יישום.
מבחינה זו הימין ניצח, הם הצליחו ליצור מצב אשר בו האוכלוסיה היהודית והאוכלוסיה הפלשתינאית אוחזים זו בזו בחיבוק מוות.
תוך זמן לא ארוך תתבטל הרשות הפלשתינאית והמפתחות יושלכו חזרה לחיק מדינת ישראל. מאותו רגע תהיה מדינת ישראל אחראית לא רק לבטחון בשטחים אלא גם לבריאות, לכלכלה, לחינוך, למים, לרווחה ולכל תפקיד אחר שיש למדינה כלפי אזרחיה ותושביה.

זמן לא רב אחר כך יתבעו התושבים כי מדינת ישראל תספח את הגדה המערבית לשטח מדינת ישראל וכי תהיה רק מדינה אחת בין הים לבין הירדן.
אין אף פוליטיקאי בישראל שיוכל להתנגד לדרישה הזו לסיפוח והשטחים יסופחו, מתן זכויות אזרח מלאות לבני העם הפלשתינאי בשטחים הוא עתה רק עניין של זמן. והזמן הזה לא יהיה ארוך.
לדעתי כל התהליך הזה יקח בערך עשר שנים. בתום עשר שנים תהיה כאן מדינה אחת השייכת לכל אזרחיה.
אליצור יוכל לגור בעפרה ושכניו הפלשתינאים יוכלו לעקור ולגור ברמת גן או בתל אביב או בכל מקום אחר שיעלה על דעתם.
כמובן שלכולם תהיה זכות בחירה לכנסת ולרשויות המקומיות, דמוקרטיה למופת.
_new_ הוספת תגובה



מה שיהיה הוא כך
אבנרש (יום רביעי, 09/07/2008 שעה 14:48)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה רע בדמוקרטיה למופת?
_new_ הוספת תגובה



זה בסוף יהיה הפתרון. שתי מדינות לשני עמים
גדעון מרמלשטיין (יום רביעי, 09/07/2008 שעה 16:29)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשהגבול הוא נהר הירדן.

ערבים יהיו אזרחי ירדן הפלסטינית, יהודים יהיו אזרחי ישראל היהודית. ערבים שיגורו בישראל יצביעו לפרלמנט בעמאן ויהודים שיגורו בירדן (אם יגורו) יצביעו לכנסת בירושלים. באופן כזה נבטל את האיום הדמוגרפי של השגת רוב ערבי דרך הרחם בירושלים. כמותם לא תשפיע על עתיד השליטה בישראל. לכל היותר אם גם אז יימשכו בטרור והפיגועים תמיד נוכל להראות לערבים את הדרך לביתם בירדן.

אני חושב שזה הפתרון היחיד הריאלי שעוד נותר לנו. ניסינו כמעט הכל, לפחות תיאורטית, והערבים שיבשו ופוצצו. הפתרון הזה יתרונו בכך שהוא תלוי רק בצד אחד - בנו !!!!

ויפה שעה אחת קודם !
_new_ הוספת תגובה



גם אני תומך בפתרון שהצעת. לדעתי זה הפתרון הטוב ביותר
הבה נרגילה ! (יום חמישי, 10/07/2008 שעה 13:38)
בתשובה לגדעון מרמלשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האפשרי. הפרדת ארץ ישראל - פלשתינה לשתי מדינות ולא לשלוש (או לארבע - כי גם החמאס רוצה משהו קטן). פשוט אין מקום לכל כך הרבה מדינות, לשני עמים ובמקום קטן כל כך.

העקרון באמת צריך להתחיל ע''י הגדרת גבולות לשתי המדינות - נהר הירדן כגבול משותף ושמפריד בינהן, ובלי להזיז אוכלוסיות! כדי שהפתרון הזה ייקלט ע''י הרוב וללא צורך לנקוט בצעדים חריגים וקשים. אבל מרגע שמגדירים שתי מדינות עם גבול משותף - הירדן, וגם אם זה ייעשה חד צדדי! זה יטביע ויתביע את הרעיון בראשי האנשים באשר הם. הפרדה לשתי מדינות משמעותה שלערבים ביהודה ובשומרון תהיה מדינה לאומית משלהם והיא ירדן הפלסטינית, אצלה הם יצביעו.

רק אם תהיה מרידה ערבית גדולה, אינתיפאדה חדשה, ישראל תיאלץ לטרנספר את הערבים מזרחה לירדן ולהיפרד מהם בכבוד.
_new_ הוספת תגובה



אני חושב שבאופן מעשי עמיש ואתה מדברים על אותו דבר
מוישלה (יום ראשון, 13/07/2008 שעה 6:19)
בתשובה לגדעון מרמלשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עמיש מדבר על האכזבה שלא תהיה מדינה פלסטינית ממערב לירדן ואילו אתה מדבר בתקווה שלא תהיה מדינה כזו. העובדה ששניכם מגיעים משני הצדדים הנגדיים לאותה מסקנה מתבקשת, די מעודדת. כי תמיד טענתי שאת ארץ פלסטין אפשר לחלק רק לשתיים בין שני העמים (ואני לא נכנס כלל לסוגיה מי הם באמת הפלסטינים והסיפור המכונן שלהם) ולא ליותר, כי זה לא פרקטי במבחן הקיום, כל שכן לא מבחינה מוסרית.

מאחר שהערבים כבר קיבלו את החצי המזרחי בעל הניחוח הערבי ב-‏1922 ומאחר שהכיבוש הבריטי המשחית כשל מלהעביר את הסמכות למדינה יהודית בחצי המערבי של פלסטין בעל הניחוח התנ''כי-יהודי, הרי שנותר ליהודים לפעול בעצמם, תוך גיוס מירב התמיכה הבינ''ל במהלכם, להקים מדינה יהודית בכל מערב ארץ ישראל, מנהר הירדן לים.

בטרם נכריע או שהמציאות תכריע, על עתידם של ערביי ארץ ישראל המערבית, עלינו לגבש הסכמה ותודעה שכל ארץ ישראל המערבית היא מדינת היהודים - ישראל. השיקול מה לעשותץ בערבים שנותרים היא לא עקרונית אלא פרקטית - אם הערבים יסכימו לפתרון הזה המאזן את הסכסוך ופותר אותו לפי הצדק ההיסטורי והפוליטי הרי שלא חשוב כלל אם ערבים יגורו בישראל ויהודים יגורו בירדן הפלסטינית.
אבל אם המאבק להשמדת ישראל ימשיך, הרי שייגזר עלינו לטרנספר כ-‏2 מיליון תושבי מה שמכונה ע''י שמאלנינו ''הגדה המערבית'' (שיבוש מונח אופייני לשמאל) ואולי אפילו מיליון וחצי מערביי ''ישראל הישנה''. הכל ייעשה לא משיקולים עקרוניים אלא רק משיקולים מעשיים של החלשת האיום במסגרת הסכסוך שמתמשך.

טרנספר אינה מילה טובה או רעה, אלא מהלך שלעיתים הוא כשר ולעיתים לא, הכל מותנה בסיבה ובמסובב. כשמערכת החוק שלנו עושה טרנספר לפושעים ומושיבה אותם בבתי כלא הרי זה משובח בעיני כולם. כשממשלת ישראל עושה טרנספר ל-‏10,000 יהודים מעזה הרי זה משובח בעיני השמאל.

כשנעשו טרנספרים במאה ה-‏20 של עשרות מיליוני בני אדם בין יוון לתורכיה, בין פולין לגרמניה, בין צ'כיה לגרמניה ועוד אז כולם בירכו, כי היתה הצדקה פוליטית אקטואלית לטרנספרים האלה. במבט היסטורי קשה לשער איך היתה אירופה נראית היום ללא הטרנספרים שבוצעו בה וממנה.

לכן כשהשמאלנים צועקים כנגדנו שהטרנספר לא חוקי הם מקשקשים מדם ליבם אבל לא מהגיון מוחם. הם רואים בטרנספר כצעד לא מוסרי, אלא אם מדובר בטרנספר שמשרת את האידיאולוגיה שלהם.

לכן גם אני מציע החלת החוק הישראלי על יו''ש, כמו שעשינו בגולן, ופתיחתה להתיישבות יהודית חופשית. במסגרת המלחמה בטרור עלינו לרדוף ולחסל כל ערבי שנגוע בסיוע לטרור ולגרש משפחות שלמות לירדן. בסופו של דבר הרדיפה האלימה כנגד הטרוריסטים וסייעניהם יצור תהליך של בריחה מתמדת לכיוון ירדן. גורמים פלסטינים שיסכימו לשתף פעולה במסגרת חזון השלום שישראל תציע, יקבלו את כל הסיוע לפעול למען עצמם ולנהל את עריהם לפי חוקי המדינה.

כל זליגה של פלסטינים לכיוון הטרור צריכה להיות מטופלת ביד קשה ואכזרית. וכמו שכתבתי, במידה והפלסטינים לא יקבלו כלל את החלוקה הזאת, תמיד יש לנו את הזכות לטרנספר אותם.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (יום ראשון, 13/07/2008 שעה 7:12)
בתשובה למוישלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אותה הגברת ואפילו ללא האדרת.

צביעות, התממות, התחסדות.

עוד טרנספריסט שמנסה להציג
את הגירוש של ארבעה מליון תושבי ארץ
ישראל הפלסטינים כמין טיול שנתי
של כתה י''ב בתיכון.

וכמובן בתוספת הריטוריקה ה'בטחוניסטית'
של הלוחם הדגול בטרור,
כתירוץ לטבח בפלסטינים.

מסכן ישעיהו ליבוביץ', שחזה את הבאות, אך
קיווה בכל מאודו שלא תצמח בארץ ישראל
תנועה לאומנית במתכונת נציונל-סוציאליסטית.
_new_ הוספת תגובה



אני יכול לסמוך עליך יוסלה
סתם אחד (יום שישי, 18/07/2008 שעה 2:52)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שתוציא את המיץ לאנשי הימין שרוצים בלה בלה בלה לערבים. אני מקווה שתוכל להסביר להם שדרכנו בלה בלה בלה היא הצודקת. בכל מקרה אל תשכח לומר לימנמנים שהם בלה בלה בלה לפי הדוגמה הנאצית, כי חשוב להכפיש אותם בצורה כזאת שלא יהיה ספק שאם יש לנו טעות בעמדתנו אז תמיד הימנמנים יהיו אשמים.
_new_ הוספת תגובה



מה שיהיה הוא כך
אליצור סגל (יום שישי, 11/07/2008 שעה 17:40)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
היות והילודה היהודית ביש''ע גבוהה פי שלושה מהילודה הערבית - אינני וראה בעיה בדמוקרטיה למופת.
למרות שאני תומך בפתרון שתי מדינות לשני עמים
ערב לערבים יהודה ליהודים מדינה לערבים ירושלים ליהודים
אליצור
_new_ הוספת תגובה



ושבו בנים לגבולם !
ישראל פיינשמק (יום רביעי, 09/07/2008 שעה 17:12) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היהודים לגבולות ארץ ישראל,
והערבים לגבולות ערב.

ויידע כל אחד ואחד
שיסתפק במועט
כי מה ששלו הוא שלו
ומה של זולתו - זולת לו!
_new_ הוספת תגובה



זכות השֵיבה וזכות השִיבה
צוקי שדות (יום רביעי, 09/07/2008 שעה 22:20) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם הערבים לא נותנים ליהודים את זכות השֵיבה
אז אין שום סיבה שהיהודים יתנו לערבים את זכות השִיבה.
_new_ הוספת תגובה



עוד הוכחה לגזענות של היהודים
חזי (יום רביעי, 09/07/2008 שעה 22:32) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדו''ח העמותה לקידום השיוויון בין ערבים ויהודים, עולה כי הפערים בין שתי האוכלוסיות בישראל גדל בשנה האחרונה ''

אין גבור לאפליה נגד הערבים...
איך אפשר לעבור על זה בשתיקה ?
_new_ הוספת תגובה



עוד הוכחה לגזענות של היהודים
חזי (יום רביעי, 09/07/2008 שעה 22:32) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדו''ח העמותה לקידום השיוויון בין ערבים ויהודים, עולה כי הפערים בין שתי האוכלוסיות בישראל גדל בשנה האחרונה ''

אין גבול לאפליה נגד הערבים...
איך אפשר לעבור על זה בשתיקה ?
_new_ הוספת תגובה



עוד הוכחה לגזענות של היהודים
חזי (יום רביעי, 09/07/2008 שעה 22:44) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עיקר שכחתי...

הכותרת:

''דוח: גבר יהודי חי שלוש שנים וחצי יותר מגבר ערבי ''

אומנם זה לא נכתב בדו''ח,

אבל ראוי שיספקו לגברים ערבים נשים יהודיות, בתקווה שזה מקור הבעיה...
_new_ הוספת תגובה



סליחה, זה לא יוכל להתבצע...
חזי (יום חמישי, 10/07/2008 שעה 21:13)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הודיעו לי שהערבים במצרים, בסוריה, בירדן, בעירק, בלבנון ועוד מדינות ערביות רבות,
חיים עוד פחות מהערבים בישראל,

לכן הם ידרשו, ובצדק, עדיפות לפני הערבים בישראל בהקצאת נשים יהודיות.

מה שכמובן לא יספיק...
_new_ הוספת תגובה



מהנדס אזרחי (יום שישי, 11/07/2008 שעה 1:31) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לנו יש זכות שיבה לחזור לארץ ישראל
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (יום שישי, 11/07/2008 שעה 2:12)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שבנו,
כבשנו,
שיחררנו,
פדינו,
גנבנו.

ועכשיו מה?
נותר רק לגרש
כארבעה מליון פלסטינים
תושבי ארץ ישראל לעבר הירדן.

נראה את נפולת הנמושות
מבצעים את זה.
אולי, אם תתפללו מספיק,
אלוהים יעזור לכם.
ובמחשבה שניה, כנראה
שלא.

אלוהים אוהב את הצדיקים,
לא את המשחיתים בחסות
החשיכה, לא את הגונבים
בחיפוי הצבא. לא את הנושאים
שמו לשווא.

זכות הקניין על ארץ ישראל הותנתה,
בכל הפעמים שניתנה, בכך שהעם היהודי
יקיים הלכה למעשה את מצוות התורה.

אך כבר בתקופה העתיקה גורשו היהודים
מארץ ישראל כעונש על שלא קיימו את החוזה
שחתמו עם אלוהים. ומאז לא חל שום שינוי
משמעותי: בכל פעם שנדמה שנשמעים פעמי
גאולה, ואף בשובם של יהודים רבים את שיבת
ציון, קופצים בראש הקהל הטיפשים בחבורה
ותוך איזכור השם בכל הזדמנות מטיפים לפשעים
נגד האדם - פשעים המיתרגמים בקלות לפשע
נגד הכל-יכול.

רק את עשרת הדיברות ביקש האל לקיים.
וגם את זה אין עדת המטומטמים הקופצים
בראש מסוגלת לקיים.

'זכות' אינה מונח סובסטנטיבי,
'זכות' אינה שם עצם המייצג חפץ או דבר
ש'יש' למישהו כקניין,
- רק ניהול אורח חיים מוסרי לפי הציווי האלוהי
'מזכה' את האדם היהודי בשיבת ציון.

לבוא, כפי שעושים זאת רבני יש''ע, ולהכשיר כל מעשה
תועבה כלפי האוכלוסיה הפלסטינית, ולטעון שמעשים
אלה כשרים בגלל ה'זכות' על ארץ ישראל (או 'זכות השיבה'
כפי שקורא לזה המהנדס),
- זה חילול השם.

אין זכות המוזכרת בתורה,
שאין בצידה מערכת תנאים המסייגים
את הזכאות ל'זכות'.

רק הברברים היהודים שחיים כיום בשטחים ותורתם
קרדום לחפור בו יסודות לעוד היאחזות לא חוקית,
- רק עבורם ה'זכאות על תנאי' הפכה לשם עצם
שאותו ניתן לגנוב במחטף חשאי.

אך לשפה יש תכונה מיוחדת. אי אפשר לעשות מחטפים
של מונחי שפה ידועים בחשאי, כי השימוש בשפה הוא נחלת
הכלל, והחשאיות מהשימוש והלאה. כך שהרבנים של יש''ע
יכולים לתכן תכניות עושק בחדרי חדרים,
אך השימוש הקלוקל שהם עושים בשפה המוכרת לכולנו,
מסגירם.

לא לחינם הכל-יכול מכונה גם 'השם',
ו-the Word of God הוא מונח מרכזי בכל
אמונה ידועה. הציווי האלוהי מיוצג לעיתים ישירות
בשפה עצמה ובכוחה של המילה. שיבוש
השפה הוא הסימן הבולט הראשון לכשלון
המוסרי של המשבש.
_new_ הוספת תגובה



מקומך עם ועננו
מהנדס אזרחי (יום שישי, 11/07/2008 שעה 5:04)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לנו יש זכות שיבה לחזור לארץ ישראל

ולא יעזור לך בית-דין

אנחנו פה ונבנה את המקום שלנו כולל את בית-המקדש שיד רעים בנתה עליו מסגד
_new_ הוספת תגובה



חזק חזק ונתחזק
יוסלה  (יום שישי, 11/07/2008 שעה 5:20)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה הרי מה שעדיין לא הבנת.

הרי כבר שבת, וחזרת, וכבשת, ושיחזרת
ושיקמת והיקמת.

ומה התוצאה: משפח במקום משפט,
ועדת יהודים משיחיים מתרוצצים על
הגבעות בשומרון.

מה שאתה ושכמותך עשיתם לארץ ישראל - האונס
הקבוצתי הזה - כבר נירשם כאחד ממעשי
האיוולת הבולטים במאה העשרים.

ובית דין עזר, עוזר וימשיך לעזור,
כי לא כולם בארץ נדבקו בחיידק האיוולת המשיחית.

נאמר לצורך הוויכוח שאכן ייבנה בית המקדש מחדש,
- מה תועלת בו ליהודים? עוד משכן מפואר שנועד
לכאורה להאדיר את שם ה' בעמים,
אך למעשה ישמש בית ועד ליצים ועבריינים שהכינוי
'יהודים' לא יאה להם.

ואם לרב אליצור סגל תהיה יד בדבר,
הרי חוץ מחידוש הסקילות בגיא בן-הינום,
אולי יצליח להחזיר את הקרבת הקורבנות
לבית המקדש המחודש.
_new_ הוספת תגובה



חזק חלק ונתחלחל
שובר שתיקה (יום שישי, 11/07/2008 שעה 12:15)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אונסו של ארץ ישראל מתרחש ע''י הציונות כבר 120 שנה ועוד הכוח במותניו. אז כשעשו את זה המשיחים השמאלנים (לצד הימנמנים) זה היה כשר. ושהשמאל סרח ונטש - זה כבר לא היה לכשר (באפו של השמאל).
תורת היחסות השמאלנית.

יתר קישקושיו של היוסלה רק מוכיחות שאינו מבין הוא דבר ביהדות ובציונות.
בעניינים אלה הוא דקדנט כמו רומי בימיהם של קליגולה ונירון.
_new_ הוספת תגובה



זה בגלל שהשמאל בהלם
מוישלה (יום ראשון, 13/07/2008 שעה 6:25)
בתשובה לשובר שתיקה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הציונות מצליחה בכל זאת
וזה מרגיז אותם.
_new_ הוספת תגובה



חזק חזק ונתחזק
מהנדס אזרחי (יום שני, 14/07/2008 שעה 10:00)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על אפך
ועל חמתך

ועננו
_new_ הוספת תגובה



הדמיון היהודי
יובל ברנדשטטר (יום שני, 14/07/2008 שעה 22:28) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אליעז כהן הוא יהודי טוב. יהודי טוב חושב שכל העולם חושב כמו יהודים טובים, דע עקא, המציאות מוכיחה את ההיפך.
לגבי ארץ ריקה, היא היתה ריקה. מרבית הערבים הגיעו לכאן בעקבות ההתיישבות היהודית ולא להיפך. אני ממליץ על ספרו של מארק טווין מ1865 התמימים בטיול שבו יש מראה אמיתית של ארץ ישראל, ארץ צייה ותלאובות שעץ אין בה למרחק של שלושים מילין, וגם אז ישבו בה יהודים בכל מקום.
האבל ההזייה הגדולה מכולם הוא הרעיון שערבים יקבלו את הריבונות היהודית מרצונם. זה כמו לומר שהרבי מלובביץ יאכל טריפה ביום כיפור בפרהסיה. או לומר שאייכמאן רק מילא פקודות. זה אחיזת עיניים חסרת יסוד, כי הערבי תמיד יסתכל על היהודי כנחות, מכיוון שמקומו באומה הערבית (והם פה הרוב, ואנחנו פה המיעוט) הוא של דהימי, תושב סוג ז,. אינך מאמין? ראה את מצבם של הנוצרים בעזה, בנצרת, בבית לחם, ועכשיו תכפיל עשרת מונים מה יעשו לנו, כאשר ניפול בידם, תחת ריבונותם.
שלא לדבר על כך ששכחת את הפליטים היהודים, כשמונה מאות וחמשים אלף שגורשו בחוסר כל ממדינות האיסלאם ונחתו כאן כפליטים עלובי נפש לכל דבר ועניין. מה על הצדק שלהם?
הקיצר, יהודים טובים תמיד יעדיפו לשגות באשליות, כל הדרך לכבשן.
_new_ הוספת תגובה



הדמיון של ברנדשטטר
דוד סיון (יום שלישי, 15/07/2008 שעה 6:38)
בתשובה ליובל ברנדשטטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ברנדשטטר הוא יהודי טוב שחושב שעל המציאות לומדים רק ממי שכותב ספרים כלבבו. לכן הוא מעדיף את ספרו של מארק טווין שמתאים לאגדה שמסתובבת לו בדמיון.

האמת, המציאות, שברנדשטטר לא רוצה להכיר היתה קצת אחרת. לכן הוא אינו מדבר על ספריהם של יצחק בן-צבי, של מרדכי אליאב, של פרופסור דוד גרוסמן, של רוברטו בקי ושל אחרים. אם היה עושה זאת היה אולי רואה שהיהודים ישבו בהרבה מקומות (למשל בכפרים בגליל) אבל הפלשתינאים שהיו רבים יותר ישבו ביותר מקומות.

אליעז כהן כנראה מכיר את המציאות יותר טוב מברנדשטטר.
_new_ הוספת תגובה



הדמיון של ברנדשטטר
סתם אחד (יום שישי, 18/07/2008 שעה 2:56)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תן לו עם מחבת על הראש, אולי ככה יתבשל לו השכל והוא יתחיל לקרוא ספרות לא רק של מרק טווין, שאנחנו יודעים שהוא טעה ושיקר וכל הארץ היתה מלאה פלסטינים מהנהר ועד לים.

נדמה לי שגם היה אז מנהיג לפלסטינים רק שכחתי את שמו. דוד איך קראו לו למנהיג שלהם?
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי