''כישופים'' – שיר פמיניסטי של דליה רביקוביץ | |||||||
יוסף אורן (יום שני, 05/04/2010 שעה 16:00) | |||||||
|
|||||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=148427 | |
דליה רביקוביץ הייתה אשה אומללה . | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 07/04/2010 שעה 6:47) | |
היא לא נישאה ולא היו לה ילדים . היא גם סבלה מאיזו הפרעת אישיות וסוג של בילבול . גם ההבנה שלה בענינים ציבוריים הייתה מועטה , כפי שהודתה בראיון איתה ששודר ימים אחדים אחרי מותה . למרות שכתבה המון היא הייתה חסרת יכולת לפרנס את עצמה . או כפי שאמרה באותו ראיון שאלמלא הורישה לה אימא מעט כסף היא הייתה גוועת ברעב . את התנודות באישיותה אפשר לראות בשיריה . מצד אחד התלהבות למלחמה ומצד שני את אמונתה בשלום . גם שירה על ''הגבר שלא היה שלה מעולם'' ואחר כך ''לא מלך הוא גם לא נסיך. . .'' כמו שכתבתי , אשה אומללה . אז היא הייתה גם פמיניסטית . נו ? . . . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148432 | |
ירחם השם איזו בורות מתנשאת... | |
עמיש (יום רביעי, 07/04/2010 שעה 8:30) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
דליה רביקוביץ נשאה לפחות פעמיים ויש לה בן שהוא היום כבר אדם מבוגר. היא לא כתבה המון אלא די מעט ולא כדי פרנסה למרות שהם הכניסו לה לא מעט. היא סבלה מצעירותה מהפרעה דו קוטבית ובשל מחלתה היתה מאושפזת לא מעט ולבסוף טרפה נפשה בכפה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148442 | |
ירחם השם איזו בורות מתנשאת... | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 07/04/2010 שעה 16:48) בתשובה לעמיש | |
כעת עלי להודות על האמת . . . רק אל תספרו לאף אחד . . . דליה רביקוביץ לא ענינה אותי מעולם . לא הכרתי אותה ולא את קורות חייה וגם לא את שירתה . אבל שירה ממילא לא הצד החזק שלי . בהופיע המאמר עליה , נזכרתי שראיתי ראיון איתה . בסקרנות הקשורה להופעת המאמר ניגשתי לויקיפדיה . כעת ניגשתי שוב . בפעם הראשונה ראיתי שמופיעים שם הרבה ספרים שלה . בפעם הזו ספרתי אותם . 23 ספרים . זה מעט ? הרבה ? ראיתי גם שכתבה את ''עמק דותן'' דבר שמוזר לי בהתחשב בשמאלניותה . מהכתבה ההיא הבנתי שהיא רווקה . בויקיפדיה כתוב שהיא נישא פעם למשך 3 חדשים ופעם לשלוש שנים . זו בורות ושגיאה מצידי . זה מה שקורה לי כשאני נחפז . כשעברתי על רשימת שיריהה ראיתי שם שיר על הגבר שאינו שלה ושיר אחר שבו היא כותבת שהוא לא מלך וגם לא נסיך ואיך נעלמו כל ריגשותיה כלפיו . עוד הבנתי מהויקיפדיה שהיה לה ידיד קבוע במשך כמה שנים וילד משותף עם הידיד . עוד כתוב שם שגם עמיש בור ומתנשא . נכתב שם שהיא סבלה מדיכאון ולא ממניה-דיפרסיה שזה השם הנפוץ להפרעה דוקוטבית . גם נכתב שם שהיה חשד שהתאבדה אך בנתיחה אחרי המוות התברר שלא ושהיא מתה מכשל חריף של הלב . אני שמח שעמיש היודע הכל עובד גם במס-הכנסה . כך הוא יודע שהיא ''לא כתבה המון אלא די מעט ולא כדי פרנסה למרות שהם הכניסו לה לא מעט.'' זה למרות שיש בויקיפדיה רשימה ארוכה של שירים שלה שהולחנו ועם 23 ספרים זה כבר ''לא כתבה המון אלא די מעט'' . הוא כמובן גם יודע ''ולא כדי פרנסה למרות שהם הכניסו לה לא מעט'' אף על פי ששמעתי אותה אומרת בכתבה ההיא שאלמלא מעט כסף שירשה מהאמא שלה היא כנראה לא הייתה יודעת איך להתפרנס . אבל עמיש עובד במס-הכנסה . לכן אני שמח שעמיש שאיננו בור מתקן אותי . ואני אין לי אלא להצטער שלא קראתי עליה כל שורה כתובה והסתפקתי באותה כתבה ובשירים שכתבה וקראתי את חלקם . יהי זיכרה ברוך . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148446 | |
בור וקשקשן | |
עמיש (יום רביעי, 07/04/2010 שעה 17:08) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
נתפסת על חם. לא זו בלבד שאין לך מושג אלא שגם להעתיק מהויקי אינך מסוגל... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148448 | |
עמיש בור וקשקשן | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 07/04/2010 שעה 18:00) בתשובה לעמיש | |
אני טעיתי והודיתי בזה . אתה טעית יותר ממני ולא הודית . זה גם חמור יותר בהתחשב בזה שניסית לתקן אותי עם שגיאות משלך . בכל מיקרה ד.ר. הייתה אישה אומללה שכתבה הרבה שירים . המלצתי - אל תיתן את מוחך לציפור כדי שהיא לא תעוף ברוורס . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148453 | |
אתה לא טעית | |
עמיש (יום רביעי, 07/04/2010 שעה 18:36) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
לא היה לך כל מושג על מה שאתה כותב, העתקת לא נכון ממקור הכי מחורבן שיכול לעלות על הדעת ועוד יש בך הכסילות לבוא ולהגיד כי הודית בטעותך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148454 | |
[•] אתה לא טעית | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 07/04/2010 שעה 18:51) בתשובה לעמיש | |
כשאתה צודק אז אתה צודק . הייתי צריך לנהוג כמוך , אתה לא מודה בשגיאות שלך והן רבות . במקרה המדובר , אתה מביא מקור להראות שאני טועה ואחר כך טוען שהמקור מחורבן . זה מגוחך , כמוך . אני לא מתמצא בהיסטוריה של ד.ר. הסברתי לך אבל אתה סתום . ראיתי ראיון איתה . היא הודתה שהיא דיכאונית ואתה החלטת שהיא דוקוטבית . היא אמרה שהיא מתפרנסת מירושת אמא ואתה החלטת ששיריה הכניסו לה כסף רב . יש רשימה ארוכה של שיריה וספריה ואתה החלטת שהיא כתבה מעט . פוסטמורטם קבע שהיא מתה בגלל כשל נרחב של הלב ואתה החלטת שהיא התאבדה . [•]... אפילו דבר פשוט כמו ''זהב שוטים'' אינך מזהה . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148459 | |
אני לעולם איני טועה | |
עמיש (יום רביעי, 07/04/2010 שעה 20:57) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
ולעולם לא תתפוס אותי בטעות. אני לא צריך ויקיפדיות בכדי לדעת דברים בסיסיים שכל אדם מחונך בארץ הזו צריך לדעת על עמודי התווך של התרבות הדתית, העברית והישראלית. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148460 | |
אני לעולם איני טועה | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 07/04/2010 שעה 21:08) בתשובה לעמיש | |
לעולם לא אתפוס אותך בטעות כי לעולם אינך כותב דבר בעל ערך . ואם נדמה לך כי ''כל אדם מחונך בארץ הזו צריך לדעת על עמודי התווך של התרבות הדתית, העברית והישראלית.'' אז כדאי שתדע שאתה מתמצא בהבלים ובאופנה חולפת . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148437 | |
הגדלת עשות | |
עמיש (יום רביעי, 07/04/2010 שעה 10:11) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
כל מילה זהב | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148445 | |
חידקים חושבים שנמלה היא ענק . | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 07/04/2010 שעה 17:00) בתשובה לעמיש | |
סולפיד הברזל ונוסחתו ברזל דו גופריתי FeS2, | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148443 | |
ההגיון אינו שייך לפחדנים או אמיצים . | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 07/04/2010 שעה 16:57) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
אומץ ופחדנות אינם תכונות שיש להם נגיעה להגיון . אומץ יש לאורי אבנרי שמאמריו מופיעים עם שמו . אומץ היה לעמוס קינן שחתם על מאמריו . אומץ יש לדוד סיון הכותב כששמו מחובר לכתיבתו . הגיון היה לאריסטו שהסיק מסקנות על פי הממצאים שהיו לו . הגיון היה לקאנט שהגיע למסקנות על פי הידוע לו . הגיון היה לאיינשטיין שהגיע למסקנות מדהימות תוך כתיבה על ניר ליד שולחן . אבל לתלאביבסאנור אין אומץ לחתום על דברי הבלע שלו . לתלאביבסאנור גם אין הגיון כפי שראינו לאורך המסרים שלו . מה שיש לו זה בוגדנות בעמו , חבירה לאויב , בורות בלתי משתכנעת , חזרה כמעט אין סופית על מיתר אחד , אד הומינם ודרישות מזולתו אשר הוא עצמו אינו מקיים . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148457 | |
[•] | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 07/04/2010 שעה 19:14) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
דליה רביקוביץ הייתה אשה אומללה . דברי אמת . ----------------------------- היא לא נישאה ולא היו לה ילדים . טעות שלי . ------------------------------ היא גם סבלה מאיזו הפרעת אישיות וסוג של בילבול . דברי אמת . ------------------------------ כפי שאמרה באותו ראיון שאלמלא הורישה לה אימא מעט כסף היא הייתה גוועת ברעב . דברי אמת ---------------------------- את התנודות באישיותה אפשר לראות בשיריה .. . . גם שירה על ''הגבר שלא היה שלה מעולם'' ואחר כך ''לא מלך הוא גם לא נסיך. . .'' דברי אמת . --------------------------- אילו היה לך מעט כבוד כלפיה , לא כלפי , היית מציג סתירה לדברי . לא עשית זאת כי לך אין כבוד לעצמך ולכן אתה מסתיר את שמך , ומכאן גם אין לך כבוד לזולתך , דוגמת ד.ר. אתה אדם אומלל , טיפש , חסר כבוד , חסר אומץ ובוגדני . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148509 | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 08/04/2010 שעה 17:10) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
אתה תמיד יכול לשקר ! הנה למשל כך - דליה רביקוביץ הייתה אשה מאושרת , כל חייה הייתה עליזה ומלאה שימחת חיים . היא נישאה לבחיר ליבה ג'ון דוא בהיותה בת 19 . נולדו לה 4 ילדים מוכשרים . האחד רופא ידוע השניה מדענית במכון וייצמן השלישי איש עסקים שרכש לאחרונה את חברת ''שוד ושבר'' והרביעי עשה פריצת דרך משמעותית בהי-טק . המשוררת המקסימה תמכה תמיד בהתנחלויות והטיפה לריבוי ילדים . ''אני עצמי רציתי תמיד , שמונה'' היא אמרה בראיון איתה . שיריה הרבים זיכו אותה בפרס פובליצ'ס , הידוע . לצערנו היא עזבה אותנו בטרם עת כשנדרסה עלי ידי ערבי שיכור והיא רק בת 20 . יהי זכרה ברוך . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148452 | |
ההגיון אינו שייך לפחדנים או אמיצים | |
דוד סיון (יום רביעי, 07/04/2010 שעה 18:35) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
גם אתה לא חותם על דבריך. גם אתה חושש. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148456 | |
ההגיון אינו שייך לפחדנים או אמיצים | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 07/04/2010 שעה 19:05) בתשובה לדוד סיון | |
למה ''חושש'' ? פוחד ! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148458 | |
ההגיון אינו שייך לפחדנים או אמיצים | |
דוד סיון (יום רביעי, 07/04/2010 שעה 19:19) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
ע''פ הגדרות שלך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148461 | |
ההגיון אינו שייך לפחדנים או אמיצים | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 07/04/2010 שעה 21:10) בתשובה לדוד סיון | |
זה ==> ''אבל לתלאביבסאנור אין אומץ לחתום על דברי הבלע שלו .'' חושש או פוחד ? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148466 | |
תקרא לבד את ההודעה ותחליט לבד!!! | |
דוד סיון (יום רביעי, 07/04/2010 שעה 21:57) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148474 | |
דליה רביקוביץ מהלכת עלי קסם עד היום | |
יענקלה (יום חמישי, 08/04/2010 שעה 5:08) | |
כשהייתי נער , דתי בישיבה נגעתי יום אחד בשיריה של דליה רביקוביץ. שיריה הִלְכו עלי קסם אז, ואף היום. נכון, לא שיגרתיים, מופרעים, מופרעות של גאונית, שלעולם. נשארה כנראה בעידן גיל ההתבגרות העצמי שלה. היה לי קל, בגיל שש עשרה להזדהות עם המרדנות שבה. ולמרות המיניות המתפרצת ששידרה בשיריה . נראה היה לי גם אז שזו מעין הצהרת מרד. מרד על המוסכמות והאמיתות שבתוך נפשה ידעה שהן נכונות לחלוטין. השיר, שהסעיר והרגיזאת את המימסד הדתי , ובו תיאור מעשה הסקס שעשתה דליה ברצועות התפילין היה בעיני כהתגרות , התגרות באמת. אני זוכר שיחות שניהלתי אז עם חבר , איש גאון שהיום נמנה על אחד מגדולי הרבנים . המסקנה שלנו הייתה כי דליה , שגדלה וחונכה כנראה ברוח הדת החילונית, האנטי יהודית , חיתה באיזו קולפליקט מתמיד עם פנימיותה המדהימה שלא קבלה את הכפירה המוחלטת. היא ניסתה לשוחח עם אלוקיה בדרכה המתגרה , כשוחח אשה עם אהובה . היא נגעה באש, נגעה לא נגעה ובכל זאת נכוותה. דליה לא מצאה מרגוע לנפשה. הקונפליקט הרג אותה , היא לא יכלה לשאת ושלחה יד בנפשה הגדולה יהי זכרה ברוך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148477 | |
עוד | |
עמיש (יום חמישי, 08/04/2010 שעה 8:20) בתשובה ליענקלה | |
אתה מדבר על יונה וולך ולא על דליה רביקוביץ. לך תבנה מדינה עם אנשים שלא מבחינים בין ימינם לשמאלם. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148481 | |
עוד מפגן של בורות משוקצת | |
עמיש (יום חמישי, 08/04/2010 שעה 9:36) בתשובה לעמיש | |
אתה מדבר על יונה וולך ולא על דליה רביקוביץ. לך תבנה מדינה עם אנשים שלא מבחינים בין ימינם לשמאלם. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148488 | |
אני יודע הכל | |
עמיש (יום חמישי, 08/04/2010 שעה 13:02) בתשובה לspinner013@gmail.com | |
יש לך עוד שאלות הבל? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148495 | |
אני יודע הכל | |
(יום חמישי, 08/04/2010 שעה 14:56) בתשובה לעמיש | |
כן, בהחלט אבל אני רואה שזה מכאיב לך ההבל הזה | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148510 | |
עוד מפגן של בורות משוקצת | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 08/04/2010 שעה 17:16) בתשובה לעמיש | |
שמעתי כמה פעמים בחיי את האמירה המיוחסת לסיני חכם . ''אם תרויח שתי מטבעות קנה באחת קערת אורז כדי שתחיה ובשניה זר פרחים כדי שתהייה לך סיבה לחיות'' . זו אמירה המתאימה למשוררים ולחוזים בכוכבים . אבל זו עיצה שיקרית . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148587 | |
לא בדקתי, אבל אם אתה צודק | |
יענקלה (יום שישי, 09/04/2010 שעה 12:18) בתשובה לעמיש | |
שיבושם לך לפעמים אני מקבל הערות גם מכלומניקים קטנות\קטנים . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=148588 | |
לא בדקתי, אבל אם אתה צודק | |
(יום שישי, 09/04/2010 שעה 12:20) בתשובה ליענקלה | |
[•]... | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |