2010: שנת צמיחה כלכלית | |||||||
עגל הזהב / דוד סיון (יום חמישי, 17/02/2011 שעה 17:00) | |||||||
|
|||||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=158127 | |
יש לישראל פוטנציאל צמיחה גדול... | |
מנקה בתי-משפט (יום חמישי, 17/02/2011 שעה 18:39) | |
זה רק טבעי כי המגזר העסקי מוביל את הצמיחה. פוטנציאל הצמיחה יכול לבוא ליידי ביטוי בקשרים עסקיים עם משקי חו''ל, ושם נמצא הכסף הגדול. התאוששות מהירה של שווקי חו''ל (אחרי משבר 2008) תביא לגידול נוסף בקצב הצמיחה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=158129 | |
יש לישראל פוטנציאל צמיחה גדול... | |
אריק פורסטר (יום שישי, 18/02/2011 שעה 3:28) בתשובה למנקה בתי-משפט | |
לפוטנציאל הגדול אין הרבה משמעות אם הצמיחה מתבטאת בגדילת חשבונות הבנק של האוליגארכים למיניהם. כשרמת החיים של העובד הישראלי תעלה ב-7.8% נוכל להיאנח בסיפוק ולהגיד ''...כי טוב''. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=158132 | |
יש לישראל פוטנציאל צמיחה גדול... | |
מנקה בתי-משפט (יום שישי, 18/02/2011 שעה 8:06) בתשובה לאריק פורסטר | |
אין ספק שכלכלה קפיטליסטית מצליחה. יסודה של כלכלה קפיטליסטית טמון בעודה שאין שויון בהכנסות... אין מה לעשות כנגד זה... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=158133 | |
יש לישראל פוטנציאל צמיחה גדול... | |
מנקה בתי-משפט (יום שישי, 18/02/2011 שעה 8:07) בתשובה לאריק פורסטר | |
אין ספק שכלכלה קפיטליסטית מצליחה. יסודה של כלכלה קפיטליסטית טמון בעובדה שאין שויון בהכנסות... אין מה לעשות כנגד זה... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=158138 | |
יש לישראל פוטנציאל צמיחה גדול... | |
איתן אדיר (יום שישי, 18/02/2011 שעה 16:41) בתשובה לאריק פורסטר | |
עליית רווחי התעשיה והמסחר לא זורמים רק לכיסי האוליגרכים, אלא להרבה יותר כיסים, כולל לכיס של המדינה. זה נכון וזה לא צריך להפריע לנו, כי אותם רווחים מאפשרים את המשך הייצור והמכירות והרחבת מעגל העבודה, ומכאן שגם מזרימה כספים ליותר ישראלים דרך השתתפותם בעבודה. רוצה לומר, שהכסף זולג למטה והצידה במסגרת התנועות הכספיות הרגילות במשק. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=158135 | |
קודם כל עלינו לשבח את נתניהו שהצליח במדיניותו הכלכלית | |
איתן אדיר (יום שישי, 18/02/2011 שעה 15:53) | |
אותה הוא מוביל לאורך רוב הזמן מ-1997. אתה צודק שהגידול בצמיחה לא בא לידי ביטוי מאוזן בחלוקת הרווחים בין כל האזרחים. לכן הממשלה צריכה לגבש תוכנית כלכלית, שנובעת ממדיניות חברתית מתקנת, שמצד אחד תעלה ריאלית את המשכורות הנושקות לשכר המינימום ומצד שני תמסה הדרגתית משכורות עתק מגובה מסויים והלאה. בהחלט הממשלה צריכה ליצור מצב בו השכר החודשי לעשירונים הנמוכים יגדלו ריאלית ע\\''י תיקון שתי מדרגות המס הנמוכות, של ה-10% (בערך עד 500 ש\\''ח) וה-14% במדרגת השכר שבין 5000 ש\\''ח ל-כ-8500 ש\\''ח. השארת מדרגת המס עד 8500 ש\\''ח בגובה 10% יותיר בידי השכיר כ-450 ש\\''ח. במידה והממשלה תחליט להוריד ל-5% מס עד 5000 ש\\''ח תתווסף למשכורת עוד כ-250 ש\\''ח למשכורת הנטו. רק ע\\''י שינוי החישוב ירוויחו העשירונים הנמוכים כ-700 ש\\''ח לחודש, שגם זה סכום די זעום. לכן צריך להאיץ את כניסת ה\\''מס השלילי\\'' לכל אותם עובדים שמרוויחים מתחת לקו הכנסה מסויים שייקבע, בהתאם לתנאים חדשים. מנגד ראוי לפלג את אחוזי המס מעבר ל-45% מס (לשכר הגבוה מ-40,000 ש\\''ח). יתכן שצריך להוסיף עוד מדרגה או שתיים, לדוגמה, 50% מס מ-80,000 ש\\''ח ל-100,000 ש\\''ח ו-55% מ-100,000 ש\\''ח והלאה. יתכן שכך תרוויח המדינה פחות ממס הכנסה, אבל מאחר שהכסף של העשירונים הנמוכים אינו כסף לחסכון אלא להוצאות שוטפות, הרי שחלק גדול יותר ממנו ייכנס בחזרה לאוצר בעת ביצוע קניות ותשלומים. | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |