תרבות בקריסתה | |||||
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (שבת, 10/10/2009 שעה 16:00) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=140265 | |
עוד מאמר הבנוי על שקרים ומסקנות מוטעות ומוטות . | |
סתם אחד (שבת, 10/10/2009 שעה 17:18) | |
חבל על הזמן . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140266 | |
ספירו, אני לא נוהג לקרוא מה שאתה כותב... | |
סתם אחד (שבת, 10/10/2009 שעה 17:21) | |
כי אתה אויב שלי ושל עם ישראל. אני רק מרפרף בין השורות בשביל לדעת על מה אתה כותב. כמו תמיד, הכתיבה שלכה היא רק להכפיש את ישראל, ולא ביקורת בונה... חזי | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140274 | |
חזי, תן דוגמא לביקורת בונה | |
סתם אחד (שבת, 10/10/2009 שעה 20:08) בתשובה לסתם אחד | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140267 | |
ספירו באפסותו. | |
ע.צופיה (שבת, 10/10/2009 שעה 18:59) | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140273 | |
גדעון יעל וסיסרא | |
סתם אחד (שבת, 10/10/2009 שעה 20:04) בתשובה לע.צופיה | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140299 | |
גמדים | |
סתם אחד (יום ראשון, 11/10/2009 שעה 16:38) בתשובה לע.צופיה | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140311 | |
צופיה באפסותו | |
סתם אחד (יום ראשון, 11/10/2009 שעה 18:23) בתשובה לע.צופיה | |
האנונימית. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140286 | |
כל דברי ואסרי וקונמי וקונחי וקונסי דאמר ג. ספירו | |
סתם אחד (יום ראשון, 11/10/2009 שעה 9:03) | |
כלהון אתחרטנא בהון, לא שרירין ולא קיימין, יהא רעוא די יהון שביתין ושביקין ונסלח לכל עדת בני-ישראל ולגר הגר בתוכם. כי לכל העם בשגגה. --------- -------- מלמד. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140293 | |
הניחו תפילין | |
סתם אחד (יום ראשון, 11/10/2009 שעה 12:13) בתשובה לסתם אחד | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140300 | |
שעת רצון עכשו לאלוקינו | |
סתם אחד (יום ראשון, 11/10/2009 שעה 16:39) בתשובה לסתם אחד | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140327 | |
לשם שינוי | |
סתם אחד (יום שני, 12/10/2009 שעה 6:53) | |
לשם שינוי הערבים הורסים את העתיקות של עצמם ולא את העתיקות היהודיות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140455 | |
לשם שינוי | |
סתם אחד (יום חמישי, 15/10/2009 שעה 8:05) בתשובה לסתם אחד | |
חלילה,אלה לא עתיקות של ערבים. ערבים לא גרו כאן כשכאן כבשו הרומאים,הביזנטיון או הסלג'וקים את הארץ.מעט ערבים הגיעו עם הכיבוש ואיסלמו את רוב גויי הארץ.יהודים בדרך כלל לא התאסלמו,רובם בכלל עזבו בסוף התקופה הביזנטית בשל הרדיפות הביזנטיניות ואלה שנותרו כשמוסלמים כבשו הצליחו להחזיק מעמד כיהודים,עד הכיבוש הנוצרי השני,הצלבני. הכיבוש הצלבני בראשיתו מחק את הישוב המוסלמי והנוצרי בארץ,אם ברצח ואם בגירוש ורק בודדים נשארו. ראשוני היהודים והמוסלמים החדשים חזרו לארץ ישראל רק בחצי השני של המאה ה-12 לאחר הבצלבנים הסתגלו לעובדה שבלי ידיים עובדות אין להם ממלכות. מה שמוצאים כיום בעיר דוד הם שרידים של עיר כנענית,יהודית ולערבים ולהיסטוריונים החדשים זה מבלבל את ההיסטוריה. קלקלן צמרת | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140336 | |
אני חייב לומר שספירו כלל לא מפתיע אותי | |
סתם אחד (יום שני, 12/10/2009 שעה 10:59) | |
אינני מצפה ממנו לדבר על תרבות ובודאי לא על קריסה שלה. כל מנגנוני הצדק של ספירו התאכלו והתעקלו והוא ממשיך בדרכו כאיש המתפלל את אותן תפילות וברכות יום יום במשך כל השנה, ולא מעניין אותו ממש מה שקורה באמת. גם אם על פניו אנחנו חושפים בודאות גבוהה כעשרה בדואים, שחלקם זכו לאמון הציבור, בוגדים באמון הזה והורסים אתר היסטורי הוא יעמוד לצידם רק משום הצורך שלו למצוא עילות לתקוף פוליטית את הממשלה / הימין / הציונים. זוהי מצוקה פתאטית של אחד שחייב להנפיק בכל שבוע סיבות להכפיש את המדינה. ''החשד נפל מיד על בדואים מהסביבה'' וזה מרתיח את דמו של ספירו. אבל ראינו אותו כשערבים ביו''ש כרתו זיתים כיצד הוא קיפץ בלי שום מידע בידיו ואימות בדפיו והאשים את המתנחלים. עד היום הוא לא הביא כל אישוש להאשמותיו, לעומת הממצאים הראשונים שמפלילים את הבדואים שהואשמו בחבלה באתר היסטורי. למרות שספירו לא יודע דבר על המקרה, הוא אומר שכנראה הבדואים לא עשו זאת, אבל אם במקרה הם בכל זאת עשו זאת בטוח שהיתה להם סיבה מוצדקת, לדעתו, והוא מתחיל לפרט פרטים בלתי רלוונטיים שחלקם בכלל שקר. בקיצור, הוא מבשל מרק מלוח, חריף, מר ומתוק בצלחת הגשה אחת! ירצו ישתו, לא ירצו, ישתו וירקו! שום מצוקת אמת או בדיה לא יכולה להיות עילה להרס תשתיות היסטוריות. ואם כל 10 הבדואים נדפקו ע''י הרשויות, העניין צריך להיות מטופל ברשויות המוסמכות. הריסת בתים ופחונים בלתי חוקיים של הבדואים בנגב נעשים בצווי בית משפט. אם ישנה אלימות היא מכיוון הבדואים. לכן לא מובן למה ספירו מסרב לקבל את פסיקות בית המשפט ובכל זאת להאשים את המדינה. אני משער שעניינו הוא בכלל לא בבדואים, אלא הוא צריך חומר, ואף חומר מזוייף, כדי לתקוף את המדינה הציונית. אני גם משער שמאותה סיבה ספירו שמח כאשר הממשלה הורסת בית בלתי חוקי של מתנחל. אני בכלל לא טורח לדפדף לאחור לאירועי הרס ביתו של מתנחל בחברון, אבל אני ערב לכם שספירו גם הצדיק את המקרה וגם קיטר וכתב שזה לא מספיק וצריך להרוס עוד למתנחלים. ספירו מטעה את הציבור בטענה כאילו הבדואים ישבו קבע על אדמה כלשהיא לה הם טוענים היום. המיקום של כפרי האוהלים של הבדואים מתועד היטב עוד מלפני קום המדינה והמדינה כמובן השאירה אותם בגושי ההתנחלויות שלהם למרות שהאדמות עליהן ישבו במרבית המקרים היו בכלל ללא קושאן. המדינה למרות הכל הכירה בזכות הבדואים לחיים במקום מסודר וניהלה רישום של הדברים. למי שמכיר את הנגב, ובעיקר לאגן באר שבע ולמרחב שבין באר שבע לדימונה, יודע בודאי כיצד הבדואים התפשטו ותפסו נחלות באופן עצמאי ופרטי תוך שהם פותחים חוות אוהלים ופחונים. למרות מספרם הקטן יחסית, קצב גידול האוהלים והפחונים היה מרשים בעיקר מאז שנות ה-80. המדינה איחרה בלהתמודד מולם ובמשך 60 שנים כשלה מלהביא תוכנית פיתוח מסודרת למאהלי / ישובי הבדואים. גם התוכנית האחרונה של בניית כפרים לבדואים מתעכבת בשל דחייה בהחלטות ואי רצון להכריע לכאן או לכאן. בינתיים הוחלט על פתרון חלקי ולבנות עוד עיר בדואים בסגנון רהט ממזרח לבאר שבע. • חכם ציון | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140337 | |
קרנפי האקדמיה | |
סתם אחד (יום שני, 12/10/2009 שעה 11:00) | |
ספירו ממשיך להלהיט בשקריו על הכיבוש כדי להכשיר את שקריו על דו''ח גולדסטון. נדמה לי שכבר בפורום הזה הראנו (לפחות אני) שדו''ח גולסטון הוא בושה לאינטליגנציה, לאמת ולצדק. הוא אינו מסמך משפטי בעל סמכות לקבוע אשמים, אלא המקורו היה צריך להיות נייר עבודה לחקר האמת. ספירו לא מסביר איך אפשר לחקור ולהגיע לאמת כשכל השופטים המכהנים בועדה כבר הרשיעו את ישראל פוליטית עוד בטרם קיבלו את המינוי לועדה?! רק לפי הדברים האלה אין זכות קיום לועדה, ומשכבר כתבה את הדו''ח, יש מקום לזרוק אותו לאסלה. לכן עמדתם של המשפטנים, בניגוד לדעתו של ספירו שאני משוכנע שהוא לא קרא את דו''ח הועדה באנגלית, צודקים בהחלט. וכבוד עושה ספירו למשפטנים שהוא מפרסם את שמותיהם. מעניין שספירו שולל את זכותם של הפרופסורים והסטודנטים לחלוק על דעתו. מבחינתו זה מהווה ''תשתית האידיאולוגיה הגזענית'' בלה, בלה בלה. האם ספירו חושב את עצמו למלאך הצדק? • חכם ציון | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140338 | |
לא קיבל וטוב שלא קיבל | |
סתם אחד (יום שני, 12/10/2009 שעה 11:01) | |
אינני יודע אם עמוס עוז ראוי לפרס נובל לספרות. שהרי יותר ויותר נחשפות ועדות הבחירה ככאלה שמחליטות גם מתוך זיקה פוליטית, בעיקר בספרות ובשלום. לכן ספירו בהחלט ראוי לפרס נובל למכפיש הסידרתי. ולאחר שספירו כתב את המכתב המוזר צריך לשקול להמליץ לתת לספירו גם את פרס השקרן הסדרתי. בברכה, • חכם ציון | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140339 | |
''זכינו''? | |
סתם אחד (יום שני, 12/10/2009 שעה 11:02) | |
כן זכינו. יש לך בעיה גם עם זה? זה נכון שעדה יונת, שוחרת השלום, מחקרה ממומן גם ע''י גורמים זרים בעלי עניין. אבל היא למדה והתחנכה בארץ ועובדת בכל זאת במכון וויצמן, שממנו היא שואבת משאבים, ידע, כוח אדם ומשכורת. היא לא פועלת בחלל ריק. הפרס מגיע לה אישית על מקצוענותה ולא על דיעותיה החברתיות / פוליטיות. הקרדיט מגיע גם למכון וויצמן, לאקדמיה הישראלית בכלל ולמדינת ישראל שיצרו סביבת ידע ועבודה ברמה גבוה כל כך. הקרדיט מגיע גם למדינה בעיקר בימים טרופים אלה כשפרסים מחולקים גם לפי שיקולים פוליטיים, בחלק גדול של המקרים. • חכם ציון | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140340 | |
שארית הבשר כולה לעצמם? | |
סתם אחד (יום שני, 12/10/2009 שעה 11:02) | |
האם אנו על סף אינתיפאדה חדשה? רק הערבים יחליטו אם תהיה אינתיפאדה חדשה ומתי. תירוצים יש להם מכאן ועד הודעה חדשה. הם לא פותחים באינתיפאדה לא כי אין להם עילה. הם מספקים עילות לעצמם כל שני וחמישי. כמו האינתיפאדה השניה, שלא נגרמה בגלל עליית שרון להר הבית, כך כל אירוע שהוא שולי בעתיד גם הוא יהפוך לעילה, בזמן שארגוני הטרור הפלסטינים יחשבו שהם מוכנים לחדש את המלחמה. זה תלוי בהם ולא בנו. כל תמיכה בהתלהמות של ראאד סלאח היא תמיכה באינתיפאדה חדשה. ראאד סלאח הוא מוסלמי קיצוני שרואה בהשמדת ישראל יעד בר ביצוע. אין ספק שמהומות שהוא יזם בשבוע האחרון נעשו בתיאום עם האיראנים והסורים שרוצים לשמור את הרחוב הישראלי חם ואת המדליקים הערבים צמודים לגפרורי הנפץ שלהם. חבל שבית המשפט הישראלי כשל בלהכניסו לכלא למספר חודשים, כי בכל זאת פגיעה בראש הגפרור מיתר את שאריתו, עד שראש אחר מודבק בו. העימות הישראלי-פלסטיני תמיד היה קשור למלחמת דת, אלא שספירו אינו מכיר את חבריו הפלסטינים ואינו דובר את שפתם. לכן סביר שלמרות שהוא מסתובב בינותם, הם מאכילים אותו קש והוא בולע את זה כמו דבש. אבל האם ספירו לא יכול לצאת ידי חובה ולקרוא את מצע הפת'''ח, החמאס והג'יהאד האסלאמי? דרישתו של ספירו לחזור לתוכנית החלוקה נשמעת מצויין. אך האם לדעתו הערבים בסוף יסתפקו גם בה? האם לא ירצו את אינני יודע אם ספירו תמים או משחק את התמים, אבל אני מודאג לחשוב שהוא חושב שהוא צודק. האם לדעתו אין זכות ליהודים לחיות במדינתם בארץ ישראל? למה ערבים תמיד צודקים? למה הוא לא מרים כל צעקה וביקורת כשבערבים רוצחים יהודים ואת בני משפחתם, גונבים רכבים, משתוללים בכבישים, שורפים יערות ? למה תמיד להאשים את היהודי ש''מתעלל בערבים'' ולמצוא בזה צידוק לרישעותם וביריונותם של הערבים? האין הערבים בני אדם? האם אין להם אחריות למעשיהם? פולחן הערביות הקדושה של ספירו הורס את הסיכויים האחרונים והקלושים להשלמה ולא רק לשלום. • חכם ציון | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140347 | |
חכם ציון, יד על הלב, זכית פעם בלוטו? | |
סתם אחד (יום שני, 12/10/2009 שעה 14:08) | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140480 | |
[•] ספירו עוכר ישראל מקצועי | |
סתם אחד (שבת, 17/10/2009 שעה 18:05) | |
יהודים אכולים בשנאה עצמית היו, יש ולמרבה הצער גם יהיו בעתיד. ספירו נמנה עם אלו המוכנים להביא דיבת אחיו בפני הגויים על מנת שֱׁאֶחַיו יִפָּגְעוּ. הברנש מנצל את חופש הדיבור וגם מפריז מעבר לגבולותיו. אין אנו יודעים מי בדיוק היו הנבטים. הדעה המקובלת היא שהם היו נודדים, כנראה ערבים, שהתישבו באזור והקימו ממלכה מוצלחת, תוך ניצול חכם של תנאי האקלים והמים. אילו אני בידואי הייתי מקפיד מאד על משמר המורשת הנבטית ושרידיה הארכיאולוגיים. אם ההרס אכן בוצע בידי בידואים הרי הם פעלו בראש ובראשונה נגד מורשתם הם. דבר דומה לפיצוץ שני פסלי בודהא הענקיים בידי חשוכי הטאליבן. זה כאילו האיטלקים היום היו מפוצצים את הקולוסיאום ברומא מאחר ונבנה בתקופה האלילית. רק גדעון ספירו יכול למצוא למשחיתי עבדת, אם אמנם הם בידואים, צד זכות.משהו עקום מאד אצלך ספירו, [•]... ואל תיתן את עטך בפיך, שמא תורעל.אתה מבייש אתהשם גדעון, הוא ירובעל. כדאי שתחליף שמך לאלימלך, בנו, שהשכיל לשתף פעולה עם בני שכם, עד שאשה בתבץ [טובאס של היום] פיצחה את גולגלתו . דע עם מי אתה מתידד. אני מאחל לך גולגולת שלמה, רק שהרעיונות הנוראים שבתוכה יתנדפו כבר. לטובתך. עליך נאמר ''מהרסייך ממך יצאו''. אולי אם תפנה לפיאד הוא יעניק לך אזרחות פלסטינאית ותוכל לגור בין אחיך לדעה בשכם, בעיבל הר הקללה. מטהר אויר | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140504 | |
מיכאל שרון: רצח, עוינות ופלגנות בחברה נישלטת קולוניאליזם | |
סתם אחד (יום ראשון, 18/10/2009 שעה 13:44) | |
רצח, עוינות ופלגנות בחברה נישלטת קולוניאליזם הקולוניאליזם (למשל בעירק ואפגניסטן כיום, או בדרום אפריקה בעבר) חותר לפלג ולסכסך בין גורמים מקומיים, בשיטת הפרד ומשול. שילטון עצמי, כל שילטון עצמי, חותר להביא יציבות ושלום לאומה, ומדכא פלגנות. שילטון קולוניאליסטי פועל בדרך הפוכה, מפורר את התשתית המלכדת, וגורם למלחמת הכל בכל - סיעות בסיעות, שבט בשבט, קבוצה בקבוצה, ללא כל ריסון אזרחי. במונחים של הגל, בעוד המדינה מבטאת סולידריות ואלטרואיזם אוניברסאלי, הרי השילטון הקולוניאליסטי מסיג לשלב אחורה: סולידריות ואלטרואיזם פרטיקולרי -שיבטי. זאת באופנים הבאים: 1) העם מנוכר לשכבה השלטת אותה מעצים השילטון הזר. זאת נותנת זיכיונות ואת משאבי האומה לכוח האימפריאליסטי. אלא שכל ניכור מתחיל ברמה הקיומית היום -יומית: אתה מתחיל לחוש איבה נוכח הקפצה לעמדות מפתח של אנשים המסגלים מנטליות, אורחות דיבור וגינונים מלאכותיים של השילטון הזר, ואינם מבטאים הוויה או אינטרסים אוטנטיים, אלא מדובר בתופעה סרטנית חקיינית, המבטאת פגיעה והדרה של אנשים הפועלים בשרות דחפי החיים של העם. 2) חינוך ל''דמוקרטיה'' כחינוך לחטפנות, נירגנות ומלחמה פרטיקולרית על כוח: השילטון האימפריאליסטי אינו מייצג דמוקרטיה במובן של הפרדת רשויות ושאר חרויות, אלא הוא מייצג אוליגארכיה מקומית המשתפת פעולה עם שילטון זר, ולכן אין למשל הפרדת רשויות, אלא השילטון הוא הומוגני וטוטליטארי באיצטלה של המלה הלא מובנת ''דמוקרטיה'' (נערכת מידי פעם הצגה של בחירות כלליות מוטות בחסות כידוני הכוח הזר). האיש ברחוב מבין את המילה דמוקרטיה כ''התרסה במאבק על כוח ומשאבים'' שכן הוא רואה למשל עידוד להתרסה כזאת מצד נשים שהשילטון הזר מעצים את דמותם, נשים המסגלות את המנטליות של השילטון הזר, ומתריסות באופן דיפוזי וחסר משמעות ממשית. אחזור על כך: האדם ברחוב לומד להבין את המושג דמוקרטיה כפוזה מתריסה בשרות חתירה לקבלת כוח ומשאבים. אין השילטון הזר מלמד אותו מהי דמוקרטיה אמיתית. וכך נוצרת מלחמת התרסה של הכל בכל מצד קבוצות שונות. 3) טימטום ההמונים בבתי הספר: במקום ללמד להבין ולנתח, מלמדים המורים הקולוניאלים דיקלום של משפטים שלמים. החינוך הקולוניאלי פוגע בליבת מושג התבונה. 4) הגורמים המשתלטים על ההמונים בסביבה קולוניאליסטית הם מעין מנהיגים שליליים ועריצים הנוקטים בטכניקות ברוטליות ושדירותיות של תפעול כוח. כוח ללא תבונה. ומטילים אימה וטרור. הדבר קורה בהיעדר האלמנט המוסרי מדיני של אלטרואיזם אוניברסאלי, אותו משמיט השילטון הזר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140526 | |
מיכאל שרון, הקולוניאליזם העיקרי במזרח התיכון הוא ערבי | |
סתם אחד (יום שני, 19/10/2009 שעה 12:20) בתשובה לסתם אחד | |
הערביות שפרצה מגבולות המדבר הגדול הסעודי ושרפה כל זהות לאומית עתיקה והיסטורית של העמים העתיקים ששכנו במזרח התיכון ובצפון אפריקה. תחילה הם קנו אותם באמונה - באסלאם - עם כיבושיהם את חצי העולם העתיק ומאוחר יותר במאה ה-19 המאוחרות הם שללו את זהותם הלאומית של הלאומים ובשם האסלאם הם הפכו את כולם לעם ערבי אחד גדול. בעוד ההתעוררות הלאומיות באירופה פיצלה אותה (אפשר לדמות אותם לתהליך הפיצוץ מימן) למדינות לאומיות ללאמים קיימים, הרי שהלאומיות הערבית של עמים ושבטים עתיקים איחדה אותם לאחד (אפשר לדמות אותם לתהליך הפיצוץ אטום) לעם ערבי חדש מהמפרץ הפרסי לאוקיאנוס האטלנטי. מעניין שהקולוניאליזם האירופאי סייע למוסלמים במהפיכה הזו, הבעיה שהם עשו זאת מתוך האינטרסים של עצמם, דבר שמאוחר יותר בתחילת המאה ה-20 השפיע על הטוויית קווי הגבול לישויות פוליטיות (ולא לאומיות) עצמאיות. מה שהכריע את תוויי הגבול לא היתה הפריסה של השבטים והעממים המקומיים אלא האינטרסים של המדינות האימפריליסטיות שהשתלטו על המרחב. אותה חלוקה די שרירותית משפיע עד היום על היחסים בין הישויות החדשות שקמו. החלוקה השרירותית והבלתי מתחשבת הזאתי גרמה לסכסוכי גבול שהיו וישנן כמעט בין כל מדינה לשכנתה. התופעה הזאת אינה ייחודית רק לסכסוך המוסלמי -יהודי. צריך לציין שהמדינות הערביות החדשות לא מצליחות ממש לייצר עמים ערביים חדשים. רק המצרים מצטיירים כעם שורשי בעל עבר ועתיד קיומי. העמים העיראקי, הירדני והלבנוני מצטיירים יותר ויותר כעמי בועה שמתפוצצת בתוך עצמה במריבות פנימיות מתמשכות. העם הסורי ברובו לא סורי ודווקא הסורים (האשורים) בו מדוכאים עד עפר. וכל הרב בר ערבים האלה מתלכדים כנגד הגורם היחידי הבלתי ערבי ובלתי אסלאמי במזרח התיכון - ישראל. למעשה אפשר לראות את העם הערבי כשולט בקולוניה אחת גדולה מן האוקיאנוס ועד למפרץ. כל מי שהרים ראש ויצא למלחמת שחרור נגד הקולוניה חטף אותה ושילם מחיר כבד. 2. האיש ברחוב מבין את הדמוקרטיה כמות שהיא - שלטון חוק בו לאזרח יש תפקיד מכריע להכריע על דרך, לשמור על חוק ולתרום לקהילה. רק בשוליים הקיצוניים והתגרניים מתפתח ''חינוך לחטפנות, נירגנות ומלחמה פרטיקולרית על כוח'', שעיקרו הוא שלילת הדמוקרטיה ורצון לחטוף אותה לצרכיהם הצרים והבלתי מיצגים את רוב הציבור. 3. אין ''טימטום המונים בבתי הספר'' אלא יש מערכות חינוך חלשות, בהן אין הערכה ותמורה למורה ולמחנך. אין קשר בין זה לבין הערכתך האישית שישראל היא ''קולוניאלית''. אם אתה חושב שלישראל אין זכות קיום, אין הדבר משפיע כלל על תוכן ואופי הלימודים. 4. אני בהחלט מקבל את הבחנתך החדה ש- ''הגורמים המשתלטים על ההמונים בסביבה קולוניאליסטית הם מעין מנהיגים שליליים ועריצים הנוקטים בטכניקות ברוטליות ושדירותיות של תפעול כוח. כוח ללא תבונה. ומטילים אימה וטרור'', ואנחנו יכולים לראות זאת בירדן, עיראק, לבנון, סוריה ומצרים. שלא לדבר על לוב, תוניס, אלג'יריה ומרוקו. • חכם ציון | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140550 | |
סתם אחד (יום שלישי, 20/10/2009 שעה 7:31) בתשובה לסתם אחד | |
שלטון קולוניאליסטי מבסס רק את האינטרס של הגורם המשתלט, ובכך הורס את הקשר הקיים בדמוקרטיה אמיתית - הזהות של האינטרסים של שולט ונשלט - שניהם עונים לשם 'ממשל' כאזרח וכממשלה. האלמנט המוסרי מתורגם במשטר הדמוקרטי למבנה סמנטי-לוגי של זהות האינטרסים של שולט ונשלט (בדומה ליחס בין שני אנשים המשוחחים ביניהם). בפסיכולוגיה היחס המתקיים בין הקולוניאליסט לבין הנתין הוא יחס נרקיסיסטי בדומה ליחס הקיים בין הורה נרקיסיסטי שמערכת היחסים שלו עם ילדיו נועדה לספק רק את צרכיו שלו, לבין ילדיו. היחס הרצוי בדמוקרטיה תקינה, דומה ליחס הקיים בין הורה לילדיו - יחס המאפשר לילדים לראות את השתקפות צרכיהם בעיני ההורה ובכך מאפשר את התפתחותם הבריאה (ראה 'הדרמה של הילד המחונן' מפרי עטה של אליס מילר). ''רצח, עוינות, ופלגנות,'' אכן אופייניים לחברה שהמודל הדמוקרטי שלה מתבסס יותר ויותר על פרוצדורות קולוניאליסטיות, המעוותות את המבנה של זהות האינטרסים של שולט ונשלט לכדי יחס חד סטרי שנועד לספק רק את צרכי השולט. ולכן גם הסימפטום של מצב לא בריא זה הוא הפגיעה בזכויות הפוליטיות של הנשלטים, ובעקיפין נפגעות בשל כך גם הזכויות הפוליטיות של השולטים, וכל שנותר להם לעסוק בו היא צבירת כוח וממון נוספים - פעילות שאין בצידה כל סיפוק אמיתי בטוח הארוך. רובו של הציבור בישראל כיום נכנע ל'מתודה' המזויפת החד-צדדית הזאת שעוצבה ב'עמל' רב במהלך ארבעים ושתיים שנים של כיבוש ישראלי ביהודה שומרון ועזה. מה שמפתיע כמובן, שגם זה המתיימר להיות 'חכם' אינו מצליח לראות את הגורם הברור כל-כך להתדרדרות החברה בישראל לכדי חברה גזענית מובהקת, שהערכים שנותרו בידיה הם כסות עלובה לערוות המדינה - צבירת כוח וממון. הסממן הגזעני המובהק הוא כמובן העיסוק המתמשך והעיקש בשלילת הזכויות הפוליטיות של התושבים הפלסטיניים של ארץ ישראל בידי מדינת ישראל והישראלים. הטעות הנפוצה דווקא בחוגי הקולוניאליסטים החובבים היא שגזענות קשורה רק לכוח ולממון. אין כלל קשר. הגזען הוא זה הטוען שיש לשלול את הזכויות הפוליטיות של תושב זה או אחר בשל שיוכו הלאומי, דתי או אתני. ובכך תומכים, לבד מיחידים בודדים כמעט כל הישראלים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140557 | |
זה הדבר הנכון לעשותו . | |
סתם אחד (יום שלישי, 20/10/2009 שעה 10:18) בתשובה לסתם אחד | |
כל יחיד פועל למען האינטרס שלו עצמו ושל צאצאיו . כל יחיד נמצא בתחרות על מזון , מלבוש , מחסה וכדומה למטרה זו . התחרות היא מול הדומים לו בקבוצתו והן ביחידם מקבוצות אחרות . שיתוף פעולה ושיתוף באספקה מתקיים כאשר לכל יחיד בקשר הזה יש תועלת מזוהה . הגזענות היא ביטוי חיצוני של שיתוף פעולה בין יחידים שלהם סממנים משותפים , הן בשפה , הן במנהגים , הן במוצא וכיו''ב . העדפת ''הקבוצה שלי'' מעניקה ייתרון ברור ליחידי הקבוצה . הגזענות משתלמת והיא מכוערת רק בעיני הנפגעים , או בעיני קורבנות תעמולה שיקרית ושגויה . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140572 | |
סתם אחד (יום רביעי, 21/10/2009 שעה 3:13) בתשובה לסתם אחד | |
הייתי מציע לאריה עירן, שטוען ש''גזענות היא ההבנה שיש גזעים'', שיעסוק בשלב זה יותר בהקשבה ופחות בהצהרות חסרות שחר. העובדה שהנטיה הגזענית היא נטיה טבעית עדיין אינה הופכת את הגזענות לרצויה חברתית ופוליטית. הטיעון של אריה עירן כאן בדבר היות ''הגזענות משתלמת'', יכולה לשמש להצדקת רצח היהודים בשואה. אם קנה המידה למעשה מוסרי וצודק היא רק התועלת שבו ליזם, אז אפשר לזרוק מהחלון את כל התרבות הפוליטית מאז אפלטון. נשים יהבנו בפסבדו-אינטלקטואלים כדוגמת אריה עירן, ונהרוג את כל הפלסטינים כי 'זה משתלם'. וגם כחמישים אחוז מהיהודים שאינם מסכימים עם עירן רצוי לחסל באותה הזדמנות. איזה שטויות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140582 | |
שטויות זה מה שיוצא ממך . | |
סתם אחד (יום רביעי, 21/10/2009 שעה 16:55) בתשובה לסתם אחד | |
אפלטון או מלפפון כוחנו עפיפון . תשמע יא חתיחת חסר הבנה . המוסר עובד רק בתנאים מוגבלים . בצנטרום של הפיילה כמו שאמרו הגשש החיור . בזמנים מתונים , בחברה שאינה במשבר , בתרבות שאינה תחת איום , כשאין ערפל מידע , ביישוב הדעת וכדומה - אז - ורק אז המוסר הבינוני ממלא את תפקידו . לא כך כשחיים מוטלים על המאזניים . לכן , אם שיא של אי- מוסריות זה רצח , אז הרג בהגנה עצמית אינו רצח , הרג במלחמה אף הוא אינו רצח , הרג בשוגג אינו רצח . ההבחנות הללו מראות שמשהו פגום בהגדרות ובתפישה של המוסר . ולכן לא מיקרה הוא , שהיום אנו מבינים את האבולוציה , וזו אינה מתחשבת בהגיגים האנושיים . שורדים אלה שמתאימים לתנאים . וכל השאר שטויות . כולל אפלטון , רוסו והשאר . . . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140583 | |
שטויות זה מה שיוצא ממך . | |
סתם אחד (יום רביעי, 21/10/2009 שעה 16:58) בתשובה לסתם אחד | |
תקרא את ''החזון איש'' ותווכח שזה לא תמיד ככה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140584 | |
שטויות זה מה שיוצא ממך . | |
סתם אחד (יום רביעי, 21/10/2009 שעה 17:00) בתשובה לסתם אחד | |
החזון איש הוא מדען ? מה הן התצפיות עליהן דבריו מבוססים ? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140591 | |
שטויות זה מה שיוצא ממך . | |
סתם אחד (יום רביעי, 21/10/2009 שעה 19:41) בתשובה לסתם אחד | |
הוא היה גדול בתורה. את הידע על המציאות הוא קיבל מהשם יתברך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140603 | |
בבקשה לתת לי יותר מידע . | |
סתם אחד (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 5:21) בתשובה לסתם אחד | |
תסביר לי בבקשה איך זה נעשה . האם הוא קיבל מכתבים ? אולי טלפונים ? האם התנהלו שיחות ישירות ? איך בדיוק ? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140607 | |
הוא לקח את סודו אל הקבר. איש אינו יודע. מיסתורין . | |
סתם אחד (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 5:48) בתשובה לסתם אחד | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140644 | |
הוא לקח את סודו אל הקבר. איש אינו יודע. מיסתורין . | |
סתם אחד (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 17:40) בתשובה לסתם אחד | |
ללא הוכחות זו סתם תעמולה . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140601 | |
סתם אחד (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 5:14) בתשובה לסתם אחד | |
די לעיין בכותרת התגובה של אריה עירן - ''שטויות זה מה שיוצא ממך ,'' ובהמשך העילג, ''תשמע יא חתיחת חסר הבנה ,'' כדי להבין שגם בקטע שיחה זה שעסק בהיבט הקולוניאליסטי של ההוויה הישראלית, מנסה עירן לכסות על ערוותו המדעית בעוד פזצטה 'אבולוציוניסטית-פשיסטית'. באמת אין תמורה בעד האגרה: בעוד שעד כה היה לדברי ה'מדען המטורף' ערך בידורי כלשהו (comic relief, אם תרצו), הרי כאשר העירני מתפרץ גם לשיחה הזאת בקריאות: ''אבולוציה, אבולוציה'', ומקנח ב''המוסר עובד רק בתנאים מוגבלים'', זה כבר סתם מגרד בעור התוף כמו יבחוש הביצות. חבל שזה המתאר לעצמו עתיד בקרב התיאורטיקנים אינו מבין את ההבדל בין 'דפוסי התנהגות' לבין 'תיאוריה', או במלים אחרות: בין 'מה שיש' לבין 'מה שהיינו רוצים שיהיה': כל התרבות האנושית, ובכלל זה המדעים השונים (ובהם מדעי הרוח כמובן) מושתתת הרי על ההבחנה בין מה שכל דור מכנה 'מציאות' לבין מה שכל דור מגדיר בעמל רב כ'מה שהיה שואף לקיים או ליצור' וזה בנוגע לחברה, לכלכלה, לפוליטיקה וכו'. הבסיס להתנגדות של תועלתנים כגון ג'רמי בנתם לתיאוריה של רוסו הרי קשור לתפיסה של רוסו את המקור הטבעי לזכויות הפוליטיות של הפרט: עבור בנתם הדיבור על זכויות טבעיות (natural rights) הוא בגדר nonsense on stilts, - לא שעירן יכול להבין בשלב זה את ההבדל בין ה'דיבור על זכויות פוליטיות' לבין ה'זכויות הפוליטיות' בהן מדובר. לו היה עירן לומד את הנושא היה רואה שדווקא אין עמדתי קרובה לעמדת רוסו (אני משתמש במונח 'זכויות פוליטיות' במקום במונח 'זכויות טבעיות'). אך הגאון שלמד הכל בוויקיפדיה מסתפק בלנפנף כלאחר יד את ההסטוריה של התרבות כולה. צורת הטיעון של עירן גורמת למסך הכחלחל של המחשב להסמיק: ''לכן , אם שיא של אי- מוסריות זה רצח , אז הרג בהגנה עצמית אינו רצח , הרג במלחמה אף הוא אינו רצח , הרג בשוגג אינו רצח . ההבחנות הללו מראות שמשהו פגום בהגדרות ובתפישה של המוסר .'' העניין הרי בכך שכאשר הרג נעשה בשם עקרונות צדק ומוסר, כענישה למשל, הרי אין זה רצח בעינינו. עצם ההבחנה שגם עירן עושה בלית ברירה בין הרג המשרת את ערכי החברה לבין הרג שאינו משרת את ערכי החברה, היא בגדר עקרון מוסרי. אך עירן כמובן טוען שדווקא ההבחנה הזו מוכיחה שאין לנו עקרונות מוסר מוגדרים היטב, - ובכך סותר את מה שיצא להוכיח. לך אל הנמלה, עצל, למד דרכיה וחכם. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140605 | |
אינך ראוי ליותר מאשר ''חסר הבנה'' . | |
סתם אחד (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 5:38) בתשובה לסתם אחד | |
המצוי והרצוי . מאז שבני אדם מסוגלים לחשוב מחשבתם מצויה בדילמה . לפחות אצל אלה מהם שהקדישו מחשבה למשהו עמוק יותר . נהוג לקרוא להוגים כאלה פילוסופים , אף כי ההתמסדות של זה החלה כנראה בשעות ה]פנאי של עשירי ועצלי יוון הקדומה . הם וגם אחרים הגו דברים שונים . מעט מזה היה נכון והרבה הרבה היה שגוי . כמעט כל הידע על המציאות שונה היום מזה של אז . במיוחד הידע על החיים , על מקום האדם בעולמנו וביקום , וגם על האופן שבו אנו ואחרים פועלים ומתקיימים . להישגים האדירים הללו שמשנים את השקפת העולם אתה קורא ''ערווה מדעית'' . אינך מסוגך היום בתחילת המאה ה-21 לקלוט ש''מוסר'' כמו ''חשבון'' כמו ''שפה'' כמו ''יד'' או ''אנזים'' הם חלק ממה שמקיים אותנו וחלים עליו אותם כללים שחלים על חדק הפיל , ניבי האריה או קורי העכביש . הישרדות הוא הענין ותו לא . רצוי ? שטויות במיץ עגבניות . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140609 | |
סתם אחד (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 6:03) בתשובה לסתם אחד | |
נאמר כיאה למי שמתיימר לבקר ולחשוף פגמים בתיאוריות קיימות, וכל שעולה בידו הוא לחשוף את בורותו שלו. לך ללמוד פילוסופיה כמו בן אדם, במקום לבטל בהבל פה את גדולי ההוגים שהכרותך את עבודתם שטחית בעליל. ובאשר להבחנה בין המצוי לרצוי: הרי האופן הדידקטי, המאמץ לצייר כל רסיס מחשבה עילגת באופן 'שיטתי', שבו הינך נוקט בכל תגובה שלך, -עצם הסגנון הזה מורה על כוונה לבסס את מה שהנך רואה כמציאות בתור הרצוי לכולנו. גישתך השתלטנית להחריד, והשימוש הברוטלי שהינך עושה בכלי השכנוע שלך, מצביעים במפורש על כוונתך לבסס את תפישת עולמך - תהא שטחית וברוטלית ככל שתהא - על אלה עמם אתה משוחח. אתה מנסה לשכנע אותנו 'לרצות' את עמדתך, ובכך לאמצה כ'רצוי'. - זו הרי המטרה של כל תיאוריה חדשה - למצוא לעצמה בסיס בעולם, שדה מחייה אשר יישומה בו יהווה את הגשמת הרצון הפרטי והקולקטיבי - היותה בגדר הרצוי החדש. ככל שתנסה להפטר מההבחנה בין הרצוי למצוי, רק תמצא עצמך חוזר כמו גומיה לאותו מקום ממנו הינך מנסה להתחמק. וככל שאתה מתעקש יותר לשכנענו בתקפות עמדותיך העקרוניות, כך נחלשת טענתך בדבר היות ה'רצוי' ''שטויות במיץ עגבניות .'' כי זה ה'רצוי' שלך אותו הינך מנסה לכפות עלינו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140610 | |
סתם אחד (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 6:07) בתשובה לסתם אחד | |
וה'הישגים האדירים' של המדע אינם השגיו של אריה עירן, ווהביטוי 'ערווה מדעית' מתייחס כמובן לחוסר הכיסוי המדעי או הפילוסופי של טענותיו של אריה עירן ולא של גדולי החוקרים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140645 | |
דבריך הם הבל ורעות רוח . | |
סתם אחד (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 17:47) בתשובה לסתם אחד | |
אפלטון והשאר אינם חוקרים לא גדולים ולא קטנים . מוחך הקטנטן אינו מסוגל לעכל כי הממצאים המחקיים ובמיוחד פריצת הדרך של דרוין שומטים את הקרקע מתחת ל''פילוסופיית הרצוי'' לסוגיה וגווניה . הגדולה של דרווין היא בהבנה שמה שמתקיים בעולם החי הוא המתאים ולא הרצוי . זה מעבר לשאלה מי קובע מה רצוי ולמי . אתה פשוט עובד אלילים . ואליליך הם הוגי דיעות . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140646 | |
אין ניסיון לכפות עליך את ''הרצוי'' שלי . | |
סתם אחד (יום חמישי, 22/10/2009 שעה 17:52) בתשובה לסתם אחד | |
אתה אדם אבוד . הווכחנות הפואטית שלך היא עדות לדבקותך בהבלים וחוסר יכולתך להתמודד עם העובדה שהתשתית עליה אתה עומד היא לא רציונאלית ולא מדעית . וכשאנו סחחים בכפיה הרי מה שאתה כותב כאן נגד פעולות ישראל וישראלים ונגד שיקום העם היהודי ובעד מדינה פלסטינית אינם אלה ''הרצוי'' שלך אשר רוב העם דוחה בשאט נפש . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140670 | |
סתם אחד (יום שישי, 23/10/2009 שעה 6:48) בתשובה לסתם אחד | |
מר עירן הלא נכבד, גמגומיך בנוגע לפילוסופים ולמדענים (כולל דרווין) מביישים רק אותך. אתה טורח להשמיץ את כלל אנשי הרוח הגדולים, רק כדי 'לפנות' מקום לדרווין בגירסתך המקוצרת (וויקיפדיה). אתה מטיף לגירושם של התושבים הפלסטיניים של ארץ ישראל, כדי 'לפנות' מקום ליהודים שאמורים להיוולד במסגרת תכניתך המפוקפקת להגברת הילודה. אתה הורס כל מה שבנינו, כדי לפנות מקום לגירסה שטנית של מרחב מחיה יהודי במזרח התיכון, -תכנית המזכירה בקוויה הכלליים את הפרוגרמה הנאציונל סוציאליסטית ליצירת מרחב מחייה על עבור הגזע הארי באירופה. אין כל דרך רציונלית או סתם סחבקית לשכנע מישהו נבון למחצה שיש טעם ברעיונותיך. זה התברר כבר לפני שנה ושנתיים. אך אתה בשלך, כאילו שהניג'וז המתמשך בעניין 'אבולוציה' יעזור לך או לקורא המזדמן ללמוד משהו משמעותי על העולם. אנחנו יודעים שהאריה טורף את הטלה. על זה אתה עובד שנתיים? אני חושב שהבעיה שלך היא שאתה כותב מתוך מחשבה שקוראיך קצת מטומטמים. מה שזה אמר עליך אתה יכול להבין לבד. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140673 | |
סתם אחד (יום שישי, 23/10/2009 שעה 7:38) בתשובה לסתם אחד | |
מאחר ואתה ידוע כמי שאינו מתמודד עם טעיונים אלא משתדל לטעון נגד אישיותו של יריבך ובמקרה הנוכחי זה אני , הרי שאתה כותב מתוך מחשבה שקוראיך קצת מטומטמים. מה שזה אמר עליך אתה יכול להבין לבד. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140681 | |
סתם אחד (יום שישי, 23/10/2009 שעה 8:20) בתשובה לסתם אחד | |
הטענה שאיני מתמודד עם טיעונים אינה נכונה, היות ובשנתיים האחרונות ניגש יוסלה שוב ושוב בסבלנות של גננת להגיגיך העילגים שחזרו ונישנו בדבקות של ילד דיסלקטי, עד שלא נותרה בטיעוניך החוזרים ונשנים - על כל גירסאותיהם - אבן שלא הפכה יוסלה ואף ורוצץ ראשם של חרקים שונים ומשונים שחיפשו מיסתור ברקב. איני כותב עליך, אלא דווקא מתמודד שוב ושוב עם טענותיך שצורתן פגומה ולכן תוחלת אין להן. והיות ואתה הינך המקור הבלעדי לטענוות הפגומות בצורתן ולכן גם בתוכנן, לא נותר לי אלא לנתח את גישתך לנושא בכלל, כאשר הניתוח הלוגי-מתודי מוביל בהכרח להסקת מסקנות לגבי הטוען - אריה עירן. מי שטוען ומפנים את התגובות שקיבל יכול לעברו לנושא אחר. אך אתה הרי כפייתי לחלוטין באופן בו הינך מטפל בנושא, ולכן לא נותר אלא להצביע בכיוון שלך ולומר: משהו לא בסדר כאן. ובאופן פרדוקסלי, הדיון אינו עליך, אך אי אפשר להמנע מלדון באישיותך אם ברצוננו להגיע לחקר העניין. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140687 | |
סתם אחד (יום שישי, 23/10/2009 שעה 8:50) בתשובה לסתם אחד | |
אתה חוזר ככלב על קיאו לכתוב שאני הבעיה ולא הטיעון . מעולם לא התמודדת עם הטיעוןנים שלי . תמיד איתי . כנראה נדמה לך שזה מה שעשית . ובכן אתה טועה . אצלך הכל אד הומינם . לך תבלע 3 כפות של מלח מצוי . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140689 | |
עירן הפוסל במומו פוסל! | |
דוד סיון (יום שישי, 23/10/2009 שעה 9:49) בתשובה לסתם אחד | |
פעם לפני הרבה שנים חשבתי ש''מטיפי מוסר'' הם כולם אנשים ''ערכיים''. די מהר אחר כך התבררה טעותי. אבל יותר נדיר המקרה של מטיף מוסר נוסח אריה עירן שחוזר בלי סוף על צורת טיעון וטיעונים שהוא מגנה אצל אחרים: 1. הוא לא מפסיק לחזור על טיעונים אישיותיים (אד הומינם) אבל מגנה אחרים שלדעתו נוהגים כך. 2. הוא משתמש בביטיים שבעיניו גסים ומכוערים כלפי אחרים (http://www.faz.co.il/thread?rep=138793): ''כלב שב על קיאו - הוא ביטוי גס ומכוער''. מסקנה: עירן נוטה לפסול במומו שלו! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140691 | |
עירן הפוסל במומו פוסל! | |
סתם אחד (יום שישי, 23/10/2009 שעה 10:35) בתשובה לדוד סיון | |
תודה שהופעת . השיפוט והדיעה שלך חסרו לי מאד . אריה . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140692 | |
עירן הפוסל במומו פוסל! | |
דוד סיון (יום שישי, 23/10/2009 שעה 11:28) בתשובה לסתם אחד | |
אם תפסיק לשפוט אולי יהיה ערך כלשהו לתלונות שלך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140704 | |
עירן הפוסל במומו פוסל! | |
סתם אחד (יום שישי, 23/10/2009 שעה 17:19) בתשובה לדוד סיון | |
אין לי שום תלונות . אני עניתי למשורר הפואמות ואתה נכנסת והגבת . למה ? המסקנה שלי - שאתה מגן עליו . ואולי יותר . . . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140707 | |
עירן הפוסל במומו פוסל! | |
דוד סיון (יום שישי, 23/10/2009 שעה 21:05) בתשובה לסתם אחד | |
אין לך תלונות? אז מה הן היללות שלך על שיפוט, אד-הומינם אם לא תלונות? המצחיק בכל הסיפור הוא שמאפייני התלונות האלה הם בדיוק מאפייני ההודעות שאתה מרבה לכתוב. המצחיק בסיפור הזה שאתה מנסה להציג את עצמך כקוזק הנגזל... המסקנה מכך היא שאתה פוסל במומך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140709 | |
עירן הפוסל במומו פוסל! | |
סתם אחד (שבת, 24/10/2009 שעה 5:11) בתשובה לדוד סיון | |
רמת התבונה האישית שלך בים המלח . אינך מבדיל בין מי שמנסה לדון בנושא זה או אחר וזולתו העוסק בו במקום בנושא . אין זה פלא אתה עושה זאת בעצמך , כולל ההתערבות האחרונה שלך בחילופי הדברים . קראת לזה תלונות ? טוב . סגרתי . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140713 | |
עירן הפוסל במומו פוסל! | |
דוד סיון (שבת, 24/10/2009 שעה 7:39) בתשובה לסתם אחד | |
עירן מתערב אבל מתלונן שאחרים מתערבים, עירן לא מפסיק לשפוט אבל מתלונן ששופטים אותו, עירן לא מפסיק לעסוק באישיותם של החולקים עליו, אבל מתפוצץ מכעס כאשר החולקים עליו ואחרים נוהגים כמוהו. אולי עירן חושב שיש לו זכויות יתר, אבל בעיקר אינו מבין שהוא פוסל במומו שלו! אולי כדאי לעירן להסתכל בראי לפני שהוא כותב משהו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140690 | |
סתם אחד (יום שישי, 23/10/2009 שעה 9:51) בתשובה לסתם אחד | |
אני מאמין לך שאתה חושב שאנו דנים בך. מהיום הראשון בפורום, הנושא העיקרי שלך היה אריה עירן. אך דווקא נושא זה לא מעניין. עוד פרדוקס. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=140577 | |
רק עבודת השם עוזרת | |
סתם אחד (יום רביעי, 21/10/2009 שעה 10:02) בתשובה לסתם אחד | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |