אַל תִּקְרְאוּ לוֹ צָבוּעַ: סִיבוּב שֵׁנִי | |||||
חֲמוֹר כָּחֹל לָבָן / אריה פרלמן (יום ראשון, 17/10/2010 שעה 9:00) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=154305 | |
טעות בידך | |
דוד סיון (יום ראשון, 17/10/2010 שעה 9:34) | |
א. לא חושב שטענתי אז כי ''... כִּי אֵין כָּאן כַּוָּנָה חַד-מַשְׁמָעִית לַפָשִׁיזְם הַגֶּרְמָנִי דַּוְקָא,...'' לא התייחסתי אז לכוונותיו של קניוק אלא הצגתי אז פרשנות שלי לטענותיך. ב. בין השאר טענתי אז (http://www.faz.co.il/thread?rep=133627): פשוט לא נכון לטעון ש'רק הפאשיזם הגרמני התנהל תוך כדי רדיפה והשמדה מכוונים של יהודים'. המקרה של המשטר הרומני שמבטל את ה''רק'' ומשנה באופן מובהק את משמעות הטענה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154322 | |
אין ספק לגבי צביעותו של קניוק. | |
ע.צופיה (יום ראשון, 17/10/2010 שעה 14:02) | |
למרות שאני רחוק מהמחנה הפוליטי שלך אני בהחלט חושב שאתה צודק. אנשים שמתיימרים להיות שמאל (מושג די ערטילאי שכל אחד יכול למצוא בו בית פוליטי) מכנים את יריביהם ''פשיסטים''. המשטר הפשיסטי היחיד היה משטרו של מוסוליני באיטליה שהיה בן בריתם הטוב ביותר של הנאצים.לכן בהשתמשם בכינוי-גינוי ''פשיסטים'' הם בעצם מתכוונים לנאצים ,אך בתחפושת, יעני לא נאה למשכיל כמו קניוק לכנות את זולתו בשם שמתגעש בקרבו (נאצים) והוא מרכך זאת לפשיסטים. כמו הכינוי ''נאצים'' גם הכינוי ''פשיסטים'' הוא ביטוי לשנאה עמוקה. חבל. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154323 | |
אין ספק לגבי צביעותו של רבים בתוכנו | |
דוד סיון (יום ראשון, 17/10/2010 שעה 14:29) בתשובה לע.צופיה | |
+בסיבוב הקודם טענתי שיש רבים בתוך העם היהודי שבקלות יתרה מרשים לעצמם לכנות את יריביהם הפוליטיים בכל מיני כינויים. בין הכינויים הנפוצים: נאצי, פשיסט, גזען, אנטישמי ועוד. התופעה הזאת היא די רחבה וקיימת בחלקים רחבים של העם היהודי בארץ. אחד הקורבנות היותר ידועים בימים אלה הוא כמובן ליברמן. אבל אחרים מימין קלים על ההדק בכינוי יריביהם כאנטישמיים; בין קבוצות שונות בעדה החרדית משתמשים בכינוי נאצי. ברוב מקרים משתמשים בביטויים האלה כפי שמשתמשים בקללה (ללא נסיון להגדיר בדיוק...). אני חושב שהלקח מהנסיון של העם שלנו בשנות ה-30 וה-40 של המאה הקודמת צריך להיות שימשו נדיר במושגים האלה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154324 | |
אין ספק לגבי צביעותו של רבים בתוכנו | |
ע.צופיה (יום ראשון, 17/10/2010 שעה 14:37) בתשובה לדוד סיון | |
אמרתי: ביטוי לשנאה. הפתרון הוא בריכוך השנאה ולא במלחמה בביטויים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154325 | |
אין ספק לגבי צביעותו של רבים בתוכנו | |
דוד סיון (יום ראשון, 17/10/2010 שעה 15:03) בתשובה לע.צופיה | |
אני חושב שאתה צודק. אבל לדעתי הביטויים האלה הם כלי או אמצעי לטיפוח שנאה ולכן צריך להילחם גם במילים האלה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154328 | |
נתחיל מהסוף | |
עמיש (יום ראשון, 17/10/2010 שעה 18:15) | |
גם הדתיים וגם המתנחבלים משווים את צהל, המשטרה וממשלת ישראל לנאצים. הם עושים זאת באופן חופשי, ללא כל הצטעצעות וללא כל מסווה. הם אף הגדילו לעשות כאשר הפיצו כרזה ובה ראש ממשלת ישראל לבוש במדים נאציים, כאשר ענדו טלאים צהובים, כאשר חיקו את הרמת הידיים של הילד היהודי בגטו וארשה, כאשר ברדיו שלהם כינו את רבין ופרס בשמות אדולף רבין והיינריך פרס ובקיצור נוהגים בצורה נתעבת מאין כמותה. לעומתם בא ידידנו פרלמן ומוצא כי אם נעשה איזה תרגיל אינטלקטואלי נמצא שאחד האנשים שמתרעמים על התנהגות אנשי הימין אינו אלא צבוע כי מדבריו ניתן להסיק שגם הוא משווה שרי ממשלה לנאצים. אז בסדר, אין לי כח להתווכח על שטויות, קניוק צבוע. ומה הלאה? האם נמשיך לראות את הדתיים בירושלים צועקים נאצים על שוטרים ופקידי מס הכנסה? האם המתנחבלים ועוזריהם ימשיכו לדמות את עצמם לקרבנות בטרבלינקה? נדמה לי שכן. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154329 | |
ובעניין הפאשיזם | |
עמיש (יום ראשון, 17/10/2010 שעה 18:17) בתשובה לעמיש | |
פאשיזם הוא תורה חברתית ומדינית, נכון כי המשטר הפאשיסטי הבולט ביותר היה בגרמניה הנאצית אבל הפאשיזם הוא מושג פוליטי העומד בפני עצמו בדיוק כמו כל מושג אחר בתחום מדעי החברה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154332 | |
ובעניין הפאשיזם | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 17/10/2010 שעה 19:16) בתשובה לעמיש | |
אנא , הגדר לנו מה הוא ''פשיזם'' לדעתך . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154337 | |
אין לי כח להתחיל עם זה | |
עמיש (יום ראשון, 17/10/2010 שעה 23:01) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
לצורך הדיון הנוכחי מספיק אם נסכים כי פאשיזם הוא מושג העומד בפני עצמו גם בלי קשר למשטר ספציפי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154341 | |
אין לי כח להתחיל עם זה | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 18/10/2010 שעה 5:56) בתשובה לעמיש | |
למרות שברור לגמרי כי ''פאשיזם'' היה הכינוי למשטר שהנהיג מוסוליני באיטליה , הרי מילה זו הפכה לכינוי בשימוש רחב יותר . אבל , כאן נוצרה הבעיה שעליה שאלתי . כאשר הכינוי הופרד מהמשטר ההוא באיטליה הגדרתו של הכינוי נעשתה בלתי ברורה . לכן אני חוזר ומבקש לקרוא אצלך מה לדעתך ההגדרה של מושג ''פאשיזם'' . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154347 | |
תפתח ספר ותמצא | |
עמיש (יום שני, 18/10/2010 שעה 7:20) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154359 | |
תפתח ספר ותמצא | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 18/10/2010 שעה 12:29) בתשובה לעמיש | |
אני לא מנהל דיון עם ספר . אתה מתחמק ולא במקרה . ידוע לך טוב כי כאשר תגדיר יתבררו דברים שאינם לרוחך . למשל העובדה שברית המועצות ולמעשה כל השלטונות הקומוניסטיים הם פאשיסטיים . למשל העובדה שעמדותיך המדיניות הן פאשיסטיות . למשל שרבין היה פאשיסט . ועוד | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154365 | |
תפתח ספר ותמצא | |
יענקלה (יום שני, 18/10/2010 שעה 13:10) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
רבין היה מפאי''ניק שזה יותר גרוע מפאשיסט | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154371 | |
תפתח ספר ותמצא | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 18/10/2010 שעה 17:31) בתשובה ליענקלה | |
רבין היה מפא''יניק כמו שקרפדה זה זיקית . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154333 | |
נתחיל מהסוף | |
יענקלה (יום ראשון, 17/10/2010 שעה 19:22) בתשובה לעמיש | |
הוכח כי את תמונתו של רבין במדי הנאצים מסר לכתבי הטלויזיה עובד משרד ראש הממשלה בשם אבישי רביב. אם יש לך על מי להלין הרי שעליך לפנות למשרד ראש הממשלה ולשטוח שם את טענותיך המגוחכות. ולגבי שאר ההזיות אותם אתה מפיץ כאן הם פרטיות שלך בלבד, | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154335 | |
השאלה איננה מי מסר לכתבים | |
עמיש (יום ראשון, 17/10/2010 שעה 21:33) בתשובה ליענקלה | |
אלא מי הכין, מי הדפיס מי הפיץ ומי הניף את זה בהפגנה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154342 | |
השאלה איננה מי מסר לכתבים | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 18/10/2010 שעה 5:57) בתשובה לעמיש | |
שרות הבטחון הכללי . ובעיברית קצרה --> השב''כ . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154348 | |
אתה משקר | |
עמיש (יום שני, 18/10/2010 שעה 7:22) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
מי שעשה את זה הוא אב חרדי ושני בניו הקטינים. הם הכינו את זה בבית והדפיסו בבית הדפוס הפרטי שלהם. הם גם נעצרו, נחקרו, הואשמו והורשעו. מאחר והילדים היו קטינים לא פורסם שמם. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154336 | |
נתחיל מהסוף | |
אריה פרלמן (יום ראשון, 17/10/2010 שעה 22:43) בתשובה לעמיש | |
אֲנַסֶּה לְחַדֵּד אֶת הַהֶבְדֵּל שֶׁבֵּין מַפְגִּין שֶׁזּוֹעֵק ''נָאצִי'' לְעֵבֶר שׁוֹטֵר יְהוּדִי; בֵּין פְּרוֹפֶסוֹר שְׂמֹאלָן שֶׁמְּכַנֶּה אֶת צַהַ''ל ''צָבָא יוּדוֹנָאצִי''; בֵּין אַלּוּף בְּמִיל' שֶׁמַּשְׁוֶה בֵּין כִּפָּה סְרוּגָה לִצְלַב קֶרֶס; וְלָאַחֲרוֹנָה בֵּין נַחוּם בַּרְנֵעַ שֶׁרֵיחַ חֻקֵּי נִירֶנְבֶּרְג עוֹלֶה בְּאַפּוֹ מֵהַצָּעַת חֹק הָאֶזְרָחוּת - לְבֵין יוֹרָם קַנְיּוּק. הַהֶבְדֵּל הוּא שֶׁכָּל חַבְרֵי מוֹעֲדוֹן הַקָּטֵגוֹרְיָה הָרִאשׁוֹנָה הֵם נְבָלִים וֶאֱוִילִים, וְאִלּוּ מַר קַנְיּוּק הוּא נָבָל, אֱוִיל, וְגַם צָבוּעַ וּמִתְחַסֵּד. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154353 | |
ברור לגמרי שאתה מסלף! | |
דוד סיון (יום שני, 18/10/2010 שעה 11:07) בתשובה לspinner013@gmail.com | |
א. האמירה על קיבוצי השומר הצעיר היא שקר. ראוי להדגיש שגירסה של השקר הזה כבר עלתה כאן לפחות פעם אחת. ב. קריאה להחזיר רכוש נטוש בהקשר של דבריך אינה צביעות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154360 | |
ברור לגמרי שאתה מסלף! | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 18/10/2010 שעה 12:31) בתשובה לדוד סיון | |
לי דווקא נדמה שקיבוץ ברעם היושב ומעבד את אדמות איקרית ובירעם הוא קיבוץ של השומר הצעיר . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154362 | |
ברור לגמרי שאתה מסלף! | |
דוד סיון (יום שני, 18/10/2010 שעה 12:46) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
אתה צודק לגבי ברעם אבל עדין הנאמר שם הוא שקר. עדין הקריאה להחזיר רכוש נטוש ולא לגרש אינה צביעות. לכן ההודעה בתגובה 154351 היא סילוף בלשון המעטה! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154363 | |
ברור לגמרי שאתה מסלף! | |
(יום שני, 18/10/2010 שעה 12:55) בתשובה לדוד סיון | |
זה בדיוק הרצחת וגם ירשת שאנחנו מכירים בתנ''ך ובמקרה הזה מדובר ביערי ובחבורתו | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154366 | |
ברור לגמרי שאתה מסלף! | |
דוד סיון (יום שני, 18/10/2010 שעה 13:52) בתשובה לspinner013@gmail.com | |
שוב אתה מסלף כדי להצדיק סילוף ושקר בהודעה קודמת! מה שאתה עושה הרבה פחות מוסרי ממה שאתה מייחס ל''יערי וחבורתו'': יש בדבריך שקר, יש בדבריך סילופים, יש בדבריך דמגוגיה זולה ונבזית. זה כמובן לא חדש אצלך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=154372 | |
ברור לגמרי שאתה מסלף! | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 18/10/2010 שעה 17:38) בתשובה לדוד סיון | |
פעם שהו שני יהודים באיזו עיר גדולה הרחק מביתם . ורצה המקרה שיום כיפור היה והשניים רעבים מאד . אמרו זה לזה שבעיר כזו והרחק מהבית לא ייקשה עליהם לאכול במסעדה של הגויים ואיש לא ידע . לאחר דברי שיכנוע הדדים נכנסו ואכלו . אחד מהם החל לבכות וחברו שאל מדוע ? ענה הבוכה שהוא יודע כי יום-כיפור היום והאכילה מצערת אותו . ענה והמשיך לאכול ולבכות . | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |