הקטל בעזה | |||||||||
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום שני, 03/03/2008 שעה 15:00) | |||||||||
|
|||||||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=113361 | |
איזה דברים ניפלאים. מאמר מופת לעת הזאת, שעוד ייזכר | |
מיכאל שרון (יום שני, 03/03/2008 שעה 15:13) | |
עוד יזכר מי היו ממשיכי הדרך של רוח האדם וזכויות האדם, שגם בשעות הקשות ביותר של הסאוב אמרו דבר באומץ. ומי היו המתקרנפים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=113364 | |
מר שרון אתה צוחק שאתה כותב מאמר למפות ? | |
סתם אחד (יום שני, 03/03/2008 שעה 16:25) בתשובה למיכאל שרון | |
כי הרי מר ספירו מאד חד צדדי ! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=113369 | |
מר שרון אתה צוחק שאתה כותב מאמר למפות ? | |
סתם אחד (יום שני, 03/03/2008 שעה 16:52) בתשובה לסתם אחד | |
נכתב עי סוריא יש לתקן זאת | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=113380 | |
דחילאק מיכאל שרון,מי יזכור אותו? | |
ציחא ציחא (יום שני, 03/03/2008 שעה 17:44) בתשובה למיכאל שרון | |
כנראה רק אתה ועוד שני שמאלנים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=113363 | |
אשר לאובמה, מול טפילת עלילות רשע, האיש פשוט הצטלב | |
מיכאל שרון (יום שני, 03/03/2008 שעה 15:22) | |
זו אמירה אבסולוטית, שאינה תלוייה בקונטקסט. מול הזדון ולעז השטניות ומסע ההכפשות האיש החווה את אות הצלב, ואין לראות כאן לא יותר אך בוודאי לא פחות ממשמעות הדבר ''אני נוצרי''. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=113379 | |
אתה נוצרי? | |
ציחא ציחא (יום שני, 03/03/2008 שעה 17:43) בתשובה למיכאל שרון | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=113365 | |
אילו היגיעו אבות אבותיו של אובמה לעולם החדש במייפלאוור | |
מיכאל שרון (יום שני, 03/03/2008 שעה 16:34) | |
אשר לאובמה, מול טפילת עלילות רשע, האיש פשוט הצטלב. זו אמירה אבסולוטית, שאינה תלוייה בקונטקסט. מול הזדון ולעז השטניות ומסע ההכפשות האיש החווה את אות הצלב. שהרי, גם אילו אבות אבותיו של אובמה היו מגיעים במייפלאוור מסקוטלנד או מאנגליה לעולם החדש, גם אילו דרכה שם רגלם במאה ה-19 לאחר שחצו את האוקיינוס משוודיה או מאירלנד, גם אז היתה נימצאות כלפיו מעשיות שכוונתם להבאיש את ריחו. וכבר אמר בנושא זה מרטין לותר ''הרשע לא יחסר לעולם פיתחון פה''. שעל כן, אין לראות כאן לא יותר אך בוודאי לא פחות ממשמעות הדבר ''אני נוצרי''. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=113381 | |
מה,אתה נוצרי? | |
ציחא ציחא (יום שני, 03/03/2008 שעה 17:46) בתשובה למיכאל שרון | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=113391 | |
אני בן אנוש, בן אדם. | |
מיכאל שרון (יום שני, 03/03/2008 שעה 18:15) בתשובה לציחא ציחא | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=113563 | |
אני בן אנוש, בן אדם. | |
סתם אחד (יום רביעי, 05/03/2008 שעה 20:42) בתשובה למיכאל שרון | |
בן אדם שמאמין בפסל? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=113586 | |
גם ליהודים יש פסלים | |
ע. זועמת (יום חמישי, 06/03/2008 שעה 3:16) בתשובה לסתם אחד | |
מתייחסים לספר התורה בבית הכנסת בדיוק כמו שעובדי אלילים עובדים את אליליהם: מנשקים אותו, מלטפים אותו, וכשחוזרים הביתה, מנשקים את הקמעות שמכר לכם העלי באבא. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=113920 | |
גם לנו יש פסלים | |
ז. עומדת (יום רביעי, 12/03/2008 שעה 14:21) בתשובה לע. זועמת | |
מתייחסים לאישה כמו ליהודי, מנשקים אותה, מלטפים אותה, מזיינים אותה ועכשחוזרים הביתה ומוצאים את המאהב אז כורתים לו את הבושה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=113366 | |
יש להעמיד לבית דין בינלאומי את ראשי החמס על רצח העם הפלשתנאי | |
סתם אחד (יום שני, 03/03/2008 שעה 16:35) | |
על אי נכונות להכיר בישראל על הפשע להבאת הסגר על עזה על הסלמת הלוחמה וירי טילים ומרגמות על חפים מפשע בישראל על ניצול כספי תובשי עזה לרעה ! ויש להעמיד את חמס והנייה ושותפיו על ניסיון לרצח חפים מפשע בישראל על ירי טילים ופגזים על אוכלוסיה חפה מפשע בישראל יצירת אימה והרג והרס כלכלי ! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=113367 | |
על איזה כובש מילל מר ספירו בנושא עזה הכובש בעזה הוא החמס | |
סתם אחד (יום שני, 03/03/2008 שעה 16:47) בתשובה לסתם אחד | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=113368 | |
יש להעמיד לבית דין בינלאומי את ראשי החמס על רצח העם הפלשתנאי | |
סתם אחד (יום שני, 03/03/2008 שעה 16:51) בתשובה לסתם אחד | |
יש להעמיד לבית דין בינלאומי את ראשי החמס על רצח העם הפלשתנאי ! על איזה כובש מילל מר ספירו בנושא עזה הכובש בעזה הוא החמס נכתבו עי סוריא יש לתקן זאת | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=113469 | |
יש להעמיד לבית דין בינלאומי את ראשי החמס על רצח העם הפלשתנאי | |
חיצא חיצאן (יום שלישי, 04/03/2008 שעה 16:42) בתשובה לסתם אחד | |
פשעי המלחמה של החמאס פוגעים במזרחיים בתל אביב. עקב ירי הרקטות הפושע על שדרות ואשקלון תושבים עוברים לת''א ומעלים את מחירי הדיור. די לכיבוש החמאסי תוחזר הרשות הפלשתינית | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=113374 | |
ואללה אשקלן ואלה מג`דל ואללה בטיח | |
soria (יום שני, 03/03/2008 שעה 17:24) | |
ואללה אשקלן ואלה מג`דל ואללה בטיח כל דור שונה השם המתישב והעיר נכבשה שוב ושוב עד ימינו [עריכה] אשקלון העתיקה אשקלון נמנית על הערים הקדומות ביותר בארץ ישראל העתיקה. מקור שמה של אשקלון הוא שקל, שפעם באמת היה השם של העיר. ראשיתה של אשקלון בתקופה הכנענית, כ-5,000 שנה קודם לתקופתנו אנו. היא נמנתה בין הערים הגדלות, ושימשה כעיר הנמל הגדולה ביותר בתקופה הכנענית. על עברה העתיק מעידים ממצאים ארכאולוגים: בחפירות שנערכו בראשות של לורנס סטאגהר מאוניברסיטת הרווארד ב-1985 התגלו באזור העיר העתיקה, כיום הפארק הלאומי של אשקלון, שרידים והריסות שגילם תואם ככל הנראה את ראשית היישוב בה. השכבות העמוקות ביותר בעומק של 15 מטר מתוארכות לתקופה הקדם פינקית-כנענית. על העיר שלטו בזה באחר זה שמונה עמים (ותרבויות): כנענים, פלשתים, פניקים, הממלכות ההלנסטיות, רומאים, ביזנטים, ערבים וצלבנים. אותם עמים, בתורם, השתלטו בכוח הזרוע על העיר וירשו את קודמיהם. אשקלון בראשיתה, בתקופה הכנענית, נבנתה על קרקע של אבן-חול, המצטיינת ביכולת הקיבול של מי תהום ששימשו את תושבי העיר. העיר מנתה כ-15,000 איש שחיו בתוך חומותיה שאורכם כ-2.4 ק''מ, 15 מטרים גובה ועובי של 50 מטרים. בתקופת הברזל התיכונה גדלה העיר ושטחה הגיע לכ-600 דונם. חומות העיר עובו במשך התקופה והיו עבות ביותר. עם זאת, החומה לא הקיפה את כל העיר אלא יצרה חצי מעגל שמגן על העיר מצפון, מזרח ודרום, ואילו כלפי הים, מערבה, הסתמכו אנשי העיר על מצוק טבעי לשם הגנתה. שיטה זאת של חצי המעגל אומצה אחר כך גם על ידי הרומאים והערבים. אשקלון היא גם העיר העתיקה ביותר בה נמצא שער קשת בכניסתה. בשנת 1150 לפנה''ס לערך נכבשה העיר על ידי הפלשתים. כלי חרס מראשית התקופה מצביעים על דמיון בין כלי החרס מעשה ידי הפלשתים לכלי חרס המיקניים, דבר המחזק את ההשערה כי מוצאם של הפלשתים הוא ממזרח הים התיכון, אזור שהיה נתון להשפעת התרבות המיקנית. תחת שליטת הפלשתים הפכה אשקלון לאחת מחמשת ערי פלשתים, שביניהן ובין ממלכת ישראל המאוחדת ומאוחר מכן, לאחר הפיצול, ביניהן לבין ממלכת יהודה וממלכת ישראל, התקיים מתח צבאי ומדיני מתמיד. בשנת 604 לפנה''ס בא קץ עידן הפלשתים. אשקלון, העיר האחרונה של הפלשתים, נכבשה על ידי הבבלים, כאשר הצבא הבבלי בראשותו של נבוכדנאצר החריב ושרף את העיר והיגלה את תושביה. אשקלון נבנתה מחדש בתקופה ההלניסטית והייתה לנמל ימי חשוב. בימי המלך החשמונאי אלכסנדר ינאי, כאשר כל אזור החוף עבר לשליטת הממלכה החשמונאית, נשארה אשקלון עצמאית והייתה מובלעת הלניסטית בשל קשריה ובריתה עם מצרים התלמיית. הורדוס, שליט יהודה, שיש הסבורים שנולד בעיר, האדיר את העיר וחיזק אותה. העיר המשיכה לשגשג לאחר מכן תחת שלטון האימפריה הרומית וביזנטיון. גם בתקופת המשנה והתלמוד חיו באשקלון לא יהודים לצידם של יהודים. בשנת 640 לספירה השלימו הערבים את כיבוש הארץ, וכך עברה גם אשקלון לשלטון מוסלמי. בשנת 1099, עם הגעת מסעי הצלב לארץ, הייתה אשקלון מבצר חשוב לפאטמים, ולמרות שבקרב אשקלון שנערך בסמוך לה ניצחו הצלבנים, לא נפלה אשקלון בידיהם. בשנת 1150 בוצרה העיר על ידי שליטה הפאטמי בחמישים ושלושה מגדלים, אך למרות זאת נפלה העיר שלוש שנים לאחר מכן בידי הצלבנים ומלכם בלדווין השלישי מלך ירושלים, וזאת לאחר מצור שהוטל עליה במשך חודש. העיר שעברה לשליטת הצלבנים נכללה בנסיכות יפו הצלבנית, והייתה לחשובות שבערים הפאודליות שבה. בשנת 1187 הובסו הצלבנים בקרב קרני חיטין על ידי מוסלמים בהנהגת צאלח א-דין, וממלכת ירושלים נפלה. הצלבנים גורשו מהעיר על ידי המוסלמים בהנהגת א-דין, ואלה האחרונים הרסו את העיר, העלו אותה באש וסתמו את נמלה. אף כי הוחרבה העיר, היא זכתה לתחיה בשנת 1192, כאשר הצלבנים חזרו לעיר בראשות מנהיגם ריצ'רד לב הארי. הם שיקמו את העיר וביצרו אותה בחפיר, חומה, מגדל ושערים. חומת העיר הוקמה על גבי סוללה בגובה 10 מ' ואורכה הוא כ- 3.4 ק''מ, מהם כ- 1.2 ק''מ לאורך חוף הים. לשם חיזוק החומה שולבו עמודים רומיים בה. בחומה היו כחמישים וארבעה מגדלים, ובפינתה הדרומית-מזרחית הייתה מצודה. הכניסה לעיר הייתה באמצעות ארבעה שערים. סופה של אשקלון העתיקה הגיעה בשנת 1270 וזאת לאחר שהסולטן הממלוכי, בייברס, הרס סופית את העיר, מילא את נמלה וסתם אותו, וכתוצאה ננטשה העיר. [עריכה] מג'דל מג'דל היה כפר ערבי גדול שנוסד בתקופה העות'מאנית ליד חורבות אשקלון העתיקה. במלחמת העצמאות חנה באזור הצבא המצרי במהלך מסעו צפונה דרך ציר החוף לכיוון תל אביב, כאשר מטרתו היא כיבושה. לקראת סוף 1948 נכבשה מג'דל יחד עם איסדוד ואיבנה על ידי כוחות צבא הגנה לישראל. רוב תושביה הערבים ברחו ועולים חדשים יושבו בה. [עריכה] העיר היהודית החדשה בשנים הראשונות ליישוב העולים באזור מג'דל נקרא היישוב החדש במספר שמות. בתחילה נקרא מגדל-עזה, אחר כך מגדל-גד ולבסוף מגדל-אשקלון. הישוב תוכנן כישוב חקלאי ועורף לוגיסטי לישובים החקלאיים שעתידים היו לקום באזור. עד מהרה קיבל היישוב החקלאי צביון עירוני ובשנת 1951 הוכרזה מגדל-אשקלון כעיר. בשנת 1952 פונתה מן היישוב שארית האוכלוסיה הערבית במבצע של פיקוד הדרום שבו היא הועברה לרצועת עזה שהייתה נתונה אז תחת שלטון מצרי[1]. יש טוענים שסיפור חירבת חיזעה הוא על הפינוי של ערביי אשקלון לעזה. בשנת 1951 החלה ביוזמת ההסתדרות הציונית בדרום אפריקה הקמת שכונת מגורים בסמוך למגדל-אשקלון בשם אפרידר. מקור שם השכונה הוא מהמילים דרום ואפריקה שחולקו והורכבו מחדש. ב-1953 הוכרזה השכונה כמועצה מקומית בשם אשקלון וכונתה לעיתים אשקלון החדשה. ראש המועצה המקומית דאז ולימים ראש העיר הראשון היה ד''ר יחזקאל זונאבנד על שמו נקרא בית הספר בשכונת אפרידר. ב-1955 החליט משרד הפנים לאחד את שני היישובים לעיר אחת שנקראה אשקלון. בסימלה של העיר נראים עמוד שיש המסמל את עתיקות העיר, חמישה כוכבים המסמלים את חמשת השכונות הראשונות, גלי ים המסמלים את התיירות בחוף הים וגלגל שיניים המסמל תעשיה. בשנות ה-90 נקלטו בעיר מעל 50,000 עולים חדשים, בעיקר מאתיופיה וברית המועצות. בשנת 2007 הייתה אשקלון העיר ה-13 בגודלה במדינת ישראל. [עריכה] אשקלון כיום http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%A9%D7%A7%D7%9... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=113378 | |
לשרוף את החמאס | |
ציחא ציחא (יום שני, 03/03/2008 שעה 17:41) | |
אולמרט צריך להיכנס באבי אביהם של החמאסניקים ולשרוף כל בית וכל רכב וכל מחבל אשר הולך על שתיים. לא יתכן שהם יורים בנו רקטות יום יום והיום יום הזה כבר שבע שנים. על כן הגיע הרגע הנכון והנשגב שניכנס בהם הלוך וחזור חזור והלוך ללא שובע עד אשר חומת החמאס תישרף ללא דופי ומטרד. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=113387 | |
לשרוף את החמאס | |
soria (יום שני, 03/03/2008 שעה 17:59) בתשובה לציחא ציחא | |
שבע שנים עבד יעקב בעבור רחל, שבע שנים רעות כבחלום משה עברו על המצרים ( עקב זאת אגרו מזון) ,ושבע שנים רעות באו על שדרות , ליעקב היתה ברירה , למצרים היתה ההתראה ואילו על שדרות איש לא שמע ! שבע שנים כעיורים רואים עמדה לה השמנת והסופרים והכותבים מן השמאל והימין ללא מילה על שבע השנים של פשעי עזה לפלשתנאים ולישראלים , על פגיעה באזרחים חפים משני הצדדים | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=113386 | |
[•] מלחמה היא דבר מכוער . | |
אריה עירן (יום שני, 03/03/2008 שעה 17:55) | |
המלחמה אינה גן משחקים שבו עגים עוגות חול , מחליקים במידרון קטן ושוב עולים בסולם . המלחמה אינה משחק קלפים שבו מבקשים FRISH כשהקלפים נראים רע . מלחמה אינה בובת חייט אשר בהידקרה אין דמה זב ואינה צועקת מכאב . מלחמה היא דבר אמיתי . במלחמה יורים , פוצעים והורגים . מפוצצים בנינים ומעלים רכוש באש . במלחמה משלמים מחיר יקר ומר עבור כל שגיאה וגם ללא שגיאה . מלחמה היא תהליך אשר יודעים כיצד התחילה ומי התחיל בה , אך אין יודעים מראש מי ינצח ומי יפסיד . מי ישלם מחיר כבד ומי ירויח . אין במלחמה REWIND כאשר התוצאות אינן מניחות את הדעת . אין הטורף מקיא את טרפו . המלחמה מצריכה אחריות , אך רב בה הרשלנות שיקול דעת פגום ואי מתן דין . המאה העשרים שידעה כמה מלחמות קשות וממושכות רוויות דם וקטל הרס ובעירה , ילדה מתוך תרבות אירופה את המיגבלות על המלחמה ועל הלוחמים . אחד המיסמכים החשובים ביצירת מיגבלות של השימוש בכח הצבאי הוא אמנת ג'נבה על ארבעת חלקיו . זה מיסמך אירופאי , הנובע מתרבות אירופה , מהשקפות פילוסופיות של ערך האדם באשר הוא אדם . אך למסמך זה שתי חסרונות מרכזיים . חסרונו הראשון הוא דו-פרצופיותו , כפל מסריו ואי השימוש בו בשעת הדחק . הגרמנים שהם בני תרבות אירופים ולהם פילוסופים רבים , בעתו בכל הומניות בזמן המלחמה הראשונה והשניה הקרויות מלחמת עולם בטעות . אויביהם האנגלים , הצרפתים ובני בריתם לא טמנו ידם בכיסיהם ועברו על ערכי הגינות ומוסר ללא נקיפות מצפון . דוגמאות אינן חסרות . חסרונו השני הוא האיחור בהכלתו על צדדים לוחמים ועל אזרחים נפגעים . העם היהודי שלא היה צד לוחם , אף שהיו יהודים בשני צידי החזית במלחמה הראשונה , היה גוף אזרחי ששימש קורבן לאכזריות ורישעות מדהימה . לא רק הגרמנים , גם בנות הברית תרמו לאסוננו באדישותם ובחוסר סיועם . מחוץ לאירופה ואזורי השפעתה התרבותית יש לאמנות ז'נבה ערך מועט . ככל שנוגע הדבר לנו אויבינו נזקקים לאמנות ז'נבה כשהם טוענים נגדנו , אך לא כשהם עוברים על איסורים מפורשים במיסמכים אלה . והנה אנו זוכים למנה של הטפה מתוך המחנה . אדם משלנו אומר לנו את הדבר הבלתי מוסרי ביותר . והוא אומר זאת כקורא בשער , איש מוסר לכאורה . העיקרון הראשון בקוד המוסרי הוא שהוא חל על כולם . מה ששנוא עליך על תעשה לזולתך . וגם היפוכו ברור , מה שעשה לך זולתך עשה לו . עין תחת עין שן תחת שן וחבורה תחת חבורה . היהודים בארץ ישראל לוחמים נגד עבריינים על אמנות ז'נבה . הם יורים בכוונה אל ישובים אזרחיים . הם שולחים מתאבדים להתפוצץ בקרב אזרחים . הם לוחמים בבגדים אזרחיים . הם נחבאים בשעת לחימה בתוך אוכלוסיה אזרחית . מעשים אלה הם עבירות על אמנות ז'נבה ונחשבים פשעי מלחמה לכל דבר ועניין . במצב הזה באים רשעים מתוך המחנה וזועקים חמס . בכפל משמעותו . אין רשעים אלה בוחנים את העבירה אלה את התוצאות של מעשה התגובה . ''רק'' שני יהודים נהרגו אך מאה ערבים , ודאי שהיהודים אשמים . לכאורה חולשת הערבים , חוסר כישרונם ועוניים הם הצדקה לפישעיהם ואילו עוצמתנו ויכולתנו הם הפשע . על זה נוסף השקר והתעמולה . אין כיבוש ברצועת עזה . אפילו אלה הטוענים שיהודה ושומרון כבושים , אינם יכולים להראות שרצועת עזה כבושה כעת . למרות זאת המונח ''כיבוש'' ממשיך לשרת את אויבינו וזה כולל את הבוגדים במחננו . גם טענת המצור שיקרית . חדר שדלתו פתוחה אינו נעול . תא שטח הגדור משלושה צדדים וצידו הרביעי פתוח אינו תחת מצור . אמת זו אינה מפריעה למטיפי השקר לחזור על מילה זו בכל עת . לזה נוסף האבסורד הגדול . איני יודע כיצד לכנותו . זו הדרישה של נושכי היד להמשיך להזינם . הם רוצים להינות משני העולמות . הערבים פוגעים בישראל ובאותו זמן דורשים מישראל לפרנס אותם . הם רוצים מזון , מים , תרופות דלק ותעסוקה . זו חוצפה חסרת שיעור . מה שמדהים אותי זה שיש לזה תמיכה בישראל בחוגים רחבים . שואה , שואה ואין שואה . קרה ומתן וילנאי אמר ברגע של היסח הדעת , את המילה שואה שמביאים הערבים על עצמם . וכבר תפשה המילה את מקומה בארסנל התעמולה הערבי . כבר משתמש בה היהודי . המילה שואה מתארת אסון בקנה מידה עצום . לעם היהודי המשמעות היא אבדן שליש מבנינו . האם הערבים ניזוקו כל כך ? כל בר דעת יודע שלא . ואני חש תחושת בטן שזו נבואה שתגשים את עצמה . הערבים ינגנו על מיתר השואה וסופם שיחוו שואה . אין הם בוררים במילים וכך אוהביהם היהודים . המילה טבח אף היא שגורה אצלם . ''טבח ילדים'' . נדמה לי שרצח רחב היקף הוא טבח , הכוונה חשובה . אבל הריגה בשעת מלחמה ושלא בכוונה תחילה אינה טבח .ובכל מיקרה הנחבאים בקרב אזרחים בכלל וילדים בפרט הם האשמים . כן . יש מיקרים בהם הקרבן אשם . זה אחד מהם . הערבי שנהרג בידי חילי צהל אשם . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=113389 | |
מלחמה היא דבר מכוער . | |
soria (יום שני, 03/03/2008 שעה 18:07) בתשובה לאריה עירן | |
ישראל והפלשתנאים שני עמים מזוכיסתיים ! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=113390 | |
מלחמה היא דבר מכוער . | |
אריה עירן (יום שני, 03/03/2008 שעה 18:15) בתשובה לsoria | |
אני מצטער . אינני מסכים איתך . היהודים חיפשו בית לאומי ובחרו לחזור למולדת הקדומה . הערבים התנגדו להגירת היהודים לכאן . אך רק מחצית הערבים היו כאן אז והיתר היגרו לכאן במקביל ליהודים . ההתנגשות הייתה בלתי נמנעת . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=113420 | |
מלחמה היא דבר מכוער . | |
soria (יום שלישי, 04/03/2008 שעה 7:33) בתשובה לאריה עירן | |
נכון ואף נכון היהודים חיפשו בית לאומי ובחרו לחזור למולדת הקדומה ובכל זאת שני הצדדים לא יכולים זה בלי זה ועם השנים הפכו לעמים מזוכיסטיים ! | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=113564 | |
[•] מתן וילנאי הוא סתם שמאלני | |
רמבו (יום רביעי, 05/03/2008 שעה 20:45) בתשובה לאריה עירן | |
הוא נתן שמן חינם לגלגלי התעמולה האסלאמו פאשיסטית. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=113441 | |
אתה מתבל דברי טעם בחד צדדיות | |
ענבל בר-און (יום שלישי, 04/03/2008 שעה 12:16) | |
אתה גורס כי יש להידבר עם חמאס כאשר חמאס בעבר הפר את הסטטוס קוו עם פת''ח, ומקל וחומר יפר הסכם עם ישראל בהזדמנות הראשונה. הרי ידוע שחמאס שואף להפסקת אשר כדי להתעצם ולהתחזק. הקסאמים אינם פתרון לגיטימי לכיבוש. מה שהקסאמים משדרים לישראלים הוא ''אין טעם לסגת, הם לא רוצים אך ורק את יהודה ושומרון אלא את כל הארץ''. יש פה התעלמות מעצם העובדה לפיה חלקים נכרים מהציבור הפלשתיני אינו מכיר בזכות של היהודים לחיות במולדתם, אף בגבולות 67. בספרי הלימוד שלהם קו ירוק אינו קיים, חלקם רואים בישראל ''ישות ציונית'' זמנית בלבד, ולא מדינה של עם אשר מממש את זכותו להגדרה עצמית. בנוגע לפתרון ה''מדינה אחת'' - אני מפנה למאמר של אבנרי אשר מתאר את העימות שלו עם אילן פפה. אין מי שמסביר זאת טוב יותר מאשר אבנרי באותו מאמר הרג אזרחים מצד ישראל אינו לגיטימי, אבל מצד שני הטייה חד צדדית גם אינה לגיטימית. הפונדמנטליזם האיסלאמי אינו אך ורק תוצר של הכיבוש. הכיבוש מסלים אותו. אבל טרם שנת 1967 לא היו פדעיון? לא היו מתקפות, הסתתנויות? השליטים הערבים לא הבטיחו אחד לשני להפגש בתל אביב ובחיפה טרם מלחמת ששת הימים? לא תקפו עם מוכה וחבול בשנת 1948, כ 3 שנים לאחר השואה, במטרה לטבוח בו? להטיל את כל כובד משקל שנאתם כלפינו על הכיבוש זו חד צדדיות. אז כן, יש לסיים את הכיבוש. אז לא, אסור לפגוע באזרחים. אבל מכאן עד לגישה כה חד צדדית אשר מגנה אותנו על כל מחדל (גם אם מגיע מתוך הגנה עצמית) ומוחלת להם על כל ניסיון לפגוע באזרחים (הם יורים קסאמים כי זה מה שיש להם כיום. לו יכלו היו יורים ללב תל אביב וכמות ההרוגים הייתה רבה יותר), זו כבר חד צדדיות אשר קוראת תיגר על זכותנו להתקיים, וגם מזכירה את הביקורת החד צדדית על ישראל, שאינה אלא אנטישמיות במסווה. ביקורת על ישראל, אדרבא, היא ראויה לכך. לראות במשקפיים שונות מעשים זהים אשר שני הצדדים עושים? זו כבר חד צדדיות מוטה | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |