אויבמה | |||||
אורי אבנרי (יום ראשון, 20/12/2009 שעה 12:00) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=143954 | |
אלוף בן מסביר לנו למה אובמה נכשל בכל הנושאים המרכזיים של ממשלו | |
חצי חציל (יום ראשון, 20/12/2009 שעה 14:15) | |
וכך מעיד אבנרי שהפרשן אלוף בן כתב השבוע ב''הארץ'': חסידיו תיארו אותו כשילוב של הנביא ישעיהו, האם תרזה ואורי אבנרי. אני מוחמא מהחברה שהכניס אותי לתוכה וצריך גם להסכים''... הרי ידוע שכל ההשוואות האלה אוטופיה אחת גדולה - אובמה אינו נביא, אינו אישה ואינו עיתונאי-חלמן. אז מה עכשיו כולכם מתפלאים? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=143983 | |
אני מרחם על אורי אבנרי . ממש מרחם . | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 20/12/2009 שעה 16:53) | |
יושב איש עיתונות קשיש ונזכר איך היה צעיר ואיך קרא ספר ומכאן זרמו לו לרגע מחשבות על העולם . לי נדמה שבתוך המאמר שלו דווקא מילים אלה הן השקפת עולמו ''מנהיג שהוא גם פילוסוף צריך לשרטט דרכים ליצירת סדר עולמי מחייב – סדר שיהפוך מלחמות כפיתרון בעיות לנחלת-העבר, שימנע משטרי-דיכוי בכל הארצות ושיסלול את הדרך לעולם בלי מגפות ורעב. בוודאי לא מחר, לא בדורנו, אבל לבטח כמטרה שיש לשאוף אליה ולפעול לאורה בכל מעשה.'' המילה ''טועה'' היא כל כך שחוקה וחלשה להגדיר את מה שכתב אבנרי . היומרה המסתתרת מאחורי ''צריך לשרטט דרכים ליצירת סדר עולמי מחייב'' כאילו יש אדם שיכול לשנות את הסדר העולמי . כאילו אפשרי ''סדר שיהפוך מלחמות כפיתרון בעיות לנחלת-העבר'' כאילו יהיה אי-פעם מצב שבו '' . . .עולם בלי מגפות ורעב'' אני לא מתפלא . אבנרי לא הבין ואינו מבין וגם לא יבין בשארית חייו את הביוספירה . הביוספירה היא הסך הכל הכללי של כל מה שחי בעולם . וכשאני אומר חי אני מתכוון לכל מה שנוצר בתורשה , מבשיל ויוצר המשכו המועתק בשלמות או בחציו .עם או בלי פגמים . זה כולל את הצמחיה את אוכלי הצמחים ואת אוכלי לא-צמחים . את הויסרוסים , החידקים , החרקים , הרכיכות , הדגים , העופות והיונקים . גם האדם הוא חלק מהביוספירה . בני אדם הם פרט אחד בביוספירה . פרט משוכלל אשר מוחו המפותח מאפשר לו קיום בחום ובקור ביובש ובמים . פרט שאוכל כמעט כל דבר . פרט שדוחק פרטים אחרים החוצה מסביבת מגוריהם ועושה ממנה אזור למגוריו . פרט שהכחיד וממשיך להכחיד אחרים באלפים ובעשרות אלפים . פרט אשר מפחית את המגוון בטבע ומצמצם אותו בהדרגה לאותם פרטים המשמשים אותו - האדם . בביוספירה יש דבר אחד מרכזי . יצורים חיים אוכלים יצורים חיים . מגיפות שאבנרי מקווה שימנעו הן בסך הכל סעודה של חיידקים ווירוסים . רעב הוא פשוט הגבול של יכולת האכילה של אוכלוסיה . כל עוד יש נישה או גומחה בה אפשר להיזון ואפילו בצורה המצומצמת ביותאר יהיה מי שיאכל שם על גבול הרעב הממית. את אלה אבנרי לא קולט ולא מסיק מזה מסקנות ולכן כותב שטויות . תמיד יהיה פלוני אשר ירצה יותר . יותר מזון יותר מלבוש יותר מגורים וכן הלאה לפי הסולם של מסלה או סדר אחר . תמיד יהיו הפרשים בין הפרטים השונים כי אפילו בהעתקה מדוייקת אפשרית מוטאציה בעתיד . וכאשר יש הפרשים יש מאבק על המשאבים . ולמאבק הזה קוראים מלחמה . מלחמות הן חלק מובנה בקיום הביולוגי . מתי יבין את זה אבנרי ? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=143995 | |
אני מרחם על אורי אבנרי . ממש מרחם . | |
אריק פורסטר (יום שני, 21/12/2009 שעה 1:48) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
תיקון: יצורים חיים אוכלים תמיד יצורים מתים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144001 | |
אני מרחם על אורי אבנרי . ממש מרחם . | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 21/12/2009 שעה 8:26) בתשובה לאריק פורסטר | |
אתה טועה . המילה ''תמיד'' בכתיבתך פוסל את המשפט השלם . יש מקריים והם רבים שבהם הנאכל עדיין חי . חוץ מזה היצורים החיים הנקראים ''צמחים'' אוכלים את השארית המפורקת של יצורים אחרים , כל כך מפורקת שכבר אי אפשר לקרוא להם ''יצורים'' . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=143997 | |
אורי,תגיד כמה מלים | |
(יום שני, 21/12/2009 שעה 5:35) | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144002 | |
אורי,תגיד כמה מלים | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 21/12/2009 שעה 8:28) בתשובה לspinner013@gmail.com | |
למה שיענה לך ? הוא הרי לא אדם הגון . אריה עירן | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144006 | |
אורי,תגיד כמה מלים | |
(יום שני, 21/12/2009 שעה 9:23) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
תשמע כל כך הרבה אנשים לא הגונים עונים פה... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144011 | |
ספינר, אתה טועה. מאמרי אבנרי נישלחים לרבבות נימענים | |
מיכאל שרון (יום שני, 21/12/2009 שעה 10:16) בתשובה לspinner013@gmail.com | |
תוך הרשאה לפרסם. מי שרוצה - מפרסם. אבנרי מעולם לא שמע על ארץ הצבי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144015 | |
אורי אבנרי שמע על פא''צ! | |
דוד סיון (יום שני, 21/12/2009 שעה 12:01) בתשובה למיכאל שרון | |
הוא משגר את המאמר השבועי כל שבוע וכאשר ישנה תקלה והמאמר לא מגיע אנחנו כותבים לו ומקבלים את המאמר. יתכן שבדברים האלה מתעסקים אנשים אחרים. אבל הוא מודע לעובדות האלה. חוץ מכל זה באחת הפעמים גם שוחחתי איתו טלפונית כעורך פא''צ. כל זה אומר שהוא מודע שיש פא''צ. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144034 | |
אורי אבנרי שמע על פא''צ! | |
(יום שני, 21/12/2009 שעה 18:36) בתשובה לדוד סיון | |
כלומר אתה בעצם מעיד שהוא ישות חיה? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144129 | |
תביא אותו בצואר שיכתוב פה | |
חוק שימור האלרגיה (יום שלישי, 22/12/2009 שעה 23:44) בתשובה לדוד סיון | |
וקצת יריב איתנו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144207 | |
מדינת הרשע - שמוד תושמד | |
מיכאל שרון (יום חמישי, 24/12/2009 שעה 0:04) | |
נסו להשיג פספורט זר - כבר כמעט לא תוכלו, העלו את הדרישות. העולם לא יתן להעביר את הפשע הישראלי ואלופי הסחר בסמים, הגניבות, המעילות, הנבלה - לאירופה וארה''ב. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144213 | |
מדינת הרשע - שמוד תושמד | |
גלעד היפתחי (יום חמישי, 24/12/2009 שעה 9:01) בתשובה למיכאל שרון | |
על מה אתה מדבר? ישראל מוקד פשע? אל תצחיק את ישו !!!! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144226 | |
מדינת הרשע - שמוד תושמד | |
מיכאל שרון (יום חמישי, 24/12/2009 שעה 10:34) בתשובה לגלעד היפתחי | |
בקרוב - לאלה שיברחו - גל אנטישמיות שלא היה כמותו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144266 | |
מדינת הרשע - שמוד תושמד | |
חצי חציל (יום שישי, 25/12/2009 שעה 17:12) בתשובה למיכאל שרון | |
אין בעיה. אני מוכן ללחוץ על ההדק שיפיל פצצה גרעינית על איראן, למרות שאני משער כמוך שגל האנטישמיות יגאה. אתה מוכן? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144272 | |
לישראל אין אופצייה לתקוף את פקיסטן | |
מיכאל שרון (יום שישי, 25/12/2009 שעה 17:22) בתשובה לחצי חציל | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144276 | |
לישראל אין אופצייה לתקוף את פקיסטן | |
חצי חציל (יום שישי, 25/12/2009 שעה 17:28) בתשובה למיכאל שרון | |
תחכה ותראה שבסופו של דבר ישראל תתקוף את איראן. אני מבטיח לך שמרגע זה ואילך תדליק נר נשמה לזכר האייולות כל שנה באותו יום על שהיהודים שוב הרגו את המן. את פקיסטאן אני משאיר לך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144297 | |
Der Krieg macht veriekt | |
מיכאל שרון (שבת, 26/12/2009 שעה 0:52) בתשובה לחצי חציל | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144317 | |
Der Krieg macht du frei | |
חוק שימור האלרגיה (יום ראשון, 27/12/2009 שעה 9:35) בתשובה למיכאל שרון | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144240 | |
כשאבנרי רוצה- הוא מספר לכולם על הרקדן שנכשל | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 24/12/2009 שעה 16:49) בתשובה לspinner013@gmail.com | |
למה אתה כותב שאבנרי הוא חתול מסורס ? דווקא לילל הוא יודע מצויין . אגב איפה המאמר שלו מלא השבחים לנשיא הדגול כשנבחר . בטח דוד שיודע הכל , יספר לנו . לא זכור לי שמישהוא קיבל פרס נובל לשלום ובנאום התודה שלו שיבח את המילחמה . ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח לפי זה גם לי מגיע פרס נובל לשלום . נראה לך שייתנו לי ? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144267 | |
כשאבנרי רוצה- הוא מספר לכולם על הרקדן שנכשל | |
חצי חציל (יום שישי, 25/12/2009 שעה 17:13) בתשובה לspinner013@gmail.com | |
וואללה, באמת, אפשר היה לחשוב שאובמה הוא קיניינו של אבנרי ושאובמה בוגד באבנרי. ממש מוזר האיש ההוא. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144296 | |
אולי אבנרי ניסה לרכוש את דוד אובמה, אך התברר שתקופת העבדות חלפה | |
מיכאל שרון (שבת, 26/12/2009 שעה 0:34) בתשובה לחצי חציל | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144318 | |
אולי אבנרי ניסה לרכוש את דוד אובמה, אך התברר שתקופת העבדות חלפה | |
חוק שימור האלרגיה (יום ראשון, 27/12/2009 שעה 10:00) בתשובה למיכאל שרון | |
סביר יותר שלאבנרי אין די קרדיט כדי לרכוש את אובמה........... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144335 | |
הוא קיבל משהו ממכירת מותג העולם הזה לפני 20 שנה | |
מיכאל שרון (יום ראשון, 27/12/2009 שעה 10:53) בתשובה לחוק שימור האלרגיה | |
אולי אז אובמה לא נחשב כזאת מציאה | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144389 | |
הוא קיבל משהו ממכירת מותג העולם הזה לפני 20 שנה | |
חוק שימור האלרגיה (יום שלישי, 29/12/2009 שעה 11:25) בתשובה למיכאל שרון | |
לא זכור לי שמישהו קנה ממנו את המותג... תזקיר לי. בכל מקרה הידע חורש השקרים את נפש אובמתו? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144407 | |
היה נאצר. גולדה טסה לירח. צה''ל צבא העם | |
מיכאל שרון (יום שלישי, 29/12/2009 שעה 14:14) בתשובה לחוק שימור האלרגיה | |
היידה שרהק. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144413 | |
הוא קיבל משהו ממכירת מותג העולם הזה לפני 20 שנה | |
ע.צופיה (יום שלישי, 29/12/2009 שעה 14:34) בתשובה לחוק שימור האלרגיה | |
קבוצת משקיעים אנשי ימין קנו ממנו את השבועון והמותג ורפי גינת מונה לעורך השבועון. למיטב זכרוני תוך זמן קצר הוא נסגר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144437 | |
בתקופה האחרונה לפני המכירה א' כתב את כל המאמרים בעיתון | |
מיכאל שרון (יום שלישי, 29/12/2009 שעה 16:48) בתשובה לע.צופיה | |
מעולם הוא לא עבד כל כך קשה. יקה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144682 | |
§ יקה זה יהודי או חתול? | |
חצי חציל (יום שני, 04/01/2010 שעה 12:23) בתשובה למיכאל שרון | |
§ | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144454 | |
משל החתול | |
יוסף אליעז (יום שלישי, 29/12/2009 שעה 19:55) בתשובה לspinner013@gmail.com | |
ל''ספינר'' אתה הבאת את משל החתול, ואני בחטאי חרזתי את סיפור המעשה לספר הומור שבדעתי להוציא לאור באחד הימים. אז מותר לעתים לחייך... פלא יועץ היֹה הָיָה עלם, בעצמו עוד בתוּל אשר באהבה גידל בביתו חתול היה החתול מתהולל עד-בלי-די על גגות משקיעת-שמש עד זריחה חוגג חגיגות רודף ללא הרף אחר מגוַון חתולות איש לא עצם עין בלילות מעוצם היללות נמנו בקהל וגמרו אומֶר להתעמת עם העלם למען ידאג כי ילך חתולו בתלם לימדוהו בתקיפות אותה דיברה ראשונה ''היום למלאכה והלילה נועד לשינה!'' הזמין העלם את חתולו לשיחה מתוחה פרס את טענות השכנים על המדוֹכה וסיכם בעצב: ''אל טל ואל מטר מחר יחדיו נלֵכה לפגוש וטרינר'' עבר החתול סירוס ועיקור הֵשִׁיר את זַכְרוִתוֹ באותו בִּישׁ-ביקור שלושה ירחים רוותה השכונה נחת שקטים הלילות, לא יְלֵל עוד, לא פחד אך כעבור התקופה שוב ההילולא נפתחת נוכחו התושבים כי נפלו מן הפח אל הפחת: אותו החתול הנה מקהיל מקהלות שוב איש לא עצם עין בכל הלילות שוב זכה העלם לביקורה של משלחת: ''רע חתולך ממגיפה של קדחת! ואם לא תנצור יללת חתול עם ערב הנה יפול חלל ברעל או חרב !'' זימן העלם בשנית את חתולו לשיחה והסביר כי כלו כל הקיצים, ואין זו בדיחה ותמה באוזניו: ''מילא, עת היית זכר מיוחם אך על מה זה עתה הַיְלֵל, חתולי החכם ?'' השיב החתול חַסוּדוֹת: ''לא עוד אבלה בנעימים אך עתה אני מתפקד כ...יועץ נישואין...!!'' היש בסיפורנו איזה לקח? הבה ולא נשהה עוד במתח: אכן בדברי החתול אין חידוש – חדל אישים [או אישות] חש נחוש כי כל תבל מוצאת לראוי ונחוץ שדווקא הוא, אישית, יעסוק בייעוץ... למעשה: מאז ''העולם הזה'' [שעבר לעולם הבא] אורי אבנרי עוסק בבקורת וביעוץ, כי כך ראה לראוי ולנחוץ. שיבושם לו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144455 | |
משל החתול | |
(יום שלישי, 29/12/2009 שעה 20:38) בתשובה ליוסף אליעז | |
אם כך אתה צריך להזכיר אותי בכתוביות של הספר המון הצלחה וברכות | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144445 | |
אורי אבנרי מצביע על כיוון נכון לשלום | |
ויקטוריה ע. (יום שלישי, 29/12/2009 שעה 18:30) | |
הבסיס לשלום כמו שאורי כותב וכמו שאובמה אומר היא החזרת ישראל לגבולות 67 והתפרקות ההתנחלויות והחזרת פליטים לישראל. אני לא מתכוונת לכל הפליטים כמובן אלא למה שכבר הוסכם במסמך ג'נבה וכמו שאולמרט ולבני התחייבו לפני אבו מאזן ב2008 שיחזרו כמה עשרות אלפים עד ארבעה מאות אלף פליטים לישראל. רוב הפליטים כבר חיים במקום בו הם חיים עכשיו וקצת יבוא לפלסטין לירדן וגם לישראל. אני חושבת שהסכמות אלה חשובות ביותר לשמירת אמון בונה בין שני הצדדים. אין כל סיבה לא ללכת על הפתרון הזה שיביא תקווה לשלום חדש בכל האזור. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144448 | |
אורי אבנרי מצביע על כיוון נכון לשלום | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 29/12/2009 שעה 18:43) בתשובה לויקטוריה ע. | |
לא צריך שלום חדש או שלום ישן . תמיד אפשר לשלוח אל מחוץ לישראל כמה עשרות אלפי ערבים . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144452 | |
אורי אבנרי מצביע על כיוון נכון לשלום | |
אריק פורסטר (יום שלישי, 29/12/2009 שעה 19:49) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
אריה, כמה קיבות יש לך? אתה מעלה גירה כל הזמן. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144461 | |
אורי אבנרי מצביע על כיוון נכון לשלום | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 30/12/2009 שעה 6:17) בתשובה לאריק פורסטר | |
אורי אבנרי מעלה גירה 65 שנה . אני עוד רחוק . . . השלום אינו מה שנחוץ ליהודים בישראל . אבנרי אינו מבין את זה וגם אתה לא . אבנרי כי אינו קורא אותי ואתה מסיבות אחרות . לעמדה שלי בענין הצרכים והיעדים של העם היהודי יש הסבר טוב ואני מוכן לחזור עליו בשבילך . העמדה של אבנרי שגויה , כפי שהסביר שלמה-בן-עמי שהיה שר החוץ השמאלני שלנו , בשיחה אתמול וגם שלשום . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144466 | |
הצעות אולמרט ולבני להסדר שלום | |
יוסף אליעז (יום רביעי, 30/12/2009 שעה 11:09) בתשובה לויקטוריה ע. | |
ע. ויקטוריה יקרה, אנא טלי קורה מבין עינייך. מה שאת אומרת, בעקבות ''הסכמות אולמרט ולבני'' לדברייך, ששטחי יהודה ושומרון יהיו ''יודנריין'', כלומר ''נקיות מיהודים'', נעקור את אריאל ובנותיה, את גוש עציון שהיה שטח יהודי עד שנכבש ב-1948 ע''י הלגיון הערבי, אולי גם את מעלה אדומים וגילה, ואילו לשטחי מדינת ישראל הקטנטונת, שכיום חיים בה 20% ערבים [כמעט 2 מיליון], יווספו עוד 400.000 פליטים החיים מכספי אונר''א ולא יצאו לעבודה, למעט שירות בארגוני הטרור. כך יגדל אחוז הערבים בישראל מיד ל-25%... המוסד לביטוח לאומי יתמוטט מיד [כבר כיום 20% , המגזר הערבי. שאנשיו כמעט אינם מכניסים כסף למוסד, נוטלים 50 אחוז מתשלומי המוסד]. תודה מיוחדת בענין זה מגיעה לשר אלי ישי מש''ס. הפליטים הללו מצטיינים בפריון הגבוה בעולם, הם יביאו בני-זוג ונשים למסגרת פוליגמית כנהוג אצלם, וכמובן ש''איחוד המשפחות'', כמקובל, יהיה תמיד לתוך שטחי ישראל, ותוך שנים ספורות הישוב היהודי יהפוך למיעוט בתוך תחומי ''הקו הירוק''. נכון- פעולות אלו יגבירו את ''האמון בין הצדדים''. ביתר דיוק: את האמונה שניתן לחסל את מדינת ישראל בלי מלחמות. על ''שלום'' כזה אמר המשורר ח.נ. ביאליק: ''אם אחר מותי הצדק יופיע ימוגר נא כסאו לעד...'' אין בהצעתך לא שלום, לא צדק, אלא התאבדות גרידא, ואנו, למרבה הפלא, עָם חַפֵץ חיים. אנא שקלי את הכתוב ואשמח לקרוא תגובה עניינית לדברים. 5 | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144480 | |
הצעות אולמרט ולבני להסדר שלום | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 30/12/2009 שעה 17:26) בתשובה ליוסף אליעז | |
אם אתה מצפה שהיא תענה לך בהיגיון הרי שאתה תמים . הגברת הזו רואה רק את ''הצדק שלה'' . השאיפה המוחצנת לשלום היא מסווה להתגנבות יחידים לתוך ישראל . את פלסטין יש להשמיד את הפלסטינים יש לטרנספר . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144486 | |
הצעות אולמרט ולבני להסדר שלום | |
אריק פורסטר (יום רביעי, 30/12/2009 שעה 19:51) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
העלאת גירה, כמו קאטו הזקן בשעתו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144488 | |
הצעות אולמרט ולבני להסדר שלום | |
(יום רביעי, 30/12/2009 שעה 20:22) בתשובה לאריק פורסטר | |
בסוף מה שקאטו מלמל וחזר באמת התרחש | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144505 | |
הצעות אולמרט ולבני להסדר שלום | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 31/12/2009 שעה 9:27) בתשובה לאריק פורסטר | |
קאטו אמר CARTAGO DELENDA EST , את קרטגו יש להשמיד . החלף קרטאגו בפלסטין והנה לך מדיניות ישראלית . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144549 | |
הצעות אולמרט ולבני להסדר שלום | |
אריק פורסטר (יום חמישי, 31/12/2009 שעה 22:57) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
אבל מה קרה לרומא? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144558 | |
הצעות אולמרט ולבני להסדר שלום | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 01/01/2010 שעה 5:21) בתשובה לאריק פורסטר | |
השליטה הצבאית של רומא נשברה 750 שנה אחרי קאטו . עדין ולמרות זאת , רומא עדין שולטת בעולם בדרך אחרת 2200 שנה אחרי קאטו . הפניקים נעלמו מהר אחרי קאטו . סקיפיו אפריקאנוס . . . זוכר ? בכל אופן אני מסכים שגורל הפלסטינים יהיה כגורל הפניקים בצפון אפריקה וספרד . אני גם אשמח אם ישראל תהיה מעצמה דוגמת רומא ואחר כך תהייה מנחילת היהדות על 20% מהעולם . . . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144569 | |
הצעות אולמרט ולבני להסדר שלום | |
אריק פורסטר (יום שישי, 01/01/2010 שעה 7:01) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
מה אתה מבסוט כל כך מגורל הפיניקים? הם היו עם עברי, דברו וכתבו בעברית, והתפללו לאותו בעל שאבותיך התפללו אליו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144570 | |
הצעות אולמרט ולבני להסדר שלום | |
אריק פורסטר (יום שישי, 01/01/2010 שעה 7:03) בתשובה לאריק פורסטר | |
שלא להזכיר שמבלי תרומת העצים שנתנו למלך שלמה, לא היה נבנה בית המקדש. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144576 | |
הצעות אולמרט ולבני להסדר שלום | |
ע.צופיה (יום שישי, 01/01/2010 שעה 8:29) בתשובה לאריק פורסטר | |
טעות בידך. הפיניקים היו עובדי אלילים, הם לא כתבן ודברו עברית כי הם קדמו לעברית. גם ללעג ולציניות צריך בסיס קטן במציאות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144686 | |
פיניקים לא קדמו לעברית | |
חצי חציל (יום שני, 04/01/2010 שעה 13:00) בתשובה לע.צופיה | |
אתה טועה בעצם ההשוואה בין שבט-עָם לבין שפה. הפיניקים דיברו פיניקית שהיא אחות לעברית ולארמית וממשפחת השפות השמיות המערביות. העברים דיברו עברית, והיהודים דיברו יהודאית שהיא העברית של ימינו. הדימיון בינהם גבוה כפי שאתה יכול לראות את הדמיון בין העברית (שהמשיכה להיות מדוברת ולהתפתח) והארמית (ש'נתקעה' בתחילת האלף הראשון אחרי הספירה)היום. שאלת עבודת אלילים או לא, אינה ממן העניין, כי זה לא מעיד על קירבה או ריחוק בין העמים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144704 | |
פיניקים לא קדמו לעברית | |
ע.צופיה (יום שני, 04/01/2010 שעה 14:54) בתשובה לחצי חציל | |
הפיניקים דיברו פיניקית הרבה לפני שהעברים יצאו ממצרים.כך שהפיניקית אינה אחות לעברית,אולי דודה מבוגרת. לגבי הארמית,אין לי כל ידע ארכיאולוגי, אשמח אם תעדכן. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144713 | |
פיניקים לא קדמו לעברית | |
אריק פורסטר (יום שני, 04/01/2010 שעה 20:04) בתשובה לחצי חציל | |
העברית המשיכה להיות מדוברת ולהתפתח? הארמית 'נתקעה' בתחילת האלף הראשון? חצי חציל, כשמך אתה. העברית היתה שפה מתה, עד שהחיה אותה אליעזר בן יהודה. הארמית מעולם לא מתה, והיא מדוברת עד היום בחלקים מלבנון ועירק. הוזמנתי לארוחת ערב אצל ידידים לבנונים, ורוב השיחה סביב השולחן התנהלה בארמית. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144727 | |
פיניקים לא קדמו לעברית | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 05/01/2010 שעה 7:05) בתשובה לאריק פורסטר | |
העיברית מעולם לא מתה . היא רק לא הייתה לשון כולם . בדיוק כמו הארמית שידידיך הלבנונים מדברים . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144580 | |
הצעות אולמרט ולבני להסדר שלום | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 01/01/2010 שעה 8:47) בתשובה לאריק פורסטר | |
אחת הסיבות לנפילת קרטאגו הייתה התנהגות הציבור שלא תמך במלחמתו של חניבעל . הוא היה לוחם גדול אם לא הגדול מכולם . בקרב קאנה צבאו הרג בחרב 50.000 חילים רומאים ביום אחד . דבר חסר תקדים ועד המאה ה-19 זה לא קרה שנית . מה שמדאיג קצת זה שלא חסרים אנשים דוגמת הקרטאגנים גם בישראל . אנשים שאינם מסייעים למגיני העם והמולדת . השפה הפפניקית בצור וצידון הייתה קרובה לעברית אך לא עברית . זו שדוברה בצפון אפריקה הייתה שונה אף יותר . אינני יודע למי התפללו אבותי . אך ידוע שנעשו מאמצים רבים להרחיק את בני ישראל ובוודאי בני יהודה מעבודת הבעל . נדמה לי שאחרי שיבת ציון ובית שני לא הייתה עבודת הבעל ביהודה . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144585 | |
הצעות אולמרט ולבני להסדר שלום | |
אריק פורסטר (יום שישי, 01/01/2010 שעה 10:15) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
לפני שנים רבות, בעת לימודיי, יצא לי לעבוד על מסמכים ותעודות שנמצאו בחפירות ארכיאולוגיות בקרת-חדשא. ניתן היה להבין את השפה מבלי להזדקק למילונים. כנ''ל לגבי הארכיון שהתגלה באוגרית. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144586 | |
הצעות אולמרט ולבני להסדר שלום | |
אריק פורסטר (יום שישי, 01/01/2010 שעה 10:20) בתשובה לאריק פורסטר | |
מה שמזכיר לי שתכניות בית המקדש שבנה שלמה זהות לחלוטין לאלו של מקדש ''אל עליון'' (שמו של אלוה פיניקיה) באוגרית. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144604 | |
הצעות אולמרט ולבני להסדר שלום | |
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 02/01/2010 שעה 6:07) בתשובה לאריק פורסטר | |
אין שום זכר למקדש שבנה שלמה ! יש אפילו ארכיאולוגים ישראלים שטוענים שאין בכלל בניה שנשתמרה משלטון דוד ומשלטון שלמה . יש מקדש על הר גריזים , שלטענת ארכיאולוגים קדם לתקופת דוד ושלמה . בכל אופן , שפה היא עדות חלקית בלבד . העם היהודי דיבר ארמית זמן מה , האם זה עשה את העם ארמי ? וגרמנית עתיקה ? ואת הטקסטים הללו יכול לקרוא גם ערבי ! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144619 | |
הצעות אולמרט ולבני להסדר שלום | |
אריק פורסטר (שבת, 02/01/2010 שעה 8:52) בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה | |
תכניות מקדש שלמה נמצאות בספר מלכים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144593 | |
הצעות אולמרט ולבני להסדר שלום | |
אריק פורסטר (יום שישי, 01/01/2010 שעה 20:39) בתשובה לspinner013@gmail.com | |
ספינר, לו למדת באמת את התנ''ך היית מוצא מספר מקומות בהן מדובר על עבודת ''מועצת'' אלים. קרא את תהילים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144634 | |
הצעות אולמרט ולבני להסדר שלום | |
אריק פורסטר (שבת, 02/01/2010 שעה 22:42) בתשובה לspinner013@gmail.com | |
אני לא מבין אותך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144644 | |
הצעות אולמרט ולבני להסדר שלום | |
(יום ראשון, 03/01/2010 שעה 7:08) בתשובה לאריק פורסטר | |
אני יודע וזה לא חדש מאידך, אני לא חושב שתעשה אי פעם נסיון להבין | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=144687 | |
£ - הצעות אולמרט ולבני להסדר שלום | |
חצי חציל (יום שני, 04/01/2010 שעה 13:03) בתשובה לאריק פורסטר | |
± אתה גם לא מבין את התנ''ך. | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |