|
הלך הַמּוּסָר אחר ''עם עובד'' | |||||
שמעון מנדס (יום שני, 12/05/2008 שעה 6:00) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
לראש הממשלה ואחרון הפושעים יש זכויות שוות | |||
|
|||
לראש הממשלה ואחרון הפושעים יש זכויות שוות כאחד האזרח. בעייתך היא שאתה קובע את המשוואה שלך לא בצורה מאוזנת. מצד אחד את שם את ראש הממשלה שהוא תפקיד גלוי ומוכח ומנגד את שם וקובע ''פושע'' שזה לא תפקיד אלא כינוי, ואינו ברור בעליל לפני משפט. ומכאן שלטעון את המשפט שטענת הוא בעצם הולכת שולל (אולי שלא מדעת). החוק מתייחס קודם כל לשניים כ''אזרח'' - אזרחים שווים. מאחר שראש הממשלה הוא תפקיד די מיוחד וייחודי הרי שלגביו (ולגבי עוד כמה תפקידנים) החמירו דווקא וקבעו התקדימים הפוליטיים שראש ממשלה, אם אשם ואם לא אשם, מרגע שהוגש נגדו כתב אישום צריך להתפטר (ואולמרט קיבל את העקרון הזה), הרי שדבר זה אינו חל על אזרח מן השורה. חיים כהן פרץ את הגדר מהתחום השני של העזרה לנאשם. הפוליטיקה הישראלית הקלוקלת פרצה את הגדר מהעבר השני של הכפשת והאשמת הנאשם עוד בטרם אפילו הועמד לדין, ואפילו עוד בטרם גובשה טיוטת כתב אישום (למשל, התקיפות הפרועות והמתנשאות של פוליטקיאים, ארגוני שמאל, ארגוני נשים על משה קצב מיד כשהתפרסמו החשדות בראשיתן). אנחנו צריכים למצוא איזון בין הדברים. מנגד ברור שיש טובות הנאה שעוברות בין הפוליטקאים לבין המשפטנים, מנסים לעגל פינות, לרכך האשמות, לזרוע פירוד וליצור קואליציות חברתיות אחרות. מול אלה חשוב שתהיה תקשורת מקצועית והוגנת שתשמור על האנטרסים של הציבור. לצערי התקשורת הישראלית היא זונה. ראש הממשלה בגלל תפקידו יהיה חייב לקחת החלטה קשה ולפרוש אפילו עוד לפני הגשת כתב האישום במידה והעננה תשפיע על תפקודו. ואת זה נראה בימים הקרובים. ונראה אם הציבור יירתם למאמץ לדרוש את התפטרותו. | |||
_new_ |
לראש הממשלה ואחרון הפושעים יש זכויות שוות | |||
|
|||
לאלמוני, אני מאד אוהב את ה''גרון העמוק'' התוקף בשצף קצף. אז נלך מן הסוף אל ההתחלה. בעברית אומרים ''לקבל'' החלטה, ולא ''לקחת''. ועכשו לענייננו. ראשית זו לא הבעיה שלי, אלא בעייתו של עם ישראל: שראש ממשלתו חשוד בפלילים. לפי התיזה שלך, אנחנו בדרך ''הנכונה'' להיות חברים במועדון המדינות האפריקניות והדרום-אמריקניות. במושגים יותר פופולריים, אנחנו בדרך לקבלת התואר (זה מה שעמנין אותך) ''רפובליקת בננות''. לפי תפישתי, ראש הממשלה והאזרח הקטן הם שווים בפני החוק. אבל מאחר שלראש הממשלה יש חסינות, שלאזרח הקטן אין, החובות של ראש הממשלה הן יותר גדולות משל האזרח הקטן. ועל מנת להמחיש לך במה מדובר: מרגע שראש הממשלה נכנס לחדר החקירות במשטרת ישראל, כחשוד שהוזמן לחקירה ''תחת אזהרה'', הוא ובוזגלו שווים. זוכר את העקרון של בוזגלו? זה לא מפריע לך שראש הממשלה שלך מוזמן לחקירה כחשוד בפלילים? זה לא מפריע לך שהוא כחשוד צריך להסתופף בחברתם של שועי עולם? ההצהרה החגיגית שלו במוצאי יום העצצמאות, שבה הוא הצהיר כי מעולם לא לקח שוחד ומעולם לא לקח אגורה לכיסו הפרטי - בעיני היא משולה להצהרה של נשיא ארה''ב לשעבר קלינטון: ''מעולם לא היו לי יחסי מין עם הגב' לווינסקי''. ואנחנו יודעים מה היתה האמת בסופו של דבר. הטרגדיה שלנו היא שכמעט כל הצמרת נגועה בפלילים בצורה זו או אחרת. אבל בגלל דעות כמו שלך אנחנו נמשיך לרדת במדרון. | |||
_new_ |
שמעון, מעט פרופורציה | |||
|
|||
אין אפילו אדם אחד במדינה זו שאינו מועמד להיות ''חשוד בפלילים''. החיים כאן יוצרים מצבים שבהם בן-אדם נורמלי מוכרח לעבור (אפילו עברה פעוטה) על החוק. אפילו השופטים עוברים על החוק. צריך דוגמאות ? כבר הבאתי כאן בעבר דוגמאות בהם שופטי בית המשפט העליון עוברים על החוק (שלא לדבר על שופטים זוטרים). לדעתי, הגזל שגוזלים במשכורות עתק, כל אותם ''מנהלי חברות ציבוריות'' על חשבון בעלי המניות מהציבור, הינו חמור יותר. ואין פוצה פה ומצפצף... אני לא בא כאן לטעון לחפותו של אולמרט. מה שאני בא לטעון, שאי אפשר להעסיק את ראש הממשלה בחקירות פליליות, כל הזמן. זה פשוט לא מאפשר לו למלא את תפקידו !!! לדעתי, יש לשים גבול להטרדה של ראש ממשלה (לפחות) בחקירות משטרה, כדי לאפשר לו למלא את תפקידו כיאות. אם התרומות שקיבל לפני שמונה שנים היו בגדר עברה על החוק, הם יוכלו להמתין עוד שנתיים כדי שיוגשו אחרי סיום תפקידו. | |||
_new_ |
חזי, מעט פרופורציה | |||
|
|||
למה להמתין? להמתין שראש הממשלה יגדיל את הנזקים ע''י תשלום לתורמיו בנכסי הציבור? להמתין שיבצע פשעים על מנת להתחמק מהדין? להמתין שיתאם עדויות ויעלים ראיות? על כל זכות שאתה רוצה לתת לו אתה חייב לגבות מחיר ראוי שימנע את הפשעים האפשריים, ללא גביה כזו אתה מאפשר לפושע לחמוק מהדין ולהגדיל את הנזקים שהוא מבצע. | |||
_new_ |
שמעון, מעט פרופורציה | |||
|
|||
חזי יקירי, אני מסכים אתך שראש ממשלה לא יכול לתפקד, כאשר הוא מוזמן לחקירות כל שני וחמישי. אז בגלל זה במדינות מתוקנות, הוא שם את המפתחות על השולחן ומתפטר. ואז גם יש לו את כל הזמן שבעולם להלחם על חפותו. הספור שלך על כל אחד שהוא מועמד פוטנציאלי לחקירה מזכיר לי מעשיה קטנה. לפני כחמישים שנה, שח אחד הח''כים לזלמן ארן, שהיה אז שר החנוך: תאחל לי מזל טוב, הייתי בחקירה ויצאתי נקי. השיב לו ארן: אינני מבין על השמחה, אני מעולם לא היה לי הכבוד להיות מוזמן לחקירה. | |||
_new_ |
שמעון, מעט פרופורציה | |||
|
|||
לעניין חקירות של המשטרה: יש לי סיפור עצוב, לפני כשנה הגשתי תלונה במשטרה על עו''ד אשר הגיש בבית המשפט תצהיר שקר. מובן שהיו לי ראיות מוצקות להוכיח את השקר שהיה בתצהיר שלו. לפני שבוע פגשתי את אותו ערוך הדין, ואמר לי בשחצנות: סגרו את התיג נגדי, אפילו בלי לזמן אותי למשטרה ... אם עדיין אינכה יודע, יש לא מעט רקבון גם במשטרה. עוד בעניין המשטרה: פגשתי לפני מספר ימים בחורה, שספרה כי היא פנסיונרית של המשטרה. נסיתי להעלות בפניה את העניין הנ''ל. היא הגיבה: אני לא רוצה לדבר אף מילה על המשטרה... | |||
_new_ |
שמעון, מעט פרופורציה | |||
|
|||
מדבריך המסקנה המתבקשת שהכל רקוב המדינה. והגיעה השעה לנסות לתקן דברים. | |||
_new_ |
שמעון, מעט פרופורציה | |||
|
|||
אם החקירה מפריעה, אז שיתפטר. אבל זה עניין ציבורי פוליטי פרקטי ולא משפטי. אני רוצה להזכיר לך: * שפעם מישהו היה אשם רק כשהוא הורשע בבית המשפט. * אח''כ מישהו היה אשם רק כשהוגש נגדו כתב אישום. * אח''כ מישהו היה אשם כבר כשנפתחה נגדו חקירת משטרה. * עכשיו אתה רוצה שמישהו יהיה אשם כמישהו אחר מתלונן עליו במשטרה. אתה הוא שיוצר אנרכיה, או משטר אימה, שבו אף אחד לא ירצה לחיות ובטח שלא לקחת חלק בעבודה ציבורית. | |||
_new_ |
לראש הממשלה ואחרון הפושעים יש זכויות שוות | |||
|
|||
אינני יודע אם אתה ''מקבל'' החלטות. אבל אני יודע שאנשים מקבלים ו''לוקחים'' החלטות יום יום. עכשיו לעניין שהעלאת, יש מרחק גדול ביותר בין מה שאני תיארתי לבין מה שאתה מכנה ''מועדון המדינות האפריקניות והדרום-אמריקניות''. שם יורים במנהיג גם בלי משפט, לפני או לאחריו. שם מנהיגים כולאים את אלה שמבקרים אותם. שם מנהיג זכאי עד שלא הופל בהפיכה או בבחירות שכפו עליו. אז למיטב שיפוטי אתה התנדנדת רחוק מדי, רק כדי לומר לי שבן אשם מרגע שכותבים עליו עלילה בעיתון. אינני יודע מי יותר ''עולם שלילשי'' מביננו. בוזגלו לא מפוטר ממשרתו כמנקה מדרכות ברגע שנפתחת חקירת משטרה כנגדו, ואפילו קציני צבא ומשטרה בכירים כזוטרים לא (ואני אומר את זה כי לכאורה בצבא ובמשטרה קל יותר לפטר אנשים). כי אם זה היה כך, כל מי שלא מוצא חן בעיניך היית הולך ומתלונן כנגדו במשטרה, ושהקורבן יסבול מיד. המשטרה בינתיים תבדוק, תחקור, ואחרי כמה שנים היא תכריז שלא נמצאו ראיות ואז הקורבן בינתיים אכל אותה בגדול. ככה לא בונים מדינה. ההצעה הנחרצת שהעלתי בפני הפורום המכובד הזה אומרת שמידת עיסוקו של ראש הממשלה בתלונות נגדו היא שתקבע אם הוא צריך להתפטר או לא. ועוד טענתי שאין זה מעניינה של המערכת המשפטית (כל עוד לא גובש כתב אשמה) מה ההשפעה על ראש הממשלה. זה עניין פוליטי-ציבורי. המפלגה שלו, יריביו הפוליטיים, הכנסת, העיתונות והציבור צריכים לעסוק בזה. ואז ראש הממשלה יילחץ לפרוש ויפרוש. אסור ללכלך את מערכת המשפט בשיקולים הפוליטיים-ציבוריים האלה. מערכת המשפט צריחה 'לקחת את הכדור' מרע שהתפוח הלוהט יוצא מן המשטרה-והפרקליטות ככתב אשמה. | |||
_new_ |
לראש הממשלה ואחרון הפושעים יש זכויות שוות | |||
|
|||
ההבדל ביני ובינך היא נקודת ההתייחסות. אתה מתייחס לנושא מן ההיבט המשפטי, ואני מתייחס לנושא מן ההיבט המוסרי. האם אתה מתאר לך מצב שבמדינות כמו: הולנד, שבדיה, גרמניה, קנדה ובריטניה - ראש ממשלה היה מוזמן לחקירה תחת אזהרה, והוא היה נשאר בתפקידו יום אחד נוסף ? | |||
_new_ |
לראש הממשלה ואחרון הפושעים יש זכויות שוות | |||
|
|||
אין סרגלי מדידה למוסר לכן לטעון שחזקת המוסר עומדת לצידך היא קצת בעייתית (ומה יקרה אם נניח שאולמרט הוא צח כטלה?). יש מסננת משפטית ויש מסננת פוליטית-ציבורית ושתיהן ראויות שתעבודנה בנפרד. | |||
_new_ |
לראש הממשלה ואחרון הפושעים יש זכויות שוות | |||
|
|||
ביבי והליכוד התחילו עם כל זה. 28 שנים הם חיכו לשלטון כשהם בעצם הסתכלו על הכסף שמסתובב במשרד האוצר. ואחרי שעלו לשלטון הרסו את הכלכלה במשך 30 שנה. הם חילקו כספים למקורבים ולא פלא שרשימת המקןורבים שלהם עלתה כל הזמן. עכשיו כשנחשפים תיקי אולמרט בא לי לשאוג משמחה שאנחנו לא עסקנו במעל וידי יריבינו הפוליטיים במעל. אין טוב מזה במיוחד לפני בחירות. עלינו לתקוף את אולמרט והליכוד בכל רגע ובכל עניין כדי להמאיס את הסכנה שלנו אצל הציבור. | |||
_new_ |
מנדס - נקודת אור יחידה כאן. אי עמל ויצרנות -ודברים קשים מלב כואב | |||
|
|||
שמעון היקר, אתה אדם מסור וחכם, המיטב של הארץ הזאת, מול העשבים השוטים, הקרנפים המתסדים הלא יוצלחים מבחינה מקצועית ויצרנית והספקולנטים. לכן דברי קשים, שכן ליבי כואב. אתה מדבר על הפסוק הישראלי הידוע ''רק חמורים עובדים'', על חוסר היצרנות, על העדר האחריות. ובכן, הסכת וראה: מדינת זונות וספקולנטיות פיננסית בישראל הטריביה הריקה והשטוחה חוגגת. גישה חכמה, מאתרת בעייה ממשית, על מימדיה החומריים והקיומיים הממשיים, ובעיקר רואה באיזה הקשרים ונסיבות הדבר מתקיים, מהם הבעיות הקונקרטיות. דומה ששגור הדבר, שרבים מאנשי המדייה אינם טורחים במיוחד ותכופות לעסוק בניתוח והבנת בעיות קונקרטיות, אלא אולי מספק לא הרבה יותר מדפוסי מלל ופוזה, הנעת שרירי הלשון. את מי משרתת כתיבה זאת? האם היא משרתת להבנת הסיבות והגורמים הפועלים, לאיתור בעיות ממשיות? והרי לצערי, כל נוכל מצוי, ואף גזענים בפועל, משתמשים במלל נאור, לחפות על פרקטיקה הפוכה. ראו מה קורה במציאות הממשית, הלשון המקשקשת מלל ריק היא החיפוי לכל נבלה, היא הגיבוי לכל טימטום. הדבר מתחיל ונשאר בתחום הרעדות האויר בעזרת שרירי ההיגוי בלוע, בלסת, בפה ובלשון, לאחר שהנבלים מלקטים לאמתחתם את פראזות המקלדת, זה חלק ממדיה המטמטמת את ההמונים בישראל לטובת כלכלה פיננסית ספקולנטית, הנוקטת אף היא במלל ריק, תוך גיבוי רטורי נאו ליבראלי. ישראל – מדובר במדה ניכרת בכלכלת מתווכים ספקולנטית, בהשקעות פיננסיות אדירות של חלקים במעמד הבינוני במנגנונים פיננסיים, שאינם אלא, משחק הפירמידה ההפוכה, רק בצורה מוסווית יותר. כל קידום, כל שיווק של כל דבר, החל מפירות וירקות וכלה במחזה, מאמר או תוכן כתוב, מותנה במנגנון תווך אדיר, הגובה מאות אחוזי רווח. החל ממתווך בשוק האפור, וכלה בהסכמי חצי חצי עם יחצ''ן, במקרה של פירסום ספרים מוכרות לי דוגמאות לא מועטות של סופרים , שזה עיקר קידומם. הקליקה שמאחוריהם זה רק הפקת התוכן ההיחצנ''י, הפושריות והדרת טובים בהרבה מהם; אך יש לתת גם כסף רב למתווכים, בעיתונות, בכל מקום. זה חלק מהמנגנון הפיננסי בישראל. לעיתים ניתן לעקוף זאת, על ידי נשים ישראליות אמביציוזיות, הטוענות שאין דבר שאינן יכולות להשיג, על ידי פיתוי מיני ותפקיד פילגש מזדמנת, בשביל לייסד עסק קטן, להדחף לבימה, לשרבב מאמר, לקבל ג'וב, לסדר את הילדים, כל דבר. אמור מעתה, לא במעט כאן - מדינת זונות וספקולנטים. לא תמיד היה כך, אנו דור שלישי וחמישי כאן, בני הדור שרובו ברח מכאן עם תחילת החטפנות השרדנית של שנות ה-50, מליון מבני הישוב הוותיק, כיום בקנדה, ארה''ב, אוסטרלייה. קשה לי לראות זאת, ועוד לשלם את מחיר מצויינותי על בשרי שלי, מול עדת חטפנים זריזים כשד בנוכלותם וחטפנותם הלגלגנית, בעלי כישורים זריזים בהמצאת מלל מכפיש, כבד, עושה רצח אופי, בטון מזדעזע, כשברקע, קריצת העין השובבה של הממזריות. ומהי הספקולנטיות? למשל, מפעל הפיס. למשל, ההשקעות בלירה הטורקית. למשל, המערך הענק של ההימורים בספורט, ושם אגב, אם אתה נראה בעל רטוריקה יפה, מאמינים בך, בהכוונת ההימורים ובעוד תעולים והמלצות ''מועילות'', זה מאד מאד משתלם. אם כן, בהקש ישיר, האם הכותב מגבה בפועל ספקולנטיות פיננסית ונוכלות מילולית ועיתונאות שאינה ממש גרועה מזו היוצרת קהל משולהב לספקולציות, הימורים, ומלל רהוט בחסותו מבצעים כל דבר נבלה, החל מהידחקות תוך מלל צדקתני ורהוט בתור, וכלה בעושק נדל''ן קרקעי בגדה והשבקת אמהות חד הוריות ולחם מפיות זקנים? עלי להודות, מאלה לא תבוא ישועתנו, הנזק שהם גורמים לכל עניין ממשי גדול מתועלתם. אישית, הייתי פחות מעורב רגשית בעניין (שיהיה להם לבריאות, פרנוסע ושגלונע, יש גרועים מהם) הבעייה ששכמותם חוסמים בגופם וכנראה במלל מכפיש ולגלגני את הדלת מעיתונאים והוגים טובים, מלהגיע לקהל. הנכלים והזונות אין דבר במדינה שאין לקדם באמצעות זיונים ופילגשות לאנשים קובעים, החל מג'וב, המשך בשילוב בתקשורת ובאקדמייה, וכלה בסידור לילדים במקום טוב בצבא. ובאמצע - קבלת כסף עקב פילגשות. זאת ישראל האמיתית, מדינת זנות וזונות. מאידך, ישראל הגלוייה, מורכבת מראשות לשכה היוצרות נישת נכלים פסיכופטיות סביב אדוניהם. הכל משומן בכסף שמגיע מחו''ל. אין שום דבר ממשי בישראל, אין כל חוט שדרה, לית דין ולית דיין. מדינה שהחומר האנושי הטוב ביותר בה, מליון איש מהישוב הוותיק, ברחו ממנה. מדינה שאי היושר והנוכלות תוך חזות צדקתנית הם דרך חיים. לכן גם, מדינה חסרת כושר יצרני כלשהי. ישראל דורגה על ידי האקונומיסט הבריטי באפריל 2008 כבעלת משק רעוע ביותר. אזרחים, מסתירים מכם את האמת, לרבים טוב כל זמן שיש זיונים מהצד וכסף קל. דבר כה מסואב ומושחת לא יכול לארוך עוד זמן רב, זו התרסה בפני כל עיקרון אתי ויצרני והוגן הקיים בחברה אנושית כלשהי. בקרוב - ברק אובמה, מנהיג המעצמה העולמית ההגמונית. | |||
_new_ |
הרשימה, מעובדת מרשימה קודמת | |||
|
|||
ראה בתאריך ה-9 מאי, מעל לרשימה הבאה. וראה רשימות נוספות בשירשור. | |||
_new_ |
ועוד בנושא: מתנועת נכלים מאיינת לתנועה משוגעת - מחששת מרמס ושוד | |||
|
|||
מתנועת נכלים מאיינת לתנועה משוגעת הציונות היתה תנועה מנשלת ומאיינת לפני 60 שנה, אך בעלת יחסי ציבור טובים, אפילו ארנולד טוינבי נפל ברישתה. ראשיתה של ''מדינת'' ישראל, הצבעת האו''מ המפורסמת מנובמבר 1947 היא קומבינה מכוערת: בהצבעה הראשונה נידחתה החלוקה, ואילו בהצבעה השנייה, היצליחו הציונים במעשי נכלים ומכבש של גזר ואיומים להביא לרוב דחוק. הציונות דיברה על ''העם היהודי'' אך רק 2% מאלה הניקראים בשם זה, היו מצאצאי יהודי בית שני. החלטת האו''מ הסופית ב-1947 על החלוקה היתה קומבינה נוכלית ומכוערת, שהרי מה פתאום ''לחלק'' את פלסטין בין תושבים שגרו בה לבין ערב רב של מהגרים? הרי באלג'יר לא היתה חלוקה כזאת, ולא ברודזיה ולא בדרום אפריקה ולא בצ'אד או במוזמביק. ולאלו המזכירים את ''אי הכרת הערבים בבחלוקה'', יש לאמר, בסדר, אם כל החלטה והחלטה של האו''מ הינה קדושה, כמו זאת אודות הפלישה לקוראה ב-1951, או אז, כזאת היא גם ההחלטה על השיבה מ-1949! אז הציונות היתה תנועת רמייה מנשלת ומאיינת בעלת יחסי ציבור טובים, והיום היא תנועה שהפכה לתנועה משוגעת, שכן הנוכלות דאז, איבדה את כל איצטלותיה, נחשפה במערומיה הנוכליים-מאיינים אחרי בכחנליה איזורית של 6 עשורים של חתרנות במדינות שכנות, טבח, ועל כן, הנוכלות והאיון והמרמס מופנים כיום גם פנימה, גם כלפי אזרחי מדינת הנכלים, שהפכה לבית זונות ענק של הרוח - אחרי שמיטב אוכלוסיית ''יהודי'' 1948 הוותיקים, מליון איש ברחו ממנה לצפון אמריקה ואוסטרליה - כיום ישראל היא מאורת זנונים ומחששה של מרמס ושוד, כולל של ניצולי אושוויץ שגם אותם ניכסה הציונות, | |||
_new_ |
איך הגעת מ''זיונים ופילגשות לאנשים קובעים'' | |||
|
|||
ועד לניתוח מבהיל ומבחיל של הציונות? בתור ציוני לשעבר שנכשל לממש עצמו במסגרת הציונות ויצא לחפש את עצמו בשדות זרים, קרסים וצלבים, אינני חושב שאתה האלמנט המכריע בקביעת מוסריותה וחשיבותה של הציונות. אתה בחזקת שאינו ראוי להעיד כי יש לך סיפור אהבה-שנאה לציונות ואתה מרגיש שהיא בגדה בך. אינני חושב שבתור יהודי אני צריך להתנצל בפניך על שאני חי בארץ ישראל. אינני חושב גם שארץ ישראל, למרות הכיבוש הערבי במאה ה-7, היא יותר פלסטינית מיהודית. אני יכול לכתוב לך הסברים ומראי מקום שיסבירו גם לעריק כמוך באותיות של קידוש לבנה עד כמה ארץ ישראל היא יהודית לכל דורותיה, ועד כמה ה''עם הפלסטיני'' הוא הפיקציה, הריאקציה, הקצף שעל פני הציונות. אבל מאחר שאין ראוי אתה לשמוע דברי חוכמה כי אינם באים בך, רק אומר לך שאם אתה באמת חושב שארץ ישראל נלקחה מן היהודים וניתנה לנוצרים ולערבים ומהם למוסלמים אז שתחשוב כך. אם זה מביא לך סיפוק מוסרי ואמוציואנאלי אז שתהנה מעצמך עד שישוע משיחך יבוא ויגעלך. | |||
_new_ |
אני פי אלף יהודי ממך | |||
|
|||
יהודי במסורת המפוארת של יוצרים יהודים גדולים, למשל מסוג הבמאי מל ברוקס (שראיתי לאחרונה שוב סרט שלו), אנשים פתוחים עד להדהים, גמישים מחשבתית עד להדהים, בעלי הומור נהדר. מתייצבים בכל מקום כחלוצי תנועות הקידום של צדק חברתי, מהפכה בכל ארחות החשיבה. אך אין כמעט כאלה בארץ, כפי שאומר ד''ר אורי מילשטיין, ישראל לקחה עם חכם, והפכה אותו לעם טיפש ובהמי. ברור שאתה שונא כל אלה, כשם שהאנטישמי נמוך המצח שונא את הרוח היהודית. הכומר המסריח כמשל רוב האירופים, גרמנים, סלובקים, אוקראינים וכד' חארות כלפי יהודים וערבים. כשהייתי מבריק יותר מאיזה פוץ אירופי מרובע וצדקתני, החדור כולו מיומנויות חברתיות, כולו מוכוון רכילות ולחצים חברתיים, ואף לא דבר יוצר אחד; מייד הפוחלץ, שמעמדו מאויים, שלף לרשות הערכתו העצמית את האנטישמיות ממנה ינק עם חלב אימו: כן, היהודון הזה מבריק ממני, אבל לי יש א' ב' וג' שאין לו. זו היא האנטישמיות, רדוקצייה של הזולת בשרות הערכתך העצמית (היהודי שלפני עולה עלי ב-X אבל אני עולה עליו לאין שיעור ב-Y Z החשובים יותר). ניתקלתי לאחרונה באנטישמיות באופן הפרימיטיבי והמחליא ביותר אצל כומר סלובקי מסריח, המחובר לימין הקיצוני הישראלי והאירופי, ולמרות שהשקעתי בו רבות, כולל לימוד עברית וכד' בשיטה שבניתי, ועוד רב, עשה לי אותו תרגיל, ועוד אמר ש''המסר של ישוע זה לדכא את החזקים''.. כאילו לא נתתי את הנשמה. וגם הכומר הניתעב היפריח בדיחות ואנקדוטות אנטישמיות על חשבוני לרוסים אצלו שמעוניינים לשדרג מעמדם מפרבוסלביות אורתודוקסית ל''קתוליות מערבית'', בנצרות אינם מבינים, אבל בוודקה, שיכרות בהמית ובאנטישמיות בהחלט, מה גם שהם מנוכרים לישראל ושונאים ישראלים - יהודים וערבים כאחד. אז כן, אתה תתקל בעמים האלה באנטישמיות מסריחה, ככל שתהיה טוב יותר, כך תתקל באבסורדים קטלנים אנטישמים גדולים יותר. אבל באנגליה, שוחרת רוח החופש, אין אנטישמיות במובן הסלובקי, הצרפתי והגרמני, שם תחוש בטוב. ואין צדקתנות מזויעה, יש רציונליות בהירה וברק אינטלקטואלי, צניעות עממית ושכל ישר. אין את הניכנעות המסריחה הזאת ל''מה שאחרים חושבים'' תוך נטייה להפעיל לחצים קבוצתיים, ותוך התכנסות לאיזו ''נורמליות'' קולקטיבית מסלידה, כמו במזרח אירופה. ברוסיה, כיוון שהיא בכל זאת היתה אומת תרבות גדולה, הדברים האלה נמוכים יותר ממדינות מבאישות כמו סלובקיה או אוקראינה. אבל כן, התקווה שלנו היהודים היא בעולם החדש - ראה את השמש עולה שם שוב עם אובמה. The devil can be anywhere. There are deviant persons even in the Holy Church, abusers of little children etc. My ex-girl friend in the 80's, a German girl named Pia-Maria, was educated in a Catholic school, and mentioned that part of her childhood turned into a nightmare, because of a nun, behaving in a most righteous way externally, treated her in a sadistic, utterly cruel manner just because she was an individualistic person of a free spirit, yet very religious, almost a saint. I can imagine that some of the saints, would be treated the same, have they passed under a person whose evil, dark inclinations surpass their Seminar training - that just serves as a disguise to something very different in such cases, of deviant individuals. I dare say they should be condemned rather than be backed and flourish to deliver their empty dead words, like the way father Y treated me. My sole ''guilt'' was that I conveyed true Christian spirit, meaningful rather than empty words, energy, clear speech, into the community, this rather than meaningless Schmaltz and HO Ho empty laughter and deadening sticky consonance - like him. I was Obedient, like Pia-Maria was, but since when this is helpful facing a low self-esteem person, hardly beaten in childhood by his father, with a burning ambition to ''become a Cardinal one day''? He violated his promise, and although taking my work, humiliated me in the most vulgar, incredible way | |||
_new_ |
אני פי אלף יהודי ממך | |||
|
|||
תראה, אני לא אתערב בריב בינכם, אבל אתה שרון לא יהודי בכלל. מי שהתנצר ורואה בישו את משיחו אינו יהודי אלא שקרן. אתה סותר את עצמך לכל הדרך, אתה טוען שאתה יהודי גאון אבל כותב : ''ישראל לקחה עם חכם, והפכה אותו לעם טיפש ובהמי.'' יוצא מכאן שלפי דבריך, אתה 'טיפש ובהמי' -- אז למה שנאמין לך? ומיד אתה עובר למתקפה משוחררת ומסולסלת: ''ברור שאתה שונא כל אלה, כשם שהאנטישמי נמוך המצח שונא את הרוח היהודית.'' את מי שונא ''סתם אחד'' הראשון? הוא לא אמר שהוא שונא מישהו, אפילו לא אותך. אבל אתה הוא שקופץ כשונא, כמו שהאנטישמים שונאים את היהודים בשל תבונת היהודים. וכשאנחנו מישרים את הקצוות אנחנו מגלים אחד מיכאל שרון שמאס ושנא את היהודית והלך לרעות באחו של הכנסיה, אותה כנסיה שרמסה את היהודי הטוב והחכם לדורותיו. אתה לא עושה לעצמך הנחות בשעה שאתה בוחר להתחבר ל''כומר סלובקי מסריח''. איזה בן אדם נורמלי יתחבר למסריח ועוד לכומר? הוא מחובר ל'ימין הישראלי' כמו שע.צופיה מחובר אליו. זה חיבור של שני מתגוששים על מגרש האגרופנים. באנטישמיות בבריטניה נובעת מאהבת הערבים שדופקים את היהודים. סוף סוף נמצא להם שליח לדבר העבירה. אני מקווה שהערבים בבריטניה ילמדו את הבריטים האלה מאיפו מסריח הטרור. | |||
_new_ |
לא התנצרתי | |||
|
|||
_new_ |
לא התנצרתי | |||
|
|||
תמהני היכן להאמין לך. בפעם שרשמת לפנינו הראשונה ככתבת שהתנצרת או עכשיו. מוזרות דרכיו של אדם. שמאלני. | |||
_new_ |
לא עברתי טבילה | |||
|
|||
_new_ |
לא עברתי טבילה | |||
|
|||
זה אמיתי? מיכאל שרון, האם התכוונת באמת להתנצר? איך עלתה במוחך מלכתחילה מחשבה נואלת כזאת? איך מצפונך, המוסר שלך, ההגיון שלך בכלל מקרבית אותך למחשבה נוצרית? | |||
_new_ |
ישוע לא היה איש מוסרי? מה לא מוסרי כאן? | |||
|
|||
ראשוני הנצרות, השליחים, מפיץ הנצרות העולם, פאול, שאול התרסי, תלמידו המחונן של רבן גמליאל, מה הם, שוודים, ספרדים, סלובקים, שמא איסלנדים? לא, יהודים ארץ ישראלים טובים, מגדולי היהדות בכל הזמנים. זו היהדות הנצרתית. האם תלמידיהם הראשונים, הנוצרים הראשונים, לא היו יהודים? זה שחכמים בדת היהודית, לא תמיד היו להם כלים להתמודד עם הדבר היהודי הזה, שיצא מתוך היהדות, שהיה המשך נביאי ישראל הגדולים שדיברו על ''לגול את עורלת הלב'' ''ומה בצע לה' בעולות וזבחים'', הדבר שאנשיו היכירו את היהדות לא פחות ואולי טוב יותר מהם, זה שלא ידעו מה לענות, ובחרו עקב כך באסטרטגיה של יצירת טאבו שלילי וגידופים - למה לא להענות, איש ונטייתו ליופי המופלא שבאור העולם, בביטול ההרשעה והקירבון? זה שטיפחו אצלך אסוסיאציות לא סימפטיות, מוחצנות ולא ממין העניין, זה כבר עניין תועמלני, ומה לזה ולאמונה? רדפו יהודים? וכי לא היו מלחמות דת ענקיות בהיסטוריה, גם בין פרוטסטנטים לקתולים, גם כלפי ההוגנוטים בצרפת? זה חמור אמנם מאד, והנצרות מתנערת מזה ומגנה זאת בכל דרך, תוך ראיית הרודפים כאנשים שסטו מדרך הנצרות לדרך השטן, והרי השטניות נמצאת בכל מקום. וכי יהודים לא רדפו בעלי דתות אחרות? וכי אליהו למשל לא שחט מאות נביאי בעל, וכי אלישע לא שיסה דובים טורפים שקרעו לגזרים ילדים שכינוהו קרח? אז מספיק עם הזעזוע, ואני מקווה שכבודו המנאץ אותי באנונימיות באמת כנה, ואינו בעל עניין המבצע בי רצח אופי באינטרנט בטון מזדעזע, תוך קריצת וצחקוקי חברים ברקע על ''הממזריות השובבה''... | |||
_new_ |
מיכאל שרון ושגיאותיו | |||
|
|||
אמנם ראשוני הנוצרים היו יהודים, אבל מיד בהתחלה הם ויתרו על כמה עקרטנות של היהדות כדי לחבבה על עמי אירופה. חיתוך העורלה והיטר לאכול טריפה. את יום המנוחה העבירו ליום שאחרי שבת. תוך זמן קצר השתלבו בכת זו תושבים רבים של איטליה ומקומות אחרים. כאשר הברית החדשה נכתבה הדת הזו כבר הייתה רחוקה מהיהודי הצלוב. היא הייתה רוויה בשנאה של היוונים ליהודים ומלאה סילופים. מהמאה הרביעית מאמיני הנצרות רדפו יהודים והאשימו לשוא אותנו ברציחת ''בן האלוהים'' המזוייף. רק אדם אומלל וחלה כמוך רואה בנצרות דבר יפה. אני רואה בהם נבלות ורוצחים שפלים. לך לפינה אתה בעונש. | |||
_new_ |
זעקות שבר מדכאות, מצמיתות את רוח החופש והיצירה | |||
|
|||
ראשית, דבריך אינם כלל הנצרות, אלא תכנים עכורים, כבדים, מדכאי רוח ויוצרי פחדים ו''צורך'' חשוך בתפעול עריצות, תכנים מחליאים שכבודו יוצק ממוחו הקודח. שנית, הציונות, הציונות נועדה לשחרר אותנו מזעקות הגוועלד ומוכוונות השנור, תוך ערור אשם אצל הגויים, והבריחה המבועתת מכלבו של הפריץ. הציונות נועדה לצקת בנו רוח חופשית, לשחרר אותנו מהכובד המצמית. גם הנצרות יוצקת רוח חופש, חופש הרוח וטוהר המים הצלולים להוצאת המוות מקרב נישמתנו, והיא דבר שונה לחלוטין מתכני נפשך החמוצה, אותם אתה מערה על משהו שאינך כלל מכיר. רוצה קצת רוח יפה, נוצרית, מותאמת לטוהר האמיתי של הארץ הזאת? האזן לשירי רבקה זהר. | |||
_new_ |
לכל דבר יפה, וככל שהוא נהדר יותר, כך גם הנבלות מגיעות לשם | |||
|
|||
יחד עם אדונם - השטן. השליח פאולוס אמר, היכן שיש הטומאה הגדולה ביותר, שם גם החסד הגדול ביותר. אלא שגם ההפך נכון - היכן שיש היופי והאור הגדולים ביותר, לשם באים גם אנשי השטן, הנבלות הגדולות ביותר, לכבות את האור. אילו הבשורה היתה כולה סיפור אגדה, למה שתשנא סיפור אגדה נפלא? האם אתה שונא את כפה אדומה, שלגייה, או את הנזל וגרטל? ואת הפייה הטובה אתה שונא? ואפילו שגם אנשי ס.ס. בילדותם, משמידים וצוררים נתעבים, גם הם שמעו בילדותם סיפורים אלה, כמאות מליונים אחרים, האם זאת סיבה לשנוא את שלגייה? ואילו הבשורה היתה כולה ספור אגדה, עדיין היא ספור האגדה הנפלא, הנהדר, הגדול מכולם. גדול כל כך, עד שהוא מרעיד את הנימים העמוקים, החבויים ביותר בנישמתנו, משרה כלפינו חיים חדשים, כמו מים צלולים, מרווה נשמה צמאה לאור. אילו היתה היא כולה ספור אגדה, מה סוד קסמה האין סופי, קסם האהבה האין סופית? עניין פסיכולוגי גרידה? אם כך, האם אתה רואה בנפש האנושית, בפסיכולוגיה האנושית, גורם שרירותי, קפריזי, טועה, שאינו מותאם לעולם? או שהפסיכולוגיה האנושית, כמו זאת של פרימאטים אחרים וחיות אחרות, נטועה ומוכוונת לעולם, בנוייה להבינו ולפעול בתוכו באופן נכון? והפסיכולוגיה האנושית היא פסגת החיים עלי אדמות. ואם כן, האם הקסם הזה הוא סוגסטייה? אבל דבקו בו, גם אנשים שנימצאו הרחק מכל גורם של סוגסטייה פסיכולוגית, הרחק מכל לחץ קבוצתי או חברתי, אנשים שהתבודדו לבדם במדבריות ומנזרים, בשתיקה. עם עצמם, ועם אלוהים. האם זה פרי נירוזה קולקטיבית? נירוזה מאפיינת חלק מהאנשים, אך דבקו ודובקים בנצרות מאות מיליונים, רובם בריאים בנפשם, מקצתם מגדולי היוצרים בפלנטה הזאת. פסקל, ניוטון, למשל, לייבניץ. יוהאן סבסטיאן באך, גדול המוזיקאים אי פעם. אם אתה מאמין בחיים עלי אדמות, שהפסיכולוגיה האנושית היא תוצר שלהם, אינך יכול לאמר, שסוד הקסם מותנה בפסיכולוגיה המטעה אותנו לגבי טיבו של העולם. המוטיבים הנוצריים, נימצאו עוד במצרים הקדומה, בתרבויות עתיקות, בבחינת הכנה למשהו שיבוא, אך שתמיד היה שם, כפי שאומר השליח יוחנן: בראשית היה הדבר, הוא אור העולם, ''בו היו החיים, והחיים היו האור לבני האדם. האור האמיתי, המאיר לכל אדם, בא אל העולם. בעולם היה ועל ידו נהיה העולם והעולם לא היכירו. אבל לכל אשר קיבלו אותו, המאמינים בשמו, נתן תוקף להיות בנים לאלוהים. הדבר נהיה בשר ושכן בתוכנו. ואנחנו ראינו את כבודו. יוחנן (המטביל) העיד עליו וקרא באמרו: זה הוא שאמרתי עליו, הבא אחרי הוא כבר לפני, כי קודם לי היה. הן ממלואו כולנו קיבלנו, וחסד על חסד. כי התורה ניתנה על ידי משה, והחסד והאמת באו דרך ישוע''. | |||
_new_ |
כל עוד ה'נצרות' היתה יהודית היא היתה נורמלית | |||
|
|||
ועדיין לא נקראה בכלל נצרות. הנצרות כונתה כך מרגע שהומלטה כפג מט מרחמה של היהדות אל תוך ישבנה של ההלניסטיות. ואז היא עיבדה מערכי היהדות והפכה לעבודת אלילים וצלמים ולא יותר מכך (ואתה מזכיר את זה בהערתך על ה'מוטיבים מצריים'). הנוצרים אינם עוסקים במצוות דתם בכל מהותם יום ולילה אלא מסתפקים בעלייה לרגל לפסל האבן או המתכת פעם בשבוע, פעם בתקוםה, טעימת המים והלחם מידי הכומר, ויאללה להמשיך בחיים ללא יעד. זוהי דת של סיסמאות ושל ריחות שמתפשטים בענן חומרי בושם שמכהה את ראיית המאמין. זה לא חשוב אם הבשורה היא אגדה או לא ואם אגדה היא אין זה אומר שחיבת היא להידמות לכיפה אדומה או לא. ניסיון השוואתך זה מעיד שאין בה בנצרות כלום אלא רק ריח עתיק ועבש של סיפור מת ולא אמונה של ''וחיית בה''. ואם אתה בוחר להאמין ב'סיפור יפה' אז למה שלא תאמין בסיפור יפה יותר? למה שלא תאמין בפלאש גורדון? הנצרות היתה אחת ממכשירי הרצח הגדולים בהיסטוריה, גוליבר לעומת אליהו. הנצרות היא האמונה, אליהו רק אחד בתוך האמונה היהודית. הנצרות רוצחת נפשות כבר 2000 שנה, אליהו חיסל בוגדים ומשומדים פעם אחת. אבל אם זה טוב לך בנפשך להאמין בקרס הצלב, אז שתתצטלב לך כל פעם שנפשך לא יודעת מזור. זה באמת רק בעייתך. | |||
_new_ |
אין ספור דינים והלכות המאבנים את הנשמה | |||
|
|||
זה ''וחיית בה''? ראילו היו מציבים בשולי הכבישים אין ספור תמרורים, עשה בדיוק כך, סיבוב של 30 מעלות ימינה, הוצא לשון ומלמל משהו, עשה בדיוק כך וכך על כל פיפס של תנועה. היית יכול לנהוג כך? איפוא התנהגות הכביש החופשית, שיקול הדעת הנהגי, האינטואיציות של תנועה במרחב? ביהדות יש גם מיני תשמישים משונים, מזוזות, תפילין, ציציות, ארון כזה וידית כזאת. הדמות המפוסלת היא תזכורת, היא מורה על משהו ממשי, אמיתי, שיש לו ישות , הרבה מעבר לאיזה חוט בד מסתלסל או קובייה משונה במצח. גם היופי, מוליך אותנו לאלוהות, יופי העולם אינו הבל, ההבל הוא להתקבע באובייקט החומרי בבחינת פטיש, במקום לראותו כמצביע מעבר לו, לקראת ממשויות ניפלאות. הנצרות בנוייה להעצים את חוכמתך, היא בוגרת, חשובה נפש חופשית וטובה, חשוב הטוהר בדומה לילד, חשובה התחדשות החיים והתבונה החייה וניעור החטא וההרשעות ממך כל פעם מחדש ביוכריסטה, יותר מהצטעצעות באין סוף הלכות-פעולות בדומה לנוורוזה קומפולסיבית. | |||
_new_ |
[•] אבא יוסלה | |||
|
|||
אז תגיד לי, של מי הציצית שהכניס את מרים להריון? של יוסלה הנגר? או אולי של אלוהים? איך זה שהאמא של האלוהים הנבואי שלך , המשיח שלך, נולד מאמא שלא הזדווגה והיתה בתולה גם לאחר לידתו? להתפלל לטקסט אמונה זה אחרת מאשר לנשק פסל אבן (ולא תעשה לך פסל!). פסלים סופם להתרסק בחילופי שלטון ואמונה - פיסלי לנין, סטלין וסדאם חוסיין בסופו של דבר נופצו. השאלה מה מחיר הדם, אדם ואדמה שאתם משלמים עד שמשיח אמונתכם יפוס מהעולם? על איזה טוהר של נצרות אתה מדבר? [•]... | |||
_new_ |
יש כאן מיסתורין. הרי בישוע כולם נעשים ''בני אלוהים'' | |||
|
|||
כתוב ש''נאמרה תורה בלשון בני אדם'', להבהרת מיסתורין שמעבר לתפיסתנו. הרי תוכל להניח למשל שאכן יש דבר כזה, ''רוח הקודש'', גם לך קרו דברים שמעבר לתפיסתך, אך למען שפיותך אתה מתעלם מהם. איננו לבד בעולם, אתה חי 80 שנה, משהו כזה ומת מליארדי שנים. האם אין אלוהות, משהו שלעיתים אתה חש, אך מנסה לברוח מהתחושה הזאת, למען הממשות? לפחות הנצרות, הנותנת משקל לעולם המממשי, ליופי הממשי, המטהרת אותך, הרואהבך אדם על חולשותיו, ולא מייעדת אותך לצדיקות גמורה שאינך יכול לעמוד בה, לפחות הנצרות מעמעמת חרדה זאת, שהיא אפשרית. העולם הממשי אינו אשלייה, אך הוא מוביל גם למשהו אחר, אלא שיש כאן סוד נפלא, שאינו מפחיד, והוא שאלוהים אוהב את בני האדם. אשר למרים, יש כאן מיסתורין, במובן כלשהוא ילדה את בן האלוהים, אמרה אמן לאלוהות, והיא אנושית, כן, אך מגולם בה דבר מעבר לכך, אולי באותו מובן שגם אתה יכול להיות בן אלוהים. אז פיזיולוגית, נניח לא היתה בתולה, אך בנה באופן מיסתורי הוא גם בן אלוהים, וגם אדם ממשי, כמוני וכמוך המדבר אלינו הגובה העיניים. במובן מיסתורי היו בה גם בתולין וטוהר אלוהי, לא היתה כולה נתונה לשעבוד לבשר. | |||
_new_ |
בפסלי סטלין, גומולוקה, אתה סוגד לבשר ודם, ועוד בעל מגלומניה | |||
|
|||
ועריצות. גם פסלי האלילים, הורו על אלוהויות של עריצות, אלילים שהיו תוצר האדם, בהליך סיבובי חזרת אל אנשים-אלילים, שהיו קפריזים, ולעיתים תבעו גם קורבן אדם ממש כמו סטלין. יש כאן סיזיפיות, ניסיון לחרות בבשרך ולצרוב במוחך את מסר השעבוד, של אלה שכל פעם שחשבת אחרת, היו לרשותם גם מרתפי עינויים, בהם הכאב גרם לך לאמר להם אמן. זהו השטן המשכנע אותך שאין שום דבר מחוץ לבשר, והממשות העמוקה ביותר היא הכאב הנורא שניתן לגרום לבשר, תוך מחיקת האוטונומייה שלך, המצביעה על משהו שמעבר לכל זה. זה ניסיון אנושי ליצור מציאות רגעית, המהממת את תודעתך ובשרך, למען תזנח את הנצח לטובת הרגע. | |||
_new_ |
Auto de fe | |||
|
|||
הואנדלים , הויזיגותים , ההלניסטים , הסלאבים , הפראנקים ושאר הוילדה חייס לקחו חזון יפה , הגם לא מציאותי , ועשו ממנו כלי שליטה בהמוני אדם נבערים . כלי שהעצים את שלטון הרשעים , הרצחנים . כלי שבו הם התישרו על גב מיליוני אומללים . כלי שעסק בהצדקת כל מלחמה רצח ומעשי נבלה אחרים . כלי שבו האפוקליפסה היא המוטיב ולא גן העדן . כלי שבו עינו את הבשר והבטיחו עתיד נפלא אחרי המוות . כשאתה כותב על מלכות שמיים וערגה לעולם נפלא אחרי המוות אתה מפיץ שקר . | |||
_new_ |
כמובן, גם זה. אך אלה לרוב שליטים חילוניים | |||
|
|||
שניצלו בעלי אמביציה חסרת גבולות בתוך הכנסיה. יש כאלה. ישוע בדרשת ההר מדבר פעמיים על חשיבות הצדק ורודפי הצדק. יש דגשים על העולם הזה. מניסיוני האישי, אלה שמדברים רק על העולם הבא ורק עליו, הם אמביציונרים חסרי גבולות, לעיתים נבלים קשים, שיעשו כל דבר ''להיות קרדינל'', ושתכופות, משום שסבלו בילדות אב מתעלל או ילדים מציקים סביבם, במקום, כפי שעושים אנשי סגולה וגבוהים בחלוקת קשב, במקום להפוך את סבלם האישי למנוף לשיפור כללי, לפתח סוג של נדיבות יוצרת, במקום זאת הם נעשים שרדנים קשוחים וחסרי גבולות בתוך הכנסייה עצמה. שם, נוכחותם של אנשים השקועים מחד באהבת האל והגות, ומאידך, גם קצת עוסקים בראייה פוליטית רציונלית, כדרכם של אנשים בעלי אחריות, ובכן,כל אלה, בעלי שאר הרוח היוצר בתוך הכנסיה עשויים תכופות להיות ממש חמאה קלה לחיתוך, טרף קל בידי נבלים חסרי גבולות. הדבר בולט פחות בוותיקן או במינסטר, שם יש אנשים רבים בעלי שאר רוח שישימו מחסום, אפילו בפולנין, ארץ של גדולי כנסיה, יהיו מחסומים, אך בפריפריות, כגון בישראל או בסלובקיה, תכופות הנבלים מנצחים. | |||
_new_ |
מדהים איך אתה טובל בשקר . | |||
|
|||
ספרד הייתה קתולית מקצה האצבע עד שיער הראש . הותיקן עסק תמיד בריגול , מלחמות ומניפולציות פוליטיות . זה היה חלק מכוחו . הכנסיה צברה הון בזכות רווקות מנהיגיהה וטיפשות מאמיניה . הפולנים שרפו את ברונו ואיחרו לשרוף את קופרניקוס . את דרווין הם היו רוצים לשרוף . | |||
_new_ |
דיווחי מדוייקים ואמינים. ההפך הגמור משקר | |||
|
|||
באיזה מלחמות עסק הוותיקן? והרי סטלין שאל בביטול, כמה דיויזיות יש לאפיפיור, היטלר אמר ב''שיחות עם ראושנינג'' (ספרית רימון, 1941) שחלומו הוא יום אחד, לכנס לככר פטרוס הקדוש בוותיקן את כל ראשי הכנסייה, לבושים במיטב בגדי כהונתם, ולתלות את כולם במעמד פומבי. אילו הייתי בתקופות הנידונות בספרד, הייתי יודע טוב יותר מה בדיוק העניין כאן, ואולי הייתי מדווח לכם, יש לי בנושא, בעיקר חושים של עיתונאי חד עין וללא פניות. השקר הוא של אלה המדקלמים תעמולה באופן חסר חשיבה. אנו כולנו בני אדם, נתונים ופועלים בנישות מסויימות, יש לנו שאיפות ונטיות, אנו פועלים לעיתים תוך כפיפות ובמסגרת חוג או קבוצה מסויימת, המשתלבת לעיתים במערכים חברתיים רחבים יותר. יש פשוט לבדוק בפרוטרוט מה קורה בשטח, ואז לדווח. את זה עשו בעידנים קדומים סופרים גדולים, כמו שייקספיר, בלזק. כיום עיתונאים נוטלים עליהם תפקיד זה, בקרבם יש תועמלנים ופופוליסטים, כפי השורר בישראל, אך גם עיתונאים חדי עין, מסוג הוושינגטון פוסט, האקונומיסט, הפרנקפורטר אלגמיינה צייטונג , האינדפנדנט והגארדיאן האנגלים. | |||
_new_ |
דיווחי מדוייקים ואמינים. ההפך הגמור משקר | |||
|
|||
האפיפיורים עד האפיפיור האנטישמי שכיהן בזמן מלחמת העולם השניה תמיד עסקו בכיבושים ובמלחמות ושלחו את שליחיהם עם ראשוני מגלי העולם כדי לעזור האדם הלבן לכבוש את אמריקה, אפריקה ומזרח אסיה. מדינות אירופה הקולוניאליסטיות והאימפריאליסטיות הסתייעו בכנסיה הקתולית כדי לערפל את חושי הילידים ובכל לנטרל התנגדויות. בסוף המדינות הקולוניאליות והכנסיה התחלקו בכסף שהרוויחו מהאימפריאליזם. | |||
_new_ |
התחלקו על בסיס אחוזים? כמה קיבל כל אחד? | |||
|
|||
איך עירפלו את חושי הילידים? כמרים מכרו לילידים חשיש וקוק פרסי, הרואין ואקסטזי? לא ידעתי. | |||
_new_ |
התחלקו על בסיס אחוזים? כמה קיבל כל אחד? | |||
|
|||
יותר גרוע מקוקים והרואין, הם עירפלו את ראשם של השחורים עם אמונות טפלות בישוע וניצלו אותם מינית למשכבי זכר. ידעת, אבל התביישת להודות. | |||
_new_ |
הודים לא דתיים? יהודים לא מאמינים ומתפללים? | |||
|
|||
ערבים לא מאמינים במוחמד? מרוקנים? המלך חסן השני לא התפלל 5 תפילות ביום? הסינים? הנוצרים? למה מה, כולם מאמינים ומתפללים. אז מה, כולם מערפלים כושים? מה אתה רוצה מהכמרים? איפוא כתוב מה אתה אומר, או סתם אתה קשקשן ופייגאלע? | |||
_new_ |
אולי לזמן מה הודרתי מהעיתונות כאן, כמו יגאל לביב | |||
|
|||
כי דיווחתי על פשיעה כלכלית, פשע מאורגן, כלכלת הסמים ועוד, וגם נקטתי בעמדות אמיצות לא פופוליסטיות בנושאים אחרים. על מה שפה בישראל מדירים, בארצות מערב אחרות מקבלים פרס פוליצר, ולמזלי אני גם כותב אנגלית... כתבתי בין היתר אסופת מאמרים על הפשיעה הכלכלית בישראל, בעוונותי אני חבר בתנועה לאיכות השילטון בישראל. אחד מנושאי ענייני הוא קרימינולוגיה, ובפרט פשיעה כלכלית ועבריינות צווארון לבן. מכיוון שהייתי קורבן של שחיתות ונחשדתי ב''הלשנה'' למשטרה וטופלתי בשנות ה-80 כ''חושף שחיתויות'' הרי שכיום אני מנסה לעשות משהו במישור הציבורי בנושא, שבו תלוי להבנתי לא מעט מעתידו של בית שלישי. הלא יאומן - כאן. שחיתות וחמס בישראל בריבוי הבטיהם ובינתיים אני עמוס בדברים אחרים, כולל עיסוקי המדעי, אך ככתב, אני מתרגל את כתיבתי, הגם ללא שכר, והגם שלעיתים בפורום שולי בו קיימת פריעה מצד אנשים שוליים. זאת בדומה ל''יוסלה'', החי מחוץ לטריטוריה הישראלית כרגע, ומתרגל כאן כתיבה עברית. | |||
_new_ |
הלא יאומן? | |||
|
|||
למה במה ישראל גרועה יותר מאמריקה או בריטניה? | |||
_new_ |
חייבים להלחם בשחיתות, במקום לנסות לטייח ובמקום לפגוע ולהכפיש | |||
|
|||
את חושפי השחיתויות. | |||
_new_ |
חייבים להלחם בשחיתות, במקום לנסות לטייח ובמקום לפגוע ולהכפיש | |||
|
|||
ידידי אתה צודק , אכן בשחיתות יש להיאבק ולצמצם ככל האפשר ועל חושפי השחיתות יש להגן מידם הארוכה של בעלי השררה. אבל מיכאל שרון [•]... לא לוחם נמרץ נגד השחיתות . עיקר טענותיו הן ''גנבו לי'' ''לקחו לי'' ''העתיקו ממני'' כלומר לעצמו הוא דואג ועל עצמו הוא בוכה . | |||
_new_ |
[•] לא. הפוסל במומו פוסל | |||
|
|||
מה עשית בהשוואה לשרון? כלום. אינך ראוי את לנשק כפות רגליו. | |||
_new_ |
האם אתה קצת מתבלבל והתחלפו לך אריאל שרון עם מיכאל שרון ? | |||
|
|||
מה שאני עשיתי רשום בהיסטוריה של מדינת ישראל . לא ידוע לי אם זה מתאים לדיעותך אבל זה נעשה . אני מוכן לשמוע ממך מה גדולות עשה מיכאל שרון . אני מתחייב פומבית ובפרהסיא לנשק את כפות רגליו של מיכאל שרון אם יתברר שהוא פעל למען אזרחי ישראל יותר ממני . אבל אם יתברר שלא אתה מוזמן לנשק את כפות רגלי . אם יתברר שאתה סתם קורא נחפז ולא מעמיק אסתפק בהתנצלות , כמובן רק אם יש לך גדלות נפש לזה . | |||
_new_ |
איני יודע מה עשית, אך שרון עשה לאין שיעור | |||
|
|||
יותר ממה שאתה, קרוביך, ומיליון כמוך יעשו בתקופת חיים שלמה. איני מגזים אלא ממעיט. | |||
_new_ |
ומדובר במיכאל שרון. יש בפרוש אנשים שאין להם תחליף | |||
|
|||
_new_ |
ומדובר במיכאל שרון. יש בפרוש אנשים שאין להם תחליף | |||
|
|||
שרוליק, גם לך שרון עשה טוב בצינגעלעך? | |||
_new_ |
יש עליך במקרה צינגאלע? | |||
|
|||
_new_ |
שרון הוא אדם שמרוכז רק בעצמו | |||
|
|||
_new_ |
יש עלי צינגאלע | |||
|
|||
אבל טרם הספיקותי להשתמש בו. | |||
_new_ |
ההודעה בשמי משעה 1:25 היא של מתחזה | |||
|
|||
הכ | |||
_new_ |
ההודעה בשמי משעה 1:25 היא של מתחזה | |||
|
|||
OK תענה בדרכך , אני קשוב . | |||
_new_ |
אינני מתכוון לענות לך | |||
|
|||
כי מתחזים עלי ! | |||
_new_ |
''איך אתה טובל בשקר'' . פוקוס: פיקציות והכפשות באינטרנט | |||
|
|||
שביבים מהדיון המשפטי בנושא הונאות וסוגסטיה ומצגים פיקטיביים לא היתחילו היום אלא בפרה-היסטוריה. אנשים צורכים סיפורים, בבחינת התנסות של אחרים המרחיבה את תחום התנסותם שלהם ואת המידע שברשותם אודות המציאות , אך תוך חסכון בזמן. אנשים, פרט למידע מציאותי, צורכים גם מיקסמים, מיתולוגיות, פיקציות, המחזקים באופן כלשהו את חיוניותם, על ידי יצירת מציאות אלטרנטיבית, עולם אפשרי אחר, לעיתים תוך ערור מוטיבים ארכיטיפיים במוחם ורגשותיהם. אך דברים אלה גם נוצלו עוד משחר הפרה-היסטוריה על ידי רוקמי הונאות למיניהם, החפצים להשיג לעצמם, מקורביהם, או למטרת שילטונם וכוחם, באפס מחיר את מאמציו של הזולת שאינו מקבל כל תמורה, פרט לפיקצייה, כשקיימת גם ההתפקחות ואתה מגלה שעשו לך rip off במדה זו או אחרת, ואיבדת דבר יקר ביותר - זמן. וזאת ללא שהעלית בידיך כלום ממשי. יש אנשים המפתחים סוגסטיביליות, תלות בצריכת פיקציות משלות, לצרכי ניפוח הערכה עצמית, הפלגות בדימיון (ראה מוכרת הגפרורים הקטנה, ראה סיפור החוכמה העממית, על הכפרי שהלך למכור ביצים), מפתחים תלות בשרלטנים וגם בתרפיסטים למינהם, והמחיר - מאנייה-דפרסייה בדרגה זו או אחרת. הדפרסיה אינה אלא ההנג אובר לאחר ליל השיכרון של הפיקצייה. אנגליה והתפתחות רוח החופש הנברנים ההונאה של האמירה המיסתורית לכן, אנשים ותרבויות פתחו חשדנות וזהירות טיבעית, מי יותר ומי פחות, ומכאן גם האופי המפוקח והפרגמטי-בוגר האנגלי. בעידן האינטרנט, לאחר השיכרון והכוויות, היגיע תור הזהירות, תור האמצעים המשפטיים, תור חידוד הנושא של לקיחת דברים במרמה, הכפשות ורצח אופי, וכד'. וחלק מזהירות זאת בעידן האינטרנט, נושא שיש לו עתיד רב, הוא פיתוח כלים לזהות מאפיינים של הכותב, באמצעות סיגנון, באמצעות ניתור מאפיינים סגנוניים, וגם תרמתי לכך דבר או שניים. | |||
_new_ |
[•] - נקודת אור יחידה כאן. אי עמל ויצרנות -ודברים קשים מלב כואב | |||
|
|||
לא כל מי שדפק אותך הוא הזונה.... אם הבנת אותי מר שרון מיכאל. | |||
_new_ |
מי שדפק אותי דפק גם אותך - עברייני צווארון לבן קשים | |||
|
|||
_new_ |
תפסיקו לריב המדינה כבר בת 60! | |||
|
|||
אני נותן למדינה שלנו מינימום עוד 6000 שנה ! יש מישהו שנותן יותר? למה רוח הנכאים כאן. אני רק בא לבקר ורואה את כולם נגד כולם. אתם כמו נערים שרבים בינהם של מי גדול יותר וחזק יותר, ואח''כ הולכים הביתה לזיין את המיטה. הביבי שלי גדול מהביבי שלך, זוביל'ה גלעונה שלה מלאה יותר מזוביל'ה גלעונה שלך. תצאו מזה. ביבי טוב לפחות כמו ברק וברק טוב לפחות כמו אולמרט. ומי שהתלכלכו ידיו חייב ללכת הביתה או לכלא. אבל מעבר לזה למה להתקשקש בזוטות, רכילויות והשמצות. לכו לעבוד! לכו לתרום לקהילה! תתעוררו! יש לנו את המדינה המדהימה ביותר, השנונה ביותר, התרבותית ביותר, המשכילה ביותר, אז תתחילו לפרוח ולא לקטר. | |||
_new_ |
אהבתי את הז'ובילה גלעונה. יש שאוהבים את זביבה, אבל היא כלום מול | |||
|
|||
יא עיני חביבה. וגדולה מכולם יוכבד, את כל אחד אוהבת, לכל דבר חיובי מתנדבת, לירושלים נוסעת ברכבת, ורק איתי שוכבת, במטה, לידי סיפורי אגדה ושנינה, באוזני תלעט לפני השינה, נערתית, חכמה, הגונה, אהבה בשנת 60 למדינה. | |||
_new_ |
מיכאל שרון | |||
|
|||
אם השיר הזה הינו מקורי שלכה, אני מייעץ לכה להתרכז בכתיבת שירה, זה הרבה יותר יפה מהמלל הרב אשר אתה שופך ''במאמרים''... בכל הכנות... | |||
_new_ |
עוד משהו - חזי, מה חוות דעתך על זה? כדאי להמשיך? | |||
|
|||
דגי-גּוּפִּי* רוצים בודפשט (סיפור) מיכאל שרון אברום עדיין פכפך בהתענגות את מרק יום ששי בערב עם הקנעיידלך, כששוב הכתה בו תחושת הבזק נוכח הדוד אהרון ואשתו תרצה, שכבר חיכו למנת הקלמרי שהִנֵה אשתו גבי מניחה מיד. איך הם מסתכלים בי כשאני נהנה, ומיד מפיסים מבטם כששימת ליבי מזדקפת כלפיהם. המבט שעיני לוכדת בהינף, מבט החיסול, השנאה, הקירבון. כן, כל אשר לי, להם נועד, הם ראויים ואני לא, ובכלל איך אני מעז לחיות ועוד להנות מקנעיידלך. את אישתי ימכרו לשפחה, יסדרו לה איזה בחור משלהם לאחר שלא אהיה, והיא חסרת אונים, שבירה כקערת קריסטל, גוזל מפוחד. ועם כל רכושי: המניות הכבדות, היאכטה, בתי הדירות בבודפשט ובלייפציג, השותפות בחברת האנימציה בדיסלדורף, אפילו הסוס המחכה בחוות הסוסים והפוני`ס - רק לי ובאהבה כזאת. איזה מושא לאהבת סוס עומד לחלוף מן העולם, הסוס - היחיד שתפס את נפש חובב השירה והקנעיידלך מאחורי הדמות השמנמנה. בעיני מחשבתם הם רוצים גופה. הגופה שבי, רואים בי גופה, שוחרי הגופות הנימבזים, רק גופה תביא. דגי-גּוּפִּי, גּוּפִּים. מתחרז עם בק-בוקים. בק..בק. גּוּפִּים כמו לופים בתוכנה התוקעים את המחשב, כך ראשם נעול על אידאה-פיקס אחת ויחידה. כן. לא שום דבר אחר, ההנאה מהקלמרי – רק התחזות, וצחקוקם לבדיחותי – תרועת ליצים. תרועת- גּוּפִּים אקרא מעתה לכל נים ותנודה של זימת חסול שאלכוד אצלם. הצורות מתחלפות אבל ההוויה הגּוּפִּית נשארת. והלוויה, לוויתי שלי – הצעירים ילכו במבט נוגה, ויחשבו על שיגולים, כפי שאמר פעם איזה סופר, ככה, כזה שראה בחיים רק השפלות ורומסים. מחול הנידכאות של העלובים. אבל אני לא. אני בזיקנתי הייתי הולך בג`ינס ומראה לכולם שק-בתחת. אילו רק ניתן לי לחיות עוד. אבל תרצה ואהרון יצעדו בלוויה וינעצו מבט- גּוּפִּי עם עיניים זעירות-מימיות ברגלי רעייתי, שמשענה נישא עטוף בטלית על גבי אלונקה בידי צמד לא-מגולח הממהר לטמון. יעריכו את שוויה בשוק העבדים. והסוס, שיניחו על גבו את ישבנם. ובודפשט ודיסלדורף. ואז בום אדיר ואין אהרון ותרצה. הגופה היתה ממולכדת. לאשתי נתתי כשכיב-מירע הוראה אחרונה, לקחת את הרבי הצידה, הרבה הצידה, לברר כאילו, כמה משלמים והכל. וללחוץ בלאט. ואחרי ככלות הכל, הרעיה דוהרת על הסוס, חפשיה ופראית * גּוּפִּי - דגיג אקווריום קטן ומקושקש צבע. הולך טוב באקווריום כרקע לדג זהב או צלופח חגיגי ואציל. | |||
_new_ |
תודה חמה חזי | |||
|
|||
_new_ |
פעם גולני תמיד גולני | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |