פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_8094

מרד העבדים
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום ראשון, 18/10/2015 שעה 18:00)


מרד העבדים

גדעון ספירו



''גל טרור'' עובר על המדינה מטרטרים לתוך מוחנו אמצעי תקשורת ההמוניים רדיו, טלוויזיה, עיתונות כתובה ומרבית המדיה החברתית באינטרנט. לשתי מילים מצמידים שתי מילים נוספות ''הסתה'' ו''מוות'' והרי לנו עמדת ממשלת ישראל וגרורותיה אל מול ההתקוממות הפלסטינית הספונטנית שמטרידה את מנוחתנו. העמדה של ממשלת נתניהו היא פשוטה ופשטנית: הסכינאות הפלסטינית היא תוצאה של הסתה ברשת החברתית הפלסטינית לה שותפים כל המי ומי בפוליטיקה הפלסטינית, החל מראש הרשות אבו מאזן ועד אחרון דוברי החמאס. גרסה זו מקובלת גם על שתי מפלגות האופוזיציה (לכאורה) ''יש עתיד'' ו''המחנה הציוני'' (אין יותר מפלגת העבודה במסגרת מחיקת כל סימן היכר שמאלי, זעיר ככל שיהיה).

נתניהו מופיע על תקן של ''גבר גבר'' מבטיח לחימה ללא פשרות ''בטרור ובהסתה'' אבל אינו יכול לצאת מהקופסה של חשיבה כוחנית, על כן הפתרונות שלו מסתכמים בהכבדת והקשחת הדיכוי. אנשי מוסד ושב''כ לשעבר מילאו וממלאים את האולפנים כמומחים נותני עצות שלא חורגות מהתבנית הכוחנית של נתניהו ויועציו. תרומתם מתבטאת בעיקר בהשתלבותם בפטפטת האין סופית הבוקעת מכל המכשירים. אירועים ביטחוניים הם חגיגה למי שידם קלה על ההדק וצמאים לקחת חלק ''בחיסול מחבלים'' שאינם אלא הוצאות להורג ללא משפט. הממשלה קראה לאזרחים המחזיקים בביתם נשק לקחת אותו איתם ולא להסס להרוג כל מי שמעורר חשד או מהווה איום. היו מקרים שהמון שוחרי נקם דרשו מהשוטרים לירות למוות בפלסטיני שהיה כבר ירוי אבל לא נהרג, והשוטרים נענו לדרישת הקהל וירו בו שוב ושוב עד שלא היה ספק במותו והקהל מחה כפיים. אין כל הצדקה לירי באש חיה על מנת להרוג ולכנות זאת ''המחבל נוטרל''. בשביל לנטרל אדם שמסוכן לבריות יש אקדחי טייזר. ח''כ יאיר לפיד, הדיקטטור של מפלגתו הנושאת את השם ''יש עתיד'', (אני מקווה שתעלם במהרה) קרא לציבור להרוג מחבלים. הוא ממשיך מסורת ''מפוארת'' של אביו, טומי לפיד, פשיסטן מסוכן, שהציע בשידור ישיר בטלוויזיה להניח שש מכוניות תופת במרכזים של שש ערים פלסטיניות. דורית ביניש, בתפקידה הקודם כפרקליטת המדינה, שקלה להעמידו לדין. לדידי היה עצוב לראות פעם נוספת את התקרנפותם של עיתונאים. כל קריין או קריינית חדשות משתמשים בשפה המכובסת של השלטון. כאשר מגיע ערבי לאולפן הוא לא מרואיין אלא נחקר. הקריינים והפרשנים רואים עצמם כזרוע של השב''כ. אשר להסתה נראה כי נתניהו סובל מעיוורון כאשר מדובר ברשת החברתית הישראלית. הרשת הישראלית שטופה בהסתה נגד ערבים ואנשי שמאל כולל קריאה לרציחתם.

עתה אנסה להחזיר למילים את משמעותן. מה שמתרחש כאן בשבועות האחרונים אינו ''גל טרור'' אלא מרד עבדים ספונטני. ישראל מחזיקה את העם הפלסטיני בתנאי עבדות קרוב לחמישים שנים. אני מניח שבקרבו של כל פלסטיני או פלסטינית שוכן ספרטקוס קטן במצב רדום ואין לדעת מתי יתעורר. צעיר בן 19 לא זקוק להסתה בכדי לדעת שהוא חי בזבל. הוריו כבויים, אין אור בעיניהם. מבן משפחה שמע כי הוריו היו עצורים ועברו עינויים. הם לא מדברים על כך, תופעה מוכרת אצל ניצולי שואה. נפשו יוצאת לסייע להוריו אבל אינו יודע איך; הוא כבר הוזמן לנציג השב''כ באזור מגוריו והוזהר ''לא לעשות שטויות'' ואם ידווח על מעשי חבריו יבוא על שכרו. הוא נולד לתוך הכיבוש כך גם הוריו. הוא לא רואה אור בקצה המנהרה ואיבד תקווה לשינוי. הוא מגיע למסקנה שמותו עדיף על חייו. הספרטקוס שהיה עד כה רדום מתעורר ומחליט שבדרכו אל החופש מהעבדות הוא ייקח עמו כמה שיותר אנשים בני עם האדונים. בישראל אוהבים להתקרבן ומיד משתמשים בסגנון הרחמים העצמיים ב''שוב רוצים להרוג יהודים''. להערכתי זה בכלל לא מעניין אותו אם הנדקר הוא יהודי או דרוזי או פולני שבמקרה נקרה על דרכו.

הוא לא יודע מי שמאל ומי ימין מי בעד הכיבוש ומי נגדו בשבילו כולנו שייכים לעם האדונים. הספרטקוס שבו אומר: אני לא נפרד מהעולם הזה ללא מאבק עם הכובש. אין לי אקדח, אין לי רובה, אין לי טיל ואין לי טנק גם לא מטוס, יש לי רק את החבר סכין ואיתו אני יוצא למערכה.

שרטטתי כאן צעיר פלסטיני פרי דימיוני אבל משקף מצב קיים במשפחות פלסטיניות רבות. איפה הטרוריסטים? סבלנות, הנה הם באים. הבה נלך לשיעור ראשון בנושא הטרור.
מהו טרור? להלן ההגדרה כפי שמצאתי באינציקלופדיה למדעי החברה:

''טרור (מלטינית אימה): אמצעי האלימות הנקוטים בידי קבוצה שלטת או מנצחת לגבי הנשלטים או המנוצחים. וכן אימה שהם מפיצים בקרבם. מטרת הטרור היא תמיד לשתק את כוח התנגדותו ואת רוחו של היריב. אחד מסימניו הוא היעדר כל קביעות וסדר בנקיטתו, כך שאין לשער מראש - מתי, נגד מי ומדוע יאחזו באמצעים אלה (הוצאות להורג, גרירת אנשים מבתיהם למקום לא ידוע, גירוש, מחנות ריכוז, עינויים וכו'). אף הכרזה על מצב חירום, אינקוויזיציה, בילוש ופיקוח על ידי משטרה חשאית, תביעה מהאוכלוסייה להרבות במלשינות, בתי דין מיוחדים – כל אלה הם אמצעי טרור” (כרך ב' עמוד 607).

מתאים כמעט אחד לאחד לאופיו ומדיניותו של הכובש הישראלי. הערך נכתב על ידי ד''ר יונה פינק ז''ל ב-‏1964 שלוש שנים לפני מלחמת יוני 1967. יותר משהכותב צפה את העתיד הוא דייק בסימני ההיכר של משטרי טרור.

אז איפה הטרוריסטים? הנה אני מתכבד להציגם לפניכם שמם וכתובתם ידועים: נתניהו, יעלון, בנט, רגב, שקד ושאר חברי הממשלה. אבל הם רק חוליה בשרשרת ארוכה של טרוריסטים. כל ממשלות ישראל מאז יוני 1967 הן ממשלות טרור. התחילה בכך ממשלת אשכול עם סיפוח מזרח ירושלים והקמת התנחלות בגולן, ועד ימינו אלה. כל המטכ''לים והרמט''כלים כל הקצונה הבכירה והזוטרה ששירתו את הכיבוש וההתנחלויות הם טרוריסטים. כל אנשי השב''כ הם טרוריסטים כך גם כל שוטרי מרחב יו''ש כפי שמכונה האזור בשפת הכיבוש. טרוריסטים הם גם כל השופטים הצבאיים והשופטים האזרחיים שנתנו גיבוי לטרור הכיבוש. ולא נשכח את הבנקים שפתחו סניפים בשטחים הכבושים כדי לנרמל את הכיבוש. ומה עם בעלי המסעדות שהעסיקו ילדים פלסטינים בתנאי עבדות, גם זה חלק מהטרור הישראלי. וזאת לא הרשימה המלאה. כמובן רמת האחריות משתנה מתפקיד לתפקיד. אין דין טרוריסט חייל שנשלח להעיר ילדים בלילה וחוטפם למעצר כדין המפקד ששלח אותו ואין דין טרוריסט שולחן הכתיבה כדין הטרוריסט העוסק בעינויים בפועל. אבל כל הנזכרים כאן הם טרוריסטים על פי ההגדרה האנציקלופדית. אי אפשר להעמיד לדין עם שלם, הגם שרובו תומך בכיבוש אבל, בל נשכח, יש גם ציבור לא קטן של מתנגדים ונאבקים בכיבוש. אפילו משפטי נירנברג כללו רק קבוצה נבחרת של פושעים לפי רמת האחריות (אם לא הסתתר ונמלט). אני מקווה שיום אחד יימצא ההיסטוריון שיכתוב את רשימת הבושה של טרוריסטים ישראלים.

האם פירוש הדבר שאני תומך בסכין או באבן? לא בזה ולא בזה. אני רק מכיר בזכותו של עם תחת כיבוש להיאבק לשיחרורו משליטה זרה. אינני מכתיב למדוכא באלו דרכים יבחר להיעזר במאבקו, אבל אם ישאל לדעתי לא אסתיר את העדפתי מאבק לא אלים עדיף.

מספר מילים על הדילמות של איש שמאל מתנגד כיבוש. אכתוב בלשון רבים כי הדילמות הן לא רק שלי. אנחנו מתנגדים לכיבוש, כותבים ומפגינים נגדו, אבל בה בעת אנו גם בני העם הכובש. משלמים מיסים לממשל טרוריסטי (למרביתנו אין ברירה כי כשכירים הניכוי במקור). מכוח היותנו יהודים אנו נהנים מזכויות יתר רבות שמשטר האפרטהייד מעניק לנו. יש בינינו יוצרים מוכשרים וחשובים שמקבלים פרסים מממשלת הטרור, אינני שופט זאת כי אני ער גם לאילוצים, יש משפחה, ילדים ופרס כזה מסייע לעמוד בהוצאות היקרות. אינני שוכח כי גם אני סברתי פעם שאפשר להיות עובד מדינה ולפרסם מאמרים ביקורתיים על מדיניות הממשלה - לא בבית ספרנו אמרה, והעמידה אותי לדין בגין ביקורת פומבית על מדיניות הממשלה. בית הדין גזר עלי פיטורים ושלילת גימלה וזו הוחזרה לי בערעור לעליון. בהפגנות שמאל בכיכר רבין שמתי לב לתופעה שחוזרת על עצמה שוב ושוב: מסתיימת ההפגנה ויש נהירה לבתי קפה ומסעדות. המצפון נקי שהרי השתתפנו בהפגנה.

לא כל אחד יכול לעשות מה שעשה המשורר-הסופר-המחזאי שמעון צבר. האיש המוכשר הזה, שמקומו בצמרת אנשי הרוח והאמנות בישראל היה מובטח, החליט כי אינו רוצה לקחת חלק בכיבוש וב-‏1968 היגר עם משפחתו ללונדון ושם עבד כפועל בנין. מה שחסר לנו בשמאל הישראלי הוא הנהגה נחושה ומסורה לעניין השלום והשוויון לפחות כמו מסירות המתנחלים לעניינם, ונוער גבעות שמאלי שינטרל את זה הימני. מאחר ואין לנו לא זה ולא זה התוצאה היא שהפשיזם עובר והעתיד נראה מפחיד.

לסיכום: לא גל ולא גלים אלא צונאמי של טרור מידיה של מדינת טרור מול ניסיונות של בודדים שנואשו משינוי.
כך הפכה ישראל את העם היהודי מעם הספר לעם הטרור. את מרכולתה בתחום זה היא מייצאת לארצות טרור אחרות. יצוא תפוזים, שפעם היה סימן ההיכר של ישראל, הוחלף ביצוא שיטות ואמצעי טרור.







http://www.faz.co.il/thread?rep=175715
אין טיפש גדול מחכם למחצה
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 19/10/2015 שעה 6:09)

להגדיר טרור את מעשי שלטון אך להמנע מהגדרה זו לגבי ''עבדים'' מורדים היא סוג של שקר הנקרא ''שקר המגירה'' . כלומר הסתרת עובדה חשובה .
במיקרה של הסיכסוך בין פלסטינים ערבים לבין פלסטינים יהודים , ניתן לראות בבירור את הופעת הטרור מצד הערבים וצמיחתו ההדרגתית במהלך 130או 140 שנה .
שריפת יבול , גניבת יבול וציוד חקלאי , מכות , אונס , רצח היו חלק נפוץ מהטרור הערבי בפלסטינה , טרור נגד יהודים . יהודים שקנו קרקעות בכסף מלא ובמחירים מופקעים . יהודים אשר כונו בהמשך ''קולוניאליסטים'' , כאילו השתלטו על האדמות ללא תשלום מלא .
גלים של טרור ערבי נגד יהודים היו בשנת 1922 , 1929 ולאורך התקופה שבין 1936 עד 1939 . טרור שהתחדש מיד עם סיום מלחמת העולם השניה . מה שאנחנו קוראים מלחמת תש''ח והערבים קוראים נאקבא החל עם טרור ערבי , מיד למחרת החלטת האום על הקמת 2 מדינות פלסטיניות . החלטה שכללה את בינאום ירושלים . החלטה שהערבים דחו .
לאחר שהיהודים הפלסטינים ניצחו את הערבים הפלסטינים והקימו מדינה , המשיכו הערבים בטרור נגד היהודים . טרור שפרטיו מצויים בכל עיתון בארץ .
התעלמות מכל זה היא סוג של רשע . האשמת צד אחד תוך התעלמות מכוונת היא שקר .
שקר שגדאון ספירו שיכנע את עצמו בנכונותו . שקר שגדעון ספירו מפיץ , למזלנו במגבלת יכולתו .
בדבר אחד אני מסכים עם ספירו . הפער הכלכלי אשר בגללו מצבם הכלכלי של הערבים נמוך מזה של היהודים . פער שחלקו נובע מחוסר השכלה וחלקו נובע מחוסר יוזמה . פער שספירו קורא לו ''עבדות'' . לפי הקריטריונים של ספירו גם אני הייתי עבד . אבל האמת היא כי לעבדים לא הייתה ברירה , אבל לי כמו לערבים הייתה ויש ברירה שאין לעבד אמיתי .
לאחרונה צפיתי במאות אלפי אנשים שהלכו ברגל לכוון גרמניה . אנשים אשר ממשלת הונגריה מנעה ככל האפשר את מעברם דרך הונגריה . תחילה נקראו אלה ''פליטים מסוריה'' . בחלוף זמן התברר כי מיעוטם סורים ורובם מהגרי עבודה מאפגניסטן ומסומלי (?) .
זו ברירה הקיימת גם עבור ערבי-פלסטיני אשר ''צעיר בן 19 לא זקוק להסתה בכדי לדעת שהוא חי בזבל . הוריו כבויים , אין אור בעיניהם. מבן משפחה שמע כי הוריו היו עצורים ועברו עינויים . הם לא מדברים על כך , תופעה מוכרת אצל ניצולי שואה . נפשו יוצאת לסייע להוריו אבל אינו יודע איך ; הוא כבר הוזמן לנציג השב''כ באזור מגוריו והוזהר ''לא לעשות שטויות'' ואם ידווח על מעשי חבריו יבוא על שכרו . הוא נולד לתוך הכיבוש כך גם הוריו . הוא לא רואה אור בקצה המנהרה ואיבד תקווה לשינוי'' זאת כתב ספירו .
האם נקט אותו ''ספרטקוס'' במאמץ ללמוד , ליזום , לצאת ממעגל העוני ?
מאמץ שעשו רבים מבני עמו ?
לא !
הרבה יותר קל לקנא בהצלחת אחרים , לצבור שינאה , להשתכנע מהסתה שיקרית ולהוציא את כל הזבל הנפשי בדקירות סכין כלפי ''חזירים וקופים'' כמו שדתו מכנה יהודים .
זו תמונה של העם אשר ספירו רוצה בייקרו . עם של טרוריסטים מלידה . עם שדתם טרוירסטית . עם שמאמינים בשקרים שהם עצמם אומרים אומרים , כמו ג'וחא בבדיחה הידועה .

והיות וגדעון ספירו כל כך מומחה לענייני ספרטקוס , ברצוני להוסיף דבר או שניים בענינו .
1 – ספרטקוס במאבקו להשתחרר מעבדות , אימץ בעצמו את העבדות על אחרים .
2 – לאורך מאות קילומטרים מדרום איטליה עד רומא צלב קרזוס את לוחמי החופש של ספרטקוס .

http://www.faz.co.il/thread?rep=175716
הערה על האשמת צד אחד
דוד סיון (יום שני, 19/10/2015 שעה 8:34)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

א. לפי המושגים שלך אפשר להאשים אותך במה שאתה מאשים את ספירו.
אתה רואה בברור הופעת טרור ערבי ולא רואה את תופעות הטרור היהודי לאורך ההיסטוריה.

על כן אפשר לכנות את דבריך ''שקר המגירה'' ו-או פשוט שקר.

מספיק תקרא את מכתבו של אחד העם מאייר, תרנ''א (http://benyehuda.org/ginzburg/Gnz019.html). למשל הקטע:
''עתה הנה עזבתי את הארץ משאת נפשי, עזבתי בלב נשבר ורוח נכאה... עד כמה מוכרחים אנו להיזהר לבלתי עורר עלינו חמת עם הארץ על ידי מעשים מגונים,... ומה עושים אחינו בארץ ישראל? ... מתהלכים עם הערביים באיבה ואכזריות, משיגים גבולם שלא בצדק, מכים אותם בחרפה בלי כל סיבה מספקת, ומתפארים עוד כי כן יעשו, ואיש אין אשר יעמוד בפרץ ויעצור בעד הנטייה הבזויה והמסוכנת הזאת''.

ב. גם התמונה שאתה מצייר לגבי רכישת האדמות על ידי היהודים לא בדיוק נכונה.

ג. באופן כללי הגישה שלך לכנות שקר דברים שמבליטים את החצי הריק (או המלא) של הכוס, היא שגויה משום שהיא מבוססת על דרישה שכל דבר שאתה כותב יהיה אובייקטיבי. זו דרישה שמעטים מאד יכולים לעמוד בה:
ג.1 מעטים מאד הם בעלי רמת ידע גבוהה מספיק.
ג.2 אין אדם שלא מערב דעות קדומות או השקפת עולם בניתוח עובדתי של המציאות.

ד. האם ראוי לכנות את הדברים שכתבת שקר משום שלא היית מודע, שכחת או לא רצית להזכיר את מכתבו של אחד העם?

http://www.faz.co.il/thread?rep=175718
הערה על האשמת צד אחד
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 19/10/2015 שעה 11:42)
בתשובה לדוד סיון

ככל הידוע לי , מה שספירו מכנה טרור , התחיל בפעולות של ערבים ולא של יהודים . ואם זה נכון אז מעשי היהודים הם תגובה .
לי ידוע כי לפחות ההתקפה ביום 30/11/437 היא התחלה כזו כאשר ציר הזמן מתחיל עם החלטת ההקמה של 2 מדינות פלסטיניות .
אבל - אני תמיד מוכן ללמוד . אם תציג כרונולוגיה של טרור מהמאה ה-‏19 זה יכול לשנות את דעתי .
בכל מקרה , אינני מחשיב את דברי אחד-העם וזאת ראשית מפאת כבודו אבל בעיקר מפני שלא בדקתי מה היה המצב שהוא הכיר באותו זמן .
כאשר אני רואה את דפוס ההתבטאות של קומץ השמאל בישראל אשר ג.ספירו אחד מהם וכאשר אני מכיר על בוריה את עמדתו של אורי אבנרי המוכר לי מצויין , אני נוטה לחשוב כי אחד-העם היה משתלב יפה איתם .

וכל זה אומר כי לא היה אצלי ''כשל המגירה'' .

ב - חצי הכוס המליאה (או הריקה) יכולה לבוא מכמה סיבות -
ב1 - האם רכישת האדמות בתקופה טרם הקמת מדינת ישראל היו לא בכסף מלא ? ואם כך היה באיזה היקף מדובר באופן מוחלט ובאופן יחסי ?
ב2 - אי ידעה . זה מאפשר להציג עובדות למי שסבור כי התמונה היא לחציאין .
ב3 - הסבת הדיון מהעובדות בגלל חשיבה אוטומטית . זה לדעתי ''איש הקש'' .
ב-‏4 הטעיה מכוונת על ידי מתדיין וזה לדעתי ''הרינג אדום'' .

במקרה של אורי אבנרי המוכר לי טוב , הוא עסק בהטעיה בנוסח איש הקש ועבר להטעיה בנוסח הרינג אדום . ההכרות שלי עם כתיבתו של ספירו קצרה יותר ולדעתי הוא מיידית נוהג מנהג ''הרינג אדום'' .

היעדר תגובות שלו הם חלק מאותה טקטיקה . ככל הזכור לי הוא השיב בעבר וטענותיו היו לא נכונות או לא לוגיות .

ג - אכן קשה להגיב אובייקטיבית . יש האומרים כי לעולם אסור לאשר חלק מטענות היריב . את זה עושה ספירו בהתמדה וגם אתה נוהג כך הרבה יותר ממני למשל .
ג1 - אמנם חסר הרבה יידע , אבל כשהדיון נשאר ענייני העובדות נחשפות עד השוואת היידע בין שני הצדדים .
ג2 - נכון באופן אבסולוטי אך שגוי ברמה הכמותית . יש מי שמערבבים הרבה , יש מי שמערבבים מעט ויש כאלה אשר כמעט ולא .
ד - לא . לא הייתי מודע למכתבו של אחד-העם וייחסי לדבריו מופיעים למעלה .

http://www.faz.co.il/thread?rep=175719
גם ההודעה כעת סובלת מהכשלים שיחסת לספירו
דוד סיון (יום שני, 19/10/2015 שעה 17:53)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

בהחלט קיימים אצלך כל הכשלים שאתה מייחס לספירו וכעת הוספת
עוד כמה סיבות. העובדה שבלי לבדוק את העובדות ההיסטוריות מהתקופה בה נכתב מכתבו של אחד העם, החלטת לאן לשייך את עמדתו על המצב היא סיבה אחת טובה.

העובדה שלמרות זאת אתה מצהיר כי לא היה אצלך כשל המגירה היא עוד סיבה שהכשלים האלה קיימים בדברים שכתבת כאן. גם שאלתך, ב1, היא סיבה לכך.

העובדה שאת דורש מאחרים לקיים מה שאינך מקיים (גם לפי הודעתך כעת) בעצמך היא עוד כשל. גם ההתגוננות כי אחרים נכשלים בכך יותר ממך איננה מנקה אותך או מסירה את הכשל מדבריך.
זו גם טענה שאין ביכולתך להוכיחה ולכן היא לא עניינית וחסרת ערך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=175721
טקטיקה נפוצה שלך
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 20/10/2015 שעה 5:55)
בתשובה לדוד סיון

במקום להראות שטענותי כלפי ספירו שגויות עברת לתקוף אותי .
לפי שיטה זו צריך המבקר להיות טוב יותר מהמבוקר .
זו שטות .

העובדות בעינן .
היהודים קנו אדמות בכסף מלא ובמחירים מופקעים .
הערבים תקפו את היהודים בטרור .
היהודים התגוננו .
הערבים סירבו להחלטת האום ופתחו במלחמה .
הערבים הפסידו .
ספירו תומך בנראטיב הערבי .

http://www.faz.co.il/thread?rep=175722
הראיתי שאם טענותיך כלפי ספירו תקפות הן תקפות כלפי הודעותיך!
דוד סיון (יום שלישי, 20/10/2015 שעה 8:09)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

א. המשפט הראשון שלך הוא טענה מופרכת. בשום מקום לא תקפתי אותך אלא את גישתך.
ב. הראיתי שהכשלים שאתה מייחס לספירו מופיעים בהודעות שכתבת כאן.
ג. גם בהודעה כעת הכשלים האלה קיימים.

הצגתי דוגמה (מכתבו של אחד העם) שמעידה שתאוריך את המציאות לא נכונים. לפי גישתך כלפי ספירו דבריך הם שקר. כעת אציג לך עוד מידע שפרושו שדבריך לא נכונים:
ישנו ספר של האוניברסיטה הפתוחה, ''בין ציון לציונות, תולדות הציונות 1881 - 1914'' (https://books.google.co.il/books?id=7t8VG0sYDzoC&...), שמציג עדויות דומות לזו של אחד העם.

ד. ישנם עוד ספרים שמציגים עובדות שעל פיהן טענתך כי ''היהודים קנו אדמות בכסף מלא...'' וכי 'היהודים רק התגוננו' איננה נכונה, במקרה הטוב
1. פיטרס, ג'ואן, ''מאז ומקדם, מקורות הסכסוך היהודי-ערבי על ארץ־ישראל'', הוצאת הקיבוץ המאוחד, 1988 (ראה למשל ע' 167).
2. בארי, אליעזר, ''ראשית הסכסוך ישראל-ערב'', המכון לחקר המזרח התיכון, אוניברסיטת חיפה, ספרית פועלים, 1985.

יוצא שאם גישתך תקפה הרי שטענותיך כלפי ספירו תקפות גם לגבי ההודעות שלך כאן, כולל האחרונה:
- אותם כשלים שיחסת לספירו קיימים בהן.
- אם נכון לטעון שספירו משקר הרי שזה נכון באופן מובהק.

ה. לא הראית שטענותיך כלפי ספירו נכונות. לכן אין צורך להראות את ההיפך. בכל זאת הבהרתי מדוע גישתך שגויה, ולכן גם טענותיך לגבי ספירו שגויות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=175736
אחד העם, שניים המסחרה
בצלאל פאר (יום ראשון, 25/10/2015 שעה 0:30)
בתשובה לדוד סיון

ז'בוטינסקי מעיד ''באתי אל אחד העם. זה היה חודשים אחדים לפני מותו. 'צר לי מאוד, הגיד לי הישיש הגדול במעמד מזכירו מר פוגרבינסקי, צר לי מאוד כי נתנו פירוש לדברי, אשר לא רציתי בו''.

עדיפים עלי דברי אחד העם ועדותו של ז'בוטינסקי שדיבר עם האיש, מאשר פרשנותך הרחוקה והמגמתית.


http://www.faz.co.il/thread?rep=175741
עוד אחת מטענותיך המופרכות
דוד סיון (יום ראשון, 25/10/2015 שעה 5:10)
בתשובה לבצלאל פאר

א. כדאי לדייק זו עדותו של קסרי על עדותו של ז'בוטיסקי.
ב. דבריך המגמתיים הם פיספוס גדול. הציטוט מדברי ז'בוטינסקי איננו עוסק בשום פרשנות שלי על דברי אחד העם.
ג. חבל שהמגמתיות שלך מאפילה על שיקול הדעת שלך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=175743
עוד אחת מטענותיך המופרכות
בצלאל פאר (יום ראשון, 25/10/2015 שעה 8:25)
בתשובה לדוד סיון

א. עדיף עדות שמיעה ומעדות פוליטית מגמתית.
ב. עדות ז'בוטינסקי משמעוצתה שלילת פרשנותך.
ג. היכן המגמתיות בהבאתץ תיעוד היסטורי?

http://www.faz.co.il/thread?rep=175745
מה בעצם טען ז'בוטינסקי?
דוד סיון (יום ראשון, 25/10/2015 שעה 9:40)
בתשובה לבצלאל פאר

בקונגרס הציוני ה-‏17 (1931) אמר ז'בוטינסקי:
''... גם אחד-העם מחה, לפחות פעם אחת, כשניסו לטעון בשמו, כי רעיונו בדבר מרכז רוחני פירושו גיטו. בשנת 1926, שלשה חדשים לפני מותו, היתה לי שיחה עמו, בנוכחות מזכירו, פוגרבינסקי. בשיחה זו אמר אחד העם: 'לא כך ציירתי לעצמי את הדבר'. והוא ציווה על מזכירו להביא את מאמרו 'שלש מדרגות'. ושם הראה לי, שחור על גבי לבן, מה פירושו של רעיון המרכז הרוחני: 'ארץ שבה נהיה אנחנו הרוב''' (זאב ז'בוטינסקי, ''נאומים'', 1927 – 1940, עמ' 123 – 124).

מה כתב אחד העם (http://benyehuda.org/ginzberg/shalosh_madregot.html):
''... הזכות הזאת היא: שגם אנחנו נהיה ה''רוב, בארץ אחת תחת השמים, ארץ אשר זכותנו ההיסטורית בה אינה מוטלת בספק ואינה צריכה לראיות רחוקות, ואשר בתוך אוירה ההיסטורי יתפתחו חיינו הלאומיים באמת לפי רוחנו...''

http://www.faz.co.il/thread?rep=175750
מדוע אתה מקפיד לתמוך בפלסטינים?
יאיר (יום ראשון, 25/10/2015 שעה 13:00)
בתשובה לדוד סיון


http://www.faz.co.il/thread?rep=175751
שאלתך לא עניינית!
דוד סיון (יום ראשון, 25/10/2015 שעה 14:02)
בתשובה ליאיר

העניין שלי הוא איסוף עובדות היסטוריות וניתוח
המשמעותן.
מעבר לכך אני אזרח נאמן למדינת ישראל ולחוקיה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=175755
שאלתך לא עניינית!
יאיר (יום שני, 26/10/2015 שעה 10:37)
בתשובה לדוד סיון

הנאמנות שלך לחוקי מדינת ישראל אינה העניין.

העניין הוא התמיכה הפרו-פלסטינית הבלתי מסוייגת שלך שהיא מקוממת מאד!

ניתוח ''העובדות ההיסטוריות'' שלך לוקה מאד בחסר, מגמתי, ומן הסתם מתעלם מהפשעים והמחדלים של ההנהגת הפלסטינית לאורך 100 שנה ונטייתה לאלימות. לא הזכרת ולו במילה אחת את התמיכה שלהם בנאצים בזמן מלחמה''ע ה- 2 והתמיכה שלהם בפתרון הסופי של היטלר.

לאיזה צד אתה בדיוק שייך ד''ר סיוון?!
רק חסר שדגל פלסטין יתנוסס בראש הפורום כדי שהתפאורה תהיה מושלמת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=175758
שאלתך לא עניינית!
דוד סיון (יום שני, 26/10/2015 שעה 13:53)
בתשובה ליאיר

טענותיך הן מעשה דמגוגיה נבזי. כדי שאולי תבין אציין כי:

א. לפי שיטתך אפשר לטעון שאתה נאצי-אנטישמי, רוצח ועוסק בזנות.
מדוע? כי הטענות שלך לוקות ''מאד בחסר, מגמתיות, [שקריות] ומן הסתם אתה מתעלם'' מפשעי הרצח של הנאצים, רוצחים פליליים אחרים ומעשי הזנות.

מאד בחסר, מגמתיות, שקריות ומן הסתם אתה מתעלם מפשעי הרצח של הנאצים, רוצחים פליליים אחרים ומעשי הזנות.

ב. לפי שיטתך אפשר גם להוסיף כי ''רק חסר שדגל [נאצי] יתנוסס בראש [ביתך]''.

http://www.faz.co.il/thread?rep=175759
שאלתך לא עניינית!
יאיר (יום שני, 26/10/2015 שעה 14:03)
בתשובה לדוד סיון

א. חבל שאתה בוחר בהתקפה פרועה ומשוללת רסן במקום להתמודד עניינית עם מה שכתבתי. דבריך הם על גבול הוצאת דיבה.

ב. אני מסיים פה את הדיון אתך. אין פלא שהפורום שלך נראה כך. הגישה הפגומה שלך מבריחה כותבים טובים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=175763
שאלתך לא עניינית!
דוד סיון (יום שני, 26/10/2015 שעה 17:36)
בתשובה ליאיר

מי שבחר בגישה שהיא התקפה פרועה משוללת רסן ומשוללת יסוד זה
אתה, יאיר.

מצד שני, כאשר מראים לך מה אפשר לעשות על ידי שימוש בגישתך
משוללת הרסן אתה נפגע כאילו התקיפו אותך...

http://www.faz.co.il/thread?rep=175765
שאלתך לא עניינית!
יאיר (יום שני, 26/10/2015 שעה 20:26)
בתשובה לדוד סיון

אתה יודע, אתה באמת איש הזוי שאין לו טיפת מודעות עצמית.

אני כותב לך שהשקפתך היא פרו-פלסטינית ואתה משתולל בצורה פרועה וארסית ומכנה אותי ''נאצי, אנטישמי, רוצח ועוסק בזנות''. איפה בדיוק הסימטריה בין דבריי השקולים והנכונים לבין דבריך הפרועים, הבוטים והשקריים?

הדיון אתך חסר משמעות כי הגישה שלך דפוקה וחסרת תקנה. אתה משתלח בכל הכותבים בפורום במתודה שחוזרת על עצמה כחוט השני עד שהדיון נהרס. גם הבודדים שעוד טורחים לכתוב ולהגיב כאן ''זוכים'' לחטוף את נחת מקלדתך.

פרט לכך ואף חמור מכך הוא שאתה מצודד בעמדת הפלסטינים ומגן עליהם ממש בחירוף נפש. זו הסיבה שכתבתי לך שראוי שדגל פלסטין יתנוסס בראש הפורום שלך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=175767
אתה ממשיך בהתקפה שלוחת רסן!
דוד סיון (יום שני, 26/10/2015 שעה 23:38)
בתשובה ליאיר

התחלת עם בגישה שהיא התקפה שלוחת רסן ומשוללת יסוד ואתה ממשיך גם כעת.
א. דבריך לגבי השקפתי אינם נכונים שקריים, דמגוגיים.
ב. דבריך איך אני מכנה אותך גם הם שקר וכזב, או שפשוט אינך מבין את אשר אתה קורא.
ג. אחרי כל זה אתה מתלונן 'שנהרס דיון' שבעצם לא התחיל.

ואתה מסיים באותה התקפה שלוחת הרסן ומשוללת היסוד בה התחלת את הופעתך כאן.

לפי גישתך משוללת היסוד אפשר לטעון ''שאתה מצודד בעמדת הפלסטינים ומגן עליהם
ממש בחירוף נפש''. לכן ראוי ''שדגל פלסטין יתנוסס בראש ה[בית] שלך''.

http://www.faz.co.il/thread?rep=175768
אתה, ד''ר סיון, ממשיך בהתקפה מילולית פרועה!!!
יאיר (יום שלישי, 27/10/2015 שעה 7:05)
בתשובה לדוד סיון

א. הדברים נכונים מאד. הגישה שלך היא בהחלט פרו-פלסטינית ואנטי-ציונית. הפכת להיסטוריון של הפלסטינים שחוקר את ''העובדות ההיסטוריות'' כהגדרתך. רק חבל שאתה לא מציין את העובדה הפשוטה שאותו ''עם פלסטיני'' בוחר כבר שנים רבים בדרך הטרור ולא בדרך השלום וטובח רבים מבני עמנו היקרים.

ב. אתה גם שקרן, מאחז עיניים וגונב דעת. שלל הכינויים שכינית אותי כתובים בלשון בהירה בהודעתך הקודמת.

ג. לא ניתן לנהל אתך שום דיון רציני ומעמיק. אתה נוקט בדרך בוטה ואלימה כלפי הכותבים ומנצל את היותך בעל הבית.

http://www.faz.co.il/thread?rep=175769
אתה, יאיר, ממשיך בהתקפה מילולית פרועה!!!
דוד סיון (יום שלישי, 27/10/2015 שעה 9:12)
בתשובה ליאיר

* אתה ממשיך עם הגישה שלך כאילו אני 'מתעלם' או 'לא מצין' כל מיני עובדות, ללא הצגת כל אסמכתא (למשל להראות שלא כתבתי על הטרור הפלשתינאי). נקודת המוצא שלך היא שגויה, והעובדה שאתה חוזר עליה ללא אסמכתא רק עושה אותה שגויה ולכן שקרית ודמגוגית.

הכי בולט שלעצמך אתה מרשה להתעלם ולא לציין עובדות רלוונטיות לדיון שאליו הצטרפת. זה כמובן לא מפריע לך לדרוש ממני מה שאינך דורש מעצמך.

* סעיף א' שלך מבוסס על הנחות שקריות:
- אינני היסטוריון והצפיה שלך שבכל דיון אציג את כל העובדות שחסרות בעיניך היא מופרכת וגם מוגזמת ביחוד כאשר אנשים אחרים בדיון עושים זאת היטב. למשל בפתיל הדיון הנוכחי עושה זאת ''המפלגה...'' (תגובה 175715), ואין בהודעות שלי שלילה של העובדות שהוא מזכיר על טרור פלשתינאי.
- כבר מספר שנים שאני כותב כאן בפורום ובין השאר כתבתי גם על הטרור הפלשתינאי ועל הסיבות לו (למשל ב-<דיון 1979>, ב-<דיון 2650>, ב-<דיון 3338> וב-<דיון 4640>).
- לכן גם סעיף ב' שלך סובל מאותן הבעיות.

* סעיף ד' גם הוא מכיל שקר בוטה ונבזי:
- העובדה שציינתי שלפי גישתך משולחת הרסן וחסרת הבסיס אפשר ''אפשר לטעון שאתה...'' אין משמעותה שכיניתי אותך ... אלא רק שאפשר.
- אתה לעומת זאת כינית אותי וגידפת אותי בלי הצגת כל סייג.
- המשפט הראשון כולו הקדמה שקרית-דמגוגית.

* לאור העובדות האלה ברור שטענותיך העיקריות חסרות בסיס ולכן חבל שאינך שם לב שזאת המציאות וממשיך להתקיף באופן משולח רסן...

http://www.faz.co.il/thread?rep=175770
ערימת הבלים. לא אטרח לדון אתך, זה חסר תועלת!!
יאיר (יום שלישי, 27/10/2015 שעה 11:12)
בתשובה לדוד סיון


http://www.faz.co.il/thread?rep=175771
כפי שטענתי, יאיר, אתה עוסק בדמגוגיה עלובה!!!!
דוד סיון (יום שלישי, 27/10/2015 שעה 12:01)
בתשובה ליאיר

יצאת בהתקפה משתלחת חסרת רסן כאילו יש לך סיבות ענייניות-ריאליות. אבל התוצאה, לפחות
כרגע, היא שאין לך שום אסמכתא להשתלחות הנבזית כתבת הצהרות שקריות-דמגוגיות, כמו
כל העוסקים בדמגוגיה.

בנוסף, במידה רבה אתה מזכיר לי את אותם בני אדם שתקפו את הנשיא ראובן ריבלין בצורה
בוטה, כולל השימוש בביטוי 'יהודון בוגד' (http://www.jdn.co.il/news/533459).

מההתחלה לא טרחת לדון לכן אינני מופתע מהאיום שלך: ''לא אטרח לדון אתך''.

http://www.faz.co.il/thread?rep=175772
לא אטרח לדון אתך, זה חסר תועלת!!
יאיר (יום שלישי, 27/10/2015 שעה 12:24)
בתשובה לדוד סיון


http://www.faz.co.il/thread?rep=175773
אז אל תטרח!
דוד סיון (יום שלישי, 27/10/2015 שעה 12:51)
בתשובה ליאיר

כדאי לך, יאיר, לזכור שהמשמעות של האיום
שלך היא שעסקת בדמגוגיה...

http://www.faz.co.il/thread?rep=175717
גם אני נגד כיבוש
הזוהר הצפוני (יום שני, 19/10/2015 שעה 10:06)

גם אני נגד המיני-כיבוש הישראלי.כיבוש זה לא טוב.

אבל,הפתרון שלי הוא מהצד הנגדי.
טרנספר לכל הפלסטינים.ואז יהיה סוף לכיבוש.

http://www.faz.co.il/thread?rep=175737
גם אני נגד כיבוש
בצלאל פאר (יום ראשון, 25/10/2015 שעה 0:34)
בתשובה להזוהר הצפוני

כנראה שנצטרך לעשות את זה בזמן הראוי, אולי אפילו אם העבדוה תוביל את הממשלה.... ערבים יודעים לברוח, אז פשוט נצטרך לתת לערביי יו''ש את ''זכות הבריחה''. זה גם נכון לבצע על רקע הימשכותו של 'אביב הערבי' הנותן מצע נוח לבריחות ולהברחות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=175720
מרד הקוסקוס
הזוהר הצפוני (יום שני, 19/10/2015 שעה 21:43)

אני אדבר לאט.כדי שהשמאלנים וספירו יבינו טוב-

על מה כל הטרור הזה?
הערבים אומרים בגלוי.זהו טרור בגלל אל-אקצא.הבנתם?

לא כלכלה.לא כבישים ולא מידרכות.
אל-אקצא.

הם אומרים מה הם רוצים.והשמאלנים מפרשים אותם מהירהורי השמאל.
זו התקפת טרור בגלל המסגד.

חלק מהמחבלים היו מסודרים בעבודה.בעלי תואר באוניברסיטה.
זו לא הכלכלה,טמבל.
זו הדת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=175723
תוכנית המופתי להשמדת יהודי ארץ ישראל
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 21/10/2015 שעה 17:01)

מאמר בעיתון מאת חביב כנען .

http://www.faz.co.il/thread?rep=175724
המופתי תכנן משרפות ליהודים בעמק דותן
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 21/10/2015 שעה 17:02)

מאמר בעיתון מאת חביב כנען .

http://www.faz.co.il/thread?rep=175725
אחד העם......................תרנ''א.............חחחחחחחח
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 22/10/2015 שעה 11:38)


http://www.faz.co.il/thread?rep=175727
נגמרו לך ההמצאות אז אתה תוקף את בעל העדות!
דוד סיון (יום חמישי, 22/10/2015 שעה 18:40)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

כנראה שנגמרו לך הטענות הכאילו רציניות ולכן
בחרת לחזור ולתקוף את בעל העדות שמראה זאת.
ממש גבורה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=175728
נגמרו לך ההמצאות אז אתה תוקף את בעל העדות!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 23/10/2015 שעה 6:56)
בתשובה לדוד סיון

היות ואינך מבין כי אחד-העם היה א-ח-ד ולא סתם אחד אלא בעל התנגדות להתיישבות הפיזית בארץ , אדם שטען כי הארץ צריכה להיות מרכז רוחני ולא גשמי , אז זה מה שנשאר............
אמנם יכולתי להתאמץ וללכת לספריה ולהוציא אחד מאלה -

ארץ ישראל ויישובה 1917-1777
גאולת הקרקע בארץ-ישראל
ההתיישבות היהודית וטענת הנישול (1878–1948)
בעיית הקרקע בסכסוך הלאומי בין יהודים לערבים 1990-1917,

אבל החלטתי שהמאמץ לא יניב את שינוי דעתך או דעת גדעון ספירו . אילו היה זה קורה אולי הייתי מתאמץ .

במיוחד כאשר בימים אלה עולה מחדש עמדת הערבים בהנהגת שותפם של הנאצים ושל הדוקטור מכחיש השואה .

http://www.faz.co.il/thread?rep=175729
נגמרו לך ההמצאות אז אתה תוקף את בעל העדות!
דוד סיון (יום שישי, 23/10/2015 שעה 8:23)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

התירוצים שלך (למשל ''... התנגדות להתיישבות...'') לא ישנו את העובדות:
א. הכשלים שיחסת לספירו ממלאים את הודעותיך. זה הנושא העיקרי של הודעותי כאן.
ב. בנתיים לא סיפקת נימוק ענייני מדוע אתה דוחה את עדותו של אחד העם.
ג. העדות הזאת נתמכת על ידי עדויות אחרות (שחלק מהן הצגתי כאן).

עד לרגע זה לא התמודדת עניינית עם טענותי הנ''ל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=175730
נגמרו לך ההמצאות אז אתה תוקף את בעל העדות!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 24/10/2015 שעה 16:43)
בתשובה לדוד סיון

אתה הבאת קטע מדברי אחד-העם .
הבעיה היא שאחד-העם אינו איתנו .
לכן אי אפשר לנהל איתו דיון וברור .
אבל היות ואתה הבאת את דבריו
עליך להוכיח שהם אמת .
איך ?
על ידי הצגת מיידע רישמי על מספר היהודים שרצחו ערבים
ומספר הערבים שרצחו יהודים בשנה ההיא או זמן קצר לפניה .

בינתיים אני קורא את הספר ההתישבות היהודית וטענת הנישול של אריה אבנרי .
עד כה יש בספר נתונים שלא תומכים בעמדתך בנושאים עליהם התווכחנו בעבר .
אלה הם נתוני אוכלוסין , נתוני ילודה , הגירה תפיסת קרקעות על ידי ערבים ומלחמות בין שבטים ערבים .

http://www.faz.co.il/thread?rep=175732
נגמרו לך ההמצאות אז אתה תוקף את בעל העדות!
דוד סיון (שבת, 24/10/2015 שעה 18:06)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

הנושא שהעליתי איננו עמדתי מהעבר, אלא זאת שקשורה לגישתך שמייחסת כשלים
למאמרו של ספירו. טענתי היא שההודעות שלך סובלות מאותם כשלים ושבעצם
היא שגויה.

לצורך זה הצגתי קטע מדברי אחד העם ועוד ספר שמציג עדויות דומות נוספות,
שבעצם תומכות בדבריו. לצורך הדיון כאן בדבר גישתך זה מספיק אם לא
למעלה מזה. מה גם שלמרות הדברים שכתבת כאן לא הראית שהמידע שהצגתי
איננו נכון.

הנסיון שלך לשנות את הנושא לא עוזר לך לשלול את טענותי בדבר גישתך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=175735
הם אכן עבדים, אבל של הנהגותיהם ולא של ישראל
בצלאל פאר (יום ראשון, 25/10/2015 שעה 0:26)

הם לא פועלים מיזמתם אלא מהסתה רבת שנים ומהוראות הפעלה סדורות של מנהיגי השטח שלהם, שמפוצלים בין הארגונים השונים. למזלנו, אפילו דאע''ש כבר נטו ללון ביו''ש. ההסתה של אבו מאזן בשבועות האחרונים, מהקדימון שלו לפני עצרת האו''ם ועד לימים האחרונים רק הוסיפה רעל למדורת השבט הערבי.

''נותני העצות'' הם רבים וטובים. אבל ב''הארץ'' יש נותני עצות איוולת לפלסטינים בינהם גדעון לוי ואמירה הס שחצו כל גבול ונפשם רעה עליהם. להם מותר לכתוב מכתב תמיכה בטרוריסט הערבי התוקף אזרחים יהודים. וגדעון ספירו – יוק! בעת ההיא כל ... החריש! לכן העמדות מסוג זה שספירו מביע לא מחזיקות מים ורעועות מעצמן ובודאי שאנשים רציונליים מתרשמים מכתיבתו רק לרעה.

הערבי אינו ספרטקוס והעבריין משוחרר הכלא לא מפסיק לשתוק. כל הסיפורים שלהם גלויים לכולם. ספירו מנסה בכח להופכם ל''נצוֹלי שואה'' אבל למעשה הם יוצאים מפיו כ''ניצוּלי שואה'', שכן רבים מהם מתפארים ואפילו מוזמנים להרצאות בחו''ל. הם הוכים לאנשי גבוד בחברתם ואבו מאזן והרש''פ מעניקים להם תארים. הם לא שרידי שואה, העבריינים האלה, אלא זבלני שואה ולו רק משום שהם רעי לב ודעת שכל רצונם הוא לרצוח עוד יהודי. אבותיהם לחמו בשואה לצד הנאצים בבלקנים, ומנהיגם עודד את הנאצים להאיץ ברצח היהודים שמא חלק מהם יברחו לפלשתינה ושם תהיה לפלסטינים מלאכה רבה במחנה ההשמדה בעמק דותן, אותו קיווה מופתי שחברו הקרוב היטלר יבנה לו במתנה. לכן ניכר שדימיונו של ספירו הוא לא דימיון בכלל אלא מה שספירו היה רוצה שיהיה. אבל מה לעשות, היהודים כבר למדו מה זה נאציזם ולא יפלו שנית לרישתם, אפילו שספירו דוחק בהם!

אינני יודע אם ציטטת את יונה פינק בשלמותו או בדיוק לפי דבריו. אבל המשפט הראשון בהגדרה ''טרור: אמצעי האלימות הנקוטים בידי קבוצה שלטת או מנצחת לגבי הנשלטים או המנוצחים'', נשמע לי מפוברק. ממתי המונח 'טרור' שמור רק לקבוצה השלטת? להיפך,למה טרור מותנה בשלטון? האם אין טרור אנטי שלטון לגיטימי ותקין? מאופיו של הטרור שהוא דווקא נשקו של החלש, כפי שהתאפיין המונח הזה עם הזמן. שהחלש מתארגן במחתרת ופועל נגד הקבוצה החזקה השלטת במטרה להחלישה ולהשיג הישגים לעצמה, או לבצע הפיכה. לכן אין התניה במושג טרור, לאופיו או גודלו של מפעיל אותו. הטרור הפלסטיני התחיל לפני 47 שנות הכיבוש עליו מדבר ספירו. יונה פינק כתב את הערך הזה, באם הוא מדוייק, כאשר הטרור הערבי נגד ישראל כבר פעל כמה שנים טובות, תחת מאפיינים משתנים (כנופיות, פדאיון, מסתננים). מכאן הוכחה שהטרור הוא נישקו של החלש במקרה שלנו. ובטרור נלחמים באמצעים נוגדי טרור.

לכן האשמתו של ספירו את ממשלות ישראל בטרור היא מעשה דמגוגי חסר תקנה. אנחנו זוכרים שגם בגרמניה בשנות ה-‏30 הנאצים האשימו את היהודים בכל מיני עבירות והאשמות המצוצות מהאצבע כדי להצדיק את דרכם ובלבד שהם ירגישו טוב עם נפשם. גם ספירו כמוהם מפחד לגעת באמת כי היא תשלול את דעתו, ולכן הוא נרתע מלבקר באמת את נשואי תשוקתו – הפלסטינים. תחת זאת הוא עושה לו הקלות, קיצורי דרך, ותוקף את ממשלות ישראל וחיילי צה''ל שבסך הכל רצו לחזור הביתה בשלום, ללא כותרת של פיגוע בסוף היום.

ולספירו המכפישן אומר, כן, לישראל הזכות לרדוף אחר טרוריסטי השלום שלו. הדבר מעוגן באמנת ג'נבה הרביעית. ישראל מקיימת את אמנת ג'נבה במלואה, למרות שהריבון שממנה היא כבשה את יו''ש לא קיים יותר ביו''ש. ירדן ויתרה על זכותה לריבונות על השטח שכבשה שלא כחוק ב-‏1948. ישראל כבשה את יו''ש כחוק ב-‏1967 לאחר שהותקפה ע''י ירדן וזכותה להחזיק בכיבוש עד שיימצא פרטנר להסכם שיסכים לעשות שלום.
הירדנים בחוץ, הפלסטינים לא בפנים.

''תכנית השלבים להשמדת הישות הציונית'', 1974, היא עדיין ספר ההפעלה החם של אש''פ/רש''פ. לכן הרש''פ לא מוכן להכיר בזכות ישראל להתקיים כמדינה יהודית לצד מדינה פלסטינית ודורש שיראל תהיה ''מדינת כל אזרחיה'' [אבל הם מתנגדים לישיבת יהודים במדינתם, הם דוגלים ביודנריין]. לכן הפלסטינים דורשים את יישום ''זכות השיבה'' לכל מבקש. בשתי דרישות בסיסיות וראשוניות אלה, הפלסטינים יודעים שהם יחסלו את ישראל תוך זמן קצר. לצערי ספירו דוחק בנו להסכים לכך. אבל אנחנו לא נסכים.

דרך אגב, גם אני מכיר בזכותו של עם תחת כיבוש להיאבק לשיחרורו משליטה זרה. אינני מכתיב למדוכא באלו דרכים יבחר להיעזר במאבקו וככל שיבחר, אני אבחר את התגובה הנכונה. אבל מרגע שבחר אותו עם לפעול בכוח, שלא יתפלא ספירו אם אנחנו נגיב בכוח. לפלסטינים זכות להתנגד, ולנו זכות להתנגד להתנגדות. אני תומך בתגובה בלתי מידתית כדי לקצר את הלחימה, דבר שיואיל לשני הצדדים.

אני אומר חבל שלא כל היוצרים השמאלנים מלעיזי ישראל לא הלכו שבי אחרי שמעון צבר. היה יכול להיות הרבה יותר יפה כאן אם כל המלעיזים היו נבלעים אל תוך האופל באירופה. אין להם בעיה, הם לא צריכים להפליג 100 איש בסירה שיכולה להכיר רק 15 איש, כך שבריחתם תהיה לוקסוס. אז היינו יכולים לייצא יותר 'תפוזים' לנדכאי העם בגולה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=175792
אחד-העם . שנת תרנא וחוסר היידע שלו .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 30/10/2015 שעה 8:28)

הנה דברים שהעתקתי מהספר ''ההתישבות היהודית וטענת הנישל'' שכתב אריה אבנרי .
עיקר הדברים להלן נלקחו מעמוד 66 בספר.
=======
בשנים הראשונות היו עילות רבות להתנגשויות .....היהודים לא הכירו את החוקים והנוהגים המקובלים בקניית הקרקע , זכויות אריסים , זכויות מרעה וכדומה ....כשביקשו היהודים לקבלה (את הקרקע) פרצו סיכסוכים מלווים במעשי אלימות כי הפלאחים ראו את היהודים כמי שמנשלים אותם מאדמתם .... ואיבת השכנים הערבים הלכה והתעצמה... היו סכסוכים בין מתישבים ושכניהם בשל זכויות מרעה .היהודים התייחסו לנוהג זה כפגיעה ברכוש פרטי. הם גירשו את הרועים בכח , לקחו מהם חמורים או חלק מהעדר....השכנים (הערבים) ראו בזה התגרות ושלילת זכויות לגיטימיות .
===========
וכך ההסברים נמשכים ונמשכים .

אחד העם לא התכורר בארץ ישראל כאשר כתב את מאמרו משנת 1891 . המאמר נכתב לאחר ביקור כאן .
לכן הבנתו את המציאות הייתה מועטה .
הוא תיאר את מה שראה בלי להבין את המתרחש .
לא הייתה לו התמצאות בחוקי הקרקע התורכים .
לא הייתה לו הבנה כי הייחס של היהודים רוכשי הקרקעות וייחס הערבים האריסים היה שונה .
לא היה לו מעקב אחורי התפתחות הסיכסוכים .

כל זה השתלב טוב עם הגישה הביקורתית שלו כלפי העם שלו .
אני קורא לזה סיגנון של ''האמא הפולניה'' - ''אני אשב בשקט בצד ואמות''
היום זה מכונה ''שינאה עצמית'' .

ולכן מה שכתבתי קודם - נכון .
הקרקעות נקנו בכסף מלא .
הערבים הגיבו להתיישבות היהודית באלימות .

http://www.faz.co.il/thread?rep=175795
מה שכתב אחד-העם, נתמך ע''י מה שכתבת אתה!
דוד סיון (יום שישי, 30/10/2015 שעה 17:47)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

א. הוא ביקר בארץ מספיק זמן כדי לדעת מה קורה כאן. הדברים שכתב אמינים ונתמכים על ידי עדויות אחרות של תושבי הארץ כפי שמפורט ב-תגובה 175722 ובמקומות אחרים.

ב. גם המשמעות של הציטוט שהצגת מספרו של אריה אבנרי דומה מאד למה שכתב אחד העם. בקיצור, הציטוט שולל את טענתך ביחס לאחד העם.

ג. ישנם עוד ספרים שמציגים עובדות שעל פיהן טענתך כי ''היהודים קנו אדמות בכסף מלא...'' וכי 'היהודים רק התגוננו' איננה נכונה, במקרה הטוב (תגובה 175722).

בקיצור מה שכתבת כעת וקודם ביחס לאחד העם בעייתי מאד, איננו נכון.
העובדה שאתה חוזר על טיעוניך השגויים בתתי דיון חדשים לא משנה את המסקנה הזאת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=175798
מה שכתב אחד-העם, נתמך ע''י מה שכתבת אתה!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 31/10/2015 שעה 6:30)
בתשובה לדוד סיון

המסקנה שלך , היא מסקנה שלך ולא יותר .
בספרו של אבנרי כתוב מפורשות כי היהודים לא הבינו את ההתנהגות , המסורת והחוקים המישניים של הבעלות על הקרקע .
אי הבנה זו הייתה של אלו שחיו על הקרקע ועיבדו אותה .
קל וחומר שאחד-העם שהיה אורח לרגע , לא הבין .
דברים אלו נדונו בבתי משפט . זה צרך זמן וא.העם לא היה כאן זמן רב כל כך .

הציטוט מספרו של אבנרי שונה ממה שאתה כתבת וטענתך כי זה דומה אינה נכונה .

אני לא אחפש ספרים נוספים . שלושה שניסיתי להשיג אינם בסיפריית פבזנר בחיפה .

אם יש לך מקורות שבהם כתוב ''היהודים לקחו קרקעות של ערבים בלי לשלם'' או דברים בעלי משמעות כזו , אני אאמין לציטוט שלך . אם לא אז דבריך אינם נתמכים .

נושא נוסף הוא עניין ''תקיפות'' או האלימות . לפי א.העם הערבים ישבו בשלווה בלי לפגוע ביהודים והיהודים תקפו אותם ללא סיבה .
דבר זה נוגד את דברי אבנרי שהסביר כי היהודים תקפו ערבים אשר עלו עם עדריהם על שדות מעובדים או שלף של היהודים וכן צרכו מים מבארות שהיהודים חפרו .
גם את זה תוכל לסתור על ידי ציטוט מתאים , אם יש לך .

עד אז דבריך אינם נכונים ומכתבו של אחד העם מציג מצג שגוי .

http://www.faz.co.il/thread?rep=175801
מה שכתב אחד-העם, נתמך ע''י מה שכתבת אתה!
דוד סיון (שבת, 31/10/2015 שעה 7:56)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

המסקנה שלך היא רק המסקנה שלך.
ביחס לאחד העם המסקנות שלך שגויות. הן לא נתמכות על ידי הציטוט שהצגת. מכאן שאין להן בסיס.

הצגתי מספיק מידע שמראה מדוע הטענה שלך [''היהודים קנו אדמות בכסף מלא...'' וכי 'היהודים רק התגוננו'] איננה נכונה, שגויה. בשביל לראות זאת אתה אפילו לא צריך ללכת לספריה. מספיק אם תעלה מה שכתוב בקישורים שהצגתי כאן בימים האחרונים.

אם תמשיך לטעון שדברי אינם נכונים מבלי להראות שעשית זאת, זאת תהיה הבעיה שלך. כך תצדיק שוב את טענתי שהכשלים שיחסת לספירו מופיעים בהודעותיך.

אתה גם שוגה בטענתך החדשה ביחס לאחד העם כאילו טען שהערבים לא תקפו יהודים.


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.