בטר פלייס (Better Place) - האומנם? | |||||||
ע. צופיה (יום רביעי, 02/04/2008 שעה 14:00) | |||||||
|
|||||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=114812 | |
שאלה | |
דוד סיון (יום רביעי, 02/04/2008 שעה 14:55) | |
במאמר אתה טוען שלהפעלת מערכת ההטענה יהיה צורך להקים תחנת כוח או שתיים. גם חלק מן המאמרים האחרים שברשימתך עוסקים בשאלת זיהום האוויר מייצור החשמל. משהו נשכח. הרי ביוזמה של אגסי בדנמרק (http://www.maariv.co.il/online/16/ART1/715/388.html) מדובר על שותפות עם חברה (''דונג'') שמקימה ומפעילה של תחנות רוח להפקת חשמל. לא ברור מה תהיה העלות אבל האם שימוש בתחנות רוח לספק חשמל לנקודות הטעינה לא יאפס את בעיית איכות הסביבה ביצור האנרגיה-חשמל? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=114814 | |
תשובה | |
ע.צופיה (יום רביעי, 02/04/2008 שעה 15:41) בתשובה לדוד סיון | |
גם היום מפעילים תחנות רוח לייצור חשמל. הרי ,אם קיים עוד פוטנציאל בהתקנת תחנות רוח לייצור חשמל,אז שיתקינו,למה לחכות למכונית החשמלית? אפשר מיד לצמצם את צריכת הדלק להפעלת תחנות הכח ולצמצם את זיהום האויר. כנראה שזה לא כל-כך פשוט וכלכלי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=114815 | |
תשובה | |
אבנר (יום רביעי, 02/04/2008 שעה 16:20) בתשובה לע.צופיה | |
נכון בעקרון. אבל אגסי מתעניין כנראה במכוניות. צריך להתקדם בכמה תחומים במקביל. אגסי מציע דגם של מכונית שאינו תלוי בלעדית במקורות אנרגיה מזהמים. התלות בחשמל היא בעצם תלות יותר ''גנרית'' - שכבת ביניים, שתחתיה אתה יכול לשים איזה סוג של תחנת כח שבא לך. זה היתרון בדגם שלו. בנוסף, אפשר לחשוב על נקודות הטענה המצוידות בתחנות חשמל קטנות לצרך זה בלבד, כמו שיש כבר בכל הארץ טלפונים צבוריים עם הטענה סולארית. אבל אפילו אם תחנות כאלה לא תקמנה, עדיין יש יתרון בנתוק מקור האנרגיה מהמכונית, והוא בהקטנת האזור המזוהם: כיום, כל מכונית על הכביש מזהמת לארך כל הדרך. מכוניות חשמליות תרכזנה את הזהום (הלא הכרחי, כנ''ל) בתחנות ייצור החשמל - זה יפחית למדי את רמת זהום האויר במרכזי הערים, וזו גם תרומה משמעותית לאיכות חיינו (גם אם לא להתחממות הגלובלית). | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=114818 | |
תשובה | |
ע.צופיה (יום רביעי, 02/04/2008 שעה 17:38) בתשובה לאבנר | |
אתה בהחלט צודק. בוא נראה אם יש פריצת דרך טכנולוגית או אנו עדיין בקטע הרעיוני. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=114820 | |
שאלה נוספת | |
דוד סיון (יום רביעי, 02/04/2008 שעה 17:56) בתשובה לע.צופיה | |
במאמר כתוב: ''לדברי אגסי ואנדרס אלדרופ, יו''ר דונג אנרג'י, תפוקת החשמל של טורבינות הרוח של החברה תספיק להנעת כל צי המכוניות של דנמרק, וכך תוכל תחבורת המכוניות הדנית להיות בלתי מזהמת לחלוטין'' (http://www.maariv.co.il/online/16/ART1/715/388.html). המשמעות היא שתחנות הרוח הנחוצות להנעת המכוניות הללו (לשרות חצי מיליון נקודות הטענה) כבר קיימות. אולי משמעות הסיפור הדני היא שמבחינת ישימות טכנולוגית הרעיון נותרה הבעיה של הבטרייה בלבד. האם אני טועה? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=114824 | |
שאלה נוספת | |
ע.צופיה (יום רביעי, 02/04/2008 שעה 19:39) בתשובה לדוד סיון | |
כפי שכתבתי בכתבה: יש רעיונות טכנולוגיים,אין היתכנות טכנולוגית. גם היום מפיקים חשמל מתחנות רוח. אם ניתן היה להפיק יותר,או היה כדאי להפיק יותר, יש להניח שהיו מפיקים בלי קשר לפרויקט המכונית החשמלית. זה משנה מה מקור הזרם למילוי הסוללה? אם ישירות מתחנת רוח או מתחנת כח הנעזרת בתחנות רוח? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=114825 | |
זה משנה | |
דוד סיון (יום רביעי, 02/04/2008 שעה 19:55) בתשובה לע.צופיה | |
אם מדובר בחשמל שמיוצר מתחנת רוח הרי שלא משתמשים בדלק שמקורו בנפט, כפי שעושים בתחנות כוח קונבנציונליות, שמהווה מקור לזיהום ובעיות נוספות. אם באמת האנרגיה מתחנות הרוח ''נקייה'' הרי שהשימוש בחשמל מהמקור הזה להנעת מכוניות אמור לתרום לאיכות הסביבה. אם זה נכון הרי שלפחות ''נפתרה'' בעית המקור למילוי הסוללה. אני כמובן לא יודע אם היוזמה הזאת בדנמרק ישימה באמת. לכן ההתייחסות שלי היא רק ברמה העקרונית. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=114826 | |
זה משנה | |
ע.צופיה (יום רביעי, 02/04/2008 שעה 20:21) בתשובה לדוד סיון | |
אני מניח שאילו ניתן היה כיום הן מהיבט טכנולוגי והן מהיבט כלכלי להפיק יותר חשמל מתחנות רוח, היו עושים זאת,בלי קשר למכונית החשמלית. לכן אני רואה בהודעת החברה הדנית גימיק פירסומי בלבד. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=114827 | |
כעת הצלחתי להבין. תודה! | |
דוד סיון (יום רביעי, 02/04/2008 שעה 20:35) בתשובה לע.צופיה | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=130575 | |
שאלהאנרגיה נקייה | |
סתם אחד (יום שלישי, 07/04/2009 שעה 18:25) בתשובה לדוד סיון | |
את האנרגייה נקבל מלוחות סולריים ומתחנות רוח ולא מדלק | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=114858 | |
הבעיה וכל הבעיה היא ''איחסון'' החשמל | |
חזי (יום שישי, 04/04/2008 שעה 8:28) | |
מקור ייצור החשמל אינו רלוונטי לפתרון הבעיה של המכונית החשמלית. כל עוד מקור החשמל הינו חיצוני ונעדרת טכנולוגיה יעילה לאחסונו במכונית, הבעיה תמשיך להיות הדרך לאחסונו ולא המקור שלו. אגב, לא עושים כותרות לאחרונה ''ממכונית ההנעה במימן''. האם הטכנולוגיה פורצת בחידושים או תקועה ? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=114875 | |
הבה נקווה שהיצרניות הוותיקות לא תטרפדנה | |
שמעון מנדס (יום שישי, 04/04/2008 שעה 17:07) | |
אנחנו מאד מקווים שיצרניות המכוניות הוותיקות לא תטרפדנה את הנושא, כי בסך הכל ייצור המכונית החשמלית ישפיע עליהן כלכלית. במיוחד אם המחיר המכונית החדשה לא יהיה יקר. לפני כחמישים שנה היה מהנדס כימאי שנמציא אבן השחזה לסכיני גילוח. האבן היתה עשויה מתרכובת של כמה חומרים ועופרת. אני זוכר גם שקניתי אבן אחת כזו, ומחירה היה מאד זול - אפילו אני כנער יכולתי להרשות לעצמי לקנותה. האבן היתה בנויה בצורה של האות חי''ת, אבל במהופך, כך שתקרת החי''ת היתה הבסיס. והשקע הפנימי היה עגול בצורת סהר. כל שהיה עליך לעשות, להתיז טפה של מים על השקע, להניח את סכין הגילוח וללחוץ באמצעיתה, ולנדנד את הסכין שמאלה וימינה. וכך הלהבים של הסכין היו מושחזים. חברת ג'ילט חששה שהאבן הזו תשחית לה את השוק, ואז היא קנתה את הפטנט של הממציא בהון עתק של הימים ההם. וההמצאה חוסלה. נאחל לאגסי שלמכוניתו לא יהיה גורל דומה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=114882 | |
יצרניות המכוניות הוותיקות משתתפות במאמץ ליצירת כלי הרכב העתידי | |
מאזין קבוע (שבת, 05/04/2008 שעה 0:26) בתשובה לשמעון מנדס | |
המונע באנרגיה שהיא אינה אנרגיית נפט. למיטב ידיעתי חברות כמו פורד, דיימלר-קרייזלר, ניסאן, ג'נראל מוטורס, טיוטה, הונדה, היונדאי ועוד, עסוקות בפיתוח מנועים היברידיים. יש גם פרוייקטים ליצור מכוניות בהנעה סולארית. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=117206 | |
סתם אחד (שבת, 07/06/2008 שעה 0:03) | |
יש עוד דרכים לחסוך בנזין וללא תלות מרשת ההטענה למשל: אוטו סולרי או ואוֹפניים חשלי: | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121233 | |
Better Placer | |
ראובן אמיר (יום שלישי, 19/08/2008 שעה 9:12) | |
שי אגסי הצהיר לאחרונה בעת ביקור בטכניון בחיפה שעד סוף שנה זו (2008) יסתובבו בכבישים 50 מכוניות חשמליות שיוזנו בחשמל מ- 1000 עמדות טעינה פרוסות ברחבי הארץ. הידיעה מובאת באתר הידען. אני מחפש מתנדבים לטקס אכילת כובעים... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121235 | |
אתה כל כך רעב? | |
דוד סיון (יום שלישי, 19/08/2008 שעה 9:21) בתשובה לראובן אמיר | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121341 | |
אתה כל כך רעב? | |
ראובן אמיר (יום חמישי, 21/08/2008 שעה 11:26) בתשובה לדוד סיון | |
מהיכן הביטחון שלך שאני הוא זה שאמור לאכול את הכובע, דההינו, ששי יעמוד בתחזיתו? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121342 | |
אתה כל כך רעב? | |
דוד סיון (יום חמישי, 21/08/2008 שעה 11:48) בתשובה לראובן אמיר | |
הרי כתבת: ''אני מחפש מתנדבים לטקס אכילת כובעים...'' התעורר אצלי הספק ולכן שאלתי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=121260 | |
Better Placer | |
ע.צופיה (יום שלישי, 19/08/2008 שעה 15:39) בתשובה לראובן אמיר | |
למה אעתה מחפש מתנדבים? תביא את הכובעים וששי אגסי ילעס אותם. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=123454 | |
Better Placer | |
סתם אחד (יום רביעי, 29/10/2008 שעה 0:04) בתשובה לע.צופיה | |
חברים יקרים! אין אני מדען אך לשמחתי אני מעורה עם בני משפחה וחברים מדענים ויש להוסיף כי אני עצמי מעריץ של כל ערוציי המדע למינהם ואף חובב כוכב הלכת ארץ עליו כולנו חיים. כמדומני גם אלו ''המתיימרים'' לאכול את כובעיו של שי אגסי וחברת BETTER PLACE רוצים כמוני באיכות חיים בריאה יותר וסביבה נקיה יותר אז בואו נתחיל לעשות משהו בנידון במקום להיות טוקבקסטים ''מפרגנים'' למישהו שבאמת עושה משהו למעננו. על פי מיטב ידיעתי לפתח סוללה נטענת שאינה מכילה עפרת זה רק עניין של זמן אני משום מה נוטה להאמין שהזמן הזה קרב ובא וכן זו תהיה סוללת ליטיום. ובנושא תחנות הכח! זה באמת נושא שמישהו בהנהלת המדינה שלנו צריך לקבל עליו בראש במדינה שתופת שמש כשלנו אין עדיין תחנת אנרגיה סולארית אבל לכל הידוע לי מאז שאני נולדתי(שזה לא כל כך מזמן82) הספיקו להרחיב שלוש תחנות כח מזהמות במדינת ישראל כל זאת בזמן שבמהלך שנות התשעים הספיקו בצרפת להקים תחנת אנרגיה סולארית שמספקת חשמל לעיר של למעלה ממיליון תושבים או איזה סכר סיני שאמור לספק חשמל ללמעלה מחצי מילייארד איש ויש עוד אלפי דוגמאות של תחנות כח ידידותיות לסביבה אז למה אין עוד איזה אגסי אחד שיישם פרויקט שיעשה את כוכב הלכת הזה A BETTER PLACE או סתם איזה גאידמק כזה או אחר שאולי ירצה למכור לנו אנרגיה נקיה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=123457 | |
Better Placer | |
ע.צופיה (יום רביעי, 29/10/2008 שעה 1:22) בתשובה לסתם אחד | |
אף אחד לא נגד אנרגיה נקיה וחיים טובים ובריאים יותר. השאלה אם זה באמת משהו בכיוון או סתם אחיזת עיינים. המכונית החשמלית המבוססת על הטכנולוגיות הקיימות כיום אינה מהווה שינוי גדול באמת וספק אם תצליח בגלל מגבלות טכניות. ''עניין של זמן'' זה נכון ,השאלה כמה זמן? בנושא תחנות הכח, אין יותר צודק ממך. אך גם פה כמו בנושא הסוללות, למרות כל הפרסומים אין פריצת דרך דרמטית בנושא והכל בינתיים זה בגדר צעדים קטנים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=123462 | |
הבעיה היא המחיר | |
דוד סיון (יום רביעי, 29/10/2008 שעה 7:24) בתשובה לסתם אחד | |
גם בנושא ייצור חשמל מאנרגיה סולארית הסיפור הוא פשוט מאד. עלות המתקנים והתפעול שלהם גבוהה יותר מאשר אמצעים אחרים (אנרגיה גריענית, ואנרגיה פוסילית). נכון להיות אלו יותר כלכליים. נקודה. אתמול השתתפתי בחלק מכנס של גדולי המומחים בארץ בנושא אנרגיה סולארית, כולל אלו שמוכרים את המתקנים בעולם. לא מצאתי אחד מהם שיטען שהעסק כלכלי. להיפך הם טענו שבלי הסיבסוד (בספרד, בגרמניה ובארה''ב...) אין לטכנולוגיה הקיימת סיכוי. בהקשר הזה נזכיר שבשנות ה-80 פעלה בישראל חברה, לוז, שמכרה תחנות כוח סולאריות בארה''ב אבל ברגע שהופסק הסיבסוד התפרקה. גם יוצאי החברה הזאת שכיום פועלים במסגרת שתי חברות שונות מסתמכים על סיבסוד... בארץ קיימת תוכנית של משרד התשתיות אשר מבטיחה לשלם על חשמל סולארי פי 4 מאמשר אנחנו משלמים לחברת חשמל. גם אז הכלכליות מוגבלת ליחידות גדולות. אז טוב לחפש פתרונות יותר נקיים וטוב שיש מחקר בנושא הזה. אבל צריך להיות ברור שעדין אין פריצת דרך שהופכת את הרעיון למשהו יום יומי. במציאות כיום גם הסיפור של שי אגאסי דומה מאד... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=129100 | |
מסכים | |
סתם אחד (יום שלישי, 24/02/2009 שעה 14:12) | |
חזון יומרני שלא מספק תשובות של ממש. מערכת בכל מרכיביה מסורבלת מאוד. אנרגיה חלופית קיימת אך לא כלכלית(בגדול לא). האלמנט היחיד שאולי נשמע הגיוני הוא שאפשר יהיה להטעין את הסוללות בשעות שפל, ואז עלות ייצור החשמל היא אפסית. אלמנט נוסף הוא שאולי פיתוח מיזם כזה יגרום לקפיצה טכנולוגית שנוגעת לייצור אנרגיה חליפית ולהארכת אורך טווח הסוללה בצורה משמעותית. לסיכום - פשוט לא מסתדר לי! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=129114 | |
מה עושים עם הבטריות ?? | |
סתם אחד (יום רביעי, 25/02/2009 שעה 9:30) | |
מעבר לרעינות הנכונים לדעתי שהעלו כביקורת למיזם - לא הבנתי דבר נוסף - כיצד נפטרים מהסוללות שיצאו מהמחזור ? האם זה לא מזהם ? האם יש לשי אגסי תוכנית ירוקה למיחזור הסוללות ? ברור שהפיתרון צריך להיות שימוש באנרגיה אחרת, המשתמשת כמה שפחות במקורות נפט, גז, פחם . השתעבדות לחשמל בתצורתו הנוכחית איננה בדיוק פתרון. לאגסי אני מאחל שימשיך להתעשר - למה לא. מקווה שהמדינה תדע להבחין בכל זאת מה זאת אנרגיה ירוקה. (מה שכנראה לא יקרה). | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=130416 | |
בטר פלייס | |
סתם אחד (יום שני, 30/03/2009 שעה 9:48) | |
אתר בטר פלייס - http://www.betterplc.co.il מכיל מידע רלוונטי בתחום. יש מקום להבנה עמוקה של הרעיון לפני שפיטה שלו. | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |