הזהרו מרוחות עוועים הלוחשות: ''שלום עם סוריה תמורת הגולן'' | |||||
יוסף אליעז (יום שלישי, 09/02/2010 שעה 7:00) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=145845 | |
רק אלוהים יצילינו מקטני האמונה שבינינו. | |
ע.צופיה (יום שלישי, 09/02/2010 שעה 7:47) | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=145847 | |
רק אלוהים יצילינו מקטני האמונה שבינינו. | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 09/02/2010 שעה 8:49) בתשובה לע.צופיה | |
רצוי שתתעמק קצת בסוגיה של החלטה בתנאים של חוסר ודאות . לפעמים עדיף לא להכנס לבוץ על פני רחצה אחר כך ולפעמים נחוץ להכנס לבוץ תוך אמונה שאפשר להתרחץ אחר כך . אני יודע כי אתה מציג את ההסכם עם מצרים בהצלחה . מה שעליך לזכור הוא התנאים מול הסורים שונים . לכן יש אי וודאות . . . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=145866 | |
רק אלוהים יצילינו מקטני האמונה שבינינו. | |
ע.צופיה (יום שלישי, 09/02/2010 שעה 17:27) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
איפוא אין אי ודאות? בכל רגע נתון של חייך אתה נוטל החלטות עם מרכיב של אי ודאות,זה אינו אמור להיות שיקול חשוב בעת קבלת ההחלטות אחרת לא תצליח לקבל או להגשים כל החלטה מכל סוג שהוא. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=145882 | |
רק אלוהים יצילינו מקטני האמונה שבינינו. | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 09/02/2010 שעה 21:40) בתשובה לע.צופיה | |
יש אי ודאות בקשר לתועלת בנסיגתנו מרמת הגולן . בהערכה של רבים בישראל הנסיגה הזו לא תנתק את סוריה מציר הרשע ולא תביא לנו את התועלת שאתה מקווה לה . רבים סבורים שהשקט הקיים היום עדיף על נסיגה כזו . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=145913 | |
יש ויש אלוהים | |
פְּקִיד צַמֶּרֶת (יום רביעי, 10/02/2010 שעה 15:59) בתשובה לע.צופיה | |
עם האלוהים שלך כנראה שאפשר לקחת יותר סיכונים כי מה זה אצלכם החיים בסך הכל? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=145937 | |
יש ויש אלוהים | |
ע.צופיה (יום רביעי, 10/02/2010 שעה 20:39) בתשובה לפְּקִיד צַמֶּרֶת | |
מאחר ואיננו מאמינים בעולם הבא,הרי, חיינו מרוכזים בעולם הזה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=145861 | |
רק אלוהים יצילינו מעובדי אמוני השלום שביננו. | |
פְּקִיד צַמֶּרֶת (יום שלישי, 09/02/2010 שעה 16:15) בתשובה לע.צופיה | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=145867 | |
רק אלוהים יצילינו מעובדי אמוני השלום שביננו. | |
ע.צופיה (יום שלישי, 09/02/2010 שעה 17:28) בתשובה לפְּקִיד צַמֶּרֶת | |
אלוהים עובד עם אמוני השלום ולא עם קטני האמונה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=145874 | |
רק אלוהים יצילינו מעובדי אמוני השלום שביננו. | |
פְּקִיד צַמֶּרֶת (יום שלישי, 09/02/2010 שעה 20:56) בתשובה לע.צופיה | |
כן, ראינו, כאילו, כזה?!?! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=145855 | |
אכן טפשות מופלגת של סאנור . | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 09/02/2010 שעה 13:58) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
נכון טילים יכולים להגיע היום מכל מקום לכל מקום בכדור הארץ . אך ליד זה יש לציין את מחירם הגבוה וכושר הנשיאה הנמוך . ולמה זה חשוב ? כי הטילים היקרים ארוכי הטווח הם כלי יעיל רק כאשר הם נושאים כוח נפץ אדיר . את זה רוצים האיראנים להשיג בעזרת נשק גרעיני . אך לא באיראן מדובר . במלחמת לבנון השניה הותקפנו בטילים קצרי טווח לא יקרים בכמות גדולה וכל אחד נשא חנ''מ תיקני מועט . הנזק שנגרם היה ממספרם הרב של הטילים הזולים וקצרי הטווח הללו . החזרת רמת הגולן לשליטת סוריה נותנת מקפצה קרקעית לטילים כאלה , בכמויות גדולות . זו גם הבעיה עם רצועת עזה . אספקט זה לא קיים בגבולנו עם מדבר סיני שמסרנו בטיפשות למצרים . וזו חצי נחמה . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=145862 | |
טפשות מופלגת | |
פְּקִיד צַמֶּרֶת (יום שלישי, 09/02/2010 שעה 16:18) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
א. זו המצאה מופלגת שלך. אני מסכים רק ל-ב. שלך, בתור ימנמן. אני בהחלט לא מאמין למילה של ערבי או שמאלני. אבל כאמור יש גם ג. ו-ד. שלא נקבת בהם, אז אני נוקב את הדין עליך !!!! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=145860 | |
אני כמובן נגד השלום עם סוריה | |
פְּקִיד צַמֶּרֶת (יום שלישי, 09/02/2010 שעה 16:14) | |
כי הסורים לא רוצים בשלום אלא רק בתהליך שלום. תמורת תהליך השלום הם רוצים התחייבות ישראלית לרדת מכל רמת הגולן לתוך עמק החולה ולעזאזל הגבול הישן שלא מקובל עליהם. הם יקבעו לנו כמובן עד איפה ניסוג. ואחרי זה נראה מה יהיה. אז זה לא שלום. כי הם ימשיכו להיות בברית עם איראן, לסייע לחזבאללה בלבנון, לחמש את החמאס בעזה וביו''ש ולתכנן את המלחמה הבאה. המשטר של אסד מפחד משלום ולא יתן לו לקרות כי השלום מפיל אותו ואת העלאווים. ואז הסונים כבר יסגרו חשבון דמים עם העלאווים על ההתעמרות בהם ושפיכת דמם למען המשטר של אסד, כבר כמעט 50 שנה. הסכם שלום מבחינת אסד משמעותו שהוא גומר לשלוט בסוריה. אסד כמובן לא יתן לזה לקרות, לא לשלום ולא שיתנו לו ליפול. ישראל צריכה לחכות בסבלנות שהסונים יחזרו לשלוט בסוריה. אם יהיו אלה קיצונים אסלאמיסטיים אז אנחנו נמשיך גם ככה במצב מלחמה, ואם יעלו לשלטון גורמים דמוקרטיים ופרו מעריים שרצונם כן בשלון, נוכל אז לשבת ולחתור איתם לשלום תמורת שלום, שטח תמורת שטח (כלומר, אפשר לדבר רק על נסיגה חלקית תוך שמירה על אינטרסים צבאיים, למקרה שסוריה תחזור להיות שחורה-אדומה). | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=145875 | |
אני ענית לך על זה בהודעה הזאת | |
פְּקִיד צַמֶּרֶת (יום שלישי, 09/02/2010 שעה 21:00) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com | |
טפשות מופלגת פְּקִיד צַמֶּרֶת (יום שלישי, 09/02/2010 שעה 16:18) בתשובה לtelavivsanur@gmail.com • א. זו המצאה מופלגת שלך. אני מסכים רק ל-ב. שלך, בתור ימנמן. אני בהחלט לא מאמין למילה של ערבי או שמאלני. אבל כאמור יש גם ג. ו-ד. שלא נקבת בהם, אז אני נוקב את הדין עליך !!!! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=146029 | |
אסור למסור את הגולן לסוריה !! | |
יוסף אליעז (יום שישי, 12/02/2010 שעה 16:25) בתשובה לפְּקִיד צַמֶּרֶת | |
אסור למסור את הגולן לסוריה !! ********************************* הגולן שימש רק כבסיס אש של הסורים להפצצת יִשׁוִבֵינוּ, ואם ימסר להם ישוב ל''יעודו'' זה. אינני יודע מי זה ''סאנור''. כמה מהכותבים פה טוענים שהוא ערבי. אולי. סאנור אכן הוא כפר ליד שכם. אך גם אם הדבר נכון הנה כאזרח ערבי בישראל יש לצפות ממנו שיפעל לטובת המדינה בה הוא חי ומקבל את שירותיה והגנתה, ולא יבקש למסור שטחים שהיא מחזיקה לאויב תוקפני כמו סוריה. עד כה, ממלחמת העצמאות ואילך, בכל המלחמות [בשונה ממבצע לגירוש פולשים מצפון הכנרת] סוריה תקפה את ישראל ולא ישראל היא שתקפה את סוריה. האמירה הזו כאן ראויה לתשומת לב ולבחינה מעמיקה. אזרח חייב להיות נאמן למדינתו, ממש כפי שנדרש ומצופה ממוסלמים בשוויץ או בסקנדינביה, המניפות דגל ועליו צלב, וכפי המצופה מיהודים בארצות שעל דגלן פסוקים מהקוראן או חצי סהר. הסורים היו והינם, למרבה הצער, אויב קיצוני של מדינת ישראל ושל כל תושביה. גם אזרחי ישראל הערבים. הם גם מתנגדים לישות הפלסטינית, בראותם, כאמור, בכל ארץ ישראל את ''סוריה הדרומית''. הפילדמרשל 'סאנור' טוען כי בעידן הטילים אין משמעות לעומק איסטרטגי. עוד הבל. אולם אם לדעתו אין ערך לקרקע ולעומק אסטרטגי הוא מוזמן להסביר זאת לאסאד, נשיא סוריה. מלחמת יום-הכיפורים, בה הופתענו, הוכיחה עד מה חשוב העומק האיסטרטגי. למרות ההפתעה הנה עם הַמִצְרִים לחמנו בסיני, על גְּדוֹת התעלה וּבְמִצְרָיִם עצמה. בזכות מרחבי-סיני לא לחמנו בתחומי מדינת ישראל ואזרחי המדינה היו רחוקים מקו האש.. הסורים, כאמור, כמעט הצליחו לשטוף את הגולן ואילו הצליחו - היתה פתוחה בפניהם הדרך לכנרת והלאה. אילו הסורים היו מפתיעים אותנו ביום הכיפורים ומתחילים את התקפתם מן הרמה, הם היו מגיעים לטבריה בטרם צה''ל היה מתעשת. כל המלחמות מתנהלות על פני הקרקע. גם במלחמות הנוכחיות, של הצבא האמריקאי, שהוא הצבא בעל האמצעים המשוכללים ביותר בעולם, הם לא הסתפקו בשתי מלחמות המפרץ [עירק] במטוסים ובטילי השיוט המתקדמים בעולם, אלא שיגרו כוחות יבשה, דהיינו חי''ר ושריון, לכיבוש ושליטה ממשית בשטח. אצלנו חשבו בטעות כי במלחמת לבנון השניה ינצח חיל-האויר לבדו. המציאות המרה טפחה על-פנינו. נכון, סדאם חוסיין הפגיז מעיראק את תל-אביב ורמת-גן. מה זה מוכיח? שצרות אפשר לעשות גם מרחוק, אך לא לכבוש שטח ולהשתלט עליו, ולהביא את המלחמה לנקודת הכרעה וסיום. ברצוני להוסיף נקודה נוספת, שלא הוזכרה במאמרי המקורי פה, והיא בעית המים. מאז בנו התורכים סכרי ענק על נהר הפרת, וצמצמו מאד את כמויות המים העוברות לסוריה, סובלת סוריה ממחסור חמור במים. שטחים חקלאיים עצומים חרבו וכפרים שלמים ננטשו ותושביהם עברו לגור בפחונים וחורבות סביב לערים. הבעיה מחריפה והולכת מדי שנה. לא בִּכְדִי טען והדגיש אסאד ש''הובטח'' לו ע''י רבין וברק שבהסכמי השלום תהא לסוריה גישה לכנרת. הוא לוטש עיניו החמדניות למימיה. גם קראתי, ואין לי מידע בדוק בנושא, שיש לממשל הסורי תוכניות מגירה מוכנות לְיַשֵׁב מיד את הגולן, אם חלילה יוחזר לידיו, בהמוני פלאחים שאיבדו את שדותיהם בשל העדר מים, שלא כמו לפני 1967 שאז היו כפרים קטנים בודדים בגולן. פלאחים אלו, בעידוד השליט, יתמידו בגלישתם בכל האמצעים לכוון הגליל ולכוון הכנרת והשטחים החקלאיים הפוריים שסביבה. ולסיום ראוי להזכיר שוב שאסאד האב עלה לשלטון עם מפלגת הבעת, שהיא מפלגה לאומנית-חילונית, וביסס שלטון של העדה העלאווית הקטנה, שדתה מקורבת ל''שיעה'', על מדינה שמרבית אזרחיה הם ערבים סונים וכורדים סונים. השלטון בסוריה יושב על כידוני הצבא והמשטרה החשאית והמודיעין [ה''חובאראת'']. כאשר שלטון זה יפול, במוקדם או במאוחר, אין לדעת מי ישתלט על המדינה. זה עלול להיות גם זרם מוסלמי קיצוני שיראה בלחימה מן הגולן לתוך ישראל מצווה דתית. יום שישי כ''ח שבט תש''ע, 12 פברואר, 2010 | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=146091 | |
תגובה לת''א סאנור כפלסטינאי | |
יוסף אליעז (שבת, 13/02/2010 שעה 20:19) | |
אם אתה , מר סאנור, אכן ערבי פלסטיני - ראוי להסביר לך כמה עובדות שמשום מה, מחמת שנאת ישראל, נשתכחו ממך. ובכן: 1. כמו שכתבתי בעינֵי סוריה כל ארץ ישראל, כולל ממלכת ירדן וכולל כל הארץ שממזרח לירדן, הן דרום סוריה רַבִּתִי. הם רוצים מדינה פלסטינית עוד פחות מ''ישראל ביתנו''... אם תוקם פלסטין , ואם הסורים יברכו עליה - יהא זה רק מן הַפֶּה וְלַחוּץ, וינסו להשתלט עליה, כמו שעשו בלבנון, וכמו שניסו כמה פעמים לעשות בירדן. אם אתה יודע קצת הסטוריה ודאי ידוע לך שרק התראה ישראלית, שלוותה בהזזת כוחות בצפון, עצרה את הטנקים הסוריים מלפרוץ לממלכת ירדן. למיטב זכרוני זה קרה גם מעט אחרי ''ספטמבר השחור''. זכור לך? כך שאם הפלסטינאים רוצים מדינה עצמאית- עליהם להמנע מכל התקרבות של הגבול הסורי למדינתם. ב. האוכלוסיה במדינת ישראל גדֵלה והולכת, לרבות בשל הריבוי הטבעי העצום של הערבים, ובעיקר הבדואים בה, וכן בשל עליה וריבוי טבעי, מצומצם יחסית [למעט המגזר החרדי]של האורלוסיה היהודית במדינה. ריכוז ישובים יהודיים בגולן מקטין את הלחץ וחוסר הקרקעות בתוככי מדינת ישראל. התנחלות יהודית בגולן היא התנחלות אחת פחות ביהודה או בשומרון. אם באמת ההתנחלויות כה מדאיגות את הפלסטינאים- עדיפות להם התנחלויות בגולן... ג. אני תמה אם אכן ערבי מוסלמי-סוני, או נוצרי, שחושב לרגע בהגיון, אכן ירצה שהגולן ימסר לשלטון של כת עלאווית, המקורבת לַשִׁיעָה, בעיקר כאשר יש ברית כה חזקה בין אירן השיעית, המאיימת על כל מדינות ערב הסוניות, לבין סוריה וביניהן לבין החיזבאללה השיעי בלבנון. אילו אני מוסלמי-סוני לא הייתי חפץ להגדיל את שטחה או כוחה של הרודנות הסורית. ד. יכולתי להוסיף לך עוד כמה נימוקים טובים מדוע כערבי פלסטיני אין לך כל סיבה לתמוך במסירת הגולן לסוריה. אגב: אם חלילה תיפול עלינו פצצת אטום אירנית או סורית- נעלה ביחד השֲׁמַיְמָה: יהודים ופלסטינים גם יחד... [אני מקווה שלא ניאלץ גם את גן העדן לחלק לשניים, מה גם ששלכם עֳתִיר בקבוצות בנות 72 בתולות בכל קבוצה...] דרך אגב: למה אתה כותב תמיד בחַצֳאֵי שורות? האם כדי שהמאמר שלך יהיה יותר ארוך, או שאתה מְתַרְגֵל גם בכתב את רעיון החלוקה? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=146099 | |
תגובה לת''א סאנור כפלסטינאי | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 14/02/2010 שעה 7:00) בתשובה ליוסף אליעז | |
תיקון טעות נפוצה . לשאהיד לא נותנים 72 בתולות אלא בתולה בת 72 . . . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=146133 | |
תגובה לסאנור | |
יוסף אליעז (יום שלישי, 16/02/2010 שעה 3:09) | |
כמו שכתבתי -אין לי מושג מי אתה. אתה שומר את זהותך בסוד. מותר לך. ברור לי היטב שהכפר סאנור, שליד שכם, מצוי בשטח שֶנתון לשליטת הרשות ואינו חלק, כיום, ממדינת ישראל. גם בסיס הצנחנים שא-נור שהיה שנים בסביבה פונה בימי המוגולים הגדולים שרון ואולמרט. אולם בהחלט יתכן שערבי יליד סנור יקבל אזרחות ישראלית מטעם כזה או אחר, למשל- ע''י נישואין לאזרחית ישראלית, ויהא אזרח ישראל.אבל כדרכך אתה תוקף. יבושם לך. לגבי יחסִי לערבים אתה כותב שטויות. יש לי חברים ערבים רבים [וגם כמה יהודימ...] ואני מכבד כל אחד מהם. כבר כעסו עלי, משני הצדדים, כשכתבתי שאנשים אחים אנו, ולא רק כבני אברהם אבינו, אלא משום שהאוכלוסיה היהודית שלא הלכה בגולה נאלצה להחליף דתה, אם לנצרות בימי שלטון הצלבנים ואם לדת האיסלאם בשלוט האיסלאם. כן, היו לנו גם מתייוונים לפני מרד החשמונאים. כמובן שאותם יהודים התערבו משך הדורות בעממים אחרים, שהיום כולם קרויים ''ערבים'', ממש כמו שביהודי אירופה זורם דמ של העמים בהם הם יושבים, ולא בכדי יש בישראל בני עדות שונות. היו גיורים, היו פוגרומים ומעשי אונס, היו התנצרויות מרצון [דיזרעאלי, למשל] ועוד ועוד. גם היום אחת הצרות הגולות של עמנו היא ההתבוללות. מספר המצהירים על עצמם כיהודים בארה''ב ירד ב- 300.000 תוך פחות מעשור. נישואי התערובת גם נפוצים מאד ברוסיה כידוע לך. הבעיה היא בכך שלנו אין ארץ אחרת. היהודים חזרו ועלו לארץ כדין. הם פיתחו אותה, יִבּשו את ביצותיה, סללו כבישים ובנו ישובים. הם גרמו, בפיתוח הארץ, לנהירה גדולה של ערבים מכל ארצות הסביבה לא''י. אלא שהערבים, הן הותיקים והן החדשים, לא היו מוכנים לחיות בשלום. האם שכחת את כל מעשי הטבח ביהודים? האם תוכל להצביע על מעשי-טבח של יהודים בערבים לפני הקמת המדינה? אתה זוכר רק את המלחמות שבהן נפגעו ערבים. השכחת מי יזם אותן? האם זכור לך הטבח ביהודי עיראק בימי מרד עלי אל-כילאני נגד הבריטים? הטבח בחברון באנשים שקטים שחיו כאחים עם שכניהם הערבים הוא דוגמא מחרידה לרציחות שהיו כולן מהצד הערבי. מדוע אני מזכיר את זה? כי אתה מקונן כל העת על הסבל הערבי אך מתעלם מכך שלא היהודים, בדרך כלל, יזמו את הסבל הזה. גם היום- פלסטיני שיקלע לשטח ישראל אינו חושש לחייו, אך אוי לו ליהודי תמים שנקלע לישוב ערבי. האם זכור לך המופתי אל-חוסייני, שישב בגרמניה הנאצית במשך רוב שנות מלחמת העולם השניה ומינה עצמו ל''יועץ'' לרצח יהודיפ? הוא גם הקים שם גדוד מוסלמי-נאצי. אני מכבד כל ערבי, אולם אם קם עלינו מישהו להורגנו אנו חייבים להתגונן. כואב סבלו של היחיד, אך מנהיגיו הביאו עליו את הסבל הזה. אני מנסה לראות את שני צדי המטבע. אתה, כמדומני, רואה רק את צדו הערבי. יותר מזה: החיים בעזה קשים מאד. מה לעשות והחמא''ס שולט בעזה, ובמשך שנים ארוכות נורו מעזה קסאמים ופצצות מרגמה על אזרחים ישראלים. גם ביהודה ושומרון אין זה קל במחסומים. מי גרם לזה? מי אילץ את ישראל להקים את חומת ההפרדה? לא מרצחים ומתאבדים פלסטינים? יש לך פתרון טוב יותר? אם היחס במחסומים נוקשה מעבר לצו השעה -צריך גם בזה לטפל. אין לסלוח על שום מקרה של התעללות באזרח. אך המחסומים והבדיקות הבטחוניות הן כורח השעה שנכפה על מדינת ישראל. אתה כותב כל הזמן על ''אדמות גזולות''. נכון, אולי קרה פה ושם שיהודים השתלטו על אדמה ערבית פרטית. למקרים אלו צריך למצוא פתרון צודק. רוב רובן המכריע של ההתנחלויות הן על אדמות מדינה ועל אדמות שנקנו בכסף טוב מבעליהן. אחת הבעיות היא שהערבים נוהגים בטרור נגד מוכרי האדמות הערבים, כך שרבים מהם, שמכרו אדמות כדת וכדין, ושלשלו את דמי-הממכר לכיסיהם, מתכחשים לעסקאות שעשו פשוט מחשש לחייהם. אגב: כמו השתלטות הבידואים על שטחים בנגב- אינני בטוח שכל מי שטוען שאדמותיו נתפסו יכול להוכיח בעלות על הקרקע. האם ידוע לך שבירושלים המזרחית ובכל רחבי יהודה ושומרון יש אדמות רבות שקנו יהודים בכסף מלא ואפילו נרשמו בטבו.[וגם עזה. למשפחת אלקיים למשל, שאחד מבניה , שלמה אלקיים ז''ל, היה נשיא בית המשפט המחוזי בבאר-שבע, היו בנינים ואדמות בעזה והמשפחה גרה שם שנים רבות]. האם השלטונות הירדני והמצרי הכירו בזכויות אלו? האם הרשות הפת''חית וחמ''אס מכירים בהן? מוכר לך נושא הרכוש היהודי בחברון , כמו ''בית הדסה'' ועוד מבנים וקרקעות רבים. האם ליהודים אין ''זכות שיבה'' לרכושם זה? אבל תוכל להשמיץ כל יהודי שאינו אוחז בדעותיך כ''שונא ערבים''. אני מבין שאֶת עצמך שכנעת בזה. צר לי עליך.נראה שלא אני אשכנע אותך לפקוח גם את העין השניה. | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |