ארדואן: דה-גול תורכי | |||||
הלבן שבעיניים / ע. צופיה (יום שני, 19/10/2009 שעה 7:00) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=140523 | |
קפה טורקי מר | |
סתם אחד (יום שני, 19/10/2009 שעה 10:07) | |
לדעתי ההשוואה של טורקיה לצרפת מתונה מדי. טורקיה כיום היא כמו איראן 1978 . ארדואן הוא חומייני הטורקי.תוסיף לו את חוסיין אובאמה והאיסלאם מעורר דאגה קשה. ההיסטוריה מוכיחה שלא ניתן לשלוט על כידוני הצבא לאורך זמן. העם יביס את שלטון הצבא החילוני בטורקיה.זו מהפיכה איטית אבל עקבית.ישראל צריכה דבר ראשון להפסיק את הקשרים הצבאיים והבטחוניים. לא כדאי לראות מל'ט ישראלי בשירות החיזבאללה וסוריה. -------- -------- מלמד. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140527 | |
לא לומדים מנסיון | |
שמעון מנדס (יום שני, 19/10/2009 שעה 14:27) בתשובה לסתם אחד | |
איפה הטרגדיה? שאנחנו לא לומדים מן הנסיון. לפני כארבעים שנה הזהיר ח''כ דוד הכהן, שהיה יו''ר וועדת החוץ והבטחון של הכנסת, שלא צריך להשען עם הידידות שלנו על צרפת באופן עיוור. לכל דבר טוב יש סוף, ויום בהיר אחד צרפת תגיד לנו: ביי ביי ! אני זוכר את ההסתערות הפוליטית והעתונאית על האיש החכם. צריך להזכיר לקוראים שבאותם ימים שגריר צרפת בישראל, היה פייר אז'ן ז'ילבר. והוא היה דובר עברית בצורה מעוררת פליאה. כי העתונאי אורי קיסרי, מעתון ''הארץ'', אימץ אותו ודאג לו ללמוד עברית כהלכה - כמובן שזו היתה גם השאיפה של השגריר. אלא שאז אנחנו לא רק רכשנו את מערכות השנק שלנו בצרפת, אלא גם הבאנו איתה ידע בטחוני רב. והיום המצב הוא הפוך. אנחנו מכרנו נשק ואתו יידע נרחב לטורקים. זה יהיה בעוכרינו. באותם ימים אנחנו למדנו את ספרד פרק נכבד ביותר בפיתוחח חקלאי - במיוחד פרדסנות וגידול פרי הדר. כעבור עשרים שנה ספרד נשלה אותנו מן השוק האירופי בנושא זה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140904 | |
בכל זאת צרפת אינה תורכיה עם כל הכבוד! | |
גלעד היפתחי (יום שלישי, 27/10/2009 שעה 6:31) בתשובה לשמעון מנדס | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140939 | |
אני שמתי דגש על הנסיון | |
שמעון מנדס (יום שלישי, 27/10/2009 שעה 8:32) בתשובה לגלעד היפתחי | |
אני מסכים אתך בהחלט שצרפת אינה תורכיה. אבל אני לא כרכתי את השתים יחד. התגובה שלי נכתבה בעקבות הפרסום שישראל העבירה לתורכיה סודות צבאיים בפיתוח מערכות הנשק. ולכן ציינתי שלא לומדים מן הנסיון שהיה לנו עם צרפת. אינני יודע באיזה שנה נולדת, בימים ההם צרפת וישראל נחשבו בנות ברית כמו אחיות תאומות. מפעלי דאסו בצרפת שגשגו כתוצאה מן הנסיון של חיל האוויר, שבעטיו השתכללו מטוסי הקרב של צרפת. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140528 | |
מר צופיה הנכבד | |
סתם אחד (יום שני, 19/10/2009 שעה 15:01) | |
''מנגד, גוש כזה, במידה ויצליח, ימשוך אליו כנראה מדינות נוספות כגון לבנון וירדן, יגרום לריכוך הקיצוניות הפלשתינאית ולהגדלת הסיכוי לניהול משא ומתן עם הפלשתינאים במציאות של המאה ה-21 ולא בהזיות של המאה ה-20''. מר צופיה א. אתה מוכן להמשיך ולפתח את התזה הזאת שלך ולהצביע על מיקומה של ישראל בקונסטלציה הערבית הרחבה הזאת? ב. ומה בדיוק יגרום ל''ריכוך הקיצוניות הפלשתינאית'' ? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140529 | |
מר צופיה הנכבד | |
ע.צופיה (יום שני, 19/10/2009 שעה 15:35) בתשובה לסתם אחד | |
על פי ידיעות שפורסמו לאחרונה בתקשורת, מנסה ראש ממשלת תורכיה,ארדואן, לארגן גוש מדיני שיורכב מארצו מסוריה מעירק ומאירן. במידה ויעלה הדבר בידו אני צופה שגם לבנון ירדןוהרשות הפלשתינאית יצטרפו לגוש הזה ויתכן שבשלב מאוחר יותר גם ארצות צפון אפריקה. איני רואה את מצרים וסעודיה בגוש הזה. אין לישראל מה לעשות כנגד מעשה הקמת הגוש וכנגד הגוש באם יוקם. איני צופה שהגוש יאיים צבאית על ישראל אלא מדינית וזה אינו שינוי גדול מהמצב כיום. אחת הדברים שמפריעים לרשות הפלשתינאית מלהתקדם במו''מ עם ישראל הוא חוסר גיבוי מרוב ארצות המזרח התיכון.גוש כזה שיגבה את הרשות הפלשתינאית במטרותיה המדיניות יאפשר לה להיכנס למו''מ מעשי ותכליתי עם מדינת ישראל.ולזה אני מתכוון במילה ''ריכוך''. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140530 | |
תורכיה אינה נטרלית | |
סתם אחד (יום שני, 19/10/2009 שעה 17:28) בתשובה לע.צופיה | |
מי שזוכר, ביקר אולמרט בתורכיה והם ניסו ליצור ''תוך חם'' דרך הטלפון עם בשאר אסד. מי שזוכר את התוצאות, זה היה בזיון לראש ממשלת ישראל, שהמתין ארוכות לטלפון מבשאר... מי שהיה תמים והאמין שתורכיה תהיה נטראלית בתווך זה, התבדה. הסורים עושים כל שביכולתם לרצות את התורכים, כדי להוציא את עצמם מהמלכודת הצבאית שהיתה להם: אויב תוכי בצפון ואויב ישראלי בדרום. אין ספק שהלחץ של האיסלאם הקנאי בתורכיה הולך וגובר. כמות הנשים שהולכות ברחובות מכוסות-ראש עלה ללא השואה לעבר. מנסיון העבר, בהחלט יכולה להיות ברית צבאית בין סוריה לתורכיה, וברור שסוריה תעשה את כל שביכולתה לברית כזו. לכן, צריך לקחת בחשבון שנשק מתוחכם שמסופק כעת לתורכיה יעבור לסוריה. התורכים עדיין מקוים להשתלב בשוק האירופי. זה הבלם החזק ביותר נגד איסלאמיזציה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140531 | |
תורכיה אינה נטרלית | |
סתם אחד (יום שני, 19/10/2009 שעה 17:33) בתשובה לסתם אחד | |
עוד דבר, לתוכיה היה סכסוך ארוך עם סוריה בעניין שטחים שכבשו התורכים מסוריה. רק לאחרונה, השתיקו הסורים את התביעות הללו, כדי לחזק את קשריהם עם התורכים. חזי | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140537 | |
תורכיה אינה נטרלית | |
סתם אחד (יום שני, 19/10/2009 שעה 21:29) בתשובה לסתם אחד | |
''אחת הדברים שמפריעים לרשות הפלשתינאית מלהתקדם במו''מ עם ישראל הוא חוסר גיבוי מרוב ארצות המזרח התיכון.גוש כזה שיגבה את הרשות הפלשתינאית במטרותיה המדיניות יאפשר לה להיכנס למו''מ מעשי ותכליתי עם מדינת ישראל.ולזה אני מתכוון במילה ''ריכוך''.'' ₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪ מר צופיה הנכבד, היות ואתה כבר מתנבא, בבקשה, תמשיך לפתח את הנבואה: האם אתה יכול לעלות תסריט איזה תנאים אולטימטיביים וסופיים יעמידו בפני מדינת ישראל המבודדת והמכותרת בתוך קואליציית המדינות האיסלמיות ''הידידותיות'' לישראל: אירן, עירק, תורכיה, סוריה, ירדן, ולבנון, כשיתאחדו מול ישראל הקטנה והרועדת מפחד.., מה ידרשו ממנה הידידים האירנים, העירקים, התורכים, הסורים, הירדנים, והלבנונים???????? אדרבה- הבא את דעתך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140538 | |
תורכיה אינה נטרלית | |
ע.צופיה (יום שני, 19/10/2009 שעה 23:27) בתשובה לסתם אחד | |
השאלה אינה מה ידרשו. זה ידוע,הם דורשים זאת בכל משא ומתן. השאלה מה ישראל תסכים לתת ואיך יגמר המו''מ. להתנבא? זה בערך יגמר סביב גדר הבטחון. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140543 | |
צופיה, הכל ''כלאם פאט'י'' = דיבורים ריקים | |
סתם אחד (יום שלישי, 20/10/2009 שעה 5:57) בתשובה לע.צופיה | |
כל עוד הערבים (והמוסלמים בכלל) לא משלימים עם קיום מדינה יהודית כאן, אין צורך במשא-ומתן עם ישראל. זה רק בזבוז משאבים... אני רק מקווה שהנסיון המוצלח של ההתנתקות לא יישכח מהר, וששליטי ישראל לא ייתפסו לאשליות שווא. חזי | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140560 | |
תורכיה אינה נטרלית | |
סתם אחד (יום שלישי, 20/10/2009 שעה 13:40) בתשובה לע.צופיה | |
זאת לא תשובה. זאת התחמקות. מה הלאה? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140588 | |
תורכיה אינה נטרלית | |
סתם אחד (יום רביעי, 21/10/2009 שעה 17:16) בתשובה לסתם אחד | |
המצב יחמיר עוד ועוד עד הפיצוץ הבא . אני מקווה שאז יהיה מנהיג שינפנף מכאן מקסימום פלסטינים . יש חוסר בפליטים בארצות ערב. נחוצה אספקה טריה . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140592 | |
ניצול שואה רעב: איפוא הלחם? | |
סתם אחד (יום רביעי, 21/10/2009 שעה 19:43) בתשובה לסתם אחד | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140562 | |
למה הכותב מתחכם לו? ארדואן לא אוהב טבח בפלשתינאים וגזילת אדמתם | |
סתם אחד (יום שלישי, 20/10/2009 שעה 15:17) | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140563 | |
ארדואן גינה את פושעי המלחמה הישראלים לפני העולם והאו''מ. זה הכל | |
סתם אחד (יום שלישי, 20/10/2009 שעה 15:18) | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140564 | |
ארדואן גינה את פושעי המלחמה | |
סתם אחד (יום שלישי, 20/10/2009 שעה 17:41) בתשובה לסתם אחד | |
אבל הוא שכח את פושעי המלחמה של החמאס... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140566 | |
הר הבית בידינו. עכשו הזמן ללכת למסעדות | |
סתם אחד (יום שלישי, 20/10/2009 שעה 21:43) בתשובה לסתם אחד | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140567 | |
דובר ''צים'': הכונו לשנת 2020. תשואות יפות באג''ח | |
סתם אחד (יום שלישי, 20/10/2009 שעה 21:44) בתשובה לסתם אחד | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140745 | |
טורקיה בעינו של ע. צופיה | |
סתם אחד (יום ראשון, 25/10/2009 שעה 1:09) | |
כל הכבוד למאמרו של ע. צופיה, שפתח פה את הדיון. אמנם ההשוואה בין דה גול, שהמרה את פקודות ממשלת ווישי, שנכנעה לנאצים, והלך בגולה תוך שהוא נושא עם מעט מאד פטריוטים צרפתיים את דגל צרפת החופשית , תוך סיכון עצמי, לבין ארדואן, שלא סיכן מאומה וחותר לבסס את שלטונו החשוך היא מוגזמת ודומה שאף גובלת בעלבון חמור לדה-גול. עם זה - היהירות משותפת לשניהם. אולם - נכון שיש קווי דמיון מעטים נוספים. נטישת ידידים בזירה הפוליטית היא דבר רגיל ועגום בעולמנו. בדרך כלל נטישה כזו מכה כבומרנג בנוטש, אך זו דרך העולם. אנגליה וצרפת נטשו את צ'כוסלובקיה והפקירוה לנאצים. אלו מיד הפעילו את מכרות הפחם ואת תעשית הנשק האדירה של צ'כיה לחימושם מול אנגליה וצרפת, והסיקו כי יוכלו לעשות כן גם לפולין. דומני שנטישה זו תרמה רבות למלחמת העולם השניה, ולקורבנות העצומים שהנוטשות- אנגליה וצרפת, הקריבו. הנה ארה''ב ידידתנו נטשה לא מכבר את טייואן לטובת יחסיה עם הענק הסיני. ואנו - כלום לא נטשנו את הכורדים על מזבח יחסינו עם טורקיה? ובבריחה מלבנון כלום לא נטשנו את צד''ל לטובת מה שנראה לאהוד ברק כאינטרס ישראלי מיידי? אלא שארדואן פועל לרעת טורקיה, הורס את כל שבנה ''אבי האומה'' אתאטורק. ארדואן כבר חיבל בסיכויי טורקיה להתקבל לשוק האירופי, ומי שמכיר את משל העקרב והצפרדע יכול להמתין בודאות שהעקרב הסורי ישוב ויעקוץ את הצפרדע הטורקית. ארדואן ''שכח'' כי סוריה נתנה מחסה למחתרת הכורדית [הפ.ק.ק] שהכתה בטורקים, כי היא מתחרה עם טורקיה על מימי הפרת והחידקל, ומכך שניסתה להקים כור גרעיני צבאי לא הרחק מהגבול הטורקי. שוב: חז''ל אמרו: ''אין אדם דר עם נחש בכפיפה אחת''. אבל אולי שני נחשים יצליחו זמן מה לדור יחדיו , עד שהאחד יכיש את שכנו. אולם, כרגיל, ע. צופיה מקלקל בסוף מאמרו את השורה, בהאמינו כי ''יצא מתוק מעז'' וההתרחקות הטורקית מאתנו וחבירתה לסוריה תרכך את הפלסטינאים במו''מ עמנו. מה הקשר? האם שכח כי הסורים בזים לפלסטינאים וטענו תמיד שאין עם כזה, וכי פלסטינה היא ''דרום סוריה''? היה זמן בתקופתו של אולמרט שנישאו דברים בענין הסכמים, והיה ברור לשני הצדדים- לסורים ולפלסטינאים, כי ישראל צריכה להסדיר יחסיה עם אחד מהם צחילה, לא עם שניהם יחדיו. לצערנו החמא''ס חמס את עזה. עם מי בכלל ניתן כיום לנהל מו''מ? עם רמאללה או עם עזה? מילא ארדואן פטור מלשבור ראשו בענין אך ''זכות'' זו אינה שמורה לנו. לסיכום - מאמר יפה עם מסקנה או תקוה חסרת כל קשר לאמור קודם. יוסף אליעז | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140763 | |
טורקיה בעינו של ע. צופיה | |
ע.צופיה (יום ראשון, 25/10/2009 שעה 6:56) בתשובה לסתם אחד | |
אני השואתי את תקופת שלטונו של דה-גול כנשיא צרפת(1958-1968) לתקופת שלטונו של ראש ממשלת צרפת ארדואן ולא את תקופת המלחמה בגרמנים. וגבי מסקנותי. אתה צודק הן אישיות ונבואיות. ואנו הרי יודעים למי ניתנה הנבואה ולמי לא. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140817 | |
[•] טורקיה בעינו של ע. צופיה | |
סתם אחד (יום ראשון, 25/10/2009 שעה 19:45) בתשובה לע.צופיה | |
עין [•]... צופיה, מרוב להט להתנפל ולהעליב אתה כבר מבלבל את היוצרות. קרא את תגובתך. הפכת כבר את ארדואן לראש ממשלת צרפת. מילא. מגיע להם... ולגבי נבואות - אתה הרי התנבאת שהתהליך יביא להתרככות הפלסטינאים. אוי לנבואה זו ואוי לנביאה. החמאתי לך על גוף המאמר, תמהתי מנין ההקשר הנבואי לתגובה הפלסטינית הצפויה שניבאת.ואתה מיד שלפת שיניים... לך בדרכך זו . אתה צועד מעדנות בעיניים עצומות לרווחה. כל טוב, נביאי הפלסטינאי. יוסף א. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140827 | |
[•] טורקיה בעינו של ע. צופיה | |
ע.צופיה (יום ראשון, 25/10/2009 שעה 21:01) בתשובה לסתם אחד | |
מר אליעז,האם תוכל לציין במה העלבתי אותך ואתנצל. נכון טעיתי טעות דפוס.אך אתה עדיין לא מתייחס למהות וזה שהשוואתי את תקופת דה-גול כנשיא ולא את תקופת דה-גול כמנהיג ''צרפת החופשית''. התוכל לציין איזה ''שיניים'' שלפתי? אני מבין שדעותיי צורמות את מחשבותך, כאדם נבון היית יכול או להתווכח עימי מהותית או לקבל את העובדה שלכל איש יש דעות משלו. אני מתרשם שהשמעת דעות השונות מדעותך זו טרגדיה עבורך. צר-לי עליך. | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |