לקראת 2012 | |||||
הלבן שבעיניים / ע. צופיה (שבת, 31/12/2011 שעה 9:00) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=166097 | |
כן היו תחזיות | |
דוד סיון (שבת, 31/12/2011 שעה 10:27) | |
טעות – כן צפו מה יקרה א. בקשר למצב הכלכלי כתבת: ''מאחר ובסוף שנת 2010 איש לא חזה את הקטסטרופה האירופאית ואת הקיפאון האמריקאי,...'' זו טעות משום שאני מכיר לפחות מספר כלכלנים שצפו את הקפאון או הדישדוש האמריקאי. לקראת סוף 2010 הצגתי את הצפי הזה (<דיון 6173>). לקראת סוף 2009 צפה רוביני את הדישדוש (http://www.calcalist.co.il/markets/articles/0,7340,L...). גם במריל לינץ' חשבו כך (http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=100058...). באותו המאמר (http://www.calcalist.co.il/markets/articles/0,7340,L...) קבע רוביני: ''... ומכיוון שהיקף הצמיחה ביפן, בגוש היורו ובארה''ב יהיה אנמי וחלש, גם ישראל עלולה לסבול מכך''. רוביני הציג צפי דומה גם ב-2.12.2010 כאשר אמר (http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3...): ''אני רואה סכנה של גלישה בחזרה למיתון בבריטניה, ארצות הברית, יפן ובפריפריה של אירופה. בכל הכלכלות האלה הצמיחה נמוכה מהרגיל, ההתאוששות אנמית ושיעור האבטלה גבוה. במקרה הטוב תהיה שם צמיחה אטית שמרגישה כמו מיתון. במקרה הגרוע, יש סיכון שהשווקים יתחילו לרדת שוב ואז נגלוש מחדש למיתון''. הוא גם דיבר על האפשרות שגוש האירו יתפרק בתוך כ-5 שנים. ב. קשה שלא לזכור שבשנת 2009 שיעור הצמיחה של התמ''ג היה שלילי (3.5%-). גורם עיקרי לתוצאה הזאת היה מצב המשק העולמי. ההסבר הוא שהצמיחה במשק הישראלי היתה בעיקר בענפים שעיקר תוצרתם משווקת ליצוא לאותם משקים באירופה ובארה''ב שנפגעו קשה מ''המיתון הגדול''. גורם זה ישפיע גם בשנים הבאות אלא אם השתנו שווקי היעד של היצוא. ג. יתכן והתחזיות האלה שהזכרתי כאן אינןמשתמשות בביטוי ''קטסטרופה'' ביחס לאירופה אבל הן תיארו לא רע, אפילו טוב, את מה שחווים באירופה כעת. ----- אני מאד מקווה שהתחזית האחרונה שלך (''שנה אזרחית טובה'') תממש. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=166107 | |
כן היו תחזיות | |
ע.צופיה (שבת, 31/12/2011 שעה 14:44) בתשובה לדוד סיון | |
א. מקובל. התכוונתי שכללית העיתונאים והחזאים לא שיערו את עומק המשבר. ב.המנוע של המשק הישראלי הוא ההי-טק. מנוע חזק אך בלתי יציב.אני ציינתי את הגורמים שישפיעו על המשק בשנת 2012 והם לא קשורים להיי-טק. ''שנה אזרחית טובה'' הייתה ברכה ולא תחזית. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=166109 | |
כן היו תחזיות | |
דוד סיון (שבת, 31/12/2011 שעה 14:50) בתשובה לע.צופיה | |
ב. הטענה שלי שזו טעות לא לכלול את ההשפעה על המשק דרך היצוא של ההי-טק. ברכה כמו שנה טובה היא מעין תחזית...! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=166098 | |
גלעד היפתחי (שבת, 31/12/2011 שעה 10:42) | |
לדעתי אנחנו הולכים לאכול אותה קשה בעניין מחירי הדלק וקצת פחות בעניין מחירי המים. צריך לזכור שמחירי המים מוסו לאחרונה ולכן הם קפצו. בהחלט צריך לצפות שהממשלה תצמצם את המיסים כדי להוזיל את המים, עד שישראל תתפיל יותר מים גם לשתיה. אני חושב שסוריה לא מהווה איום ממשי כי היא הורגת את עצמה מבפנים. מה היא כבר תוכל לעשות לישראל? לשגר עליה טילים? הרי בכל היא תיתן לישראל מתנה - לדפוק לה את כל הצבא והכלכלה ע''י תקיפות מאויר. לא צריך חי''ר ושיריון כדי לנטרל את סוריה מבפנים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=166108 | |
ע.צופיה (שבת, 31/12/2011 שעה 14:48) בתשובה לגלעד היפתחי | |
אל תשכח שהפקת מים והתפלת מים צורכת הרבה אנרגיה. לכן עלית מחיר האנרגיה תעלה גם את מחיר המים. לא טענתי שסוריה מהוה איום על ישראל. אך סוריה היא אבן יסוד במערך האיראני ונפילת משטר אסאד עשוי בשרשור מסוים להיות סוף תכנית הגרעין האיראני. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=166111 | |
אתה צודק שרוב שיטות התפלת המים יקרות עדיין | |
גלעד היפתחי (שבת, 31/12/2011 שעה 18:13) בתשובה לע.צופיה | |
בעיקר שיטת האידוי וההקפאה (זו היקרה ביותר). אבל שיטת האלקטרודיאליזה זולה בהרבה וחלק גדול בארץ מותפל בשיטה הזאת. המים בעצם חינם. אינני רואה כיצד אסד קשור לגרעין האיראני. הפרוייקט הגרעיני האיראני לא תלוי ברצון או סיוע סוריים כי הוא עצמאי. נפילת אסד יכולה לפגוע בקישרי איראן - חזבאללה, כי סוריה היא הצינור לחימוש החזבאללה (ולכן חשוב יהיה לישראל מי יבוא במקום אסד, ואני פסימי בעניין זה). סוף לגרעין האיראני יהיה רק כשארה''ב או ישראל יתקפו את תשתית הגרעין האיראני. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=166120 | |
אתה צודק שרוב שיטות התפלת המים יקרות עדיין | |
ע.צופיה (שבת, 31/12/2011 שעה 22:40) בתשובה לגלעד היפתחי | |
כפי שכתבתי, נפילת אסאד תגרור את שחיקת כוחו של החיזבאללה, החמאס כבר פרח מהקן, עליית מנהיג חדש בצפון קוריאה עשויה לשנות את כיון המדינה, כך תיוותר איראן בודדה. במצב כזה ספק אם תמשיך בתכנית הגרעין ותסתכן במהלומה בינלאומית. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=166125 | |
אתה צודק שרוב שיטות התפלת המים יקרות עדיין | |
גלעד היפתחי (יום ראשון, 01/01/2012 שעה 7:55) בתשובה לע.צופיה | |
אני התכוונתי בתגובה לטענתך ש''סוריה היא אבן יסוד במערך האיראני''. אולי נכון יותר לומר שסוריה היא אבן יסוד במערך החזבאללה. ברור שנפילת אסד תגרום וכבר גורמת לפגיעה בהצטיידות החזבאללה, כי קשה היום להעביר בסוריה שיירות תחמושת ללבנון. לדעתי סופה של איראן הגרעינית הרבה יותר קרוב מאשר עצירת הטוטליטריות של צפון קוריאה, וזאת אני אומר על אף שאנחנו לא יודעים ולא מודעים ממש לגבי מערך הכוחות הפנימיים בצפון קוריאה. מעט הפליטים הפוליטיים מספרים קצת על המתרחש בחוגים הפוליטיים, אבל צריך לזכור שאין כיסוי קוריאני פנימי למה שקורה באמת בצמרצ הצפון קוריאנית. | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |