פרש בודד | |||||
אורי אבנרי (יום ראשון, 07/09/2008 שעה 11:00) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=121916 | |
אה יה יאי | |
מהנדס אזרחי (יום ראשון, 07/09/2008 שעה 11:25) | |
אני חושב שיהורם גאון כבר כתב על זה שיר: איפה הם איפו הזמנים שלא ישובו עוד לא הם לא ישובו לא לא אז יאללה כולם ביחד לשיר אבל תשירו בלי שהאישה תשמע אותכם שמא היא עוד עלולה להצטרף אליכם ולשיר איתכם. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121918 | |
שפיכות נפש דמגוגית | |
חכם ציון (יום ראשון, 07/09/2008 שעה 12:02) | |
''המדינה-כמו-שהיא נפרדת מהמדינה-שהייתה-יכולה-להיות'' ''מדינה שבה המרכיב המוסרי מנחה את מדיניות הפנים והחוץ שלה'' ''מדינה שאזרחיה מקבלים על עצמם את האחריות למעשיהם ולמעשי מדינתם'' ''הייתי עד ראייה ללידתו של אייבי זה'' לא פלא שרוח הטלטלה לשלום חפוז נולדה ב''מוקד חיי הבוהמה של תל אביב.... שכבה של אומנים, סופרים, אנשי תקשורת, ידוענים וסתם בליינים [או בטלנים]'', אולי כסמל לחיי הלילה שלהם. כי חפוז זה אז יאללה, בוא נמריא למצרים ונשתה עוד כוסית, בוא נצלול לאוסלו ונשתה שנאפס...... אצל אייבי. מי שרואה את הישראלים כצלבנים לא שותף מלא להתרחשות הציונית ומכאן שגם מתנגד לה בכל אבריו. שהרי ככל שהציונות מצליחה, היא מערערת את בסיס טיעונו של הצלבן הפלסטיני. ולא חשוב שהערבי התורן מתדלק לו את הבטן ושולח אותו בשיגור ישיר להתנגש בישראל. עתה כאז. החוכמה אינה לשכנע את המשוכנעים ששלום זה דבר טוב. החוכמה היא למצוא פרטנר אמין לשלום, להציב תוכנית אמינה ולגרום לשינוי התפיסה של הערבים שמסביב. בזה 'תנועת השלום' עשתה גלים יפים אבל לא הצליחה כלל. המצב בעולם הערבי מבחינת הכרה בקיומה של ישראל והלגיטימיות של הקיום עדיין 'על הקרשים'. ולכן כל ריקוד קיצבי של 'רקדן שלום' תורן עושה הרבה רעש אבל מאט שלום. ודרך אגב מר אבנרי, עבדאן אינה איראן אלא ערב הכבושה...... http://www.faz.co.il/thread?rep=119376 האם אורי מכשיר בדבריו כיבוש רק אם הוא מוסלמי? האם זוהי הסיבה שליהודי אסור לכבוש את מולדתו ולהחזירה לחסותו? אם שלום הוא שפיות ומלחמה היא שיגעון, אז לא פלא שמשוגעים לשלום לא מצליחים להביאו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121927 | |
[•] מה זה מוסר של אבנרי? | |
ספינר (יום ראשון, 07/09/2008 שעה 18:16) בתשובה לחכם ציון | |
''מדינה שבה המרכיב המוסרי מנחה את מדיניות הפנים והחוץ שלה'' כך אומר [•]... אבנרי. ומהו מוסר לפי אבנרי? להתקשר - כדבריו המפורשים - אל השטן כדי להביא שלום. אבנרי והשטן יביאו לנו שלום.... באיזה שלום בדיוק מעונין השטן? ובאיזה אבנרי? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121938 | |
קשה להחליט אם זו טפשות או סתם נאיביות | |
חזי (יום שני, 08/09/2008 שעה 3:38) | |
כתב: ''אייבי הפך לגיבור גם בציבור המזרחי. אפשר להתווכח על השאלה אם ההערצה לאיש אייבי קירבה רבים בציבור זה או אחר למאבק על השלום. אך במשך כמה שנים חדלה המילה ''שלום'' להיות מילה גסה בציבור הזה. '' מדבריו הדמגוגיים, אפשר לחשוב שיש יהודים בישראל אינם רוצים בשלום... מעניין מדוע ''מחנה השלום'' אינו מנסה לשכנע את הערבים לרצות בשלום ? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121960 | |
תגיד לי, זה אותו אבנרי | |
יש מצב (יום שלישי, 09/09/2008 שעה 7:33) בתשובה לחזי | |
שגירש ערבים ב-1948 מחולות ניצנה ושדות ניצנים גם כשהיתה הוראה של מטה צה''ל לא לגרש ערבים? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=122104 | |
קלעת: בול | |
חכם ציון (שבת, 13/09/2008 שעה 16:31) בתשובה ליש מצב | |
זה אותו אחד. ולא לחינם שהשב''כ התחיל להפיץ בתחילת שנות ה-60 את 'בול' כדי לפגוע במכירות ''העולם הזה''. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121945 | |
מוצאו של הרץ למרחקים ארוכים | |
אלכסנדר מאן (יום שני, 08/09/2008 שעה 14:36) | |
דיסקליימר: לפני יומיים התבוננתי בערוץ מסויים בשפה הגרמנית במשדר דוקומנטרי ''חי'' ומעניין של כתב גרמני צעיר עם הרבה חוצפה-מרעננת, esprit, לצד הומאניזם צרוף והיולי שנשקף מכל משפט שמוציא מפיו. כך או כך, הנ''ל מגיע לארה''ב לצרכי כתבות תחקיר שונות, ובין היתר בודק את מצבם של השחורים בהארלם תוך גילוי הבנה רבה לטענותיהם השונות, שבמידה רבה יכולות להישמע כגזעניות באוזניהם של אנשים לבנים אחרים; למותר לציין כי הכתב אינו מתייחס לאמירות מקוממות אלו למרות השתייכותו הברורה לקבוצה הלבנה, וזאת מסיבות השמורות עימו. מאוחר יותר מסתבר כי המציאות יכולה לעלות על כל דמיון הומאניסטי אפשרי: לכתבנו הצעיר והפתוח בדעותיו נכונה הפתעה מוזרה בדמות מנהיג מקומי שחור בעל דעות קיצוניות להחריד, אשר מפזר על כל צעד ושעל אימרות קשות נגד האדם הלבן ותובע הקמת מדינה שחורה בתוך ארה''ב, כמו גם ניהול מלחמה נגד האדם הלבן. בהמשך, מציג לו הכתב שאלות בשורה שלמה של ראיונות במקומות שונים (משרד, רחוב, רכבת תחתית, מסעדה, הפגנה, ועוד) , ובין היתר אם אינו מסתכל לפעמים גם על בחורות לבנות יפות – ולתדהמתו מקבל בתגובה מקבל האשמה ישירה ב...גזענות בגין הצגת שאלה זו, שכן לפי מטיף הבדלנות השחור עצם השאלה הינה 'שטנית', ומראה על 'שטניות לבנה', וזאת למרות שהמראיין הציג אותה ברוח אוהדת ואוהבת של אינטגרציה וקידום לבבות – למורת רוחו של השחור הזועם. הכתב, אשר לפי כל הסימנים נפגע מעצם תגובתו השלילית של המרואיין, מסרב להירגע ושואל מדוע חושב אותו מנהיג-מקומי-שחור שתוכן השאלה שהציג היא גזענית, שכן התכוון באמת ובתמים לשאלה אנושית גרידא – ובדיוק על רקע זה ממשיך ומקבל 'שטיפה' של ממש: לשיטת המרואיין השחור עצם העובדה ששאלות אוהבות-אדם אלו מועלות בצורה שכזו, מצביעה על שטניות בהתייחסות למיעוטים, שכן רק אדם-לבן מסוגל להציג שאלות מסוג זה עבור מיעוטים מעצם היותם מיעוטים שברצונו לביית על ידי כביכול אהבת-אדם והגברת-הקירבה, מבלי לשאול את המיעוט אם הוא מעוניין בכך. המרואיין ממשיך וגורס כי עצם הפניית 'השאלה הרומנטית' אליו כמיעוט פירושה הורדת הדיון והזנייתו לתענוג הצופה הלבן, שכן המראיין בשאלה מסוג זה מניח שזה בעצם רצונו של המרואיין: 'להסתכל' על נשים לבנות. ------------------------ אני חייב לציין שמשום מה נזכרתי במשדר האמור – אמנם באופן עקיף ואסוציאטיבי בלבד – במסגרת מאמרו זה של אבנרי, הגורס כי [...] ''היה לו עוד יתרון גדול: הוא היה מזרחי. מחנה-השלום הישראלי הוא כמעט על טהרת האשכנזיות. בהפגנות ה-100 אלף בכיכר רבין בולט העדרו של הציבור המזרחי. רבים בציבור הזה מאמינים שכל עניין השלום הוא עניין של ''האליטה האשכנזית''. והנה בא איש שנולד בעבדאן, איראן, בעל חזות מזרחית מובהקת, ועושה ומדבר בגובה העיניים'' [...] כאן המקום לומר כי בתור אדם שמאחוריו שעות לא-מעטות של שמיעת מוזיקת תחנת-קול-השלום בעבר הרחוק, אינני מבין מה בדיוק קשורה מזרחיותו של אייבי לנושא השלום (כלל לא ידעתי כי היה מזרחי), שכן להבנתי אייבי נתן היה ישראלי יליד-חו''ל שדיבר אנגלית נהדרת, ולמיטב ידיעתי מעודו לא 'נכנס' לזהות מזרחית כדי לייצג או לעשות נפשות לעניינו (ואבקש לתקן אותי אם אני טועה בכך). ואכן, אליבא דאבנרי נראה כי נתן לאו דווקא חיפש חום או קירבה בהסתופפות משפחתית ו/או חממת מוצא ספציפית, אם קוראים את אשר כתב בהמשך מאמרו זה: [...] '' עם כל זה נשאר אייבי אדם בודד מאוד. רק אחרי מותו נודע לי שהיו לו הורים ואחיות בארץ, שאיתם ניתק כל קשר. היו לו שתי בנות משתי נשים שונות, אך גם איתן קיים רק קשר רופף. יתכן שאופיו ואורח חייו הסוערים לא איפשרו חיי-משפחה, ויתכן שיחסו למשפחה נבע מהעובדה שהוא נשלח בגיל צעיר לפנימייה, ועד הסוף - כך סיפר בראיון לעיתון - לא סלח על כך למשפחתו'' [...] וכאן גם ניתן לחזור בדלת האחורית לתשובותיו הפרובקטיביות-להכעיס של המרואיין השחור בהיבטן הכללי לגבי ההתייחסות אל ה'אחר': האם יש בעצם העלאת תיאור קווי אופי ומוצא מהסוג המתקיים במאמר זה – משום פנייה עקיפה אל מתחם תת המודע בדמות 'השטן הרובץ באדם הלבן' לשיטת אותו פאנאטיסט שחור? מדוע לכאורה יש לישראלי מזרחי 'יתרון' ברדיפת שלום? האם הוא אותנטי יותר? האם 'פציפיסט אשכנזי בהיר עור' זקוק למעין noble savage שיורה לו כיצד לבצע זאת? או שמא צודק אבנרי בהתייחסותו זו אל ה'אחר' בביוגראפיית נתן, שכן על ידי כך מטפל בסוג מסויים של טאבו, ועל ידי כך מסביר את הצדדים הרבים והשונים בהתנהגותו של נתן? עקרונית, אני אישית מתנגד לקבלת הטחות מסוג התשובה האמורה שנתן המרואיין השחור בסוגיית האישה הלבנה, ואולי בשל כך לא הייתי מעלה שאלות שיובילו לכך, לפחות בתיאוריה; יחד עם זאת, בפרקטיקה אפשר תמיד להחליק למלכודות המצויות בכל חברת הגירה שסועה. ---------------- להבנתי, ייתכן כי הגדולה של אייבי נתן היתה יכולתו להופיע כישראלי נטו נטול כל קומבינה, שפירושו ללא התנשאות ו/או 'התקרבנות' מיותרות. ישראלי נטו שפירושו להבנתי דמוקרטי, ילידי, חילוני, נהנתן, נדיב, פילנטרופ, הומאניטרי, עכשווי ואנושי – ללא אידיאולוגיות גדולות מהצד. לא מן הנמנע כי דווקא תכונות אלו הלכו בהמשך בישראל לאיבוד, לטוב ולרע. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121953 | |
ישראלי נטו | |
ספינר (יום שני, 08/09/2008 שעה 21:48) בתשובה לאלכסנדר מאן | |
התיאור שלך את ה''ישראלי נטו'' - הוא למעשה תיאור של צפרדע מעושנת | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121955 | |
ישראלי נטו | |
אלכסנדר מאן (יום שני, 08/09/2008 שעה 22:26) בתשובה לספינר | |
האם לכבודו יש ניסיון קולינארי בתחום? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121959 | |
ישראלי נטו | |
יש מצב (יום שלישי, 09/09/2008 שעה 7:27) בתשובה לאלכסנדר מאן | |
לא צריך נסיון קולינרי..... רק עכשיו מדווחים ברדיו שקבוצת חיילים שאכלו שווארמה במסעדה בנצרת לקו בזיהומי כיבה..... לא צריך להבהיר שהמעדה היא של ערבים ושהם זיהמו את האוכל שלהם בכוונה לפגוע בחיילים. המשטרה עצרה את בעלי המסעדה והטבחים. כמו שנפוליאון אמר, הכל מתחיל ומסתיים בקולינריה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121978 | |
כפתור ופרח, אבל לענ''ד הבעייה עכשו זה פרה אדומה | |
ייבנה המקדש (יום רביעי, 10/09/2008 שעה 0:23) בתשובה לאלכסנדר מאן | |
לבניית המקדש. אז אלכסנדרוביץ (אתה ממינסק?), שאתה יכתוב גם על זה, כולם מחכים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121979 | |
שכבודו אלכסנדרוב יבין, בכלל לא קל לקרוא מה שכתבת | |
ייבנה המקדש (יום רביעי, 10/09/2008 שעה 0:33) בתשובה לאלכסנדר מאן | |
את אבנרי אפשר עוד להבין קצת, עברית קלה, דבר דבור על אופניו, אבל אצלו רחמנא לצלן הדברים, נו, איך אמר החזון איש, דהאי לישנא ''הנותן לשכוי בינה'' (זה בלושען קוידעש), ואני מבין מאמע לושען, אבל אצל מר הדברים מוקשים, לא הבנתי כלום שמה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121954 | |
העבריין אייבי נתן- פושע שמאלני | |
יחזקאל,הרצליה (יום שני, 08/09/2008 שעה 22:20) | |
לפחות שלוש פעמים עבר אייבי נתן על החוק 1.כשהסיג גבול למצרים 2.כשהפעיל רדיו פיראטי. למעשה אייבי הוא אבי הרדיו הבילתי-חוקי. ראש הפיראטים הבנדיט . 3.כשפגש את הרוצח השפל עראפאת ימ'ש. אני עוד זוכר את החוצפה של אייבי נתן. הוא רק השתחרר מבית-סוהר בגלל מיפגש עם הרוצח עראפת ומייד רץ להיפגש איתו שוב. היום כולם יודעים מי זה הרוצח המתועב עראפת. ועוד הערה- שנות החמישים היו ימים של צנע ומעברות. עוני,צפיפות,פדאיונים. בן-גוריון היה ודאי מתהפך בקיברו , אילו היה שומע את אבנרי מהלל את התקופה ההיא. תיקראו את עיתון ''העולם הזה'' מאז. היה נפלא ?! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121958 | |
העבריין אייבי נתן- פושע שמאלני | |
יש מצב (יום שלישי, 09/09/2008 שעה 7:24) בתשובה ליחזקאל,הרצליה | |
הבעייה שלנו היא שנתנו להם להרים ראש כבר בפשע הראשון.... עכשיו אנחנו אוכלים אותה עם תוצאות ה''שלום'' השמאלני שלו.... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121964 | |
העבריין אייבי נתן- פושע שמאלני | |
מהנדס אזרחי (יום שלישי, 09/09/2008 שעה 10:07) בתשובה ליחזקאל,הרצליה | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=122148 | |
חלילה, הוא לא פושע. הוא סתם היה | |
חכם ציון (יום ראשון, 14/09/2008 שעה 15:01) בתשובה למהנדס אזרחי | |
הזוי האיש הזה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121980 | |
העבריין יחזקאל - סתם פושע. יש לבער הנגע. | |
ייבנה המקדש (יום רביעי, 10/09/2008 שעה 4:37) בתשובה ליחזקאל,הרצליה | |
פושעים אוהבים להטות את אקדח המשטרה כלפי מישהו אחר. תדעו לכם שהמשטרה התנקשה באבוטבול, והמשטרה מרוצצת את המוח לעבריינים, ומאשימה עבריינים אחרים וזה טוב מאד. בישראל שב''כ חזק ומשטרה שקיבלה ביצים מדיכטר, ופשוט יורים בפושעים במקום משפט שמשפט. וגם מסגירים אותם לארה''ב בשביל ששם כמה חודשים העבריינים הכושים בכלא קצת ישחילו להם, בכלא אמריקני אין רספקט לעבריינים מישראל. אבל צריך לעשות ככה גם לפושעים כלכליים, זה מאד חשוב, ואז יהיה יותר טוב במדינת ישראל לכולם. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121982 | |
זה עתה פורסם מידע המאשש דבריך | |
לעבריינים - בין העיניים (יום רביעי, 10/09/2008 שעה 9:24) בתשובה לייבנה המקדש | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121983 | |
חייבים. אבל אלה הדברים החשובים באמת - ראה קישור | |
ייבנה המקדש (יום רביעי, 10/09/2008 שעה 9:53) בתשובה ללעבריינים - בין העיניים | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=122004 | |
טעית -ייבנה המקדש | |
יחזקאל,הרצליה (יום חמישי, 11/09/2008 שעה 16:11) בתשובה לייבנה המקדש | |
וודאי התכוונת ל- העבריין אייבי נתן- סתם פושע | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121977 | |
מישהו כאן מבין קצת בפילים? קניתי בסופיה פיל ב-1400 יורו | |
ייבנה המקדש (יום רביעי, 10/09/2008 שעה 0:11) | |
בבולגריה ענף הקרקס מוכרים פילים בזול. לענ''ד אפשר לשווק אותם בארץ למשחקי גלדיאטורים בצפון וכל מיני כאלה. את הכסף אני מכין בשביל בית המקדש. גם הרבש''ע לענ''ד עינו יפה בתוכניתי. אבל מישהו יודע איך מביאים פיל לחיפה או לאשדוד? ומה אם הובלה לשכונת בית וגן בי-ם מקום מגורי? וכמה מכס משלמים, בערך? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=122033 | |
מישהו כאן מבין קצת בפילים? | |
נובו ריש (יום חמישי, 11/09/2008 שעה 21:50) בתשובה לייבנה המקדש | |
בבולגריה גם הנחשים היו זולים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=122075 | |
אבנרי דגל ב''מדינה פלסטינית'' עוד בשנות ה-50? | |
תל אביבי (שבת, 13/09/2008 שעה 6:00) | |
מי טוען שאבנרי דגל ב''מדינה פלסטינית'' עוד בשנות ה-50? עורבא פרח ! אני דוחה טענה זאת כשיקרית וכחסרת בסיס. למיטב זיכרוני המונח ''מדינה פלסטינית'' לא היה מוכר ולא היה בשימוש בשנות ה-50 וגם לא בשנות ה-60 (בודאי לא לפני 1968). בכלל לא דיברו אז במונחים האלה. להיפך, ב-1956 ייסד אבנרי חוג פוליטי בשם ''הפעולה השמית'', שדגל בהקמת פדראציה ערבית-ישראלית במזה''ת על רקע צמיחת הפאן-ערביזם. כעבור תשע שנים, 1965, הקים אבנרי מפלגה בשם ''העולם הזה - כח חדש'' שבמצעה הראשון והשני לא היה קיים כלל המונח ''מדינה פלסטינית''. ניכר שאבנרי שהוא קיצוני ב'מתינותו' לכאורה ומתון בקיצוניותו, בבחינת שאינו נוטה לפסוח מליפול בפח אמונתו. כמו שכתב מאמר בשם ''כן, הימין כולו!'' (''מעריב'', יום ו', 3.3.94) ושב וחזר על כך גם ב-1995 בעקבות הרצח ההוא. המקרתיזם הישראלי פרח אז בחוגי השמאל הקיצוני בארץ. מבחינתם לא משנה מה קורה, למה ואיך – כי זה ברור ש''הימין כולו אשם''. למה? ככה! כי זה טוב לתועמלני השמאל ולעזאזל האמת. ניכר בשמאלנינו שהם תרים בתמימותם אחר אואזיס במדבר, כשכל פעם שהוא מתגלה להם הם צועקים ''שלום''. נדמה לי שביילין עד היום נמצא במדינות המפרץ לקשור שם את אחרון חוטי ההסכמים הכלכליים איתם בתקווה למזרח תיכון חדש שלא יניב כלום. טוב שקמה לנו פיילין שתנער אותו בעוד כחצי שנה ואילך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=122079 | |
פיילין תזמבר את אייפאק. היא דוגלת בהגבלת ההשפעה הציונית-קיצונית | |
פרננדל (שבת, 13/09/2008 שעה 7:31) בתשובה לתל אביבי | |
עוד מתקופת היותה פעילה של פט בוחנן. ישראל לאחר הפסדיה הצבאיים בלבנון השנייה ובגורגיה, מהווה נטל. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=122087 | |
פיילין היא לא ביילין. היא עוד סיבה להצביע מקיין | |
חכם ציון (שבת, 13/09/2008 שעה 14:49) בתשובה לפרננדל | |
שרה פיילין: לא נערער על שיפוט ישראל אם זו תחליט לתקוף את איראן. שרה פיילין, המועמדת לסגנית נשיא בכרטיס הרפובליקני, חשפה אמש (ה') טפח מהידע ומהדעות שלה בנושאי מדיניות חוץ וביטחון לאומי בראיון ראשון מאז שנשלפה מערבות אלסקה והוצבה במוקד הזירה הפוליטית בארה''ב. פיילין נקטה קו מאצ'ואיסטי, אם לא הרפתקני, בנושאים המרכזיים של האג'נדה הלאומית: היא מוכנה לתת אור ירוק להתקפה ישראלית על איראן; והיא אינה פוסלת התקפה אמריקנית על רוסיה. ההתבטאויות היו משמעותיות לא מפני שפיילין השמיעה אותן אלא מפני שהיא דקלמה מה שדחסו לראשה האסטרטגים של המפלגה הרפובליקנית. מה שהיא אמרה ישמש, קרוב לוודאי, בסיס למדיניות החוץ של ממשל מקיין, אם מקיין יזכה בבחירות. המראיין, צ'ארלס גיבסון, מגיש חדשות הערב ברשת אי.בי.סי., שאל את פיילין שלוש פעמים כיצד תפעל אם ישראל תתכנן להלום באיראן במאמץ לשלול ממנה נשק גרעיני. בכל אחת מהתשובות הכריזה פיילין, שאין היא מוכנה ''לערער על שיפוטה של ישראל''. ''אנו ידידים של ישראל'', אמרה פייליין בתשובה לשאלה הראשונה. ''אינני חושבת שאנו צריכים לערער על שיפוטה של ישראל בנוגע לצעדים שעליה לנקוט כדי להגן על עצמה ועל ביטחונה''. גיבסון: ובכן, אם אנו לא מערערים על השיפוט של ישראל והיא תחליט שהיא זקוקה (לתקוף את איראן) מפני שהיא מהווה איום קיומי, אנו נשתף פעולה או נסכים (עם מהלך ישראלי). פיילין: ''אינני חושבת שאנו יכולים לערער על השיפוט של ישראל כיצד עליה לנהוג כדי להבטיח את האומה''. גיבסון: אז אם ישראל תחוש צורך להגן על עצמה באמצעות התקפה על מתקנים גרעיניים של איראן, זה יהיה בסדר. פיילין: ''איננו יכולים לערער על שיפוט ישראל בנוגע לצעדים שעליה לעשות כדי להגן על עצמה''. המועמדת אמרה עוד, כי תחת מנהיגותו של אחמדיניג'אד, נשק גרעיני בידי איראן יהיה סכנה קיצונית לכל אחד על פני כדור הארץ. ''... אני מסכימה עם ג'ון מקיין לגבי (הסכנה שמהווה) נשק גרעיני בידי אלה שמבקשים להשמיד את בעלות בריתנו, במקרה הזה אנו מדברים על ישראל, אנו מדברים על דברי אחמידיניג'אד שישראל היא 'גוויה מסריחה, שצריך למחוק אותה מעל פני האדמה'. זה שערורייתי. זה לא קביל''. הדגל היחידי בלישכתה מלבד דיגלי ארה''ב הוא דגל ישראל וזה היה עוד לפני שהוכרזה כסגנית הנשיאה הבאה של ארה''ב. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=122120 | |
עזוב. סתם הפחדתי אותך, עשיתי לך בווו. אני קומיקאי צרפתי | |
פרננדל (יום ראשון, 14/09/2008 שעה 0:56) בתשובה לחכם ציון | |
שרגיל להצחיק אנשים, אבל היום אחרי מותי, אני עושה בוו לאנשים בשביל קצת להפחיד אותם, בשביל שירצו קצת להתפרק ולפרק את הפחד, ואז הם ילכו לראות קומדיות וסרטים מצחיקים של ממשיכי הקומיקאים. אתה צודק כמובן, סתם עשיתי לך שחור בעיניים לרגע. היצ'קוק אמר פעם שאנשים אוהבים שיפחידו אותם, וזה מתחיל כאשר האמא עושה לתינוק שלה בוווו, והתינוק מפחד לרגע ואחרי זה צוחק, צוחק. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=122194 | |
''הפעולה השמית'': אבנרי דגל ב''מדינה פלסטינית'' עוד בשנות ה-50? | |
סתם אחד (יום שני, 15/09/2008 שעה 23:27) בתשובה לתל אביבי | |
הפעולה השמית מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית קפיצה אל: ניווט, חיפוש הפעולה השמית, תנועה רעיונית שדגלה בהשתלבות מדינית של מדינת ישראל עם שכנותיה הערביות. התנועה הוקמה בשנת 1956 על ידי אורי אבנרי, נתן ילין מור, בועז עברון ואחרים. התנועה דגלה בהקמת פדרציה ישראלית־ערבית במזרח התיכון. שם התנועה נבחר כדי להצביע על הקשר ההיסטורי־תרבותי שבין מדינת ישראל לבין מדינות ערב שבסביבתה הקרובה, סביבה שכונתה במונחי התנועה המרחב השמי, (מונח החופף לסהר הפורה). כן קראה להתנתקות מן הציונות ולהפרדת הדת מן המדינה. עיקרי רעיונות התנועה, שהיה להם הרבה מן המשותף עם רעיונות הכנענים פורסמו בחוברת שנקראה ''המנשר העברי''. התנועה הייתה רעיונית בלבד ומועטת משתתפים, ובאווירה ששררה בארץ באותה תקופה, ימי עסקת הנשק הצ'כוסלובקית-מצרית, קרן המגן, פעולות התגמול ומבצע קדש, לא קנתה אחיזה בציבור והתפרקה כעבור זמן לא רב. מקור: http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%A4%D7%A2%D7%9... | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |