מיקלט או מי- קולט? | |||||
ע. צופיה (יום שישי, 18/01/2008 שעה 10:00) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=110557 | |
גם אני בעד עצירת ההגירה הבלתי חוקית לישראל | |
פרוקול הארום (יום שישי, 18/01/2008 שעה 12:19) | |
רובה כמו שאמרת מבוצעת דרך גבול מצרים, לעיתים בהעלמת עין של המצרים ולעיתים אפילו בסיוע ממשי (משטרה מצרית מובילה פליטים אפריקאים עד לסמוך הגבול עם ישראל ושם משחררת אותם באזהרה שאם ייתפסו שנית הם ייענשו במשפט או פשוט יחוסלו). לכן הדרך הקצרה והטובה ביותר היא הקמת גדר ביטחון שיתן מענה גם להברחות האחרות שהמצרים מבצעים כנגד ישראל: סמים, זונות ונשק לגורמים אסלאמיים ביו''ש ובישראל (בעבר גם לעזה אבל מאז ציר פילדלפי שלהם ההברחות בעוקף ישראל דעכו). הסיבה לעצירת המעבר החופשי בגבול הוא מורכבת ולאו דווקא עניין הפליטים. אך כמובן שעניין הפליטים מקל על מחבלים לפעול בזירה. לדעתי ישראל צריכה ליזום ולהרחיב את פרוייקט הטיפול בפליטי דארפור בצ'אד ולא בארצות היעד לבריחתם. אם האו''ם היה משקיע שם עשירית ממה שהוא משקיע דרך הסוכנות המיוחדת והמיותרת כבר לפליטים הפלסטינים אונר''א, אז מספר הפליטים שמגיעם אלינו מצ'אד/סודאן היה קרוב לאפס. כמו כן הצדק צריך להיעשות במקום בו מתקיים הפשע. הטבח בדארפור אינו עילה לתגמל את סודאן, אלא להיפך, צריך להחרים אותה, לתקוף אותה כמו שאירופה וארה''ב תקפו בקוסובו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=110559 | |
גם אני בעד עצירת ההגירה הבלתי חוקית לישראל | |
ע.צופיה (יום שישי, 18/01/2008 שעה 12:25) בתשובה לפרוקול הארום | |
חלקם הקטן של הפליטים הוא מחבל דארפור, רובם מסודאן וארצות אפריקאיות אחרות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=110561 | |
גם אני בעד עצירת ההגירה הבלתי חוקית לישראל | |
פרוקול הארום (יום שישי, 18/01/2008 שעה 12:39) בתשובה לע.צופיה | |
רוב הפליטים הם מדארפור שהיא מחוז בסודאן (אין צורך להפריד בין השתיים). הללו בורחים או לצ'אד (הרוב) או למצרים (המיעוט). אנחנו נתקלים בסוף בגבול עם סיני עם המעט של המעט. עצירת הפליטים צריכה להיעשות בדארפור היא סודאן על ידי החזרת השקט והשלום. זה יכול להיעשות רק ע''י קואליציה בינלאומית שתכריז על סודאן כמדינה פושעת, תטיל עליה סנקציות ותפתח נגדה במלחמה להפלת המשטר אם המשטר לא יענה לדרישות. אבל מה לעשות שלעולם לא איכפת משחורים ומיהודים שנרדפים ונרצחים ע''י משטרים אסלאמיים אלימים וכוחות טרור שבפיקודם. העולם כנראה ימשיך לעצום עין אבל לפתוח את הפה רק כשהיהודים נלחמים על חייהם נגד הערבים ומצליחים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=110569 | |
גם אני בעד עצירת ההגירה הבלתי חוקית לישראל | |
ע.צופיה (יום שישי, 18/01/2008 שעה 15:33) בתשובה לפרוקול הארום | |
לעניות דעתי,אתה מערב בין כמה דברים. המצב בדארפור הוא טרגי והוא באמת תעודת עניות לארצות המפותחות. מנגד,גם מארצות שאין בהם מצב מלחמה או אלימות,יש הגירה מוגברת: גאנה,ניגריה וכל ארצות מערב אפריקה. משרד הפנים פירסם מספר פעמים מידע על המהגרים דרך גבול מצרים ומסתבר שהם מציגים את עצמם כפליטי דארפור,אך אינם משם,אלא מכלל הארצות השכנות ,כולל מצרים. רוב הפעולות שננקטות על ידי מדינות הן ממניעים פוליטיים. בודדים המקרים שהמניע הוא זכויות האדם ''נטו''. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=110582 | |
גם אני בעד עצירת ההגירה הבלתי חוקית לישראל | |
פרוקול הארום (יום שישי, 18/01/2008 שעה 16:05) בתשובה לע.צופיה | |
לא טענתי שאין הגירה ממדינות אפריקניות אחרות. התייחסתי לסודאן שהיא התפוח הלוהט היום. מכל אפריקה נוטשים שחורים (ואני שספירו לא יכנה אותי גזען, נקלה ומטומטם כדרך ספירו בפורומים) ומציפים את המערב. אבל הם בד''כ באים כעובדים זרים לארץ. מרגע שהדרך הזאת הוצרה הם פשוט לא באים לכאן כקבוצות (בודדים תמיד מגיעים ומסורבים), לא דרך מצרים ובודאי לא דרך ירדן. בקיצור צריך להציב גדר גבול מול מצרים ובהמשך להשלימה גם מול ירדן (אולי בעתיד גם היא תהפוך למשפך מהגרים). עדיף למנוע אנשים מלהסתנן מאשר אח''כ להתכתש בלשלוח אותם חזרה לאנשהו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=110567 | |
[•] גם אני בעד עצירת ההגירה הבלתי חוקית לישראל | |
לוי (יום שישי, 18/01/2008 שעה 14:55) בתשובה לע.צופיה | |
מה ההבדל ביניהם לבין הגויים מברית המועצות או מהפלשתינים רודפי השלום עד חורמה . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=110570 | |
גם אני בעד עצירת ההגירה הבלתי חוקית לישראל | |
ע.צופיה (יום שישי, 18/01/2008 שעה 15:34) בתשובה ללוי | |
אין הבדל,כולנו אנטישמיים ומטרתנו רק לדפוק אותך והדומים לך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=110632 | |
אתה אמרת! | |
אבריימל'ה (שבת, 19/01/2008 שעה 11:41) בתשובה לע.צופיה | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=110680 | |
גם אני בעד עצירת ההגירה הבלתי חוקית לישראל | |
לוי (שבת, 19/01/2008 שעה 18:17) בתשובה לע.צופיה | |
סוף סוף הפנמת את המציאות והבנת שהמניע הוא אנטישמיות . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=110568 | |
גם אני בעד עצירת ההגירה הבלתי חוקית לישראל | |
פרוקול הארום (יום שישי, 18/01/2008 שעה 15:10) בתשובה לע.צופיה | |
רובם מסודאן. אין לנו פרטים על ההתפצלות בין חבל דארפור ליתר החבלים. מניין יש לך פרטים? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=110571 | |
גם אני בעד עצירת ההגירה הבלתי חוקית לישראל | |
ע.צופיה (יום שישי, 18/01/2008 שעה 15:35) בתשובה לפרוקול הארום | |
פרסומים בתקשורת של רשות ההגירה או משרד הפנים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=110583 | |
גם אני בעד עצירת ההגירה הבלתי חוקית לישראל | |
פרוקול הארום (יום שישי, 18/01/2008 שעה 16:05) בתשובה לע.צופיה | |
מעניין. לא מוכר לי. תביא לינק. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=110633 | |
יש לו כנראה לינק ארוך מעוד | |
אבריימל'ה (שבת, 19/01/2008 שעה 11:42) בתשובה לפרוקול הארום | |
והוא עוד לא גמר ללכת בו...... (-: | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=110669 | |
כמה 'מעוד' הלינק שלו? | |
לחמניה חמה (שבת, 19/01/2008 שעה 15:09) בתשובה לאבריימל'ה | |
עוד לא אבדה תיקוותו לנקנק את הלינק..... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=110675 | |
מעוד ועוד ארוך הלינק הזה | |
אבריימל'ה (שבת, 19/01/2008 שעה 16:12) בתשובה ללחמניה חמה | |
הוא טרם שב מדרכו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=110596 | |
מאמר גזעני | |
זוהר בדשא (יום שישי, 18/01/2008 שעה 18:54) | |
במיוחד הקטע הזה: בכדי לשמור על אופייה המיוחד של מדינתנו, עלינו להקדיש כל סכום כסף שמתבקש בכדי למנוע הגירה בלתי חוקית מכל כיוון שהוא. כולל גדר בטחון, גם בגבולנו עם ירדן, הגבלת משמרות הגבול, הקפדה בנמלי הים והאוויר ונקיטת יד קשה כנגד המהגרים שהצליחו להסתנן למדינתנו, בכדי להרתיע מהגרים אחרים. השמועה, על יד קשה, כבר תגיע אליהם. ''אופיה המיוחד של מדינתנו'' | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=110597 | |
מה היו אומרים הסבים והסבתות שלנו | |
זוהר בדשא (יום שישי, 18/01/2008 שעה 18:56) | |
שבזמן השואה חיפשו להם מקלט מזעם הנאצים והם היו נתקלים בתגובה כזו? ובטענה כי המקלט ישנה את ''אופיה המיוחד של מדינתנו''. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=110604 | |
מה היו אומרים הסבים והסבתות שלנו | |
לחמניה חמה (שבת, 19/01/2008 שעה 7:24) בתשובה לזוהר בדשא | |
למה מה ''היו אומרים''. הם אמרו! אבל זאת השוואה ניקלת. היהודים לא איימו על המדינות בהן הם חיו והיו אזרחים טובים שתרמו לחברותיהם אפילו יותר מבני המקום. הם הזדהו עם הלאומים והמדינות בהן הם חיו ופעלו באופן לא אלים ביותר בתרומה לקהילותיהם וכל השנאה אליהם היתה דמונית, בלתי רציונלית ופסיכוטית. עמי אפריקה רבים שבט מול שבט שכל אחד יושב על אדמתו ועל משאביו. החזקים שולטים במדינה ומדכאים את האחרים. פעם א' מדכא את ב' ופעם ב' מדכא את א'. יש מעין שיוויון של הרוע במאזן הכללי שם. האחריות תמיד חלה על כל שני צדדים שרבים וטובחים האחד בשני. זו בכלל לא הנוסחה בה פעלו והכוחות האנטישמיים נגד היהודים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=110605 | |
הלוואי וזה היה קורה אז.... | |
לחמניה חמה (שבת, 19/01/2008 שעה 7:26) בתשובה לזוהר בדשא | |
אז לפחות חלק מה-6 מיליון היו נצָלים ולא ניצְלים. בעיית היהודים היתה שרובם אפילו לא יכלו למצוא מקלט. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=110665 | |
הלוואי וזה היה קורה אז.... | |
זוהר בדשא (שבת, 19/01/2008 שעה 14:30) בתשובה ללחמניה חמה | |
מקילומטרים אני מזהה אותך . פחדן. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=110609 | |
למיטב ידיעתי אתה טועה | |
עמיש (שבת, 19/01/2008 שעה 8:37) | |
משטרת ההגירה לא הביאה לירידה במספר מהגרי העבודה חסרי הרשיון. בין אם בתקופת הפעולה האינטנסיבית של משטרת ההגירה ובין אם לאחריה, תמיד יש מצב שבו פוקע תוקף אישור השהיה של מהגרי עבודה או פליטים ומספרם אינו יורד. (וזאת בנוסף על מספר המצטרפים החדשים) יתר על כן, דומני כי לאחרונה קראתי כי מספרם אף עלה באופן ניכר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=110610 | |
למיטב ידיעתי אתה טועה | |
אריה עירן (שבת, 19/01/2008 שעה 8:44) בתשובה לעמיש | |
תחבורה מסודרת לרצועת עזה תעצור את שאיפתם ''לעלות'' לישראל . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=110613 | |
למיטב ידיעתי אתה טועה | |
ע.צופיה (שבת, 19/01/2008 שעה 9:13) בתשובה לעמיש | |
אני מבדיל בין עובדים זרים ברשיון ובין עובדים זרים ללא רשיון עבודה וכמובן ללא אישור שהייה בישראל.בדרך כלל אישור העבודה זההלאישור השהייה. יש הוכחות בשטח לירידה הדרסטית בכמות הזרים ללא רישוי. האחת:דרום תל אביב ''התרוקנה'' מהם.שנית: רוב הישראלים שנהגו בעבר להעסיק עובדים זרים, למשל בעבודות בית ושיפוצים,נמנעים מכך,במידה ולעובד אין רשיון.הקנס,כבד מאוד. גם חברות כח האדם מקפידות יותר על ''סילוק'' העובד מהארץ בתום חוזהו. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=110616 | |
למיטב ידיעתי אתה טועה | |
אריה עירן (שבת, 19/01/2008 שעה 10:03) בתשובה לע.צופיה | |
שמעת על שוחד לצורך קבלת רישיונות ליבוא עובדים זרים ? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=110620 | |
למיטב ידיעתי אתה טועה | |
ע.צופיה (שבת, 19/01/2008 שעה 11:11) בתשובה לאריה עירן | |
אז מה? שמעת על שוחד לקבלת רשיון לבניה? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=110627 | |
למיטב ידיעתי אתה טועה | |
אריה עירן (שבת, 19/01/2008 שעה 11:24) בתשובה לע.צופיה | |
חשבתי שהנושא הוא עובדים זרים . שוחד יש בנושאים רבים . הראשון שהתחיל ברשיונות לעובדים זרים היה רבין יקיר האומה . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=110639 | |
למיטב ידיעתי אתה טועה | |
ע.צופיה (שבת, 19/01/2008 שעה 12:08) בתשובה לאריה עירן | |
לא הבנת. שוחד הוא רעה חולה,לכן נלחמים בו ומתקדמים כאילו הוא לא קיים. אז ,זה ,שיש שוחד בחברות כח אדם אינו חדש,אך אינו נוגע במהות. אם רבין היה הראשון (ואני מטיל ספק בכך)שנתן ר ש י ו נ ו ת לעובדים זרים ,זה היה כנראה כורח המציאות ויבורך על כך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=110642 | |
למיטב ידיעתי אתה טועה | |
אבריימל'ה (שבת, 19/01/2008 שעה 12:16) בתשובה לע.צופיה | |
זה בהחלט נכון שרבין נתן שוחד לחברות השמת העובדים הזרים כי בתקופתו הם החלו לצמוח כמו שלא צמחו מעולם בישראל. זה היה על רקע מלחמתו של רבין בטרור שיצרו שוחרי השלום הפלסטיניים ורצון להרחיק פועלים פלסטיניים מעבודה בישראל הבלתי כבושה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=110645 | |
למיטב ידיעתי אתה טועה | |
ע.צופיה (שבת, 19/01/2008 שעה 12:20) בתשובה לאבריימל'ה | |
יש לך איזה שהוא לינק (חוץ מאשר מקור ראשון וערוץ 7) לכך שרבין נתן שוחד? או שזו עוד סיבה טובה לחקיקת חוק ה''טוקבקים''? נכון, הביאו את הפועלים הזרים בכדי להמנע מהזדקקות לכח האדם הפלסטינאי. זה טוב מאוד ואני בכלל בעד ניתוק כללי ומקיף עם הרשות הפלשתינאית. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=110658 | |
למיטב ידיעתי אתה טועה | |
אריה עירן (שבת, 19/01/2008 שעה 12:52) בתשובה לע.צופיה | |
אני לא מאשים את רבין במתן שוחד או בלקיחת שוחד . הוא הסתופף בחברת ''שועי הכסף'' ואיבד קשר עם החברה הישראלית . חברים שלי איבדו את פרנסתם כאשר ראשוני רתכים תאילנדים ופורטוגזים התחילו לעבוד אצלנו . הוא היה חרש למחאות שלנו , כמו שהיה חרש למתישבי הגולן ''הפרפלורים'' ול''זו ארצנו'' ''שיתחלקו לי על הגב'' עד שאחד ''תקע לו בגב'' והפך את רבין לפרופלור . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=110646 | |
למיטב ידיעתי אתה טועה | |
אבריימל'ה (שבת, 19/01/2008 שעה 12:23) בתשובה לאבריימל'ה | |
עד שנת 1992 היה מספרם של העובדים הזרים בישראל קטן למדי (כ-20,000 עובדים), והמקור העיקרי לעבודה זולה היה עובדי השטחים. עם צמצום עבודתם של עובדי השטחים בישראל בשל עליית הטרור מאז 1993 החלו עובדים זרים למלא את מקומם, בטור חשבוני, ובסוף שנת 2000 שהו בישראל כ-240,000 עובדים זרים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=110655 | |
למיטב ידיעתי אתה טועה | |
אריה עירן (שבת, 19/01/2008 שעה 12:46) בתשובה לע.צופיה | |
לא יבורך . שם התחיל אצלי הקרע עם דרכו . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=110636 | |
למיטב ידיעתי אתה טועה | |
אבריימל'ה (שבת, 19/01/2008 שעה 12:01) בתשובה לעמיש | |
משטרת ההגירה הביאה לירידה קטנה במספר מהגרי העבודה הלא חוקיים. מהגרי עבודה חוקיים הם באחריות משרדי ממשלה אחרים, ורק פועלים שפגה אשרת עבודתם ונשארים לעבוד בארץ נחשבים לבלתי חוקיים. ב-2004 שהו בישראל כ-238 אלף עובדים זרים חוקיים ולא חוקיים. בסוף שנת 2006 שהו בארץ 186,000 עובדים זרים חוקיים ולא חוקיים (כ-84 אלף מהם לא חוקיים). בסך הכל היתה ירידה במספר העובדים הזרים בכלל. חלקה מוסבר גם בהשחזת חרב הענישה הכלכלית על המעסיקים. בשלוש השנים האחרונות גורשו מן הארץ 150,000 עובדים זרים בלתי חוקיים. מספר העובדים כיום בארץ לפי אתר ''עובדים זרים'' הוא: * כיום, כ-81,000 עובדים זרים חוקיים שוהים בישראל. * 60,000 עובדים זרים בלתי חוקיים נוספים שוהים בארץ. * 38,000 מהעובדים הזרים החוקיים מועסקים בענף הסיעוד. * 25,000 מהעובדים הזרים החוקיים מועסקים בחקלאות. * 15,000 מהעובדים הזרים החוקיים מועסקים בבניין. מאז הקמת משטרת ההגירה יש מעקב מסודר יותר אחר נתונים ואכיפה טובה יותר של החוק, אם כי עדיין לא בצורה מספיק אפקטיבית. יחד עם זאת מאחר שישראל נמצאת מאז 2003 בצמיחה כלכלית מרשימה העניין הפסיק להיות מרכזי בתודעת הישראלים והכל מתרחש בשולי העיר, בשולי החדשות. רק מעת לעת בעת אירוע פלילי צצים להם סיפורים מסריחים. מנגד יש יותר משרות לישראלים ולמעשה כל מי שרוצה לעבוד יש לו סיכויים טובים יותר לקבל עבודה במקצועו או במקצוע אחר שהוא מתאים לו. העובדים הזרים מפריעים פחות ופחות למבקשי עבודה ולכן משקלם פוחת בויכוח הציבורי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=110643 | |
למיטב ידיעתי אתה טועה | |
ע.צופיה (שבת, 19/01/2008 שעה 12:16) בתשובה לאבריימל'ה | |
יפה מאוד. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=110676 | |
למיטב ידיעתי אתה טועה | |
אבריימל'ה (שבת, 19/01/2008 שעה 16:13) בתשובה לע.צופיה | |
תודה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=110670 | |
אם נתוני משרד העבודה ואתר ''עובדים זרים'' נכונים | |
לחמניה חמה (שבת, 19/01/2008 שעה 15:14) בתשובה לאבריימל'ה | |
כי אז ב-2007 היתה ירידה של כ-45 אלף עובדים זרים חוקיים ולא חוקיים. (186 אלף פחות 141 אלף = 45 אלף) | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=110678 | |
למיטב ידיעתי אתה טועה | |
זוהר בדשא (שבת, 19/01/2008 שעה 16:30) בתשובה לאבריימל'ה | |
למה אינך מביא מראי מקום? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=110692 | |
קח לחמניה חמה | |
לחמניה חמה (שבת, 19/01/2008 שעה 22:36) בתשובה לזוהר בדשא | |
מאתר 'עובדים זרים': http://www.ovdimzarim.co.il/ . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=110686 | |
למיטב ידיעתי אתה טועה | |
ברוף גילמן (שבת, 19/01/2008 שעה 19:59) בתשובה לאבריימל'ה | |
לעיתונאי יצחק יש חשיפות נאות. אבל הוא מטעה ומבלבל, כאשר בעיניו כל איש ציבור שאומר א' ונאלץ לעשות ב', נחשב שקרן ומושחת. זו ראייה מטורללת של המציאות (ע''ע מנחם בגין שהחזיר את סיני). ראיית עולם זו נוטעת תחושת ''כולם מושחתים'', למעט מר יואב ודומיו (זליכה), שבונה קריירה על גוזמאות וניתוח מציאות המעיד על מוח די מעוות. אנא מר יואב, המשך בחשיפות הנאות- אבל עשה לעצמך כמה כללים למשל הפרד בין עובדות שנמסרו לך כעיתונאי, לדעותיך האישיות, שמאחוריהם השקפת עולם לא מאוזנת. | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |